Japanissa vaiko Saksassa

Tokio-Berliini

käynnistetään pysäytetty ydinvoimala takaisiin käyttöön ensimmäiseksi? Kumpaa veikkaatte?

8

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kumpaan ehtii

sähköpula ensin.Sehän se ratkaisee,eikä kauan mene,koska talvi lähestyy.

• Riumtho

Saksan tilannetta odotan mielenkiinnolla,varsinkin jos talvi on kylmä.Venäjän kaasu myös auttaa asiaan kun putki virallisesti avattiin tänään.

• Mitä tarkoitat "pysäytetyllä" ydinvoimalalla? Tuotetun sähkön hinta,

Sitä pohtiessa kannattaa miettiä, paljonko tuli maksamaan sähkö, joka ehdittiin tuottaa Fukushiman neljässä tuhoutuneessa ydinreaktorissa. Olen ajatelllut että kun ehdin, katson PRIS-tietokannasta niiden tuotot. Saa joku muukin kurkkia ;) Nutta se ei ole tämän keskustelun aihe tämän enempää.

• Tokio-Berliini

Keväällä pysäytettiin tsunamin / Fukushiman jälkimainingeissa kummassakin maassa useita ydinvoimaloita joko tarkistuksia varten tai ns. kokonaan.Kesäaikana ei energiatarvetta ole niinkuin talvella.Pitkin vuotta on pohdittu niistä ainakin osan käynnistämisestä energiatuotantoon.Tuotannosta tilapäisesti poistaminen olisi kai virallisempi ilmaisu.Mistään hinnoista en kysynyt.

• Japanissa yksi

otettiin eilen takaisin tuotantoon.TV-uutiset klo 17.00 kertoi asiasta.Nimikin mainittiin,mutta oli sen verran outo ettei mieleen jäänyt.

• Näin tehtiin

Voimala on Gengai ja tuotanto alkoi heti.

• Tarkkaan ottaen
        Näin tehtiin kirjoitti:

Voimala on Gengai ja tuotanto alkoi heti.

elokuussa otettiin tuotantoon voimala Tomarissa.

• Tokio-Berliini
        Tarkkaan ottaen kirjoitti:

elokuussa otettiin tuotantoon voimala Tomarissa.

Näköjään olen kysynyt asioita jotka on jo Japanin osalta toteutunut.Japani johtaa siis 2-0 jalkapallotermein ilmaistuna.Ihmeen vähän näistä asioista on ollut mediassa verrattuna tsunamin aikaiseen tilanteeseen.Positiiviset asiat ei läpäise uutiskynnystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2128
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1776
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      794
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      718
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      40
      514
    Aihe