Uutisissa oli juttua että taas perustetaan uusi vastaanotto keskus paimioon. Samaan aikaan vanhuksia ja lpsia kohdellaan hoitopaikoissa huonosti, suomalaiset nuoret voivat huonosti ja psykiatrille ei pääse.
Niinkuin monissa paikoissa on ollut juttua että yhden "pakolais nuoren" elättäminen vuodessa maksaa 57000 euroa, kun samalla rahalla voitaisiin kyseisiä kansalaisia auttaa paljon enemmän! Faktahan on ettei yksikään "pakolainen" joka suomeen tulee ei kuulu niihin jotka oikeasti tarvitsevat apua! nämä ihmiset jotka tulevat tänne ovat rikkaiden perheiden aikuisianuoria tai aikuisia poikia, juuri niitä joiden kuuluisi olla sotimassa omassa maassaan! Miksi hyysäämme paskoja jotka tulevat raiskaamaan teidät, teidän äitinne, siskonne, ystävänne, tyttärenne ja vaimonne?!?
Kun maassamme on talousasiat muutenkin huonosti, eikö olisi järkevämpää lähettää nämä pakolaiset takaisin omaan maahansa ja auttaa heitä siellä rahallisesti? Silloin kun ensimmäiset somalit tuli, luvattiin että kun alueilla on turvallista asua heidät lähetetään takaisin, kyseisissä maissa on erittäin turvallista asua, miksi nämä siis ovat VIELÄKIN täällä??
taas lisää "pakolaisia"
19
1069
Vastaukset
- monttu rajalle
Pakolaisille maksetaan lomamatkoja niihin kotimaihin, joista ovat "paenneet". Milloin työtätekeville maksetaan lomamatkoja?
- Ärsyyntynyt ja huolestunut Suomalainen
Nimenomaan ja näille maksetaan myös kaikkea muutakin ja saavat paljon enemmän tukia mitä suomalaiset ja heti jos näitä kohdellaan samalla tavalla kuin suomalaisia niin heti suomalaiset ovat rasisteja! Itse olen opiskelija ja asun omassa asunnossani ja maksn kaiken itse, en saa asuintukea, en opintotukea, sitten taas yksi pakolainen kenen kanssa kerran erehdyin juttelemaan niin kertoi että hän saa asuintukea ja opintotuksea ja suomalaiset on niin rasisteja kun muut saavat enemmän kun hän, vaikka tämä asuu vanhempiensa kanssa jotka on raahannut mukanaan omasta maastaan eikä edes käy koulussa! onko tämä nyt sitä tasa-arvoa?
Asialle pitää tehdä jotain! Saada ihmiset huomaamaan kuinka paljon näistä pakolaisista on oikeasti haittaa! Minä en ole rasisti enkä mikään muukaan, minä olen suomalainen nainen jota on todella pahoin ahdisteltu juuri näiden pakolaisten toimesta! Onko reilua että raiskauksesta ei joudu edes vankilaan mutta valtiolta huijaamisesta saa yli 4 vuotta ehdotonta? - puoluetta, joka ei sairasta ylentöntä muukalaishyysäystä
Ärsyyntynyt ja huolestunut Suomalainen kirjoitti:
Nimenomaan ja näille maksetaan myös kaikkea muutakin ja saavat paljon enemmän tukia mitä suomalaiset ja heti jos näitä kohdellaan samalla tavalla kuin suomalaisia niin heti suomalaiset ovat rasisteja! Itse olen opiskelija ja asun omassa asunnossani ja maksn kaiken itse, en saa asuintukea, en opintotukea, sitten taas yksi pakolainen kenen kanssa kerran erehdyin juttelemaan niin kertoi että hän saa asuintukea ja opintotuksea ja suomalaiset on niin rasisteja kun muut saavat enemmän kun hän, vaikka tämä asuu vanhempiensa kanssa jotka on raahannut mukanaan omasta maastaan eikä edes käy koulussa! onko tämä nyt sitä tasa-arvoa?
Asialle pitää tehdä jotain! Saada ihmiset huomaamaan kuinka paljon näistä pakolaisista on oikeasti haittaa! Minä en ole rasisti enkä mikään muukaan, minä olen suomalainen nainen jota on todella pahoin ahdisteltu juuri näiden pakolaisten toimesta! Onko reilua että raiskauksesta ei joudu edes vankilaan mutta valtiolta huijaamisesta saa yli 4 vuotta ehdotonta?Vain vaaliuurnilla saadaan tähän muutos äänestämällä puoluette/puolueita, joilla on vaaliohjelmassa turvapaikkaporukan vastaanoton lopettaminen Suomeen. Vastaanotto on vapaaehtoista politiikkojen muista puheista huolimatta.
Suomen kartta näyttää todella lohduttomalta, se näyttää tätä menoa suurelta vastaanottokeskukselta:
http://vastaanottokeskusinfo.wikidot.com/aloitus
Muistakaa, että kaikki ahdistelutapaukset pitää viedä poliisille. Myös kunnanhallitukseen omalle valtuutetulle pitää kertoa ongelmista ja painostaa muutokseen. - Jalat maassa
Asialle pitää tehdä jotain! Saada ihmiset huomaamaan kuinka paljon näistä pakolaisista on oikeasti haittaa! Minä en ole rasisti enkä mikään muukaan, minä olen suomalainen nainen jota on todella pahoin ahdisteltu juuri näiden pakolaisten toimesta! Onko reilua että raiskauksesta ei joudu edes vankilaan mutta valtiolta huijaamisesta saa yli 4 vuotta ehdotonta?Jos olet opiskelija ja asut yksin, niin miksi et sitten saa tukia? Oletko alle 20v ei-yliopisto-opiskelija, jonka vanhemmilla on suuret tulot vai onko sinulla itselläsi liian suuret tulot? Ensimmäinen on minun mielestäni täysin älytöntä, miksi yliopisto-opiskelijat ovat tässä etuoikeutettuja (tai paremminkin, miksi muut ovat alioikeutettuja).
"...eikä edes käy koulussa!"
Oletko varma? Lain mukaan opintotuken joutuu maksamaan jälkikäteen takaisin, jollei tule riittävästi opintosuorituksia. Myös pakolaisten.
"Onko reilua että raiskauksesta ei joudu edes vankilaan mutta valtiolta huijaamisesta saa yli 4 vuotta ehdotonta? "
Tässä suhteessa olen samaa mieltä. Raiskausten liian lievät tuomiot on suomalaisen oikeuslaitoksen suurin ongelma.
Mielestäni pakolaisten rikoksiin tulee puuttua, mutta en lähtisi suuresti rajoittamaan humanitäärisiin syihin pohjautuvaa pakolaisuutta. Kyllä minusta se on aika julmaa käännyttää ihminen takaisin maahan, jossa häneltä halutaan kaivertaa jalkapohjat irti tai tunkea rottia vatsaan poliittisen kannan, uskonnollisen vakaumuksen tai syntyperän takia. - Ärsyyntynyt ja huolestunut Suomalainen
Jalat maassa kirjoitti:
Jos olet opiskelija ja asut yksin, niin miksi et sitten saa tukia? Oletko alle 20v ei-yliopisto-opiskelija, jonka vanhemmilla on suuret tulot vai onko sinulla itselläsi liian suuret tulot? Ensimmäinen on minun mielestäni täysin älytöntä, miksi yliopisto-opiskelijat ovat tässä etuoikeutettuja (tai paremminkin, miksi muut ovat alioikeutettuja).
"...eikä edes käy koulussa!"
Oletko varma? Lain mukaan opintotuken joutuu maksamaan jälkikäteen takaisin, jollei tule riittävästi opintosuorituksia. Myös pakolaisten.
"Onko reilua että raiskauksesta ei joudu edes vankilaan mutta valtiolta huijaamisesta saa yli 4 vuotta ehdotonta? "
Tässä suhteessa olen samaa mieltä. Raiskausten liian lievät tuomiot on suomalaisen oikeuslaitoksen suurin ongelma.
Mielestäni pakolaisten rikoksiin tulee puuttua, mutta en lähtisi suuresti rajoittamaan humanitäärisiin syihin pohjautuvaa pakolaisuutta. Kyllä minusta se on aika julmaa käännyttää ihminen takaisin maahan, jossa häneltä halutaan kaivertaa jalkapohjat irti tai tunkea rottia vatsaan poliittisen kannan, uskonnollisen vakaumuksen tai syntyperän takia.Näin kyseisen henkilön opiskelutuki päätöksen, okei, henkilö oli kirjoilla koulussa mutta ei ollut siellä kahteen vuoteen käynyt.
Olen nyt vähän yli 20 vuotias toisen asteen opiskelija, ja vanhempani hyvätuloisia itse tienaan kuukaudessan n. 600 euroa. Mutta mitä hittoa vanhempieni tulot liittyy minuun kun en senttiäkään vanhemmiltani pyydä?!? ja asun siis täysin yksin.
tuo viimeinen kommenttisi, toki tuo on väärin mutta eikö se ole että he tulevat tänne ja tekevät itse täällä rikoksia ja raiskaavat ja ahdistelevat nuoria ja muunkin ikäisiä naisia? Oletko varma etteivät he ole ansainneet sitä mikä omassa maassaan heitä odottaisi? en siis tarkoita että uskonnon tai poliittisenkannan tai syntyperän takia olisi oikein tehdä mitään tuollaista mutta onko siinä sitten järkeä että he tulevat suomeen veronmaksajien varoilla (mikseivät lähimaihin?) ja haukkuvat suomalaisia paskoiksi ja rasisteiksi ja natseiksi ja muiksikin vastaaviksi ja itse tuomitsevat suomalaisia ja kristittyjä (itse en kuulu mihinkään uskontoon) ja samalla kadulla joskus asui myös somaliperhe ja aina kun kaikki liputti haukkuivat he suomalaisia rasisteiksi eikä suomalaiset saisivat rasismin vuoksi liputtaa (samoin on ruotsissa nykyään, sinut hakataan kadulla jos kuljet ruotsin lippu näkyvillä kadulla). - Jalat maassa
Näin kyseisen henkilön opiskelutuki päätöksen, okei, henkilö oli kirjoilla koulussa mutta ei ollut siellä kahteen vuoteen käynyt.
Olen nyt vähän yli 20 vuotias toisen asteen opiskelija, ja vanhempani hyvätuloisia itse tienaan kuukaudessan n. 600 euroa. Mutta mitä hittoa vanhempieni tulot liittyy minuun kun en senttiäkään vanhemmiltani pyydä?!? ja asun siis täysin yksin.
tuo viimeinen kommenttisi, toki tuo on väärin mutta eikö se ole että he tulevat tänne ja tekevät itse täällä rikoksia ja raiskaavat ja ahdistelevat nuoria ja muunkin ikäisiä naisia? Oletko varma etteivät he ole ansainneet sitä mikä omassa maassaan heitä odottaisi? en siis tarkoita että uskonnon tai poliittisenkannan tai syntyperän takia olisi oikein tehdä mitään tuollaista mutta onko siinä sitten järkeä että he tulevat suomeen veronmaksajien varoilla (mikseivät lähimaihin?) ja haukkuvat suomalaisia paskoiksi ja rasisteiksi ja natseiksi ja muiksikin vastaaviksi ja itse tuomitsevat suomalaisia ja kristittyjä (itse en kuulu mihinkään uskontoon) ja samalla kadulla joskus asui myös somaliperhe ja aina kun kaikki liputti haukkuivat he suomalaisia rasisteiksi eikä suomalaiset saisivat rasismin vuoksi liputtaa (samoin on ruotsissa nykyään, sinut hakataan kadulla jos kuljet ruotsin lippu näkyvillä kadulla)."Olen nyt vähän yli 20 vuotias toisen asteen opiskelija, ja vanhempani hyvätuloisia itse tienaan kuukaudessan n. 600 euroa. Mutta mitä hittoa vanhempieni tulot liittyy minuun kun en senttiäkään vanhemmiltani pyydä?!? ja asun siis täysin yksin."
Olet ilmeisesti juuri sillä taktisella rajalla, että tienaat pari kymppiä kuussa liikaa. Kieltämättä opintotukijärjestelmä Suomessa kaipaisi perinpohjaista muutosta. Se on muutenkin älytöntä, että opintotuella elävä tienaa keskimäärin puolet vähemmän kuin toimeentulotuen varassa elävä. Opiskelijat elävät Suomessa lähes köyhyysrajan alapuolella. Vanhempiesi tulot olisivat vaikuttaneet (vaikkeivat he sinua tukisikaan, jollet asiasta erikseen valita), jos olisit ollut alle 20 vuotias. Kannattaa selvittää Kelasta syy siihen, miksi et saa opintotukea.
"Näin kyseisen henkilön opiskelutuki päätöksen, okei, henkilö oli kirjoilla koulussa mutta ei ollut siellä kahteen vuoteen käynyt."
Mikäli hän ei suorita kursseja omalla ajallaan, niin tuki voidaan periä pois. Ainakin yliopistossa tarkkaillaan opintosuorituksia. Tarkemmin minulla ei ole tästä tietoa muiden koulujen osalta, mutta lain mukaan tukea ei saa, jos ei tule opintosuorituksia.
"onko siinä sitten järkeä että he tulevat suomeen veronmaksajien varoilla (mikseivät lähimaihin?) "
Ylivoimaisesti suurin osa meneekin lähimaihin, mutta ota huomioon, että ne ovat usein erittäin köyhiä maita itsekin. Minusta on aika itsekästä, että Suomi ei ottaisi yhtään pakolaista vastaan, jos joku Namibia ottaa kymmeniä tuhansia (luku vain heitetty päästä).
"haukkuvat suomalaisia paskoiksi ja rasisteiksi ja natseiksi ja muiksikin vastaaviksi ja itse tuomitsevat suomalaisia ja kristittyjä"
Tätä ei tietenkään pidä suvaita, kuten ei ahdisteluakaan, mutteivat kaikki pakolaiset/maahanmuuttajat käyttäydy näin kuten eivät kaikki suomalaisetkaan ole rasisteja. Itse tuntemani pakolaistaustaiset ihmiset ovat erittäin kohteliaita ja mukavia. Riippuu varmaan vähän, missä asut.
"samoin on ruotsissa nykyään, sinut hakataan kadulla jos kuljet ruotsin lippu näkyvillä kadulla"
Tämä varmaan liittyy siihen, että skineillä oli tapana käyttää maansa lippua julkilla paikoilla. Noh, kun en Ruotsin tilannetta paremmin tunne, niin en mene arvailemaan.
Suomen pitäisi ehkä panostaa pakolaisten sopeutukseen ja erityisesti opettaa suomen kieli kunnolla. Monet pakolaiset haluavat työllistyä, mutta se on usein heille hyvin vaikeaa osittain työnantajien asenteesta ja osittain yhteensopimattomasta koulutuksesta ja puutteellisesta kielitaidosta johtuen.
Mutta miettikääs tekin vastaavasti sitä mahdollisuutta, että te joudutte joskus tulevaisuudessa hakemaan ulkomailta turvapaikkaa Suomessa syttyneen kriisin / vallankumouksen seurauksena. Mitenkä teitä sitten kohdeltaisiin pakolaisina? Tämä voi olla hyvin epätodennäköistä, mutta näin ajatuksena. - Ärsyyntynyt ja huolestunut Suomalainen
Jalat maassa kirjoitti:
"Olen nyt vähän yli 20 vuotias toisen asteen opiskelija, ja vanhempani hyvätuloisia itse tienaan kuukaudessan n. 600 euroa. Mutta mitä hittoa vanhempieni tulot liittyy minuun kun en senttiäkään vanhemmiltani pyydä?!? ja asun siis täysin yksin."
Olet ilmeisesti juuri sillä taktisella rajalla, että tienaat pari kymppiä kuussa liikaa. Kieltämättä opintotukijärjestelmä Suomessa kaipaisi perinpohjaista muutosta. Se on muutenkin älytöntä, että opintotuella elävä tienaa keskimäärin puolet vähemmän kuin toimeentulotuen varassa elävä. Opiskelijat elävät Suomessa lähes köyhyysrajan alapuolella. Vanhempiesi tulot olisivat vaikuttaneet (vaikkeivat he sinua tukisikaan, jollet asiasta erikseen valita), jos olisit ollut alle 20 vuotias. Kannattaa selvittää Kelasta syy siihen, miksi et saa opintotukea.
"Näin kyseisen henkilön opiskelutuki päätöksen, okei, henkilö oli kirjoilla koulussa mutta ei ollut siellä kahteen vuoteen käynyt."
Mikäli hän ei suorita kursseja omalla ajallaan, niin tuki voidaan periä pois. Ainakin yliopistossa tarkkaillaan opintosuorituksia. Tarkemmin minulla ei ole tästä tietoa muiden koulujen osalta, mutta lain mukaan tukea ei saa, jos ei tule opintosuorituksia.
"onko siinä sitten järkeä että he tulevat suomeen veronmaksajien varoilla (mikseivät lähimaihin?) "
Ylivoimaisesti suurin osa meneekin lähimaihin, mutta ota huomioon, että ne ovat usein erittäin köyhiä maita itsekin. Minusta on aika itsekästä, että Suomi ei ottaisi yhtään pakolaista vastaan, jos joku Namibia ottaa kymmeniä tuhansia (luku vain heitetty päästä).
"haukkuvat suomalaisia paskoiksi ja rasisteiksi ja natseiksi ja muiksikin vastaaviksi ja itse tuomitsevat suomalaisia ja kristittyjä"
Tätä ei tietenkään pidä suvaita, kuten ei ahdisteluakaan, mutteivat kaikki pakolaiset/maahanmuuttajat käyttäydy näin kuten eivät kaikki suomalaisetkaan ole rasisteja. Itse tuntemani pakolaistaustaiset ihmiset ovat erittäin kohteliaita ja mukavia. Riippuu varmaan vähän, missä asut.
"samoin on ruotsissa nykyään, sinut hakataan kadulla jos kuljet ruotsin lippu näkyvillä kadulla"
Tämä varmaan liittyy siihen, että skineillä oli tapana käyttää maansa lippua julkilla paikoilla. Noh, kun en Ruotsin tilannetta paremmin tunne, niin en mene arvailemaan.
Suomen pitäisi ehkä panostaa pakolaisten sopeutukseen ja erityisesti opettaa suomen kieli kunnolla. Monet pakolaiset haluavat työllistyä, mutta se on usein heille hyvin vaikeaa osittain työnantajien asenteesta ja osittain yhteensopimattomasta koulutuksesta ja puutteellisesta kielitaidosta johtuen.
Mutta miettikääs tekin vastaavasti sitä mahdollisuutta, että te joudutte joskus tulevaisuudessa hakemaan ulkomailta turvapaikkaa Suomessa syttyneen kriisin / vallankumouksen seurauksena. Mitenkä teitä sitten kohdeltaisiin pakolaisina? Tämä voi olla hyvin epätodennäköistä, mutta näin ajatuksena.Ovathan suomalaiset aikoinaan lähetetty ulkomaille pakoon sotaa mutta nuoret sotakuntoiset miehet ovat jääneet puolustamaan maataan eikä raukkamaisina lähtenyt lipettiin, siinä se onkin, suomalaiset ovat osanneet käyttäytyä, ovat opetelleen maan kielen mihin ovat lähteneet eikä pahemmin rikoksia tehneet eikä häiriköineet sen maan kansalaisia!
Itselläni ei ole mitään vastaan ulkomaalaisia jotka opettelevat suomenkielen, opiskelevat tai menevät töihin eikä muutenkaan ole häiriöksi, mutta kun nämä pakolaiset eivät sitä tee!
Pakolaisille myös pitäisi opettaa mikä suomessa on oikein ja mikä väärin, tietysti kun toisesta kulttuurista tulee suomeen henkilö joka ei kieltä puhu niin tulee väärinymmärryksiä varsinkin kun maassa naiset kuuluu raiskata ja jos nainen sanoo ei niin se tarkoittaa kyllä. Mutta ensisijaisesti pakolaiset tulisi lähettää pois suomesta, koska kohta on maassamme samanlaista kun ranskassa, saksassa ja ruotsissa kun pakolaiset riehuvat.
Itse juttelen myös ulkomaalaisten kanssa, yksi parhaista ystävistäni on venäläinen ja toinen italialainen. molemmat todella mukavia, kohteliaita eikä ikinä puhu mitään pahaa suomalaisista eivätkä myöskään kiroile. sitten tulee pakolainen vastaan ja ensimmäiset sanat ja varmaan ainoat sanat mitä nämä osaavat on "vitun rastit vittu!" tai "vitun natsit!"
Suomessa sota-aikaan suurin osa lähti sotaa pakoon ruotsiin ja kanadaan ja osa jenkkeihin, näissä maissa ei sosiaaliturvaa ollut ja suomalaiset tuli itse toimeen ja tosiaan osasivat kielen. miksi suomalaisten pitää ottaa tänne ihmisiä joita voitaisiin paljon enemmän auttaa oman kotimaansa ympäröivissä maissa pienemmällä rahalla kun mitä heidän ylläpitäminen vuodessa maksaa? suomessa on muutenkin talous huonossa kunnossa. eikö olisi kaikkien hyöty korjata ensin oma talous ja auttaa sitten näitä sosiaaliturva pakolaisia? - Jalat maassa
Ovathan suomalaiset aikoinaan lähetetty ulkomaille pakoon sotaa mutta nuoret sotakuntoiset miehet ovat jääneet puolustamaan maataan eikä raukkamaisina lähtenyt lipettiin, siinä se onkin, suomalaiset ovat osanneet käyttäytyä, ovat opetelleen maan kielen mihin ovat lähteneet eikä pahemmin rikoksia tehneet eikä häiriköineet sen maan kansalaisia!
Itselläni ei ole mitään vastaan ulkomaalaisia jotka opettelevat suomenkielen, opiskelevat tai menevät töihin eikä muutenkaan ole häiriöksi, mutta kun nämä pakolaiset eivät sitä tee!
Pakolaisille myös pitäisi opettaa mikä suomessa on oikein ja mikä väärin, tietysti kun toisesta kulttuurista tulee suomeen henkilö joka ei kieltä puhu niin tulee väärinymmärryksiä varsinkin kun maassa naiset kuuluu raiskata ja jos nainen sanoo ei niin se tarkoittaa kyllä. Mutta ensisijaisesti pakolaiset tulisi lähettää pois suomesta, koska kohta on maassamme samanlaista kun ranskassa, saksassa ja ruotsissa kun pakolaiset riehuvat.
Itse juttelen myös ulkomaalaisten kanssa, yksi parhaista ystävistäni on venäläinen ja toinen italialainen. molemmat todella mukavia, kohteliaita eikä ikinä puhu mitään pahaa suomalaisista eivätkä myöskään kiroile. sitten tulee pakolainen vastaan ja ensimmäiset sanat ja varmaan ainoat sanat mitä nämä osaavat on "vitun rastit vittu!" tai "vitun natsit!"
Suomessa sota-aikaan suurin osa lähti sotaa pakoon ruotsiin ja kanadaan ja osa jenkkeihin, näissä maissa ei sosiaaliturvaa ollut ja suomalaiset tuli itse toimeen ja tosiaan osasivat kielen. miksi suomalaisten pitää ottaa tänne ihmisiä joita voitaisiin paljon enemmän auttaa oman kotimaansa ympäröivissä maissa pienemmällä rahalla kun mitä heidän ylläpitäminen vuodessa maksaa? suomessa on muutenkin talous huonossa kunnossa. eikö olisi kaikkien hyöty korjata ensin oma talous ja auttaa sitten näitä sosiaaliturva pakolaisia?"mutta nuoret sotakuntoiset miehet ovat jääneet puolustamaan maataan eikä raukkamaisina lähtenyt lipettiin"
Jos Suomessa syttyisi verinen sisällissota, niin pitäisikö kaikkien "nuorien sotakuntoisten miesten" jäädä urheasti teurastamaan veljiään ihan vain koska käsketään? Tai jos Suomessa nousisi valtaan fasistinen dikatuuri, kuten Saksassa 30-luvulla, niin pitäisikö vainottujen jäädä urheasti kuolemaan kaasukammioihin?
"suomalaiset ovat osanneet käyttäytyä, ovat opetelleen maan kielen mihin ovat lähteneet eikä pahemmin rikoksia tehneet eikä häiriköineet sen maan kansalaisia!"
Noh, tästä meillä tuskin on tarkempaa tietoa. Suomalaiset eivät ole joutuneet koskaan pakenemaan suurempana aaltona, siis perheittäin. Suurin osa oli Ruotsiin adoptoituja lapsia.
"tselläni ei ole mitään vastaan ulkomaalaisia jotka opettelevat suomenkielen, opiskelevat tai menevät töihin eikä muutenkaan ole häiriöksi, mutta kun nämä pakolaiset eivät sitä tee!"
Sinulla taitaa olla huonoja kokemuksia pakolaisista. Jos et kuitenkaan yleistäisi. Jos itse pakenisit joskus henkesi uhalla, niin et kyllä varmaan pitäisi kovin paljoa, jos sinut käännytettäisiin takaisin vain, koska olet pakolainen. Kuten jo totesin, pakolaisten tekemiä rikoksia ei pidä hyväksyä, mutta minusta on epäoikeudenmukaista tuomita suoraan kaikki pakolaiset. Itse en ole koskaan kuullut mitään haukkuja kenenkään pakolaisen suusta - tosin useasti suomalaisen suusta keskellä katua.
"miksi suomalaisten pitää ottaa tänne ihmisiä joita voitaisiin paljon enemmän auttaa oman kotimaansa ympäröivissä maissa pienemmällä rahalla kun mitä heidän ylläpitäminen vuodessa maksaa? suomessa on muutenkin talous huonossa kunnossa. eikö olisi kaikkien hyöty korjata ensin oma talous ja auttaa sitten näitä sosiaaliturva pakolaisia?"
Onhan se "pienemällä rahalla" auttamista, kun tungetaan hirveä lauma pakolaisia suljetuille alueille, joissa ruokahuollostakin vastaa suureksi osaksi kansainväliset avustusjärjestöt. Ja turha mennä sanomaan, että Suomessa on talous huonossa kunnossa, jos verrataan esim. Afrikan maita. Ja milloin se talous sitten on kunnossa? 100 vuoden päästä? 1000 vuoden päästä?
Mainitsit "sosiaaliturva pakolaiset". Huomautan, ettei pakolaisstatusta saa ilman syytä, eikä syyksi käy vain heikki elintaso. - Mettään menee
Jalat maassa kirjoitti:
"mutta nuoret sotakuntoiset miehet ovat jääneet puolustamaan maataan eikä raukkamaisina lähtenyt lipettiin"
Jos Suomessa syttyisi verinen sisällissota, niin pitäisikö kaikkien "nuorien sotakuntoisten miesten" jäädä urheasti teurastamaan veljiään ihan vain koska käsketään? Tai jos Suomessa nousisi valtaan fasistinen dikatuuri, kuten Saksassa 30-luvulla, niin pitäisikö vainottujen jäädä urheasti kuolemaan kaasukammioihin?
"suomalaiset ovat osanneet käyttäytyä, ovat opetelleen maan kielen mihin ovat lähteneet eikä pahemmin rikoksia tehneet eikä häiriköineet sen maan kansalaisia!"
Noh, tästä meillä tuskin on tarkempaa tietoa. Suomalaiset eivät ole joutuneet koskaan pakenemaan suurempana aaltona, siis perheittäin. Suurin osa oli Ruotsiin adoptoituja lapsia.
"tselläni ei ole mitään vastaan ulkomaalaisia jotka opettelevat suomenkielen, opiskelevat tai menevät töihin eikä muutenkaan ole häiriöksi, mutta kun nämä pakolaiset eivät sitä tee!"
Sinulla taitaa olla huonoja kokemuksia pakolaisista. Jos et kuitenkaan yleistäisi. Jos itse pakenisit joskus henkesi uhalla, niin et kyllä varmaan pitäisi kovin paljoa, jos sinut käännytettäisiin takaisin vain, koska olet pakolainen. Kuten jo totesin, pakolaisten tekemiä rikoksia ei pidä hyväksyä, mutta minusta on epäoikeudenmukaista tuomita suoraan kaikki pakolaiset. Itse en ole koskaan kuullut mitään haukkuja kenenkään pakolaisen suusta - tosin useasti suomalaisen suusta keskellä katua.
"miksi suomalaisten pitää ottaa tänne ihmisiä joita voitaisiin paljon enemmän auttaa oman kotimaansa ympäröivissä maissa pienemmällä rahalla kun mitä heidän ylläpitäminen vuodessa maksaa? suomessa on muutenkin talous huonossa kunnossa. eikö olisi kaikkien hyöty korjata ensin oma talous ja auttaa sitten näitä sosiaaliturva pakolaisia?"
Onhan se "pienemällä rahalla" auttamista, kun tungetaan hirveä lauma pakolaisia suljetuille alueille, joissa ruokahuollostakin vastaa suureksi osaksi kansainväliset avustusjärjestöt. Ja turha mennä sanomaan, että Suomessa on talous huonossa kunnossa, jos verrataan esim. Afrikan maita. Ja milloin se talous sitten on kunnossa? 100 vuoden päästä? 1000 vuoden päästä?
Mainitsit "sosiaaliturva pakolaiset". Huomautan, ettei pakolaisstatusta saa ilman syytä, eikä syyksi käy vain heikki elintaso."Jos Suomessa syttyisi verinen sisällissota, niin pitäisikö kaikkien "nuorien sotakuntoisten miesten" jäädä urheasti teurastamaan veljiään ihan vain koska käsketään? Tai jos Suomessa nousisi valtaan fasistinen dikatuuri, kuten Saksassa 30-luvulla, niin pitäisikö vainottujen jäädä urheasti kuolemaan kaasukammioihin?"
Itse jäisin ainakin puolustamaan maatani. Fasistiseen dictatuuriin en usko, mutta sisällissota tapauksessa voi valita aina puolensa. Enkä usko että päätyisin kaasukammioon.
"Noh, tästä meillä tuskin on tarkempaa tietoa. Suomalaiset eivät ole joutuneet koskaan pakenemaan suurempana aaltona, siis perheittäin. Suurin osa oli Ruotsiin adoptoituja lapsia."
Niin suomi onkin valtiona rakenteeltaan ja yhtenäisyydeltään hieman eri asiaa, kuin jotkit muut valtion joten en lähtisi edes hakemaan yhtäläisyyksiä tuolla tasolla.
"Onhan se "pienemällä rahalla" auttamista, kun tungetaan hirveä lauma pakolaisia suljetuille alueille, joissa ruokahuollostakin vastaa suureksi osaksi kansainväliset avustusjärjestöt. Ja turha mennä sanomaan, että Suomessa on talous huonossa kunnossa, jos verrataan esim. Afrikan maita. Ja milloin se talous sitten on kunnossa? 100 vuoden päästä? 1000 vuoden päästä?"
Ehdottomasti tehokkainta on auttaa ihmisiä paikan päällä. Tämä tapahtuu lisäämällä koulutusta ja turvallisuutta ongelma alueilla. Toisin sanoen pyrkiä saamaan nämä maat takaisin jaloilleen. Se että valtio on jaloillaan ei tarkoita että maan BKT täytyy olla suomen tasoa. Nykyiset avustustoimet ovat usein vain samaa oravanpyörää, josta ei seuraa kuin ongelmia. - Epätietoinen...
Jalat maassa kirjoitti:
"Olen nyt vähän yli 20 vuotias toisen asteen opiskelija, ja vanhempani hyvätuloisia itse tienaan kuukaudessan n. 600 euroa. Mutta mitä hittoa vanhempieni tulot liittyy minuun kun en senttiäkään vanhemmiltani pyydä?!? ja asun siis täysin yksin."
Mutta miettikääs tekin vastaavasti sitä mahdollisuutta, että te joudutte joskus tulevaisuudessa hakemaan ulkomailta turvapaikkaa Suomessa syttyneen kriisin / vallankumouksen seurauksena. Mitenkä teitä sitten kohdeltaisiin pakolaisina? Tämä voi olla hyvin epätodennäköistä, mutta näin ajatuksena.Miten pakolaisten määrä lasketaanja arvioidaan? Henkilöluvun mukaan ja verrataan muiden maiden vastaaviin määriin?
Vai suhteutettuna oman maan väkilukuun. Olemme pieni maa väkiluvultamme, vaikka tilaa onkin.
Mutta kun se pieni väkiluku kustantaa pakolaisten ylöspidon, ei harvaanautuksesta ole apua siinä asiassa. - Jalat maassa
Mettään menee kirjoitti:
"Jos Suomessa syttyisi verinen sisällissota, niin pitäisikö kaikkien "nuorien sotakuntoisten miesten" jäädä urheasti teurastamaan veljiään ihan vain koska käsketään? Tai jos Suomessa nousisi valtaan fasistinen dikatuuri, kuten Saksassa 30-luvulla, niin pitäisikö vainottujen jäädä urheasti kuolemaan kaasukammioihin?"
Itse jäisin ainakin puolustamaan maatani. Fasistiseen dictatuuriin en usko, mutta sisällissota tapauksessa voi valita aina puolensa. Enkä usko että päätyisin kaasukammioon.
"Noh, tästä meillä tuskin on tarkempaa tietoa. Suomalaiset eivät ole joutuneet koskaan pakenemaan suurempana aaltona, siis perheittäin. Suurin osa oli Ruotsiin adoptoituja lapsia."
Niin suomi onkin valtiona rakenteeltaan ja yhtenäisyydeltään hieman eri asiaa, kuin jotkit muut valtion joten en lähtisi edes hakemaan yhtäläisyyksiä tuolla tasolla.
"Onhan se "pienemällä rahalla" auttamista, kun tungetaan hirveä lauma pakolaisia suljetuille alueille, joissa ruokahuollostakin vastaa suureksi osaksi kansainväliset avustusjärjestöt. Ja turha mennä sanomaan, että Suomessa on talous huonossa kunnossa, jos verrataan esim. Afrikan maita. Ja milloin se talous sitten on kunnossa? 100 vuoden päästä? 1000 vuoden päästä?"
Ehdottomasti tehokkainta on auttaa ihmisiä paikan päällä. Tämä tapahtuu lisäämällä koulutusta ja turvallisuutta ongelma alueilla. Toisin sanoen pyrkiä saamaan nämä maat takaisin jaloilleen. Se että valtio on jaloillaan ei tarkoita että maan BKT täytyy olla suomen tasoa. Nykyiset avustustoimet ovat usein vain samaa oravanpyörää, josta ei seuraa kuin ongelmia."Itse jäisin ainakin puolustamaan maatani. Fasistiseen dictatuuriin en usko, mutta sisällissota tapauksessa voi valita aina puolensa. Enkä usko että päätyisin kaasukammioon."
Mitähän maati sinä jäisit puolustamaan ja ketä vastaan? Mikään moraali ei mielestäni velvoita ketään jäämään sisällissodan ja jatkuvan terroriuhan keskelle saatika itse osallistumaan siihen. Varsinkin jossain Sudanissa tai Somaliassa on turha edes kuvitella, että asiat ratkeavat sillä, että valitsee puolensa ja osallistuu itse heimotaisteluihin. Kun oma elinkeino ja elinolosuhteet ovat menneet terrorin ja sodan takia, niin ei ihme, että sieltä lähdetään pois paremman elämän perässä. Tuo ylempi olikin vain esimerkki: kuvitelkaa, jos olisitte itse samassa tilanteessa.
"Ehdottomasti tehokkainta on auttaa ihmisiä paikan päällä. Tämä tapahtuu lisäämällä koulutusta ja turvallisuutta ongelma alueilla. Toisin sanoen pyrkiä saamaan nämä maat takaisin jaloilleen."
Tämä on totta, mutta aina se ei valitettavasti ole mahdollista alueen levottomuuksien ja taisteluiden takia. Alue pitäisi saada ensin rauhoitetuksi ja aina se ei ole kovin helppoa. Avoimen sodan keskelle eivät suostu lähtemään edes rauhanturvaajat.
- Seinähullu
Suomalaisten lasten ja nuorten mielenterveys ongelmat hoidetaankin aselakeja kiristämällä. Tämä on sitä viherpiipertäjien logiikaa.
- kovasin
mutta kai nämä somalit tajuavat että eivät ole suomen kansalaisten silmissä tervetulleita ajat muuttuvat ja päättäjät vaihtuvat kyllä tulee viellä kovia pakkas talvia
- Ärsyyntynyt ja huolestunut Suomalainen
Ei niitä kiinnosta haluaako kukaan niitä tänne vai ei, niin kauan kun tukia tulee ja niitä hyysätään niin minnekään eivät ole lähtemässä.
- pakkovalta pois
Kunnon kapina politiikkoja vastaan Helsingin päässä, ei ne kumminkaan kuuntele kansaa missään asiassa. Kapina tilanne tulee kumminkin vastaan jos tätä menoa jatkuu. Suomalaisilla ei ole enään mitään valtaa omasssa maassaan. Kohta saamme olla islamin alla, sillä islamin tarkoitus on ottaa koko maailma haltuunsa. Suomi on helppo nakki sille, tyhmine politiikkoineen.
- pako
Menään me pakolaisiksi afrikaan rakennetaan paljon kirkkoja kuljetaan vähissä vaateissa ja vaaditaan itsellemme kaikkea ei taida onnistua siellä vihataan valkoisia.
- Private Brains
Suomi elää köyhyydessä mutta vittuako se näitä kansanedustajia kiinnostaa, ne saa hulppeat palkat ne saa taksikyydit töihin ne asuu 35 metriä maan pinnalta jossain condossa eihän niitten tarvitse sietää maahan muuttajia. Ihan sama se niille on kuinka monta kurdia maasta löytyy kun ei se niihin vaikuta ollenkaan. Itsekin elän köyhyydessä ja samoin moni kaveri, yksi päivä tulin koulusta ja huomasin "Maahanmuuttajan" ja samalla yhen koulukaverin. Koulukaverilla oli rähjäiset vaatteet ja tiedän muutenkin sen elintilan, katsoin sitä maahanmuuttajaa. Sillä oli uusinta uutta merkki vaatteet ja upo-uusi kännykkä ja kuulokkeet ja oli kaikkea. Kyllä meinaa alkaa päässä suhista että mitä vittua.
Olen myös kuullut että kurdit saa tukea enemmän kuin insinööri saa palkkaa. Joka päivä kun tulen bussilla koulusta, bussi on täynnä kurdeja ei ole istuma paikkoja ja suomalaiset seisoo, jopa raskaana olevat ja vanhuksetkin. Kurdit vain mulkoilee omalta istumapaikalta ja haukkuu rasistiksi. Asialle täytyy tehdä jotakin!!!!!!!!! - yön musta timo
vittu noita pakolaisii vaa kokoajan muka hakataan ja kohdellaan huonosti...
ne vittu vie suomalaisten rahat ja näin... mut en ymmärrä sitä et ne niinku suomessa tekee kaikkee pahaa eniten , esim raiskaa , murhaa ja pahoinpitelee...
sittenkun poliisit ottaa ne kii , pidättää yms.. ni ne alkaa siirtyy sellaselle kuvalle et se olis rasismii..? vittu ne rättipäät muutenki saatanan karmivan näkösii... ei tee töitä paskaakaan.. ja ne lomamatkat? mitä vittua oikeesti , suomalaiset ei jotku ees oo käyny elämänsä aikana missään ku ei oo rahaa... vittuun kaikki rättipäät ja yönmustat timot..!!! - Valokeiju
Olen syntyperäinen vaaleaverikkö ja perinpohjin suomalainen. Hallitsematon maahnamuutto on tehnyt minusta kuitenkin pakolaisen, sillä joudun pelkämään joutuvani omassa kotimaassani vainotuksi uskonnon ja poliittisen mielipiteeni johdosta. Pelkoni perustuu koraanin oppeihin, joissa vääräuskoiset kehoitetaan tappamaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462