Eli oletteko saaneet postin mukana yritykseenne Valenciassa majaa pitävältä European City Guidelta "tietojenpäivityslomakkeen"? Näyttää suht viralliselta paperilta ja yläkulmassa "tietojen päivityksen" sanotaan olevan ilmaista, mutta alhaalla lukeekin, että ko. lysti maksaa n. 1 000 euroa per vuosi. Eräässä lehdessä oli jokin aika sitten varoitus juuri tästä "kirjetyypistä" - kyseessä siis ilmeisesti eräänlainen huijaus.
European City Guide
92
13758
Vastaukset
- pelikauppias
Joo, meidän firmaan tuli tarjous tältä firmalta ja päivitinkin tiedot ettei kotiosoitteeni olisi missään turistioppaassa vaan myymälän osoite. lasku tuli ja reklamaationi tuli vastaus että peruutus tuli liian myöhään. Netti on näköjään pullollaan scheittia tästä firmasta EU:n ennakkopäätöksestä ja Espanjan sakkotuomioista lähtien. Eli turha maksaa vaikka menisikin ensin lankaan - nuo jäbät eivät voi periä mitään kun ovat jo tuomittu tästä huijauksesta sakkoihin.
- uhkailua
Olen itse nyt tässä samassa tilanteessa. Luulin päivittäväni tietoja, mutta laskun myötä sain viestin, että olen ostanut jotakin jota en halua enkä tarvitse. Useiden lähettämieni reklamaatioiden jälkeen jatkavat edelleen painostusta ja nyt uhkaavat oikeustoimilla. Netin mukaan kyseessä on epäeettistä markkinointia ja harhautusta käyttävä huijariporukka. Mitäköhän tapahtuu, jos en edelleenkään maksa?
- Nyt on jo lakiosasto asialla
uhkailua kirjoitti:
Olen itse nyt tässä samassa tilanteessa. Luulin päivittäväni tietoja, mutta laskun myötä sain viestin, että olen ostanut jotakin jota en halua enkä tarvitse. Useiden lähettämieni reklamaatioiden jälkeen jatkavat edelleen painostusta ja nyt uhkaavat oikeustoimilla. Netin mukaan kyseessä on epäeettistä markkinointia ja harhautusta käyttävä huijariporukka. Mitäköhän tapahtuu, jos en edelleenkään maksa?
Olemme samassa tilanteessa ja he ovat laittaneet jo lakiosaston perimään saataviaan. Onko kenelläkään vinkkiä miten jatkaa: maksaa kiltisti vai antaa heidän jatkaa uhkailujaan oikeustoimilla, jotka merkittävästi korottavat laskun summaa???
- huijaus
Nyt on jo lakiosasto asialla kirjoitti:
Olemme samassa tilanteessa ja he ovat laittaneet jo lakiosaston perimään saataviaan. Onko kenelläkään vinkkiä miten jatkaa: maksaa kiltisti vai antaa heidän jatkaa uhkailujaan oikeustoimilla, jotka merkittävästi korottavat laskun summaa???
En itsekään tiedä mitä pitäisi tehdä, vaikka tiedän seuraavaksi jotakin noottia tulevan perintätoimistolta tai lakitoimistolta. Pitäisikö ilmoittaa poliisille? Eivät kai voi mitään tehdä, kun on ulkomainen yritys kyseessä.
Netissä olevien tekstien (Stop the European City Guide) mukaan yhtään tapausta ei olisi oikeuteen asti viety. Katso ohjeita myös Muskratin kotisivuilta www.muskrat.fi. - Stop EGC
huijaus kirjoitti:
En itsekään tiedä mitä pitäisi tehdä, vaikka tiedän seuraavaksi jotakin noottia tulevan perintätoimistolta tai lakitoimistolta. Pitäisikö ilmoittaa poliisille? Eivät kai voi mitään tehdä, kun on ulkomainen yritys kyseessä.
Netissä olevien tekstien (Stop the European City Guide) mukaan yhtään tapausta ei olisi oikeuteen asti viety. Katso ohjeita myös Muskratin kotisivuilta www.muskrat.fi.Saman tiedon minäkin löysin ja muutamilta lontoolaislta sivuilta löysin toimiontaohjeita tekemään virallisen valituksen. Teimme tuopn ohjeistuksen pohjalta valituksen espanjalaiseen lakitoimistoon.
Eli tämän pohjalta emme aio maksaa tuota laskua. - toinen pelikauppias
Stop EGC kirjoitti:
Saman tiedon minäkin löysin ja muutamilta lontoolaislta sivuilta löysin toimiontaohjeita tekemään virallisen valituksen. Teimme tuopn ohjeistuksen pohjalta valituksen espanjalaiseen lakitoimistoon.
Eli tämän pohjalta emme aio maksaa tuota laskua.Älkää ihmeessä maksako, jos huomasitten niin tuo lakitoimistokin on heidän oma haarakonttori. Heidän väitteillään ei ole mitään pohjaa oikeustaistelussa. Kehoitankin lähettämään heille erittäin kovasanaista palautetta kunhan nyt ei laittomia uhkauksia mene tekemään. Itselläni on jo toinen vuosi menossa vaikka heti heille ilmoitin ettei penniäkään ole tulossa. Ja sama tapaus oli, että päivitin kotiosoitteeni pois rekisteristä enkä sitten lukenut pientä printtiä.
Tuon firman toiminta perustuu siihen että 1/1000 hölmöstä maksaa tuon summan. 999 jotka ei maksa saavat vain kirjeitä mutta mitään muuta he eivät asian suhteen tee. - Ironmade
toinen pelikauppias kirjoitti:
Älkää ihmeessä maksako, jos huomasitten niin tuo lakitoimistokin on heidän oma haarakonttori. Heidän väitteillään ei ole mitään pohjaa oikeustaistelussa. Kehoitankin lähettämään heille erittäin kovasanaista palautetta kunhan nyt ei laittomia uhkauksia mene tekemään. Itselläni on jo toinen vuosi menossa vaikka heti heille ilmoitin ettei penniäkään ole tulossa. Ja sama tapaus oli, että päivitin kotiosoitteeni pois rekisteristä enkä sitten lukenut pientä printtiä.
Tuon firman toiminta perustuu siihen että 1/1000 hölmöstä maksaa tuon summan. 999 jotka ei maksa saavat vain kirjeitä mutta mitään muuta he eivät asian suhteen tee.Hukkaan heitettyä puuhastelua syntyy tämän European Shity Guiden kanssa touhutessa. Älkää maksako. Valenciasta, Sveitsistä, Tsekeistä tulee tavaraa eli CD:tä, perintää, laskuja jne. Kaikki täyttä roskaa. Ei kannata yleensäkään paljon päivitellä näiden kyselijöiden kanssa tietoja ellei ole tunnettu kontakti itsellenne. Laitoin koko nipun KRP:lle arkistoitavaksi.
Nyt tuli juuri Enicta yritysnumeroluettelosta( postilokerosta Tampereelta) tilausvahvistus muka hakemistoon ilmoittautumisesta. Fonectan logoa jäljitellen ollaan asialla ja rahat menossa rahoitusyhtiön tilille. Varokaa tätäkin. - Joukkokanne
Ironmade kirjoitti:
Hukkaan heitettyä puuhastelua syntyy tämän European Shity Guiden kanssa touhutessa. Älkää maksako. Valenciasta, Sveitsistä, Tsekeistä tulee tavaraa eli CD:tä, perintää, laskuja jne. Kaikki täyttä roskaa. Ei kannata yleensäkään paljon päivitellä näiden kyselijöiden kanssa tietoja ellei ole tunnettu kontakti itsellenne. Laitoin koko nipun KRP:lle arkistoitavaksi.
Nyt tuli juuri Enicta yritysnumeroluettelosta( postilokerosta Tampereelta) tilausvahvistus muka hakemistoon ilmoittautumisesta. Fonectan logoa jäljitellen ollaan asialla ja rahat menossa rahoitusyhtiön tilille. Varokaa tätäkin.Siis juu. Ihmetellä voi kuinka pientä ihmispoloa yritetään kusettaa vaikka miten. En varmana maksa. Voitaisiin yhdessä vaatia asian aiheuttamasta stressistä vahingonkorvauksia. Itselläni meni muutamana päivänä kyllä mielialat päin persettä, kun täällä Suomessa olen kuitenkin tottunut että tällaiset asiat eivät ole kusetusta tai virheitä. Mutta kyllä nyt ymmärrän. Nostetaan joukkokanne.
- Puukapula
Nyt on jo lakiosasto asialla kirjoitti:
Olisi kiva tietää, miten asian ratkaisit? Ethän vaan maksanut?
- tut
Puukapula kirjoitti:
Olisi kiva tietää, miten asian ratkaisit? Ethän vaan maksanut?
En maksanut.
Viimeinen karhu (tällä erää) tuli pari kuukautta sitten, jossa he uhkasivat kääntyä kansainvälisen perintätoimiston puoleen jos en maksa. Saas nähdä miten homma jatkuu... - Heltta
Ironmade kirjoitti:
Hukkaan heitettyä puuhastelua syntyy tämän European Shity Guiden kanssa touhutessa. Älkää maksako. Valenciasta, Sveitsistä, Tsekeistä tulee tavaraa eli CD:tä, perintää, laskuja jne. Kaikki täyttä roskaa. Ei kannata yleensäkään paljon päivitellä näiden kyselijöiden kanssa tietoja ellei ole tunnettu kontakti itsellenne. Laitoin koko nipun KRP:lle arkistoitavaksi.
Nyt tuli juuri Enicta yritysnumeroluettelosta( postilokerosta Tampereelta) tilausvahvistus muka hakemistoon ilmoittautumisesta. Fonectan logoa jäljitellen ollaan asialla ja rahat menossa rahoitusyhtiön tilille. Varokaa tätäkin.Kuinkas teidän on asia nyt, jos ette ole vieläkään maksaneet? Ovatko he väsyneet uhkakirjeiden lähettelyyn vai jatkavatko he vain lähettämistä loputtomiin? Nämä kokemukset mitä tällä sivulla näkyy, ovat aika uusia. Olisi kiva tietää, miten he voivat, jotka esim. viime vuonna ovat jättäneet maksamatta.. Kertokaa kokemuksistanne. Minulle on jo tullut kolme karhua...
- Vehmersalmelainen
Kyllä meille tuli kyseinen lomake. Varmaankin joku huijaus?
- yrittäjätmi
Nauroin ääneen, kun sain tämän. Vaikka tuote olisi ilmainen, EI KUKAAN käytä CD romia kun haluaa hakea tämmöistä tietoa. Ja 1000 eurolla saa jo aikamoisen markkinointikampanjan pystyyn.
100% bullshittia. - harza88
Nyt ovat jo pienyrittäjien kimpussa. Naureskellen luin koko pumaskan läpi. Peruuttaminenkin on tehty mahdollisimman hankalaksi. Ehdot paperin takapuolella. Meni sytykkeeksi takkaan. Jos lähetät kaavakkeen täytettynä ja allekirjoitettuna, sitoudut tekstin mukaan 3 vuoden sopimukseen 987 Eur / vuosi. Tällä pääset johonkin netti matrikkeliin ja saat ilmaisen cd rompun. Peruuttaminen pitäisi tapahtua 3 kuukautta ennen kalenterivuoden vaihtumista. Näkyy tuossa olevan minun (taksiyrittäjän) kotiosoite, nyt vaan odottelemaan yhteydenottoja mahdollisilta asiakkailta, jos noi tiedot ovat jossain, joita en siis päivitä.... toivottavasti ei kukaan muukaan.
- kun luin
koko tämän ketjun, miten on mahdollista, että joku voi olla niin ajattelematon, että mennee ja allekirjoittaa tuon paperin, jonka minäkin juuri tänään sain,ja lähettää palautuskuoressa.
huomasitteko, jotka ovat kirjeen saaneet, että se on lähetetty suomesta. Älytöntä huijausta- nomievaa
Niin, nyt on parturi-kampaajaki jo niiden käsissä!
Yritin laittaa niille sähköpostia,mutta kappas, osoitetta ei olekaan olemassa..
Melkoinen tapaus.
Mitä luulette, jos heitän lappusen pesään.- niin mitäs sitte? eihän miun koti osoite ole missään taivasalla? :=) Tai no mitäpä tuosta.
Niin joo, eikä mulla ole enää edes koko yritystä. - kerranki viisas
nomievaa kirjoitti:
Niin, nyt on parturi-kampaajaki jo niiden käsissä!
Yritin laittaa niille sähköpostia,mutta kappas, osoitetta ei olekaan olemassa..
Melkoinen tapaus.
Mitä luulette, jos heitän lappusen pesään.- niin mitäs sitte? eihän miun koti osoite ole missään taivasalla? :=) Tai no mitäpä tuosta.
Niin joo, eikä mulla ole enää edes koko yritystä.mulle tuli kans äskettäin tilausvahvistuslomake joka olis pitäny vaa allekirjottaa,muuten oli kaikki yrityksen tiedot täytetty valmiiksi (olen itsenäinen konsultti, joka on toistaiseki lakkauttanut toimintansa).tein siitä poliisille ilmoituksen ja ottavat vissii kirjeen talteen ja ottavat tiedot ylös.eivätpä saaneet kusetettua ainakaan mua ja toivottavasti ei muitakaan,jos näitä teille tulee niin tehkää ihmeessä ilmoituksia viranomaisille että tietävät ainaki varottaa yrityksiä....
- tapsa tampere
Hei oli kirjoitus EUROPEAN CITY GUIDE huijauksesta. Juuri tuli kanssa samanlainen kirje kotiini. 26.05.2008. Eli huijarit ovat taas liikenteessä.Onneksi en lähettäny kyseistä palautelomaketta. Maksaa todellakin 987€. =) Hyvä että täällä oli ilmoitus siitä. Ajattelin ilmoittaa että taas kaksi vuotta takaperin imoitetut huijarit ovat taas liikkeellä.
- Tarkkana kannattaa olla
European City Guiden virallisen näköinen huuhaakirje tuli meidänkin firmaan. Kirje herätti heti epäilyksen ja tarkempi tutustuminen osoitti, että ei muuta kuin roskiin.
Pääsääntöisesti markkinointi, jossa ei mainita henkilön nimeä, todellista osoitetta eikä muitakaan yhteystietoja, joihin voisi myöhemmin olla helposti yhteydessä, voi olla varma, että liikutaan epävarmoilla vesillä ja kyseessä yleensä helpon rahan keruu. Onhan nyt heinäkuu ja lomakausi parhaimmillaan..- Nimetön
Meille tuli myös postia ECG:ltä. Emme aio maksaa. Mutta kenelle voisi ilmoittaa moisesta roskapaskapostista eli huijausyrityksestä. Onko kellään tietoa?
- Marstsa
Nimetön kirjoitti:
Meille tuli myös postia ECG:ltä. Emme aio maksaa. Mutta kenelle voisi ilmoittaa moisesta roskapaskapostista eli huijausyrityksestä. Onko kellään tietoa?
Mullekin tuli kirje. Luin kauheassa kiireessä, että ilmaista olisi koko homma, ja hullu allekirjoitin sen!!! Nyt tulee jos jonkinnäköistä ukaasia, vaikka olen monella lailla tehnyt peruutuksen asiasta!
Mitäs nyt pitäis oikein tehdä... Maksamaan en pysty! - Helinäkeijunen
Marstsa kirjoitti:
Mullekin tuli kirje. Luin kauheassa kiireessä, että ilmaista olisi koko homma, ja hullu allekirjoitin sen!!! Nyt tulee jos jonkinnäköistä ukaasia, vaikka olen monella lailla tehnyt peruutuksen asiasta!
Mitäs nyt pitäis oikein tehdä... Maksamaan en pysty!Yksi uhri lisää! Aloitin hommat sihteerinä nyt keväällä, ja yksi tehtävistäni oli päivittää yrityksen uudet yhteystiedot joka paikkaan, koska yritys oli muuttanut uusiin tiloihin. Eräänä päivänä sitten sain tämän lomakkeenoloisen lappusen, jossa vasemmalla oli yrityksen vanhat tiedot ja oikealle sait itse päivittää tiedot. Kuvittelin yritysten tietojen jo olevan näillä sivuilla, päivitin ne ja laitoin postiin. Parin kuukauden päästä tuli tonnin lasku postissa. Soitin sinne peruakseni homman, rauhallisena vielä silloin, koska yrityksen tietoja ei vielä näkynyt netissäkään. He käskivät kirjoittaa jotain sähköpostitse. Tein työtä käskettyä ja kirjoitin, postilla, s-postilla, faksilla, asiakaspalautteella, mutta yritys ei koskaan vastannut. Vein asian kuluttaja-asiamiehelle ja sieltä minut yhdistettiin Kauppakamarille. Sieltä asianajaja kehoitti olemaan maksamatta. Koska yritys on tunnettu huijauksista ympäri Eurooppaa. Löysin paljon samanlaisia tarinoita netistä, ja tiedettävästi European City Guide on jo kerran lakkautettu huijauksien vuoksi, ja se sen jälkeen muutti Barcelonasta Valenciaan. Ihmisiä kehotetaan olemaan maksamatta, koska maksamalla ihmiset ruokkivat tämänlaista huijaritoimintaa. Valitin asiasta Espanjan kuluttaja-asiamiehelle Valenciaan, sekä lähetin saman kirjeen myös Valencian kaupungille. Tämä nimittäin saattaa Espanjan, varsinkin Valencian erittäin huonoon valoon. Onneksi asuin aikoinaan vuosia Espanjassa, ja osaan kieltä. Soitinpa erääseen osoitteeseen, jonka yhteystiedot oli European city guiden sivuilla, Helsinkiläinen pieni yritys, uskokaa tai älkää, OMISTAJA EI OLE KOSKAAN VASTAANOTTANUT MITÄÄN LOMAKETTA European City Guidelta, mutta silti hänen tietonsa on sivuilla! Suosittelen, älkää maksako laskuja, silloinkaan kun yritys uhkaa lakitoimilla ja perintätoimistoilla. Olen 100% varma, ettei yrityksellä ole mitään mahiksia näyttäytyä minkään oikeuden edessä miljoonien valitusten virratessa espanjan valtion virkaelimiin.
- Marstsa
Helinäkeijunen kirjoitti:
Yksi uhri lisää! Aloitin hommat sihteerinä nyt keväällä, ja yksi tehtävistäni oli päivittää yrityksen uudet yhteystiedot joka paikkaan, koska yritys oli muuttanut uusiin tiloihin. Eräänä päivänä sitten sain tämän lomakkeenoloisen lappusen, jossa vasemmalla oli yrityksen vanhat tiedot ja oikealle sait itse päivittää tiedot. Kuvittelin yritysten tietojen jo olevan näillä sivuilla, päivitin ne ja laitoin postiin. Parin kuukauden päästä tuli tonnin lasku postissa. Soitin sinne peruakseni homman, rauhallisena vielä silloin, koska yrityksen tietoja ei vielä näkynyt netissäkään. He käskivät kirjoittaa jotain sähköpostitse. Tein työtä käskettyä ja kirjoitin, postilla, s-postilla, faksilla, asiakaspalautteella, mutta yritys ei koskaan vastannut. Vein asian kuluttaja-asiamiehelle ja sieltä minut yhdistettiin Kauppakamarille. Sieltä asianajaja kehoitti olemaan maksamatta. Koska yritys on tunnettu huijauksista ympäri Eurooppaa. Löysin paljon samanlaisia tarinoita netistä, ja tiedettävästi European City Guide on jo kerran lakkautettu huijauksien vuoksi, ja se sen jälkeen muutti Barcelonasta Valenciaan. Ihmisiä kehotetaan olemaan maksamatta, koska maksamalla ihmiset ruokkivat tämänlaista huijaritoimintaa. Valitin asiasta Espanjan kuluttaja-asiamiehelle Valenciaan, sekä lähetin saman kirjeen myös Valencian kaupungille. Tämä nimittäin saattaa Espanjan, varsinkin Valencian erittäin huonoon valoon. Onneksi asuin aikoinaan vuosia Espanjassa, ja osaan kieltä. Soitinpa erääseen osoitteeseen, jonka yhteystiedot oli European city guiden sivuilla, Helsinkiläinen pieni yritys, uskokaa tai älkää, OMISTAJA EI OLE KOSKAAN VASTAANOTTANUT MITÄÄN LOMAKETTA European City Guidelta, mutta silti hänen tietonsa on sivuilla! Suosittelen, älkää maksako laskuja, silloinkaan kun yritys uhkaa lakitoimilla ja perintätoimistoilla. Olen 100% varma, ettei yrityksellä ole mitään mahiksia näyttäytyä minkään oikeuden edessä miljoonien valitusten virratessa espanjan valtion virkaelimiin.
...että minulla on kohtalotovereita! Minulle on tullut jo kaikenmaailman lakitoimistouhkaukset sun muut, mutta onneksi olen täältä lukenut, että se homma etenee aina näin. En aio (enkä voi) maksaa. Olen jopa KIELTÄNYT heitä laittamasta yhteystietojani mihinkään heidän yrityksensä julkaisuihin, mutta siitä huolimatta ne siellä ovat! Toivottavasti joku joskus lopettaa tuon toiminnan!
- Helikeijunen
Marstsa kirjoitti:
...että minulla on kohtalotovereita! Minulle on tullut jo kaikenmaailman lakitoimistouhkaukset sun muut, mutta onneksi olen täältä lukenut, että se homma etenee aina näin. En aio (enkä voi) maksaa. Olen jopa KIELTÄNYT heitä laittamasta yhteystietojani mihinkään heidän yrityksensä julkaisuihin, mutta siitä huolimatta ne siellä ovat! Toivottavasti joku joskus lopettaa tuon toiminnan!
Parasta olisi, ettei kukaan maksaisi, siten tällainen huijaustoiminta saataisiin lopetettua. Kauppakamarin lakimiehen näkökantakin on sama. Luin netistä että tuhannet ovat saaneet uhkailuja myös perintätoimistoilta ynnä muilta, mutta ajan kanssa uhkailut olivat vain loppuneet. Moni on sitä mieltä, että nämä ns. lakitoimistojen uhkailukirjeet ovat myös heidän itse kirjoittamiaan. Euroopan komissiolle on valitettu jo asiasta ja nyt vain jäämme odottamaan, kuka puljun sulkee ensin, Komissio vai espanjalaiset itse. Pidetään me suomalaiset vain pää kylmänä tällaisten kierojen kanssa! ÄLKÄÄ MAKSAKO MISSÄÄN NIMESSÄ!
- kuuhullu
Helikeijunen kirjoitti:
Parasta olisi, ettei kukaan maksaisi, siten tällainen huijaustoiminta saataisiin lopetettua. Kauppakamarin lakimiehen näkökantakin on sama. Luin netistä että tuhannet ovat saaneet uhkailuja myös perintätoimistoilta ynnä muilta, mutta ajan kanssa uhkailut olivat vain loppuneet. Moni on sitä mieltä, että nämä ns. lakitoimistojen uhkailukirjeet ovat myös heidän itse kirjoittamiaan. Euroopan komissiolle on valitettu jo asiasta ja nyt vain jäämme odottamaan, kuka puljun sulkee ensin, Komissio vai espanjalaiset itse. Pidetään me suomalaiset vain pää kylmänä tällaisten kierojen kanssa! ÄLKÄÄ MAKSAKO MISSÄÄN NIMESSÄ!
Just näin mullekkin tuli kesällä sama lappu ja täytin sen epähuomiossa kun luulin sen olevan vain jokin maksuton päivitys.
Kun alko maksulappua tulemaan niin reklamoin heti asiasta sähköpostitse ja kirjeitse takaisin.
He vastasivat että 15 pv:n peruutus aika oli jo mennyt umpeen et silleen. Postikin kulkee 2-3vkoa sieltä suomeen eli ei mahiksia ajoissa peruakkaan.
Nyt on tullu 5 maksumuistutusta. en ajatellu maksaa.
- taas ja taas
...tulee taas syksylläkin, tänään putkahti postilaatikkoon sama huijauskirje. Meitä on pommitettu aiemminkin näillä kirjeillä, mutta roskiin vaan. Mahtaako ne saada tuota hommaa koskaan päättymään??? Käsittämätöntä.
- Helikeijukainen
Juu, tänään meille tuli jo 5. karhu. Viimekertaisen ja tämän tänään saapuneen olen lähettänyt paluupostina avaamattomana takaisin. Eli viekää tekin kirjeet avaamattomina postiin takaisin, niin ehkä sillä saatte loppumaan. Kauppakamarista sitä ehdotettiin. Pää kylmänä immeiset!
- Ironmade
Helikeijukainen kirjoitti:
Juu, tänään meille tuli jo 5. karhu. Viimekertaisen ja tämän tänään saapuneen olen lähettänyt paluupostina avaamattomana takaisin. Eli viekää tekin kirjeet avaamattomina postiin takaisin, niin ehkä sillä saatte loppumaan. Kauppakamarista sitä ehdotettiin. Pää kylmänä immeiset!
On meillä Suomessa näitä tyhjän myyjiä omasta takaa. Varokaa näitä! Luettelomyyjä D -yhtiöstä soittaa, tarjoaa hengittämättä nettihakupalveluja ja vastaat tai et olet ostanut jotain mistä Sinulla ei ole mitään tietoa saatikka hyötyä. Sitten seuraa tiukkaa perintää ja vuoden kerrallaan voimassa oleva sopimus, joka maksaa 450 - 650 euro per vuosi. Saat tilastoa ja tietoja, joiden perusteella yritystäsi on muka netistä haettu ja palveluitasi kaivattu vuoden aikana niin, että laskua kertyy. Outoa tosin, että puhelin ei soi eikä netti kilise ainakaan noiden hakupalveluiden ansiosta. Mutta peruuttaminen maksaa, katkaiseminen maksaa ja sen verran kuitenkin vähän, että ei kannata nykyisillä kuluilla oikeudessa riskillä taistella, mutta maksajaa kuitenkin turha eurojen meno harmittaa. Kysykää aina varmuuden vuoksi heti puhelun alussa, että tallennetaanhan puhelu, kun (ainakin alussa) mairea yhteystietojen tivaaja aloittaa utelunsa ja tyrkytyksensä! Sittenhän voit aivan lopuksi pyytää tilausmyyjää toistamaan tallenteelta puhelun, niin tiedät (ehkä) mitä olet puhelun aikana tullut tilanneeksi vaiko et mitään.
- Teemu vaan Tampesterista
Ironmade kirjoitti:
On meillä Suomessa näitä tyhjän myyjiä omasta takaa. Varokaa näitä! Luettelomyyjä D -yhtiöstä soittaa, tarjoaa hengittämättä nettihakupalveluja ja vastaat tai et olet ostanut jotain mistä Sinulla ei ole mitään tietoa saatikka hyötyä. Sitten seuraa tiukkaa perintää ja vuoden kerrallaan voimassa oleva sopimus, joka maksaa 450 - 650 euro per vuosi. Saat tilastoa ja tietoja, joiden perusteella yritystäsi on muka netistä haettu ja palveluitasi kaivattu vuoden aikana niin, että laskua kertyy. Outoa tosin, että puhelin ei soi eikä netti kilise ainakaan noiden hakupalveluiden ansiosta. Mutta peruuttaminen maksaa, katkaiseminen maksaa ja sen verran kuitenkin vähän, että ei kannata nykyisillä kuluilla oikeudessa riskillä taistella, mutta maksajaa kuitenkin turha eurojen meno harmittaa. Kysykää aina varmuuden vuoksi heti puhelun alussa, että tallennetaanhan puhelu, kun (ainakin alussa) mairea yhteystietojen tivaaja aloittaa utelunsa ja tyrkytyksensä! Sittenhän voit aivan lopuksi pyytää tilausmyyjää toistamaan tallenteelta puhelun, niin tiedät (ehkä) mitä olet puhelun aikana tullut tilanneeksi vaiko et mitään.
Sanotaan vaan suoraan ihan reilusti että Directa tai 020300300... Mutta valitettavsti ei ole ainoa , suomessa lähes kaikki luetteloyritykset ovat vastaavia huijareita. Tyhjää myyden on helppo tehdä rahaa... Onneksi esim. Directan liiketapa on jo keskuskauppakamarinkin mukaan tuomittu hyvän markkinoinnin vastaiseksi... Katsokaapa muiten semmoset sivut kuin huijaa.org ja lukekaa sieltä directasta, ketkä eivät vielä ole kuulleet. Sieltä löytyy hetkessä varoitukset myös uusista alalla toimijoista....
- hölmö 35
Helikeijukainen kirjoitti:
Onko teidän firmanne maksanut vai jatkuuko homma vielä?
Oletko maksanut vai jatkuuko kiusaaminen vielä?
- Pizzapojat
Katsokaapa Valenciasta vaikka Google earth kuvia vastavasta ko. CITY-poikien osoitteesta.
Pizzapoikia ja kotinörttejä. Ei oikein löydy.
Ko. osoitteissa ei taida olla mitään eikä olekaan oikeaa firmaa. Jätkät varmaan näpyttelee läppärillä.
Laitoin viimevuoden loppupuolella viestiä pojille: tulen syyslomalla tutustumaan firmaanne ja onko naapuri pizzeriassa hyvää ruokaa? Meni monta kuukautta. Eipä tullut kutsua eikä yhteydenottoa. Nyt tuli "lakitoimiston" uhkaukset.
Oisko mukaan tulijoita? Käydään porukalla "kevät lomalla" poikien pizzapaikassa Valenciassa, taikka missä se nettiosoitteen nörtti/nörtit oleilevat. Halpislennolla ja vuokra-autolla saadaan hieno visiitti ja sitten tutustutaan hienoon Euro Cityn.- Pizzapojat
Lontoon kielellä Cityguiden pojat tolkkaavat, mutta oilisiko joku maassamme niin fiksu, että poikien äitin kielellä Epsanjaksi sanoisivat että: Stop Pojat. Lopettakaa tuo rassaus, taikka tullaan kattomaan mitä ollaan velekaa. Ja sitten pojjaat ovaatkit ite varmaan velekaa.
Minusta näin on parempi. Silti:
Katotaan kaikki millaisia lentoja on tarjolla Epsanjaan ja mahollisimman lähelle ko. paikkaa.
Italiaan ja sieltä vuokra-autolla poikia tapaamaan. Näin lupasin viimeksi ja oli rauha. Nyt ei oo. Joten kaikki kiusatut: Laittakaa halukkuutenne. Käyvvään kattomass poikia Valenciassa. Ja jos ja kun joku kavaltaja tämän tietää, varoittakoon noita nörttejä. Emme tule viekkauvella emmekä vääryyvellä, vaan... - Gerda13
Pizzapojat kirjoitti:
Lontoon kielellä Cityguiden pojat tolkkaavat, mutta oilisiko joku maassamme niin fiksu, että poikien äitin kielellä Epsanjaksi sanoisivat että: Stop Pojat. Lopettakaa tuo rassaus, taikka tullaan kattomaan mitä ollaan velekaa. Ja sitten pojjaat ovaatkit ite varmaan velekaa.
Minusta näin on parempi. Silti:
Katotaan kaikki millaisia lentoja on tarjolla Epsanjaan ja mahollisimman lähelle ko. paikkaa.
Italiaan ja sieltä vuokra-autolla poikia tapaamaan. Näin lupasin viimeksi ja oli rauha. Nyt ei oo. Joten kaikki kiusatut: Laittakaa halukkuutenne. Käyvvään kattomass poikia Valenciassa. Ja jos ja kun joku kavaltaja tämän tietää, varoittakoon noita nörttejä. Emme tule viekkauvella emmekä vääryyvellä, vaan...Parturien ja taksien jälkeen ne ovat löytäneet näköjään myös pienet yhdistykset. Ihan naurattaa, että he uskovat jonkun vakavissaan tilaavansa nimensä kansainväliseen luetteloon, kun kyseessä on paikallinen pieni yhdistys ja vuosibudjetti tuon 1.000 euron verran.
- hölmö 35
Gerda13 kirjoitti:
Parturien ja taksien jälkeen ne ovat löytäneet näköjään myös pienet yhdistykset. Ihan naurattaa, että he uskovat jonkun vakavissaan tilaavansa nimensä kansainväliseen luetteloon, kun kyseessä on paikallinen pieni yhdistys ja vuosibudjetti tuon 1.000 euron verran.
Hei,
olen yksi hölmö lisää Europen city guiden huijaamista. Tänään tuli cd ja laskuja on tullut monta, nyt soittelevatkin perään. MIten tämä etenee, maksanko ja saan yöuneni takaisin vai jatkanko löysässä hirressä oloa ja pelkään perintää. Terveys ´kai tässä menee. Alan ajatella jo 1000 € olevan pieni hinta yöunista ja terveydestä. Kertokaa mitä olette tehneet te jotka olette heidän listalla myös. - vemppu911
hölmö 35 kirjoitti:
Hei,
olen yksi hölmö lisää Europen city guiden huijaamista. Tänään tuli cd ja laskuja on tullut monta, nyt soittelevatkin perään. MIten tämä etenee, maksanko ja saan yöuneni takaisin vai jatkanko löysässä hirressä oloa ja pelkään perintää. Terveys ´kai tässä menee. Alan ajatella jo 1000 € olevan pieni hinta yöunista ja terveydestä. Kertokaa mitä olette tehneet te jotka olette heidän listalla myös.Minä en ainakaan tekisi yhtään mitään. Pitäkööt tiedot rekisterissään, en alkaisi maksaan siitä mitään että ottavat tiedot pois.
- Hanna
hölmö 35 kirjoitti:
Hei,
olen yksi hölmö lisää Europen city guiden huijaamista. Tänään tuli cd ja laskuja on tullut monta, nyt soittelevatkin perään. MIten tämä etenee, maksanko ja saan yöuneni takaisin vai jatkanko löysässä hirressä oloa ja pelkään perintää. Terveys ´kai tässä menee. Alan ajatella jo 1000 € olevan pieni hinta yöunista ja terveydestä. Kertokaa mitä olette tehneet te jotka olette heidän listalla myös.Hei Ei kannata maksaa, mulle tapahtui sama juttu viime keväänä ja on tullut 15 maksuhuomautusta, jotka kaikki olen lähettänyt paluupostissa takaisin. Eli älä edes avaa kirjeitä, vaan mene sen kanssa postiin ja sano että kieltäydyt ottamasta vastaan. Viime aikoina ei ole enää kuulunut mitään. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MAKSA!! Myös Kauppakamari suosittelee olemaan maksamatta, muuten ruokit tällaista huijaustoimintaa.
- harmistunut
Olemme saaneet tänään 27.3.2009 kyseiseltä firmalta kirjeeen, että laittavat yrityksemme tiedot nettiin. Ei huoleta huijarifirman laskutus, vaan kannattaako vastata, ettemme halua tietojamme sinne ja ei tietty maksa?
Jos ei vastaa ja laittavat, laskusta viis, vaan miten tiedot saa pois?- vemppu911
Hassua, että jos haluat tietosi pois heidän "rekisteristä" niin sekin maksaa 997,-
The cost per edition is euro 997,-
Näin ainakin ymmärsin. - Hanna
Älä maksa, vaan kieltäydy vastaanottamasta ja vie aina kirjeet avaamattomina postiin ja takaisin lähettäjälle. Soitin aikoinaan yhteen kukkakauppaan joka oli heidän sivuillaan, helsinkiläinen pienyritys. He eivät koskaan ole kuulleet mitään ECG:stä, eivätkä maksaneet mitään vaikka kaikki tiedot ovat sivuilla. Voit pitää mielenrauhasi, mitään ei tule tapahtumaan.
- Yks onnellinen taas
Hanna kirjoitti:
Älä maksa, vaan kieltäydy vastaanottamasta ja vie aina kirjeet avaamattomina postiin ja takaisin lähettäjälle. Soitin aikoinaan yhteen kukkakauppaan joka oli heidän sivuillaan, helsinkiläinen pienyritys. He eivät koskaan ole kuulleet mitään ECG:stä, eivätkä maksaneet mitään vaikka kaikki tiedot ovat sivuilla. Voit pitää mielenrauhasi, mitään ei tule tapahtumaan.
No niin tässä kävi mulle kanss vanhanaikaisesti eli allekirjoitin kirjeen töissä kiireessä sen kummemmin ajattelematta.Ja pian kirje postiin että sain taas yhden virallisen näköisen lapun pois päiväjärjestyksestä.Olinhan aikanaan tehnyt työtä Espanjassa ja tottakai tietäen miten siellä asioiden hoito sujuu niin....... eli kestää. Päättelin että haluavat päivittää yrityksen tiedot uusiksi kun olin ollut suomessa jo lähes kolme vuotta.Hups.No tyhmästä päästä kärsii koko ruumis sanotaan.Sain paluupostia viime perjantaina kun olin jo unohtanut koko kirjeen. Ja tietenkin myös laskun jossa ei ole eräpäivää. Kun kauhuissani katsoin summaa niin päätin ottaa selvää onko muita saman kohtalon kokeneita ja löysin tämän sivuston.Tosi yllätys oli että niin moni on kokenut saman.Luin kaikki viestit ja huomasin että tätähän on jatkunut jo vuosia.Nyt kirjoittaessani päätin lähettää kylläkin jo avaamani kirjeen takaisin ja en edes ajatellut maksaa laskua.Poliisilaitos on tossa nurkalla niin aion ensin käydä siellä näyttämässä kirjeen ja kerron mitä olen tekemässä.Saanhan ainakin jonkinlaisen virallisen näkökannan asiaan.Toivottavasti.Mielestäni tuo kirjeen takaisin lähettäminen avaamattomana tuntuu jotenkin parhaalta vaihtoehdolta.Katsellaan mitä tapahtuu.Ajattelin myös kysyä ulosottomieheltä asiasta.
- Helinänen
Yks onnellinen taas kirjoitti:
No niin tässä kävi mulle kanss vanhanaikaisesti eli allekirjoitin kirjeen töissä kiireessä sen kummemmin ajattelematta.Ja pian kirje postiin että sain taas yhden virallisen näköisen lapun pois päiväjärjestyksestä.Olinhan aikanaan tehnyt työtä Espanjassa ja tottakai tietäen miten siellä asioiden hoito sujuu niin....... eli kestää. Päättelin että haluavat päivittää yrityksen tiedot uusiksi kun olin ollut suomessa jo lähes kolme vuotta.Hups.No tyhmästä päästä kärsii koko ruumis sanotaan.Sain paluupostia viime perjantaina kun olin jo unohtanut koko kirjeen. Ja tietenkin myös laskun jossa ei ole eräpäivää. Kun kauhuissani katsoin summaa niin päätin ottaa selvää onko muita saman kohtalon kokeneita ja löysin tämän sivuston.Tosi yllätys oli että niin moni on kokenut saman.Luin kaikki viestit ja huomasin että tätähän on jatkunut jo vuosia.Nyt kirjoittaessani päätin lähettää kylläkin jo avaamani kirjeen takaisin ja en edes ajatellut maksaa laskua.Poliisilaitos on tossa nurkalla niin aion ensin käydä siellä näyttämässä kirjeen ja kerron mitä olen tekemässä.Saanhan ainakin jonkinlaisen virallisen näkökannan asiaan.Toivottavasti.Mielestäni tuo kirjeen takaisin lähettäminen avaamattomana tuntuu jotenkin parhaalta vaihtoehdolta.Katsellaan mitä tapahtuu.Ajattelin myös kysyä ulosottomieheltä asiasta.
Ei sinulla ole mitään hätää, ei sitä tarvitse maksaa. Meille on tullut kirjeitä jo vuoden verran, aina ollaan lähetetty takaisin. Mutta ihan hyvä idea kyllä käydä näyttämässä poliisille, vaikka heillä kyllä on noita kirjeitä jo satoja. Jäitä hattuun ja hyvää kesää! :)
- kusettajat kuriin!
Helinänen kirjoitti:
Ei sinulla ole mitään hätää, ei sitä tarvitse maksaa. Meille on tullut kirjeitä jo vuoden verran, aina ollaan lähetetty takaisin. Mutta ihan hyvä idea kyllä käydä näyttämässä poliisille, vaikka heillä kyllä on noita kirjeitä jo satoja. Jäitä hattuun ja hyvää kesää! :)
heh! mulle tuli kanssa kyseinen kirje.
älkää maksako!
vaan tehkää sillai, että laittakaa jotain joutavaa paperia vastauskuoreen, ja liimatkaa kiinni, ja lähettäkää takaisin lähettäjälle. silloin joutuvat lunastamaan kirjeen postista...;)
samalla tavalla kuin tässä neuvotaan:
http://www.youtube.com/watch?v=Q3DgAP81R94 - isms
kusettajat kuriin! kirjoitti:
heh! mulle tuli kanssa kyseinen kirje.
älkää maksako!
vaan tehkää sillai, että laittakaa jotain joutavaa paperia vastauskuoreen, ja liimatkaa kiinni, ja lähettäkää takaisin lähettäjälle. silloin joutuvat lunastamaan kirjeen postista...;)
samalla tavalla kuin tässä neuvotaan:
http://www.youtube.com/watch?v=Q3DgAP81R94Juu tähänkin yritykseen tuli tänään tuommoinen kirje.
On se sinänsä jännä homma, että POSTI/ITELLA (mikälie) lähettää tommosta paskaa.
Eihän tommosessa voi muuta kun nostaa jannuille hattua kekseliäisyydestä ja tietenkin hymähtää niille onnettomille jotka ovat vahingossa maksaneet.
Muistan joskus kuulleeni seuraavaa: Se ei ole tyhmä kuka pyytää. Vaan tyhmä kuka maksaa.
Eikös näin :)
Pakko on kyllä myöntää, että korpeaa jokseenkin reilusti. Ei meinaan tullu laitettua Valenciaan mitään mielenkiintoisen eksoottisenperverssiä tavaraa paluupostin kyytiin :( - ex-yrittäjä
isms kirjoitti:
Juu tähänkin yritykseen tuli tänään tuommoinen kirje.
On se sinänsä jännä homma, että POSTI/ITELLA (mikälie) lähettää tommosta paskaa.
Eihän tommosessa voi muuta kun nostaa jannuille hattua kekseliäisyydestä ja tietenkin hymähtää niille onnettomille jotka ovat vahingossa maksaneet.
Muistan joskus kuulleeni seuraavaa: Se ei ole tyhmä kuka pyytää. Vaan tyhmä kuka maksaa.
Eikös näin :)
Pakko on kyllä myöntää, että korpeaa jokseenkin reilusti. Ei meinaan tullu laitettua Valenciaan mitään mielenkiintoisen eksoottisenperverssiä tavaraa paluupostin kyytiin :(Itse sain tänään kyseiseltä yritykseltä postia. palvelun maksaisi vuodeksi 997e.
Hauskintahan tässä on se että lopetin yritykseni jo kaksi vuotta sitten. taitaa espanjan poijilla olla sielä vähä vanhaa tietoa. - soozikka
ex-yrittäjä kirjoitti:
Itse sain tänään kyseiseltä yritykseltä postia. palvelun maksaisi vuodeksi 997e.
Hauskintahan tässä on se että lopetin yritykseni jo kaksi vuotta sitten. taitaa espanjan poijilla olla sielä vähä vanhaa tietoa.Eikö kenelläkään ole tuttua juristia tai jotain kuluttaja-asiamiestä, joka voisi kertoa, miten City Guide saataisiin vastuuseen huijauksesta?
Jos joukkokanne onnistuu, niin kertokaa vain miten.
Siellä näyttää olevan meidän KELAnkin yhteystietoja. - hölmö35
Helinänen kirjoitti:
mitä te olette tehneet tavaroille? Tänään tuli keltainen säkki ja vein sen postiin, että en ota vastaan. Posti ilmoitti ettei voi palauttaa, koska ei ole asiakaspalutussopimusta, mutta en halua yritykseltä mitään.
Ensimmäinen kirje tuli lokakuussa ja vieläkin tulee, kauanko tämä kestää - hermot menee. Onko kukaan tietoinen tuleeko tästä juridisia seuraamuksia vai voinko todellakin olla hermoilematta. - huijattu
hölmö35 kirjoitti:
mitä te olette tehneet tavaroille? Tänään tuli keltainen säkki ja vein sen postiin, että en ota vastaan. Posti ilmoitti ettei voi palauttaa, koska ei ole asiakaspalutussopimusta, mutta en halua yritykseltä mitään.
Ensimmäinen kirje tuli lokakuussa ja vieläkin tulee, kauanko tämä kestää - hermot menee. Onko kukaan tietoinen tuleeko tästä juridisia seuraamuksia vai voinko todellakin olla hermoilematta.minä olen palauttanut kaikki tulleet kirjeet ja CD-romput avaamattomina postiin takaisin. Nykyisin heitän heiltä tulevan postin roskiin. Uhkauskirjeitä on tullut jo pari vuotta, mutta makseta ei mitään näille huijareille. Ärsyttävää, mutta ainakaan eivät ole saaneet rahaa.
- w
hölmö35 kirjoitti:
Ensimmäinen kirje tuli lokakuussa ja vieläkin tulee, kauanko tämä kestää - hermot menee. Onko kukaan tietoinen tuleeko tästä juridisia seuraamuksia vai voinko todellakin olla hermoilematta.Hei,
itse allekirjoitin "sopimuksen" 2007 ja nyt ukakirjeiden määrä on lopahtanut kokonaan..
Eli hetken se kestää. Mutta ÄLÄ vain maksa huijareille.
-Kokenut- - Oleg++
soozikka kirjoitti:
Eikö kenelläkään ole tuttua juristia tai jotain kuluttaja-asiamiestä, joka voisi kertoa, miten City Guide saataisiin vastuuseen huijauksesta?
Jos joukkokanne onnistuu, niin kertokaa vain miten.
Siellä näyttää olevan meidän KELAnkin yhteystietoja.Euro City Guide is a network of corrupted authorit's staff in Spain and in some european countries (they benefite of the stoeln money) : as said by some victims.
I 'm a victim and I have a small company in Finland and the ''Euro city guide'' is sending bills to me-..now it 3600 euro for 1 year , it is strange.. ..I have never signed any paper..somoane might have done that on my behalf?? now a sexy woman is calling me and predending she is a lawyer of ''Euro city bank''?? they send faxes, letters and keep calling me??
I'm thinking to invite the staff of ''euro city guide'' to visit Finlande and we can catch all of them. May the Police in Finland must do somethings.
Kiitos
Oleg (Owner of a small company)
- prblin
ZpW5al ainlfhlicodl, [url=http://lldjwnglrjjs.com/]lldjwnglrjjs[/url], [link=http://prbhdnqhjbwr.com/]prbhdnqhjbwr[/link], http://ilksvxhxpmud.com/
- kwkfuuwz
Ou8qWk nfcyqxaoxlju, [url=http://kjnkabjnrppg.com/]kjnkabjnrppg[/url], [link=http://ciaryrvbgkev.com/]ciaryrvbgkev[/link], http://usnslzmtvjoh.com/
- ujhqczvasy
4fodZ4 jeijybvigzzg, [url=http://lbpbihujdrct.com/]lbpbihujdrct[/url], [link=http://kjiuuvmzcqpa.com/]kjiuuvmzcqpa[/link], http://bbbxphuaohse.com/
- these
shoulder;
- coat
stead;
- language
plant;
- foot
came;
- read
measure; clomid; rimonabant for sale; propecia birth defect; viagra; buy levitra; nolvadex; accutane danger; tramadol propecia;
- opposite
indicate; clomid pregnancy; patrex revatio sildenafil viagra; ampicillin side effects; ambien; levaquin; lasix and connecticut; rimonabant 120 pills; cheap cialis; accutane discussion;
- ygcobz
j88zoC nxaquxvvannc, [url=http://uebzamvsjtlk.com/]uebzamvsjtlk[/url], [link=http://slozidnhltau.com/]slozidnhltau[/link], http://athgadlnzebg.com/
- reason
experiment; information on pric of revation prescription drug; marlboro cigarrettes; cafergot; cheap cigarettes in usa; ivermectin stromectol;
- small_pru
Olen itse yksi "uhreista", sama tarina kuin muillakin. Postissa saapui lomake, tyhmänä/ hätäisenä/ innostuneena allekirjoitin ja palautin sen. Kun peruutusaika oli mennyt umpeen, alkoi laskuja sadella. Ja tätä on jatkunut nyt puoli vuotta. Kirjeitä tulee muutaman viikon välein ja summa kasvaa joka kirjeessä. Nyt olen heille kuulemma yli 1000 euroa velkaa ja uhkailevat lakitoimilla.
Stressaa. Olen todella huolestunut. Minulla on yhden hengen pieni yritys, kynsisalonki. Minulla ei todellakaan ole varaa maksaa tällaisia summia. Että vituttaa, eniten vituttaa se että tyhmä en lukenut sopimusta kokonaan.
Olen etsinyt tietoa kaikkialta... Netistä löysin mm. mielenkiintoisen videon Youtubesta, jossa puhutaan tästä kyseisestä huijarifirmasta. Siinä tulevatkin kaikki pääkohdat: European City Guide on huijariyritys, joka lähettää harhaanjohtavia lomakkeita pienyrittäjille ja saavat allekirjoituksella yrittäjän koukkuun.. Kun tämä video tehtiin, oli käsiteltävänä yli 400 valitusta jotka olivat pienet yrittäjät tehneet eri puolilta Eurooppaa.
Eli siis: EN AIO MAKSAA, ENKÄ ENÄÄ AIO MENETTÄÄ YKSIÄKÄÄN YÖUNIA NIIDEN KUSIPÄIDEN TAKIA.- Ei-Kuori
Laitoin ensimmäisen kirjeen saatuani sähköpostia heille ryhtyväni oikeustoimiin jos he lähestyvät kirjeitse uudelleen. Eipä estänyt lähettämästä samaa paperia uudelleen.
Enkä aio maksaa tälläkään kertaa. - Seppo.Jyrkinen
Ei-Kuori kirjoitti:
Laitoin ensimmäisen kirjeen saatuani sähköpostia heille ryhtyväni oikeustoimiin jos he lähestyvät kirjeitse uudelleen. Eipä estänyt lähettämästä samaa paperia uudelleen.
Enkä aio maksaa tälläkään kertaa.Ihan totta, kannattaa vastata. Kun kerran postimaksunkin itse maksavat. Se kun menee heidän pussistaan eikä minulta.
Tosin minä en muuttanut tietojani enkä allekirjoittanut lomaketta, vaan raapustin alareunaan että "MIE EN OSTA MITTÄÄ, MIE OON MAALTA"
Ajatelkaapa: 100.000 tällaista vastausta!
Kait pojilta huumoritajua löytyy :) - mieki maalta
Seppo.Jyrkinen kirjoitti:
Ihan totta, kannattaa vastata. Kun kerran postimaksunkin itse maksavat. Se kun menee heidän pussistaan eikä minulta.
Tosin minä en muuttanut tietojani enkä allekirjoittanut lomaketta, vaan raapustin alareunaan että "MIE EN OSTA MITTÄÄ, MIE OON MAALTA"
Kait pojilta huumoritajua löytyy :):D tuohan oli hyvä idea! taidan vastata samanlailla!!!
- MARKETPLACE
Älä Ole huolissasi. Minulla on jo kohta kolmen vuoden historia ko.firman kanssa. Kirjeitä, laskuja, huomautuksia, perintätoimiston uhkauksia ja soittojakin enkä ole senttiäkään maksanut. Viimeiset 5 kuukautta on ollut hiljaista. Varmaankin tajusivat etten tule ikinä maksamaan. Kaikki laintuntijat joiden kanssa olen jutellut ovat sanoneet että älä maksa, se on huijausta!
Olen itsekkin aina valistanut muita ettei kannata laittaa mihinkään nimeä ja sitten itse jostain kumman syystä kiireessä menin lankaan eikä sille mitään mahda muutakuin että täytyy ottaa opiksi.
LOPUKSI: ÄLKÄÄ HUOLESTUKO, ÄLKÄÄKÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MAKSAKO SENTTIÄKÄÄN !!!! - vastaus täyttä pa..
Seppo.Jyrkinen kirjoitti:
Ihan totta, kannattaa vastata. Kun kerran postimaksunkin itse maksavat. Se kun menee heidän pussistaan eikä minulta.
Kait pojilta huumoritajua löytyy :)Itse täytin kuoren rotan paskalla ja palautin.
- Yhdistyksen työtek.
Jep, meidän yhdistykseen tuli tänään kyseinen "ECG-lomake" ja epäilyt heräsivät heti. Soitin Kuluttajasuojaan josta kehoitettiin soittamaan poliisille joka kehoitti ottamaan yhteyttä paikaaliseen sanomalehteen. Toimittaja on tulossa ottamaan kuvaa, jotta saadaan info eteenpäin ettei kukaan ko. kyselyä eteenpäin lähettäisi.
- Alas huijarit!
Tulipa meikäläisen firmallekin tänään tämmöinen "päivityspyyntö" - Mistä hitosta ne noita kaivavat, kun en ole ko puljulle ikinä mitään itsestäni ilmoittanut?
- toiminimellinen
Yksityishenkilötoiminimelle tuli tällainen kanssa. Harmi että luin nämä vasta nyt, ehdin jo repiä koko kirjeen sisällön. Olisi pitänyt laittaa jonkun pizzafirman lappu (joita tulee kun nekään eivät tottele "ei mainoksia" kylttiä ovessa) näille kavereille. Jos vaikka heillä olisi nälkä. Toisaalta ehkä he olisivat sitten ottaneet pizzafirmaan yhteyttä...
Joka tapauksessa nähtävästi näitä tulee nyt. - pienyrittäjääääää
Ne tiedothan on julkisia, sieltä kaikki kotimaisetkin luettelo- ym. koijarikauppiaat ne yhteystiedot ottaa. Harmittaa kun tuli aikoinaan laitettua toimiva puhelinnumero sinne, kotimaiset häiriköi puhelimella, nää espanjanveijarit pistää postia.
Niin ja eilen tosiaan tuli tuo huijauslappu mullekin, lukasin ja revin saman tein, vaikka en ole kuullutkaan moisesta ennen. Sehän on niin selvä huijaus kun olla voi, miten joku voi allekirjoittaa sen ja pistää takas???
Koittakaa nyt tajuta että se allekirjoitus on eräänlainen laillinen suostumus siihen tilaukseen! Vaikka tässä tapauksessa ei tosiaankaan kannata välittää eikä maksaa missään nimessä mitään! Ajatelkaa nyt hei itsekin vähän miten toimitte.
- kajag
Mulla on yhden miehen pieni siivousfirma,tänään tuli kyseinen kirje kotiin.Heitin suoraan roskikseen.ja niin teen jatkossakin jos kyseisiä lappuja tulee laatikkoon.
- nyhtänköljä
Tuolle porukalle pitäisi lähettää vastauskuoressa tekaistu samanlainen lomake. Kuka painaisi vastauslomakkeita jollain randomilla. Osoitteita ja nimiä pilvin pimein jonnekin Ahvenanmaan saareen. Luulisi enimmän innon hiipuvan kun perintätoimet kohdistuisivat jonnekin luodolle.
Sen verran sieppaa tuo kun aikaa joutuu käyttämään sen pohtimiseen tuleeko seuraavaksi karhukirje vaikka originaali livahti roskiin.
Perustetaanko Pro ECG? Keskitymme lähettämään sontaa takaisin. - nyhtänköljä
Tuo palautuskuori taitaa maksaa vastaanottajalle. Jos oikein jurppii, niin voisihan tuota sinisellä painettua palautuskirjeen osoitetta kopioida tarralle. Niille voisi sitten lähettää paikallista mainospostia. Tämä nyt taitaa olla jäynään yllyttämistä, mutta asia on sen laatuinen että pieni jäynä pitäisi sallia.
Ei. En yllytä tällaiseen jäynään oikeasti. Oikeasti kiellän ehdottomasti tällaiset julmuudet. Tämä nyt vain oli sellainen huulenheitto.
- Entrepreneuer
Sain tänään ECG:ltä juuri tällaisen kirjeen ja ihmettelin heti että miksi ja miten ihmeessä. Fiksuna ihmisenä (pahoittelut ilmiselvästä omakehusta) tulin heti googlettamaan yrityksen nimen ja haulla saikin heti selville, että koko homma on täysin huijausta. MIKSI ette ole ihmiset tarkistaneet, mihin nimenne laitatte?? Netti on nykyaikaa jolla voi selvittää juuri tällaisia asioita - ja jokatapauksessa kannattaa katsoa mitä allekirjoittaa. Ihmettelen teitä "olen huolehtinut ja stressannut jo monta viikkoa asian takia" -persoonia! Jos kerran ei ole varaa moiseen lystiin (ettehän kuvittele että joku oikeasti tarjoaa tällaista ilmaiseksi hyvää hyvyyttään...!) niin miksi ette ole ottaneet asioista selvää.
Tarkoituksenani ei ollut saada ketään onnetonta tuntemaan oloaan tyhmäksi, vaikka ehkä silti sietäisi. Ihan totta, järki käteen, ettei hätäisesti "innostuessaan/hölmöyksissään/hätäillessään" tee mitään typerää.
Onnea teille kaikille, keitä laskuilla ja lakisyytteillä pommitellaan, tsemppiä ja toivottavasti jatkossa käytätte vähän aikaa ja ajatusta.- kuli
nyt on sitten jo yleishyödylliset yhdistyksetkin moisen kakan kohteena, tänään tuli postissa moinen :D tulostan räävittömän pornokuvan ja lähetän palautuskuoressa.
- epo
kuli kirjoitti:
nyt on sitten jo yleishyödylliset yhdistyksetkin moisen kakan kohteena, tänään tuli postissa moinen :D tulostan räävittömän pornokuvan ja lähetän palautuskuoressa.
Sinne pitäisi jonkun lähettää kuoressa huumeita niin olisivat pojat ihmeissään kun paikallinen poliisi tarkistaisivat paikat : )
- painetaan vaan
kyllä meidän firma on juuri taistellut kohta juhannuksesta lähtien 1000 € laskusta, jota meillä ei kukaan ole hyväksynyt - eikä siis myöskään makseta! Nyt ollaan jo lakiosaston paperilla lähetetty postia...
- Pysyköön ruodussaan
Mitään EGC:n 'lakiosastoa' ei ole takuulla olemassakaan! Olen töissä suuressa yrityksessä, ja sen eräs entinen tytäryhtiö on joutunut EGC:n 'uhriksi.' Aivan samankaltainen tarina, osoitetiedot päivitetty ja sitten laskuja/karhuja satelee. Nyt uhkaillaan perintätoimilla, mutta ne tulevat FAXILLA minulle, joka olen assistentti, keneenkään meidän talousosastollamme tai lakiasioistamme ei ole otettu yhteyttä. Olen sitä mieltä, että kenenkään ei tarvitse välittää yhtään mitään heidän uhkauskirjeistään, kuten yllä olevistakin kertomuksista voi jo päätellä. Netistä löytyy myös tietoa, joka helpottaa oloa. EGC lopettanee uhkailunsa, jokainen sentti heiltä pois on plussaa, yhtään laskua ei makseta!
- Huijausyritys
Pysyköön ruodussaan kirjoitti:
Mitään EGC:n 'lakiosastoa' ei ole takuulla olemassakaan! Olen töissä suuressa yrityksessä, ja sen eräs entinen tytäryhtiö on joutunut EGC:n 'uhriksi.' Aivan samankaltainen tarina, osoitetiedot päivitetty ja sitten laskuja/karhuja satelee. Nyt uhkaillaan perintätoimilla, mutta ne tulevat FAXILLA minulle, joka olen assistentti, keneenkään meidän talousosastollamme tai lakiasioistamme ei ole otettu yhteyttä. Olen sitä mieltä, että kenenkään ei tarvitse välittää yhtään mitään heidän uhkauskirjeistään, kuten yllä olevistakin kertomuksista voi jo päätellä. Netistä löytyy myös tietoa, joka helpottaa oloa. EGC lopettanee uhkailunsa, jokainen sentti heiltä pois on plussaa, yhtään laskua ei makseta!
Kolme vuotta pienelle autokorjaamolle on tullut kirjeitä ja laskuja. Välillä on taukoa. Nyt laskua on jo yli 3000 €. Huh, Huh!.Huolimattomuuksissani palautin osoitetiedustelun. Mielestäni Suomessa pitää olla suomenkieleninen tilausvahvistus ja tilaussopimus ja se pitää allekirjoittaa molemmin puolin henkilökohtaisesti. Nettisopimus ei ole mitenkään pätevä. Minä en ainakaan pidä sen kelpoisena että maksaisin. Elkää missään tapauksessa maksako ennenkuin tästä tulee joku isompi täätös. En ole maksanut enkä aio maksaa. Meitä kuulostaa olevan isompi joukko huijattuja. Olen laittanut estokirjeen, mutta laskuja vain tulee edelleen. Jonkun pitäisi nyt perustaa joku fecebook tai jokin yhteisö joka huolehtisi tämän terrorismin pois. Kuka se keksisi yhteenliittymän. Mielelläni alkaisin semmoiseen mukaan yhtenä huiputettuna. Olen ajetellut ottaa yhteytta Espanjan Suomen suurlähetystöön. Mikä tässä olisi oikea menettelytapa jotta saisi olla rauhassa.
- Suomalainen Firmns -
Huijausyritys kirjoitti:
Kolme vuotta pienelle autokorjaamolle on tullut kirjeitä ja laskuja. Välillä on taukoa. Nyt laskua on jo yli 3000 €. Huh, Huh!.Huolimattomuuksissani palautin osoitetiedustelun. Mielestäni Suomessa pitää olla suomenkieleninen tilausvahvistus ja tilaussopimus ja se pitää allekirjoittaa molemmin puolin henkilökohtaisesti. Nettisopimus ei ole mitenkään pätevä. Minä en ainakaan pidä sen kelpoisena että maksaisin. Elkää missään tapauksessa maksako ennenkuin tästä tulee joku isompi täätös. En ole maksanut enkä aio maksaa. Meitä kuulostaa olevan isompi joukko huijattuja. Olen laittanut estokirjeen, mutta laskuja vain tulee edelleen. Jonkun pitäisi nyt perustaa joku fecebook tai jokin yhteisö joka huolehtisi tämän terrorismin pois. Kuka se keksisi yhteenliittymän. Mielelläni alkaisin semmoiseen mukaan yhtenä huiputettuna. Olen ajetellut ottaa yhteytta Espanjan Suomen suurlähetystöön. Mikä tässä olisi oikea menettelytapa jotta saisi olla rauhassa.
SPANISH AUTHORITIES ARE PROTECTING CRIMINELS SUCH AS ''EURO CITY GUIDE''
There must be a serious investigation and action taken against these criminels ''Euro City Guide'' operating from Spain and other countries to STOP them and put them in prison.
They are fouling Finnish companies with bills, harrassments and threats by letters, phone, faxes, emails etc... These criminels seem to have power and a good connections with MAFIA and it seems that nobody can stop them..
STRONG ACTION MUST BE TAKEN AGAINST ''Euro City Guide'' SINCE the companies and individuals in Finland are paying high taxes and they need to be protected by the Finnish law otherwise all of us companies will get bankroupt and ...more workless will be on the finnish streets...
WE URGE FINNISH AUTHORITIES TO ACT STRONGLY AGAINST THESE CRIMINELS OF '''Euro City Guide''''
We urge Finnish authorities to act strongly against these criminels of' 'Euro city guide''. and lodges complaints to Spanish Authorities.
Thanks
Team. - 8+18
Huijausyritys kirjoitti:
Yhä vaan jaksaa yrittää. Firmani sai tänään muutaman vuoden tauon jälkeen taas englanninkielisen "tietojenpäivityspyynnön". En aio reagoida mitenkään tuommoiseen huijariin.
Tähän valtioiden rajat ylittävään huijaritoimintaan on kiinnitetty huomiota myös Euroopan parlamentissa:
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT WQ E-2011-008205 0 DOC XML V0//FI
- ajan kanssa
Tein aina siten että vein postiin takasin ja kieltäydyin vastaanottamasta / palauttamaan vastaanottajalle. Koskaan en avannut kuoria vaan katsoin varuilta vahvaa valoa vasten mitä siellä oikeastaan lukee. Taukoa tuli muutaman kirjeen jälkeen pitkäksi aikaa mutta viimein tuli uusi vaan siellä lukikin sen verran mielenkiintosia että avasin kirjeen.
Tässä lakitoimisto ilmoitti että ovat hyväksyneet valitukseni ja poistavat tiedot rekisteristä jne...
Sen säilytin varalta.
Nyt on ollut hiljaista :o)
Voi olla että alkaa siellä lähettäjäpäässä maksaan noi paluupostit siihen malliin että alkaa huijarin lompakossa tuntuun. Muistakaa uudet huijatut valittaa samantien niille sinne. Sen jälkeen vaan kaikki takas mitä tulee. Paras on jos postista saa sen verran jeesiä että panevat vastaanottajan tuntemattomaksi.- Duunari vaan
2009 marraskuussa sain lapun.Typeryyksissäni menin allekirjoittamaan. Odotin samaan aikaan toista "tilausvahvistusta" ,joten meni laput sekaisin kiireessä.Virheen huomasin vasta muutaman viikon päästä,kun odottamani laput saapuivat (vähän myöhässä). Sattumusten summaa kiire,huono kielitaito,jne..
Tyhmästä päästä kärsii vain lompsa. Lasku oli aluksi n.900 e ja tänäpäivänä summa on jo noussut 2300 e.
Sain puhelun tuntemattomasta numerosta ja langanpäästä jokin neiti rupes sopertaa lontoot (ei ymmärrrä ja luuri kiinni.kirjeitä satelee ,viimeisin legal department comppany.). Onko viimehetken tietoa joillakin .Pitäiskö maksaa vai laitanko pillt pussiin ja aloitan uudella y-tunnuksella ja nimellä,vai kuinka tollaisesta pääsis eroon. - Nami , yritys omista
Duunari vaan kirjoitti:
2009 marraskuussa sain lapun.Typeryyksissäni menin allekirjoittamaan. Odotin samaan aikaan toista "tilausvahvistusta" ,joten meni laput sekaisin kiireessä.Virheen huomasin vasta muutaman viikon päästä,kun odottamani laput saapuivat (vähän myöhässä). Sattumusten summaa kiire,huono kielitaito,jne..
Tyhmästä päästä kärsii vain lompsa. Lasku oli aluksi n.900 e ja tänäpäivänä summa on jo noussut 2300 e.
Sain puhelun tuntemattomasta numerosta ja langanpäästä jokin neiti rupes sopertaa lontoot (ei ymmärrrä ja luuri kiinni.kirjeitä satelee ,viimeisin legal department comppany.). Onko viimehetken tietoa joillakin .Pitäiskö maksaa vai laitanko pillt pussiin ja aloitan uudella y-tunnuksella ja nimellä,vai kuinka tollaisesta pääsis eroon.ala maksa ....minulla on sama ongelmia...nyt sain yly 2300 euroo......euro city guide ovat varastaja ja MAFIA, TEKEVATE TYOTA ESPANJAN HALITUS KANSSA...siela on paljon tyotomia....he tarvitsevat paljon raha...
ota yhtentia
http://www.muskrat.fi/
mina en maksa miten...he ovat rikolisia ryhma espanjasta....
kiitos
Nami , yritys omistaja
- ei onnistu
ECG taas liikkeellä. Älkää Allekirjoittako ja lähettäkö mitään papereita!!!!!
- jhf,jhyfkuyfkyu
Sama homma! saapui kirje tänään 3.1.2012
- yrittäjä
Tänne myös.
- A.O Tku
Hei,minulle tuli tänän myös se lomakke "EUROPEAN CITY GUIDE" firmaan nimellä ja se sano että jos yläolevan tiedossa on tullut muutoksia sitten täyttä huolisesti toinen osa puoli ja palauta takaisin ja vuoden maksu olisi 997,00 €, hmmm en varmasti sitä maksa mutta ihmetelen kuka mahta olla tältä suomesta joka anta tiedot ulkomaille tai mistä ne saa oikeasti tiedot ja sitten tarjoa tälläistä hujauspalveluita,
;-) aika fiksu hujareitta!- Kiitos teille
Myös meille pienyritykseen tuli eilen 4.1. samanlainen lomake, jossa tiedot valmiina. Kiitos, että olette täällä varoitelleet, muuten ei olisi älytty katsoa edes alhaalla olevaa tekstiä, jossa 997,00 euron maksu! Kovin on virallisen näköinen paperi...
- Huijausta
Meillä yksi henkilö allekirjoitti vahingossa vuonna 2008. Valitimme asiasta heti kun eka lasku tuli, mutta lähetykset jatkuivat. Lähetimme niitä takaisin. Välillä meni vuosi ettei kuulunut mitään, sitten taas uusi lähetys... Nyt ei kuulunut mitään noin 1,5 vuoteen, nyt taas lähestyvät maililla "legal" osastolta.
Ei kannata maksaa mitään kuten tästä ketjusta käy ilmi. Jos 2008 ovat yrittäneet saada maksua ekan kerran ja nyt ollaan vuodessa 2012 niin eivätköhän olisi jo perintätoimiin ryhtyneet jos olisi perusteita. Ärsyttävää silti.- taas alkoi..
Hei, jos 2008 on tullut lasku eikö ne jo ole vanhenneet nämä saatavat? Tarviiko välittää? Minä olen saanut 2008 laskun ja nyt tulee sähköpostia 3 päivän välein ja soitellaan.. n huolestuttaa
- argh2
EI misään nimessä kannata reagoida mitenkään. Todennäköisesti taas palaavat muutaman vuioden päästä mikä on raivostuttavaa muttei voi mitään. EU:ssä ollaan tietoisia asiasta ja ko. organisaatiota on yritettu pysäyttää monin keinoin:
http://www.enterpriseeuropesw.org.uk/swr/news/index.asp?newsid=391
Eli ei kannata reagoida mitenkään. Jos soittavat niin uhatkaa poliisilla, ovat saaneet huijaustuomioita.
Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462