Nyt KAIKKI puhumaan KAIKISTA!

fenno.maani

Pannaas nyt kerralla miettien mitä tarkoittaa : kaikki, KAIKKI tai KaiKKi

Kun Mies sanoo : että kaikki naiset mäkättää.
Tarkoittaako Mies, että kaikki naiset mäkättää ?
fennis ajattelee : Ei tietenkään!
Tarkoittaako Mies, että kaikki naiset, jotka hän on tavannut mäkättää ? SiiS nais-sukulaisetkinko?
fennis ajattelee : Ei tietenkään!
Tarkoittaako Mies, että kaikki naiset, jotka hän on tavannut seksuaalisessa merkityksessä mäkättää ? SiiS kirjaimeillisesti jokainenko?
fennis ajattelee : No, Ei tietenkään!

SiiS mitä Mies tarkoittaa kun sanoo, että kaikki naiset mäkättää ?
Tietääkö fennis? Katsotaanpa, saatte miehet sitten arvostella osuinko oikeaan?

Mies sanoo että kaikki naiset mäkättää, koska Just Ne Tärkeimmät Seksuaalisesti Kiinnostavimmat heittäytyivät suhteen jatkuessa mäkättäjiksi.

Niin sitä se KAIKKI tarkoittaa, minun mielestäni. Oikeassako?

Kun nainen puhuu kaikki miehet raiskaa.
Tunteeko nainen kaikkia miehiä? Ei!
Kaikki tuntemansa miehetkö raiskaa ? No, ei tietenkään!
Kaikki kiinnostavat miehetkö?
No ei, vaan merkittävissä määrin olevat miehet kautta maapallon vähän jokapuolella.

Realistinen totuus saattaa kuitenkin olla 5%
NiiN SiiS silloin kun puhumme ongelmasta : raiskaus puhumme niistä 5%, joka SiiS on Kaikki, SiiS se osa joka raiskaa ja josta puhutaan ja joka on se ongelma, eli sanalla sanoen kaikki.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9645945/flat_thread#comment-48055039
Sitä tarkoitin otsakkeella : puhutaan miehistä, jotka raiskaa. Lause jonka helposti kiireessä ja vähässä ajassa kaikki sanovat : kaikki miehet raiskaa, tarkoittaa ongelmista puhuttaessa : puhumme niistä kaikista miehistä, jotka raiskaa, selvennykseksi.

Tämä on jotenkin outo lause-hirviö suomalaisessa keskustelukulttuurissa, koska keskustelukulttuurimme on niin nuorta, johtuen miesten hakkaamisen aiheuttamasta traumasta, mikä on estänyt keskustelun mistään asiasta.

Moverille :
Kun keskustellaan Siitä ko ONGELMASTA siinä keskustelussa puhutaan niistä KAIKISTA, JOTKA aiheuttaa ongelmaa.
Siinä ei keskustella niistä KAIKISTA, jotka EIVÄT aiheuta ongelmaa.
Kun Sinä Mover aina sanot että : eivät kaikki, niin se on häirintää meidän mielestämme!
Kun me puhumme täällä rasismin ongelmasta, niin me emme puhu niistä,
jotka eivät raiskaa, lyö, tapa, käyttäydy huonosti.

Vaan poistaaksemme Ongelman, jota eräät kutsuvat Rasismi´ksi,
Me puhumme : Kaikista Niistä, jotka aiheuttavat ko ongelmaa.
Me emme puhu : Kaikista Niistä, jotka eivät aiheuta ko ongelmaa.

Esim : KAIKKI musut raiskaa, se tekee KAIKISTA suomalaista mamu vastaisia.
Mover: ei kaikki, ei KAIKKI. Ja kyllä suomalaisetkin raiskaa, kyllä suomalaisetkin raiskaa ja raiskaa ja raiskaa

Fennis kysyy nyt asiallisesti Moverilta: Että jos tämän palstan aiheet ovat
1) Keskustele rasismin syistä,
2.) rasismiin liittyvistä ongelmista ja
3.) siitä miten rasismia voisi kitkeä yhteiskunnasta.
Niin vastaatko siihen että miten rasismia voisi kitkeä sillä että jankutat suomalaisetkin raiskaa ja että eivät kaikki muslimit raiskaa. Eli toisinpäin jos suomalaiset nyt heti 100%.sti lopettaisivat raiskaamiset niin poistuisiko silloin rasismi Suomesta?

Minä kun yrittäisi poistaa ongelmaa nimeltä muslimien kulttuurillinen raiskaus, joka on meille suomalaisille ongelma. Mitä sille tehdä? Mover: kyllä suomalaisetkin raiskaa, ei poisteta muslimien suorittamia raiskauksia, niinkö? Sekö on ratkaisusi rasismin poistamiseksi Suomesta?

Minä voin lyödä pienen (monen mielestä tarpeettoman) pääni pantiksi,
ettei yksikään suomalainen ole sitä mieltä että jokainen muslimi raiskaa,
vaan kyse on niistä jokaisesta, jotka raiskaa ja jotka aiheuttavat sitä viha-ongelmaa,
jota yritämme täällä ratkoa.
Pysyitkö kärryillä?

43

605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sori, Siitä tuli liika pitkä aloitus, mutta tässä lisää KAIKISTA :

Sitten rasisti-fennis, joka pelkää ”kaikkia” muslimeja.
      Niin pelkäänkin, mutta miten sinä ”rasismin poistajana”
      saatat ajatella että pelkoni poistuu näin:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9645945#comment-48028659

Kuitenkin pitkälti Ongelma on Suuri Suomessa, ei ehkä kaikilla 100%.sti, mutta fifty-sixty kuitenkin.
      Jotta pääsimme eroon muslimi-pelosta, niin Sinun keinosi on väärät.
      Jos pelkäät kaikkia muslimeja Mover Käyttäjän viestit9.2.2011 22:08
      - niin pelkää. Se on omaa fobiaasi. Mutta älä tule tänne palstalle sitä hoitamaan.

fennis: Jos et tahdo poistaa rasismi-ongelmaa, niin sitten olet oikeassa paikassa.
      Ja silloin minä olen väärässä paikassa. Kumpi väistää?
      Kyllä minä hoidan ja elän oman pelkoni kanssa kokoajan ja luulin ja toivoin että jos vähän vielä....
      Koska Asrarkin oli niin hyvä.

mutta otan oman pelkoni vain esimerkiksi, koska 1.luulen että samoiten ajattelee aikas moni muukin ja en voi puhua toisten puolesta, siksi otan itseni esimerkiksi.
      Eli Mover: jos minä väistyn niin poistuuko muidenkin muslimi-pelot samalla kellon lyömällä?
      Jos näin niin kyllä poistun ja heti!

Kun keskustelumme Suomessa ja helpointa on sanoa kaikki miehet raiskaa ja kaikki naiset mäkättää. Silloin KAIKKI miehet ja naiset pomppaa pystyy : EN MINÄ ole tuollainen!! Hyvä SiiS emme puhu hänestä, mutta totta kai jokaisen huom jokaisen on pompattava pystyyn ja sanottava en minä, jotta taas alkaa sama jaaritus siitä mitä kaikki tarkoittaa.
      Sen tähden suomalaisessa keskustelukulttuurissa ei päästä eteenpäin koska erimieliset takertuu aina sanahirviöön kaikki, jota kaikki viljelee ja vastapuolen toiset kaikki takertuu kiusallaan sanaan kaikki, saadakseen kaiken keskustelun väärille urille. Ei tämä tämän vaikeampaa ole. Vähän sen asian taivuttamiseen menee aikaa, mutta onpahan nyt sanottu.

KAIKKI suomen kielessä = sanahirviö joka voi tarkoittaa kaikki 100% Tai kaikki 99.9% tai kaikki fifty-sixty tai melkein kaikki tai lähes kaikki tai vaan just se tärkein se yks herkullisin bööna joka sitten rupes mäkättää.

Kyllä fennis ymmärtää että HÄN oli tälle miehelle KAIKKI, eikä muita tule.
      Siksi fennis ymmärtää miehiä, koska Kaikki miehet on helppoja, ja KAIKKI naiset eivät .

Eikös olekin kiva suomen puhekieli. Toki kirjoittaessa olisi helpompaa käyttää melkeen kaikki, mutta ajatuksista se vaan ei tule niin.

mu ongelma :
      Helsingissä puhutaan nopeesti, koska vain nopeat säilyvät hengissä, on vitsi, joka tääl pitää paikkansa, ok, EVVK, mut ehinpäs sanoo, six slangi on Hesas koska tääl o pakko puhu nope, nope, koska jokaine tahto sanoo, niin muute ei ehi jos puhuu kirjistä. Tääl o kiire Kiire KIIRE.

PS SiiS alun perin tämä oli vain yksi pieni miete, yksi osa vastaustani Moverille
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9645945#comment-48061198
      Ajattelin että jos KAIKKI muutkin tahtovat sanoa, sanasensa mielipiteeseeni : mitä KAIKKI tarkoittaa suomenkielessä.

Saatte jatkaa keskustelua aiheesta keskenänne, minulla on liikaa kommentoitavaa rästissä, ja KAIKKI aika on menny jo!
      Katselen sitten maanantaina, mitä mieltä olette.
      Ja olisiko asialle sitten parempi lause, sanonta, jota käyttää.

Hyvää Viikonloppua KAIKILLE ja nyt tarkoitan 101%.sti teille kaikille, Sinullekin.

• suomi suomalaisille

asia tahtoo jäädä riven taakse, liian paljon tietoa turruttaa.
        moveri monirivinen lässytys tähtää juuri tähän, hänellä ei ole tietoa eikä taitoa kirjoittaa asiasta joten latelemalla monisivuista pseudo -älykkö soopaa hän väistää kohteen.

• Selostit asiasi mielestäni hyvin jäsennellysti - ja sitä paitsi se mielestäni on, jopa tämän palstan aiheen näkökulmasta - ihan älyttömän tärkeä.

Yleistäminen.

Esimerkkisikin olivat hyvin valittuja.

Aloitan nyt ekaksi sillä, että esim. minä en koskaan sano, että "kaikki naiset mäkättää". Osaltaan sen vuoksi, että tiedän, etteivät kaikki naiset - todellakaan - niin tee. Mutta toisaalta myös sen vuoksi, että niin sanoessani tulen kyllä välittäneeksi, eittämättä, jos en sitä kirjaimellisesti tarkoittavan viestin - niin sikavarmasti ainakin shovinistisen: "Naiset eivät oikein osaa käyttäytyä - ja ovat myös pikkusen miehiä tyhmempiä".

Minusta siis on aika lailla typerää sanoa: "Naiset aina mäkättää". Se, kaikesta huolimatta, on naisia, tuota sukupuolta, jota ilman mies ei kuitenkaan tulisi toimeen, aika väheksyvää. Se ei välitä heistä missään mielessä myönteistä signaalia - se ei jätä pienintäkään "varausta".

Miksi se - kuitenkin - on "laimeampi" ja "hyväksyttävämpi" ilmaus kun "kaikki somalit raiskaavat"?

(Nyt saan taas sapiskaa, kun en kuulemma saisi vastata itse esittämiini kysymyksiin - mutta sen kuitenkin taas aoin tehdä).

Siksi, ainakin, koska naiset ovat aivan valtavan paljon isompi ryhmä. He lisäksi, tunnetusti, ovat yksi itseoikeutettu lenkki tässä sukupolvien ketjussa: "Syytös" asettuu helposti - kuin itsestään - osaksi leikinlaskun suuntaan. Siltikään - en sitä käyttäisi.

Jos sanotaan julkisisissa yhteyksissä "kaikki somalit raiskaavat", tilanne ei ole aivan sama - vai onko...? Ja miksiköhän?

Sinänsä syytä tällaisen väitteen lausumiseenhan lienee vielä vähemmän kuin edellä mainittuun väitteeseen naisten mäkättämisestä - koska somalitaustainen oli viimeisen käsilläni olevan tilaston mukaan v. 2005 raiskannut Suomessa 14 kertaa - ja osin tuohonkin lukuun varmaankin sisältyi rikoksen uusintaa (eli sama henkilö oli syyllistynyt rikokseen useamman kerran).

Käsitykseni mukaan väitteen kovin suuri "paino" johtuu siitä, että rikos on niin raskaaksi yleisesti katsottu. Sukupuolirikolliset ovat vankiloidenkin epävirallisissa hierarkioissa alinta "kastia".

Sen lisäksi somalit ovat maassamme, kuitenkin, hyvin pieni vähemmistö - kieltä puhuvia on vajaat 12 tuhatta, Somalian kansalaisia peräti vain alle 6 tuhatta. Arvostellun ryhmän koko siis vaikuttaa yleistyksen tehoon kasvattavasti ryhmän koon pienentyessä.

Kolmanneksi - raiskaus on - myös somalikulttuurissa vähintään yhtä halveksittu rikos kuin suomalaisessa - ja somalit pitävät tuollaista syytettä, ymmärrettävästi, todella suurena loukkauksena koko porukkaa kohtaan.

Neljänneksi. Ihan todistetusti täällä rasismipalstan keskusteluissa heittävät painotukset, suhteet ja tunteet sellaista kuperkeikkaa, että sitä saa monesti muualta hakea. Näiden muutaman kymmenen vuosittaisen raiskauksen vuoksi maalataan todella, ilman minkäänlaisia "hyviin" ja "pahoihin somaleihin" koko kansanosasta kuva ykskantaan perverssinä rikollisporukkana, jotka vihaavat kantasuomalaisia ja raiskaavat rasistisesti.

Viidenneksi. Kaikki tämä sotketaan - osin tarkoituksetta - mutta usein suurimmalta osaltaan tarkoituksella - maahanmuuttopolitiikan huonoiksi nähtyihin linjauksiin: Monen muun asian uhrit saavat siis myös huonona nähdystä politikoinnista vihat niskaansa.

Ja oikeastaan asiana, joka lopullisesti ryöpsäyttää mielipahan ja koetut syrjinnän tunteet pintaan on se, että näiden yleistysten takana todella halutaan tuomita kansanryhmät - sekoittaa asiat - ja rasistisesti kylvää pahuutta tyystin ulkoisten asioiden perusteella.

Asia, johon puutuit on siis tosi tärkeä. Yleistys.

Se on suurimpia taitolajeja ihmisten abstraktissa, siis käsitteellisessä kommunikaatiossa. Se on vähän kuin viina - alkoholi - että se oikeun käytettynä sisältää terveysvaikutuksia, on ihmiselle jopa tarpeellinen - mutta väärin käytettynä saattaa kerrastakin jo aiheuttaa tappavaa tuhoa.

Tein joskus tänne yleistyksestä aika laajan aloituksen - mutta en ole löytänyt sitä enää täältä arkistosta - olisiko mahdollisesti jäänyt taannoisen "Maahanmuutto" -palstan arkistooon - ja sitä kautta tavoittamattomiin. Toisella koneella, joka nyt ei ole käytössä, se varmaan itsellänikin arkistossa lienee.

---

Siirryn takaisin rasistisuuteen. Vaikka Suomessa vallitsisi tilanne, että joka toinen ulkomailta tullut raiskaisi - niin se ei kuitenkaan oikeuttaisi tuomitsemaan sitä toista puolta, joka saattaisi itse asiassa olla hyvin raovoissaan raiskauksista ja haluaisi taistella niitä vastaan.

Rasismi siis ei ole vastaus mihinkään. Eikä sitä saa ymmärtää, niin kuin täällä on vedottu "löysään" maahamuuttopolitiikkaan - yksiselitteisesti - koskaan.

• Sotket kaksi eri asiaa kätevästi samaksi tai yhdistät oma-haluamallasi tavalla.
        Yleistäminen ongelma täällä ja koko Suomessa. On vähän eri asia kuin se mistä yritin viestittää.
        Tarkoitin ongelmalla ” KAIKKI” että se on ongelma koko Suomessa myös TV väittelyt ärsyttää koska ne taistelee termeistä enemmän kuin asioista, siksi tahdoin ottaa keskusteluun tämän suuren ongelman, koko Suomen nähden ja takia. Meidän kaikkien olisi helpompi puhua kun selvitettäisiin tämä ” KAIKKI” ongelma.
        Ja vasta sen jälkeen teilläkin siellä Mover hyvät olisi helpompaa kuin ymmärtäisitte että ” KAIKKI” ei ole ongelma vaan ”ystävä”, jos niin tahtoo! Toki keskustelun häviäjät aina takertuu epäoleellisuuksiin, että ”ei kaikki” vaan gälä gälä.

Mumi ( =mun mielestä) ongelmasta puhuttaessa, puhumme kaikista niistä jotka aiheuttavat ongelmia ja me emme puhu niistä jotka eivät ongelmia aiheuta, koska he eivät poista ongelmaa, siksi heitä on turha sekoittaa ko ongelman keskusteluun.
        Helpompi esim : lasten kaupasta varastelu. Syyt ja seuraukset …skdjfakä… Jonkun keskustelun ongelman häiritsijän on pakko vetää keskusteluun : ” mutta eiväthän kaikki lapset varasta, ja suurinosa ei varasta” ja sitten siitä keskustellaan. Se, että suuriosa lapsista ei varasta ei kuitenkaan poista sitä ongelmaa että pieni osa varastaa ja jos ongelma tahdotaan poistaa, niin silloin rajallisen ajan takia olisi järkevintä keskustella vain niistä Kaikista lapsista, jotka varastaa.

Aivan kuten niistä mamuista (=maahanmuuttajista) jotka raiskaa tai tekee rikoksia.
        Näiden ko mamujen rikos-ongelmia ei poista se että :
        1. ei kaikki tee rikoksia
        2. kyllä suomalaisetkin tekee rikoksia.

Ja jos jollain on ideapankissaan parempi ja helpompi tapa ilmaista pitkä asia, niin olkaatte hyvät ja tänne ehdotuksia, niin katsotaan sopiiko sanonta suomalaiseen suuhun.

, että "kaikki naiset mäkättää" tarkoittaa tälle Moverille "Naiset eivät oikein osaa käyttäytyä - ja ovat myös pikkusen miehiä tyhmempiä".
        Ihan kiva tietää, mutta ketä kiinnostaa? En saa lauseesta tuota tulkintaa vaikka miten vääntäisin, mutta minulla onkin avoimempi ja ymmärtäväisempi mieli, koska olen elänyt suomalaisten keskuudessa Suomessa koko ikäni, joten tunnen ihollani mitä suomalaiset tarkoittaa milloinkin, vaikka puhuukin ehkä kieliopillisesti hieman ”väärin” . Kuitenkin käytäntö opettaa paremmin!

Kysymykseni oli miehille se että onko Minun tulkintani oikea? SiiS ilmeisesti ei tämän Moverin mielestä.
        Minun mielestäni se, että "kaikki naiset mäkättää" tarkoittaa just se tärkein /tärkeimmät miehen elämän naiset heittäytyi mäkättäjäksi, joka harmittaa miestä ja sen tähden mies ei uskalla / halua enää luottaa että jossain olisi nainen joka ei mäkätä. Ei jaksa välitä / etsiä. Tässä hyvä, Mover oli pointti.

Elikkä kun minä, (ehkä jotkut muutkin) on pettynyt johonkin muslimiin, niin tämä henkilö ei tahdo kokeilla enää muitakaan muslimeja. Joten sanonta kaikki muslimit ovat … tarkoittaa juurikin tätä että ko henkilö on pahasti pettynyt ekalla ja tokalla monesti jopa kolmannella kerrallakin muslimeihin. Suomalainen ei ihan helposti käännä toistakin poskea. Joten neljättä kertaa ei tule! Se taas ei tarkoita että suomalainen olisi rasisti, vaan pettynyt! Ja mumi se ei ole sama asia. Suomalaiset ovat pettyneet muslimeihin ihmisinä vain muutaman (dollarin eikun) rikollisen tähden.

Tätä kaikkea yritin Moverille selvittää mitä tarkoittaa sanonta : , että kaikki.
        Ja tämä tiedoksi myös kaikille suomalaisille miehille ja naisille sekä mamuille, että kun puhumme ongelmasta niin kaikki tarkoittanee (= jos sopii? ) kaikkia niitä jotka aiheuttaa ko ongelmaa ja se nimenomaan ei tarkoita niitä kaikkia, jotka eivät aiheuta ongelmia.

Te hyvät ongelmattomat mamut ja fennofiilit (= Suomen ystävät) olkaatte onnellisia että rakastatte Suomea, se on Suomen ja teidän onni. Me keskustelemme niistä muista, jotka aiheuttavat ongelmaa. Näinkö mentäisiin, jos sopii?

• jatkuu...

Jos joku (,epäilen) Suomessa on sanonut "kaikki somalit raiskaavat"? Niin minä ymmärtäisin että ko henkilöllä ( nimetään hänet : Mimmu) on sellainen kuva että suurinosa somaleista raiskaa.

Jos joku tahtoo neuvoa Mimmua, niin paljonko se, että
        kerrot hänelle että kyllä ”suomalaisetkin raiskaa” tai
        se että haukutte Mimmun rasistiksi , niin paljonko se
        auttaa Mimmua ymmärtämään että ei kaikki somalit raiskaa ?
        Saatikka siihen miten Mimmu voisi ikinä uskoa ja luottaa somaleihin?

Toisena voisin sanoa, että monelle suomalaiselle saattaa tuottaa vaikeuksia erottaa ulkonäöltä somali ja muun maalainen afrkalainen, joten somali helppona sanana tulee helposti yleistettynä vaikka Mimmu saattaa tarkoittaa kaikkia niitä mamuja, musuja, afrikkalaisia iraki, iranilaisia Lähi-itäläisiä (=lähäreitä), jotka raiskaavat jotenkin uskonnollisena tai kulttuurillisten erojen takia (=huiviton)
        ja kolmantena miksi Suomeen päästetään ihmisiä joiden mielestä huiviton nainen kuuluu raiskata, ret.kys X
        Tätä luulen suomalaisten tarkoittavan että ko syystä pelkäävät kaikkien raiskaavan, koska kukaan ei tiedä kuka niistä raiskaa, koska somalit tulevat samasta kulttuurista kuin raiskaajakin.

Mover : Jos sanotaan julkisisissa yhteyksissä "kaikki somalit raiskaavat", tilanne ei ole aivan sama - vai onko...? Ja miksiköhän?
        fennis : Olen tässä nyt yritäny selventää tätä eroa kulttuureissa, ja koska olemme Suomessa täällä pelataan suomalaisilla kulttuuri-säännöillä, jos muslimit eivät tahdo noudattaa suomalaisia tapoja, niin kait osaavat takaisin kotiin raiskaamaan huivittomia.
        Siis lähtevätkö muslimit omista maistaan karkuun päästääkseen länsimaihin raiskaamaan suomi-tyttöjä?
        Ja sekö on teille kaikille mamuille OK? Että kehotate suomi-tytöt laittamaan huivit päähänsä ettei tulisi raiskatuksi ?
        Ei käy!
        Suomessa mennään suomalaisilla säännöillä, riippuen muslimien säännöistä.

Yksinkertaistetuna
        Suomessa huiviton ei ole huora, ja sitä paitsi suomalaista ei kuulu raiskata siksi SEN TÄHDEN että se on huiviton tai suomalainen.
        Mielestäni se on rasistinen rikos, koska johtuu suomalaisuudesta.
        vs
        Muslimeilla kulttuuri on raiskata huiviton.
        Kysymys :
        Kumpaakohan kulttuuri-perinnettä Suomessa suomalaiset tahtovat noudattaa?
        Se me tiedetään mitä muslimit tahtovat.

Mutta suomalaisten mielipide tullaan näkemään 17.4.2011, kiitos.

• jatkuu 2 ...

Mover: - koska somalitaustainen oli viimeisen käsilläni olevan tilaston mukaan v. 2005 raiskannut Suomessa
        fennis: kertooko Sinun tilastosi milloin seuraavan kerran somali raiskaa?
        Kertooko tilastosi siitä miten paljon me suomalaiset vanhemmat ja mummot pelkäämme omien lasten ja lastenlastemme puolesta yksin kotona heitä odottaessaan tuleeko ne missä kunnossa kotiin?
        Kertooko tilastosi meidän naisten peloista? Odottaa sitä kamalinta uutista .... ?
        Retorinen Kysymys :
        Miksi suomalaisten pitää vuonna 2011 pelätä omassa maassaan ylipäätään ketään, saatikka mamuja, joita autamme omilla verorahoillamme X
        Kysymys 2:
        Ottaisitko sinä kotiin pienen sinisen miehen auttaisit, asuttaisit, ruokkisit ja jättäisit 3v lapsesi kanssa kahdestaan, kun naapurissa eilen pieni sininen mies tappoi lapsen vastaavassa tilanteessa?

Tässä on kysymys pelosta. Epäluottamuksesta. Ei rasismista!
        Sitä minä tarkoitan omalla pelolla, 1. en luota 2. pelkään koska muslimi räjäyttää itsensä.
        Ja kyllä minun on siltikin pakko kävellä, niidenkin ohi, mutta pelkään kuitenkin, eikä sitä mikään fobia-lääkäri poista, en edes yritä, sen toisen Moverin kehotuksesta huolimatta. Jos tilanne äityy, niin ainahan voin ostaa asunnon muualtakin, Musta-Helsinki tyhjenee.

Mover : Sukupuolirikolliset ovat vankiloidenkin epävirallisissa hierarkioissa alinta "kastia".
        fennis: ei kuulu keskusteluun, mutta vankilassa ne panee pyllyyn mielellään kaikki kaikkia ja minulle yks lysti mistä siellä nauttivat.

Mover : somalit - kieltä puhuvia on vajaat 12 tuhatta, … koko siis vaikuttaa
        fennis: luulisi silloin suuremmalla syyllä pitävän huolen henkilökohtaisesti toisistaan.
        Ja sitä minä yritin huutaa, että karkottakaa pojat Somaliaan, se olisi pelastanut täällä olevat somalit. Ei kelvannut poliitikoille,
        eli koska suomalaisia vastaan tehdyt rikokset on yks hailee meidän poliitikoille, niin suomalaiset vastaa omalla tavallaan 17.4.2011

Mover : Arvostellun ryhmän yleistyksen tehoon kasvattavasti ryhmän koon pienentyessä.
        fennis: arvaako kukaan millä nimillä ja millä yleistyksillä suomalaisia haukutaan heidän kielessään.
        ” Varo tuossa on suomalainen sika. Älä koske siihen, se on sika.” Olenko ymmärtänyt oikein? Kuka tunnustaisi miten ne meitä haukkuu? Toisaalta ketä se kiinnostaa? Haukkuu ne kuitenkin ja vihaa ja inhoo. Olen ymmärtänyt että suomalaisia kutsutaan sioiksi koska syömme sikaa ja näytämme vaaleanpunaisilta sioilta.
        Minä voin lyödä tonnin vetoa että niillä on rumempia haukkumisia, yleistyksiä ja loukkauksia suomalaista kuin kukaan meistä tietääkään. Sen verta ylimielisesti meitä kohtelee, kävelee yli ja olettaa että ”siat” väistyy kun super-rotu kävelee.
        Toki ”sialle” on heidän kielessään sana, jota meille ei kerrota, niin kuin ei kerrota mikä on hei, moi ja kiitos.
        Minä halusin tietää mitä tarkoittaa : ”pois edestä!” somalian kielellä, sitä saa huutaa sata kertaa päivässä.

Joten mitä merkitystä sillä on haukkuuko 5 miljoonaa suomalaista 12.000 somalia
        vai Haukkuuko 12.000 somalia 5 miljoonaa suomalaista ?

Kysymys : Onko tämä nyt kivaa kulttuuria?
        Mielestäni on inhottavaa, haukkua kumminkin päin, mutta joku taho tämänkin tahtoi Suomeen ja kutsuu sitä ihanaksi afrikkalaiseksi kulttuuriksi.

Mover : raiskaus = somalikulttuurissa = halveksittu somalit pitävät = loukkauksena koko porukkaa kohtaan.
        fennis: raiskaus suomalaista tyttöä vastaan loukkaa jokaista 5 miljoonaa suomalaista, joten olisi ihan kiva kun ette viittisi ärsyttää 5 miljoonaa suomalaista.

Mover : tunteet kuperkeikkaa,
        fennis : saattaa johtua niistä 5 miljoonaa suomalaisesta, joiden tunteita on loukattu raiskaamalla yksi tytöistämme! Juu, eikä nyt auta selittelyt. Ei auta ei. 5 miljoonan suomalaisen tunteita on loukattu, mitä syvimmällä mahdollisella tavalla, mustan / muslimin rasistisella raiskauksella suomalaisuutta, eli auttajiaan vastaan. Ja vielä teiltä löytyy vaatimuksia meille, että pitää ymmärtää.
        Ei voi ymmärtää. Musta-Helsinki tyhjenee

• Täältähän se rasismin sylttytehdas löytyikin!

Mover : Näiden muutaman kymmenen vuosittaisen raiskauksen vuoksi maalataan todella, ilman minkäänlaisia "hyviin" ja "pahoihin somaleihin" koko kansanosasta kuva ykskantaan perverssinä rikollisporukkana, jotka vihaavat kantasuomalaisia ja raiskaavat rasistisesti.
        --------------------------lainaus loppuu--------------------------
        fennis : aijaa, mielenkiintoista, venaa vähän mä käyn oksentaa!
        Siis mitä vähättelyä, jo yksikin raiskaus on kamalaa, ja teidän Mover, mielestä VAIN kymmenen vuosittaisen raiskauksen … älä nyt viitti. Muuta pois Suomesta, nyt meni mulla kuppi nurin. Sä olet oksettava. Minut on raiskannu islamilainen mamu aikas pahasti 80 luvun alussa.
        Että vitusti kiitti mielipiteestäsi.
        Ei puutu enää muslimi-mielipiteenäsi kuin että eihän suurinta osaa suomalaisista raiskata, joten mitä valittaa turhaan? Näinkö?
        Älä kuule tule puhuu mulle enää sinä saatanan käännynnäinen sika!
        Se mies-Mover on parempi ku sinä olet rasisti!

Mover : Kaikki tämä sotketaan -
        fennis : Kyllä onko ihme ! Sä olet oksettava. Te olette kaikki oksettavia, saatanan fennofobiset = suomenvihaaja-muslimit : Tarvitsetteko pakkausapua? Kartankin voimme antaa mukaanne!
        Kyllä rasisti-geenini kasvoi tuosta taas tuhat ja miljoonaa kertaa isommaksi!
        Onnea valitsemallasi fennofobisella (=Suomen vihaaja) tiellä !

Saapas nähdä voinko enää katsoakaan somalia / muslimia päin enää oksentamatta, tuon tiedon jälkeen ?
        Te muslimit olette todellakin koko Suomen vihaajia enemmän kuin kukaan arvaakaan.
        Ettekö te kaikessa ”suuruudessanne” näe miten rasistinen lausunto tuo oli ?
        Ja sinä juurikin osoitit muslimien muka paremmuuden ja suomalaisen kulttuurin tappamisen meiningin. Ole hyvä kaada vain itsellesi, rasisti!
        Joten loppuja en enää kommentoi.
        Asia on loppuun käsitelty muslimit vihaavat Suomea eivätkä ikinä voi edustaa Suomea eikä suomalaisuutta.

Hyvästi, rasisti olet tämän palstan heikoin lenkki! Häivy!
        -------------------------------------------------------------------------------------
        Lopuksi Selvennykseksi : Fennofiilit eli suomen ystävät ovat tervetulleita Suomeen!
        Mutta tuon käännynnäisen suomalais-naisen takia juurikin kaikki suomalaiset vihaavat kaikkia muslimeja! Tuollaisia raiskaajien ihannoijia rasisteja emme tarvi Suomessa. Emmehän ? Eikös niin kaikki tekin mamut ja muslimit eihän tarvita Suomessa tuollaisia mielipiteitä! Pois tollanen Mover Heti just! Tuon kaltainen sairas-puhe juurikin on se mikä pilaa kaikkien teidän kivojenkin muslimien maineen! Siksi kaikki Suomen-Ystävä-muslimitkin äänestää PerusSuomalaisia, jotta voimme tehdä tästä maasta Hyvän, eikä Suomen vihaajia tarvita Suomessa.
        Tuon Moverin mielipide ja sen kannattajat eivät edusta suomalaisuutta! Ja toivottavasti ei myöskään niitä muslimeja, jotka tahtovat rakastaa Suomea ja suomalaisuutta.

• täynnä asiaa
        fenno.maani kirjoitti:

jatkuu 2 ...

Mover: - koska somalitaustainen oli viimeisen käsilläni olevan tilaston mukaan v. 2005 raiskannut Suomessa
        Kertooko tilastosi siitä miten paljon me suomalaiset vanhemmat ja mummot pelkäämme omien lasten ja lastenlastemme puolesta yksin kotona heitä odottaessaan tuleeko ne missä kunnossa kotiin?
        Kertooko tilastosi meidän naisten peloista? Odottaa sitä kamalinta uutista .... ?
        Retorinen Kysymys :
        Miksi suomalaisten pitää vuonna 2011 pelätä omassa maassaan ylipäätään ketään, saatikka mamuja, joita autamme omilla verorahoillamme X
        Kysymys 2:
        Ottaisitko sinä kotiin pienen sinisen miehen auttaisit, asuttaisit, ruokkisit ja jättäisit 3v lapsesi kanssa kahdestaan, kun naapurissa eilen pieni sininen mies tappoi lapsen vastaavassa tilanteessa?

Sitä minä tarkoitan omalla pelolla, 1. en luota 2. pelkään koska muslimi räjäyttää itsensä.
        Ja kyllä minun on siltikin pakko kävellä, niidenkin ohi, mutta pelkään kuitenkin, eikä sitä mikään fobia-lääkäri poista, en edes yritä, sen toisen Moverin kehotuksesta huolimatta. Jos tilanne äityy, niin ainahan voin ostaa asunnon muualtakin, Musta-Helsinki tyhjenee.

Mover : Sukupuolirikolliset ovat vankiloidenkin epävirallisissa hierarkioissa alinta "kastia".
        fennis: ei kuulu keskusteluun, mutta vankilassa ne panee pyllyyn mielellään kaikki kaikkia ja minulle yks lysti mistä siellä nauttivat.

fennis: luulisi silloin suuremmalla syyllä pitävän huolen henkilökohtaisesti toisistaan.
        Ja sitä minä yritin huutaa, että karkottakaa pojat Somaliaan, se olisi pelastanut täällä olevat somalit. Ei kelvannut poliitikoille,
        eli koska suomalaisia vastaan tehdyt rikokset on yks hailee meidän poliitikoille, niin suomalaiset vastaa omalla tavallaan 17.4.2011

Mover : Arvostellun ryhmän yleistyksen tehoon kasvattavasti ryhmän koon pienentyessä.
        fennis: arvaako kukaan millä nimillä ja millä yleistyksillä suomalaisia haukutaan heidän kielessään.
        ” Varo tuossa on suomalainen sika. Älä koske siihen, se on sika.” Olenko ymmärtänyt oikein? Kuka tunnustaisi miten ne meitä haukkuu? Toisaalta ketä se kiinnostaa? Haukkuu ne kuitenkin ja vihaa ja inhoo. Olen ymmärtänyt että suomalaisia kutsutaan sioiksi koska syömme sikaa ja näytämme vaaleanpunaisilta sioilta.
        Minä voin lyödä tonnin vetoa että niillä on rumempia haukkumisia, yleistyksiä ja loukkauksia suomalaista kuin kukaan meistä tietääkään. Sen verta ylimielisesti meitä kohtelee, kävelee yli ja olettaa että ”siat” väistyy kun super-rotu kävelee.
        Toki ”sialle” on heidän kielessään sana, jota meille ei kerrota, niin kuin ei kerrota mikä on hei, moi ja kiitos.
        Minä halusin tietää mitä tarkoittaa : ”pois edestä!” somalian kielellä, sitä saa huutaa sata kertaa päivässä.

Mielestäni on inhottavaa, haukkua kumminkin päin, mutta joku taho tämänkin tahtoi Suomeen ja kutsuu sitä ihanaksi afrikkalaiseksi kulttuuriksi.

Mover : raiskaus = somalikulttuurissa = halveksittu somalit pitävät = loukkauksena koko porukkaa kohtaan.
        fennis: raiskaus suomalaista tyttöä vastaan loukkaa jokaista 5 miljoonaa suomalaista, joten olisi ihan kiva kun ette viittisi ärsyttää 5 miljoonaa suomalaista.

fennis : saattaa johtua niistä 5 miljoonaa suomalaisesta, joiden tunteita on loukattu raiskaamalla yksi tytöistämme! Juu, eikä nyt auta selittelyt. Ei auta ei. 5 miljoonan suomalaisen tunteita on loukattu, mitä syvimmällä mahdollisella tavalla, mustan / muslimin rasistisella raiskauksella suomalaisuutta, eli auttajiaan vastaan. Ja vielä teiltä löytyy vaatimuksia meille, että pitää ymmärtää.

moverkaan ei pysty kieltämään saatikka vääntelemään.
        Ainoa keino on poistaa totuudet, kuten monesti olemme saaneet nähdä.

• fenno.maani kirjoitti:

Sotket kaksi eri asiaa kätevästi samaksi tai yhdistät oma-haluamallasi tavalla.
        Yleistäminen ongelma täällä ja koko Suomessa. On vähän eri asia kuin se mistä yritin viestittää.
        Tarkoitin ongelmalla ” KAIKKI” että se on ongelma koko Suomessa myös TV väittelyt ärsyttää koska ne taistelee termeistä enemmän kuin asioista, siksi tahdoin ottaa keskusteluun tämän suuren ongelman, koko Suomen nähden ja takia. Meidän kaikkien olisi helpompi puhua kun selvitettäisiin tämä ” KAIKKI” ongelma.
        Ja vasta sen jälkeen teilläkin siellä Mover hyvät olisi helpompaa kuin ymmärtäisitte että ” KAIKKI” ei ole ongelma vaan ”ystävä”, jos niin tahtoo! Toki keskustelun häviäjät aina takertuu epäoleellisuuksiin, että ”ei kaikki” vaan gälä gälä.

Mumi ( =mun mielestä) ongelmasta puhuttaessa, puhumme kaikista niistä jotka aiheuttavat ongelmia ja me emme puhu niistä jotka eivät ongelmia aiheuta, koska he eivät poista ongelmaa, siksi heitä on turha sekoittaa ko ongelman keskusteluun.
        Helpompi esim : lasten kaupasta varastelu. Syyt ja seuraukset …skdjfakä… Jonkun keskustelun ongelman häiritsijän on pakko vetää keskusteluun : ” mutta eiväthän kaikki lapset varasta, ja suurinosa ei varasta” ja sitten siitä keskustellaan. Se, että suuriosa lapsista ei varasta ei kuitenkaan poista sitä ongelmaa että pieni osa varastaa ja jos ongelma tahdotaan poistaa, niin silloin rajallisen ajan takia olisi järkevintä keskustella vain niistä Kaikista lapsista, jotka varastaa.

Aivan kuten niistä mamuista (=maahanmuuttajista) jotka raiskaa tai tekee rikoksia.

Ja jos jollain on ideapankissaan parempi ja helpompi tapa ilmaista pitkä asia, niin olkaatte hyvät ja tänne ehdotuksia, niin katsotaan sopiiko sanonta suomalaiseen suuhun.

, että "kaikki naiset mäkättää" tarkoittaa tälle Moverille "Naiset eivät oikein osaa käyttäytyä - ja ovat myös pikkusen miehiä tyhmempiä".
        Ihan kiva tietää, mutta ketä kiinnostaa? En saa lauseesta tuota tulkintaa vaikka miten vääntäisin, mutta minulla onkin avoimempi ja ymmärtäväisempi mieli, koska olen elänyt suomalaisten keskuudessa Suomessa koko ikäni, joten tunnen ihollani mitä suomalaiset tarkoittaa milloinkin, vaikka puhuukin ehkä kieliopillisesti hieman ”väärin” . Kuitenkin käytäntö opettaa paremmin!

Kysymykseni oli miehille se että onko Minun tulkintani oikea? SiiS ilmeisesti ei tämän Moverin mielestä.
        Minun mielestäni se, että "kaikki naiset mäkättää" tarkoittaa just se tärkein /tärkeimmät miehen elämän naiset heittäytyi mäkättäjäksi, joka harmittaa miestä ja sen tähden mies ei uskalla / halua enää luottaa että jossain olisi nainen joka ei mäkätä. Ei jaksa välitä / etsiä. Tässä hyvä, Mover oli pointti.

Elikkä kun minä, (ehkä jotkut muutkin) on pettynyt johonkin muslimiin, niin tämä henkilö ei tahdo kokeilla enää muitakaan muslimeja. Joten sanonta kaikki muslimit ovat … tarkoittaa juurikin tätä että ko henkilö on pahasti pettynyt ekalla ja tokalla monesti jopa kolmannella kerrallakin muslimeihin. Suomalainen ei ihan helposti käännä toistakin poskea. Joten neljättä kertaa ei tule! Se taas ei tarkoita että suomalainen olisi rasisti, vaan pettynyt! Ja mumi se ei ole sama asia. Suomalaiset ovat pettyneet muslimeihin ihmisinä vain muutaman (dollarin eikun) rikollisen tähden.

Tätä kaikkea yritin Moverille selvittää mitä tarkoittaa sanonta : , että kaikki.
        Ja tämä tiedoksi myös kaikille suomalaisille miehille ja naisille sekä mamuille, että kun puhumme ongelmasta niin kaikki tarkoittanee (= jos sopii? ) kaikkia niitä jotka aiheuttaa ko ongelmaa ja se nimenomaan ei tarkoita niitä kaikkia, jotka eivät aiheuta ongelmia.

Te hyvät ongelmattomat mamut ja fennofiilit (= Suomen ystävät) olkaatte onnellisia että rakastatte Suomea, se on Suomen ja teidän onni. Me keskustelemme niistä muista, jotka aiheuttavat ongelmaa. Näinkö mentäisiin, jos sopii?

rikoksia tekemättömien mamujen oikeuden olla kuulematta rasistisuuksia ja nauttia niitä perusoikeuksia kuin muutkin.
        Yleistämisilmaisujen riski on siinä, että niiden kautta

a) saatetaan tahattomasti välittää esim. koko kansanosaa tuomitseva viesti

b) sama saatetaan tehdä myös tahallisesti - jolloin onkin kysymyksessä jo rastisisuus

Siksi "kaikki" - sanan käyttö ei mielestäni edes enää ole yleistys - vaan määrittää jonkun porukan: "Kaikki".

Sen vuoksi en voi ymmärtää, miksi PITÄISI lähteä pelleilemään sanoilla, joiden merkitys on vähintäänkin epävarma.

• fenno.maani kirjoitti:

jatkuu...

Jos joku (,epäilen) Suomessa on sanonut "kaikki somalit raiskaavat"? Niin minä ymmärtäisin että ko henkilöllä ( nimetään hänet : Mimmu) on sellainen kuva että suurinosa somaleista raiskaa.

Jos joku tahtoo neuvoa Mimmua, niin paljonko se, että
        kerrot hänelle että kyllä ”suomalaisetkin raiskaa” tai
        se että haukutte Mimmun rasistiksi , niin paljonko se
        auttaa Mimmua ymmärtämään että ei kaikki somalit raiskaa ?
        Saatikka siihen miten Mimmu voisi ikinä uskoa ja luottaa somaleihin?

Toisena voisin sanoa, että monelle suomalaiselle saattaa tuottaa vaikeuksia erottaa ulkonäöltä somali ja muun maalainen afrkalainen, joten somali helppona sanana tulee helposti yleistettynä vaikka Mimmu saattaa tarkoittaa kaikkia niitä mamuja, musuja, afrikkalaisia iraki, iranilaisia Lähi-itäläisiä (=lähäreitä), jotka raiskaavat jotenkin uskonnollisena tai kulttuurillisten erojen takia (=huiviton)
        ja kolmantena miksi Suomeen päästetään ihmisiä joiden mielestä huiviton nainen kuuluu raiskata, ret.kys X
        Tätä luulen suomalaisten tarkoittavan että ko syystä pelkäävät kaikkien raiskaavan, koska kukaan ei tiedä kuka niistä raiskaa, koska somalit tulevat samasta kulttuurista kuin raiskaajakin.

Mover : Jos sanotaan julkisisissa yhteyksissä "kaikki somalit raiskaavat", tilanne ei ole aivan sama - vai onko...? Ja miksiköhän?
        fennis : Olen tässä nyt yritäny selventää tätä eroa kulttuureissa, ja koska olemme Suomessa täällä pelataan suomalaisilla kulttuuri-säännöillä, jos muslimit eivät tahdo noudattaa suomalaisia tapoja, niin kait osaavat takaisin kotiin raiskaamaan huivittomia.
        Siis lähtevätkö muslimit omista maistaan karkuun päästääkseen länsimaihin raiskaamaan suomi-tyttöjä?
        Ja sekö on teille kaikille mamuille OK? Että kehotate suomi-tytöt laittamaan huivit päähänsä ettei tulisi raiskatuksi ?
        Ei käy!
        Suomessa mennään suomalaisilla säännöillä, riippuen muslimien säännöistä.

Yksinkertaistetuna
        Suomessa huiviton ei ole huora, ja sitä paitsi suomalaista ei kuulu raiskata siksi SEN TÄHDEN että se on huiviton tai suomalainen.
        Mielestäni se on rasistinen rikos, koska johtuu suomalaisuudesta.
        vs
        Muslimeilla kulttuuri on raiskata huiviton.
        Kysymys :
        Kumpaakohan kulttuuri-perinnettä Suomessa suomalaiset tahtovat noudattaa?
        Se me tiedetään mitä muslimit tahtovat.

Mutta suomalaisten mielipide tullaan näkemään 17.4.2011, kiitos.

- pitää huoli siitä, että faktat pätee: Somaleista ei siis raiskaa enemmistö.

Ja kyllä tämä nyt on yksi esimerkki siitä, että suhteet sekoavat aivan järjettömästi.

Itse asiassa tosiaan v. 2005 somali raiskasi Suomessa 7 kertaa. Ja kun porukkaa on sentään n. 4000-11000 laskentatavasta riippuen, niin nämä pelot, joita täällä lietsotaan ovat liioiteltuja.

• fenno.maani kirjoitti:

jatkuu 2 ...

Retorinen Kysymys :
        Kysymys 2:

Sitä ei tule vähätellä. Se on oikea, aito tunne.

Mutta sen vuoksi ei tule laittaa koko yhteisöä muuttamaan elämänrytmiään ja vaatimaan suhteettomia muutoksia ympäristöön.

Maailmassa on monenlaista pahaa.

Jos minä saisin antaa sinulle ystävän neuvon, niin toivoisin, että opettelisit tunnistamaan sen pahan nimenomaan yksilön mukaan - ilman että alkaisit vain syyttää koko hänen viiteryhmäänsä.

Koska silloin asiat menevät ihan hulluiksi - ja kukaan ei voi hyvin.

• Juho loisija
        Mover kirjoitti:

Ja kyllä tämä nyt on yksi esimerkki siitä, että suhteet sekoavat aivan järjettömästi.

Itse asiassa tosiaan v. 2005 somali raiskasi Suomessa 7 kertaa. Ja kun porukkaa on sentään n. 4000-11000 laskentatavasta riippuen, niin nämä pelot, joita täällä lietsotaan ovat liioiteltuja.

Vuonna 2009 sompputaustaisia oli täysihoidossa 20 648 kappaletta,
        somppujen tekemiä raiskauksia oli samana vuonna vain 10 420 ilmoitettua..

• fenno.maani kirjoitti:

Täältähän se rasismin sylttytehdas löytyikin!

Mover : Näiden muutaman kymmenen vuosittaisen raiskauksen vuoksi maalataan todella, ilman minkäänlaisia "hyviin" ja "pahoihin somaleihin" koko kansanosasta kuva ykskantaan perverssinä rikollisporukkana, jotka vihaavat kantasuomalaisia ja raiskaavat rasistisesti.
        --------------------------lainaus loppuu--------------------------
        fennis : aijaa, mielenkiintoista, venaa vähän mä käyn oksentaa!
        Siis mitä vähättelyä, jo yksikin raiskaus on kamalaa, ja teidän Mover, mielestä VAIN kymmenen vuosittaisen raiskauksen … älä nyt viitti. Muuta pois Suomesta, nyt meni mulla kuppi nurin. Sä olet oksettava. Minut on raiskannu islamilainen mamu aikas pahasti 80 luvun alussa.
        Että vitusti kiitti mielipiteestäsi.
        Ei puutu enää muslimi-mielipiteenäsi kuin että eihän suurinta osaa suomalaisista raiskata, joten mitä valittaa turhaan? Näinkö?
        Älä kuule tule puhuu mulle enää sinä saatanan käännynnäinen sika!
        Se mies-Mover on parempi ku sinä olet rasisti!

Mover : Kaikki tämä sotketaan -
        fennis : Kyllä onko ihme ! Sä olet oksettava. Te olette kaikki oksettavia, saatanan fennofobiset = suomenvihaaja-muslimit : Tarvitsetteko pakkausapua? Kartankin voimme antaa mukaanne!
        Kyllä rasisti-geenini kasvoi tuosta taas tuhat ja miljoonaa kertaa isommaksi!
        Onnea valitsemallasi fennofobisella (=Suomen vihaaja) tiellä !

Saapas nähdä voinko enää katsoakaan somalia / muslimia päin enää oksentamatta, tuon tiedon jälkeen ?
        Te muslimit olette todellakin koko Suomen vihaajia enemmän kuin kukaan arvaakaan.
        Ettekö te kaikessa ”suuruudessanne” näe miten rasistinen lausunto tuo oli ?
        Ja sinä juurikin osoitit muslimien muka paremmuuden ja suomalaisen kulttuurin tappamisen meiningin. Ole hyvä kaada vain itsellesi, rasisti!
        Joten loppuja en enää kommentoi.
        Asia on loppuun käsitelty muslimit vihaavat Suomea eivätkä ikinä voi edustaa Suomea eikä suomalaisuutta.

Hyvästi, rasisti olet tämän palstan heikoin lenkki! Häivy!
        -------------------------------------------------------------------------------------
        Lopuksi Selvennykseksi : Fennofiilit eli suomen ystävät ovat tervetulleita Suomeen!
        Mutta tuon käännynnäisen suomalais-naisen takia juurikin kaikki suomalaiset vihaavat kaikkia muslimeja! Tuollaisia raiskaajien ihannoijia rasisteja emme tarvi Suomessa. Emmehän ? Eikös niin kaikki tekin mamut ja muslimit eihän tarvita Suomessa tuollaisia mielipiteitä! Pois tollanen Mover Heti just! Tuon kaltainen sairas-puhe juurikin on se mikä pilaa kaikkien teidän kivojenkin muslimien maineen! Siksi kaikki Suomen-Ystävä-muslimitkin äänestää PerusSuomalaisia, jotta voimme tehdä tästä maasta Hyvän, eikä Suomen vihaajia tarvita Suomessa.
        Tuon Moverin mielipide ja sen kannattajat eivät edusta suomalaisuutta! Ja toivottavasti ei myöskään niitä muslimeja, jotka tahtovat rakastaa Suomea ja suomalaisuutta.

- vaan sitä, että niistä syytetään SYYTTÄ SYYTTÖMIÄ.

RASISMI on vain rikos toisen rikoksen PÄÄLLE - eikä saa MITÄÄN TEKEMÄTTÖMÄKSI.

Aivan turha etsiä vikaa sieltä, missä sitä ei ole.

• ilman papereita
        Mover kirjoitti:

tulleita, EI PIDÄ PÄÄSTÄÄ LAINKAAN MAAHAN.

Ei edes Ruotsi ole enää niin typerä.

• - mutta
        ilman papereita kirjoitti:

ei paperittomuus ole rikos edes vessassa, missä se kuitenkin on merkittävä laiminlyönti

• paitsi
        - mutta kirjoitti:

ei paperittomuus ole rikos edes vessassa, missä se kuitenkin on merkittävä laiminlyönti

tietenkin näissä rikkaammissa kulttuureissa, missä koko laitos on unohdettu tarpeettomana.

• sillä
        paitsi kirjoitti:

tietenkin näissä rikkaammissa kulttuureissa, missä koko laitos on unohdettu tarpeettomana.

onhan meillä sormet ja Scripta

• ilman papereita kirjoitti:

- vaan siitä, että SYYTTÖMIÄ EI SAA SYYLLISTÄÄ.

Se on rasismipalstan alku ja loppu.

Ok?

• - miksi
        sillä kirjoitti:

onhan meillä sormet ja Scripta

vihreät haisevat paskalle.

• kaikkimiehet
        fenno.maani kirjoitti:

Jos pidetään selviönä, että kaikki mamut eivät raiskaa, miksi aloituksesi on rasisimi-palstalla? Eikö toteamus -kaikki miehet raiskaa- olekin tasavertainen toteamuksen -kaikki mamut raiskaa-645 kanssa?

• kaikkimiehet
        fenno.maani kirjoitti:

Miksi maahanmuuttajien tekemät rikokset saavat tällä palstalla aivan suhteettomasti huomiota? Moni kirjoittaja luulee puhuvansa kaikkien suomalaisten suulla, kun esiin tuo loputtomasti vain mamujen tekemiä rikoksia. Eihän normaali lainkuuliainen kansalainen pidä oikeutettuna rikosta kenenkään tekemänä.
        Minun mielestäni on väärin esittää mikään väärinteko jonka yksittäinen ihminen tekee yleistävänä. Kuitenkin aika yleistä on lukea lehdistäkin asiat esitettävän samaan tyyliin. Esimerkiksi näin: Miksi suomalainen mies on väkivaltainen? Miksi suomalainen mies juo? Miksi suomalainen on juro? Miksi suomalainen on pessimisti? Suomalaisista löytyy kuitenkin paljon täysin raittiita. Mutta kysymyksen -miksi suomalainen mies juo?- voi ymmärtää, että tässä syyllistetään kaikkia suomalaisia miehiä.

• ei taida olla vihreä
        - miksi kirjoitti:

vihreät haisevat paskalle.

blogi.... ettei vaan olis mEstari Halla-ahoa tässä pilkattu paskanjauhajaksi?

• kaikkimiehet kirjoitti:

Jos pidetään selviönä, että kaikki mamut eivät raiskaa, miksi aloituksesi on rasisimi-palstalla? Eikö toteamus -kaikki miehet raiskaa- olekin tasavertainen toteamuksen -kaikki mamut raiskaa-645 kanssa?

Voi kulta, tämä on ihana. Hyvä että ajattelit ääneen. Niin päästään asiaan. Anteeksi etten ole ehtinyt palata tänne aiemmin. Kävin kyllä heti läpi pikapikaa. Ja tämä jäi soimaan jotenkin päähäni, mutten muistanu missä tämä juttu oli. Olipas hyvä että löysin tämän.
        On erittäin hyvä huomioida, nämä kaksi eri seikkaa.

1. kaikkimiehet: Jos pidetään selviönä, että kaikki mamut eivät raiskaa, miksi aloituksesi on rasisimi-palstalla?
        Fennis: Loistavaa! Olen miettinyt tuotakin asiaa, kun paikalle saapuu pieni ryhmä jonka yksi jäsen on omituinen, niin suomalaisilla on tapa leimata kakki. Monesti esim yksi hullu perheen jäsen niin koko perhe on leimattu hulluksi, sen enempää tutustumatta perheen muihin jäseniin. Ja juuri tämän leimaamisen takia onkin erityisen tärkeää, että pienen ryhmän jäsenet ensi töikseen pitäisi huolen ettei kukaan ryhmän jäsen tekisi ainakaan rikoksia. Jokaisen jäsenen olisi ajateltava että paha kuin myös hyvä leimaantuu koko porukan piirteeksi. Sanonta rotat jättävät eka hukkuvan laivan. Siis näemmä pakolaisiksikin lähtee aina ekana rikolliset, mikä leimaa koko porukan.
        - Esim rom-romanialaiset käyttäytyvät : "En minä ole varas" vaikka suuriosa / eniosa=60% /huomattava määrä = 40% / liian moni esim 1-5% varastavat ja ehkä siis ehkä jopa nämä maassa istuvat tai jalattomat kyttäävät ohikulkijoita tiedottaen näkemisistään. Se saattaa olla yhteispeliä. Samoiten lapsilauma joka rellestää ja Viltsu rikkoo jonkun ikkunan niin Kale tulee ekana huutaa en se
        ollut minä.

Ja siksi on rasismi palstalla koska kaikki ihmiset puhuvat näin ja silloin toinen puoli syyttää rasimista.
        Se taas sattuu suomalaisia ainakin minua, koska kaikki puhuu suomalaisittain kaikki-puhetyylillä.

Eli Te ette nyt ihan ymmärtänyt kukaan mitä tarkoitin aloituksellani. Lukekaa se uudestaan sydämellä. Ei siitä tarvi etsiä vain virheitä ja pahuutta. Tarkoitan sanoa että Kaikki puhuu Suomessa tuollaisella tyylillä. Ja sitä ei muuten mamutttajat poista puhekielestä noin vain. Minulta tulossa myöhemmin esimerkki. En muuten ehdi sitä tänään, sori.

2. kaikkimiehet : toteamus -kaikki miehet raiskaa- olekin tasavertainen -kaikki mamut raiskaa- kanssa?
        Fennis: Toki on, mutta siihen ongelmaan yritän saada ratkaisua : Olen antanut itseni ymmärtää että kun suomalaiset puhuvat niin sana KAIKKI saattaa tarkoittaa eri lauseyhteyksissä eri määrää.
        - Aloituksessani oli esimerkki, että se kaikki on YKSI, eli se ainut ja tärkein, sisi kaikki tälle miehelle. Minä ymmärrän että ko yhteydessä ko mies ei tarkoita kirjaimellisesti kaikki naiset vaan se yksi. Lue se uudestaan.
        -Kaikki voi tarkoittaa myös suurinosa tai melkein kaikki.
        - Minulle monesti kaikki on tarkoittanut että kaikki ne (esim) mustat jotka olen tavannut on ollut inhottavia minulle. Kun en ole nähnyt kuin inhottavia mustia, niin on vähän vaikea uskoa että kivoja mustia olisi. Joten siitä tulee käsitys että kaikki mustat ovat inhottavia. Joten kuuntelijan älyn vastuulle jää onko hän viisas ja ymmärtää, että minä en voi tuntea kaikkia maailman mustia, eli tarkoitan jotain yhden ja melkeen kaikkien väliltä.
        - Ja sitten ovat nämä kuulijat jotka alkaa näsäviisastelemaan että ei kaikki ja plää plää. Se on tahallista keskustelun häirintää.

Siis minä puhun Puhetavasta, eli Fraaseista, en tarkoita yleistystä, mutta mamuttajat tekevät suomalaisesta puhetavasta rasismia. (=Se ärsyttää minua!)
        Ja aloituksessani annoin haasteen että keksikää parempi ilmaisu, tulevaisuus näyttää istuuko se suomalaiseen suuhun. Suoraan sanoen epäilen, koska KAIKKI sana on ihan kelpo sana. Riippuu vain kuulijan älykkyydestä mitä se tahtoo sillä ymmärtää.
        Lause : "Ja nyt olen ihan varma että kaikki suomalaiset puhuvat näin."
        Jos olet viisas, ymmärrät etten tarkoita heitä jotka esim puhuvat ei-suomea tai ovat mykkiä, joten siis EN tarkoita kirjaimellisesti kaikkia suomalaisia.
        Ja jos olet ihan täys-viisas ja ystävällinen niin ymmärrät että minä ymmärrän että aivan varmasti on muitakin puhe ilmaisuja, mutta silloin puhujan on kokoajan oltava erittäin tarkkana ettei tule lipsahdusta, mutta se tulee ihan kaikille, myös mamuttajille. Koska se sana kaikki on satoja vuosia vanha puhetapa.

OHJE : kuunnelkaa radiota sillä korvalla, nytkin oli mainos jossa puhuttiin kaikki, epäilenpä noinkohan tarkoitti 100% kaikkia. Ja tämän piti olla lyhyt vastaus?

• kaikkimiehet kirjoitti:

Miksi maahanmuuttajien tekemät rikokset saavat tällä palstalla aivan suhteettomasti huomiota? Moni kirjoittaja luulee puhuvansa kaikkien suomalaisten suulla, kun esiin tuo loputtomasti vain mamujen tekemiä rikoksia. Eihän normaali lainkuuliainen kansalainen pidä oikeutettuna rikosta kenenkään tekemänä.
        Minun mielestäni on väärin esittää mikään väärinteko jonka yksittäinen ihminen tekee yleistävänä. Kuitenkin aika yleistä on lukea lehdistäkin asiat esitettävän samaan tyyliin. Esimerkiksi näin: Miksi suomalainen mies on väkivaltainen? Miksi suomalainen mies juo? Miksi suomalainen on juro? Miksi suomalainen on pessimisti? Suomalaisista löytyy kuitenkin paljon täysin raittiita. Mutta kysymyksen -miksi suomalainen mies juo?- voi ymmärtää, että tässä syyllistetään kaikkia suomalaisia miehiä.

Niinpä. Hyvä kaikkimiehet 14.2.2011 00:05 Sä olet suloinen, ihana kun jaksat puolustaa suomalaisiakin miehiä.
        Sitten kun me ja sinä sovimme että se on vain puhetapa : Miksi sf sitä? Miksi sf tätä? Se on juurikin sitä puhetapaa eikä yleistämistä. Kun puhutaan ongelmista, niin puhutaan niistä sf-miehistä jotka aiheuttaa ongelmia. Ei puhuta niistä miehistä, naisista, lapsista eikä mamuista, jotka eivät aiheuta
        ongelmia. Niiden ongelmista puhutaan muissa yhteyksissä ja muilla palstoilla. Niitäkin on varmaan Suomellakin. Ja siellä taas ei puhuta mamujen tekemistä ongelmista.

Yrittäkää nyt, kiltisti pyydän, ymmärtää että kun puhutaan : Miksi suomalainen mies juo? Sovitaanko, että kaikki viisaat ymmärtää ettei se tarkoita kirjaimellisesti 100% Wikipedia : Suomen väestö 31. joulukuuta 2008 oli 5 326 314 henkeä, joista miehiä oli 2 611 653 ja naisia 2 714 661.
        Eikö niin että miehistä 2 611 653 kpl suurinosa on esim lapsia myös vammaisia ja absolutisteja jne. Kun yhteiskunnallisesti keskustellaan niin pitää myös tietää jotain. Joten ko tapauksessa he puhuvat vain niistä miehistä jotka juo, se epämääräinen lauma, joka ei ole missään kirjoissa, vaan ne joka kylän tavis-juopot.

Sitten jos mietitään mitä Virossa mietitään suomalaisista, kaikki olemme kuulemma juoppoja. Minulle se tarkoittaa että suuriosa virolaisten näkemistä suomalaisista ovat kännissä. TOTTA! Mutta me jotka olemme Suomessa emme ole kännissä. Silti saamme leiman, jonka turistit Viroon vie. That´s life.
        Tehdäänkö siihen muutos? Älkää ryypätkö Virossa. Helppoa..ko? Onnistuuko?
        Tuskin kukaan uskoo? Virossa on halpa viina ja siksi sf.t menee sinne dokaa, koska kaikkea ei voi tuoda Suomeen kassissa, osa on pakko tuoda päässä, säästöä sekin on.

Ja tuo sinun, kaikkimiehet, eka kysymys : Miksi maahanmuuttajien tekemät rikokset saavat tällä palstalla aivan suhteettomasti huomiota ?
        Fennis vastaa: koska mamujen tekemät pahuudet ja outoudet saavat suomalaisissa aikaan inhoa, jota mamuttajat kutsuvat rasismiksi. That?s why, I supose.
        PS Kiitos, kaikkimiehet, haasteista, Olivat Tosi Hyviä.

• Mover kirjoitti:

rikoksia tekemättömien mamujen oikeuden olla kuulematta rasistisuuksia ja nauttia niitä perusoikeuksia kuin muutkin.
        Yleistämisilmaisujen riski on siinä, että niiden kautta

a) saatetaan tahattomasti välittää esim. koko kansanosaa tuomitseva viesti

b) sama saatetaan tehdä myös tahallisesti - jolloin onkin kysymyksessä jo rastisisuus

Siksi "kaikki" - sanan käyttö ei mielestäni edes enää ole yleistys - vaan määrittää jonkun porukan: "Kaikki".

Sen vuoksi en voi ymmärtää, miksi PITÄISI lähteä pelleilemään sanoilla, joiden merkitys on vähintäänkin epävarma.

Fennis : He he, tästähän olen yrittänyt puhua : mamujen ja mamujen oikeuksista, entä suomalaisten oikeuksista? Vai että saako mielstänne mamut raiskata syyttömiä suomalaisia? Jatkuvasti puolustelette mamujen raiskauksia, koska suomalaisetkin raiskaa, mutta syyttömiä muslimeja ei saa syyttää syyttä raiskaajiksi, varsinkaan kun suomalaisista kukaan ei syytä niitä jotka ei raiskaa, vaan niitä loppuja vain peljätään. Se on eri asia.

Sitähän minä juurikin yritin sinulle selittää, mitä se KAIKKI-sana tarkoittaa ja mitä ei. Paappas ihan vaan uusiksi se lukeminen. Kyllä siitä ymmärtää jos tahtoo mitä kaikki tarkoittaa.

Me ollaan omassa maassa ihan laillisesti, monet tuolla roikkuvista mamuista on laittomasti Suomessa. Näenhän niiden touhuja kokoajan sponssaa lisää porukkaa ehkä jopa rikollisia tai rikollisesti Suomeen. Silti suomalaisia haukutaan ja syytetään Suomessa rasisteiksi, kuten nyt esim minua. Suomalaisten verorahoja haaskataan mamujen hyvinvointiin, mutta omasta kansasta ei välitetä ikinä pennin vertaa, vaan haukutaan rasisteiksi.

Sinulle tärkeämpää on puheilmaisu, se ettei syyttömiä muslimeja syytetä, kun täällä monikin puhuu kokonaisen lapsen loppuelämän pilaamisesta, eli muslimien kammottavista raiskauksista.

Niinkuin minut raiskasi yksi mamu niin en saisi pelätä kaikkia mamuja?
        Tämäkö on logiikkanne?

Se on jännittävää miten te pakotte ihmisluontoa tiettyyn muottiin, kun se ei siihen mene, niin se ei siihen mene! Ihan samoiten mustien afrikkalaisten luonne ei mahdu suomalaiseen muottiin, sitä on siihen ihan turha väkisin ängetä. Tai siltä se eräiden kohdalla näyttää varmasti.
        Ei myöskään suomalainen luonne mahdu afrikkalaiseen muottiin. Se on piste!
        Ja se on Luonnon Laki!
        Se ei ole Suomen Laki.
        Näin vain on.Piste.

Koska mamuilla ei ole sydän kasvanut Suomen maassa, niin niillä on suurempi halu vain käyttää hyväksi maamme varat ja viedä saalis kotiin. Kuten on ollut tapana jo viikinkien ajoilta asti. Siinä ei ole mitään uutta. Mutta mamuttajien mielestä kaikki mamut saavat hakea täältä mitä tahtoo, koska ja koska plää plää. Meille suomalaisille tuntuu jäävän vain maksajan rooli ja ehkä lopuksi poltettu maa, viitaten epä-vitsikkäästi saksalaisten poistumiseen lapista. Ei ole ihan kybällä oikein että meitä käytettään hyväksi ja osa suomalaisista nauttii siitä (=mamuttajia), saaden mitä, on minulle vielä arvoitus. Mietintämyssyssä porisee.

Mover : Yleistämisilmaisujen riski..
        Fennis: yritä nyt unohtaa se riski ja nosta jalat "reinosti" pöydälle ja siirrä paino selälle ja nauti Suomen muhkeasta luonnosta. Kaikki kyllä hoituu, kun saamme Suomen takaisin Suomea rakastaville suomalaisille, fennofiileille, Suomen ystäville, niin kaikki hoituu /-isi

Mover : a) saatetaan tahattomasti välittää
        Fennis : Olisi nyt jotenkin tehtävä selväksi myös se että me tavalliset pienet ihmiset emme voi olla rasisteja. Me voimme vain inhota heitä kaikkia/ osaa heistä. Se osa on tuskin sen suurempi kuin on suomalaisten keskenkään.
        Voisin laittaa tuhat ranskal. viivaa ja saada ne täyteen miten sf inhoo sf.ää. Se ei ole kuitenkaan rasismia. Rasismia voi tehdä vain poliitikot ja virkamiehet. piste.
        Voisimme joskus puhua siitäkin, mutta ensin tahdon apinan pois suomalaisten niskasta: Stubbi sanoi HS 19.3. että suomalasite ovat rasisteja Sen jätkän on pyydettävä anteeksi toi emä-vale. Inho, viha, jota sf ovat kokeneet täällä aina on nyt yks kaks muuttunu rasismiksi kun kohteena onkin mamut. Siis kun suomalaisia on vuositajoa kohdeltu huonosti niin se oli ja on hyvä, mutta nyt kun mamut saavat tuta sf.n saatanallisen vihan niskassaan niin nämä kuninkaalliset eivät sitä siedä vaan rupeavat syrjimään suomalaisia.

Mover : miksi PITÄISI lähteä pelleilemään sanoilla
        Fennis : voi hyvää päivää kun tätä olen tässä jankannut, että meillä on Suomessa ollut tapana puhua näin. esim eilen radiossa, poika, mies, EK = ei kiinostanut yhtään hänen höpinänsä ja leikkauksensa kunnes hän sanoi KAIKKI pojat.. silloin heräsin minäkin, että ähähää siinäs kuulit Mover, se on tapa puhua Suomessa. Se ei ole pelleilyä. Tämä (muistista:) golffari Mikko Ilonen jotain sanoi: että kaikille pojille tulee sellainen patti niskaan että pitää leikata. Niin fennis heräs että mitäköhän "kaikkia poikia" hän nyt tarkoittaa, kun en edes kuunnellut kunnolla, kun urheilu ei ole päälajini. Mutta en ole koskaan aiemmin kuullut että KAIKILLE pojille tulee leikattava patti niskaan. Vai tuleeko pojat? Tehän ko asian tuntijoita olette.

• Mover kirjoitti:

MoverKäyttäjän viestit 13.2.2011 17:33
        sovitaanko : SF = Suomi sf = suomalainen

Fennis : Minä taasen olen kybällä niin viihteellä täällä ja on kivaa että vihdoin saamme puhua mitä mieltä me tavall. kansalaiset olemme asioista. Ja olen huomannut että täällä se viisaus juurikin on huipussaan eikä missään eduskunnassa. Ja meidän pitäisi oikeasti perustaa kansalaisparlamentti, jota olen toivonut ennenkin.

Ymmärrän että monikin kaipaa faktoja, mut hei c´moon, eikö nyt voitais olla ihan mutu pohjalla. Minä en nyt kyllä edes ykkösellä usko täällä olevan kaikki 100%.sta totta. Jos jotain täältä luen, niin katson nyt toisen ja kolmannenkin lähteen. Esim nytkin on hakusessa aika kova juttu, jonka olen lukenut 3 eri paikasta, mutta lähde, johon kaikki viittaavat on edelleen piilossa. Olkoon vaikka YLE taikka Hesari, niin minä en niidenkään tietojen perustella rupee juoksee minnekään. Ainahan on painovirheitä, joten kaikki on tarkistettava moneen kertaan.

Minä suhtaudun asioihin Netissä näin : Kun luen jotain, niin se saattaa olla valetta tai totta, ihan yhtä hyvin kuin AkuAnkassakin. Minä ainakin otan tämän viihteenä en absoluuttisena totuutena, vaan siten että aisat saattavat olla yhtä hyvin totta kuin valhettakin, kaikki pitää tarkistaa. Ja toinen pointti miksi olen yrittänyt tulla tänne; tuulettaa (= äsken muualla olit kirjoittanut hioo. Yes!! just niin) omia ajatuksia, että mitä mieltä muut ovat ja jos käy oikein hyvä tuuri niin täältä voi saada uutta tietoakin.

Sitä paitsi jos kun puhumme rasismista yleisesti, niin emme toki puhu yksittäisistä tapaukista, vaan yleisellä tasolla. Yksittäisiä tapauksia otamme vain esimerkinomaisesti esille. Esim minä en Tiedä yhtään somalin raiskausta, olen kuullut jotain höpinää, mutta minä yritän puhua ongelmasta: mamujen raiskaus kokonaisuutena, mille pitäisi tehdä jotain, kun mamuilla, ainakin osalla muslimeista on se käsitys että huivittomat tytöt saa raiskata. Se asia olisi korjattavissa jos joku taho niin tahtoisi, mutta ainakun tästä puhumme, niin viestimme osuu seinään nimeltään mamuttaja: kyllähän sf.kin raiskaa. Että hohoijaa vaan voi sanoa. Ihan kuin te mamuttajat ette voisi sanoa niille ettei SF:ssa saa raiskata sf.laisia. Onko se vaikeata? Onko vain helpompi antaa heidän toteuttaa omaa raiskaaja-kulttuuriaan kun kerta sf.kin raiskaa. Ei millään pahalla, mutta se kuulostaa siltä, joka kerta kun puhumme pelostamme hirveyksiänne kohtaan, niin te taas ette edes yritä tehdä mitään niille hirveyksille vaan haukutte sf ja Stubbi jakaa verorahamme mamujen hyvinvointiin. Ärsyttävää.

Kyllä minäkin teidän pahoja asioita suomalaisista, joita ei ole mamuilla, mutta niiden asioiden toistelu ei poista niitä mamu-ongelmia, joista SF.ssa kärsitään. Eikä muutaman hyvän asian toistaminen poista sitä suurta pahaa kokonaisuutta.
        Mover : Somaleista ei siis raiskaa enemmistö
        Fennis: sehän nyt taas vähän riippuu miten raiskauskin määritellään, esim äidin tekemä / teettämä klitoriksen poisto on mielestäni tytön sukupuoli-elimiin koskemista ja rikos Suomessa, mutta heillä kulttuuria, heheh, oksettavaa kulttuuria, siis raiskaus on kulttuuria. Sillä tavallahan raiskaus luvut saadaan pienemmiksi, kun sanotaan että se on kulttuuria. Ei raiskaus tarkoita vain peniksen työntymistä vaginaan, vaan minkä tahansa esim sormen tai esineen työntämistä. Ja myös nainen voi raiskata pojan jos koskee sormella sen pippeliin seksuaalisesti tai poistaa siitä osia, jos ei ole lääkäri. Nämä nyt ovat minun mielipiteitäni. Tarkistakaa sitten esim
        poliisilta.

Edelleen ihmettelen miksei konflikteja synny aasialaisten kanssa. Esim kulkiessa käytävillä he ovat varsin huomaamattomia, mutta kun kävelen niin aina somali-lauma on edessä ja ne on kierrettävä, ne kuninkaallisethan eivät väisty! Vai eikö aasialaisia ole SF.ssa enää ollenkaan?

• Mover kirjoitti:

Mover : Itse asiassa tosiaan v. 2005 somali raiskasi Suomessa 7 kertaa.
        Fennis: No voihan jippii, sittenkin ?? ja yäk. Miksi jatkuvasti kieltäydytte ymmärtämästä yhden tytön raiskaus ei ole tilatso, vaan kokonainen elämä jopa 60 vuotta elämää pilalla vain muutamassa minuutissa. Ja 7 raiskausta on 420 vuotta oikeata ihanaa, kivaa, suloista elämää pilalla. Kiitosta vaan, ja tuon kaltaiset kommentit saavat niin paljon vihaa aikaiseksi ja juurikin kaikille raiskaus-kulttuurista tuleville. Ja siitä saatte kaataa vaan itselllenne musuttajat.
        Minulle minun elämäni oli kaikki, minusta ei ikinä enää tullut sitä joka olin ennen sitä. Raiskaus muuttaa tytön totaalisesti.
        Teille ne on vaan tilastoja tilastojen perään, ihmiselle se on kaikki, koko elämä.
        Te ja teidän ällä tilastonne, sanonko minne saatte tunkea ne? Sillä ei ole merkitystä onko raiskaajia yksi vai miljoona, tytön elämä on muuttunut erilaiseksi.
        Olen kuullut että monet jopa yrittää ehkä onnistuukin itsemurhassa. Ja te paukapäät vaan mietitte tilastojanne.
        Ei hyvä.

Mover : nämä pelot, joita täällä lietsotaan ovat liioiteltuja
        Fennis: Teistä tilastonikkareista kukaan ei ymmärrä todellisuudesta yhtikäs mitään.
        Ja fennis jatkaa kokemuksesta : nämä pelot, joita täällä lietsotaan ovat
        todellakin V Ä H Ä T T E L Y Ä siitä hirveydestä mitä se ihan oikeasti on.
        Vain raiskattu voi tietää mitä se helvetti on. Ja minua sattuu fyysisesti kun kuulen että taas joku tyttö raiskattiin, älä tule mulle noiden tyhmien tilastojesi kanssa enää....

• Mover kirjoitti:

Sitä ei tule vähätellä. Se on oikea, aito tunne.

Mutta sen vuoksi ei tule laittaa koko yhteisöä muuttamaan elämänrytmiään ja vaatimaan suhteettomia muutoksia ympäristöön.

Maailmassa on monenlaista pahaa.

Jos minä saisin antaa sinulle ystävän neuvon, niin toivoisin, että opettelisit tunnistamaan sen pahan nimenomaan yksilön mukaan - ilman että alkaisit vain syyttää koko hänen viiteryhmäänsä.

Koska silloin asiat menevät ihan hulluiksi - ja kukaan ei voi hyvin.

Fennis : Kiitos vaan ystävällisestä neuvosta, mutta ei uppoa.

Ihme mussuttaja tämä Mover oli!
        Mussuttaja tarkoittaa typerien puhujaa siinä on 2 ss-kirjainta, jos ei näe.

Okei siis kun minua on purrut vain yksi koira, vähän, ihan vähän, ihan pikki-pikki-riikkisen nappas sormesta ohikulkeissaan.
        Arvatkaapa miten paljon nyt pelkään kun koira lähestyy? Tiedän se ei ole sama koira, ei edes saman kokoinen, ei saman värinenkään, eikä saman rotunenkaan, eikä sama kaupunkikaan.

Eka hiki nousee, rupee pelottaa, pelko lisää pelkoa, entä jos toi koira haistaa pelkoni? Pelottaa enempi! "Kohta se koira riuhtasee itsensä irti tuolta hentoiselta pojalta ja puree minua joka paikkaan" ... Ei vaan se on irti! Aika vanha, haistaakohan se jo pelkoni ja minut, nyt vai kohta, ei ihan vielä, mutta jos nyt se taitaa jo aloittaa hyökkäyksensä? Jalat alkaa mennä velliksi, askel ei mene eteenpäin, hidastuu kauhu yltyy, pakkanen puree, nälkä kurnii, väsyttää, pakko päästä kotiin, jalat etsii jotain minne pääsee karkuun ettei se tulisi kohti.
        "Voistko laittaa koirasi kiinni?" pyytää yksi mummeli.
        Mies:"Ei se tee mitään" Arvaapa kaksi kertaa paljonko se auttaa, ettei se plää plää muka tee mitään, kun se teki jo se aiheutti kamalaa pelkoa, tuskaa ja hiki valuu pitkin selkärankaa. Vai ettei tee mitään. Ettekö te itsekkäät koiran omistajat ymmärrä yhtään mitää, mitä on pelko? Siis kaikki tämä vain yhden koiran pien purasun tähden.

Ettekö te itsekkäät musujen hypettäjät ymmärrä yhtään mitää mitä on pelko? Siis vain yhden musu-kultturelli-raiskauksen tähden. Kun yksi mies raiskaa yhden tytön siinä menee 60 vuotta elämää pilalle. 10 raiskaaja pilaa 600 vuotta elämää. Mielestäni se ei ole mitenkään vähäteltävä asia!

Minulla on 200% oikeus inhota ja vihata muslimeja Kyllä ja jokaista! Pankaa minut sitten vankilaan! Olkaatte niin hyvät!
        Muslimit pois Euroopasta! Täällä ei voi elää raiskaajien kanssa. Ihan sama kuka raiskaa kuka ei raiskaa, niitä jokaista pelkäämme aivan kuten pelkään jokaista koiraakin, vaikka se on eri rotuinenkin.

Pelkoa tai ei, fobiatai ei. Ihminen ei voi linnottautua kotiinsa kuin vankilaan, mutta pelkoani ette poista haukkumalla minua rasistiksi. TE kaikki Suomen muka oppineet fiksut lukeneet, te helvetin aivoinvalidi-professorit, ette ymmärrä ihmisen elämästä yhtään mitään, että pakotatte elämään raiskaajien keskellä ja vielä haukutte pelkoamme rasismiksi ja rikollisuudeksi. Te liika-lukeneet paukapäät, menkäätte Afrikkaan oppinenne, minä puhu elämästä oikeasta elämästä.
        En siitä mitä kirjoistanne opitte, mikä on ihminen, ai että sivistynyt ihminen ei pelkää.
        Haistakaa paska koko valtiovalta. Haluatteko lisää haukkua minua rasistiksi ? Antaa tulla vaan, Stubbidou! Mutta kokoomusta en äänestä, niin kauan kun se suomalaisten haukkuja on siellä.

Joka kerta kun muslimi on raiskannut taas yhden tytöistämme, niin pelkoni ja vihani yltyy kaikkia musuja / mustia kohtaan.
        Kannattaisiko heidän hetki pohtia kannaattaako raiskata kokoajan, kun se kaatuu kuitenkin kaikkien mustien ja mulimien niskaan? Vaikka miten olisikin rasismia, totta se on kuitenkin eikä se poistu vankilallakaan!
        Joo laittakaa vaan musujen raiskaamat rasistit vankilaan että raiskaajat saa juosta vapaammin.

Ja tämä huuto oli tarkoitettu eniten tyhmille päättäjille ja muka-viisaille
        ja Moverin lauseeseen : opettelisit tunnistamaan sen pahan nimenomaan yksilön mukaan
        fennis sanoo : just joo hehe, nyt menee taas kuppi nurin, tämä on todellakin raskasta saada teitä ymmärtämään asioita oikein. Ja tarkoitan NYT Kaikkia teitä, jotka ette ymmärrä! En tarkoita niitä Kaikkia jotka tämän ymmärtävät.

• Mover kirjoitti:

Fennis :
        Juuri siltähän se kuulostaa kun sanotte että suomalainenkin raiskaa.
        Onko se teille sitten niin hirmu vaikeeta sanoa niille raiskaaja-kulttuurista tuleville ettei SF.ssa saa raiskata minkään näköistä tyttöä minkään syyn takia.
        Onko se oikeesti niin vaikeaa mitä tuolla sanoit että niitä on 4000-11000 eikö noille voi kävästä vaikka oven takana sanomassa ja sitten jokiselle uudelle joka tänne tulee?
        Ei ette voi sanoa, vaan olette hiljaa, kyllähän sf.kin niitä raiskaa.
        Jessus, että mä alan taas hikeentyy.

Mover :RASISMI on vain rikos
        Fennis : Jo on, mene sitten sen rasistiesi luo, ja lopeta suomalaisten syrjiminen omassa maassaan.
        Suomessa ei ole muuta raismia kuin se mitä muslimit tekee suomalaisille alkaen St. Stubbidou

• Mover kirjoitti:

- vaan siitä, että SYYTTÖMIÄ EI SAA SYYLLISTÄÄ.

Se on rasismipalstan alku ja loppu.

Ok?

Fennis :
        Niinpä siis Movereille kysymys on siitä että SYYTTÖMIÄ EI SAA SYYLLISTÄÄ
        Suomalaisille kysymys on siitä syyttömiä eikä ketään suomalaisia saa raiskata, minkään syyn takia.
        Ja nyt tehdäänkin uusi sääntö että suomalaisia ei saa enä edes katsoa.
        Laittakaa vaan se Burga silmillenne raiskaaja-miehet. Ja nyt tarkoitan siis niitä jotka tykkää raiskata tai muuten vaan ei osaa kävellä kadulla raiskaamatta nuoria tyttöjä.

Onneksi kuitenkin suurinosa miehistä on ihan terveitä.
        Mutta jos noi raiskaukset ei lopu niin kohta rupee loppumaan tai alkaa jotain muuta
        OK?

• - mutta
        ei taida olla vihreä kirjoitti:

blogi.... ettei vaan olis mEstari Halla-ahoa tässä pilkattu paskanjauhajaksi?

sehän ei ole pilkkaamista, vaan tosiasioiden toteamista

• Siis tarkoitin että meidän suomen kieli minusta riippumattomista syistä sisältää kummallisia fraaseja ja eräs niistä on sana kaikki, jota kaikki käyttää kaikille tutulla tavalla ja kaikki valittaa; ei kaikki, älä yleistä.

Ja sen takia koska meillä on suomen kielen professoreita, ja noita kielipoliiseja niin voisittehan miettiä oikean ja helpon fraasin = sanontatavan sen tilalle, jotta pääsisimme jo vihdoin tästä typerästä kinasta että pääsisimme ongelmien ytimiin, joita on paljon Suomessa.

Esim Väyrys-Pave sanoi jotain, josta Kaarina Hazard ja muut ritarit väitteli radiossa, että jos sanoi : xxx niin se on rasismia mutta jos sanoi näin : xxx se ei ole rasismia. Ongelmana oli tuttu kaikki-sana. Miksi näistä asioista pitää saivarrella, kysyn minä? Kuitenkin me kaikki suht järissämme olevat suomalaiset ymmärrämme mitä Pave tarkoitti. En yhtään tiedä mitä Väyrys-Pave sanoi, että olen sen tiedon varassa mitä "ritarit" sanoivat Väyrys-Paven sanoneen, mutta olen aikas varma, että suomenkielen hassuista fraaseista huolimatta Väyrys-Pave tarkoitti, että Ghanasta ei pitäisi ottaa enempää mamuja, koska niistä jo tänne tulleista suurinosa tai merkittävä osa on osoittautuneet sopeutumiskyvyttömiksi tai sopeutumishaluttomiksi. Ei varmasti ole kyse kaikista vaan liian suuresta joukosta saapuneista ganalaisista. Jos Väyrys-Pave on puhunut totutulla suomenkielellä kaikki niin ei Pave eikä kukaan tarkoita kaikki yleistävästi, eikä kukaan viisas suomalainen luule että Väyrys-Pave olisi tarkoittanut kirjaimellisesti 100% kaikkia, vaan ko sana kaikki on fraasi suomen kielessä. Ja kyllä suomalaisten pitäisi ymmärtää tämä! Aikuisten oikeesti hei c´moon.

Mielestäni tässä Suomessa on nyt sikamainen sisällissota suomalainen puhekulttuuri vs muslimien kannattajat, jotka suurennuslasi silmillä ja korvilla kulkee pitkin Suomen maata etsien kuka puhuu kaikista ja miten.
      Silti olen melko varma että myös mamuttajat ja musuttajat puhuvat ko kaikki-tyylillä. Esim Stubbi HS 19.3. 2010 s A5 puhui yleisesti suomalaiset ovat rasisteja ksenofobisia = vieraskammoisia. Ihmettelenpä miksi ulkoministerimme haukkuu oman maansa kansalaisia ja sitten perustaa brändityöryhmän pelastamaan Suomen mainetta, maailmalla, jepjep, siis sen rasistisen Suomen mainetta. Hyvä alku pamaus brändityöryhmälle.

Fennis tahtoisi tähän nyt muutosta, koska elämme Suomessa ja meillä suomalaisilla on satoja vuosia ollut tapana puhua näin, niin päästäkää "kaikki" pannasta TAI keksikää sitten parempi ilmaisu ja sen pitää olla aikas kätevä, vetävä ja suuhun sopiva, muuten se ei juurru suomalaiseen puhetyyliin.

Tämä saivartelu, mitä kaikki tarkoittaa, ollut ihan tahallista kiusaamista tässä maassa jo pidemmän aikaa, siis aikuisten oikeesti jo ennen mamuja.

Sitä minä olen yrittänyt selventää. Kun luette aloitukseni uudestaan ja sydämellä niin kyllä se valkenisi fennofobisillekin = Suomen vihaajille.

Kirjoitin myös että sana-KAIKKI olisi ystävä jos niin tahtoisitte, koska se nopeuttaa puhetta, ilman selittelyjä; puhumme ongelman aiheuttajista, käsitellen kaikkia heitä yhtenä laumana, emme puhu kaikista niistä jotka eivät aiheuta ongelmaa. Eikös?

Jos sinulla on auto rikki, niin haluathan sen korjata..vai?
      No entä jos vaimo sanoo mutta onhan naapurin auto ehjä? Tai onhan pesukone sentään ehjä ?
      Miten niiden ehjien tavaroiden asioiden luettelointi korjaisi sen rikkinäisen auton?
      Ja siksi kun puhumme ongelmista, niin keskitymme vain niihin jotka aiheuttavat ongelmia.
      Eihän ehjää kannata korjata? Eikä ehjä tavara poista rikkinäisen tavaran tuomaa mieliharmia?

Te miehet ymmärrätte vain autoja, pliis tälläkin kertaa, jookos, ja nyt saatte suukon(*)
      Ja jos ette vieläkään ymmärrä niin ens kerralla saatte kaksi.

• Voi per..jantai, kun en tahtoisi aina ottaa itseäni esimerkiksi, mutten voi muistakaan puhua, joten sori:
      Nyt helppo esimerkki :
      Aikoinani minulle sanottiin mikset ota miestä? Sanoin kun kaikki miehet raiskaa.
      No nyt minulla kyllä on mies, joka ei raiskaa, mutta tämä oli siis nuoruudessani.
      Siis kaikki miehet raiskaa.
      Helppo ja ytimekäs vastaus.

Vai olisko minun aina pitänyt ruveta vuodattaa jokaiselle pitkät litaniat, miten minut ovat ketkäkin miehet raiskanneet, jokainen selvittää erikseen ja sen jälkeen selvittää miten ja kutka ei ole onnistuneet raiskaamaan minua, mutta yrittäneet ja miten monta lähellä piti tilannetta on ollut.
      Sillä elämäni varrella on ollut myös enkeleitä, jotka ovat pelastaneet henkeni ja kiitos, heille! Esim kerran yks pöljä lähti seuraamaan minua väkisin. Pihalla tuttu naapuri tuli ja pyysin päästä hänen kotiin. Ikkunasta katsoin niin se jätkä pyöri pihamme puskassa. Sanoin sille pelastajalleni, etten voi mennä kotiin toi jätkä on vieläkin tuolla puskan takana. Näitä esimerkkejä olisi satoja ellei jopa tuhansia.

Ja siihen kysymykseen on toinenkin vastaus, koska kukaan järkevä mies ei seurustele raiskatun naisen kanssa ja minä en voi seurustella miehen kanssa joka ei voi seurustella raiskatun naisen kanssa. Ympyrä sulkeutui. En ole valehtelija, en voi olla kertomatta tuota, monet voivat. Enkä tunne kun yhden naisen jota ei ole raiskattu. Joten monet raiskatut naiset voivat olla miehen kanssa kertomatta karmeasta asiasta. Siinä on myös syy moniin tuskiin, joita liitoissanne on. Nainen ei voi kertoa koska mies jättäisi heti, kuten minutkin kun kerroin myöhemmin. En voi elää sellaisissa suhteessa jossa mies ei tietäisi, nyt tietää ja hyväksyy, kait, jos, en tiedä kärsiikö hän, ilmeisesti, luulen. En tiedä. Ei puhu.

Ja se kaikki kauheus mitä olen kuullut muilta naisilta, en voi yksityistää, kerron yleisesti: raiskatuista naisista tulee erilaisia, aggressiivisia, hakkaajia, alkoholisteja, huumeiden käyttäjiä, yrittää itsemurhaa, toiset jopa onnistuu, mutta joka tapauksessa jokaiseen se koskee ja paljon. Toiset kestää sen paremmin, toiset pystyy ehkä jopa unohtaa. Elokuva Vuorovetten prinssi oli kamala, mutta hyvä esimerkki. Jos asia kiinnostaa psykolog kannalta kannattaa katsoa. Upeasti näytelty; Barbara Streisand ja ihqu Nick Nolte , muistatteko 70 luvulta… aah

Okei haaveista takaisin tähän päivään, kun sanoin kaikki miehet raiskaa, niin tarkoitan sillä että Minun kokemusteni perusteella kaikki Minun kohtaamani miehet ovat raiskanneet tai yrittäneet raiskata minut, en tahdo enää ketään miestä lähelleni, että nyt riitti. ( Ja ihan oikeasti niistäkin vain suuriosa, merkittävästi liian moni, ei siis kirjaimellisesti 100% kaikki) Ei tietenkään kaikki, hei c´moon aikuiset, kyllä tämä on pakko ymmärtää, ette te voi olla niin puu-aivoisia, että te luulisitte että minut on kirjaimellisesti raiskannut tai yritänyt raiskata ihan jokaikinen mies? hehe
      Jos joku vielä tämänkin selityksen jälkeen luulee että kaikki tarkoittaa jokaikistä, niin hän saa sitten mennä tutkituttamaan päänsä.
      Tällaisten asioiden liian monien tapausten jälk on vaikeaa enää luottaa kehenkään mieheen.
      Aivan sama asia on mamu-asioissa, liian monta on liian monta ja nyt riittää ei jaksa enää! Se on silloin tälle tapaukselle kaikki eli nyt riitti, eli sietokyky on loppu, finaalissa, finito, ei enää yhtään lisää näitä tapauksia. Kaik o mänt.

Tämä oli nyt niin yksinkertaisesti selitetty, että nyt se on ymmärretty, jookos? VAI (*) (*)
      Onko sana kaikki nyt ymmärretty, siis kyse ei ole yleistämisestä vaan se on fraasi, jonka tarkoitus on kyllä suomalaisten tiedossa.

• Ja jokohan minä pääsen tähän suomen kielen ehkä kummallisimpaan fraasiin, jonka tahdon ottaa tähän lopuksi esimerkiksi kaikkien suomalaisten fraasien kanta-fraasiksi.

Kun ystäväsi vetäsee leivän väärän kurkkuun, sinähän tiedät mitä tapahtuu ja miltä tuntuu? Moni myös tietää mitä pitää tehdä? Niin siis selkään hakataan silloin kun yskijä yskii ulospäin ja taukoa pidetään silloin kun yskijä yskiin sisäänpäin, muutenhan se voi irrota ja mennä syvemmälle. Osaatko nyt? Hyvä.

Tälleenhän me olemme eläneet, asuneet ja toimineet Suomessa aina? Saanko sanoa aina? Sillä enhän ole elänyt aina.

1. Okei kun tahdotte saivarrella niin katsotaan minkä se kaveri siis vetäs?
      Tuskinpa leipää, vaan ihan pikkupikki-riikkisen palan leipää, siis ei koko-leipää vaan pienen palan. Me tiedämme sen!
      2. Ja siis niinku minne ystäväsi sen vetäsi? Väärään kurkkuun ? Missäköhän on se oikea kurkku ja väärä kurkku, koska kurkun kauttahan kaikki ruoka menee ruokatorveen?
      Meillä kaikilla on vain yksi kurkku, joten ei voi olla oikeaa ja väärää kurkkua.

Siis ihan oikeasti ystäväsi horas pikkupikki-riikkisen palan leipää henkitorveen. Mutta kuka puhuu siinä yskiessä : Mä vetäsin pikkupikki-riikkisen palan leipää henkitorveen? Puhukaa vaan yskiessä silleen kyllä me sekin ymmärretään.

Eli minä puhun että tässä on kyseessä fraasi, eli sanontatapa, aivan kuten on sana- ja lause-hirviö kaikki miehet sitä ja kaikki naiset tätä ja kaikki mamut tota.

Se on puhetapa ei rasismia, eikä yleistämistä.
      Sori, vaan pilkunnussijat olette niin väärässä, ei fraaseja voi edes poistaa satoja vuosia käytetystä kielestä. Mutta yrittäkää vaan, olenhan antanut jo vihjeen että keksikää parempi ilmaisu, mutta älkää sitten ihmetelkö että jos se ei juurru puhetapaan, koska kaikkia ihmisiä ei voi aina pakottaa.
      Sori kaikkien takia ja kaikkien puolesta ja kaikille.

Mutta jos tätä riitaa ei saada selvitetyksi, niin me emme ikinä pääse ongelmista puhumaan.
      Ja sitten Se seuraava kysymys on että tahdottekokaan?

PS:
      Ja on suomessa muitakin hassuja fraaseja, joita voitte miettiä itseksenne.
      Ja jos te tahdotte elää Suomessa niin teidän kaikkien on opittava myös nämä suomen kieln hassut kummalliset ja omituiset fraasit.

• "kaikki mamut vihaa Suomea" ??? -fraasin selitys :

Husein Muhammed. Kirjoitan muistista : hän pakeni lapsena kotimaastaan Turkkiin jossa odottivat vuosia
      YK:n päätöksellä Muhammedit pääsi1994 kiintiöpakolaisina Finland-nimiseen maahan. Se ei ollut välttämättä juhlan aihe

Tämä on se mihin haluisin muutosta. Ne jotka ei tahdo tulla Suomeen, niin niitä ei saa pakottaa tänne, koska tuollaiset pakkosiirtämiset aiheuttaa vihaa sekä mamuissa että kantaväessä. Niin ketä se sitten hyödyttää, kun kenelläkään ei ole oikeasti hyvä olla enää? Ja siitähän minä olenkin paljon puhunut että noiden mamujen silmistä kyllä näkee kuka vihaa olla Suomessa. Enkä ole nähnyt yhtäkään sellaista mamua, jonka silmistä loistaisi ihastus Suomeen.
      Se oli tekstistäni : http://keskustelu.suomi24.fi/node/9686698

Tämä on se kuvio minkä takia minä sanon että : kaikki mamut vihaa Suomea, koska kaikki ne mamut jotka minä olen nähnyt tuntuu vihaavan Suomea, varsinkin se eka poikaystävä-kokelas joka sanoi : I hate Finland. Enkä minä en ole nähnyt yhtäkään mamua joka ei vihaisi Suomea. Tietenkin jokaisen kuulijan on ymmärrettävä että minä en tunne kaikkia Suomen mamuja, en edes kaikkia Helsingin mamuja, vaikka se taitaa olla lähes samaa asia. hehe

Ja vielä loppukommentti Moverille, kun sanoit tässä kerran : älä yleistä, että tätä se on se suomalainen puhetyyli, opettele se tai muuta Afrikkaan, jos siellä olisi tyylikkäämmät puheilmaisut.
      Jos te ihmiset aiotte olla Suomessa niin tämä puhetyyli on teidän hyväksyttävä tai muutatte pois tai keksitte paremman tilalle, mutta ihmisillä ei ole keskusteluissa aikaa selittä mitä se "kaikki" tarkoittaa.

Olen ihan varma että syntyperäiset suomalaiset tämän ymmärtää, jos tahtoo.

Olen aina ihmetellyt miksi miehet hermostuu kun sanoo : kaikki miehet raiskaa,
      mutta itse miehet sanovat helposti että kaiket naiset mäkättää.
      Niin onko nyt kenelläkään ehdotuksia miten tästä jatketaan, vai lopetetaanko kaikki kaikki keskustelut tähän? On ihan puuaivoista väittää ettei tätä muka ymmärretä.

On ihan eri asia jos tarkoitetaan kirjaimellisesti kaikkia, ihan 101%.sti. Se vaan on niin pojat ja tytöt niin että sellaista keskustelua saatte hakea suurennuslasilla että joku keskustelija tarkoittaisi ihan aikuisten oikeasti, kirjaimellisesti kaikkia. Se on mahdotonta! Ei kukaan tunne kaikkia.

Onko asia ymmärretty?
      Pannaanko piste? Kukaan ei yleistä, vaan kyse on puhetyylistä, Mover!
      Sopiiko?

• sillä

hänhän pyrkii täällä eduskuntaan

• sillä kirjoitti:

Enhän tarkoittanut sitä vaan sitä kun : lainaus uudestaan :
        Tämä on se mihin haluisin muutosta. Ne jotka ei tahdo tulla Suomeen, niin niitä ei saa pakottaa tänne, koska tuollaiset pakkosiirtämiset aiheuttaa vihaa sekä mamuissa että kantaväessä. (-LL-)

Pointti on siinä että he vihaavat Suomea.
        Ja mitä se todistaa, että Husein Muhammed pyrkii eduskuntaan?
        Helpompihan sieltä käsin on ajaa Suomea alas. Minä en ainakaan luota mamuihin.
        Tietenkin Husein Muhammed on samoissa riveissä muidenkin Helsinkiä ja isoja kaupunkeja vihaavien Keskustalaisten kanssa?

• sillä kirjoitti:

Husein Muhammed´n City-lehdessä esittämä tunnelma perheensä fiiliksistä joutua pakolaisina Finlandiaan, on vain yksi todistettavissa oleva esimerkki siitä että mamuille Suomi on rangaistus.
        Ja tavallaan siltähän se juurikin täällä Suomessa näyttää, kun somaleja katsoo, (olen ennekin kirjoittanut,) että niiden silmistä huokuu viha. Ja käytöksestä myös, esim kävelevät suomalaisten yli ja silmien viha on kamalaa. Toi käytävillä sukukokousten pitäminen osoittaa niiden välinpitämättömyyttä suomalaisen yhteiskunnan kiireeseen, sillä eihän heillä ole kiire minnekään. Sehän tiedetään.

Ja ettei jää epäselväksi en tarkoittanut, että Husein Muhammed vihaisi tänään Suomea mutta että kuvaa ilmeisemmin pakolaisten fiiliksiä enemmältikin, koska Suomessa selkeesti näkyy fennofobia, eli suomlaisviha, siis yleensä useista mamuista. Husein Muhammed oli vain pieni esimerkki, joka ainakain minulle todistaa mamujen vihan Suomeen. piste

• - mutta
        fenno.maani kirjoitti:

Enhän tarkoittanut sitä vaan sitä kun : lainaus uudestaan :
        Tämä on se mihin haluisin muutosta. Ne jotka ei tahdo tulla Suomeen, niin niitä ei saa pakottaa tänne, koska tuollaiset pakkosiirtämiset aiheuttaa vihaa sekä mamuissa että kantaväessä. (-LL-)

Pointti on siinä että he vihaavat Suomea.
        Ja mitä se todistaa, että Husein Muhammed pyrkii eduskuntaan?
        Helpompihan sieltä käsin on ajaa Suomea alas. Minä en ainakaan luota mamuihin.
        Tietenkin Husein Muhammed on samoissa riveissä muidenkin Helsinkiä ja isoja kaupunkeja vihaavien Keskustalaisten kanssa?

eiköhän tuo pakottamisen pointti ollut se että pakolaisen on pakko lähteä kotimaastaan eikä hän voi valita sitä mihin maahan masettuu, toisin kuin me. Saamme lähteä jos huvittaa ja mihin huvittaa. Ei Husein Muhammedista silti mitään katkeraa Suomi-syöjää tullut, vaan menestyvä lakimies.

• - mutta kirjoitti:

eiköhän tuo pakottamisen pointti ollut se että pakolaisen on pakko lähteä kotimaastaan eikä hän voi valita sitä mihin maahan masettuu, toisin kuin me. Saamme lähteä jos huvittaa ja mihin huvittaa. Ei Husein Muhammedista silti mitään katkeraa Suomi-syöjää tullut, vaan menestyvä lakimies.

Hyvä -mutta , kirjoitat : Ei Husein Muhammedista silti mitään katkeraa Suomi-syöjää tullut, vaan menestyvä lakimies.

fennis tokasee : eli vieläkin pahemmin valittu : Vihreät tahtovat tuhota ei vain Helsinkiä vaan koko maapallon.

Ja sinulla on sinun mielipide, mutta minun pakottamiseni pointti oli ettei ole hyvä pakottaa niitä Suomeen, koska se luo vihaa kaikille osapuolille. Se on vähän eri asia kuin pakolainen.
        En tahtonut antaa ymmärtää tuota sanomaasi : ”katkeraa Suomi-syöjää”. Eikö täällä saa olla yhtään vitsikäs? Kaikkihan on mahdollista näissä melskeissä, mutta okei, keskustellaanpa hieman :
        Oli kuuma kesäinen päivä 12. 6. 1980 ei vaitiskaan, mutta 80 luvulla oli Hesarissa juttua, kurdeista. Se oli jätti iso juttu. Enkä tuohon aikaan ollut mitenkään pitkien tylsien tarinoiden innokas lukija, mutta jotenkin tuo teksti nappasi minut. Luin sen ja jos sallitte kirjoitan tunnelmistani päästäni, en voi linkittää päätäni teille. Enkä voi tietää josko ymmärsin oikein tai väärin, mutta näin ymmärsin:
        Oli kamala sota muistaakseni eka tai toka maailman sota ja sen loppupuolella Yhdysvallat järjesteli maailman rajoja, ja kurdeille piti järjestää oma maa, mutta hups se unohtui hups, eikä sitä mokaa ole kukaan korjannut vieläkään. Muistelmat loppui

Tähän päivään: Se että asia jotenkin on vaan unohtunut vuodesta toiseen ja nyttemmin varsinkin saa minut lähinnä raivoihini : silloin kuten tänäänkin olen vahvasti mieltä että kurdeille kuuluu oma valtio. Jos sen voisin tehdä, niin tekisin. Ja kun joskus 90 luvun alussa kun kurdeja rupesi saapumaan Suomeen ajattelin; hyvä. Mutta edelleen olen sitä mieltä että Kurdistan kuuluu sinne missä Kurdistan on, eli Iran, Irak,Turkki akselille. Mikä hemmetti siinä on että maailman johtajat eivät voi antaa kurdeille omaa maata?
        Tiesittekö tämän? Tiesittekö että minä luin tuon jutun Hesarista? Tiesittekö että en ole rasisti, mitään ryhmää kohtaan?
        Yritän vähän sovitella tässä suomalaisten, mukaan lukien itseni ja mamujenkin, ajatuksia.

Mutta siltikään tässä jutussani ei ollut kyse siitä vaan siitä että säälittää tämä kuvio että mamuja pakotetaan Finlandiaan. Ja Husein Muhammed vaan sattumalta tuli asian esimerkiksi, koska luin siitä juuri hetki sitten City-lehdestä.
        Se että Husein Muhammed sittemmin on (toivottavasti jopa) rakastunut Suomeen on tietysti hyvä asia, mutta luulen että hänkin olisi mielummin omassa valtiossa nimeltään : Kurdistan Go for it, Husein Muhammed. Ja jos enkkuni on heikkoa niin suomennan tarkoittaen : Tee Sinä se Kurdistan, Husein Muhammed.

Mutta ylipäätään näistä asioista olisin sitä mieltä että miksi pojat on Suomessa kun omissa maissaan tehdään Historiaa? Tunisia, Egypti, Marokko, Libya ja mitä näitä nyt on. Sinne vaan sekaan menkää nyt tekee historiaa, niin on sitten mitä muistella. Täälläkö ne vielä on suojassa ja sitten menee nauttimaan toisten töiden hedelmistä kun maansa on vapaa? Niin kuin tulivat Suomeenkin. Tämä maa on kuulkaas suurella vaivalla rakennettu. Kuten nyt tehdään uutta maailmaa Afrikassa.

Se minua vaivasi ja vaivaa miksi symppaan Turkkia ja kurdeja? Se herättää lieviä epäilyksiä juuristani?
        Mutta niin kauan kun kurdeja saa kutsua kurdeiksi niin minulle sopii heidän oleskelunsa täällä. En ole kuullut pahaa sanaa heistä. Mutta edelleen maailmasta puuttuu yksi maa: Kurdistan.

• meitä
        fenno.maani kirjoitti:

Hyvä -mutta , kirjoitat : Ei Husein Muhammedista silti mitään katkeraa Suomi-syöjää tullut, vaan menestyvä lakimies.

fennis tokasee : eli vieläkin pahemmin valittu : Vihreät tahtovat tuhota ei vain Helsinkiä vaan koko maapallon.

Ja sinulla on sinun mielipide, mutta minun pakottamiseni pointti oli ettei ole hyvä pakottaa niitä Suomeen, koska se luo vihaa kaikille osapuolille. Se on vähän eri asia kuin pakolainen.
        En tahtonut antaa ymmärtää tuota sanomaasi : ”katkeraa Suomi-syöjää”. Eikö täällä saa olla yhtään vitsikäs? Kaikkihan on mahdollista näissä melskeissä, mutta okei, keskustellaanpa hieman :
        Oli kuuma kesäinen päivä 12. 6. 1980 ei vaitiskaan, mutta 80 luvulla oli Hesarissa juttua, kurdeista. Se oli jätti iso juttu. Enkä tuohon aikaan ollut mitenkään pitkien tylsien tarinoiden innokas lukija, mutta jotenkin tuo teksti nappasi minut. Luin sen ja jos sallitte kirjoitan tunnelmistani päästäni, en voi linkittää päätäni teille. Enkä voi tietää josko ymmärsin oikein tai väärin, mutta näin ymmärsin:
        Oli kamala sota muistaakseni eka tai toka maailman sota ja sen loppupuolella Yhdysvallat järjesteli maailman rajoja, ja kurdeille piti järjestää oma maa, mutta hups se unohtui hups, eikä sitä mokaa ole kukaan korjannut vieläkään. Muistelmat loppui

Tähän päivään: Se että asia jotenkin on vaan unohtunut vuodesta toiseen ja nyttemmin varsinkin saa minut lähinnä raivoihini : silloin kuten tänäänkin olen vahvasti mieltä että kurdeille kuuluu oma valtio. Jos sen voisin tehdä, niin tekisin. Ja kun joskus 90 luvun alussa kun kurdeja rupesi saapumaan Suomeen ajattelin; hyvä. Mutta edelleen olen sitä mieltä että Kurdistan kuuluu sinne missä Kurdistan on, eli Iran, Irak,Turkki akselille. Mikä hemmetti siinä on että maailman johtajat eivät voi antaa kurdeille omaa maata?
        Tiesittekö tämän? Tiesittekö että minä luin tuon jutun Hesarista? Tiesittekö että en ole rasisti, mitään ryhmää kohtaan?
        Yritän vähän sovitella tässä suomalaisten, mukaan lukien itseni ja mamujenkin, ajatuksia.

Mutta siltikään tässä jutussani ei ollut kyse siitä vaan siitä että säälittää tämä kuvio että mamuja pakotetaan Finlandiaan. Ja Husein Muhammed vaan sattumalta tuli asian esimerkiksi, koska luin siitä juuri hetki sitten City-lehdestä.
        Se että Husein Muhammed sittemmin on (toivottavasti jopa) rakastunut Suomeen on tietysti hyvä asia, mutta luulen että hänkin olisi mielummin omassa valtiossa nimeltään : Kurdistan Go for it, Husein Muhammed. Ja jos enkkuni on heikkoa niin suomennan tarkoittaen : Tee Sinä se Kurdistan, Husein Muhammed.

Mutta ylipäätään näistä asioista olisin sitä mieltä että miksi pojat on Suomessa kun omissa maissaan tehdään Historiaa? Tunisia, Egypti, Marokko, Libya ja mitä näitä nyt on. Sinne vaan sekaan menkää nyt tekee historiaa, niin on sitten mitä muistella. Täälläkö ne vielä on suojassa ja sitten menee nauttimaan toisten töiden hedelmistä kun maansa on vapaa? Niin kuin tulivat Suomeenkin. Tämä maa on kuulkaas suurella vaivalla rakennettu. Kuten nyt tehdään uutta maailmaa Afrikassa.

Se minua vaivasi ja vaivaa miksi symppaan Turkkia ja kurdeja? Se herättää lieviä epäilyksiä juuristani?
        Mutta niin kauan kun kurdeja saa kutsua kurdeiksi niin minulle sopii heidän oleskelunsa täällä. En ole kuullut pahaa sanaa heistä. Mutta edelleen maailmasta puuttuu yksi maa: Kurdistan.

kaikkia, mutta eihän se ole ollenkaan sanottu etteivätkö kurdit tai ainakin osa heistä joskus voisi palatakin kotimaahansa ja koettaa nostaa sitä jaloilleen tai siis tehdä olevaksi. Onhan Somalimaahankin palannut paljon somaleita jotka ovat soveltaneet Suomessa saamaansa oppia sinne. Kansainvälinen tunnustus Somalimaan itsenäisyydeltä vain edelleen puuttuu, vaikka siellä on stä monta vuotta jo haluttu. En tiedä miksi se tunnustus viipyy.

• meitä kirjoitti:

kaikkia, mutta eihän se ole ollenkaan sanottu etteivätkö kurdit tai ainakin osa heistä joskus voisi palatakin kotimaahansa ja koettaa nostaa sitä jaloilleen tai siis tehdä olevaksi. Onhan Somalimaahankin palannut paljon somaleita jotka ovat soveltaneet Suomessa saamaansa oppia sinne. Kansainvälinen tunnustus Somalimaan itsenäisyydeltä vain edelleen puuttuu, vaikka siellä on stä monta vuotta jo haluttu. En tiedä miksi se tunnustus viipyy.

meitä kurdeja : Kansainvälinen tunnustus Somalimaan itsenäisyydeltä vain edelleen puuttuu, vaikka siellä on stä monta vuotta jo haluttu. En tiedä miksi se tunnustus viipyy.

Saako fennis sanoa?
        Älä lue jos ruma teksti tekee pahaa.
        Siksi koska maailman johtajat ovat munattomia idiootteja sellasta lipovaa paskasakkia ettei missään normaalissa elämässä näe tollasta.
        Nytkin Libya, iät ajat maailman pressat nuoleet toisiaan että yök, sitten ollaan niin n-----iä kun ollaan olevinaan parempia että kyllä se Libya johtaja on sitten hui kauhistus kamala.
        Muttei kukaan Yrjö jr. Buskasta alkaen uskalla sanoa yhtään mitään kun tarvii sitä nuolemista. Nyt on pakko sanoa että näppis hajoo kohta. Mä olen niin vihanen kun tämä Suomi 24. on taas muutettu tällaiseksi oudoksi.

Mutta nämä maailman johtajat on niin kakaroita. Ajatelkaa nyt kun Meidän Tarja lateli YK.ssa vähän totuuksia niin Yrjö jr. Buska suuttui ja mustaksi muuttui ettei ollut kotona kun meidän Tarja koputti oveen USA.ssa.

Tämä maailman politiikka on syvältä. Näkee tässä Afrikan tilanteessakin. Miksei kukaan puutu mihinkään ajoillaan, sitten ollaan niin olevinaan kun pojat siellä Libyassakin taistelee ja kuolee sitten Stubbodoukin uskaltaa sanoa jotain, kun muut eka sanoo. Että mä yrjöön noita poliitikkoja.

Ymmärtääkö täällä kukaan että noi on ihan samanlaisia kuravelli-housuja kuin me kaikki muutkin. Mistä ihmeestä ne on saanut päähänsä olevansa jotenkin ylempää rotua kuin me muut?
        Että kun tietäisi.
        Kuninkaallisetkin on ihan oikeesti tavallisia ihmisiä, ovat vaan ottaneet itselleen jotain kunniaa ja glooria.

Me valitaan omasta Suomen kansasta 200 meikäläistä hoitamaan meidän asioita, siis ne ovat meikäläisiä, eikä mitään parempia.
        Tavallinen kansakin ansaitsisi enemmän palkkaa! Millä hemmetin oikeudella noi tekee muka-duunia 10 tonnin liksoilla kun me tavalliset saadaan tonni ja hyvällä tsägällä kaksi.

PS. Minä todellakin toivon että PerusSuomalaiset saisivat uutta elämää Suomeen ja ehkä jopa maailmalle. Mutta tämä pakolaiskysymys pitää ratkaista maailman laajuisesti. Me ei Suomessa kyetä tähän. Täällä on helvetin kylmä ja jos porukkaa tule lisää niin yllätys-yllätys ydinvoimaloitakin tarvitaan lisää!! Haloooo…
        Mitä ihmettä me otetaan sieltä Afrikasta niitä tänne kun mentäis mielummin kaikki sinne lämpimään
        Lue lisää : http://keskustelu.suomi24.fi/node/9672167

Sori tuli muuten aika tunteella, olikohan siinä asiaa vai menikö kaikki vierestä. heheh, sori, joo olen kiukus, en sinulle enkä teille. Jatketaan huomenna. fennis yrittää rauhottua... :)

• Pannaas uus näkökulma tähänkin :

Hyvä että Afrikassa vihdoinkin ruvetaan ajattelemaan kansaa, toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
      Että tuleeko taas vyöry mamuja Eurooppaan. Niillä afrikkalaisilla kun tuntuu olevan kummallinen tapa että voittaja tappaa hävinneet. Mutta uotellaan vuan kevättä…
      Panin sitten Libyan suurennuslasin alle. Katsokaas kun Mrs USA ja puoli maailmaa sanoi että Ghaddafi on nyt seonnut kun juttelee että : my people loves me. Kansani rakastaa minua. Mutta miksi ihmeessä kun puoli kansaa kadulla huutaa ulos Ghaddafia.

fennis ymmärtää tämän siten, ei Ghaddafi ole seonnut ( se on ollu yhtä sekaisin aina), sitä todellakin rakastaa sen kansa, mutta pointti onkin siinä että ”hänen kansansa rakastaa häntä”, eli ne muut eivät ole hänen kansaa. Poijoingoing, menikö jakeluun?
      Tätähän minäkin olen yrittänyt sanoa. Eli että tavallaan Ghaddafi puhuu nyt toisinpäin kuin mitä kaikki tarkoittaa, mutta periaate on sama pitää osata tulkita sanomisia.
      Eli että koko kansa häntä rakastaa, tarkoittaa niitä, jotka häntä rakastaa ovat Ghaddafin koko kansa, ne muut eivät ole hänen kansaa, siis hänen mielestään. Mutta tätä minäkin tarkoitan;
      se osa josta puhutaan on se josta on kyse.

SiiS jos kun ette edes tahdo ymmärtää, niin tämä ei ole pelkästään suomalainen tapa puhua vaan maailman laajuinen… köh köh, saanko näin helposti yleistää, jos Suomi ja Libya olisi koko maailma… No kyllä te ymmärrätte jos tahdotte oikeita asioita ettekä vain riitaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      26
      2646
    2. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      31
      2607
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      120
      1944
    4. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1256
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      9
      1000
    6. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      11
      997
    7. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      925
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      70
      880
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      757
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      710
    Aihe

Tarvitsemme suostumuksesi tarjotaksemme personoitua palvelua

Palvelu ja sen kolmannen osapuolen toimittajat (71) keräävät henkilötietoja (esim. IP-osoite tai laitetunniste) käyttäen evästeitä ja muita teknisiä keinoja tietojen tallentamiseen ja lukemiseen laitteellasi tarjotakseen sinulle tarkoituksenmukaisia mainoksia ja parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

Palvelu ja sen kumppanit tarvitsevat suostumuksesi seuraaviin:

Tarkoitukset

Tarkkoja sijaintitietoja ja laiteominaisuuksia koskevia tietoja voidaan käyttää.

Mainonta voidaan yksilöidä profiilin perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä mainontaa varten. Mainonnan suorituskykyä voidaan mitata.

Sisältö voidaan yksilöidä profiilisi perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä sisältöä varten. Sisällön tehokkuutta voidaan mitata. Raportit voidaan luoda oman ja muiden toiminnan perusteella. Toimintasi tässä palvelussa voi auttaa kehittämään ja parantamaan tuotteita ja palveluita.

Evästeet, laitteet tai vastaavat verkkotunnisteet (esimerkiksi kirjautumisperusteiset tunnisteet, satunnaisesti määritetyt tunnisteet, verkkopohjaiset tunnisteet) sekä muut tiedot (esimerkiksi selaimen tyyppi ja tiedot, kieli, näytön koko, tuetut tekniikat jne.) voidaan tallentaa laitteellesi tai lukea laitteellasi laitteen tunnistamiseksi joka kerta, kun se muodostaa yhteyden sovellukseen tai verkkosivustoon yhdessä tai useammassa tässä esitetyssä tarkoituksessa.

Erityisominaisuudet

Hyväksynnälläsi tarkkaa sijaintiasi (alle 500 metrin säteellä) voidaan käyttää tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksynnälläsi tiettyjä laitettasi koskevia ominaisuuksia saatetaan pyytää ja käyttää erottamaan se muista laitteista (kuten asennetut fontit tai laajennukset, näyttösi resoluutio) tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksymällä sallit tietojesi käsittelyn. Suostumuksesi koskee tätä palvelua, hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa asiakaskokemukseesi. Jotkut teknologiat saattavat perustella tietojen käsittelyä oikeutetulla edulla, voit vastustaa tätä tai muuttaa muita asetuksia klikkaamalla Asetukset linkkiä.

Tietosuoja