kun Intia tekee vain 1700 dollaria maksavan ydinreaktorin
http://timesofindia.indiatimes.com/india/India-can-make-worlds-cheapest-nuclear-reactors-Department-of-Atomic-Energy-chief-says/articleshow/12943970.cms
Hyvästi kaunis maailma.
Ydintuho halpenee
5
58
Vastaukset
- Vesa Kaitera
Siis Intian on tarkoitus rakentaa 700MW:n tehoinen ydinvoimala niin, että kustannukset olisivat noin 1700 dollaria kutakin kilowatin suuruista tehoa kohden. Tällöin tuon voimalan kokonaiskustannusarvio olisi hitusen alle 1.2 miljardia dollaria eli hieman alle miljardi euroa. Kun tuota lukua verrataan siihen 1.7 - 2.1 miljardiin dollariin, jonka tuon kokoluokan ydinvoimala normaalisti maksaisi, niin Intian viimeisintä ydinvoimalatyyppiä voidaan pitää sangen edullisena. Ydinvoimaloiden valmistajan edustaja mainitsi tuossa jutussa, että Fukushiman jälkeisinä kuukausina niin Haryanan, Rajasthanin kuin Madhya Pradeshinkin osavaltioista on tullut tarjouspyyntöjä uusien ydinvoimaloiden tilaamiseksi. Ydinvoimalabisnes voi siis nyt hyvin Intiassa.
- Köyliön Late
Olen tekemisissä intialaisten tehdastuotteiden kanssa ja pysyttelisin mielummin erittäin kaukana sellaisesta maasta tai maanosasta, jossa otettaisiin käyttöön intialainen ydinvoimala.
- Köyliön Late
Tarkoitin tietysti,että kelpaa mulle niin perusteellisesti.
- Köyliön Late
Köyliön Late kirjoitti:
Tarkoitin tietysti,että kelpaa mulle niin perusteellisesti.
Kas, meitä onkin täällä kaksi Lallia. Voiko toisen nimimerkkiä käyttää ihan tuosta vaan?
Huonosta skenaariosta on vielä matkaa painajaismaiseen skenaarioon, jossa mm Intia ja Kiina myyvät halpisydinvoimaloita huonosti kehittyneisiin maihin. Mikä hassuinta, meillä ei ole mitään keinoa estää tätä kehitystä, koska ydinvoimalla ei ole vieläkään kansainvälistä valvontaa ja kansainvälinen yhteisö hyväksyy niiden rakentamisen jopa seismisesti kaikkein epävakaimmille alueille. - Köyliön Late
Köyliön Late kirjoitti:
Kas, meitä onkin täällä kaksi Lallia. Voiko toisen nimimerkkiä käyttää ihan tuosta vaan?
Huonosta skenaariosta on vielä matkaa painajaismaiseen skenaarioon, jossa mm Intia ja Kiina myyvät halpisydinvoimaloita huonosti kehittyneisiin maihin. Mikä hassuinta, meillä ei ole mitään keinoa estää tätä kehitystä, koska ydinvoimalla ei ole vieläkään kansainvälistä valvontaa ja kansainvälinen yhteisö hyväksyy niiden rakentamisen jopa seismisesti kaikkein epävakaimmille alueille.Tuo junttimainen savonvääntäjä kopioi jo lähes kaikkien nikkejä.Normaali keskustelu aivan sekaisin.Itse kopioin tähän nämä 2 testinä ja näkyy onnistuvan.Kaikki eivät halua rekisteröityä.Taitaa palsta kuihtua ja sitten kaatua koko s24
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462