Puhelinmyynnin kannattavuus sitä harjoittaville yrityksille perustuu myyjille maksettavan korvauksen pienuuteen ja mahdollisimman suureen kauppojen määrään. Puhelinmyyjät henkilöinä eivät siis ole pahan aiheuttaja, vaan taustalla häärivät yritykset. Puhelinmyynti katoaa kun se tulee kannattamattomaksi.
Puhelinmyynnillä toteutuneiden kauppojen määrään on hankala vaikuttaa muutoin kuin omalta osaltaan, mutta itse olen ottanut tavoitteekseni tuhlata jokaisen minulle soittavan puhelinmyyjän työaikaa mahdollisimman paljon. Sillä keinoinhan ainakin omalta osaltani voin heikentää puhelinmyynnin kannattavuutta.
Aina kun puhelinmyyjä soittaa, kerron heille olevani erittäin kiinnostunut myytävästä tuotteesta. Sen jälkeen pyydän paria minuuttia sulkeakseni oven, käydäkseni vessassa, sammuttaakseni lieden, tms. Puhelin jää tietysti auki. Jos muistan, niin kymmenen minuutin jälkeen käväisen puhelimella pyytääkseni lisää aikaa johonkin toiseen toimeen ennenkuin aletaan kaupan tekoon. Parhaimmillani olen saanut hukattua myyjän aikaa parikymmentä minuuttia tuhlaamatta silti omaa aikaani. Suosittelen muillekkin!
Toinen näppärä keino on kirjoittaa puhelinmyyjän numero itselleen ylös. Kun seuraava myyjä soittaa, voi pyytää myyjää soittamaan tähän numeroon koska satun juuri nyt odottamaan tärkeää puhelua numeroon, johon myyjä ensin soitti. Tavoitteena on siis saada puhelinmyyjät soitteleen toisilleen. Tällä keinoin voit ehkä tuhlata kahden myyjän työaikaa samalla kertaa.
En koe tunnontuskia puhelinmyyntifirmojen kiusauksesta. Ei tunnu sielläkään olevan ongelmia minun aikani hukkauksesta. "Myyjä tekee vain työtään" on turhaa puhetta jolla yritetään peittää totuus. Firman omistaja käärii vain voittojaan ihmisiä häiritsemällä ja myyjiä riistämällä.
Lopetetaan yhdessä puhelinmyynti Suomesta
Soitamulle
0
100
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462