Irwin Goodman ja Lynyrd Skynyrd - kapinalliset.

Varavaraanі

Olen pitänyt Lynyrd Skynyrdistä pitkään. Vielä pitempään olen pitänyt Irwin Goodmanista.

Irwin äänitti aikoinaan laulun nimeltään "Ikuinen kapinallinen". Se on tässä:
http://www.youtube.com/watch?v=HKkwl2F3VIQ&feature=related

Lynyrd Skynyrd puolestaan levytti paljon myöhemmin laulun "Last rebel" (Viimeinen kapinallinen). Se on tässä:
http://www.youtube.com/watch?v=x-D33GlUfyw

Outo yhteensattuma on, että kummankin laulun alussa on aika paljon saman kuuloinen, 1800-luvun armeijoiden käyttämä, sotilasrummun päristys. Laulujen sanoituksissakin on jonkin verran samaa ideaa.

Ei ole mitenkään mahdollista, että Lynyrd Skynyrd olisi kopioinut sille täysin tuntemattoman suomalaisen laulajan Irwin Goodmanin laulua, mutta outoa kuitenkin... Vexi Salmi, Irwin ja myöhemmin myös Kassu Halonen vastasivat Irwinin laulujen sisällöistä.

11

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Musiikkia voidaan

kopioida, mutta sen todistaminen on vaikeaa.

• Hienoa.

Hienoa, kun olet jättänyt hihuli aatteet pois, ja siirtynyt ihmisten pariin.

• Varavaraanі

Ei noin. Minun maailmankatsomuksessani yhdistyvät konservatiivinen kristillinen usko, yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus ja kansan äänen kuunteleminen. En ole jättänyt hihhuliaatteita pois, olen edelleen kiihkohihhuli, mutta tajuan myös syvästi muitakin ihmisiä kuin hihhuleita. Minua ei voi luodata. Ei Jeesuskaan kulkenut pappisporukoissa, vaan tavallisten kansalaisten joukossa. Sandaalit savessa.

• korwalaanen

Tämä Irwinin mainio biisi on jäänyt rentunruusujen varjoon:

http://www.youtube.com/watch?v=UUM6V8aJxEU

..siellä istuu tummat,kollaat ja summat kolmeen taistelee..

..siellä turvenuijat ja eronneet muijat kaljaansa maistelee..

• Varavaraanі

Tuttu laulu, ja kuvaa hyvin lähiön kapakan väkeä. Irwin oli ensimmäinen perussuomalainen jo kauan ennen kuin Soini keksi perussuomalaisuuden.

• Ironiaa

Aika mielenkiintoinen juttu Irwininki tapauksessa. Oli tosiaan artisti, jota kansa suorastaan rakasti. Hänellä on/oli ikivihreitä kappaleita, monet sen aikaista politiikkaa moittivia ja arvostelevia.

Ironisinta minusta oli ne Irwinin velat. Aina saajana oli verotoimisto. Siis periaatteessa Suomen valtio.
      Irwin paiski duunia kovasti ja aina valtio tuli väliin ja tempaisi osuutensa, joskus jopa kokonaisen talonkin.

Ne rahat investoitiin tähän Suomi-nimiseen yhtiöön, joka nyt sitten vetelee viimeisiään, ja on itse konkurssin partaalla.
      Irwininkin olisi kannattanut tehdä vilppiä? Niinhän meidän poliitikkomemekin tekevät.
      Jos me tehtäisiin kaikki "mustana", niin ei tää maa kauan kyllä pystyssä pysyisi?
      Vois tulla sompuillakin kotimaataan ikävä hyvin äkkiä, kun taikaseinät eivät olisikaan enää käytössä.

• Niin...

Ehkä näin...

• Kyllä Irwin oli
        Niin... kirjoitti:

Ehkä näin...

ihan asialinjalla arvostellessaan poliitikkoja! Jos poliitikot heittää paskaa kansan niskaan, niin kansa vastaa samalla mitalla!

• Kuulehan, Raakkuna..

Sinä kuulostat paremmalta silloin, kun et kirjoita vakionimimerkilläsi Raakkuna. Kuten nyt.

• Hienoja muusikkoja,

persumeininkiä kummallakin! Kapinaa loppuun asti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1230
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      561
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe