Haluan herättää keskustelua, koskien vartioiden toimintaa kauppakeskus Columbuksessa.
Olen asunut Vuosaaressa vuodesta –96 asti. ja olen asioinut Columbuksessa päivittäin tuona aikana.
Minua suorastaan raivostuttaa ja pöyristyttää niiden vartioiden toiminta jotka ns, työskentelevät Columbuksessa ja sen lähialueella. Aina kun näen nämä kaverit toiminnassa, niin se on alistavaa, raakaa ja kaikin puolin epäinhimillistä ja ylimitoitettua toimintaa. Eilenkin kun kuljin poikani kanssa metroon, niin lauma vartijoita oli erään täysin puolustuskyvyttömän, alkoholisoituneen miehen kimpussa ja väänsivät tämän käsiä todella pahannäköisesti taakse samalla rannetta taivuttaen. Kaveri oli niin vastustuskyvytön, että olisi kulkenut kuin puudeli kun olisi vain kevyesti taluttanut hihasta. Olen itse suorittanut vartijakortin ja saanut itsepuolustuskoulutusta. Tuota taustaa vasten tiedän, kuinka ihmisiä tulee kohdella. Tällaisilla ns, rappioihmisillä on usein jo valmiiksi vammoja ja juuri parantuneita ja parantumassa olevia murtumia käsissä ja jaloissa, ja se tulee ottaa huomioon, kun noita ihmisiä kuljetetaan ja siirrellään. Ja kun niitä sitten aletaan voimallisesti vääntämään, niin saattaa olla, että murtumakohdat aukeavat uudestaan. Kaveri kuitenkin jätetään heitteille johonkin Columbuksen lähialueelle. Kerrankin he kellistivät maahan ja sitten voimallisesti poistivat kauppakeskuksesta erään ihmisen, joka oli vain silminnähden köyhä,, ei sen kummempaa. Hän oli omien huutojensa perusteella vain menossa kauppaan johon hänellä tietenkin oli oikeus. Vartijoille tuo ihmispolo oli kuin punainen vaate. Hän ei syyllistynyt mihinkään. Hän vain oli köyhä ja köuhän ihmispolon näköinen. Tapauksia on vaikka kuinka paljon kerrottavaksi jos aikaa ja halua riittäisi.
Myös tuo vartijoiden laumatupakointi herättää huomiota. 4-6 vartijaa saattaa olla yhtä aikaa tupakalla ovensuussa ja kaikki savu kantautuu sisälle kauppakeskukseen vedon mukana. Siis jonkun kimpussa tai tupakalla,, siinä tuntuu olevan noiden veijareiden elämäntehtävä.
Olen vain eräs ihminen, joka on pannut tämän asian merkille. Olemme puhuneet tästä meidänkin taloyhtiössä monet kerrat. Omalta osaltani olen pannut Columbuksen boikottiin ja asioin sen sijaan itäkeskuksessa. Aion kylläkin jatkossa tarkkailla vartijoiden toimintaa, ja jos uutta aihetta ilmenee, teen vaikka rikosilmoituksen toinen toisen perään.
Ihmisoikeudet ne on alemman sosiaaliluokan kansalaisillakin hitto soikoon. Ei se, että ihminen on köyhä tai alkoholisoitunut, anna mitään oikeutta kohdella heitä kuin koiria,,,repiä, väännellä, heitellä sateeseen. Mihin lakiin tai eettiseen koodistoon on kirjoitettu, että kuka saa olla kauppakeskuksen penkillä seuraamassa ihmisvilinää ja viettämässä aikaansa. Jos minä saan, niin kyllä sitten saa kukatahansa muukin, jos ei aiheuta häiriötä.
Törkeää käytöstä Vuosaaressa
2
463
Vastaukset
- M135
Pitäisi olla reilu peli.
Se vaan on kadoksissa. Mutta ei ehkä aivan täysin kadonnut ulottumattomiin. - Joku joka tietää
ihme valitusta! Tiedätkö lähtötilanteen kuinka monessa tilanteessa? Se täysin alkoholisoitunut mies saattoi olla todella aggressiivinen juuri ennen tuloasi, ja aloittaa "valitusvirren" vasta huomattuaan että kaltaisesi kukkahattutädit kiinnittävät huomionsa tähän!
Ennen kuin kirjoitat seuraavan kerran ota selvää faktoista!
Se 40h vartijakurssi ei auta sinua sen enempää kuin vehnäjauhot laivan uppoamisessa!
Se mitä kursseilla kerrotaan ei aina vastaa todellisuutta!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1091705- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472