Olen itse yrittäjä, joka hoitaa toimintaansa rehellisesti ja hyvässä uskossa luottaen suomalaisen ihmisen "sanan" eli että hän tilattuaan myös maksaa laskunsa. Ostajana oli heinolalainen yritys Atk-Huolto Tähti, joka tilasi n. 1000 eurolla tavaraa, eikä nyt perintätoimista huolimatta ole laskuaan maksanut - saati tilattuja tuotteita palauttanut. Missään vaiheessa hän ei myöskään kyseistä tilausta ja sen oikeellisuutta reklamoinut. Onko tosiaan niin, ettei suomalaiseen tilaajaan voi enää luottaa kuten ennen? Onko muilla samanlaisia kokemuksia, saati onko kyseisestä firmasta muilla kokemuksia. Tilaajaksi ilmoitti henkilön Tapani Harju, joka kuulemma myös Keijo etunimeä käyttää. Luulis maksavan kun yritys on toiminimimuotoinen ja sitä kautta vastuussa koko omaisuudellaan - jos sellaista edes on...
Millä tällaiset hyväuskoisuutta hyväksi käyttävät saa kuriin ja kitkettyä pois?
Missä on rehellisen myyjän suoja?
5
519
Vastaukset
- Raipe.
En tiedä miten tuotteitasi markkinoit, mutta fiksuin tapa on rakentaa nettipalvelu, missä ostaja maksaa tuotteen pankkiyhteyden avulla. Tai sitten vain postiennakkona tavaraa noudettaessa. Tai muutoin etukäteen, ennen kuin tavara liikkuu. Kiva kuulla, että on rehellisiä yrittäjiä, mutta sekä asiakkaissa että myyjissä voi olla täydellisiä huijareita. Toivon, että saat rahasi takaisin. Tällä palstalla tyypillisesti nimetään boikotin kohde yritystasolla, mutta itse jättäisin yksittäiset henkilönimet mainitsematta.
Sama firma tilasi myös minulta kesällä yli 400 euron edestä tavaraa. Laskua ei ole tähän päivään mennessä maksettu. Onneksi käytän ennakkolaskutusta joten tavaratkin ovat vielä minulla. Mitään yhteyttäkään firmaan ei saa, ei puhelimella eikä sähköpostilla.
- JiiHooBee
Hei,
samassa veneessä ollaan eli 800 euron tavarat maksamatta ko. henkilöllä. perintätoimiston kautta lienee ihan turhaa yrittää omiaan pois, mielellään kun ei maksaisi itse enää lisää siitä ilosta että lähettää hyväuskoisena jollekin tavaraa... - Jiihoo12
Tänään tuli just käräjäoikeuden tuomio, jossa ko. henkilö on velvoitettu saatavat korkoineen maksamaan. Ulosottoon menee jos rahoja ei tule.
- Velga ja nälgä
Rehellisen myyjän oikeus menee siinä, että jos kyse on osakeyhtiöstä niin hakekaa sitä konkurssiin maksukyvyttömyyden vuoksi. Siitä alka sellainen ruljanssi että jokainen firma maksaa ennenkuin siihen ryhtyy.
Yksityishenkilöiltä laitatte heti paikkakunnan poliisilaitoksen kautta ulosottoon. Voitatte juuri puoli vuotta eikä siitä tule kuluja juuri lainkaan.
Mutta jos myyjä toimii eetteisesti ja palevelee asikkaita, niin kuusi seitsemästä asiakkaasta sen ymmärtää ja ostaa jatkossakin tältä. Nykyisin ollaan menty Suomessa myäs siihen kategoriaan että ensimmäinen uusi kontaksi ja pitää maksaa joko etukäteen tai postiennakolla. Siinä nähdään kuka oikeasti on ostamassa. Noiden pankkien etukäteis/visa maksut ovat niin korkeat, ettei tavallisella yrityksellä ole varaa liikuttaa rahaa niiden kautta.
Enkä pahana pitäisi sitäkään, jos omalla www-sivustolla on "musta lista". Yritykset/henkilöt jotka ovat jättäneet maksamatta laskunsa. Sieltä niitä voi sitten katsella ja googlella hakea että onko toisilla sattunut vastaavaa.
Nämä kun tulevat yleistymään jatkossa rajusti. Jo näiden kesälomien aikana ongelmat kasvavat ennennäkemättömiin mittoihi. Oletteko muuten houmanneet että moottoripyörät ovatkadonneet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1091705- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472