Matkustan usein paikallisliikenteen linja-autossa.
Istun yleensä takana katselen ulos auton ikkunasta maisemia tai seuraten liikennettä
ja ihmisiä.
Ihmiset istuu vakavina linja-autossa. Mihin hymy on kadonnut?
Harvoin kuuluu iloista puheen sorinaa, tai keskustelua vieressä istuvan kanssa,
mitä sitä nyt vieraalle puhumaan tai viereen istumaan.
Siinä sitä on tunnelmaa.

väärä paikka
olet ilmeisesti väärässä paikassa. ravintolassa pääset rupattelemaan ihmisten kanssa, tai harrastuksissa.bussit on sitä varten, että henkilö pääsee sillä pisteestä A pisteeseen B.
harma bussiin rupattelemaan tulee, eikä kaikki edes jaksa vaikka aamulla väsyneenä tai rankan työpäivän jälkeen.
bussissa
Ymmärrän toki että joskus ollaan väsyneitä. Minä vain saatan matkustaa päivässä monta kertaaei pelkästään ruuhka-aikaan, aamu,päivä,iltapäivä ja ilta-aikaan.
Tätä ilmiön olen huomannut pidemmän aikaa, ihmisiä linja-autossa vakavina. Joskus joku ihminen kysyi onko
maassamme joku suuri suru , kun matkusti linja-autolla.
Milloin bussissa kukaan
on kuullut normaalia vuorovaikutusta puheen kera muuten kuin muutamat älyvajaat kälättävät kämmen luureihinsa omat ja vieraiden asiat? Ilman käsiluureja suomi olisi edelleen mykkien ja viittomakielisten luvattu maa.Oon kuullu!
Oon kuullu ja peräti viimeksi kun oon linkulla kulukenu :D Viikko sitten menin bussilla Lapualta Joensuuhun ja takanani istui siskokset jotka oli arvioni mukaan juuri ja juuri toisella kymmenellä. Tytöt luki Villivarsaa ääneen ja jutteli artikkeleista, mietti kumpaan on pitempi matka Lapualta: Jyväskylään vai Kuopioon (:D) ja vanhempi kyseli nuoremmalta: "Sanotaanko sitä teiän luokan Emmiä oikeesti Klonkuksi? Noku mulle se sano että sitä sanotaan Klonkuksi! Tiedäksä edes mikä on Klonkku? No se on se kotitonttu siinä Harry Potterissa!" (:DDD)Ei liity aiheeseen mutta oli niitten jutut niin hassuja että oli pakko kertoa.
niin ja miksi....
...sitten itse istut takapenkillä ja kyttäät muita. meneppä itse jutustelemaan.Vika on siina
etta matkustelet vaarassa maassa.näin on
suomi ei ole sivistysvaltio.Minua ei kiinnosta
lätistä ventovieraiden ihmisten kanssa missään tilanteessa. Kun matkustan bussilla tai milla tahansa julkisella liikenne välineellä (onneksi harvoin) haluan olla omissa oloissani ja katsella vain ikkunasta ulos. Ärsyynnyn suunnattomasti, jos joku tulee höpisemään jotain. Jos joku istuu siihen viereiselle paikalle auton täytyttyä, siitä vain, mutta suu kiinni.NOINHAN SE ON SUOMESSA!
Jos vaikkapa kaupan kassajonossa, vitsailet ja naurat ääneen, sinua katsotaan kuin jotakin vähämielistä! Suomalaiset kulkevat yhä enemmän ja enemmän NUAMAT NURIN, johtuneeko tuosta veivikaula vanhasen ja tenavatähti kataisen johtamasta vittumaisesta porvarihallituksesta !Late Lapista.
Pakko kommentoida
että minä kun yleensä heitän läppäni kassalla niinensinnäkään en välitä hevonpätkää siitä mitä kuka muu
paitsi se kassaneiti siitä on mieltä mitä sanon tai teen.
Totta on että ainakun tekee jotain 'kaavasta' poikkeavaa
se tuntuu aikalailla omituiselta, ja itse nautin tästä tunteesta.
On mukavaa olla rohkea ja ylittää itsensä - ikäänkuin olla oma itsensä
ja tehdä juuri niinkuin haluaa... Hauskan pitoahanse ja töissähän nuo:)
Juu ei se mitään maksajos vaikkapa kassaneidille saa hymyn jopa itsensä 'nolaamalla'
niin mun mielestä se on ihan jees, näin sinkkuna ajatellen :D
Have a nice every1:)
Jotain
http://www.youtube.com/watch?v=QNR-S_qJdfIHumalainen
Linja-autossa oli humalainen mies, puhui kovasti itsekseen, asiaa riitti, ihmiset eivät ottaneet kantaahänen puheisiin, hän ei ollut olemassa kenellekkään, että pokka piti, minulla vain ei meinannut pitää,
kun seurasi koko tilannetta, bussikuljettajaa myöten." Kyllä pokka pitää."
tuu juttelee
ens kerralla jos energiaa riittää...syy siihen miksi puhun ääneen humalassa johtuu siitä
etten uskaltanut tai humalaltani kehdannut tai sitten
en tosiaankaan huomannut sinussa mitään sellaista josta
olisi saanut sen jutun juuren ja johtanut normaaliin
kännikeskusteluun linja-autossa.
Kovaankin ääneen päätäni aukoen olen ihan tosissani lataamassa
tilanteen huomioon ottaen ihan TOP10 juttuja joilla yritän tehdä
vaikutusta ja antaa kuvaa että: olen älykäs ja kaipaan seuraa...
Kukaan ei ole koskaan reagoinut joten ilmeisesti olen nähnyt
itseni jotenkin todellisuudesta poikkeavalla tavalla:)
Juu... Joskus kun kovasti ahdistaa ja murhe painaa saatan jupista
jotakin ilkeänklin kuuloista taikka ikävää mutta maailmassa tapahtuu
ja pitäähän asioihin reagoida - ei minua ainakaan koskaan ikinä tarvitse
pelätä - ei yhtään.. kuhan puran ääneen turhautumistani vain.
jos kovasti pelottaa niin uskoisin pyytäväni sitäkin anteeksi:(
Jees... Vähän hulluhan sitä pitää olla että tuolla ulkona liikkuu - lol
see ya!! <3
Nykypäivänä
Sinua katsotaan h i t a a s t i kuin kummajaista,jos erehdyt puhumaan jotain. Jos hymyilet,ajatellaan: Mikähän idiootti tuo on? ;) No,ei sentään yleistetä! Kyllä löytyy,joskin harvoin ihan symppiksiä. Mutta olen huomannut itsekin miten tuppisuina istutaan omissa oloissaan. Itse olen niitä että helposti juttelen jos vähänkään näyttää siltä että vastausta voi odottaa,ja olen saanutkin juttukaveria. Mutta en tietysti ala kälättää yltiöpäisesti-sellaisiakin ääripäitä kun on. Mutta ei mitään-Hymyillään kun tavataan! Ja mukavia matkoja sinulle toivotellen!Hymyhuulet
Hymyillään vaan!vaihda metroon
siellä sinut ottaa vastaan maahanmuuttajat ja oi sitä puheen sorinaa.onpas kumma kun
en ole koskaan itse huomannut mitäään 'hitaasti katsomista' tai muutakaan negatiivistavaan yleensä jengi yhtyy mukaan juttuun tai katsoo... mielestäni kunnioittaen jos ei hymyillen.
Ihmisiä on erilaisia ja niin on myös tilanteita. itse vedän ehkä suoraan fiiliksellä ja välillä kun
on vaan se fiilis ettei jaksa oikeasti ketään tai haluaisi olla yksin mutta ruokaa jumaa peräti tupakkaa on silti saatava ja sitä on haettava kaupasta. luulen että se kuuluu elämään. itse en jaksa pitää ainakaan tietoisesti mitään rooleja että pitäisi olla jonkun lainen, vihaan sitä: itse haluan olla vapaa ja ihana oma itseni ja jos haluan tehdä mitä haluan niin minkäs sille kukaan voi: se kun joku suuttuu niin on oikeasti aivan äärettömän huvittavaa-lol
jees jatketaan ja hymyillään jos huvittaa:)
Eihän dösässä voi,,
Ei Linja-Autossa voi ruveta puhelemaan kenenkään kanssa ,sillä jos yrität avata keskustelun sinun otaksutaan olevan Homo tai joku muu PERVESSI !joo
ihan tottjostain syystä
tai ehkä siitä syystä että silloin kun oli homot pop 90 luvulla
niin otin tarkoituksella tiettyjä homomaisia luonteenpiirteitä itseeni
en vain arvannut niiden oikeasti sitten näkyvän kun aika usein saa
kuulla naisten suusta että 'me luultiin sua homoks' ja jätkien kanssa
noh olenkuin olenkin jo 36 että kai sitä pitää jo jotain tajutakin
plaa plaa :D
linja-autossa on...
...tunnelmaa.On vain harmi että pidemmillä, sanotaan sata kilometriä pitkillä matkoilla ihmiset saattavat
rentoutua, rauhoittua tai muuta sellaista mihin ei kuulu
yli-sosiaalisen kaverin spontaanit seuranpito kohtaukset:(
Ei... Hyvähän se on että ihmiset saa olla niinkuin ovat - niinhän itsekin haluat ja olen:)
Minä olen hyvin herkkä keskustelemaan ihmisten kanssa ja erityisen hyvältä tuntuu jutella
pieni flirtti mukana jonkun kauniimman sukupuolen edustajan kanssa ja olenkin saanut tavata
useita aivan fantastisen mukavia ja upeita naisia, joiden kanssa nyt en luultavasti esim: baarissa
tulisi juttuun lainkaan..
Vaatii jonkun verran pelisilmää katsella itselleen juttukumppania linja-autosta mutta... :)
Jees: jutellaan vaan<3 ja sinkku kun olen niin etsin itselleni TIETENKIN sitä tyttöystävää ja omaa rakasta
enkä ihmettelisi lainkaan vaikka se löytyisi juuri bussista :D :D
have a nice matka next time! <3
Bussissa
Asun paikkakunnalla jossa on kaksi pakolaiskeskusta. Liukuvan työajan ansiosta käytän iltapäivällä aiempia bussivuoroja kuin neljän aikaan menevää "työläisten" bussia. Bussi on yleensä melkein täynnä ja suurin osa porukasta on muun värisiä. On erittäin ärsyttävää kuunnella jotain ählämin kielistä pulinaa puhelimissa koko ajan suureen ääneen. Toinen ulkomaalaisryhmä on sitten venäläiset. Sitä polotusta kuuluu kanssa. Turha suomalaisten on edes yrittää jotain puhetta pitää (joskus kyllä yritämme). Bussissa ovat jopa tapelleet keskenään. Kuljettajina on myös naisia... On se hyvä kun näkee päivittäin minkä takia käy töissä (raihnaisena) kun nuoret miehet elää tekemättä mitään. Mitä joku esim. bulgarialainen turvapaikanhakija tekee SUOMESSA, Bulgariahan on myös EU-maa????Jos muita busseja ei ole häiritsemässä, niin kuskit katselevat järjestään vasemmalle ja saat seistä lapio suorana lippua heilutellen, kunnes kuski viime tingassa väläyttää vilkkua ja koukkaa pysäkille.
Ovi ei koskaan osu kohdalle. Jos seisot paikallasi, kuski tulkitsee ettet ole tulossa kyytiin, ja heittää kurat kengillesi. Jos liikut oikealle, niin kuski painaa kovemmin jarrua, ja jos liikut vasemmalle, niin hän höllää sitä. Tarkoitus lienee saada ovi vähintään kymmenen metrin päähän paikasta, jossa seisot.
Millaisen lipun pyydän kuskilta? Jos sanoo keskustaan, niin koko bussi nauraa takapenkkiä myöden. Jos sanon kertamaksu, niin kuski pottuilee: "Lasten vai aikuisten", ja tietysti maksajan iästä riippumatta. Sitten on vielä seutulippuja ja muita hässäköitä, mutta kuskilta ei apua heru, hän on kiinnostuneempi vasemmasta sivupeilistä kuin sinusta.
Maksu pitäisi suorittaa tasarahalla. Kokeile maksaa satasen setelillä kertamaksu ja kuski kaivaa sinulle ämpärillisen vaihtorahaa takaisin. Laitanko rahat tiskille, vai lyönkö ne kuskille kouraan. Teit niin tai näin, kuski murahtaa ja pottuilee minkä kerkiää. Kun laitoin kahdenkympin setelin tiskille, kuski kehtasi murahtaa: "Suorista se!" Missä lukee, että rahat viikattuna, kiitos. "Anteeksi herra kuljettaja, mutta nyt ei tullut mankelia mukaan." Ei ihme, että joku leimaa lippunsa sijasta kuskia nyrkkiraudalla turpaan...
Pidä kiinni. Kuskeilla on kiihdytysajajan refleksit ja keilaajan pelisilmä. Pitää saada monta näyttävää kaatoa. Bussin nytkähtäessä liikkeelle, alkaa ihmisflipperi. Yrität epätoivoisesti poukkoilla kohti takaosaa, huomataksesi, että vain käytävänpuoleisilla penkeillä istutaan, tai niillä matkustaa jonkun ostoskassi. Kun ystävällisesti pyydät saada istahtaa "vapaalle" paikalle, niin matkustaja nousee hitaasti kuin lehmä suosta, mittaillen sinua katseellaan, ikään kuin arvioiden sinun hygieniatasosi luokitusta.
Jos bussi on tyhjä, niin sinusta tulee automaattisesti spurgumagneetti. Bussikuskeilla on pirullinen tapa haalia kyytiin kaikki haisevimmat spurgut, mitä maa päällään kantaa, ja he kaikki haluavat tulla laulamaan juuri sinulle. Ei auta mikään, spurgun on pakko liimautua kainaloosi kuin kuumemittari. Jos olet hiljaa, olet paska jätkä, jos avaat suusi hän oksentaa siihen. Pahimmassa tapauksessa kuski heittää sinut ulos.
Linja-autossa on tunnelmaa, ja sen voi aistia esim. nenällään. Krimi-turkkeihin puetut muumiot miehittävät bussin etuosan, ja he yrittävät peitellä vuotavista kroonikkovaipoista leviävää eteeristä tuoksuaan, kaatamalla pullollisen myskiä päällensä. Takapenkillä matkustavalle astmaatikolle tämä on kuin sinappikaasua, ja hän joutuukin pumppaamaan inhalaattoriaan kuin olisi täyttämässä jalkapalloa.
Tunnelmaa ei paranna sekään, että aamukahvin ärsyttämä suolisto saa matkustajat moukaroimaan karmeita lettupieruja. Miksei sitä voinut paukutella bussia odotellessa, pitikö ne parhaat pommit säästellä bussiin?!
Älä koskaan istu takaovien läheisyydessä. Kun ovet aukeavat, joudut auttamaan äitiä, jonka rattaissa istuu 13-vuotias poika. Kiitoksen sanaa ei heru, ja kun yrität takaisin paikallesi, niin hehkeä kassi-alma on taikonut juustosämpyläsi sillivoileiväksi, istumalla hajareisin eväskassisi päälle. Jos yrität lukea lehteä bussissa, niin hartioillesi kasvaa äkkiä kaksi päätä lisää.
Bussista poistuminen on sekin suuri seikkailu. Bussissa ei ole tapana paljoa puhua, ja katsekontaktia tulee vältellä. Kun joku ikkunapaikkalainen haluaa jäädä pois, hän pomppaa pystyyn kuin jousi ja mitään sanomatta pyyhkii suupielesi takamuksellaan, ähkiessään ylitsesi käytävälle. Toinen ihmistyyppi samassa tilanteessa, tyytyy vain kyyhöttämään sikiöasennossa ja aina pysäkin kohdalla kuuluu syvä huokaus.
Kun sitten tilanne tulee omalle kohdallesi, niin painonappia ei näy missään. Vieressäsi istuva norsu on nukahtanut fiikus sylissään ja ei tee elettäkään siirtyäkseen. Pysäkki häämöttää jo edessä ja et ole päässyt edes käytävälle. Dyykkaat läpi fiikuksen käytävälle huomataksesi, ettei se hiton painonappi edes toimi. Sanot kuskille, että haluat seuraavalla pois, ja kuski jarruttaa niin, että etupenkin vanhuksen lasisilmät poksahtavat lentoon kuin samppanjapullon korkit.
Bussi pysähtyy, mutta ovet eivät aukea. Kuskin viimeiset saumat vinoilla: "Poistutaan takaovista."
Tällä kertaa bussi sentään pysähtyi. Yleensä se vain hiljentää ja olettaa mummeleiden loikkivan ulos kahdenkympin vauhdissa. Ovathan ne voltteja heittelevät eläkeläiset hilpeän näköisiä, mutta puuhun osuessaan ne voivat haitata kuukkeleiden pesintää.
Katsokaapa
Tätähttp://www.youtube.com/watch?v=11x-c5htfGU
idea
Hitto että annoit hyvän idean, harmpa samantien bussikuskiksi siinä sentään näyttää olevan haastetta korttikin riittää :)päivän paras
että mä nauroin vatsa kipeänä... onneksi ei tarvii enää kulkea kovin usein hkl:n busseissa. silloin aikoinaan, kun jouduin, meinasin lentää selälleni, kun kerran (siis tämä tapahtui parin vuoden aikana vain kerran) bussiin astuessani kuski sanoi reippaasti "Terve!" tai vastaavaa. sen kuskin kaa sit juttelin matkan aikana enemmänkin. tääl päin ja aikasemmalla paikkakunnalla oon höpöttänyt monien kuskien kaa (siitä voi hyvässä tapauksessa hyötyä, esim. pääsemällä lähemmäs kotiovea, tms.). mut täälkin nykyään näyttää, ett kuskit käy ottaa mallia hkl:ltä, miten toimia asiakkaan kanssa.mut tohon alkuperäseen tekstiin viitaten, niin lastenvaunujen kaa on helppo saada kontaktia. monesti tulee juteltua toisen äidin tai isän kaa tai sit mummot alkaa höpöttää jotain lapselle. mun oma 4v. on myös kova juttelee matkustajien kanssa ja häntä harmittaa, jos ei kukaan tuu istuu hänen viereensä. :)
rauhallista
Itse juuri rakastan sitä asiaa linja-autossa, että voin vaan koulupäivän jälkeen rauhoittua ja katsella ohi vilahtavia maisemia. Ei minua ole koskaan häirinnyt busseissa vallitseva hiljaisuus, päin vastoin. Toki, jos vierustoveri jotain sanoo, niin vastaan kyllä ja joskus on ihan kiva vähän jutellakin, mutta mieluummin minä hiljaa istuksin, varsinkin juuri niillä matkoilla, kun koulusta suuntaan kotiin. Silloin tulee sellainen tunne, että ei ole kiire minnekään, kun matkan kestoon ei voi itse vaikuttaa. Ne muutamat minuutit voi vaan rauhoittua. :)Sallittakoon
sekin! Se on joskus myös hyvä,hiljentyä! Sen pitäs vaan vaistota...Voi että...
...oli hyvä kirjoitus tuolla ylempänä.Repesin monta kertaa.
Omalle kohdalle on sattunut niin maaseutulinjureita kuin stadin dösiäkin.
Maalla poikkeuksetta pitkän matkan busseissa pääsee juttuun ihmisten kanssa.
Mutta täytyy itse osoittaa myös halukkuutta.
Ei kukaan tule juttusille tai heitä läppää jos istut kuin perseeseen ammuttu karhu ja mulkoilet kaikkialle muualle kuin kanssamatkustajiisi.
Kerran itse istuin bussissa Hesasta Espooseen aika väsyneenä raksaduuni-päivän jälkeen ja korvissani oli napit kun kuuntelin radiota kännystä.
Viereeni istui hieman vanhempi mies joka oli hiukka maistissa,muttei missään pahassa.
Katseli siinä ympärilleen ja minuakin vilkaisi. ja sanoi sitten:
"Tää auto on täynnä ihme alieneita kun niillä kasvaa melkein kaikilla piuhat päässä".
Minua rupesi naurattamaan niin että piti kerätä ne piuhat taskuun.
ja vaikka itse olin vesiselvä,niin kotimatkan loppu sujui rattoisan rupattelun merkeissä.
Kerran olin tulossa Helsingistä Espooseen junalla ja kyydissä oli ehta vanhan kansan Savolais-mies.
Karvahattu ja kaikki.Matkalla Kirkkonummelle sukulaisiin ekaa kertaa.
Itsekkin entisenä savolaisena aikani kuluksi juttelin savonmurteella hänen kansaan,kerrottiin kaskuja ja vitsejä.
Eipä ole junareissu ikinä ollut Espoossa noin hauska ja ilmeistä päätellen muutkin nauttivat jutuistamme.
bussista voi löytää kumppanin
itselleni kävi näin kuin olin menossa bussilla opiskelupaikkakunnalle 200 km päähän. Ei ollut juuri vapaita paikkoja ja istuin yhden nuoren kundin viereen. Olin ihan normaalisti hiljakseni siinä... sitten se alkaa juttelemaan mulle... molemmat oli iha kauhee ujoja tai ehkä mä enemmä :D mut sit ku nousin bussist pois (olin vaihtamassa linkkiä) kävi tää poika kysyy mun numeroo :D siit se sit lähti. tässä ollaa seurusteltu noin... yli 2 kk ainaki :P ja tosi samanlaisii ollaa :P joskus kannattaa antaa asioiden mennä niinkun ne menee... en mä todellakaa olisi uskonu et bussissa tapaamasta miehest ois tullu mun poikaystäväNe ei tunne toisiaan
Ihmiset ei tarinoi keskenään kun ne ei tunne toisiaan. Suomalaiset ei osaa heittää alitajunnan läppää. Siinä käy niin, että kun tuntemattomat alkaa tarinoida niin toinen yleensä yrittää päteä jotenkin niin homma menee kireeks ja ollaan mieluumin hiljaa.Suojamuurin sisällä.
Riippuu matkustaako "dösällä" vaiko "linja-autolla", Helsingin seudulla matkat lyhyitä, ihmiset varpaillaan toisiaan kohtaan, kuskille ei juuri kannata vaivautua tervehdystä heittämään, vastausta kuuluu harvoin. Maakunnissa taas ihmiset ei ole niin varautuneita muita kohtaa ja matkatkin pidempiä, joten jutulle pääsee helpommin. Ymmärrän hyvin, ettei tarvitse turista, mutta tervehtiminen ja hymy ei kovin kalliiksi tule!JUTTELEN BUSSISSA
Olen kapinallinen juttelen ihmisten kanssa bussissa. Ärsyynnyn kun joku ei vastaa kysymyksiini. Olen suurin osan mielestä outo kun puhun, sillä asunhan Turussa. Olen saanut aikaiseksi monta mielenkiintoista keskustelua ja tavannut mielenkiintoisia ihmisiä.Näin täällä pohjoosessa!!
Itse kuljen joka päivä työmatkani paikkarilla. Joka kerta, mennessä ja tullessa on paikkari täynnä ("istua kyynärpäät kylkiluiden välissä ja jonossa saa käyttää kovia otteita jos haluaa paikkansa pitää" -täynnä) yläaste- ja lukioikäisiä teinejä. Ensin mainitut pahempia. Voi luoja olen niin ahdistunu ja pahalla päällä niiden matkojen jälkeen että olen jo harkinnut oman auton ostoa!!En ymmärrä miksei heille opeteta toisten ihmisten kunnioitusta... Vähääkään!! Omalleni aion takoa sen kalloon niin että muistaa vielä kuolemansakin jälkeen...
Mutta siis tähän linkkarihommaan!!
Paikkarissa jos sanon käytävän puolella istuvalle teinille että jään tässä pois, ja kiitän jopa vaivasta kun joutuu perseensä nostaan. Takas saan MULKKAUKSEN!! Yritä siinä sit kehittää vielä juttuakin... Itsehän he vain alkavat pyörimään penkissä kuin kusihädässä, jos pois haluavat päästä... Vois kai sen ääneenkin sanoo niin ei tarvis arvailla onko neiti/nuori herra lähdössä pois vaiko etsii pottaa!
Harvemmin vanhempaa ihmistä on viereen tullut, silloin myös hän yrittää vaan hampaitaan narskutellen päästä selväjärkisenä kotiin asti, ihan niinkuin minäkin. Se melu on välistä korvia huumaava... Miks pitää huutaa, en ymmärrä. Se kaveri istuu siinä sun vieressä!!
Pitkät matkat ovat ihania!! Silloin syvennyn kirjaan tai tuoreeseen akkojen lehteen, ja vedän makosat torkut!! Nukahdan aina pitkillä matkoilla... Ja NAUTIN omasta ajastani ja rauhasta. Haluan tehdä niin jatkossakin, kiitos, nam.
Tässäpä mun näkemykseni....
kaikkea
Huoh, ja vikahan on tietenkin nuorissa ihmisissä. Vanhemmat kun ovat niin ihastuttavia ja kohteliaita!Kuinkahan moni tänne kirjoittaneista on itse niitä täydellisiä ja hyvätapaisia kyydittäviä? Ainakin joistain viesteistä paistaa sellainen "mulkoilen koko matkan vihaisesti teinejä ja bussikuskia ja kaikkea vinksallaan olevaa" -käytös. Jos näkee jotain huomautettavaa, niin asiasta voi aina kohteliaasti ilmoittaa ihmiselle itselleen, sen sijaan että levittää huonon tuulensa ympäri bussia äkäisillä mulkoiluillaan :).
Omalla
Ajellessa on tunnelma oikea. Ruuhkassa ajellessa voi nauttia mukillisen kahvia ja poltella päälle savukkeen,lempimusiikin soidessa. Omalla autolla ajaessani,en ole sidottu aikatauluihin,enkä reittivalintoihin,lakoista nyt puhumattakaan,niin, ja aina olen ajoissa perillä.Kerran sattui
Tästä on jo aikoja kun matkustin bussilla keskemmälle Suomea. Alkumatkasta kaikki istuivat kuin mykät paskalla. Parinsadan kilometrin jälkeen puhkesi takarengas. Renkaanvaihdossa liehui kuskin apuna kaksi humalaista merimiestä joista toinen putosi urakan jälkeen käsiään pestessä rantakiveltä umsukkeluksiin järveen ja toinenkin kasteli itsensä autellessaan kaveriaan kuiville. Meripojat istuivat loppumatkan lattialla jotta penkit eivät sotkeutuisi.Kummallisesti alkumatkan mykät oppivat puhumaan. Puhetta tuli kuin ompeluseuroissa, ei mitään rajaa. Jotkut jututtivat merimiehiä jotka valehtelivat minkä keksivät. Toiset pajattivat keskenään.
Alkumatkan mykkyyden laukaisi siis ennalta arvaamaton sattuma.
Kerran matkustin Korsisaaren bussilla Helsingistä Klaukkalaan.
Tämä on aivan tosi tarina, tapahtui juhannuksen alla vuonna 2007 pääkaupunkiseudulla, jonne olin Klaukkalasta matkannut Suomenlinnassa käydäkseni... Linja-autoyhtiö oli Korsisaari, ja sen vuorolla menin kotiin. Sillä vuorolla, joka kulkee Vihdintietä ja poikkeaa vesipuisto Serenassakin. Tuohon Euroopan suurimpaan vesipuistoon oli matkalla neljä teini-ikäistä kansalaista, jotka sitten asettuivat aloilleen takapenkille. Kyllähän sitä melekoonen konversaatio sitten käynnistyi. Eikä pelkäksi puheeksi jäänyt; nimittäin naispuolinen kuljettaja joutui heille ilmoittamaan: "Siellä on sitten turvavöiden käyttöpakko, joten ei pompita".Päähän minulla meinasi hajota, enkä muuta keinoa keksinyt oloni helpottamiseksi kuin pistää kapula korvalle ja alkaa mukamas puhua kännykkään - ranskaksi. Hetkeä myöhemmin he alkoivat keskenään vääntää kyseistä romaanista kieltä.
Vähän myöhemmin soitin oikeasti eräälle tuttavalleni, joka on Jehovan todistaja. Hänkin oli sattumoisin Helsingissä, nimittäin oli mukana Helsingin jäähallilla pistämässä paikkaa konventtikuntoon. Linkun takaosaan asti näköjään kuuluneet puheet Jehovasta ja Jumalan valtakunnasta taisivat ainakin vähäksi aikaa pistää nämä teinit hiljaisiksi, he he. :)
pidä omanas
tartteeko tänne tulla julistamaan, teille on oma kaista. Painu sinne.Minä siis
kuulun yhä vuonna 2010 kansankirkkoon, että sulla ei oo huolen häivää.En kuitenkaan sillä, etteivätkö Jehovan todistajat olisi oikein mukavia ihmisiä. Ainakin he, joiden kanssa olen ollut tekemisissä.
Junttilinja
Matkustin kerran korsisaaren bussilla helsingistä Klaukkalaan. Kuljettaja toivotti asemalla heti hyvää päivää.Päästyämme manskun ohi hämeenlinnan väylälle kuski ilmoitti heti seuraavan pysähtymisen. Kukaan ei tullut ennen metsäkylää vantaan ja nurmijärven rajalla kyytiin. Mikä nyt sitten vituttaa. Sekö ettei saa pölötettyä töissä tarpeeks vai mikä?
ooooo
Tästä jutusta näkee mitä juntteja stadiin ajautuu.Stadin kundi pamlaa ja hiffaa jos jokun ei haluu pamlata.
ei eriarvoisessa
Joo tähän otan kantaa.Munkin tekis mieli vaihtaa yksityisautoiluun ihan siitä syystä,että bussissa todellakin PUHUTAAN paskaa.Eräät luulevat aina jotakin vastoin parempaa tietoa ja se on just sitä paskan jauhamista.Ei kukaan halua kuulla kenenkään mielipiteitä tai vielä pahempaa, asenteita.Vetäkää design trippinne muualla,jos ette muuuten tästä psykedeliasta selviä.Turpa kiinnni!!!!minä eilen
sattuneesta syystä, pitkästä aikaa menin bussilla, piereskelin koko ajan ja naureskelin sisäänpäin! Nostelin perskannikkaa koko ajan ja päräyttelin.Hauskaahan tuo oli, taidan tehdä toisenkin kerran, pierumatkan siis.
Halpaa bensaa odotellessa!
linja autos o tunnelmaa =)
meen yleensä kaverini kanssa linja-autolla no 9 h ku mennään lappii ja me ollaan aina keski paikalla ja mölytään ja huuellaan siellä et linja-autos o vitu hyvä tunnelma!! xDAiemmin kirjoittanut opiskelija
Olen hänen kanssaan täysin samalla linjalla.Kun itse kuljin vielä linja-autolla kouluväliä talvella/huonolla kelillä/pyörän hajottua, niin bussissa istuminen oli tapa rentoutua pitkän päivän päätteeksi. Tykkäsin katsella maisemia ja ihmisten elämää sen 20min, jonka bussissa istuin. Se sai minut aina hymyilemään. Jos joku sattui minulle puhumaan, vastasin kyllä ystävällisesti, mutta en itse aloittanut jutustelua. Tuo pieni matka oli minulle aina 20min aika rentoutua ja vaipua omiin ajatuksiini kouluun mennessä ja sieltä tullessa.
En enää linjurilla kulje, kun laskeskeltiin miehen kanssa että omalla autolla kun kuljetaan sama matka melkein töihin, niin säästetään kuukaudessa sellaiset 20€ (ja kuinka niin noiden julkisten hinnat on riistaytyneet käsistä?) niin ei tuotakaan rentoutumista enää onnistu saamaan töiden jälkeen.
Mutta pakko sanoa, että se hiljaisuus minua häiritse bussissa yhtään.
Tämä toimii hyvin jouluseongin aikana kaupan kassoilla.
Joskus saatan aivastaa Aku Ankan ääntä mukaillen. Kyllä siinä vähän porukka hymyilee ja katsoo oudosti, mutta mitäs sitte.
Tärkeintä on se että, kun on tehnyt jotain outoa niin sen jälkeen pitäisi olla niinkun mitään ei olisi tapahtunut :-)
Sitten vaan aloitatte kovaan ääneen kailottamaan kuinka mukava on nähdä pitkästä aikaa ja alatte muistelemaan menneitä. Parhaiten toimii jos olette parikymppisiä.
ei bussissa tarvitse olla tylsää :-)
Niinpä! ja minä
lemppaan teidät kailottaja sopivassa paikassa ulos bussistani !Alkaa hipellellä kanssamatkustajaa, tai on aina äänessä.
Saisit siinä puhua tarpeeksesi, ellet pimahtaisi jo puolimatkassa. Niin savolaista että voe tokkiinsa kun kaikki kakot saa kulkea vapaana
Nautin yksinäisyydestä
Minua ainakin henkilökohtaisesti *ituttaa jos joku tulee juttelemaan ja jatkaa juttua ja ei vois vähmpää kiinnostaa.Pari kertaa olen metrossa itse vaihtanut vaunua ja olen myös äänen, ehkä tahallani nolaten huutanut että sun juttusi ei kiinnosta, etsi joku muu uhri.
Sitten kun joku känniläinen alkaa höpöttää ja vatimaan juttuseuraa ja puhuu mulle, ni sanon hänelle "unohdit kysyä sen ensimmäisen ja tärkeimmän kysymyksen", känniläinen vastaa: "ai minkä?". Ni vastaan että "et kysynyt haluanko juttuseuraasi,ja se on jyrkkä EI".
Pahimmillaan hörhö tuli juttelee matrossa ja pummimaan euroa, huusin koko metrolle " onko jollain tälle miehelle antaa euroa, se on pummi". Mies loukkaantui pummi -nimittelystä, mutta jatkoin "kuten näät,kukaa ei haluu antaa sulle rahaa, älä pummi tässä vaunussa".
Mä en vaan halua että seurankipeät nousuhumalaiset keski-ikäiset miehet näkevät oikeudekseen häiritä muita jos on ottanu pari sievää. Olen siis itekin 30+ ikäinen mies ja hörhön jäkättäessä tarpeeksi on agressiivisuus minussa nouseva piirre.
Sitten kerran junassa ykssi hörhö yritti jutella kolmannen uhrin kaa samassa vaunussa,ni nuori tyttö pamautti kovaan ääneen "ei kukaan halua sun kaa jutella ääneen ku oot humalassa". Äijä raukka oli seuraavat 15 minsaa hiljaa tuppisuuna ja oli tuskissan ku ei saanu nousuhumalansa suutasa avata. Mä oikein virnistelin sile ja käännyin kattomaan silmiin. Ukko oli kuumenemassa.tilanne kuitenki laukesi.
Varsinkin jos mulla on naisseuraa ja joku *itun hörhö tulee juttelee,ni jos ei tajua katseella poistua ni kyllä sanon että painu *ittuun siitä. Mahdollisesti kysyn että haluatko pokata tai *ussia naistani, eli kerjäätkö riitaa ?
Noh,kysehän on tietty näistä seurakipeistä hörhöistä.
Kerran baarissakin hörhö äijä jutteli ja jutteli,ja kun en edes kattonu sen suuntaan, se rupesi raivoamaan ja uhakailemaankin tyyliin " etkö sinä kunnioita ja kuuntele vanhempien ihmisten ohjeita".
Se oli sellanen tapaus että olisin voinu vetää turpaankin jos ei olis tajunnu äijä hiljetä ja jos pakoreitti ulos baarista olis selvä,sillä sakkoaj en jää maksamaan siitä ja käymään käräjillä istumassa mun säkällä 3 tuntia aikataulut myöhässä.
ELI koittakaa ihmiset tajuta. Suurinosa teistä on meidän tavisten mielestä vastenmielisiä jos tyrkytätte seuraanne. Koittakaa häiritä sellasia ihmisiä jotka haluaa teidän seuraa, vaikka ne ovat ikävä kyllä hyvin vähissä.
Kyllä mä aloitteita keskusteluihin metrossa teen siistien ja fiksujen naisien kautta, tosin samalla tavalla ne katsovat minua,tavismiestä alaspäin kuten minä katon niitä keski-ikäsiä hörhöjä.
Ymmärtäväisenä hyväksyn kiellon,ja tyytyväisenä mielellään uppoudun omiin ajatuksiin ja katson metron ikkunasta ulos....
Vaihtoehto hörhön kaa olisi huomion menetys ja pakollinen kuunteleminne jonkun elämäntarinaa, pahimmassa tapauksessa viinaan huuruisella hörinällä höystettynä.
Minä ainakin nautin itsenäisyydestä.Tulipahan puhuttua suu puhtaaksi ja avasin totuuden arkkuni aiheesta
Olen kai aika heikkohermoinen matkustaja.
kERRAN metrossa näsäviisaat teinit olivat jättäneet pyöränsä keskelle käytävää, ja vanhempi rouva ei päässy istumaan. Kävi ilmi että mummo oli pessy ruumiita sodassa ja ollu lottana.
aminä nusin ylös ja potkin poikien pyörien takavanteek paskaksi, yhden noin 11-v sällin nostin ilmaan ja heitin penkkiin, yksi satuli irtos ja heitin sillä tyäsiä yhtä poikaa päähän.
Olivat 4 ylimielistä sotaveteraaneille vittuileva poikaa nöyrsäti penkissä ja eivät uskaltaneet kattoa silmiin. Luulivat mua huumehörhöksi,mut oon ihan raitis tavis joka puolustaa lottia ja ihmisisä jotka on kokenu talvisodan.
Hauska oli kattella kun poikin takapyörät on lytyssä kahdeksikolla,ni nie kivasti rymisee ku niitä voi just ja just taluttaa metroasemalla.
Sotaveteraaneille ja lotille jso minun vaunussa pilkkaa,ni huomaa pilkanneensa räkänokatkin.
eli antakaa ihmisten olla rauhassa ja ei kannata pilktata ikiäihmisiä, voi tapahtua todella yllättävä käänne ku joku mun tyyppinen hullu tule pelastaa mummelin.
Naisen joka työpanoksellaan oli tekemiässä sitä tyätä että viimeiset reilut 60-vuotta maamme nimi on ollut suomi.
Olet väärällä palstalla
Tämä on maailman menoa, mielenterveyspalsta on erikseen.Oikealla palstalla ollaan
Totuus tekee kipeää!EI BUSSI OLE MIKÄÄN ILONPITOPAIKKA !
.Hyviä pointteja.
Ilman useimpia isovanhempieni ikäluokkiin kuuluneita kansalaisia ei Helsingissä välttämättä olisi metroa.matkusta junassa
Siellä riittää puhetta ja tunnelmaa, narkkarit hilluu ja konnarit leikkii sankaria sen minkä muulta huumoriltaan ehtivät. Matkusta junalla! Hyvässä lykyssä pääset suoraan hotelliin junasta ulos astumatta!Mene Vietnamiin bussiin
Kokeile vaikka 12 tuntia Mekong-jokea pitkin vietnamilaisten kanssa. Unohda korvatulpat laukustasi ja muovipullo, johon voisit kusta. Sitten et sinäkään täällä valita.Matkustan omalla
Matkustan omalla sillä arvostan omaa rauhaa, en kestä paikallisliikennettä sillä busseissa onyleensä kännisiä nuoria outoja ulkomaalaisia ja muuta häirikköporukkaa.
Jos näitä ei jostain syystä satu olemaan niin on autossa pari bimboa akkaa jotka
huutavat saamisensa ja ilman jäämisensä puhelimeen.
Siis yksityisautoilu kunniaan.
pierase ääneen
Tulee puheensorinaa,on parempi jos vielä kunnon mädän kananmunan efekti seuraa.Jos lähellä istuu joku hienohelma blondi,osoitat blondii sormella ja huudat SE OLI TOI.
Mua ainakin ärsyttää suunnattomasti, jos viereen tulee joku vieras tai puolituttu jorisemaan jotain turhaa.
Jos hymyilyttää, hymyile, mutta älä vaadi sitä muilta!
On se kyllä tyhmän näköistä hymyillä itsekseen, mutta antaa mennä vaan jos siltä tuntuu.
Ihme porukkaa!
Kerran yksi mieshenkilö tuli minulle puhumaan ja ehottelemaan kaikenlaista kysymään illalliselle yms. Voi jeesus sitö häpeän määrää. Läimäytin käsilaukulla päähän ja jäin seuraavalla pysäkillä pois. Rumakin oli hyi vittu.Vaatimus
Kukas sellaista vaatii? Eihän se ole vaatimus, jos joku mielipiteensä sanoo"Linja-autossa" onko tunnelmaa.Miltä hänestä tuntuu,näkyy ja kuuluu.:)
Eikä tarvi hymyillä jos ei halua, tai puhua, saa puhua jos haluaa ja nauraa:)
Mikä se ärsyttää ihmisiä? Käsittelemättömät tunteet?
Linja-auto on joukkotuhoväline.
.linja-autossa
Kerran viime syksynä matkustin melko täydessä bussissa, ja istuin erään rouvan viereen, kysyin ensin että onko tässä vapaata, ja kun olin istuutunut alkoikin juttu luistaa, sattui puhelias ihminen viereen, oli harmi kun piti nousta pois, tuli hyvä mieli, kun sai jutella, vaikkakin ihan ventovieraan kanssa. Harvemmin sattuu tällaista.Hiljaiset matkustajat
Nousipa taannoin linja-autoon Hämeenlinnasta Iisalmelainen emäntä.Yritti keskustella muiden matkustajien kanssa siinä onnistumatta.Meni kuskin luokse kysyen" a mihkä työ näit mykkii oikein viettä?"Just joo...
Muistan yhden erään miehen, joka meni läimäyttämään lapsen kasvoihin saman tien, kun bussi pysähtyi pysäkillä. Hän sai hermoromahduksen varmaan siksi, koska lapsi kiljui vaunuissa. Lasten juttelut ovat sinänsä hänelle varmaan OK, mutta jatkuva kiljumisen takia häneltä meni niin kovat pinnat että jäi bussista pois, varmaan tarkoituksellisesti läimäyttäen lasta. Sen jälkeen tekijästä ei ole kuulunut enää ollenkaan, mutta koko bussin väki olivat aivan järkyttyneitä! Todella hävettävää...Hymy
imetty takaisin perseeseen, mistä se on tullutkin.Aina ei jaksa...
...mutta jos tulet jututtamaan, niin hymyilen ja juttelen kyllä takaisin. Itse olen niin ujo, etten uskalla täysin ventovierasta ihmistä lähestyä tilanteessa, jossa hän ei välttämättä halua tulla häirityksi. He jotka haluavat lisää rupattelua bussiin voivat aloittaa niin, ehkä me hiirulaiset seurataan perässä :)Bussikuski
Toivotti tervetulleeksi kun nousin linja-autoon ja kun poistuin linja-autosta, hän huuteli tervetuloauudelleen, paikallisliikenteen linja-autossa. Yleensä kiitän kun poistun linja-autosta.
Mukavaa kun ollaan kohtelijaita toisillemme, vaikka emme muuta puhuisikaan.