Israelin museon ja Googlen uuden kumppanuuden ansiosta viisi täydellisintä Kuolleen meren kääröä - mukaan lukien kuuluisa Jesajan käärö - kuvattiin erittäin korkealla resoluutiolla, ja ne ovat nyt katseltavina verkossa tarkkuudella, joka ylittää ihmissilmän näkökyvyn.
Freelance-valokuvaaja Ardon Bar Hama, joka on yksi maailman johtavista asiantuntijoista vanhojen tekstien valokuvaamisessa online-katselua varten, käytti 50 000 dollarin arvoista kameraa, joka kuvaa 1200 megapikselin tarkkuudella. Google käyttää cloud computing -järjestelmää tallentaakseen jättiläiskuvia, jotta ihmiset voivat selata kääröjä matkapuhelimissaan. Käyttäjät voivat myös korostaa suosikkisäkeitään ja lähettää niitä Twitter- tai Facebook-sivuilleen tai kommentoida säkeitä sivustolla kansainvälisessä keskustelussa.
Jesajan käärö on myös käännetty rivi riviltä, jolloin katsojat voivat etsiä tiettyjä lauseita tai jakeita tavallisilla hakukoneilla englanniksi.
Kiinalainen jae-jakeelta-käännös valmistuu pian, sillä Raamatun tutkiminen on erittäin suosittua Kiinassa, sanoivat Israelin museon virkailijat.
Kiinalaiset ovat kiinnostuneet Raamatusta
6
62
Vastaukset
- 9+14
"Katso , minun palvelijani,
jonka minä olen valinnut, minun rakkaani,
johon minun sieluni on mielistynyt;
minä panen Henkeni häneen,
ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille. "
Isaiah ( Jesaja ) - 8+3
" Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne
ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi,
Herran, sinun Jumalasi tähden, Israelin Pyhän tähden,
sillä Hän kirkastaa sinut. "
Isaiah - 1+3
"Etsikää Herraa silloin kun hänet löytää voidaan,
huutakaa häntä avuksi, kun Hän läsnä on.
Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa
ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä,
meidän Jumalamme tykö,
sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta."
Isaiah - 7+12
Juutalaiset eivät halua Ylen hartausohjelmiin 16.9. 2011
STT
Suomen muslimeja kiinnostaa saada Yleisradion hartausohjelmiin omia uskonnollisia tilaisuuksiaan. Juutalaiset pitävät ajatusta jumalanpalveluksiensa esittämisestä radiossa tai tv:ssä vieraana. Uskonnolliset määräykset kieltävät heitä käyttämästä jumalanpalveluksessa sähköisiä välineitä.
Ylen hallintoneuvoston puheenjohtaja Ilkka Kantola (sd.) esitti maanantaina Ylen Radio 1:n Kultakuume-ohjelmassa, että hartausohjelmat pitäisi avata myös muille uskontokunnille kuin kristityille.- Tosimies.
Mutta muslimit haluavat ja isollä äänellä.
Toivottavasti eivät pääse, kyllä vituttais veromarkoista maksaa sitä paska ululululuulululua.
Tämä on taas osoitus siitä ettei islamilla ole kuin yksi tarkoitus, valloittoitus.
- kerty
Raamattuja löytynee netistä kiinankielelisinäkin! Esim. Chinese Bible jms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462