Miten voidaan saada totuuden vastainen tilasto aikaan eläkkeet kuulemma nousseet 5-6 % itse olen ollut 3 vuotta eläkkeellä tänä aikana eläkkeeni loppuasumma (jolla muka kulutan) on noussut 30 euroa eli euron vuosi kun lasketaan hintojen nousu niin tappiota tulee joka vuosi roimasti. Kenen intresseissä on levittää virheellistä tietoa tietämättömälle tyhmälle kansalle.
Taas emävale
1
<50
Vastaukset
- Lukutaito
Ei tilasto ole totuuden vastainen vaan se miten sitä tulkitaan. Ei tilasto väitä että juuri sinun eläkkeesi olisi noussut tuon 5-6% vaan sitä että eläkkeet ovat nousseet keskimäärin sen verran. Ja se tarkoittaa nimenomaan sitä että nousu on tapahtunut laskettuna kaikista maksetuista eläkkeistä. Niihinhän tulee koko ajan uusia eläkkeelle jääviä joilla on viime vuosien ansiotason nousun myötä ansaittu suurempi eläke ja taas loppupäästä tippuu pois pieniä kauan sitten määräytyneitä eläkkeitä. Tuo prosentti ei siis kuvaa yksittäisen eläkkeen korotusprosenttia vaan sitä että nyt eläkkeelle jäävät saavat suhteessa parempaa eläkettä kuin aikaisemmin eläkkeelle jääneet jotka nyt kuolevat ja heidän eläkkeensä siis lakkaa. Ennenvanhaan oli paljon nykyistä enemmän kouluttamattomia ihmisiä joiden eläke jäi hyvin pieneksi. Nyt taas eläkkeelle jäävät ensimmäiset yleisesti hyvin koulutetut ikäluokat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462