Olen jo muutaman vuoden pohtinut, että miten me nykyihmiset käsitämme uskonnon. Ennen vanhaan ihmiset etenkin vanhat ihmiset pitivät tärkeänä joka sunnuntaisia jumalanpalveluksia. Jotkut tulivat monien kymmenten kilometrien päästä kuuntelemaan jumalan sanaa. Kaikkialla oli sota pystyssä ja ihmiset rukoilivat sen loppumista. Nykyään ei ole sellaista tarvetta meillä että pitäisi rukoilla jonkun puolesta. Ei ole enää sellaista maata järisyttävää katastrofia, joka koskettaisi meitä kaikkia. Nyt on kohta joulu tulossa ja olen valmistaunut siihen niin henkisesti kuin fyysisestikin. Joulunkin tarkoitus on oikeastaan menettänyt uskonnon vähäisyyden takia merkityksensä. Monet ihmiset pitävät joulua pelkkänä lomapäivänä, jolloin voi ottaa ja irroitella. Aika monessa perheessä joulu pilataan viinalla ja tappelulla. Ihmiset ovat niin lyhytnäköisiä, että eivät ymmärrä miten he pilaavat koko joulun tyhmällä kinastelulla. Itse olen sellaisesta perheestä, jossa oli paljon ongelmia viinan kanssa. Minä olen nähnyt mitä viina saa aikaan ja toteamukseni on että siitä aiheutuu kaikille pelkkää pahaa. Luulisi että nämä sodat mitä maailma tapahtuu niin vaikuttaisivat jotenkin edes niihin yksilöihin, jotka eivät ole vielä sisäistäneet sitä pahuutta mitä täällä on. Jokaisessa meissä asustaa pieni paholainen, mutta on eri asia halutaanko me käyttää häntä vai olla käyttämättä. Kukaan ei ole niin puhdas ettäkö pietari ei olisi laittanut rastia paperiin. Jokainen on aivan varmasti jossain vaiheessa elämää tehnyt tai sanonut jotain sellaista mitä on loppuviimeksi sitten katunut. Itse olen aivan yhtä paha kuin te muutkin, sillä kirosanoja on tullut eri tilanteissa niin paljon etten jaksa edes laskea. Ei pidä unohtaa että jos on sanottu jotain pahaa niin anteeksi pyyntöä ei saa unohtaa sen takia, että joku voi vihata sitten jotain toista koko ikänsä. Olen yrittänyt ratkaista koskahan tänne maailmaan saadaan rauha. Toinen asia mihin haluaisin apua on se, että en tiedä uskonko enää täysin Jumalaan, sillä hän vei minulta läheisen ihmisen. Itse olen miettinyt sitä ja lukenut paljon kirjallisuutta eli historiaa löytääkseni todisteita itselleni, että joku sellainen voima mitä ei voi nähdä ja mitä ei voi haistaa niin on luonut tämän kaikkeuden. Siitä olen ihan varma että me ei olla ainoita tässä maailman kaikkeudessa. Tuolla jossain on elämää ja sitä ei voida toistaiseksi vielä todistaa, koska meillä ei sellaista teknologia, joka kulkisi lujempaa kuin valo. Jumala on oikeastaan minulle vai joku jolla on laajalti faneja ympäri maailmaa. Miten minä voin uskoa sellaiseen, jota ei edes aistia hänen läsnäoloaan. Itse olen kristitty ja käyn joka joulu kirkossa, mutta en ole saanut minkäänlaista merkkiä siitä, että hänn kuulisi minua. Pitäisikö minun sitten kokeilla jotain toista uskontoa, jos vaikka löytäisin sieltä vastauksen. En tiedä ja sen takia haluaisin saada neuvoja.
Mitä tehdä...???
4
185
Vastaukset
- Jeesus!=)
Kato kun jumala on sellanen avaruus ukko, joka teki raamatun että me uskottais sen kertomia satuja. Jeesus taas uskonnon varjolla raiskasi opetuslapsiaan ja jakoi itseään muille tasaisesti. Koko totuus löytyy avaruudesta.....:P
- Pieni vaeltaja
Iso juttu...Näin puida. Voisit kysyä itseltäsi;Millainen suhde sinulla on jumalaan?Oletko rukous yhteydessä päivittäin? Raamatun tutkiminen/lukeminen? Usko ei ole ensin tunne asia. "Jumala on minulle joku jolla on faneja laajalti ympäri maailmaa" Nämä fanit ovat uudestisyntyneitä Jumalan sanasta ja Pyhän Hengen vaikutuksesta.
Jeesus sanoi hänelle: Minä olen tie ja totuus ja elämä;EI KUKAAN TULE ISÄN TYKÖ MUUTOIN KUIN MINUN KAUTTANI.
Pitari sanoi "et ikinä sinä saa pestä jalkojani" Jeesus vastasi hänelle:ELLEN MINÄ SINUA PESE,EI SINULLA OLE OSUUTTA KANSSANI
Jeesus sanoi heille: Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia(raamattua) ettekä Jumalan voimaa.
Se mitä tapahtuu ulkopuolellasi on tois arvoista, kuin se mitä tapahtuu sydämessäsi.Mitä kohteliammin esitän sinulle asian yksin kertaisuudessaan näin; Oletko sydämessäsi tietoinen, että Jeesus kuoli ristillä sinun ja minun syntien tähden.( maailman totta kai :) ) Oletko jossakin muodossa pyytänyt syntejäsi anteeksi ja pyytänut Jeesusta asumaan sydämeesi(Pyhä Henki)
Toisaalta tarkoittavatko Jumalanpalveluksessa sanottavat sanat mitään. (Ei ainkaan syvällisemmin minulle aikaisemmin,ennen uskoon tuloa joka oli Jumalan teko)
Jumala on ensin Pojassaan ottanut askeleen sinua kohti ja ei pakota sinua mihinkään vastoin tahtoasi. Kun avuksesi huudat Häntä,on Hän luvannut auttaa ja olla löydettävissä!!!
Käy muissa Kristillisissä tilaisuuksissa kuin vain jouluna, (jotta porukat ei villiinny tarkoitan foorumia...)On ok rukoillen käydä etsimässä itselle hengellistä kotia.Kunhan ko.seurakunta tunnustaa Isän,Pojan ja Pyhän Hengen. Ala etsimään tosissasi Häntä se on merkki myös Jumalalle että olet valmis läheisempään suhteeseen. Muista kuitenkin Jumala ei ole karkkiautomaatti ja vastaa sillä tavalla aina kun toivomme...Täällä maailmassa on miksi jotkin asiat tulevat taivaassa selville vasta...siksi.
Isä on rakastanut sinua niin paljon että antoi ainokaisen poikansa ja rakastaa yhä
Yritin jotakin saada vastatuksi, mutta tavallaan tuntui että juttsi oli liiankin "tavallinen" ja yritin kiteyttää pelastus kysymyksen ja etsimisen niin etten eripuraa synnyttäisi.
Ps Lindell(www.nic.fi) hakemistosta löytyy asiat eriteltynä ja fiksumpien sanomana...Siunausta ja janoa elvän jumalan puoleen- Harhakulkija....
Ehkä olen ottanut liian ison palan ratkaistavaksi, mutta haluni tehdä jotain tämän maailman hyväksi on niin suuri, että en voi olla katsomatta sivussa kun tätä maailmaa "saastutetaan" kaikella pahalla. Olen luonteeltani miettiväinen ihminen, joka etsii ratkaisua ydin ongelmaan, jos näin nyt voisi sanoa, sillä olen lukenut paljon historiaa kuten aikaisemmin totesin kirjoituksessani, mutta historian kirjoissa löytyy yllättävän vähän siitä elämästä jota elettiin silloin kun jeesus tuli tähän maailmaan. Olen ollut yhteydessä vatikaaniin ja kysynyt kupaa saada joistakin pyhistä teksteistä englanninkielisiä käännöksiä tutkimusmielessä, mutta minulle sanottiin että tavallisen ihmisen on vaikea ymmärtää niitä tekstejä ja joistakin teksteistä voi saada vääränlaisen kuvan. Mielestäni ne tekstit jotka joku on kirjoittanut niin tulisi julkistaa, koska jos Jumalan sana on kaikille tarkoitettu niin miksi sitten karsia sitä ja julkistaa vaan osa siitä.
- Pieni vaeltaja
Harhakulkija.... kirjoitti:
Ehkä olen ottanut liian ison palan ratkaistavaksi, mutta haluni tehdä jotain tämän maailman hyväksi on niin suuri, että en voi olla katsomatta sivussa kun tätä maailmaa "saastutetaan" kaikella pahalla. Olen luonteeltani miettiväinen ihminen, joka etsii ratkaisua ydin ongelmaan, jos näin nyt voisi sanoa, sillä olen lukenut paljon historiaa kuten aikaisemmin totesin kirjoituksessani, mutta historian kirjoissa löytyy yllättävän vähän siitä elämästä jota elettiin silloin kun jeesus tuli tähän maailmaan. Olen ollut yhteydessä vatikaaniin ja kysynyt kupaa saada joistakin pyhistä teksteistä englanninkielisiä käännöksiä tutkimusmielessä, mutta minulle sanottiin että tavallisen ihmisen on vaikea ymmärtää niitä tekstejä ja joistakin teksteistä voi saada vääränlaisen kuvan. Mielestäni ne tekstit jotka joku on kirjoittanut niin tulisi julkistaa, koska jos Jumalan sana on kaikille tarkoitettu niin miksi sitten karsia sitä ja julkistaa vaan osa siitä.
Tarkoitin lähinnä että oli niin monta asiaa, samssa kirjotuksessa.Mutta otin sen ytimen mikä on tärkeintä ja sitten muut..Raamattu on merkillinen kirja joskus ei jotakin ymmärrä ja rukoilee niin vastaus tulee esim.saaranassa;just tota mietin ja aiheena saarnassa on juuri se juttu.Ihmiset haluaa mustasukkaisesti varjella "salaisuuksiaan".Luuleeko ne että jos Jumala Pyhän Henkensä kautta antaa ymmärrystä että se salassa pysyisi jos se on tärkeää se tulee ilmi :) Raamatun läpi punainen lanka on Jeesus alku lehdiltä ilmestys kirjaan. Jotkut muslimitkin ovat tutkineet raamattua ja ovat tulleet uskoon,joku joka tutki hebrean kieltä ja sen numerojärjestelmää tuli uskoon siis tuhansia tapauksia.Että jos raamattu on painomustetta ja paperia sen enemmin se todistaa että uskoon tulo on Jumalan Pyhän Hengen teko kun Hän tekee kirjoitukset eläviksi. Pyri rauhaan tee hyvää näinhän raamattu kehoittaa. Mutta onko sinulla se toivo joka on Jeesuksessa Kristuksessa=iänkaikkinen elämä. Kyllä tää maailma näin uskiksenakin pahalta tuntuu..Mutta kun tietää mistä jotkin asiat johtuu ja mihin ollan menossa!!!Varmuus siitä että on Isän käden hipiään piiretty antaa rauhaa aydämeen keskellä ajan melskeen. Siunausta (näin kiiruusti vaan raapustin)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462