### TS: EU aikoo leikata vähävaraisten ruoka-avusta
Jussi Nukari / Lehtikuva
TS: EU aikoo leikata vähävaraisten ruoka-avusta
EU:n vähävaraisille suunnattu ruoka-apuohjelma lakkaa vuodenvaihteessa. Ruoka-apua korvataan uudella rahastolla, johon osallistuminen saattaa tulla vapaaehtoiseksi. Suomen saaman vuotuisen tukipotin arvioidaan pienenevän.
Taloussanomat
18.5.2013 10:29
43
EU:n ruoka-apuohjelma ei jatku ensi vuonna entisellään. Komissio esittää avun korvaamista uudella vähävaraisten rahastolla, kertoo Turun Sanomat.
Komission esitys supistaisi EU:n ruoka-apua vuotuisesta 500 miljoonasta eurosta noin 400 miljoonaan euroon. Avun hakutapa on myös muuttumassa, mikä vaikuttanee avun jakajien määrään.
Joidenkin jäsenmaiden mielestä ruoka-apu pitäisi lopettaa kokonaan. Parlamentti etsiikin esitykseen kompromissia, jossa rahasto olisi jäsenmaille vapaaehtoinen.
Suomen potti jää työ- ja elinkeinoministeriön arvion mukaan jatkossa aiempaa pienemmäksi. Suomi on saanut vuosittain ruoka-apua noin 3-5 miljoonan euron edestä.
Komission esityksestä äänestetään maanantaina työllisyys- ja sosiaalivaliokunnan kokouksessa. Tämän jälkeen asia etenee EU-parlamenttiin ja neuvostoon. ###
Aivan! Köyhät kyykkyyn ja sijoittajille ruoka apua, näinkö menee?
Suomi, kuten suurin osa Euroopan kansasta tunnustaa Kristin uskoa. Siinä sanotaan, "Minkä teette yhdelle näistä alamaisistani, sen te teette minulle"!
En ole Kristitty, enkä ortodoksi, en Jehovalainen, en Islamisti. minä en näitä uskontoja tarvitse, sillä MINÄ uskon ihmisyyteen,ilman, että minua kannustaisi jokin uskomus ja teoria, että minulla olisi jokin paikka, kun jätän tämän maailman.
Kaikkein pahinta on pettää itseään, se tarkoittaa luottamista siihen, että saisimme jonkin asteisen lupauksen luottamalla ja uskomalla Jumaliin. Tämä lause: "Rukoilkaa, niin olette pelastettu" Antaa uskoville varmuuden siitä, että rukoilemalla saa anteeksi pahat tekonsa. On kornia ajatella näin.
Miksi ne tahot, jotka omistavat tämän maailman varat, luulevat selviytyvänsä kuin" kissa veräjästä"?
Nykymaailma on pessyt kasvonsa rasvalla, joka ei irtoa jatkamalla pesua. Vaan rasva yhä kovemmin tarttuu kasvoihin, joita ei enää kohta tunnista, ne ovat ilmeettömät.
Minua kiukuttaa vitus´ti köyhien ja niiden puolesta, jotka kituuttavat pienen toimeentulon varassa.
Olisiko aika tarttua tiukasti kiinni tämän maailman epäkohtiin ja selvitettävä ne niin, että jokainen kansalainen saisi arvostusta ja apua.
Valitettavasti köyhän asialla ei enää ole ketään puolustajaa. Saatqna sanon minä.
Toivotan Hurstille hyvää ja toivorikasta mensetystä, sillä hän taitaa olla viimei
Mikä tässä kirjoituksessa on sellaista, joka pitää poistaa?
0
68
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483