Suomessakin laajan kannattajajoukon saanut (peräti 83 jäsentä vuonna 2008) oppi esittelyssä.
Hyviin puoliin laskettakoon ettei scientologian kannattajia vaadita eristäytymään tai eroamaan yhteiskunnasta tai siitä uskovaisesten yhteisöstä johon hän ennestään kuuluu. Näin ainakin periaatteessa, mutta on toinen asia ennustaa kuinka liikkeen sisällä omaksutut asiat vaikuttaa ajatteluun ja toimintaan käytännön tasolla.
Sinällään tuollainen muutos minuudessa ei ole uutta uskonnollisissa yhteisöissä, harvalla on kyky tai edes tahtoa vastustaa ryhmän antamaa aivopesuun verrattavaa opetusta, vaikka se vapaaehtoiselta vaikuttaakin.
Toki huononpiakin vaihtoehtoja on valittavissa, mutta myös uskonto on vapaaehtoista orjuutta.
Skientologia. TV 1 klo 21.10
20
1204
Vastaukset
- joka kannatti
katsoa, sai edes pienen käsityksen scientologien käytännön toimista ja kuinka he kohtelevat ryhmänsä jäseniä. Tuollainen ei kylläkään liene vierasta tai harvinaista erilaisten uskontojen, uskomuksien tai aatteiden harjoittajien joukossa, joten viisaasti tekee ne jotka pysyttelevät erillään tuon kaltaisista ryhmistä ja ovat oman itsensä herroja.
- Tie tähtiin
Onko Suomi maailman kuuluisin televisionkatsoja; Voittakaa Oscar-gaala siinä!
- Suosittelen!
Tie tähtiin kirjoitti:
Onko Suomi maailman kuuluisin televisionkatsoja; Voittakaa Oscar-gaala siinä!
Tiedän tämän sillä sisareni on korkea scientologi, jonka olen nähnyt saavan suuren hyödyn ja henkilökohtaisen voiman ja itsevarmuuden scientologian avulla, ja olen myös itse tehnyt muutaman kurssin aikoinaan, ja ne auttoivat minua valtavasti. Olen saavuttanut todella paljon paremman olotilan scientologian kurssien avulla. Olen taloudellisestikin ajatellen jo satoja tuhansia euroja voitolla scientologian minulle tuoman avun ansiosta.
Huomio, siis kaikki vaan ihan scientologian perustietojen ansiosta.
Lukekaa itse, sensijaan että uskoisitte jotain vastapropagandaa, jossa ei ole välttämättä totuuden hiventäkään koko asiasta.
http://koti.phnet.fi/yliins/page5.html - Vaarallinen Juttu
Suosittelen! kirjoitti:
Tiedän tämän sillä sisareni on korkea scientologi, jonka olen nähnyt saavan suuren hyödyn ja henkilökohtaisen voiman ja itsevarmuuden scientologian avulla, ja olen myös itse tehnyt muutaman kurssin aikoinaan, ja ne auttoivat minua valtavasti. Olen saavuttanut todella paljon paremman olotilan scientologian kurssien avulla. Olen taloudellisestikin ajatellen jo satoja tuhansia euroja voitolla scientologian minulle tuoman avun ansiosta.
Lukekaa itse, sensijaan että uskoisitte jotain vastapropagandaa, jossa ei ole välttämättä totuuden hiventäkään koko asiasta.
http://koti.phnet.fi/yliins/page5.htmlpyrämidihuijauslogiaa?
- Että ällöttää
Suosittelen! kirjoitti:
http://koti.phnet.fi/yliins/page5.htmlOotkona noin TYHMÄ ? Vai oikein satoja tuhansia euroja, ELIKKÄ OOT HUIJANNU ne rahat HÖLÖMÖILTÄ.
Ja luuletkona, ettemme tajua, mihin se HUMPUUKI PERUSTUU ? - VOI TEITÄ, en paremmin sano.
REHELLISELLÄ TYÖLLÄ RAHA ON ANSAITTAVA, eikä toisten HUIJAAMISELLA, tekemään jopa isoja velkoja- mutta eipä se sananparsi taida kuulua teikäläisten kerhossa kovin suosittuun katekoriaan !
- jes jes jes
Alistamis uskonnot tyhmistä tykkää.
Sillä ei niihin mene kukaan täysjärkinen ihminen,vain heikot ja hölmöt menevät yleensä uskontoihin mukaan.
Suomessa on mainiot 1miljoonaa ihmistä ilman mitään uskontoa siis jes jes 20%väestöstä on niin fiksuja että sanovat kaikennäköisille satukirjoille/opeille että suksikaa vittuun!!- todeudu
scientologiassa, missä ihmisellä on näennäinen vapaus päättää itsestään. Eilisessä ohjelmassa tämä tuli erittäin hyvin selville ja pahinta oli että mukana olleet oli ikään kuin rikkomustensa palkaksi antaneet lapsensa scientologien käyttöön. Kun tarpeeksi vahva aivopesu ja "uudelleenkouluttaminen" on tehonnut, niin silloin ei ihminen ole enää oma normaali itsensä ja häneltä voi odottaa lähes mitä hyvänsä hulluutta.
Hurjat oli myöskin erilaisten kirjojen ja muunlaisten oppimateriaalien myynti jäsenille! Ohjelmassa esiintyneen yhden perheen osalle koitui tuollaisesta kustannuksia 500000-600000 dollaria!! ja nyt kaikki se kuskattiin kaatopaikalle ryhmästä eroamisen jälkeen.
Mielenkiintoisen lisänsä toi scientologien edustaja -mikä hänen arvo nyt olikaan- joka silmääkään räpäyttämättä kiisti kaikki väitteet minkaanlaisista väärinkäytöksistä. Mitäpä muuta olisi voinut odottaa, mutta parkkiintuneen on kyllä mielen oltava. - että..
todeudu kirjoitti:
scientologiassa, missä ihmisellä on näennäinen vapaus päättää itsestään. Eilisessä ohjelmassa tämä tuli erittäin hyvin selville ja pahinta oli että mukana olleet oli ikään kuin rikkomustensa palkaksi antaneet lapsensa scientologien käyttöön. Kun tarpeeksi vahva aivopesu ja "uudelleenkouluttaminen" on tehonnut, niin silloin ei ihminen ole enää oma normaali itsensä ja häneltä voi odottaa lähes mitä hyvänsä hulluutta.
Hurjat oli myöskin erilaisten kirjojen ja muunlaisten oppimateriaalien myynti jäsenille! Ohjelmassa esiintyneen yhden perheen osalle koitui tuollaisesta kustannuksia 500000-600000 dollaria!! ja nyt kaikki se kuskattiin kaatopaikalle ryhmästä eroamisen jälkeen.
Mielenkiintoisen lisänsä toi scientologien edustaja -mikä hänen arvo nyt olikaan- joka silmääkään räpäyttämättä kiisti kaikki väitteet minkaanlaisista väärinkäytöksistä. Mitäpä muuta olisi voinut odottaa, mutta parkkiintuneen on kyllä mielen oltava.erään miehen eroamisesta oli kulunut jo 4 vuotta, niin vielä senkin jälkeen scientologien palkkaamat yksityisetsivät seurasivat miestä.
- Tosi on
Suomessa täyttä huijausta koko homma. Hyvä oli vastaajan opetus ollut, kun silmää räpäyttämättä valehteli kaikkiin kysyjän tekemiin kyselyihin väärikäytöksistä.
- Opplas
Scientologeihin? Ja paljonko se maksaa? Olen kuullut vuosien myötä paljon purnausta heitä kohtaan mutta mitä olen itse ymmärtänyt heidän opetuksistaan niin ei ne kovin kaukana ole mitä itsekin olen ymmärtänyt maailman historiasta ja tulevaisuudesta. Kiinnostaisi tietää miten heidän mukaansa pääsee täällä Suomessa.
- ilmaista tai ei
Liittyminen taitaa olla periaatteessa ilmaista... Mutta jäsenen edellytetään ostavan kirjoja koko ajan ja osallistuvan kursseille, jotka maksavat tuhansia euroja. Kaikki jäsenet ovat maksaneet kymmeniätuhansia euroja, vähintään. Tuossa ohjelmassa ollut perhe oli maksanut jopa satojatuhansia dollareita.
- dataraketti
Scientologian perustaja Hubbard on sanonut, että "joka haluaa rikastua, hänen kannattaa perustaa uskonto".
Kannattaa miettiä tätä ennenkuin on missään tekemisissä scientologian kanssa. - tuhansia euroja)
niin paljastuu että scientologian opeissa on pohjimmiltaan kysymys avaruusolio XENU:sta joka siirteli veropoliittisista syistä porukkaa muinoin 60-luvun matkustajakoneiden tyylisillä avaruusaluksilla maapallolle, ja räjäytti atomipommin, aiheuttaen avaruuskummituksia jotka sitoutuvat epäharmonisesti nykyajan ihmisiin. Sittemmin scientologit pyrkivät harmonisoimaan kummitukset, kunhan uhrit.. eikun jäsenet maksavat tarpeeksi rahaa kultin johdolle.
Hubbard taisi kiskoa aika kovaa kamaa aikoinaan.- tuota oppia,
mutta samalla tavalla suurin osa muistakin uskonnoista on kehitellyt mitä mielikuvituksellisempia tarinoita jumalistaan ja ihmislajista..unohtamatta rahastusta. Itseasiassa juuri rahastaja taitaa ollakin tärkeässä tehtävässä tuollaisissa junissa, ei sitä pummilla taivaaseen matkusteta.
- niih___
ja ilman uskoa mihinkään olet vain hedonistinen rahan orja.
Jos ajatellaan scientologian aiheuttamia uhkia islamin aiheuttamaan uhkaan ja huomiodaan potentiaalisten vaaratekijöiden lukumäärä maassamme (ja miksei koko maailmassa), niin onko YLE lähettänyt riittävän tasapuolisesti varoittavaa dokumenttiohjelmaa näistä uhkatekijöistä?
Tuli vaan mieleen, ei niin etteikö epäkohtia löytyisi myös vaikkapa meidän luterilaisesta kirkostamme.- liikaavertaalkoholis
Ei nyt tule ihan heti mieleen yksikään uskonto joka instituutiona oikeasti seuraisi omaa oppiaan.
Kristityt ovat sitä mieltä että Jumala loi ihmisen ja maailman mutta ei kirkkoa luonnonsuojelu paljoa kiinnosta. 10 käskyä sanoo Thou shall not kill eli älä tapa mutta kirkkoa ei juuri kiinnosta sodat tai mikään muukaan tappamiseen liittyvä, kunnes joku tappaa kristittyjä.
Raha kelpaa kaikille kirkoile, se on fakta!
Katolliset papit raiskaa pikkupoikia kun ovat selibaattilupauksen menneet antamaan.
Scientologia on täyttä tuubaa!
Taidan itse perustaa uuden ajan pakana lahkon jossa palvotaan vahoja skandinaavisia jumalia. Joka torstai on sitten Thorin päivä jota juhlitaan juomalla ja syömällä! Sunnuntaisin käydään pistämässä kristittyjä halkipoikki ja pinoon! - von Münchausen
liikaavertaalkoholis kirjoitti:
Ei nyt tule ihan heti mieleen yksikään uskonto joka instituutiona oikeasti seuraisi omaa oppiaan.
Kristityt ovat sitä mieltä että Jumala loi ihmisen ja maailman mutta ei kirkkoa luonnonsuojelu paljoa kiinnosta. 10 käskyä sanoo Thou shall not kill eli älä tapa mutta kirkkoa ei juuri kiinnosta sodat tai mikään muukaan tappamiseen liittyvä, kunnes joku tappaa kristittyjä.
Raha kelpaa kaikille kirkoile, se on fakta!
Katolliset papit raiskaa pikkupoikia kun ovat selibaattilupauksen menneet antamaan.
Scientologia on täyttä tuubaa!
Taidan itse perustaa uuden ajan pakana lahkon jossa palvotaan vahoja skandinaavisia jumalia. Joka torstai on sitten Thorin päivä jota juhlitaan juomalla ja syömällä! Sunnuntaisin käydään pistämässä kristittyjä halkipoikki ja pinoon!...vanhaan testamenttiin englannin kielellä egyptiläisten Kuolleiden kirjasta!
"Älä tapa" on virheellinen käännös - oikea on "älä murhaa". Ja sitten se onkin jo ihan toinen juttu niin kuin historiasta olemme nähneet ja näemme joka päivä :-( - hyvää yötä
von Münchausen kirjoitti:
...vanhaan testamenttiin englannin kielellä egyptiläisten Kuolleiden kirjasta!
"Älä tapa" on virheellinen käännös - oikea on "älä murhaa". Ja sitten se onkin jo ihan toinen juttu niin kuin historiasta olemme nähneet ja näemme joka päivä :-(ehkä säälimätön hyväksikäyttö perustuu aina jonkun ihmisen vajaakuntoisuuteen. Uskonnoillakin lienee kääntöpuolensa. Raha ei kasva puissa ja harvoin sitä taivaaltakin sataa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462