00
Kaljan tissuttelusta yllättävää
hyötyä !
8.2.2010 11:24
"Oluen juonti vahvistaa luita ja voi siten ehkäistä osteoporoosia, väittää tuore tutkimus brittilehti Daily Telegraphin mukaan.
Kalifornialaistutkijat havaitsivat, että erityisesti vaaleissa oluissa on suuria määriä piitä, joka vahvistaa luita. Journal of the Science of Food and Agriculture -lehdessä julkaistu tutkimus vahvistaa aiempia vastaavia tutkimustuloksia. Piitä on oluessa ortopiihapon muodossa".
http://www.uusisuomi.fi/viihde/84448-oluen-juonnista-yllattavaa-hyotya
Tutkijoiden mukaan piitä on erityisesti oluissa, joissa käytetään enemmän humalaa. Tummempien oluiden valmistusprosessissa sen sijaan lämpö tuhoaa suuren osan piistä.