Löydättekö Raamatusta uskomattomien kaste opin?
Osoittakaa missä siellä on uskomattomien kaste?
Tehtävä "uskomattomien kaste" -oppia opettaville !
49
152
Vastaukset
- eeeeyyyytrrrr
Osoita sinä, että Jeesuksen sanat että," joka ei synny vedestä ja Hengestä, ei voi päästä Jumalan Valtakuntaan ".....eivät tarkoita kastetta....jos siis ne eivät sitä tarkoita......
- hohhoijakkaa..
Osoita sinä että joku menisi vapaaehtoisesti kasteelle, ellei hän edes usko Jeesuksen sovitustyöhön?
- Jos fariseukset
eivät tahtoneet tehdä parannusta ja vastaanottaa Jeesuksen opettamaa kastetta, niin mikä ratkaisuksi: tietysti se valhe että kastetaan kaikki ja syytetään toisin opettavia harhaoppisiksi ja vainotaan heitä, koska eivät hyväksy valheitaan. Näin fariseukset pyrkivät korottamaan itsensä ihmisopissa Jumalan yläpuolelle harhaopissaan ja vauvakasteissaan. Näin se valitettavasti menee näissä valheissa, joita tämän maailman babylonain viinipuu saa aikaan kun ei ymmärretä mitä eroa on yleisellä ja pyhällä, eikä voida totuudessa pysyä vaikka esiinnytään Jumalan palvelijana. Älkää eksykö!
Isä Jumala antoi Pojalle Jeesukselle kasteen noin 30 vuotiaana, kun alkoi tehdä Jumalan tahtoa valtakunnassaan, näin on myös meidän laita, kun etsikkoajassa otamme kasteen vastaan ja parannuksessa tunnustamme sydämen uskomme Herraamme Jeesukseen ja anomme elävän veden ja Pyhän Hengen, amen.
Kunnia ja kiitos yksin Isälle Jeesuksen nimessä, että tahtoo pyhittää totuudessa eikä anna meidän eksytä valheisiin yleisissä vauvakasteissa mielettömiin oppeihiin pyhästä kasteesta. Jos kuka ei näitä pysty erottamaan ja luulee että Jeesuksen ahdas portti on vauvakasteessa, on täysin valheen isän eksyttämä ja paaduttama ja valheen hyväksyvä laiton ja antikristillisen opin edistäjä jopa Jeesuksen nimessä niinkuin nimikristityt väittävät tuntevansa Jeesuksen mutta teoillaan hänet kieltävät kun eivät pysy Totuudessa, amen.
Älkää eksykö! - Bud Spencer!
Ketjun aloittanut neropatti tarkoittanee "uskomattomilla" vauvoja, joiden kasteen hän haluaa estää. Nyt hän nauraa tuolla lahkoinnossaan movember-viiksiinsä...
Raamatusta kuitenkin löydämme hyvinkin helposti monet VAPAHTAJAMME JA HERRAMME JEESUKSEN OMAT SANAT, joissa hän sanoo pienten lasten uskon ja taivaan valtakunnan VASTAANOTTAMISEN KYVYN olevan paljon paremman kuin uskonnollisiin suorituksiin yltävillä aikuisilla.
Eli aloittaja häpäisee itse itsensä vaikka uudestikastajien uskonnollisten kiivailijoiden tyyliin hänkään ei tajua sitä! Jeesuksen selvää selvemmät sanat nämä hyväkkäät pitävät aivan naurettavina väitteinä... Onneksi ei tuomiolla tarvitse olla tuollaisten opettajien housuissa!- sanasta sanaan..
Jos Raamatussa ei JEV:n mukaan ole uskovien kastetta, mutta siellä on kuitenkin kaste, niin silloinhan kyseessä täytyy olla uskomattomien kasteesta.
Jos Jev:n mukaan uskovien kastetta ei ole, niin silloinhan on kyse uskomattomien kasteesta?
Siis, kumpi kaste Raamatusta löytyy: uskovien kaste, vai uskomattomien kaste?
Tarkoitetaanko tällä uskomattomien kasteella Ut:ssä mainittujen fariseusten opetuslasten kastetta, vai mitä? Kertokaa te viisaammat? - Sen peri
No voisikohan Spenceri osoittaa, että Jeesus puhui vauvakasteesta?
Vapahtajamme omat sanat kuuluivat:
"Sen kaltaisten on taivasten valtakunta."
Miksei Jeesus maininnut kasteesta mitään??? - sfdlgj gfdj4 9
sanasta sanaan.. kirjoitti:
Jos Raamatussa ei JEV:n mukaan ole uskovien kastetta, mutta siellä on kuitenkin kaste, niin silloinhan kyseessä täytyy olla uskomattomien kasteesta.
Jos Jev:n mukaan uskovien kastetta ei ole, niin silloinhan on kyse uskomattomien kasteesta?
Siis, kumpi kaste Raamatusta löytyy: uskovien kaste, vai uskomattomien kaste?
Tarkoitetaanko tällä uskomattomien kasteella Ut:ssä mainittujen fariseusten opetuslasten kastetta, vai mitä? Kertokaa te viisaammat?* Pikemminkin "uskoon tulevien kaste"! *
Aidot luterilaiset ymmärtävät oikein tämän asian! Heillä näyttää olevan paljon enemmän ymmärrystä tässä asiassa kuin "uskovien kaste" -oppilaisilla! Lue luterilaisesta lehdestä:
>>Helluntaiopin mukaan kasteelle menevän ihmisen pitää olla jo ennen kastettaankin syntinsä anteeksisaanut, ja hänen syntinsä pitää olla jo ennen kastetta pesty pois! Muutoinhan hän ei täytä alkuunkaan niitä kriteerejä, jotka vaaditaan kasteelle pääsemiseen. Kasteenhan pitää olla vanhan baptistisen sanonnan mukaan "uskoon tulleiden kaste" (mennyt aikamuoto), jotta se olisi "raamatullinen". Vain uskoon tulleita voidaan kastaa. Raamatun mukaan kaste sen sijaan on pikemminkin "uskoon tulevien kaste" (tuleva aikamuoto) kuin "uskoon tulleiden kaste". Näiden kahden välillä on vissi ero!>>(http://www.concordia.fi/lehti/2000/32000/7.htm)
* Pikemminkin "uskoon tulevien kaste"! * - kelatkaa nyt vähän..
sfdlgj gfdj4 9 kirjoitti:
* Pikemminkin "uskoon tulevien kaste"! *
Aidot luterilaiset ymmärtävät oikein tämän asian! Heillä näyttää olevan paljon enemmän ymmärrystä tässä asiassa kuin "uskovien kaste" -oppilaisilla! Lue luterilaisesta lehdestä:
>>Helluntaiopin mukaan kasteelle menevän ihmisen pitää olla jo ennen kastettaankin syntinsä anteeksisaanut, ja hänen syntinsä pitää olla jo ennen kastetta pesty pois! Muutoinhan hän ei täytä alkuunkaan niitä kriteerejä, jotka vaaditaan kasteelle pääsemiseen. Kasteenhan pitää olla vanhan baptistisen sanonnan mukaan "uskoon tulleiden kaste" (mennyt aikamuoto), jotta se olisi "raamatullinen". Vain uskoon tulleita voidaan kastaa. Raamatun mukaan kaste sen sijaan on pikemminkin "uskoon tulevien kaste" (tuleva aikamuoto) kuin "uskoon tulleiden kaste". Näiden kahden välillä on vissi ero!>>(http://www.concordia.fi/lehti/2000/32000/7.htm)
* Pikemminkin "uskoon tulevien kaste"! *Lue luterilaisesta lehdestä:
>>Helluntaiopin mukaan kasteelle menevän ihmisen pitää olla jo ennen kastettaankin syntinsä anteeksisaanut, ja hänen syntinsä pitää olla jo ennen kastetta pesty pois! Muutoinhan hän ei täytä alkuunkaan niitä kriteerejä, jotka vaaditaan kasteelle pääsemiseen. Kasteenhan pitää olla vanhan baptistisen sanonnan mukaan "uskoon tulleiden kaste" (mennyt aikamuoto), jotta se olisi "raamatullinen". Vain uskoon tulleita voidaan kastaa. Raamatun mukaan kaste sen sijaan on pikemminkin "uskoon tulevien kaste" (tuleva aikamuoto) kuin "uskoon tulleiden kaste". Näiden kahden välillä on vissi ero!>>
Luterilaiset eivät ymmärrä muiden opeista muutenkaan mitään, joten he saattavat kirjoitella lehtiinsä, mitä sattuu!
Tässä vastaus, jonka voit lukea Raamatusta:
Room
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
10:15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
10:16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
10:18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin."
10:19 Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan."
10:20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet."
10:21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden.
Jeesus on tie, jossa välietapit ovat yleensä tietyssä järjestyksessä, kuten edellisestä saatoimme havaita. Uskoon ei ole mitään oikotietä, kuten ei ole pelastukseenkaan!
Mitä eroa on uskolla Jeesukseen ja Jeesuksen uskolla?
Ilmestyskirja:
14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
(tässä alkuperäinen teksti voidaan kääntää molemmilla ilmaisuilla)
Vihje... usko Jeesukseen syntyy ymmärtääkseni sanasta, mutta Jeesuksen usko syntyy Hengestä. - Kaikkea sitä saa
kelatkaa nyt vähän.. kirjoitti:
Lue luterilaisesta lehdestä:
>>Helluntaiopin mukaan kasteelle menevän ihmisen pitää olla jo ennen kastettaankin syntinsä anteeksisaanut, ja hänen syntinsä pitää olla jo ennen kastetta pesty pois! Muutoinhan hän ei täytä alkuunkaan niitä kriteerejä, jotka vaaditaan kasteelle pääsemiseen. Kasteenhan pitää olla vanhan baptistisen sanonnan mukaan "uskoon tulleiden kaste" (mennyt aikamuoto), jotta se olisi "raamatullinen". Vain uskoon tulleita voidaan kastaa. Raamatun mukaan kaste sen sijaan on pikemminkin "uskoon tulevien kaste" (tuleva aikamuoto) kuin "uskoon tulleiden kaste". Näiden kahden välillä on vissi ero!>>
Luterilaiset eivät ymmärrä muiden opeista muutenkaan mitään, joten he saattavat kirjoitella lehtiinsä, mitä sattuu!
Tässä vastaus, jonka voit lukea Raamatusta:
Room
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
10:15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
10:16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
10:18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin."
10:19 Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan."
10:20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet."
10:21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden.
Jeesus on tie, jossa välietapit ovat yleensä tietyssä järjestyksessä, kuten edellisestä saatoimme havaita. Uskoon ei ole mitään oikotietä, kuten ei ole pelastukseenkaan!
Mitä eroa on uskolla Jeesukseen ja Jeesuksen uskolla?
Ilmestyskirja:
14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
(tässä alkuperäinen teksti voidaan kääntää molemmilla ilmaisuilla)
Vihje... usko Jeesukseen syntyy ymmärtääkseni sanasta, mutta Jeesuksen usko syntyy Hengestä.lukea ja kirjoitella.
Miten luterilaiset luulevat voivansa opettaa helluntailaisten kasteoppia, kun eivät ymmärrä edes Raamatullisesta kasteesta mitään?
>Lue luterilaisesta lehdestä:
>>Helluntaiopin mukaan kasteelle menevän ihmisen pitää olla jo ennen kastettaankin syntinsä anteeksisaanut, ja hänen syntinsä pitää olla jo ennen kastetta pesty pois! >>
>
Tuollaista oppia ei ole helluntailaisilla, kääntyminen (=parannuksen teko) ja syntien pois peseminen hyvän omantunnon saamiseksi ovat aivan eri asioita.
Apt
2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Matt
3:6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
Ensin kääntyminen, sitten kaste
Apt
22:14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
22:15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
1.Pietarin kirje:
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan HYVÄN OMANTUNNON PYYTÄMISTÄ - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, - Mud Spencer
sallikaa LASTEN (ei imeväisten) TULLA (ei ojentakaa minulle) tyköni
ja sitten Jeesus kastoi heidät - sitten Jeesus kastoi
Mud Spencer kirjoitti:
sallikaa LASTEN (ei imeväisten) TULLA (ei ojentakaa minulle) tyköni
ja sitten Jeesus kastoi heidätheidät ...vai kastoiko?
Mark
10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän KOSKISI heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä ESTÄKÖ heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
10:16 Ja hän OTTI HEITÄ SYLIINSÄ, PANI KÄTENSÄ HEIDÄN PÄÄLLENSÄ JA SIUNASI HEITÄ.
Luuk
18:15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän KOSKISI heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä ESTÄKÖ heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
18:17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Johanneksen evankeliumi:
4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -
ÖÖÖ...
- Mud Spender
Jeesus ilman muuta tarkoitti imeväisiä
koska juuri heitä me kastamme
ja niin perkkele poistuu heistä
ja heistä tulee jumalan lapsia
muista hätäkasteoppi
ettet lähettäisi ketään helvetiin- Antti Sacretalismi
lapsivedestä ja Hengestä
sanasta ja Hengestä
elävästä vedestä ja Hengestä
Hengestä ja Hengestä
MUTTA
Kyseessä EI SAA olla kaste
koska se veisi pohjan opiltamme - Heka
Perkele ei poistu kenestäkään jos ihminen ei sitä itse halua:
Matteuksen evankeliumi:
7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Pitääkö vauvan kääntyä ennen hätäkastetta:
Apostolien teot:
3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
Voiko vastasyntynyt kääntyä edes kyljelleen?
Ai niin, mutta miksi vauvan synnit pitäisi pestä pois jos niitä ei edes ole, koska on vielä lapsen kaltainen, toisin kuin aikuiset? Eh eh eh..
Pesetkö lakanasikin ennen likaantumista vai sen jälkeen? Eh eh eh..
Miltä kuulostaisi: "pesin eilen uuden puhtaan autoni, jotta se ei likaantuisi" Eh eh eh..
Aatteleppa ite! - roistot
>Mud Spender: Jeesus ilman muuta tarkoitti imeväisiä
muista hätäkasteoppi
ettet lähettäisi ketään helvetiin>
Tuolla helvetillä pelottelulla katolinen kirkko sai aikaiseksi vauvakasteen vastustuksesta huolimatta n. 200 jkr, ja samaa törkyä yrittävät käyttää heidän perimätietonsa omaavat, kun eivät Raamatusta pysty löytämään perusteita touhulleen.
Pelkkä kaste ei pelasta ketään helvetiltä. ainostaan usko Jeesukseen pelastaa.
Synnitön lapsi tuomitaan viimeisellä tuomiolla tekojensa mukaan, kuten syntinenkin joka on kastettu mutta joka ei usko.
Eikö luterilaiset keksi kymmenysten keräämiseksi muuta kuin anekaupan?
Lopettakaa jo se lasten pakkokäännyttäminen kirkollisveron maksajiksi! - sanasta sanaan
roistot kirjoitti:
>Mud Spender: Jeesus ilman muuta tarkoitti imeväisiä
muista hätäkasteoppi
ettet lähettäisi ketään helvetiin>
Tuolla helvetillä pelottelulla katolinen kirkko sai aikaiseksi vauvakasteen vastustuksesta huolimatta n. 200 jkr, ja samaa törkyä yrittävät käyttää heidän perimätietonsa omaavat, kun eivät Raamatusta pysty löytämään perusteita touhulleen.
Pelkkä kaste ei pelasta ketään helvetiltä. ainostaan usko Jeesukseen pelastaa.
Synnitön lapsi tuomitaan viimeisellä tuomiolla tekojensa mukaan, kuten syntinenkin joka on kastettu mutta joka ei usko.
Eikö luterilaiset keksi kymmenysten keräämiseksi muuta kuin anekaupan?
Lopettakaa jo se lasten pakkokäännyttäminen kirkollisveron maksajiksi!EIKÖ SITÄ USKOMATTOMIEN KASTEOPPIA JO ALA LÖYTYMÄÄN?
(VOIDAANKO VETÄÄ JOHTOPÄÄTÖS ETTÄ EI OLE OLEMASSA USKOMATTOMIEN KASTETTA, VAAN AINOASTAAN USKOVIEN KASTE?)
Vielä voitte yrittää esittää sen uskomattomien kasteen Raamatusta. - Hämäränäkö
sanasta sanaan kirjoitti:
EIKÖ SITÄ USKOMATTOMIEN KASTEOPPIA JO ALA LÖYTYMÄÄN?
(VOIDAANKO VETÄÄ JOHTOPÄÄTÖS ETTÄ EI OLE OLEMASSA USKOMATTOMIEN KASTETTA, VAAN AINOASTAAN USKOVIEN KASTE?)
Vielä voitte yrittää esittää sen uskomattomien kasteen Raamatusta.Ehkäpä tässä ihmiset tulivat uskoon kasteesta?
Apt
15:6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
15:7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani SAISIVAT KUULLA EVANKELIUMIN SANAN JA TULISIVAT USKOON.
15:8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin,
15:9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. - Hämäränäkö
Vielä voitte yrittää esittää sen uskomattomien kasteen Raamatusta.Tässä sentäytyy olla:
Apt
11:13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
11:14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi.'
11:15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
11:16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä.'
11:17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
11:18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut PARANNUKSEN elämäksi." - Hämäränäkö
Vielä voitte yrittää esittää sen uskomattomien kasteen Raamatusta.Nyt mä tiedän!!
Johanneksen evankeliumissa:
7:39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka USKOIVAT häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. - Häh?
Hämäränäkö kirjoitti:
Nyt mä tiedän!!
Johanneksen evankeliumissa:
7:39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka USKOIVAT häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.Mutta tuossahan sanotaan että Henki annetaan niille jotka uskovat, eikä niille jotka eivät usko, mutta kastetaan.
- Häh?
Hämäränäkö kirjoitti:
Ehkäpä tässä ihmiset tulivat uskoon kasteesta?
Apt
15:6 Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
15:7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani SAISIVAT KUULLA EVANKELIUMIN SANAN JA TULISIVAT USKOON.
15:8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin,
15:9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.Ei tuossa tultu uskoon kasteesta, vaan evankeliumin sanan kuulemisesta.
- Hämäränäkö
Häh? kirjoitti:
Mutta tuossahan sanotaan että Henki annetaan niille jotka uskovat, eikä niille jotka eivät usko, mutta kastetaan.
No entäs tämä:
Apt
18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.
Tässä on molempia, kastamista ja uskomista. - Häh?
Hämäränäkö kirjoitti:
No entäs tämä:
Apt
18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.
Tässä on molempia, kastamista ja uskomista.No tuliko ne uskoon kastamisesta, vai toisinpäin?
Väärin taas: tuossakaan ei ollut kyse uskomattomien kastamisesta. - Hämäränäkö
Häh? kirjoitti:
No tuliko ne uskoon kastamisesta, vai toisinpäin?
Väärin taas: tuossakaan ei ollut kyse uskomattomien kastamisesta.Tässä se on!!:
Apt
8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. - Häh?
Hämäränäkö kirjoitti:
Tässä se on!!:
Apt
8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.Heh heh
Ottaisitko nuo vääristävät infrapunalasit pois päästäsi?
Taas meni pieleen. Katsoppas, vasta kun miehet ja naiset uskoivat Filippusta, he ottivat kasteen.
Kyse ei taaskaan ollut uskomattomien kastamisesta.
Jatkahan hämäränäkö tutkimistasi. - ettekö tajua
Häh? kirjoitti:
Heh heh
Ottaisitko nuo vääristävät infrapunalasit pois päästäsi?
Taas meni pieleen. Katsoppas, vasta kun miehet ja naiset uskoivat Filippusta, he ottivat kasteen.
Kyse ei taaskaan ollut uskomattomien kastamisesta.
Jatkahan hämäränäkö tutkimistasi.Joo joo, muuta JEV:n mukaan noissa tapauksissa kyse oli poikkeustilanteista!!
Ettekö te jästipäät ymmärrä sitä? - sanan siemen
ettekö tajua kirjoitti:
Joo joo, muuta JEV:n mukaan noissa tapauksissa kyse oli poikkeustilanteista!!
Ettekö te jästipäät ymmärrä sitä?>Joo joo, muuta JEV:n mukaan noissa tapauksissa kyse oli poikkeustilanteista!!>
:-D
Jaa... se on tuo JEV:n apostolisen ajan poikkeustoimintalaki sittemmin vissiin kumottu?
Mutta aiheeseen ... ootteko jo löytäny sitä uskomattomienkastetta Raamatusta? - Mullistava
Vielä voitte yrittää esittää sen uskomattomien kasteen Raamatusta.teologinen löytö:
Terence Hill on nyt löytänyt uskomattomien kasteen. Hän sanoo, että uskovien kastajat eivät pelastu armosta!
Terence, näytä meille mistä löysit sen uskomattomien kasteen!! - sehän on selvää:
Mullistava kirjoitti:
teologinen löytö:
Terence Hill on nyt löytänyt uskomattomien kasteen. Hän sanoo, että uskovien kastajat eivät pelastu armosta!
Terence, näytä meille mistä löysit sen uskomattomien kasteen!!kirkon vauvakasteista voidaan tuo löytää. Perustuu myös kirkon opetukseen.
Raamatusta löytyy erilainen kaste vedessä parannukseen liittyen ja samoin sydämen uskon suullaan tunnustaville.
Jumala ymmärtää hyvin tässä Nooan ja Sodoman kaltaisessa ajassa myös uskomattomien kasteita rakastavia ja tekeviä, ja siksi voidaan myös iloita taivaassa parannuksesta tuon Raamatullisen kasteen kautta liitettyinä Uhrilammas Jeesukseen.
- oanneg
Siis opettaako Raamattu näin? :
(1) Mikä on ehto sinun kastamisellesi? Jos olet vielä syntisi henkilökohtaisesti anteeksisaanut, niin silloin sinut on lupa ja on mahdollista kastaa Herran nimeen.
Eli vain tuollaisia ehdon (1) täyttäviä saisi kastaa. Opettaako Raamattu tuollaista? Ei opeta!
MUTTA HUOMAA! EI KUKAAN OLE TUOLLAISTA (1) TÄLLÄ KESKUSTELUPALSTALLA OPETTANUT!Edellä olevassa kirjoituksessa olevan ehdon on selvästikin tarkoitus olla tämä:
(1) Mikä on ehto sinun kastamisellesi? Jos olet vielä syntisi henkilökohtaisesti ANTEEKSISAAMATTA, niin silloin, siinä tilanteessa on lupa ja on mahdollista kastaa sinut Herran nimeen.
Siis että se, että EI OLE saanut syntejä henkilökohtaisesti anteeksi, olisi ehto kasteelle. Tällöinhän kyseessä olisi "syntien ANTEEKSISAAMATTOMIEN KASTE".
Ja siitä voidaan todeta näin:
>>Eli vain tuollaisia ehdon (1) täyttäviä saisi kastaa. Opettaako Raamattu tuollaista? Ei opeta!
MUTTA HUOMAA! EI KUKAAN OLE TUOLLAISTA (1) TÄLLÄ KESKUSTELUPALSTALLA OPETTANUT!>>
Aidot luterilaiset esimerkiksi opettavat tähän tapaan:
"Kastetta voidaan nimittää lähinnä sanonnalla *USKOONTULEVIEN KASTE*, mutta kyllä sellainenkin ihminen, joka jotenkin on tullut syntinsä anteeksisaaneiksi (siis todella uskoon Jeesukseen Kristukseen) jo ennen Herran nimeen kastamistaan, kyllä myös hänetkin tulee kastaa Herran nimeen."- toinen Hega
JEV238 kirjoitti:
Edellä olevassa kirjoituksessa olevan ehdon on selvästikin tarkoitus olla tämä:
(1) Mikä on ehto sinun kastamisellesi? Jos olet vielä syntisi henkilökohtaisesti ANTEEKSISAAMATTA, niin silloin, siinä tilanteessa on lupa ja on mahdollista kastaa sinut Herran nimeen.
Siis että se, että EI OLE saanut syntejä henkilökohtaisesti anteeksi, olisi ehto kasteelle. Tällöinhän kyseessä olisi "syntien ANTEEKSISAAMATTOMIEN KASTE".
>>Eli vain tuollaisia ehdon (1) täyttäviä saisi kastaa. Opettaako Raamattu tuollaista? Ei opeta!
MUTTA HUOMAA! EI KUKAAN OLE TUOLLAISTA (1) TÄLLÄ KESKUSTELUPALSTALLA OPETTANUT!>>
"Kastetta voidaan nimittää lähinnä sanonnalla *USKOONTULEVIEN KASTE*, mutta kyllä sellainenkin ihminen, joka jotenkin on tullut syntinsä anteeksisaaneiksi (siis todella uskoon Jeesukseen Kristukseen) jo ennen Herran nimeen kastamistaan, kyllä myös hänetkin tulee kastaa Herran nimeen.">Aidot luterilaiset esimerkiksi opettavat tähän tapaan:>
Aidot luterilaiset laulavat kuitenkin tähän tapaan (jo 1500 luvulta asti):
420a
1.
Nyt soikoon taivas kiitostaan,
maa karkeloikoon iloissaan,
kun ääni apostolien
on meille tuonut autuuden.
2.
Näin käski Kristus omiaan:
"Te menkää kaikkeen maailmaan
ja kaikkialla saarnatkaa
ristin ja armon sanomaa.
3.
Ken uskoo sen ja kastetaan,
saa pelastuksen autuaan.
Ei kuollessansa kuole hän,
vaan lahjaksi saa elämän.
Opettavat yhtä, mutta laulavat toista?
>"Kastetta voidaan nimittää lähinnä sanonnalla *USKOONTULEVIEN KASTE*, mutta kyllä sellainenkin ihminen, joka jotenkin on tullut syntinsä anteeksisaaneiksi (siis todella uskoon Jeesukseen Kristukseen) jo ennen Herran nimeen kastamistaan, kyllä myös hänetkin tulee kastaa Herran nimeen." >
>(siis todella uskoon Jeesukseen Kristukseen) >
Tällä tarkoittanet Pyhästä Hengestä uudesti syntynyttä, joka ei ole vielä ehtinyt käydä uskovienkasteella.
Tässä selkeä neuvo heille; tehkää kuten Korneliuksen talouden koko uudestisyntynyt väki:
Apt
10:42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
Jos ihminen on jo uudestisyntynyt Jumalan Pyhästä Hengestä, ei kai mikään estä tuolloin kastamasta. Eihän Pyhä Henki tule saastaiseen ihmiseen, joka ei ole tehnyt parannusta. - kapsilasteko
JEV238 kirjoitti:
Edellä olevassa kirjoituksessa olevan ehdon on selvästikin tarkoitus olla tämä:
"Kastetta voidaan nimittää lähinnä sanonnalla *USKOONTULEVIEN KASTE*, mutta kyllä sellainenkin ihminen, joka jotenkin on tullut syntinsä anteeksisaaneiksi (siis todella uskoon Jeesukseen Kristukseen) jo ennen Herran nimeen kastamistaan, kyllä myös hänetkin tulee kastaa Herran nimeen.""Kastetta voidaan nimittää lähinnä sanonnalla *USKOONTULEVIEN KASTE*, mutta kyllä sellainenkin ihminen, joka jotenkin on tullut syntinsä anteeksisaaneiksi (siis todella uskoon Jeesukseen Kristukseen) jo ennen Herran nimeen kastamistaan, kyllä myös hänetkin tulee kastaa Herran nimeen."
-naurettava väite kasteesta.
Montako prosenttia vauvana kastetuista tulee uskoon?
Sanoisin, että murusia saa etsiä.
Lapsi (vauva) kaste tuudittaa synnin uneen.
täytyy sanoa, että evlutin kasteoppi on suurta hapatusta, joka panee pilalle koko pelastuskysymyksen.
- decrypting..
JEV238:n oppia selventäen:
Vaihe 1: pitää evankeliumia totena, "uskoo"
Vaihe 2: menee kasteelle, vedestä noustuaan huomaa uskon menneen sydämeen
Valitettavasti JEV238:lla on ilmiömäinen kyky kryptata oppinsa niiltä,
jotka uskovat eri tavoin uskoontulon eri vaiheista.- toinen Hega
Eli usko tarvitaan kasteen ottamiseen!
Apostolien teot:
22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Markuksen evankeliumi:
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Apostolien teot:
8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
Apostolien teot:
= kaste on uskon tunnustamista!
Matteuksen evankeliumi:
10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
- sanansiemen
No niin uskomattomien kastajat,
joko voitte lopultakin kertoa, missä kohtaa Raamattua mainitaan uskomattomien kastamisesta Jeesuksen nimeen?- toinen Hega
Vastausta vailla edelleen?
toinen Hega kirjoitti:
Vastausta vailla edelleen?
Eli on selvää, että kukaan ei julista "uskomattomien kastetta", vaan (karkeasti jaotellen) tämän kohdan suhteen vaihtoehdot ovat "uskoontulevien kaste" ja "uskovien kaste". (Sitä ei kukaan ole kieltämässä, että toki kohtaan (Apt. 2:38) nähden poikkeuksellisesti jo ennen Herran nimeen kastamistaan uskon ihan sydämeensä saanut (siis synneistään pestyksi tullut) tulee kastaa!).
Seuraavassa hyvää luterilaista (!) opetusta "uskoontulevien kasteesta":
>>Kasteenhan pitää olla vanhan baptistisen sanonnan mukaan "uskoon tulleiden kaste" (mennyt aikamuoto), jotta se olisi "raamatullinen". Vain uskoon tulleita voidaan kastaa. Raamatun mukaan kaste sen sijaan on pikemminkin "uskoon tulevien kaste" (tuleva aikamuoto) kuin "uskoon tulleiden kaste". Näiden kahden välillä on vissi ero!>>(http://www.concordia.fi/lehti/2000/32000/7.htm)
>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: uskoen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> (www.opetuksia.net)- toinen Hega
JEV238 kirjoitti:
Eli on selvää, että kukaan ei julista "uskomattomien kastetta", vaan (karkeasti jaotellen) tämän kohdan suhteen vaihtoehdot ovat "uskoontulevien kaste" ja "uskovien kaste". (Sitä ei kukaan ole kieltämässä, että toki kohtaan (Apt. 2:38) nähden poikkeuksellisesti jo ennen Herran nimeen kastamistaan uskon ihan sydämeensä saanut (siis synneistään pestyksi tullut) tulee kastaa!).
Seuraavassa hyvää luterilaista (!) opetusta "uskoontulevien kasteesta":
>>Kasteenhan pitää olla vanhan baptistisen sanonnan mukaan "uskoon tulleiden kaste" (mennyt aikamuoto), jotta se olisi "raamatullinen". Vain uskoon tulleita voidaan kastaa. Raamatun mukaan kaste sen sijaan on pikemminkin "uskoon tulevien kaste" (tuleva aikamuoto) kuin "uskoon tulleiden kaste". Näiden kahden välillä on vissi ero!>>(http://www.concordia.fi/lehti/2000/32000/7.htm)
>>Normaali Jeesukseen Kristukseen uskovaksi tuleminen, pääpiirteet: uskoen evankeliumin antaa kastaa itsensä.>> (www.opetuksia.net)Mistä tiedät ketkä tulevat uskoon? Kenet saat kastaa?
Raamatussa ei ole kuin yksi kaste = uskovien kaste,
eli niiden jotka Jumala voi uudestisynnyttää heidän uskonsa tähden:
Apt
8:12 Mutta kun he nyt USKOIVAT Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
Apt
18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa USKOIVAT Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.
Eli: uskovien kaste
- ei ole olemassa "uskoon tulevien" kastetta.
Apt
4:4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.
Ihmiset tulivat uskoon Sanan kuulemisesta - ei kasteesta!
Room
10:17 Usko tulee siis KUULEMISESTA, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Room
10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja KUINKA HE VOIVAT USKOA SIIHEN, JOSTA EIVÄT OLE KUULLEET? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
Room
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat SUULLASI Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja SUUN TUNNUSTUKSELLA pelastutaan.
Raamatussa ei mainita "uskoon tulevien" kastetta, eikä uskomattomien kastetta.
On olemassa kahdenlaisia uskovia: uudestisyntyneitä ja uudesti syntymättömiä.
Korneliuskin uskoi jo ennen Henkikastetta, vaan ei vielä ollut uudestisyntynyt.
Uskoipa noita Simonkin, mutta Jumala näkee ihmisen sydämen ja sen onko hän aidosti kääntymässä pois pahoista teoistaan. Näin ollen ei ole mikään automaatio että vesikasteessa ihminen saisi aina Pyhän Hengen:
Johanneksen evankeliumi:
3:8 Tuuli puhaltaa, missä TAHTOO, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
- mathetes
JEV, lle vastausta!
Kirjoitit:
>>Kasteenhan pitää olla vanhan baptistisen sanonnan mukaan "uskoon tulleiden kaste" (mennyt aikamuoto), jotta se olisi "raamatullinen". Vain uskoon tulleita voidaan kastaa. Raamatun mukaan kaste sen sijaan on pikemminkin "uskoon tulevien kaste" (tuleva aikamuoto) kuin "uskoon tulleiden kaste". Näiden kahden välillä on vissi ero!>>
Niinpä niin!
Tuo "uskoontulevien kaste" tarkoittaa selkeästi juuri sitä, että kun ihminen on tullut Jumalan sanasta Jeesukseen uskovaksi, niin hänet tulee kastaa uskoontultuaan! Asiahan on hyvin selkeä, vai mitä!? Eihän usko synny vesikasteen suorituksessa, vaan Jumalan sanasta (jo) ennen kasteen suorittamista! Juuri siksihän kaste on se sinulle niin vieras "uskovien kaste"! Sinunkin tulee ensin antaa elämäsi Jeesuksella ja sitten kun olet tullut Jeesukseen uskovaksi, niin silloin sinullekin tulee suorittaa tuo Raamatullinen "uskovien kaste"! Selkeää, eikö totta! :)
(Apt 8:12 "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti [evankeliumia] Jumalan valtakunnasta ja [Jeesuksen Kristuksen nimestä], niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.")!
(Apt 18:8 "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.")!
Siis ne joille usko syntyi Julistetusta evankeliumin sanasta Herraan Jeesukseen, niin heidät kastettiin uskoontulonsa perusteella! Hyvin selkeää, vai mitä, näinhän siinä tapahtui! Ensin usko, sitten kaste! :)
Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon, jotta pääsisit Raamatulliseen vapauteen ja eroon eriskummallisista kasteuskotteluistasi!
Terv, nimim, mathetesmathetes: >>Ensin usko, sitten kaste!>>
Ehkäpä osaltasi on kyse väärinymmärryksestä siitä mitä olen kirjoittanut.
Tietysti mathetes pitää uskoa että "Jumala on olemassa" jne. ennen kastettavaksi menemistä (siinä mielessä "ensin usko, sitten kaste"!), mutta ei tietenkään Raamatussa vaadita/edellytetä sitä, että on jo uskossa Jeesukseen Kristukseen ennen kastamisen alkamista (siis että tuo pyynnön esittäjä omaa jo syntiensä anteeksiantamuksen).
Kastetuksi tulemisen pyytävältä kysytään "uskotko evankeliumin?". Jos hän ilmaisee, että hän ei usko evankeliumin olevan totta tai ilmaisee, että "ehkä evankeliumi on totta, ehkä ei", ei häntä silloin ole syytä upottaa pitäen sitä kastamisena Herran nimeen.
Toki mathetes ymmärrät, että jos joku pelkästään - vain ja ainoastaan - uskoo evankeliumin, ei hän vielä silloin ole uskossa Jeesukseen Kristukseen, siis ole jo synneistään pesty, siis vanhurskas.
Kun mathetes vaadit kastetuksi tulemisen pyytävältä "sinun on oltava jo todella uskossa Jeesukseen Kristukseen, muuten ei kasteta", vaaditko myös näin "sinun on jo puhuttava kielillä, muuten ei kasteta" (vetoat siis Korneliuksen tapaukseen ja teet siitä yleisen ohjeen!)? Lue lisää http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/10261187/53821293"Taas mathetes puhuu omiaan!", näin minä puolestani voin todeta :)
Äläkä mathetes teeskentele aivan ymmärtämätöntä! Varmaankin ymmärrät, että kun minun kuten sinunkin mielestä ennen kastamista tulee uskoa esimerkiksi, että "Jumala on olemassa", se ei vielä tarkoita, että tuo ihminen on uskossa Jeesukseen Kristukseen. En voi uskoa, että mathetes olisit niin ymmärtämätön, että ajattelisit:
"Kunhan ihminen vain uskoo Jumalan olevan olemassa, se osoittaa, että hän on uskoon Jeesukseen Kristukseen tullut!"
mathetes: >>Nimenomaan Raamatussa "vaaditaan", jotta ensin on julistettava Jumalan evankeliumin sanomaa kaikille luoduille ja jotka sen uskovat, niin silloin heidät kastetaan!>>
Kiitos Herralle! Nyt mathetes alamme olla samoilla linjoilla. Olen aina korostanut, että ensin julistetaan evankeliumia. Ja sitten kun evankeliumi uskoen pelastumaton, uudestisyntymätön, syntiä tehnyt ihminen todella parannuksessa olevana kastetaan, hänestä tulee pelastunut (lue (Mark. 16:15,16)).
mathetes: >>Ne jotka uskossa ottivat sanan vastaan, niin heidät kastettiin! Tämähän on täysin selvä asia! -(Apt 2:40-41)!>>
Ei kohdassa (Apt. 2:41) lue (1938-käännöksen mukaan)
"jotka nyt uskossa ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin ... ".
Miksi lisäät tuohon tuon sanan "uskossa"?
mathetes: >>Ketään ei viedä/eikä saa viedä kasteella vain siksi, että "kenties hän tulee sitten joskus uskoon kun on tullut kastetuksi"! Näin ei saa toimia!>>
Aivan! Ei tule upottaa kastamisena ajatellen "toivottavasti hän sitten joskus tuon upotuksen _jälkeen_ saa syntinsä henkilökohtaisesti anteeksi". Tuo on aivan väärin! Tuosta olemme mathetes aivan samaa mieltä!
Siis ei sellaisia, jotka eivät pidä totena Jumalan lupausta, ohjetta
" ... parannus ja tule ... kastetuksi ... syntiesi anteeksisaamiseksi ... " (vrt. (Apt. 2:38))
tule kastaa!
Tulee pitää totena Jumalan lupaus (Apt. 2:38)!
Näin ymmärrämme, että ei esimerkiksi sellaisia, jotka sanovat, että
"ensin henkilön pitää saada syntinsä henkilökohtaisesti anteeksi, sen jälkeen tuon henkilön kastaminen saa alkaa"
eli sanovat
"ensin henkilön pitää saada usko ihan sydämeensä, sen jälkeen tuon henkilön kastaminen saa alkaa"
tulee voimakkaasti kehoittaa parannukseeen tuosta harhaisesta ajattelustaan. Ei tuollaisia saa kastaa, ei vaikka he olisivat todella tulleet uskoon - jos heillä on vielä tuollainen väärä oppi! Sillä eihän keitä tahansa tule kastaa! Sillä apostolien opetuksen mukaan
"jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin ... " (ks. (Apt. 2:41, 1938-käännös))
ei
"jotka eivät pitäneet totena hänen sanansa, ne kastettiin ... ".- mathetes
JEV238 kirjoitti:
"Taas mathetes puhuu omiaan!", näin minä puolestani voin todeta :)
Äläkä mathetes teeskentele aivan ymmärtämätöntä! Varmaankin ymmärrät, että kun minun kuten sinunkin mielestä ennen kastamista tulee uskoa esimerkiksi, että "Jumala on olemassa", se ei vielä tarkoita, että tuo ihminen on uskossa Jeesukseen Kristukseen. En voi uskoa, että mathetes olisit niin ymmärtämätön, että ajattelisit:
"Kunhan ihminen vain uskoo Jumalan olevan olemassa, se osoittaa, että hän on uskoon Jeesukseen Kristukseen tullut!"
mathetes: >>Nimenomaan Raamatussa "vaaditaan", jotta ensin on julistettava Jumalan evankeliumin sanomaa kaikille luoduille ja jotka sen uskovat, niin silloin heidät kastetaan!>>
Kiitos Herralle! Nyt mathetes alamme olla samoilla linjoilla. Olen aina korostanut, että ensin julistetaan evankeliumia. Ja sitten kun evankeliumi uskoen pelastumaton, uudestisyntymätön, syntiä tehnyt ihminen todella parannuksessa olevana kastetaan, hänestä tulee pelastunut (lue (Mark. 16:15,16)).
mathetes: >>Ne jotka uskossa ottivat sanan vastaan, niin heidät kastettiin! Tämähän on täysin selvä asia! -(Apt 2:40-41)!>>
Ei kohdassa (Apt. 2:41) lue (1938-käännöksen mukaan)
"jotka nyt uskossa ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin ... ".
Miksi lisäät tuohon tuon sanan "uskossa"?
mathetes: >>Ketään ei viedä/eikä saa viedä kasteella vain siksi, että "kenties hän tulee sitten joskus uskoon kun on tullut kastetuksi"! Näin ei saa toimia!>>
Aivan! Ei tule upottaa kastamisena ajatellen "toivottavasti hän sitten joskus tuon upotuksen _jälkeen_ saa syntinsä henkilökohtaisesti anteeksi". Tuo on aivan väärin! Tuosta olemme mathetes aivan samaa mieltä!
Siis ei sellaisia, jotka eivät pidä totena Jumalan lupausta, ohjetta
" ... parannus ja tule ... kastetuksi ... syntiesi anteeksisaamiseksi ... " (vrt. (Apt. 2:38))
tule kastaa!
Tulee pitää totena Jumalan lupaus (Apt. 2:38)!
Näin ymmärrämme, että ei esimerkiksi sellaisia, jotka sanovat, että
"ensin henkilön pitää saada syntinsä henkilökohtaisesti anteeksi, sen jälkeen tuon henkilön kastaminen saa alkaa"
eli sanovat
"ensin henkilön pitää saada usko ihan sydämeensä, sen jälkeen tuon henkilön kastaminen saa alkaa"
tulee voimakkaasti kehoittaa parannukseeen tuosta harhaisesta ajattelustaan. Ei tuollaisia saa kastaa, ei vaikka he olisivat todella tulleet uskoon - jos heillä on vielä tuollainen väärä oppi! Sillä eihän keitä tahansa tule kastaa! Sillä apostolien opetuksen mukaan
"jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin ... " (ks. (Apt. 2:41, 1938-käännös))
ei
"jotka eivät pitäneet totena hänen sanansa, ne kastettiin ... ".Kuules JEV!
En nyt oikein ehdi, enkä viitsi ryhtyä vääntämään kanssasi tämän enempää!
Sanon vain lyhyesti! Sinun oppisi on se, että vaikka ihminen olisi jo uskossakin Jeesukseen, niin synnit kuitenkin saadaan anteeksi vasta kasteen yhteydessä, siis vasta kun kaste toimitetaan jo uskoontulleelle ihmiselle ja juuri se on se harha jota opetat!
Synnit ovat (jo) anteeksisaadut; "Kristuksen uhriveren ansiosta"! -(2Kor 5:19)! Kun siis ihminen ottaa uskossa Kristuksen vastaan vapahtajanaan, niin hänen syntinsä ovat jo anteeksiannetut! Elikä Kristuksen golgatan ristillä vuotanut uhriveri on syntien anteeksiantamus, - ei kastevesi! Näin se on! Kirjoittelen joskus lisää tuonnempana kunhan tulee riittävästi aikaa!
Terv, mathetes mathetes kirjoitti:
Kuules JEV!
En nyt oikein ehdi, enkä viitsi ryhtyä vääntämään kanssasi tämän enempää!
Sanon vain lyhyesti! Sinun oppisi on se, että vaikka ihminen olisi jo uskossakin Jeesukseen, niin synnit kuitenkin saadaan anteeksi vasta kasteen yhteydessä, siis vasta kun kaste toimitetaan jo uskoontulleelle ihmiselle ja juuri se on se harha jota opetat!
Synnit ovat (jo) anteeksisaadut; "Kristuksen uhriveren ansiosta"! -(2Kor 5:19)! Kun siis ihminen ottaa uskossa Kristuksen vastaan vapahtajanaan, niin hänen syntinsä ovat jo anteeksiannetut! Elikä Kristuksen golgatan ristillä vuotanut uhriveri on syntien anteeksiantamus, - ei kastevesi! Näin se on! Kirjoittelen joskus lisää tuonnempana kunhan tulee riittävästi aikaa!
Terv, mathetesmathetes: >>Sinun oppisi on se, että vaikka ihminen olisi jo uskossakin Jeesukseen, niin synnit kuitenkin saadaan anteeksi vasta kasteen yhteydessä, siis vasta kun kaste toimitetaan jo uskoontulleelle ihmiselle ja juuri se on se harha jota opetat!>>
Uskovan tulee olla rehellinen, mathetes! Miksi siis jatkuvasti esität täysin väärin käsitykseni!
Olemme mathetes yhtä mieltä siitä, että jotkut ihmiset voivat olla uskoontulleita jo ennen kastamistaan! Emmenkö ole?
Tuohon liittyen, en ole milloinkaan väittänyt sellaista, että
(1) "vasta kastamisen yhteydessä jo aiemmin uskoontullutkin saa synnit henkilökohtaisesti anteeksi, joku voi siis esimerkiksi olla uskoontullut monta päivää, mutta ei ole vielä koskaan saanut syntejään henkilökohtaisesti anteeksi".
Tuo (1) on täyttä harhaa! Järkyttävä harhaoppi! Eli olemme mathetes täysin yhtä mieltä siitä, että tuo esittämäsi oppi, jota väitit minun esittäneen on täyttä harhaa. Jotkut ilmeisesti sitä opettavat. Mutta en minä! Älä enää mathetes esitä, että opettaisin tuollaista harhaa, jota esitit muka minun julistavan tuon lainauksesi mukaan. Jos edelleen esität sellaista, se on taholtasi tahallista vääristelyä ja niin ollen tahallista synnintekemistä! Minä siis uskon päinvastoin, että siinä hetkestä kun ihmisellä on usko ihan sydämessä, siitä hetkestä hänellä on myös syntiensä anteeksiantamus. Siis uskoontulohetkessä (uskoontulohetki on hetki, josta lähtien usko on ihan sydämessä) synnit henkilökohtaisesti anteeksi! Aina ja poikkeuksetta näin! Siis Raamatun mukaan!
mathetes: >>Kristuksen golgatan ristillä vuotanut uhriveri on syntien anteeksiantamus, - ei kastevesi!>>
Ymmärrä mathetes, että olemme täysin yhtä mieltä tästä, että vain Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri voi puhdistaa synneistä. Tästä voisin kirjoittaa laajemmin, mutta jätän sen tällä kertaa.- mathetes
JEV238 kirjoitti:
mathetes: >>Sinun oppisi on se, että vaikka ihminen olisi jo uskossakin Jeesukseen, niin synnit kuitenkin saadaan anteeksi vasta kasteen yhteydessä, siis vasta kun kaste toimitetaan jo uskoontulleelle ihmiselle ja juuri se on se harha jota opetat!>>
Uskovan tulee olla rehellinen, mathetes! Miksi siis jatkuvasti esität täysin väärin käsitykseni!
Olemme mathetes yhtä mieltä siitä, että jotkut ihmiset voivat olla uskoontulleita jo ennen kastamistaan! Emmenkö ole?
Tuohon liittyen, en ole milloinkaan väittänyt sellaista, että
(1) "vasta kastamisen yhteydessä jo aiemmin uskoontullutkin saa synnit henkilökohtaisesti anteeksi, joku voi siis esimerkiksi olla uskoontullut monta päivää, mutta ei ole vielä koskaan saanut syntejään henkilökohtaisesti anteeksi".
Tuo (1) on täyttä harhaa! Järkyttävä harhaoppi! Eli olemme mathetes täysin yhtä mieltä siitä, että tuo esittämäsi oppi, jota väitit minun esittäneen on täyttä harhaa. Jotkut ilmeisesti sitä opettavat. Mutta en minä! Älä enää mathetes esitä, että opettaisin tuollaista harhaa, jota esitit muka minun julistavan tuon lainauksesi mukaan. Jos edelleen esität sellaista, se on taholtasi tahallista vääristelyä ja niin ollen tahallista synnintekemistä! Minä siis uskon päinvastoin, että siinä hetkestä kun ihmisellä on usko ihan sydämessä, siitä hetkestä hänellä on myös syntiensä anteeksiantamus. Siis uskoontulohetkessä (uskoontulohetki on hetki, josta lähtien usko on ihan sydämessä) synnit henkilökohtaisesti anteeksi! Aina ja poikkeuksetta näin! Siis Raamatun mukaan!
mathetes: >>Kristuksen golgatan ristillä vuotanut uhriveri on syntien anteeksiantamus, - ei kastevesi!>>
Ymmärrä mathetes, että olemme täysin yhtä mieltä tästä, että vain Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan veri voi puhdistaa synneistä. Tästä voisin kirjoittaa laajemmin, mutta jätän sen tällä kertaa.Vastaus - JEV,lle!
Kirjoitit:
>>Uskovan tulee olla rehellinen, mathetes! Miksi siis jatkuvasti esität täysin väärin käsitykseni! - toinen Hega
mathetes kirjoitti:
Vastaus - JEV,lle!
Kirjoitit:
>>Uskovan tulee olla rehellinen, mathetes! Miksi siis jatkuvasti esität täysin väärin käsitykseni!>>Olet aikoinaan aivan selvästi esittänyt asian siten, jotta vasta kastehetkellä synnit ovat anteeksiannetut vaikka usko olisikin jo aiemmin syntynyt ihmiselle, joten enhän minä muuten olisi kaikkia näitä kymmeniä viestejä sinulle ja sinua vastaan kirjoittanut!>>
Raamatussa ei luvata syntien anteeksi antamusta kasteessa, vaan Raamattu sanoo, että kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta:
1.Pietarin kirje:
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon PYYTÄMISTÄ Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Anteeksi-antaminen ja anteeksi-pyytäminen ovat eri asioita - älkää sekoittako niitä enää keskenään!
Ettehän tekään sano antavanne anteeksi, jos tarkoituksenne on PYYTÄÄ anteeksi?
- mathetes
JEV puhuu taas omiaan!
Kirjoitit:
>>Tietysti mathetes pitää uskoa että "Jumala on olemassa" jne. ennen kastettavaksi menemistä (siinä mielessä "ensin usko, sitten kaste"!), mutta ei tietenkään Raamatussa vaadita/edellytetä sitä, että on jo uskossa Jeesukseen Kristukseen ennen kastamisen alkamista (siis että tuo pyynnön esittäjä omaa jo syntiensä anteeksiantamuksen).- Janne 2012
Miksi jotkut täällä yrittää selostaa raamatun sanoman tyhjäksi. Uskokaa mitä sanotaan. Mitä esimerkkejä Raamatusta löytyy? Kastettiinko raamatussa lapsia? Jos kastettiin, niin silloinhan kaikki kastetaan lapsena automaattisesti, vai annettiinko Raamatussa esimerkkejä toisenlaisesta kasteesta? Jos annettiin, niin eikö se esimerkki ole oikein? Miksi suodatatte hyttysen, mutta nielette kamelin? Rukoilkaa Isää Jumalaa avaamaan teidän sydämmenne asialle, jos joku asia ei aukene. Varokaa farisseusten hapatusta. Joukossanne on susia lampaiden vaatteissa, jotka eksyttävät jopa valitutkin.
- toinen Hega
Janne 2012 kirjoitti:
Miksi jotkut täällä yrittää selostaa raamatun sanoman tyhjäksi. Uskokaa mitä sanotaan. Mitä esimerkkejä Raamatusta löytyy? Kastettiinko raamatussa lapsia? Jos kastettiin, niin silloinhan kaikki kastetaan lapsena automaattisesti, vai annettiinko Raamatussa esimerkkejä toisenlaisesta kasteesta? Jos annettiin, niin eikö se esimerkki ole oikein? Miksi suodatatte hyttysen, mutta nielette kamelin? Rukoilkaa Isää Jumalaa avaamaan teidän sydämmenne asialle, jos joku asia ei aukene. Varokaa farisseusten hapatusta. Joukossanne on susia lampaiden vaatteissa, jotka eksyttävät jopa valitutkin.
Kyse ei ole siitä kastettiinko lapsia vaan siitä, että muita, kuin uskovia ei tule kastaa!
Lapsikin voi uskoa, mutta ihminen joka ei ole kuullut Jumalan sanaa, ei Raamatun mukaan voi uskoa.
Vauvat ovat kyllä lapsia, mutta kaikki lapset eivät ole vauvoja, kuten jotkut väittävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462