AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Mitkä ovat työttömän oikeudet?
27 Vastausta 341 Lukukertaa

Mitkä ovat työttömän oikeudet?

Olen totaalisesti kyllästynyt työvoimatoimiston virkailijoiden ylimielisyyteen ja röyhkeyteen. Velvollisuuksista he kyllä jaksavat muistuttaa mutta eivät ole puolta sanaa sanoneet oikeuksista, kai sellaisiakin on?

Kertokaa mitä ne ovat, on työkkäriaika ensikuun alussa. Tahdon olla kunnolla valmistautunut, en enää ala kuuntelemaan heidän asiattomuuksiaan. Kai työttömällä on oikeus asialliseen kohteluun?!
Sinä teet mitä työkkärin täti käskee tai tulee karenssi. Siinä on sinun oikeutesi!
Sen lisäksi pitää osata teeskennellä, että olemme kaikki samalla viivalla.

Karenssia isketään, jotta työttömät oppisivat oikean asenteen voittajiaan kohtaan.
Älkää nyt pojanklopit viitsikö. Jos työkkärinämmä yrittää laittaa orja tai paskatöihin tulee selkä kipeäksi, siihen loppuu ne työt. Eivät voi lääkärintodistuksille yhtään mitään.
Kerroin työkkärissä, että minulla on rikosrekisteri, mielenterveys diagnoosi ja lisää oikeuden istuntoja tulossa.

Tämän jälkeen läväytin oikeuden paperit ja lääkärin todistukset pöytään ja aloin lukea valittuja lainauksia papereista työkkärin ämmälle.

Kummasti loppui pakkotöiden tyrkyttäminen siihen. Ei ole tullut pakkotöitä enää pariin vuoteen ilmeisesti minut on merkitty hankalasti työllistettäväksi / sairaaksi / toivottomaksi tapaukseksi. Ainoa velvollisuus on ne pakolliset työnhaun uusinnat kaksi kertaa vuodessa.

Työkkärin ämmä paskoo housuunsa melkein aina kun olen tulossa. Välillä provosoin sitä ämmän käppyrää tahallani kertomalla keksittyjä juttuja vankila reissuistani vaikka en ole oikeasti ikinä ollut vankilassa vaan kaikki juttuni ovat olleet sakolla sovitettavissa, mutta kun vähän liioittelee noille vekkihame ämmille ne on ihan kusessa ja haluu vain nopeasti eroon hankalasta asiakkaasta.
Aivan oikea asenne, minä samalla linjalla!
Voi kun saisikin käydä vaan kahdesti vuodessa uusimassa työnhaun! Mutta kun velvotetaan menemään 2kk välein vittu.
Onpas rasittavaa, siinä menee puolisen tuntia, sitten saa olla kaksi kuukautta rauhassa.
Jaa a, mutta kyllä se on vaan aivan turhaa ja joutavaa.
Kellä nyt esim. puhelin numero vaihtuu 2 kk välein tai osoite.
Ja se työllisyys suunnitelman tarkistus, ihan joutavaa sitäkin on 2 kk
välein tarkastaa.
Tuon työnhaun uusimisenhan hoitais netissä, kun työkkärin
hölöämmä lähettäis sähköpostiin kyselyn, että onko tilanne muuttunu ja siihen vaan kuittaus, että tilanteessa ei ole tapahtunut muutoksia ja paluupostissa
vaan sähköpöndeposti työkkärin ämmällälle ihmeteltäväks.

Joku anto hyvän vinkin millon kannattaa mennä työkkäriin, kun uusimispakko on edessä.
Kannattaa mennä sinne mielellään perjantaina puoli tuntia tai korkeintaan tunti ennenkuin lafka laitetaan kiinni, niin niillä työkkärin ämmillä on hoppu viikonlopun viettoon ja ne yrittää päästä asiakkaista mahollisimman nopeesti eroon, että pääsee viettään sitä viikonloppua.
Työhakua ei kannata mennä uusimaan missään tapauksessa alkuviikosta ja heti kun työkkäri aukeaa, muka esittämään skarppia, kun on heti aamusta liikkeellä.
Sillonhan pahimmassa tapauksessa voi joutua olemaan yli tunnin työkkärin ämmän tentattavana ja kun työkkärin ämmää tympäsee alkanut työviikko, niin sitä puretaan työttömään pahaa oloa ja keksitään työharjoittelupaikkaa ja kurssia.
Meikäläinen ei ole ollut enää työkkärin kirjoilla vähään aikaan.
Minusta työkkärissä käyminen on oikein miellyttävää, suorastaan hupaisaa. Minä leikin että haen töitä, he leikkivät että heillä olisi jotain asiallisia työpaikkoja tai edes kunnollista koulutusta tarjolla. Siinä on ainakin minulla naurussa pitelemistä kun kuuntelen heidän jorinoitaan ja nyökyttelen.

Huumorilla työkkärin, sosiaaliviraston ja kelan akat pitää ottaa. He tekevät työtään pienellä palkalla, miksi heitä alkaa kiusaamaan? Kun on asiallinen niin kaikki pääsee helpommalla.
Matkoihin menee bussilla 2 tuntia suuntaansa ja lähemmäksi ei pääse.
Eli päivä siinä menee itselläni sekä bussi liput ostettava vielä päälle jonnin joutavan asian takia.
Helppoo. 70 luvulla piti käydä kerta viikossa ja verokirja piti viedä näytille. Se oli sitä aikaa kun verokirjaan piti työnantajan aina liimata veromerkit.
Lähetäppäs kysymyksiä (s-postilla) jostain hygieniapasseista tai perusteista tulityökortti koulutukseen pääsemiseksi.
(tämä ei mitenkään liity siihen, että tarvitsetko kyseisiä koulutuksia)

Kun et saa niitä vastauksia, niin valita eduskunnan oikeusasiamiehelle.

Jos satut saamaan vastaukset siten, kuin julkisuus laissa lukee, niin kysele lisää esim. pyydät kopion siitä sopimuksesta joka on tehty työkkärin ja sen kurssin järjestäjän välillä. (julkinen asiakirjahan sekin on)

POINTTI TÄSSÄ ON SE, ETTÄ MERKITSEVÄT SINUT "EI TOIVOTUKSI HENKILÖKSI" KOSKA OVAT JOKA TAPAUKSESSA JOUTUNEET VASTAAMAAN OIKEUSASIAMIEHELLE TAI PELKÄÄVÄT JOUTUVANSA.
Turhaa on ainakin vanhemman ihmisen kanssa, vaikka sanon, et annan jo työpaikat nuoremmille ihan mielelläni, niin ei kun palkkatuli juttuja vaan ehdotetaan, mutta kun ei kukaan ota edes vähäks aikaa kun eläkeikään on noin vuosi, mutta laki on nyt sellanen, ettei työttömyyseläkkeelle pääse enää yli kuuskymppiset, ei ole työkkärin syy he tekee työtä ja lain mukasesti.
no ei sinne tarvi kuin vuoden välein soittaa ja työkkärin täti on ystävällinen, kyselee kuulumiset ja merkkaa taas vuoden päähän seuraavan soitto kerran.
Siis ei jumalauta... Varsinaisia yhteiskunnan tukipilareita. Veroja en maksa töitä en tee, mutta julkiset palvelut kelpaavat. Masentavaa...
Minulle käy kyllä vallan mainiosti, että julkiset palvelut lopetetaan ja kaikki virkamiehet irtisanotaan kokemaan vähäosaisuutta käytännössä ja sitä, että yhteiskunnan säännöillä pelaamalla ei saa mitään.

Sen verran rikollista elämää olen kokenut, että itse en nälkäiseksi jää vaikka julkiset palvelut lakkaisivat. Jos äärikapitalismin sääntöjen mukaan pelaamalla ei saa ikinä sitä mitä haluaa niin sitten säännöissä ei ole mieltä ja täytyy keksiä uudet.

Työpaikka: Liikkeen ikkunan sisään potkija. Palkka: Taulutelkkari.

Työpaikka: Näpistelija. Palkka: kymmenen kiloa sisäfilettä.

Tätä kutsutaan yrittelijäisyydeksi.

Jos taas kansa alkaa suurin joukoin työllistyä liikkeen ikkunan sisään potkijan ammattiin äärikapitalististen kyykytys ammattien sijaan, sitten isoille äijille kun minä löytyy työtä vartijana ja hädässä ei rikosrekistereitä enää tarkastella. Hulluus ja rikosrekisteri voi olla jopa etu CV:ssä.

Tätä kutsutaan oppurtunismiksi.
nimim. huoh. töitä on tehty 37v. hyvällä palkalla teollisuudessa ja verot on aina maksettu, nyt putkessa ollessakin, työttömyyskassa maksaa ansiosidonnaista eläkkeeseen asti. Työkkärin kuuluu ottaa vastaan kerran vuodessa tapahtuva yhteydenottoni ja se on ihan hyvä ja ystävällinen tapahtuma puolin ja toisin. Ehkä sinulla on toisin....
TYP:issä joutuu käymään 4-6 viikon välein ja kaikkea muuta puuhaa on tarjolla paitsi palkkatyötä.

Oikea nimi olisikin Puuhakurssi- ja orjatyötoimisto.
Mitäs menit sinne Typpiin, ei sinne kenenkään työttömän ole pakko mennä:)
Tuli kotiin lappu, että teille on varattu Typpiin aika ja jos ette saavu paikalle saatatte menettää työttömyysturvanne. Eli vähän pakko oli mennä.
Riippuu siitä, miten röyhkeä olet. Minä tiedän yhden työttömyystuella olevan miehen, joka vietti juuri kolme kuukautta ulkomailla ja samalla leikki työtöntä työnhakijaa. Joku sossutapaaminen hänellä olisi matkan aikana ollut, mutta soitti ja siirsi sitä vedoten masennukseen tai johonkin. Eikö sossussa kysytä ihmisten passeja? Miksi veronmaksajien pussista maksellaan vuokratukia ja työttömyysavustusta porhoille, joilla on varaa oleskella aurinkorannoilla?
Ensinnä, työttömyyskorvauksesta menee 20%veroa.

Toisena, totta tuo mitä kirjoittelet. Tiedän itsekin tyyppejä, jotka ovat Suomessa työttömiä työnhakijoita, mutta ovat duunissa keski-Euroopassa. Posti on käännetty luottohenkilölle, joka tsekkaa ainakin KELAn, ulosoton ja työkkärin kirjeet. Työtön-työtön-työtön - kaavakkeen voi netissä täyttää ja lähettää maasta riippumatta. Kukaan ei sitä näe eikä kontrolloi, vaikka olisi missä aurinkorannalla.
Työosoituksia enää harvoin tulee, mutta jos tulee, voi aina kilauttaa tosiaan virkailijalle, jotta nyt on just selkä niin pahana, ettei pääse mihinkään. Lääkärin vastaanotollekin on viikon jono.

Ei ne näitä tosi rikollisia vainoa, mutta jos noitten kanssa yrittää rehellisesti toimia, kertoa muutoksista ja ne. tulee aina takkiin. Karenssi pamahtaa ja jos valitat siitä, menee aina vaan hullummaksi. Passin näyttäminen ei mitään auttaisi, saahan ainakin Euroopan unionin (kiitos siitä!) alueella matkustaa ihan ilman matkustusasiakirjoja.
no mitäs vittua sossu tekisi passilla saati sen tiedoilla?tai muotoillaan uudestaan: mitä vittua se sinne kuuluu matkusteleeko ihminen vai ei?
Eksä tajuu?? Passista näkisi, onko käynyt ulkomailla. Ei sinulle minun matkustelu kuulu, mutta veronmaksajille kuuluu, jos joku vetää yhteiskunnan tukia muka työnhakijana ja kuitenkin on vara asua ulkomailla. Ei minullakaan ole varaa lomailla! Elätän itseni, en ole käsi ojossa sossun jonossa vaikka ei kyllä tulot päätä huimaa.
Oikeutesi on tehdä työtä. Mene hakemaan työpaikkaa, älä loisi enää.
veron maksaja on työtönkin, ja maksaa enempi kun työssä käyvä, joskus voi kolahtaa omaan nilkkaa, toisten mitätöinti..
Niin valtio maksaa sulle sen rahan jolla maksat veroa.......
 /   /  /  / Mitkä ovat työttömän oikeudet?

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua