Sainpa oudon kirjeen postimyyntifirma Klingelilta.
Tuo suomeenkin myyvä saksalaisjätti lähestyi minua ilmoittaen kirjallisesti, että vaikka "asiakkaalla on ilman muuta oikeus palauttaa sopimattomat tuotteet asiakaspalautuksena" niin "pyydämme sinua jatkossa tilaamaan ainoastaan niitä tuotteita, jotka tulet myös todennäköisesti pitämään. Muussa tapauksessa joudumme valitettavasti harkitsemaan voimmeko jatkossa tomittaa sinulle tuotteitamme."
Että näin. Jos siis en pidä mitä tilaan, en saa enää tilata.
Soitin ja kysyin tarkennusta, homma kuulemma perustuu ihan euromääriin. Esimerkiksi jos asiakas on tilannut tuotteita (jonkin ajanjakson kuluessa) parilla tonnilla, mutta pitänyt vain tonnin edestä ja lähettänyt muuta takaisin, tulee huomautuskirje. Asiaa ei muuta miksikään se, että postimyyntituotteita pitäisi voida sovittaa ja oikeaa kokoa etsiä rauhassa kotona. Vielä mielenkiintoisemmaksi asian tekee se, että mukaan lasketaan myös reklamaatiopalautukset.
Asia haiskahtaa jos ei nyt kuluttajasuojalain vastaiselta, niin ainakin hemmetin huonolta asiakaspalvelulta.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Klingel ja tuotteiden palautus
2
1713
Vastaukset
- mutta vähän sama
Ei suoranaisesti samasta ole kokemusta. Mutta käytäntönä se muistuttaa vähän joillakin kirjakerhoilla olevaa tapaa, että jos palauttaa liian monta kertaa kuukaudenkirjan (ei siis peruuta sitä etukäteen), niin heittävät asiakkaan pois jäsenyydestä. En tiedä, onko käytäntö voimassa tällä hetkellä ja millä kerhoilla, jos on, mutta ideana se on suhteellisen samanlainen. Periaatteessa asiakkaan pitäisi saada tutustua postimyyntituotteeseen, ja niin moneen tai niin useaan kuin haluaa (vaikka kirja onkin hiukan eri asia kuin rätti). Mutta ymmärtäähän sen, että jos asiakkaasta tulee paljon kuluja suhteessa tuloihin, niin laskutikut alkavat rapista...
Mutta tuli vain semmoinen tunne, että nykyään asiakkaista kilpailu on niin tiukkaa, ettei moiseen käytäntöön kovin helpolla lähdetä. Eli asiakkaan palautusten suhteessa ostoihin pitää olla aika massiiviset, ennen kuin aletaan uhittelemaan. Oletko siis tilannut samaa puseroa viittä eri kokoa isompaa ja pienempää, jos vaikka oma normaalikokosi ei olisikaan sopiva? ;D- Entinen asiakas
Kommentti edelliseen: en ole tilannut. En ole edes tilannut mitään isoja määriä.Olen ollut asiakkaana melkein neljä vuotta, ja satunnaisia tilauksia on tullut tehtyä.
Mutta olen toki palauttanut tuotteita, koska koko ei ole ollut sopiva, ei ole ollut "luonnossa" yhtä hyvän näköinen kuin kuvassa tai on ollut laadultaan heikko (näitä on Klingelillä paljon, esim. istuvuus on tosi usein ihan nollaluokkaa). Kenkiä olen joutunut pelauttamaan jos esim. saapas ei ole ollut säärestä sopiva - millä senkin testaa sovittamatta? Mutta koskaan en ole harrastanut mitään "sarjatilaamisia", siitä syytä niin tästä saamastani kirjeestä pöyristyinkin.
Mutta omalta osaltani asia oli sillä selvä. Klingeliltä en enää osta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892158Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1391797- 1731333
- 229805
- 65744
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10731- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211619- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347550