VOITIMME SITTENKIN - KITOS KESKUSTELIJOILLE

Latomies taas

Aloitin keskustelut tällä palstalla kai 6 vuotta sitten. Olen kirjoittanut todella paljon. Aina keksityllä eri nimimerkeillä. Asiani on kuitenkin ollut yksi ja sama. Haastan kieroilun ja alistamisen jota on ollut ja on yhä vl-liikkeessä.

Miksi. Siksi että liike vahingoitti minua pysyvästi vuosien 1974-1978 tapahtumissa. Joka askeleella ja jokaisessa käyttäytymisessäni on muistijälki kärsitystä pahasta.

Monesti mennedien vuosien kuluessa tsemppasin itseäni ja muitakin jatkamaan painetta. Kyllä kovakorvaiset lestadiolaisjermutkin taipuu kun jatkamme sitkeästi. Se on nyt toteutunut monella tapaa. Kiitos keskustelijat. Voitimme.

Yksi on vielä iso haaste. Liikkeen täytyy sanoutua irti pakkosynnyttämisopista. On mielipuolista asettaa nuoret eläimellisen lisääntymisen pakkoon. Aivan käsittämättömän julmaa. Jatketaan tätä painetta.

Jumalan rauhaan jätän teidät sisaret ja veljet. Ei Luoja ketään jätä yksin. Voit puhua hänelle ilman välimiestä, voit kertoa murheesi, kiukkusi ja vihasikin. Hän ei jätä.

33

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menossa_mukana

Ilmeisesti olet joutunut hoitokokousväkivallan uhriksi vuosiluvuista päätellen. Tuohon aikaan maailma oli todella paljon autoritaarisempi paikka. Yhteiskunnan vaikutus, kuri ja auktoriteetit olivat vielä voimissaan. Eipä ollut tällaisia yhteisiä alustoja, joissa pystytään vaihtamaan ajatuksia ja kokemuksia. Puhuttiin vaan uskovaisten vaihetuspöydästä, jota hallitsi julmat ja armottomat hoitomiehet. Jopa äänensävyn piti olla tämän vaihetuspöydän äärellä oikea, muuten ei anteeksiantoa herunut. Ja jos hoitomiehet olivat päättäneet jonkun, kuten ilmeisesti sinun, kohtalosta etukäteen, ei siinä auttanut vaikka itse jeesus olisi kävellyt ovien läpi pelastamaan.

Herkimmät tekivät itsemurhia näiden myllyhoitojen vuoksi, osalta petti mielenterveys. Olet onnekas, jos olet selvinnyt edes suht´ terveenä rakkaimpien lähimmäisten hylkäämisen jäljiltä. Onneksi nykyään ihmisillä on mahdollisuus hankkia tietoa eri tavalla kuin tuolloin. Asiallinen tieto ja tiedostaminen ovat parhaita lääkkeitä tuollaisen sairaan lahkon ruhjomista vastaan. Hyvempää kesän odotusta!

• Hemesti

Melperille voimia selvitä ja anteeksiantavaa mieltä . Haluan rukoilla, että löytäisit Jumalan valtakunnan uudelleen .

• Miksi minua joka paikkaan tunget? Minulla ei ole mitään tekemistä tämän avauksen kanssa.

Toki myötäilen avaajan ajatuksia. Jumalan valtakunnan jäsen olen ollut monta monituista vuotta.

• ei ol Jumalan valta
        Melperi1 kirjoitti:

Miksi minua joka paikkaan tunget? Minulla ei ole mitään tekemistä tämän avauksen kanssa.

Toki myötäilen avaajan ajatuksia. Jumalan valtakunnan jäsen olen ollut monta monituista vuotta.

Käyttääkö Melperi1:kin tuollaista JUmalan sanan vastasta ilmaisua?
        "Jumalan valtakunnan jäsen".

Mikäli olet vanhoillislestadiolaisen liikkeen jäsen, niin älä silloin puhu Jumalan valtakunnasta.

• ei ol Jumalan valta kirjoitti:

Käyttääkö Melperi1:kin tuollaista JUmalan sanan vastasta ilmaisua?
        "Jumalan valtakunnan jäsen".

Mikäli olet vanhoillislestadiolaisen liikkeen jäsen, niin älä silloin puhu Jumalan valtakunnasta.

"Mikäli olet vanhoillislestadiolaisen liikkeen jäsen"

Ei tulisi mieleenikään.

• 20+10

Tarkoittaako Hemesti että aloittaja on hukannut Jumalan valtakunnan?

Kerroppa hieman perusteita lausumallesi.

• -nimimerkki-

En lähde mukaan seuraavaan:

>>Yksi on vielä iso haaste. Liikkeen täytyy sanoutua irti pakkosynnyttämisopista. On mielipuolista asettaa nuoret eläimellisen lisääntymisen pakkoon. Aivan käsittämättömän julmaa. Jatketaan tätä painetta.

• yks uskovainen

Aivan niin, ne ovat jokaisen hekilökohtaisia asioita, eikä siihen ole mitään sanomista SRK:lla. Sehän on latomiehen sanoman ydin. Mutta kun se SRK tahtoo ottaa jokaisen omantunnon omiin käsiinsä ja sanoa, mitä sen omantunnon tulee ilmoittaa ja mitä ei. Siinä se pointti on.

Jos Päivämiehessä sanottaisiin selvästi, että se on jokaisen omantunnon asia, montako lasta ottaa vastaan, eikä muilla ole siihen mitään sanomista, niin asiat olisivat ok. Meillä jokaisella on erilainen jaksamiskyky ja elämäntilanne, jotka kukin ottaa huomioon harkitessaan, montako lasta ja miten tihein välein jaksaa ottaa vastaan.

Raamatunkin mukaan se on ihminen itse, joka tahtoo lapsen, ei Jumala: Lue Joh 1:12-13:
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

Siis Jumalan lapseksi synnytään (uudestisyntyminen) Jumalan tahdosta, ihmisten lapseksi miehen tahdosta.

• VL-"omatunto"?

"Henkilökohtaisia omantunnon asioita", joista SRK ja vl-yhteisön kellokkaat päättävät. Tiedätkö edes, mikä on omatunto?

• -nimimerkki-
        VL-"omatunto"? kirjoitti:

"Henkilökohtaisia omantunnon asioita", joista SRK ja vl-yhteisön kellokkaat päättävät. Tiedätkö edes, mikä on omatunto?

VL-"omatunto":lle

...>>Tiedätkö edes, mikä on omatunto?

• Lisääntymis-kultti

• latomiehen virhe

JEESUS on välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Ilman Jeesusta on turha pyrkiä Jumalan puheille.

• Eiköhän avaaja tarkoita sitä, että mitään pakollisia ihmisvälimiehiä ei tarvita.

Vl-herätysliike opettaa "pakollisen ihmisvälimiehen" oppia. Sellaista oppia Raamattu ei tunne.

• enkelisikö lienen
        Melperi1 kirjoitti:

Eiköhän avaaja tarkoita sitä, että mitään pakollisia ihmisvälimiehiä ei tarvita.

Vl-herätysliike opettaa "pakollisen ihmisvälimiehen" oppia. Sellaista oppia Raamattu ei tunne.

Onneksi vl liike on hyvissä Olavi voittosen käsissä. Historian parhaimmissa. Mikäpä on johtaa joukkoa jonka väkimäärä vain kasvaa ja henkisesti vahvistuu.
        Osansa siihen riemukulkuun on tietty sinullakin, vai mitä vanhan liit... siis vanhan mersun mies :D

• 55-22
        enkelisikö lienen kirjoitti:

Onneksi vl liike on hyvissä Olavi voittosen käsissä. Historian parhaimmissa. Mikäpä on johtaa joukkoa jonka väkimäärä vain kasvaa ja henkisesti vahvistuu.
        Osansa siihen riemukulkuun on tietty sinullakin, vai mitä vanhan liit... siis vanhan mersun mies :D

"Onneksi vl liike on hyvissä Olavi voittosen käsissä. Historian parhaimmissa."

Mutta minunpa herätysliikkeeni onkin Kristuksen käsissä. Siinä on valtava ero ja sen huomaa! On herätystä ja Kristuksen uudestisynnyttävää voimaa, paranemisia ja lähetystyötä, eikä uutislehtien rikostilastosivuilla.

• telepaatti

Tämähän on telepaattista! Juuri eilen pohdiskelin, että minä vuonna tämä palsta on alkunsa saanut ja mistä aiheista silloin alussa keskusteltiin.
      Minäkin olen melko aktiivisena palstalaisena ollut täällä vuodesta 2006. Eri nimimerkeillä tietysti.
      Jotkut kirjoittelijat täältä tunnistaa tyylistä, vaikka miten nimimerkki vaihtuisi.
      Paljon on tämänkin nettipalstan kautta vl-uskoon liittyviä asioita käsitelty ja asioita päivänvaloon tuotu.
      Eipä olisi uskonutkaan, kun nyt valtakunnan mediaa seuraa, mitä tavallisten ihmisten nettikirjoitukset saavat aikaan.

• Minusta suurin

haaste on siirtyä yhteisöllisestä moraalista yksilölliseen moraaliin. Kuten Nenonen Maija-kirjassa toteaa, vanhoillislestadiolaisuudessa moni on jäänyt moraaliselta kehitykseltään lapsen tasolle(nykytutkimus tosin on todennut jo pienen lapsenkin ymmärtävän oikean ja väärän käsitteet) . Nyt moraali on ulkoistettu yhteisön päättäville elimille, josta tuoreena osoituksena Päivämiehen viimeisin pääkirjoitus Maijan tarinasta. Nytkö sitten vasta monet ovat valmiita tuomitsemaan paikallisseurakunnan toiminnan, kun se on tuotu esiin Päivämiehessä.

Niin, miksi siis pohjimmiltaan moraaliton joukko saa vielä synnyttää lapsiakin. Pitäisi pikemminkin lailla kieltää moinen uusien moraalittomien vesojen tulva.

• Latomies taastaas

Kiitos. Herkistyn. Luitte oikein ja ajatukseni ymmärtäen avaukseni.

Itkettää kun vapauttaa valtavasti. Ihana että pääsen taakastani keveämmälle. Sydämestäni toivon samaa muille julmasti kohdelluille. Rauhanyhdistys on yhä vaan näyttäytynyt minulle kauhun paikkana. Tunnetila kuitenkin nyt alkaa jäsentymään kun rauhanyhdistysten saastaa siivotaan julkisesti.

Murhetta tunnen vielä pakkosynnytysoppiin. Syvää murhetta vaikka en ole enää siinä iässä itse. Jatketaan ponnistelua siihen että uskovainen saa tässkin asiassa tuntea omantunnon vapautta ratkaisussaan.

• SRK on väärässä!
        Latomies taastaas kirjoitti:

Kiitos. Herkistyn. Luitte oikein ja ajatukseni ymmärtäen avaukseni.

Itkettää kun vapauttaa valtavasti. Ihana että pääsen taakastani keveämmälle. Sydämestäni toivon samaa muille julmasti kohdelluille. Rauhanyhdistys on yhä vaan näyttäytynyt minulle kauhun paikkana. Tunnetila kuitenkin nyt alkaa jäsentymään kun rauhanyhdistysten saastaa siivotaan julkisesti.

Murhetta tunnen vielä pakkosynnytysoppiin. Syvää murhetta vaikka en ole enää siinä iässä itse. Jatketaan ponnistelua siihen että uskovainen saa tässkin asiassa tuntea omantunnon vapautta ratkaisussaan.

Jeesus sanoo: "Minun ikeeni on kevyt kantaa."

Ei hän lastannut alamaisiaan pakosynnytys- ja lastenraiskaamisopilla.

• Mie en muista milloin aloin kirjoittamaan yleensäkin suomi24:lla. Vierailen eri palstoilla, mutta tämä vl-palsta on aivan yliveto. Tykkään tästä. Täällä on mukavia ei-vl-ihmisiä ja mukavia vl-ihmisiä sekä ihan kauheita molempia tai ainakin tekeytyvät ihan kauheiksi. No kuitenkin...

Se miksi kerron omia mielipiteitä vl-lahkosta ja sen aikaan saannoksista, johtuu siitä, että lahko riipaisee minua sukuni myötä ja se, että olen osaksi syyllinen siihen, mitä vl-lahko on tehnyt monille uhreilleen, maksamalla heille verojen muodossa palkkaa siitä, että he saavat tehdä pahuuden töitänsä.. Luterilainen kirkko saa rahaa myöskin valtion muista verotuloista eikä vain kirkollisveroista, näin ollen vl-lahko, joka on luterilaisen kirkon sisällä saa myöskin niitä rahoja joita olen maksanut. Ja suhteellisen köyhänä ihmisenä en viittis maksella älykääpiöille, jotka käyttävät ihmisiä hyväkseen uskonnon varjolla.

Minua surettaa myöskin ne nuoret äidit, jotka ovat pakotettuja tekemään lapsia ilman omaa haluaan. Olen vierestä katsonut kuinka uupuneita he ovat taakkansa alla. Ainoat "juhlahetket" jolloin tulee joku katsoon muksuja on se kun lähdetään iltaseuroihin. On pakko pitää ittensä tosi laihana, se on sitä luonnollista ehkäisyä.

Ja sekin minua surettaa, että niin monet vl-äidit polttavat tupakkaa vaikka odottavat lasta. Nykytutkimusten mukaan ei olekkaan varmaa, että istukka kykenisi estämään tupakan myrkkyjen imeytymisen sikiön verenkiertoon.

No nyt eksyin aiheesta. Sorry.

Mutta on mukavaa, että asiallista keskustelua on ja että on sitä vähemmän asiallistakin. Ne huumoripläjäytykset, ne murthela kirijotetut, net vain ovat kavonhet. Olis kiva jos niitäki olis.

Mutta kaikille vl-lahkosta eronneille ja poispotkituille ja niille jotka eroavat, voin sanoa, että usko ja uskonto, eivät ole sama asia. Se että ei ole enää vl, ei tarkoita sitä, ettei enää olisi uskossa. Usko on asia, joka on kahden kauppaa, Jumalan ja ihmisen.

Ja olen aina kirjoittanut nimimerkillä Wariska ja rekisteröin sen, koska sitä alkoivat käyttämään jotkut idiootit, ollakseen muka oikea Wariska. Kuka muka osaa kirjoittaa näin sekavaa tekstiä kuin juuri tämä oikea Wariska?

• Elteke

"...Ja sekin minua surettaa, että niin monet vl-äidit polttavat tupakkaa vaikka odottavat lasta. Nykytutkimusten mukaan ei olekkaan varmaa, että istukka kykenisi estämään tupakan myrkkyjen imeytymisen sikiön verenkiertoon...."
        ..........................
        Jos kristityksi itseään sanoo, niin sillonhan tulisi ottaa vaarin mitä on kirjoitettu ?
        1.Kor."... Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat? Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne...." Kirkastaako tupakan poltto Jumalaa ? Ruumis Pyhänä Hengen temppelinä ei ole tarkoitettu turmelemista varten.

1.Kor."..Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette...."

Turmeluksen kylväjä niittää turmelusta. Tupakka aiheuttaa moni sairauksia.
        Gal.".. Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää..."

• Taistelu ei ole ohi!

Me Jumalan lapset taistelemme sielunvihollista vastaan ja olemme Jumalan voiman avulla saaneet eräänlaisen erävoiton aikaan, mutta "tuhansien juonien mestari" keksii uutta -siitä voimme olla varmoja.

• Jäävuoren huippu.

SRK:n ja vl-uskonnon kauheudet ovat tuskin kaikki vielä paljastuneet. SRK:n teettämä "kotiselvitys" on edelleen avaamatta ja voi vain kuvitella, mitä siltä saralta paljastuu... Esimerkiksi se, että miksi vl-äidit antavat miestensä raiskata lapsiaan. Joku syyhän siihen on, mutta mikä?

• Jäävuoren huippu. kirjoitti:

SRK:n ja vl-uskonnon kauheudet ovat tuskin kaikki vielä paljastuneet. SRK:n teettämä "kotiselvitys" on edelleen avaamatta ja voi vain kuvitella, mitä siltä saralta paljastuu... Esimerkiksi se, että miksi vl-äidit antavat miestensä raiskata lapsiaan. Joku syyhän siihen on, mutta mikä?

Kirjoitin eilen, nyt poistettuun aloitukseen, en omaani, että myöskin ne ihmiset, jotka ovat olleet tietoisia lasten hyväksikäytöistä ja ovat vaieten ne hyväksyneet, ovat avunantajia tapahtuneeseen rikokseen.

Mielelläni syyllistäisin niitä äitejä, jotka ovat sydämensä kovettaneet ja tehneet näin ollen syntiä, sulkiessaan silmänsä tyttäriensä ja poikiensa hädältä. Sillä en usko, että hyväksikäytetyty ovat vain tyttöjä, poikia on aivan varmasti siinä joukossa, myöskin heidän pitäisi tulla esiin ja kertoa siitä mitä heille on tehty. Mitä kaikkea saakaan aikaan äitien väsymys, masentuneisuus, synnytysten jälkeiset masennukset ja mielenterveysongelmat. Ehkä siinä ei aina jaksa reagoida oikein, on vain hvyillään ettei itse joudu pakotetuksi seksiin, mikä sekin on rikos.

Ovatko nämä äidit lapsena joutuneet kokemaan sen saman kauheuden mihin he ovat valmiita lapsensa uhraamaan? Entä isät? Ovatko hekin lapsina olleet hyväksikäytettyjä?

Saarnaajat ja puhujat ovat kuitenkin olleet vain pelkkää pahuuttaan ja vallanhimoaan tekemässä rikoksia. On mukavaa alistaa toista ihmistä.

Jos mie olisin vl, niin lähtisin tuollaisesta lahkosta pakoon tuhatta ja sataa, lahko kun leimautuu muutaman järjen jättiläisen käytöksen mukaan.

SRK:n johtajat ovat järjen jättiläisiä.

• VL-homoleima!
        Wariska kirjoitti:

Kirjoitin eilen, nyt poistettuun aloitukseen, en omaani, että myöskin ne ihmiset, jotka ovat olleet tietoisia lasten hyväksikäytöistä ja ovat vaieten ne hyväksyneet, ovat avunantajia tapahtuneeseen rikokseen.

Mielelläni syyllistäisin niitä äitejä, jotka ovat sydämensä kovettaneet ja tehneet näin ollen syntiä, sulkiessaan silmänsä tyttäriensä ja poikiensa hädältä. Sillä en usko, että hyväksikäytetyty ovat vain tyttöjä, poikia on aivan varmasti siinä joukossa, myöskin heidän pitäisi tulla esiin ja kertoa siitä mitä heille on tehty. Mitä kaikkea saakaan aikaan äitien väsymys, masentuneisuus, synnytysten jälkeiset masennukset ja mielenterveysongelmat. Ehkä siinä ei aina jaksa reagoida oikein, on vain hvyillään ettei itse joudu pakotetuksi seksiin, mikä sekin on rikos.

Ovatko nämä äidit lapsena joutuneet kokemaan sen saman kauheuden mihin he ovat valmiita lapsensa uhraamaan? Entä isät? Ovatko hekin lapsina olleet hyväksikäytettyjä?

Saarnaajat ja puhujat ovat kuitenkin olleet vain pelkkää pahuuttaan ja vallanhimoaan tekemässä rikoksia. On mukavaa alistaa toista ihmistä.

Jos mie olisin vl, niin lähtisin tuollaisesta lahkosta pakoon tuhatta ja sataa, lahko kun leimautuu muutaman järjen jättiläisen käytöksen mukaan.

SRK:n johtajat ovat järjen jättiläisiä.

Hyväksikäytettyjen vl:ien joukossa on myös paljon poikia. Itsekin tunnen heitä henkilökohtaisesti. Rikosilmoituksen tekeminen on poikauhreille erittäin vaikeaa vl-yhteisön ankaran homokammon vuoksi. Asiasta mitään ymmärtämättömät vl-uskovaiset kun leimaavat nämä lapsena hyväksikäytetyt HOMOIKSI. Ikävä kyllä tiedän ja tunnen asian useiden uhrien kautta.

• huolestunut

Yksi asia, joka itseäni huolestuttaa vl-liikkeen osalta on vl-taustaisten VIRKAMIESTEN PUOLUEETTOMUUS JA LUOTETTAVUUS. Kuten Maijan tarinassakin poliisi toimi virkavirheellisesti, myös omassa perheessäni on ollut vastaava kokemus. Onko tuo yleinen tapa? Kuka sitä voisi tutkia? Mihin voisi ottaa yhteyttä?

• Elteke

"....Yksi asia, joka itseäni huolestuttaa vl-liikkeen osalta on vl-taustaisten VIRKAMIESTEN PUOLUEETTOMUUS JA LUOTETTAVUUS. Kuten Maijan tarinassakin poliisi toimi virkavirheellisesti, myös omassa perheessäni on ollut vastaava kokemus. Onko tuo yleinen tapa? Kuka sitä voisi tutkia? Mihin voisi ottaa yhteyttä? ..."

Tuossa linkissä voisi olla neuvoa?
        http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/12DB3C3685132724C2256B9800435B86?opendocument

Myös tuossa linkissä voisi olla neuvoa?
        http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/lastensuojeluntarve/lastensuojeluilmoitus/

• vl-kokkarit

Voitto kotiin, Oiva eduskuntaan!

• Avunantoa...

Wariskalta kipeää mutta todella tärkeää pohdintaa: "että myöskin ne ihmiset, jotka ovat olleet tietoisia lasten hyväksikäytöistä ja ovat vaieten ne hyväksyneet, ovat avunantajia tapahtuneeseen rikokseen".

Ken näkee vaan ei toimi vaikka kykenisi, on avunantaja tai myötävaikuttaja vääryydelle. Nän se on! Pahuutta voi "aktiivisesti tehdä" kuten "pyhien miesten tapauksissa". Mutta pahutta oi toteuttaa myös puuttumattomuudella pahuuteen.

Ei kai voi olla että nämä "pyhät miehet" toimivat tyhjiössä? Missä olivat vierellä kulkijat? Äidit, isät, veljet, opettajat, sosiaalityöntekijät, pyhäkouluopettajat, naapurit. He jotka tiesivät mutta eivät toimineet.

Erityisesti minä kysyn: Mitä tekivät aviovaimot jotka saattoivat tietää tai vähintäänkin vahvasti epäillä puolisonsa perverssejä taipumuksia??

• eiuskossa
        Avunantoa... kirjoitti:

Wariskalta kipeää mutta todella tärkeää pohdintaa: "että myöskin ne ihmiset, jotka ovat olleet tietoisia lasten hyväksikäytöistä ja ovat vaieten ne hyväksyneet, ovat avunantajia tapahtuneeseen rikokseen".

Ken näkee vaan ei toimi vaikka kykenisi, on avunantaja tai myötävaikuttaja vääryydelle. Nän se on! Pahuutta voi "aktiivisesti tehdä" kuten "pyhien miesten tapauksissa". Mutta pahutta oi toteuttaa myös puuttumattomuudella pahuuteen.

Ei kai voi olla että nämä "pyhät miehet" toimivat tyhjiössä? Missä olivat vierellä kulkijat? Äidit, isät, veljet, opettajat, sosiaalityöntekijät, pyhäkouluopettajat, naapurit. He jotka tiesivät mutta eivät toimineet.

Erityisesti minä kysyn: Mitä tekivät aviovaimot jotka saattoivat tietää tai vähintäänkin vahvasti epäillä puolisonsa perverssejä taipumuksia??

Äideillä ja vaimoilla jotka eivät tiedä mitä heidän kotinsa seinien sisäpuolella tapahtuu.Kyllä he tiesivät,he vain sulkivat silmänsä ja olivat tietämättömiä. He syyllistivät uhrin kun asia tuli ilmi.Tämähän on tullut selville niin monissa ketjuissa .Näistä asioista on puhuttu kymmeniä vuosia,aina on tullut uusi sukupolvi ja samana on jatkunut.Onneksi kehitys toi netin nämä asiat saatiin ihan julkisiksi jospa nyt seuraava sukupolvi säästyisi edellisten kohtalolta,ja äidit seuraisivat mitä kodin seinien sisäpuolella tapahtuu.

• Elteke

Ainut Tie Jumalan luokse on Jeesus Kristus.
      Ainut Nimi jossa jossa ihminen pelastuu on Jeesus Kristus.
      Ainut perustus jolle kristityn elämä tulisi rakentua uskon kuuliaisuudessa on Jeesus Kristus.

Nainen pelastuu ainoastaan uskon kautta pysymällä uskon kuuliaisuudessa loppuun asti Jeesuksessa Kristuksessa. Nainen ei pelastu "lapsia synnyttämällä " vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

Joh.14:5.".. Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" 6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani...."

RK-38 1.Kor.3:11. "...Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus...."

(Biblia 1776 ) Room.1:4." Ja on väkevästi ilmoitettu Jumalan Pojaksi pyhityksen hengen jälkeen, että hän on noussut ylös kuolleista,) se on, Jesuksesta Kristuksesta meidän Herrastamme,
      5. Jonka kautta me olemme armon ja apostolin viran saaneet, uskon kuuliaisuudeksi, kaikkein pakanain seassa, hänen nimensä päälle,.."

RK-38 Room.1.4. "...ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme, 5. jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,.." (Uskonkuuliaisuuus Hänen Nimeänsä kohtaan )

RK-38 Room.6:16. "..Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?..." ("..kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi.." )

RK-38 Room.16:26. "..mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi..." ( ".. uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi..." )

RK-38 Apt.4:12.".. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."..."

Apt.4:5. Seuraavana päivänä heidän hallitusmiehensä ja vanhimpansa ja kirjanoppineensa kokoontuivat Jerusalemissa, 6. niin myös ylimmäinen pappi Hannas ja Kaifas ja Johannes ja Aleksander sekä kaikki, jotka olivat ylimmäispapillista sukua. 7. Ja he asettivat heidät eteensä ja kysyivät: "Millä voimalla tai kenen nimeen te tämän teitte?" 8. Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat! 9. Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut, 10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne. 11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.' 12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."..."

• 334

"Mitä tekivät aviovaimot jotka saattoivat tietää tai vähintäänkin vahvasti epäillä puolisonsa perverssejä taipumuksia??"

Hyvä kysymys. Melkisen kovaa tekstiä äitienäivän aattona. Mutta joskus tähänkin on vastattava. Missä olivat äidit ja vaimot kun pahuus kotipirteissä rehotti

• 333333333333333333333333

Voitammmme

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe