Tuolla aikaisemmin joku kirjoitti, että meikäläisyys ei ole hajoamassa. Minusta tuntuu, että jotain kuitenkin on tapahtumassa. Sain parannuksen armon aivan 70-luvun alussa ja kun hoitokokoukset alkoivat, olin aivan ymmälläni, mutta niin "tuntemisissa" että ne eivät silloin juurikaan tuntuneet koskettavan henkilökohtaisesti. Tilanteen rauhoituttua saarnat olivat ruokkivia, niissä oli asiaa ja sisältöä. Tämä nykymeno ihmetyttää. Jotenkin tuntuu, ettei kyse ole aina lainkaan samasta laumasta mihin silloin sain päästä.
Joko vika on minussa tai olen ajautumassa ulkopuolelle, mutta tuntuu että saman viikonlopun tai muutaman viikon aikana saattaa olla kolmenlaiset seurat.
Ensiksikin niitä tuttuja ja turvallisia, uskoa ja sielua ruokkivia seurapuheita, pitäjinä eri ikäisiä, mutta yleensä pitempään palvelleita maallikoita ja pappeja. Saarnoissa on sekä lakia että evankeliumia, ne ovat armollisia syntisraukkaa kohtaan, kutsuvat ja lohduttavat.
Sitten ovat nämä "lakiukot", joissa on 70-luvun hoitomiehiä, jotka eivät ilmeisesti ole saaneet synnintuntoa teoistaan, on myös nuoria ja keski-ikäisiä puhujia ja teologiopiskelijoitakin. Puhutaan elämäntavoista, saarnoissa ei usein siteeksikään Raamattua, alussa ehkä hiukan, toistellaan samoja fraaseja, ojennetaan lain käsivarrella. Puhutaan paljon ulkonaisista asioista, varoitellaan synnistä, saarnataan lakia.
Kolmas ryhmä on sitten nämä, joista ei oiken saa selvää. Heitä on ilmeisesti vain muutamia ja jotenkin tuntuu, että he haluaisivat muuttaa monia asioita. Saarnat ihan hyviä, mutta jollakin tavalla ulkokohtaisia. Ne eivät puhuttele.
En voi sille mitään, mutta en jaksa enää mennä seuroihin, jos tiedän että siellä ei todennnäköisesti saarnata armoevankeliumia, vaan palveluvuorossa ovat nämä kaksi viimeksimainittua ryhmää.
Eivätkö rauhanyhdistykset tai SRK voisi tehdä asialle jotakin? Voisiko näitä lakihenkisiä jotenkin neuvoa, nuhdella ja opettaa? Vai olenko itse aivan hukassa? Tiedän että pitäisi itse mennä kohti, mutta ei oikein jaksa, osaa eikä kykene.
Lapsetkin kotiin tultua kyselevät, kun ovat ymmärtäneet, että nyt ei puhuttu oikein.
Toivoisin asiallista keskustelua aiheesta. "vihapuhujat" voisivat nyt kerrankin olla osallistumatta, kiitos.
Monenlaista opetusta
42
752
Vastaukset
- neljäyksviitonen
saman olen pannut merkille minäkin.
- Hajaannus alkamassa?
Jonkinlaisen hajaannuksen merkit ovat kyllä selvästi näkösällä... Nyt kannattaisi jokaisen sydämen kristityn nousta taistelemaan oikean opin ja puhtaan evankeliumin puolesta TAI vähintäänkin rukoilla viisautta ja voimia niille, jotka on asetettu tai joutuneet taistelussa eturintamaan... Sielunvihollinen näyttää hyökkäävän nyt "sisältä ja ulkoa" käyttäen lyömäaseenaan joidenkin kristittyjen lankeemuksia ja muita verukkeita, kuten esim. naisten tasa-arvoa... Toivokaamme ja rukoilkaamme, että mahdollinen repeämä olisi kuitenkin pieni (vrt. 1960-luvun hajaannus) ja Jumalan valtakunnan evankeliumi saisi kaikua vielä myös kansankirkomme yhteydessä.
- TA
Srk:n johtokunta vaihtoon, heillä ei ole otetta eikä haluakaan tulla esiin totuuuden puolesta, mitä he pelkäävät?
- Kiirettä pukkaa...
TA kirjoitti:
Srk:n johtokunta vaihtoon, heillä ei ole otetta eikä haluakaan tulla esiin totuuuden puolesta, mitä he pelkäävät?
Johtokunta on keskittynyt salaamaan erittäin törkeitä, lapsiin kohdistuneita rikoksia ja hyllyttämään lastenpuolustajia.
- Myrsky
Kiirettä pukkaa... kirjoitti:
Johtokunta on keskittynyt salaamaan erittäin törkeitä, lapsiin kohdistuneita rikoksia ja hyllyttämään lastenpuolustajia.
Myös hoitokokousten/-tilaisuuksien väkivaltatapaukset salataan. Tekijöinä on myös puhujia. Käytös asioiden hoitamiseksi on hyvin asiatonta. Rehellisimpiä syrjäytetään tehtävistä ikään kuin "merkiksi" miten käy, jos paljastaa syyllisen. Monet pelkäävät olla "jotakin mieltä" ja vaikenevat. Totuus ei kuitenkaan katoa mihinkään eivätkä nämä ole pelkästään mitään anteeksipyyntö/-antojuttuja. Niin monta elämää on tuhottu!
Mutta kaikki tulevat ilmi nimineen, se on 100-varmaa. Suomi on pieni maa. Pääkaupunkiseutu tietää monilta osin nimineen mitä pohjoisessa on meneillään! Tämä on ihan vain tiedoksi niille salaajille. - Paatumuksen rauha
Myrsky kirjoitti:
Myös hoitokokousten/-tilaisuuksien väkivaltatapaukset salataan. Tekijöinä on myös puhujia. Käytös asioiden hoitamiseksi on hyvin asiatonta. Rehellisimpiä syrjäytetään tehtävistä ikään kuin "merkiksi" miten käy, jos paljastaa syyllisen. Monet pelkäävät olla "jotakin mieltä" ja vaikenevat. Totuus ei kuitenkaan katoa mihinkään eivätkä nämä ole pelkästään mitään anteeksipyyntö/-antojuttuja. Niin monta elämää on tuhottu!
Mutta kaikki tulevat ilmi nimineen, se on 100-varmaa. Suomi on pieni maa. Pääkaupunkiseutu tietää monilta osin nimineen mitä pohjoisessa on meneillään! Tämä on ihan vain tiedoksi niille salaajille.Hoitomiehillä ei ole minkäänlaista omatuntoa eikä katumusta tekemisistään. Esimerkiksi srk:n yksi väkivaltaisimmista hoitomiehistä, eli Keijo Marjanen ei ole moksiskaan, vaikka hänen hoitokokousjulmuuttaan on käsitelty sosiaalisessa mediassa jo vuosikymmenen verran. Kun ei ole tuntoa, niin mitäpä noista välittämään...
- heponen.
Olisi vastattavaa aloittajalle,mutta eihän tämä kuitenkaan ole oikea paikka. Eikö aloittaja ymmärrä,että tästäkin keskustelusta saa pilkkaajat lisää lyömäaseita.
- Tiedän yhden
"heponen." Vastine
Aloitus on hyvä!
Yrität salata sitä tosiasiaan, että myös yhteisön sisällä ollaan sananpalvelijoista monta mieltä. Puhujissa on niitä, jotka eivät itsekään ole uskovaisia. He eivät ole korjanneet hoitokokouksissa/-tilaisuuksissa aiheuttamaansa julkista pahennusta ja väkivaltaa täysin syyttömiä kohtaan. Ongelmat olivat monissa tapauksissa hoitajien henkilökohtaisia, mutta he hakivat jonkin ulkopuolisen uhrin kanavoidakseen ongelmansa ja ollakseen itse ikäänkuin "hoitaja" syntiasiassa, jossa itse eli. Miten sellainen voi saaranta oikein? - takimmainen
Mikä oisi oikea paikka? Ry:n srk-illat ainoastaan?
Sen verran omaa kokemusta, että oli mun mielestä 70-luvullakin sitä kovuutta ja mutkien suoraksi vetelyä saarnoissa. Silloin vain oli ilmapiiri yleensäkin sellainen että tuommoinen meni 'täydestä'. Tavallaan sen ymmärtää, silloin oli vallassa sodat ja pula-ajat kokeneet miehet. - Ihmettelevä isä
En oikein ymmärtänyt. Miksi tällaista ei saisi julkisestikin kysyä?
- Ihmettelevä isä
Kysymykseni meni väärään ruutuun. siis, miksi ei saisi kysyä tällaista. Mitä ovat ne pilkkaajat joista puhut? Jos kuka tajansa kertoo yotuuden tai haluaa olla totuuden puolella, onko kysymys silloin pilkkaajista?
- Siksipä siksi.
Ihmettelevä isä kirjoitti:
Kysymykseni meni väärään ruutuun. siis, miksi ei saisi kysyä tällaista. Mitä ovat ne pilkkaajat joista puhut? Jos kuka tajansa kertoo yotuuden tai haluaa olla totuuden puolella, onko kysymys silloin pilkkaajista?
Kaikki siionin sisällä tapahtuva on "jumalanvaltakunnan salaisuuksia", eikä niistä saa puhua vaan ne täytyy tehdä salassa. Ne eivät kestä päivänvaloa.
- Lakisaarna?
Esimerkiksi Heikki Rainion saarnat ovat lohdullisia ja Jumalan Rakkautta kirkastavia. Ei kalia, vaan armoa ja turvaa syntiselle ihmiselle. Eivätkä mitään puolitoistatuntisia lain vuodatuksia, kuten joillakin vanhoilla hoitomiehillä.
Mutta nekin kohta loppuvat, kun Heikki hyllytetään. On hyvä, että vl-herätysliike hajoaa tuhannen päreiksi, ellei se muuta nykyisiä saatanallisia VALHEOPPEJAAN Raamatun mukaisiksi opeiksi.
Toivottavasti hajoaa pian!- hellulle
Samalla tavalla joutaa helluntalaisuus hajota tuhannet päreiksi saaa..atanallisen VALHEOPIN vuoksi!
- tuhannen päreiksi
hellulle kirjoitti:
Samalla tavalla joutaa helluntalaisuus hajota tuhannet päreiksi saaa..atanallisen VALHEOPIN vuoksi!
Tähän joukkoon lisäisin vielä jehovan todistajien niinmaan saaaaaatanallisen VALHEOPIN.
- dsgsdhdsh
on se hyvä että palstalla on edes yksi OIKEAUSKOINEN, jolla on varaa heitellä kiviä sinne sun tänne
- Toinen kivi.
dsgsdhdsh kirjoitti:
on se hyvä että palstalla on edes yksi OIKEAUSKOINEN, jolla on varaa heitellä kiviä sinne sun tänne
VL-järjestön sisälläkin on nykyään ihmisiä, jotka eivät hyväksy lastenraiskaamista. Vaikka julkisesti lastenraiskaamisen tuominneet olettekin heittelemässä firmasta pihalle.
- kummastelija
Minulla on aivan samanlaisia kokemuksia. Kokemukseni ovat aiheuttaneet sen, että olen käynyt vähemmän seuroissa ja teen talkoo- ja myyjäistehtäviä mahdollisimman vähän. En halua olla tukemassa toimintaa, joka on mielestäni ainakin osittain väärää. Olen pistänyt merkille senkin, että uskoa ruokkivia seurapuheita on vähenemään päin. Lakihenkisyyttä ja seurakuntaoppia korostetaan hyvin paljon. Lisäksi seuroihin ei ole helppo lähteä, kun siellä tuntee itsensä kummajaiseksi, kun ei pysty eikä halua omistaa hienoja kulisseja (hieno auto, talo ja muotivaatteet). Kulissit ovat tärkeitä RY:llä, siellä ei kerrota että ollaan käyty soskussa tai kirkon diakonitoimistosta pyytämässä rahaa. RY:llä ei ole epäonnistujia. Lähimmäisenrakkaus näyttäisi olevan vähissä, huolehditaan vaan itsestä, kulisseista ja toimitalosta. Pois en kuitenkaan haluaisi lähteä, sillä joukon seuassa on vielä se uskovien joukko, johon itsekin haluan kuulua.
- Ökyily jyrää.
Meillä eniten närästää se, että piti väkisin saada rakentaa uusi toimitalo ja ottaa älyttömän iso pankkilaina. Nyt ry.stämme on tullut varsinainen työvoiman myyjä... ei ole enää juuri mitään, mitä srk ei ulkopuolisille myisi. Ja kaikki meidän selkänahastamme. Itse teen paljon töitä ja haluaisin viikonloput pitää vapaa-aikana. Joillekin arki-illoillekin on myyty työpalvelua.. Ei mitään järkeä.
- TTT.
ITSE TUNNEN LÄMMINTÄ ARMOA KUN SAAN KUULLA EHDOTONTA ELÄMÄNTAPASÄÄNNÖISTÄ VAPAATA EVANKELIUMIA. ALARANNAN KIRJOITUKSET ON TEHNEET HYVÄÄ TÄLLE LIIKKEELLE.
- pelko pois
Hyvä kirjoitus "ihmettelevältä isältä". Samoja havaintoja myös minulla. Jotensaki jännää, että jotkut kenen kanssa olen jutellut, eivät ollenkaan ole tehneet samoja havaintoja. Sanovat, ettei se voi olla niin, että olis erilaisia painotuksia tai tulkintoja, kun meillä on yhdenlainen puheenparsi ja yhdenkaltainen usko. Eipä voi sitten ollenkaan keskustella asiasta, kun nielaistaan jokainen seurapöntöstä tullut sana jumalansanana. Mutta mullaki on se ongelma, ettei vastaa aamenta, kun kuulee kovaa tekstiä, mistä puuttuu armo ja rakkaus. Ei oo mukava lähteä seuroista iho kananlihalla.
Ite oon tehny sen tulkinnan, että se on inhimillisyys ottanu näissäki puhujissa valtaa. Nämä levottomat ajat kristillisyydessä synnyttää pelkoa puhujissakin ja saa turvautumaan lain miekkaan. On tainnu unohtua, että rakkaus se hävittää pelon.
Ihmettelevä isä kyselee:
"Eivätkö rauhanyhdistykset tai SRK voisi tehdä asialle jotakin? Voisiko näitä lakihenkisiä jotenkin neuvoa, nuhdella ja opettaa? Vai olenko itse aivan hukassa? Tiedän että pitäisi itse mennä kohti, mutta ei oikein jaksa, osaa eikä kykene.
Lapsetkin kotiin tultua kyselevät, kun ovat ymmärtäneet, että nyt ei puhuttu oikein.
Toivoisin asiallista keskustelua aiheesta. "vihapuhujat" voisivat nyt kerrankin olla osallistumatta, kiitos."
Tässäpä niitä olis tärkeitä kysymyksiä keskusteltavaksi. Sepä se, että harvassa on keskustelut puheitten jälkeen. Siinä on kai sitä pelkoa, että jos ottaa asioita puheeksi, joutuukin itse neuvottavan paikalle. Näin oon kuullut, että jollaki paikkakunnilla on käynyt, kun on ollut liian kireä puheenparsi jollakin puhujalla. Siksi kai se SRK:n porukkakin vetää niin yhtä köyttä.
Jotain tässä on tapahtumassa, mutta mitä? Tulevaisuuteen ei voi kurkistaa. Vuosi pari sitten ei voinut kuvitella, että tämmöisiä käänteitä on asioissa, että srk yrittää selvittää hoitokokoushistoriaa ja pf-ongelmaa, mutta sitten menikin jauhot suuhun. Oliko siinäkin sitä pelkoa, että kun tuli myönnettyä virheet, niin sen seurauksena menee uskottavuus. Piti ruveta jyrähtelemään ja olemaan taas miestä. Tämä tempoilu ei kuitenkaan mene läpi. Saa vaan ihmetystä aikaan. En toivo hajaannuksia, mutta mitä on tapahtumassa? Samaa haluaisin, kuin ketjun aloittaja. Lisää keskustelua asiasta. Jos ei muualla, niin vaikka täällä palstoilla.
Kerrankin asiallinen aloitus, siksi teki mieli laittaa kommentti,vaikka harvoin kirjoitan. Joskus selailen, mitä kirjoitellaan täällä palstoilla, kun on vain muutama keskustelukaveri näissä asioissa.- sisar maria
Juu samaa ihmetelty täälläkin Mm eilen oli niin lakihenkinen. puhe kuin suoraan 30 v takaa. Mm syntilistaan. kirjattiin netin keskustelupalstat jne Samoin se että jos sinua tullaan puhuttelemaan niin tulee aina avautua nöyrtyä ja alistua muutoin et ole uskomassa. Lisäksi todettiin että maailmassa rehottaa avoliitto synti on yhtä kuin huoruus. Pedofilia sta ei puhuttu sanaakaan eikä niiden uhreista Ei vastannut aamenta ei sitten yhtään Armosta uskomisesta sellaisena kuin olet ei mainittu sanaakaan
- Potaskaa!
sisar maria kirjoitti:
Juu samaa ihmetelty täälläkin Mm eilen oli niin lakihenkinen. puhe kuin suoraan 30 v takaa. Mm syntilistaan. kirjattiin netin keskustelupalstat jne Samoin se että jos sinua tullaan puhuttelemaan niin tulee aina avautua nöyrtyä ja alistua muutoin et ole uskomassa. Lisäksi todettiin että maailmassa rehottaa avoliitto synti on yhtä kuin huoruus. Pedofilia sta ei puhuttu sanaakaan eikä niiden uhreista Ei vastannut aamenta ei sitten yhtään Armosta uskomisesta sellaisena kuin olet ei mainittu sanaakaan
Ihan täyttä potaskaa koko tämäkin ketju täynnä...
Hyödyttöntä näistä Siionin sisäisistä asioista on täällä "maailman turuilla" jauhaa. Sanoisin näille pilkkaajille, kuten Jeesus aikoinaan totesi: "he ovat jo saaneet palkkansa". - Ei koulutusta...
SRK:lla ei ole MINKÄÄNLAISTA koulutusta maallikkosaarnaajille, vaan he tulkitsevat Raamattua ihan omasta korvasyyhystään. Vain pääkohdat, kuten vl-lastenraiskaamisen salaaminen, uhrien kärsimysten mitätöiminen ja lastenraiskaamisen määrän vähättely evästetään puhujainkokouksessa, muuten saavat saarnata mitä huvittaa!
- sisar kaisa
Potaskaa! kirjoitti:
Ihan täyttä potaskaa koko tämäkin ketju täynnä...
Hyödyttöntä näistä Siionin sisäisistä asioista on täällä "maailman turuilla" jauhaa. Sanoisin näille pilkkaajille, kuten Jeesus aikoinaan totesi: "he ovat jo saaneet palkkansa".Tiedoksi nimimerkki Potaskaa Elävässä uskossa ei ole koskaan ollut eikä ole tänäkään päivänä mitään sellaista mikä ei kestä julkista keskustelua tai ns päivänvaloa. SRK kyllä pyrkii opetuksessa pitämään asiat ns siionin sisällä koska pelkää menettävänsä vallan Srk kun on vain ajallisten syntisten ihmisten muodostama yhdistys niin ymmärrettävää on sen viesti jot keskustella ei sais julkisesti Raamatun mukaan Rakkaus voittaa aina pelon joten Jumalan lapsen ei tarvitse pelätä jos tuo esille havaitsemaansa vääryyttä kuten lakihenkistä saarnaa Laki ei pelasta ketään yksin Kristuksen sovitus täysin lahjana saatu armo vanhurskaus pelastaa Tätä mm ei HK puheessaan osaanut tuoda esille Siispä on täälläkin hyvin tärkeä korjata mm nettiradion kuuntelioita varten tuo HKn väärä opetus tai vähintäänkin huono ulosanti
- t
Haluaisin rohkaista sinua "ihmettelevä isä", menemään seurohin ja keskustelemaan uskovaisten kanssa asioista. Kirjoitan nyt aivan vakavissani.
Siksi täältä ei kannata lähteä kyselemään asioita, koska et voi tietää onko kirjoittaja uskovainen. Saat täältä kaikenlaisia vastauksia ja neuvoja ja se on juuri Sielunvihollisen tarkoituskin eli eksyttää kysyvä. Ole kärsivällinen, kyllä Jumala puhdistaa laumansa, kun sen hyväksi näkee. En osaa sanoa onko Sielunvihollinen saanut eksyttää sydäntäsi, niin että oikea Evankeliumikin on alkanut kuulostamaan väärältä, kun en voi keskustella kanssasi kasvotusten. Rukoile Jumalalta, että hän pitää sinut oikealla tiellä, mutta älä jätä matkaa kesken. Pidä kiinni siitä minkä olet saanut!- Oikeus voittaa!!
Jumala todellakin puhdistaa nyt laumaansa, pedofiilit joutuvat nyt armon alta oikeuden eteen, lopultakin.
- sisar kempeleestä
Tn kyllä kannatttaa itse pestä korvansa ja kuunnella ajatuksen kera edes muutama saarna srk n valta alueelta eli oulunseudulta vaikkapa nettiä hyödyntäen Täällä on oikein hyvä keskustella ei tarvi pelätä että heti tyrmätään eli todetaan olen hyvin huolestunut oletko enää uskomassa Tuohan on normi vastaus aina kun iltakylässä tms yrittää tämmöistä herkästä asiasta keskustelua avata Niin ja tuo tyrmääjä on aina joku jonka perhepiirissä on joku puhuja tai jopa kytköksissä srkhon. Täällä kyllä oppii tosi helposti suodattamaan näitä kommentteja mitkä on uskovaisten ja mitkä ei. Lisäksi on syytä sinunkin muistaa että ryllä käyvä porukka ei ole sama kuin Jumalan valtakunta sillä sitä ei kukaan ihminen ajallisin silmin näe ei edes nm T
- 34 yhteensä
sisar kempeleestä kirjoitti:
Tn kyllä kannatttaa itse pestä korvansa ja kuunnella ajatuksen kera edes muutama saarna srk n valta alueelta eli oulunseudulta vaikkapa nettiä hyödyntäen Täällä on oikein hyvä keskustella ei tarvi pelätä että heti tyrmätään eli todetaan olen hyvin huolestunut oletko enää uskomassa Tuohan on normi vastaus aina kun iltakylässä tms yrittää tämmöistä herkästä asiasta keskustelua avata Niin ja tuo tyrmääjä on aina joku jonka perhepiirissä on joku puhuja tai jopa kytköksissä srkhon. Täällä kyllä oppii tosi helposti suodattamaan näitä kommentteja mitkä on uskovaisten ja mitkä ei. Lisäksi on syytä sinunkin muistaa että ryllä käyvä porukka ei ole sama kuin Jumalan valtakunta sillä sitä ei kukaan ihminen ajallisin silmin näe ei edes nm T
Olet oikeassa näinhän mm Voitto S aina opetti
"Meillä ei ole muuta salaista kuin rippiasiat." No rikokset tulee jättää salaamatta myös eikä missään olosuhteissa tule hyssytellä puhujan lakihenkisyyttä tai hoitokokous innokkuutta - t
Onko sinulle oikeasti "sisar kempeleestä" tullut se käsitys etteivät uskovaiset okeasti kunnioita Siionin neuvoja? Kyllä minun lähipiirissäni kaikki sydämen uskovaiset haluavat neuvoja kuunnella. Ei tarvitse mitään ulkonaisia suhteita olla mihinkään, kun haluaa puhtaalla omallatunnolla vaeltaa.
Voin sanoa että tämä "lähipiiri" on laaja eli ei kannata lähteä siihen luuloon, että "eihän kukaan okeasti halua olla uskovainen". - t
Anteeksi kirjoitusvirheet, vaikeaa kirjoittaa puhelimella nopeasti.
- syämellä
t kirjoitti:
Onko sinulle oikeasti "sisar kempeleestä" tullut se käsitys etteivät uskovaiset okeasti kunnioita Siionin neuvoja? Kyllä minun lähipiirissäni kaikki sydämen uskovaiset haluavat neuvoja kuunnella. Ei tarvitse mitään ulkonaisia suhteita olla mihinkään, kun haluaa puhtaalla omallatunnolla vaeltaa.
Voin sanoa että tämä "lähipiiri" on laaja eli ei kannata lähteä siihen luuloon, että "eihän kukaan okeasti halua olla uskovainen".Aina ei yhtälö ole tämä:
sydämen uskovainen = kuuliainen ja siionin neuvoja kunnioittava
Mitä sinä teet silloin, jos huomaat, että siionin neuvot vievätkin harhaan? Jos haluatkin olla oikeasti, sydämestäsi uskovainen ja sinun on pakko nousta siionin vääriä neuvoja vastaan. - rivipenkkiläinen sievist
syämellä kirjoitti:
Aina ei yhtälö ole tämä:
Mitä sinä teet silloin, jos huomaat, että siionin neuvot vievätkin harhaan? Jos haluatkin olla oikeasti, sydämestäsi uskovainen ja sinun on pakko nousta siionin vääriä neuvoja vastaan.Olet oikeassa huuru ukkojen kautta siionin sisältä väärät profetat joilla ei ole lampussa öljyä levittävät lakihenkistä alistavaa pelkoa herättää sanomaansa Heiltä on unohtunut uskon ydin ja ry:n taloustelu mm toimitalo myyjäiset jne on niitä uskovaisen tunnusmerkkinä nöyryyden kuulijaisuuden pelon ja ahdistuksen kera.
Raamattu opettaa toisin uskon hedelmistä mm ilo rauha rakkaus vapaus jne - Anteeksi on annettu!
t kirjoitti:
Anteeksi kirjoitusvirheet, vaikeaa kirjoittaa puhelimella nopeasti.
Ehdotan kirjoittamista hitaasti. Ja vähemmän.
- Takapenkkiläinen
syämellä kirjoitti:
Aina ei yhtälö ole tämä:
Mitä sinä teet silloin, jos huomaat, että siionin neuvot vievätkin harhaan? Jos haluatkin olla oikeasti, sydämestäsi uskovainen ja sinun on pakko nousta siionin vääriä neuvoja vastaan.JOKAISEN uskovaiset tulee nyt nousta vastustamaan ja tuomitsemaan lastenraiskaaminen. Se, että SRK käy kaikkien lastenpuolustajien kimppuun, ei ole enää mahdollista jos tämän erittäin törkeän rikollisuuden tuomitsevia on riittävästi. Eivät he kaikkien kimppuun uskalla käydä. Itse olen ry.llä tuominnut rikosten salaamisen ja rippisalaisuuden ehdottomuuden rikosasioissa. Saa nyt nähdä, milloin ensimmäinen hoitokokouskutsu tulee.
- Herrag
http://www.faceplantstatus.com/faceplant-117 hahahaa :D
- Lähtemisen armoa!
Tiivistäen: myös ry:illä opetuksen taso vaihtelee opettajien tason mukaan.
- Vääryyksia vastaan
Vieläkin joutuu kuuntelemaan näitä saarnoja, joissa puhutaan kuinka maailma on hyökännyt jumalanvaltakuntaa vastaan... voi hyvänen aika, eihän kukaan jumalanvaltakuntaa vastaan ole hyökännyt, vaan rikosten salaamista ja muita vääryyksiä!
- Ylös rapakuopasta
Vääryyksia vastaan kirjoitti:
Vieläkin joutuu kuuntelemaan näitä saarnoja, joissa puhutaan kuinka maailma on hyökännyt jumalanvaltakuntaa vastaan... voi hyvänen aika, eihän kukaan jumalanvaltakuntaa vastaan ole hyökännyt, vaan rikosten salaamista ja muita vääryyksiä!
Onko tosiaan rehellisyys asioissa hyökkäys jumalanvaltakuntaa vastaan? Katsotaanto esilletulleiden asioiden valossa mainepilkka sen merkiksi, että usko on oikea? Uskovainenhan saa kohdata pilkkaa uskonsa tähden. Näin kieroa se on.
- Srk kostaa
Ylös rapakuopasta kirjoitti:
Onko tosiaan rehellisyys asioissa hyökkäys jumalanvaltakuntaa vastaan? Katsotaanto esilletulleiden asioiden valossa mainepilkka sen merkiksi, että usko on oikea? Uskovainenhan saa kohdata pilkkaa uskonsa tähden. Näin kieroa se on.
Esimerkiksi Heikki Rainio ja Johanna Hurtig eivät ole puuttuneet vl-uskonnon opillisiin asioihin, mutta silti ovat SRK:n vainoamislistan kärkipaikoilla. Pelkkä lasten raiskaamisen ja sen salaamisen tuomitseminen tuo "väärähenkisen" leiman otsaan. Turun inkvisitio ei tosin uakaltanut julkisuuden vuoksi hyllyttää Heikki Rainiota, koska hänelä ei ole muuta "julkisyntiä" kuin vl-lastenraiskaamisen tuomitseminen. Johanna Hurtigille pidetään tuntikausien hoitokokouksia joissa häntä painostetaan luopumaan "ikävien asioiden" tutkimisesta ja varsinkin lausuntojen antamisesta. Johanna ei ole painostuksen edessä taipunut, eikä hänellä ole yhteisössä edes sellaista virkaa josta hänet voitaisiin erottaa...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462