Jos haen töitä

eikö?

130 km:n päästä ja minut valitaan, niin saanko karenssin, jos kieltäydynkin menemästä ja työvoimaviranomainen saa asian tietoonsa?

Jos päätänkin aloittaa työssä, mutta koen sen liian raskaaksi kulkea, niin en voi ilmeisesti lopettaa työtä ilman, että saan karenssin?

9

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin

Noin on. Karenssia paukkuu molemmissa tilanteissa. Ulkopuolelta ns. työssäkäyntialueen ei tarvitse hakea työtä, mutta jos menee hakemaan ja pääsee tai aloittaa työssä, niin hommasta ei pääse eroon omaehtoisesti ilman karenssia.

• eikö?

Sääli sitten. Täytyy ensisijaisesti ajatella kuitenkin tämän päivän syömistä.

• Älä hae

No miks pitää hakea töitä 130 kilometrin päästä jos ei ole kunnollisia aikomuksia sinne edes mennä ?????

• eikö?

Työ olisi juuri eikä melkein minun alani työtä. Toiseksi, voisin muuttaa kyseiselle paikkakunnalle, mutta asuntojärjestelyt vaativat aikansa ja en tiedä, jaksaisinko istua esim. kahden kuukauden ajan päivittäin bussissa neljää tuntia...
        Kolmanneksi, epävarmuutta tuo eräs kipeytynyt kohta fysiikassa. Entä, jos se ei kestä tuota työtä.
        Neljänneksi, haluaisin testata, pääsenkö enää mihinkään työhön.

• eikö?

Lisäksi työpaikka olisi vakituinen eikä mikään työllistämistukityö.

• eikö?

Sitten vielä se, että en olisi ainoa, joka joutuisi muuttamaan, joten täytyisi huomioida muidenkin mielipiteet (jotka saattavat muuttua).

• jbö.jk
        eikö? kirjoitti:

Työ olisi juuri eikä melkein minun alani työtä. Toiseksi, voisin muuttaa kyseiselle paikkakunnalle, mutta asuntojärjestelyt vaativat aikansa ja en tiedä, jaksaisinko istua esim. kahden kuukauden ajan päivittäin bussissa neljää tuntia...
        Kolmanneksi, epävarmuutta tuo eräs kipeytynyt kohta fysiikassa. Entä, jos se ei kestä tuota työtä.
        Neljänneksi, haluaisin testata, pääsenkö enää mihinkään työhön.

Idiotismia parhaimmillaan.

• Varaudu karenssiin

Jos sinne olet hakenut ja sinne pääset, on sinne sitten mentävä. Ihan samat pelisäännöt on irtisanomisen suhteen kun muuallakin eli jos itse irtisanot työsuhteen, karenssihan siitä tulee. Jos olet varautunut taloudellisesti karenssiin, ota ja kokeile.

• 14+6

Avoimessa haussa ilmoitetut paikat, on yleisesti ottaen suht haluttuja. Työnantajalle on suht rasittava prosessi käydä hakemuksia läpi, kutsua työhaastatteluihin, järjestää perehdytys jne jne

Nykyisin ei työnantajat edes aina ehdi ja viitsi ilmoitella edes hakijoille, etteivät tulleet valituiksi. Saati sitten, että jaksaisivat vaivautua työkkäriin soittelemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe