Köyhä rikkurina.

Mietin tässä että mikä olisi oma kantani jos suomessa käytäisiin laajoja työtaisteluita ja työttömiä alettaisiin värväämään rikkureiksi.

Me olemme kolmas yhteiskuntaluokka. Meillä on omat intressimme. Meillä on oikeus tuossa kohdassa käyttää hyväksemme sitä tilaisuutta joka on luultavasti ensimmäinen pitkiin aikoihin kohottaa omaa elintasoamme.

Ammattiyhdistysliikkeet eivät ole tehneet hevonhelvettiäkään sen eteen että tekisivät kollektiivisesti mitään suurtyöttömyyttä vastaan. Solidaarisuus työttömän ja työntekijän välillä puuttuu täysin, ja tämän vuoksi työntekijät ammattiyhdistysliikkeineen jotka ovat käyneet yhteiskunnallista pudotuspeliään ovat mielestäni ansainneet täysin sen että rikkurit tulevat heidän työpaikoilleen ja valloittavat ne.

Siinä on turha itkeä kaatunutta maitoa jos on pakko ollut tehdä vuosikymmenten aikana tuloerot niin omistajaluokkaan kuin kolmanteen yhteiskuntaluokkaan - ja omistajaluokka käyttää tätä hyväkseen. Sensijaan että AY-liikkeet olisivat pitkäjaksoisesi ajaneet läpi asennetta että on olemassa vain työnväenluokka ja omistajaluokka - on AY-liikkeet sillkiperse-työntekijöineen päätynyt olemaan oma nurkkakuntansa ja ajamaan vain työntekijöiden asiaa - eikä potentiaalisten työntekijöiden asiaa.

Jos siis köyhälle tarjoutuu tilaisuus rikkurityöhön hyvällä korvauksella OTA SE ILOMIELIN VASTAAN. Kun sinua herjataan, niin kanna vaikka kylttiä mukana "Otan vain sen leivän minkä AY-liikkeenne on minulta evännyt olematta ajamatta työttömien etua. Menkää liiton päivärahoille surkimukset, sitähän te teette mammarit"

Kolmannen yhteiskuntaluokan ainoat tilaisuudet tehdä tuottavaa työtä asiallisella korvauksella ei-orjatyösuhteessa on silloin kun AY-liikkeet ja muut työntekijtä joutuvat konfliktiin. Toisaalta tätä tapahtuu alati harvemmin koska AY-liikkeet ovat pääoman edessä munattomia ja juuri siksi työssäolevat ovatkin alkaneet myydä innolla omia oikeuksiaan saadakseen muutaman lantin enemmän - ja siksi päätyvät saamaan aina välillä monoa niin herkästi.

Silkkipersetyöntekijä AY-liikkeen suojissa on nynny joka ajaa vain omaa asiaansa eikä sitäkään enää merkittävissä määrin. Tämän vuoksi lakkoilustakin on tullut vain symbolista eikä todellisia solidaarisuus-lakkoja järjestetä. Juuri tämän hajanaisuuden takia - ja sen takia että työttömistä ja heidän oikeuksistaan eivät AY-liikkeet ole ottaneet mitään vastuuta - on omistajaluokka saanut palliotteen nynny-työntekijöistä.

Onneksi sentään köyhien keskuudessa kauna ja rähinöinti ovat alati enemmän harjoituksenalaisena ja tietoisuus siitä miksi asiat ovat näin on kokoajan lisääntymässä. Joka kerta kun kuulemme olevamme huonoja ja kyvyttömiä luodaan eteemme ainoaa näkyvää polkua eteenpäin. Se polku johtaa konfliktiin muun yhteiskunnan kanssa - ja tuo konflikti on tarpeen ja se tulee määrittämään yhteisömme tulevaisuuden aivan joka mielessä.

Ainoa liikkuva palanen nykysysteemissä on kolmas yhteiskuntaluokka. Meillä on mahdollisuus asettua miten tahansa loppukädessä. Helppoa, miellyttävää tai kaunista se ei tule olemaan... eikä sen pidäkään olla. Kaikki uusi synnytetään tuskalla.

70

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työhön vaan

Ei liittoon kuulumaton ole rikkuri.

• Jep, mutta se joka menee lakon aikana töihin on.

Kun tarjous tulee minä olen valmis menemään töihin, pitivät toiset lakkoa tai eivät. Vakituisilla työsopimuksilla olevat voi haistaa paskan, koska heistä ei ole oleellista hyötyä ollut perustyöttömälle koskaan.

Minun tai kenenkään muun köyhän ei ole mikään velvollisuus olla solidaarinen työntekijöitä ja heidän työtaistelujaan kohtaan.

Tämän voin perustella seuraavasti: Nimetkää yksikin kerta kun työntekijät ovat olleet solidaarisia työttömiä tai köyhiä kohtaan?

Nimetkää yksikin kerta kun AY-liikkeet ovat olleet solidaarisia työttömiä tai köyhiä kohtaan?

Minun puolestani lakkoilusta voisi vaikka kaikki työsuhteet purkaa jos se antaa minulle tilaisuuden päästä silkkipersetyöntekijän tilalle 80% hänen palkastaan.

• 6+10
        Kukkomies kirjoitti:

Jep, mutta se joka menee lakon aikana töihin on.

Kun tarjous tulee minä olen valmis menemään töihin, pitivät toiset lakkoa tai eivät. Vakituisilla työsopimuksilla olevat voi haistaa paskan, koska heistä ei ole oleellista hyötyä ollut perustyöttömälle koskaan.

Minun tai kenenkään muun köyhän ei ole mikään velvollisuus olla solidaarinen työntekijöitä ja heidän työtaistelujaan kohtaan.

Tämän voin perustella seuraavasti: Nimetkää yksikin kerta kun työntekijät ovat olleet solidaarisia työttömiä tai köyhiä kohtaan?

Nimetkää yksikin kerta kun AY-liikkeet ovat olleet solidaarisia työttömiä tai köyhiä kohtaan?

Minun puolestani lakkoilusta voisi vaikka kaikki työsuhteet purkaa jos se antaa minulle tilaisuuden päästä silkkipersetyöntekijän tilalle 80% hänen palkastaan.

Tietokoneesta saat muutaman satasen. Tilanne helpottuu...

• 6+10 kirjoitti:

Tietokoneesta saat muutaman satasen. Tilanne helpottuu...

Ja pian alkaa ahdistaa taas enemmän koska elämästä katosi yksi niistä vähäisistä iloista joilla aikaa voi kuluttaa turtumatta totaalisesti.

Jos ehdotat "Lenkkipolkua" tai "kirjastoa" vaihteohdoksi käyn pistämässä pari kiveä ylemmän keskiluokan ikkunoista sisään.

Tyydy sinä elämässäsi vain kirjastoon ja lenkkipolkuun jos siltä tuntuu. Näytä esimerkkiä.

• 7+12
        Kukkomies kirjoitti:

Ja pian alkaa ahdistaa taas enemmän koska elämästä katosi yksi niistä vähäisistä iloista joilla aikaa voi kuluttaa turtumatta totaalisesti.

Jos ehdotat "Lenkkipolkua" tai "kirjastoa" vaihteohdoksi käyn pistämässä pari kiveä ylemmän keskiluokan ikkunoista sisään.

Tyydy sinä elämässäsi vain kirjastoon ja lenkkipolkuun jos siltä tuntuu. Näytä esimerkkiä.

Voisit käydä vaikka kirjastossa tietokoneella? Toisaalta voisit keksiä vaikkapa muita harrastuksia, kuten lenkkeily lenkkipolulla. Et voi olla todella köyhä, jos sinulla on varaa maksaa muutama kymppi kuussa netistä.

• 7+12 kirjoitti:

Voisit käydä vaikka kirjastossa tietokoneella? Toisaalta voisit keksiä vaikkapa muita harrastuksia, kuten lenkkeily lenkkipolulla. Et voi olla todella köyhä, jos sinulla on varaa maksaa muutama kymppi kuussa netistä.

Heh. Köyhä ei osaa olla oikealla tavalla köyhäkään. Mikäs teille riittäisi? :)

• työhön vaan
        Kukkomies kirjoitti:

Vain liittoon kuuluva voi olla rikkuri. Jos liittoon kuulumaton menee työhön, hän ei ole rikkuri.

Miksi työhaluiset eivät saisi tehdä työtä? Lakossa olevat voivat olla lakossa lopun ikäänsä, jos ei työ kiinnosta. Minua kiinnostaisi mennä vaikka VR hommiin.

AY-liikkeet ovat poliitikkojen rahankeruujärjestelmä.

• Haeppa duunia
        Kukkomies kirjoitti:

tuollaiseksi "silkkipersetyöntekijäksi", sanoen ehdottomasti haluavasi 20% vähemmän palkkaa kuin työehtosopimuksen/liittojen palkkataulukot.

Varmasti saat homman. Turha piipittää täällä.

• KauhistunutKansa

Pikemminkin on käynyt niin että köyhä on rikollisena, rikollisuus suomessa on pompannut potenssiin miljoona. Poliisi on kauhuissaan mutta isänmaallinen oikeisto siitä paskat nakkaa, pääasia että bisnes pyörii.. Ja sehän pyörii, harmaatalous kukoistaa ja muuta taloutta suomessa kohta tuskin onkaan kun firmat on siirretty halpamaihin ja työvomakin otetaan halpamaista halvalla (lue: pimeästi) hommia tekemään.

• Globaalisti tutkittu asia on että kun työttömyys nousee 1% niin rikollisuus nousee 5%.

Jep. Ihmisillä on taipumus selvitä tavalla tai toisella ja kaikki eivät kiltisti kotona odota parempia aikoja joita mitä ilmeisimmin ei ainakaan aikaisempien johtajiemme ansiosta ole ollut tiedossa pitkiin aikoihin.

• Kuinka monta
        Kukkomies kirjoitti:

Globaalisti tutkittu asia on että kun työttömyys nousee 1% niin rikollisuus nousee 5%.

Jep. Ihmisillä on taipumus selvitä tavalla tai toisella ja kaikki eivät kiltisti kotona odota parempia aikoja joita mitä ilmeisimmin ei ainakaan aikaisempien johtajiemme ansiosta ole ollut tiedossa pitkiin aikoihin.

% rikollisuus nousee maahanmuuton myötä? Teeppäs tällainen tilastollinen vertaus myös?

13% ei riitä, koska tämä on vain ulkomaalaisten osuus vankiloissa. Itse rikos-% on siis varmaan 3-4 kertaa enemmän.

• tiiliskivi.

Köyhien tulee järjestäytyä poliittisesti ay-liikettä vastaan ja MURSKATA se ja lakkauttaa ay-liikkeen etuoikeudet. Silloin köyhät voivat kilpailla työpaikoista teollisuudessa, nyt he eivät pääse lainkaan vakiduuneihin

Köyhien tulee kostaa ay-riistäjälle, ja viedä ay-demarilta eläkkeet ja työpaikat ja kaikki

• Aivan turhaa paskaa. Kertahäpäisy ja sillä siisti, ei yhteiskuntaa voi rakentaa kaunalle, tai jos voikin niin ei siitä mitään laadukasta tule.

Koita kasvaa yli tuon Ville 13v uhman, jookos?

• ay=vihollinen
        Kukkomies kirjoitti:

Aivan turhaa paskaa. Kertahäpäisy ja sillä siisti, ei yhteiskuntaa voi rakentaa kaunalle, tai jos voikin niin ei siitä mitään laadukasta tule.

Koita kasvaa yli tuon Ville 13v uhman, jookos?

ei ay-plösöjen hyssyttelyllä saavuteta mitään

rikoksesta kuuluu antaa rangaistus ja se on ay-demarille ihan oikein. kun varastaa joutuu vastuuseen. ay-demarin rahat, talot ja autot on annettava työttömille - työpaikan lisäksi

vastarinta on murskattava

koska se on työttömien etu

• ay=vihollinen kirjoitti:

rikoksesta kuuluu antaa rangaistus ja se on ay-demarille ihan oikein. kun varastaa joutuu vastuuseen. ay-demarin rahat, talot ja autot on annettava työttömille - työpaikan lisäksi

Niin mitä se vastarinta on? Voitko selittää?

Ne ovat passiivisia eivätkä piittaa. Se ei ole heidän intresseissään. AY-liikkeeltä ei ole ollut kovin kummoisia vihollisiuuksia, muttei apuakaan.

Jos selität että missä AY-liikkeet ovat vastarinnassa ja miten niin harkitsen uudelleen? Ymmärrän toki että AY-liikkeet ovat mokanneet ja käyttäneet historiallista valtaansa huonosti ja kansakunnan perimmäisiä etuja vastaan, mutta kun tilanne muuttuu niin epäilen että niistä tulee hyvinkin suopeita nopeasti.

Ne ovat sellaisia pieniä koiria jotka uskaltavat räksyttää kun tilaa on, mutta kun jättiläiset kääntää kylkeä niin nuo liikkeet vikisevät. Kun ottaa huomioon että olen yhtälailla AY-henkinen, mutta vähän korkeammalla tasolla - en näe että nuo tekisivät kovin kummoista vastarintaa. Ihmettelevät vaan ja hoitavat omia asioitaan. Valtionhan se pitäisi niistä palliote ottaa kun tarvii tiristää kermaa.

Jos AY-liike asettuu vastarintaan työttömiä vastaan oikeasti niin sitten arvioidaan asiaa uudelleen. Voitko perustella miksi he olisivat vastarinnassa? Minun mielestäni tilanne on ennemminkin niin että AY-liike on hylännyt työttömät - siis välinpitämätön.

Se ei ole vastarintaa.

• muutos tulee vielä
        Kukkomies kirjoitti:

Niin mitä se vastarinta on? Voitko selittää?

Ne ovat passiivisia eivätkä piittaa. Se ei ole heidän intresseissään. AY-liikkeeltä ei ole ollut kovin kummoisia vihollisiuuksia, muttei apuakaan.

Jos selität että missä AY-liikkeet ovat vastarinnassa ja miten niin harkitsen uudelleen? Ymmärrän toki että AY-liikkeet ovat mokanneet ja käyttäneet historiallista valtaansa huonosti ja kansakunnan perimmäisiä etuja vastaan, mutta kun tilanne muuttuu niin epäilen että niistä tulee hyvinkin suopeita nopeasti.

Ne ovat sellaisia pieniä koiria jotka uskaltavat räksyttää kun tilaa on, mutta kun jättiläiset kääntää kylkeä niin nuo liikkeet vikisevät. Kun ottaa huomioon että olen yhtälailla AY-henkinen, mutta vähän korkeammalla tasolla - en näe että nuo tekisivät kovin kummoista vastarintaa. Ihmettelevät vaan ja hoitavat omia asioitaan. Valtionhan se pitäisi niistä palliote ottaa kun tarvii tiristää kermaa.

Jos AY-liike asettuu vastarintaan työttömiä vastaan oikeasti niin sitten arvioidaan asiaa uudelleen. Voitko perustella miksi he olisivat vastarinnassa? Minun mielestäni tilanne on ennemminkin niin että AY-liike on hylännyt työttömät - siis välinpitämätön.

Se ei ole vastarintaa.

vastarintaa syntyy heti kun työttömät alkavat vaatimaan todellisia muutoksia

ay-liike tietää että tällähetkellä työttömät tyytyvät hiljaiseen protestiin, ja se on heidän kannaltaa hyvä koska asiat jatkuvat silloin entisellään. ay-mies jatkaa suojatyöpaikassaan hyvällä palkalla ja työtön jatkaa työharjoittelussaan 9 eur/vrk

sinä olet ay-mielinen työtön, eli ay-liikkeen perseennuolija, ja te ette koskaan tule saamaan aikaan muutosta, vaan työttömyys jatkuu. toivottavasti mahdollisimman moni työtön tajuaa että kaltaisesi ovat luokkapettureita, jotka pelaavat vihollisen pussiin

• porvarit ulos
        ay=vihollinen kirjoitti:

ay liikkeiden porvari johtajat ulos kera turpaanvedon, siitä se lähtee vielä.

• muutos tulee vielä kirjoitti:

vastarintaa syntyy heti kun työttömät alkavat vaatimaan todellisia muutoksia

ay-liike tietää että tällähetkellä työttömät tyytyvät hiljaiseen protestiin, ja se on heidän kannaltaa hyvä koska asiat jatkuvat silloin entisellään. ay-mies jatkaa suojatyöpaikassaan hyvällä palkalla ja työtön jatkaa työharjoittelussaan 9 eur/vrk

sinä olet ay-mielinen työtön, eli ay-liikkeen perseennuolija, ja te ette koskaan tule saamaan aikaan muutosta, vaan työttömyys jatkuu. toivottavasti mahdollisimman moni työtön tajuaa että kaltaisesi ovat luokkapettureita, jotka pelaavat vihollisen pussiin

Minä olen yhteiskunnallisen AY-liikkeen kannattaja ja tätä yhteiskunnallista AY-liikettä ei suomessa ole olemassakaan. Meillä on vaan sirpale-intressi-AY-järjestöjä jotka ajavat työntekijöiden asiaa, alati huonommin ja huonommin etenkin aliarvostetuilla aloilla.

Olen AY-liikkeen kannattaja sikäli kun AY-liike on yhteiskunnallinen toimija, ja se ottaa kantaa myös aktiivisesti työllisyysasioihin kuten myös koulutukseen. Tälläistä vastuunkantoa ei nykyisillä AY-liikkeillä ole koska ne ovat elitisoituneet.

Ymmärrä ero. En pidä nykyisiä AY-liikkeitä edes AY-liikkeinä, vaan ne ovat eräänlaisia yhteiskunnallisia loisia jotka elävät työntekijöistä omana organisaationaan jolla on historiallista sananvaltaa. Noiden AY-liikkeiden hampaattomuus paljastuu heti kun todellinen ideologinen AY-systeemi pääsee taas valtaan.

Ammattiyhdistysliikkeen tehtävä ei ole riistää yhteisöään vaan rakentaa sitä.

• keinot on monet

Hyvinvointi ei ole lisääntynyt koko yhteiskunnassa tasaisesti vaikka kansantulo on noussut pääsääntöisesti 2 vuotta lukuun ottamatta 20 vuoden aikana. Jakaminen on avain asemassa tässä yhtälössä niin tulojen kuin työajankin suhteen. Työttömien painostuskeinot ovat olemattomat verrattuna työllisiin. Työn tehokkuus on noussut monikymmenkertaiseksi vuosien saatossa, mutta työ aika on lyhentynyt vain hitusen siihen verrattuna.

Ammattiyhdistysliikkeen olisikin vaadittava yleislakonuhalla, siirtymistä aluksi 6 tuntiseen työpäivään uskottavuuden säilyttämiseksi. Tässä lakossa ei työttömien olisi syytä toimia rikkurina, sahaamalla omaa oksaansa, koska pyrkimyksenä olisi työllisyyden kohentaminen.

Valtio hyötyisi tästä veropohjan laajentumisena ja sosiaalimenojen pienentymisenä. Ainoastaan rahaeliitin lahjomat edustajat vastustavat tätä, koska eivät ymmärrä kansakunnan parasta eivätkä ole siitä kiinnostuneet omien henkilökohtaisten etujen tähden.

Työttömien olisi syytä järjestäytyä ja tehdä tempauksia lain sallimissa rajoissa esim. kymmenen sentin ostoksia isoissa kauppakeskuksissa uudestaan ja uudestaan, jotta kassajonot täyttysivät ja ruuhkautusivat. Eiköhän huomion saanti olisi taattua ja varmasti tehokasta, jos kassan päivämyynti olisi vaikka 100 euroa kokonaisuudessaan 1000 myyntitapahtumasta. Ainoa ongelma tässä miten 300000 työtöntä saataisiin organisoitua tapahtumaan vaikka viikon ajaksi eripuolelle suomea.

• Ammattiyhdistysliikkeet eivät huolehdi työttömistä. Ammattiyhdistysliikkeet ovat TYÖNTEKIJÖIDEN pumppu ja on loogista että ne muuttuvat kansainvälsien pudotuspelin myötä aina vain enemmän ja enemmän elitistiseksi silkkihansikas-kommuuniksi joka ei halua sekoittaa HYVÄÄ asemaansa vähäisen paremman työväen edustamista "likaiseen" yhteiskuntabisnekseen.

AY-LIIKKEET OVAT LIIAN KAUKANA JUURILTAAN EIVÄTKÄ NE TULE TYÖTTÖMIÄ TAI PÄTKÄTYÖLÄISIÄ PELASTAMAAN.

Olen pahoillani, ay-väki ei tule pyyhkimään pyllyä.

• Järkimies75

Outoa kyllä, niin päättömiä kuin nimim. Kukkomiehen kirjoitukset ovatkin, tässä asiassa hän ei ole ihan väärässäkään.

Ay-liikkeet ovat monopoleja, ja tietysti ajavat töissä olevien etuja. Siksi kannatankin vapaita markkinoita.

Kukkomies ei tietysti kannata vapaita markkinoita, vaan nykyisen kaltaista systeemiä - sillä erolla, että hän saisi olla yksi niistä joille firmat pakotetaan maksamaan enemmän kuin mikä hänen arvonsa palkan maksajalle on.

• Heh.

Minä puolestani olen lukenut kaikki tekstisi ja todennut että niissä on osatotuus jokaisessa, ja ne ovat ymmärrettäviä.

Jos minä ymmärrän sinua ja näkökulmaasi täydellisesti ja sinä et ymmärrä minua alkuunkaan kumpi meistä on se tyhmä? :)

Mistä lähtien markkinat eivät muuten ole olleet vapaat? Minusta ne ovat niin vapaat että tänne on muodostunut kaikenlaisia hassuja yhteiskunnallsiia jengejä jotka ovat nurkanvallanneet vähän sitä sun tätä kutsuakseen koko paskaa "yhteiskunnaksi jossa on säännöt" vaikka on mitä ilmeisiintä että ne säännöt koskee yleensä kaikkia muita paitsi niiden sopijoita.

Miten markkinat voi olla tän vapaammat? Musta tuntuu että sä haluat vain sellaisen virallisen markkinapelilaatikon jossa on turvallista toimia tai jotain :D

• Kukkomies kirjoitti:

Heh.

Minä puolestani olen lukenut kaikki tekstisi ja todennut että niissä on osatotuus jokaisessa, ja ne ovat ymmärrettäviä.

Jos minä ymmärrän sinua ja näkökulmaasi täydellisesti ja sinä et ymmärrä minua alkuunkaan kumpi meistä on se tyhmä? :)

Mistä lähtien markkinat eivät muuten ole olleet vapaat? Minusta ne ovat niin vapaat että tänne on muodostunut kaikenlaisia hassuja yhteiskunnallsiia jengejä jotka ovat nurkanvallanneet vähän sitä sun tätä kutsuakseen koko paskaa "yhteiskunnaksi jossa on säännöt" vaikka on mitä ilmeisiintä että ne säännöt koskee yleensä kaikkia muita paitsi niiden sopijoita.

Miten markkinat voi olla tän vapaammat? Musta tuntuu että sä haluat vain sellaisen virallisen markkinapelilaatikon jossa on turvallista toimia tai jotain :D

Ja siis ay-liikkeet ovat tässä reaalisesti vapaiden markkinoiden systeemissä todellakin monopoleja. Miten vapaa markkina voi kutsua itseään vapaaksi ellei se voi päätyä osittain myös monopoliasemaan - tai pysty purkamaan sitä? Tottakai vapaa markkina toimii niin!

Miten sä määrittelet vapauden? Jokin mikä on laatikon sisällä (laatikon rajoittama) - vai jokin mikä on laatikon ulkopuolla? ...

vai jokin mikä voi olla sekä että tai vaikka molemmat?

Kuten huomaat "vapaus" on jotain mikä on käsitteenä yhtä pönttö kuin "oikeus".

Joko ollaan vapaita tai vankeja. Mun markkinani on melko laajat ja sillä voi käyttää valuuttana mitä tahansa.

Tällä hetkellä Kukon kirjaimet A-Ö ovat aika vitun kovassa kurssissa ;)

• Järkimies75
        Kukkomies kirjoitti:

Ja siis ay-liikkeet ovat tässä reaalisesti vapaiden markkinoiden systeemissä todellakin monopoleja. Miten vapaa markkina voi kutsua itseään vapaaksi ellei se voi päätyä osittain myös monopoliasemaan - tai pysty purkamaan sitä? Tottakai vapaa markkina toimii niin!

Miten sä määrittelet vapauden? Jokin mikä on laatikon sisällä (laatikon rajoittama) - vai jokin mikä on laatikon ulkopuolla? ...

vai jokin mikä voi olla sekä että tai vaikka molemmat?

Kuten huomaat "vapaus" on jotain mikä on käsitteenä yhtä pönttö kuin "oikeus".

Joko ollaan vapaita tai vankeja. Mun markkinani on melko laajat ja sillä voi käyttää valuuttana mitä tahansa.

Tällä hetkellä Kukon kirjaimet A-Ö ovat aika vitun kovassa kurssissa ;)

"Ja siis ay-liikkeet ovat tässä reaalisesti vapaiden markkinoiden systeemissä todellakin monopoleja. Miten vapaa markkina voi kutsua itseään vapaaksi ellei se voi päätyä osittain myös monopoliasemaan - tai pysty purkamaan sitä? Tottakai vapaa markkina toimii niin!"

Vapailla markkinoilla voi syntyä monopoleja, mutta ei pakolla. Jos kaikki päättävät kuulua liittoon, tämmöinen monopoli ei ole vapaiden markkinoiden vastainen. Mutta jos yksikin päättää olla kuulumatta, ja haluaa neuvotella itse työehtonsa, hänellä tulisi olla siihen oikeus.

• Järkimies75 kirjoitti:

"Ja siis ay-liikkeet ovat tässä reaalisesti vapaiden markkinoiden systeemissä todellakin monopoleja. Miten vapaa markkina voi kutsua itseään vapaaksi ellei se voi päätyä osittain myös monopoliasemaan - tai pysty purkamaan sitä? Tottakai vapaa markkina toimii niin!"

Vapailla markkinoilla voi syntyä monopoleja, mutta ei pakolla. Jos kaikki päättävät kuulua liittoon, tämmöinen monopoli ei ole vapaiden markkinoiden vastainen. Mutta jos yksikin päättää olla kuulumatta, ja haluaa neuvotella itse työehtonsa, hänellä tulisi olla siihen oikeus.

No ootkos ajatellut että se OIKEUS on myös vapaiden markkinoiden kauppakohde ja sekin on monopolisoitu?

• Järkimies75

Yksinkertaista.

Vapailla - tai realistisesti vapaammilla - markkinoilla työntekijöillä olisi oikeus järjestäytyä, mutta ei oikeutta pakottaa muita pelaamaan omien sääntöjensä mukaan. Esim. liiton jäsenillä olisi täysi oikeus pyytää/vaatia 3 000 euroa kuussa, mutta ei oikeutta estää sinua tarjoutumasta duuniin 2 500 eurolla kuussa. Aika loogista eikö? Heidän vapautensa ei rajoittaisi sinun vapauttasi.

Toisaalta : lienee sanomattakin selvää, ettei työnantajalla olisi velvollisuutta maksaa sinulle 2 500 euroa kuussa, ja tästä syystä et oletettavasti kannattaisi markkinoiden vapauttamista ;-)

• Miks vapaiden markkinoiden pitäisi palvella juuri tuota intressiä?

Vapaat markkinat tapaavat mennä kohti monopoleja hyvinkin helposti. Jos ne eivät voisi tehdä niin niin nehän eivät olisi VAPAITA. Sinä siis haluat RAJOITETUT markkinat jotka toimiviat anti-monopolistisesti?

Miksi sitten jauhat vapaista markkinoista? Ootkos tyhmä?

• Järkimies75

Rajoitetut siinä mielessä ettei olisi vapautta riistää toisten vapautta. Näin rautalangasta väännettynä.

Monopoli saavutettaisiin kilpailemalla, ei kirjoittamalla lakeja jotka antavat esim. tietylle liitolle monopoliaseman.

Sitä paitsi, on myytti että vapailla markkinoilla olisi paljon monopoleja. Todellisuudessa ne ovat käytännössä poikkeuksetta seurausta valtion tuista, sääntelystä, ym.

• Vapautta ei voi riistää ellei sitä itse anna riistettävän, joten jos systeemi on ajettu tälläiseen tilaan niin sillioin vapaus on sitä että voidaan kulkea myös toiseen suuntaan.

Sillon siitä joutuu maksamaan hinnan, koska kaikella sellainen on.

Ootkos sä valmis sellaiseen maksuun?

Ellet ole niin sitten pää kiinni köyhä.

• Kukkomies kirjoitti:

Vapautta ei voi riistää ellei sitä itse anna riistettävän, joten jos systeemi on ajettu tälläiseen tilaan niin sillioin vapaus on sitä että voidaan kulkea myös toiseen suuntaan.

Sillon siitä joutuu maksamaan hinnan, koska kaikella sellainen on.

Ootkos sä valmis sellaiseen maksuun?

Ellet ole niin sitten pää kiinni köyhä.

Ja tästä päästäänkin järkimiehen palstallaoloon.

Hän on köyhä. Ei rahassa mutta jossain muussa. Tää köyhyys estää häntä toimimasta, aivan kuin rahallinen köyhyys estää monia toimimasta jossain muussa asiassa.

Tässä kohtaa suosittelen aina ihmistä tunnistamaan itsensä, sen mitä on ja käyttämään sitä hyväksi - eikä pitäytymään kuvitttelemassa että tavoitetila on jossain muualla tai että asiat "vosiivat olla paremmin jos".

Terveisin,

Totuudessa rikas Kukko.

• neljäs-nainen

Joitakin pointtejasi ymmärrän, mutta tuo ay - liike vastaan työttömät on NAURETTAVA, se ei johda mihinkään koska niin TYÖTTÖMÄT kuin TYÖSSÄ käyvätkin ovat TÄSMÄLLEEN samassa ASEMASSA pääomaan/työnantajiin nähden!!!

Mikä autuus ja onni seuraisi siitä, että TYÖTTÖMÄT ja DUUNARIT ottaisivat yhteen, tappelisivat työstä ja TYÖPAIKOISTA?????? Siinä ON unohtunut sellainen pikku asia, että TYÖNANTAJA palkkaa TYÖNTEKIJTÄT, ei ay - liike, ei työttömät vaan TYÖNANTAJA!!!!!

Jos MAAILMA muuttuu teknisen kehityksen myötä, koulutustason ja elintason myötä niin TYÖTTÖMIEN ja DUUNARIEN keskinäinen TAPPELU ei muuta sitä tosiasiaa miksikään!!!! Työnantajilla ON edelleen oikeus irtisanoa ja palkata duunarinsa!!!

Työttömät vastaan ay - liike taistelu ei ole muuta kuin keskinäinen TAPPELU ei mitään muuta, ei sitten niin yhtään mitään muuta!!!!! Eikä tule olemaan!

• tappelu ,

ay-liikkeen kumoaminen johtaa siihen että ay-demari menettää etuoikeutetun asemansa ja työtön pääsee töihin

• neljäs-nainen

Mistä tiedät töihin pääseväsi????? TYÖNANTAJA palkkaa tai OTTAA sen irtisanotun AY - DEMARIN työssä oppimaan 9€/vrk tai palkkaa virolaisen, venäläisen tai puolaisen, ei TYÖTÖNTÄ, koska TYÖTÖN on vieläkin LIIAN kallis!!!

Käytä päätäsi, ajattele!!!! Työtön haluaa ei VAIN työtä vaan myös PALKKAA ja todennäköisesti enemmän kuin työnantaja ON valmis MAKSAMAAN!!!

Ay - liike ei OLE yhdenkään TYÖTTÖMÄN työn teon este, työttömän PITÄÄ vaan löytää TYÖNANTAJA joka palkkaa HÄNET muiden LISÄKSI!!!!

YKSIKÄÄN työtön ei ole ay - demarille työtä hakenut tai KETÄÄN töihin PALKANNUT!!!! Ei ketään, tajuatko??????

• '' emmä jaksa herätä

mikähän on johtanut tuollaiseen ymmärtämättömyyteen kun ei tajuta että työnantajat EIota töihin työttömiä vailla työkokemusta.Vaikka pienemmän palkan voisi taidottomalle maksaa, niin se kuitenkin tulee kalliimmaksi ohjata ja opastaa taidotonta monta kuukautta ja sittekään ei ole varmuutta tuleeko työmies vai ei, kuin ottaa työpaikan vaihtaja, eli työssä oleva joka haluaa toiseen työpaikkaan.Vaihtajan kun ottaa niin tietää ainakin että työkokemusta on ja hakija tietää että töihin mennään ajallaan eikä sitten kun sattuu heräämään.

• näin se pitää mennä

ay-liikkeen katoaminen johtaa ''vapaaseen'' työpolitiikkaan jota oikeisto onkin jo pitkään huutanut, ja se on ihan oikein, me vanhat joilla on etumme käytämme ne ja te ns. ''loimaalaiset'' saatte vapaasti neuvotella sen jälkeen. Saapa nähdä koska alkaa palkkojen alasajo oikeasti, nythän se on tavallaan jo koe ajossa. työsuhteet tulee olla määräaikaisia nykyisten vakihommien sijaan, lomaa pitää jokainen senverran kuin pussi kestää, niinkuin jenkeissä nyt,Työterveys ajataan alas liian kalliina työnantajan maksettavaksi, ehkä perustarkastus tehdään, ja on pakkokin huumeveikkojen karsimiseksi.Ja nythän jo on aluillaan uusi minimipalkka kehityskin eu.n taholta on 1e/t esitetty minimiksi, kun se kuitenkin on ollut tähänasti tes.in alin, mutta tes.hän poistuu ay-liikkeen mukana.Työaikakin määritellään uudelleen eu.n taholta on esitetty 60viikkotuntia sopivaksi.NO onhan se jotain ,1€/60 tuntia viikossa.Sitä saa mitä tilaa, eikös vaan. Astuu voimaan portaittain sitä mukaa kun vakiväki vähenee,

• Jep. Entä mitä tekee AY-liike puolustaakseen itseään, ottaako asiakseen hoitaa myös työttömyyden dilemmaa?

Ei tule. Koko paska valuu seinällä kuin räkä, hallitsematta, kohti useimpien työntekijöiden kannalta äärimmäisen huonoa tilannetta.

Tää pyramidihuijaus senkun etenee.

• näin se pitää mennä

ei sen tarvitse eikä pidä mitenkään puolustaa itseään, aika on ajanut kohta ohi, koska jokainen haluaa itse ''neuvotella'' omat sopimuksensa, Kun meistä ''vanhankansan'' ihmisistä aika jättää niin mihin ay- liikekään enää olisi tarpeellinen , se lähtee meidän mukana.Kun ei ole ihmisiä ajamassa joukkovoimalla työelämän etuja, niin ei siihen mikään ns. liikekään pysty, sillä se liike on juuri se joukko.Ja joukkoa ei ole ,kun jokainen haluaa sen oman ''sopimuksen''ilman mitään takalautoja ja turvaa.Ayliike olemme ollet me itse, ei se mikään suuri tuntematon ja hahmoton ''jokin'' ole, mutta kun ei ole haluja omaa etua ajaa niin ei sitä kukaan muukaan puolestanne[mme] tee.

• neljäs-nainen

Se on kuule sillä lailla, että joka SUKUPOLVI joutuu ja pitää TAISTELLA omat taistelunsa, tehdä omat virheensä ja joka AINUT meistä vastaa ENSIN itsestään ja sitten syödään vasta!!!

Mitä ay - liikkeen sinun MIELESTÄSI pitää TEHDÄ????? Heittää volttia, seistä käsillään vai mitä? Jos ay - liike ON aktiivinen niin mitä TAPAHTUU????? Suomi 24:sen palstat facebook on TÄYNNÄ Suomen PELASTAJIA, vastuuntuntoisia työnantajien ymmärtäjiä, mielistelijöitä!!!!!

Kun ay - liike EDES liikahtaa siihen suuntaan, että asiat TYÖMARKKINOILLA muuttuisivat niin silloin RÄJÄHTÄÄ!!!! Ay - liike ajaa KAIKKI työpaikat Suomesta, ay - liike ei tunne VASTUUTA työllisyydestä ja auta armias jos ay - liike PUOLUSTAA työttömiä niin ay - liike on KOMMUNISTINEN rikollisjärjestö!!!!!

Ay - liike S_U_O_M_E_S_S_A toimii lakien, sopimusten, demokratian mukaan, ei rettelöi vaan YHDESSÄ työnantajien ja valtiovallan kanssa hoitaa YHTEISÄ asioita vastuunsa tuntien, mikään hyvänolon, hyvinvoinnin AUTOMAATTI se ei ole!!! Jokaisella Suomen kansalaisella on OIKEUS ja velvollisuus ottaa VASTUU omasta elämästään!

• SivustaSeuraaja

"joka SUKUPOLVI joutuu ja pitää TAISTELLA omat taistelunsa"

Tämä on päässyt nyt unohtumaan ihmisiltä kun asiat ovat olleet hyvin, on kuviteltu että kyllä kaikki tappelemalla saavutetut edut ja oikeudet ennallaan pysyvät itsestään. Vaan mitenkäs kävikään?

Nyt on koko hyvinvointivaltio uhattuna.

• Perkele....
        SivustaSeuraaja kirjoitti:

"joka SUKUPOLVI joutuu ja pitää TAISTELLA omat taistelunsa"

Tämä on päässyt nyt unohtumaan ihmisiltä kun asiat ovat olleet hyvin, on kuviteltu että kyllä kaikki tappelemalla saavutetut edut ja oikeudet ennallaan pysyvät itsestään. Vaan mitenkäs kävikään?

Nyt on koko hyvinvointivaltio uhattuna.

On kyllä vähän hämmentävää jos jokaisen sukupolven on taistelva oma taistelunsa. Siis ketä vastaan? Kuka on vihollinen?

Olemmeko me kaikkien sodassa kaikkia vastaan?

*voisiko joku selventää*

• hohhohhooooo
        Perkele.... kirjoitti:

On kyllä vähän hämmentävää jos jokaisen sukupolven on taistelva oma taistelunsa. Siis ketä vastaan? Kuka on vihollinen?

Olemmeko me kaikkien sodassa kaikkia vastaan?

*voisiko joku selventää*

Jos ei tuonvertaa ymmärrä niin turha sitä on ruveta moiselle idiootille selittämäänkään.

• fsdssdfsdf
        hohhohhooooo kirjoitti:

Jos ei tuonvertaa ymmärrä niin turha sitä on ruveta moiselle idiootille selittämäänkään.

Okei, ymmärrän tuon siten että joltain vanhalta gubelta pitää mennä vääntään niskat nurin niin aukeaa työpaikka?

Se on sotimista ainakin. Mutta mä luulin että säännöt on vähän toiset.

• neljäs-nainen
        fsdssdfsdf kirjoitti:

Okei, ymmärrän tuon siten että joltain vanhalta gubelta pitää mennä vääntään niskat nurin niin aukeaa työpaikka?

Se on sotimista ainakin. Mutta mä luulin että säännöt on vähän toiset.

Jos joltain vääntää niskat nurin, vaikka vain nuorelta työttömältä niin joutuu VANKILAAN! Työpaikka aukeaa kun työtä etsii ja käy kurssia, kouluttaa itseään niin, että saa työtä!

Joka sukupolvella ON omat ONGELMANSA, jotka pitää RATKAISTA, sitä taistelu tässä kohden tarkoittaa ja säännöt on samat kuin yli 2000 vuotta on ollut 1. Älä tapa! 2........

• neljäs-nainen kirjoitti:

Jos joltain vääntää niskat nurin, vaikka vain nuorelta työttömältä niin joutuu VANKILAAN! Työpaikka aukeaa kun työtä etsii ja käy kurssia, kouluttaa itseään niin, että saa työtä!

Joka sukupolvella ON omat ONGELMANSA, jotka pitää RATKAISTA, sitä taistelu tässä kohden tarkoittaa ja säännöt on samat kuin yli 2000 vuotta on ollut 1. Älä tapa! 2........

Köyhillä reilut 10 vuotta vähäisempi elinikäodotus kuin muilla yhteiskuntaryhmillä.

"Älä tapa"?

Älä tapa ....köyhyyteen?

• kassukalle

mitä halusikaan ''neljäs nainen'' ilmaista

• n22w

Jos rikkuriksi ryhtyy, niin periaatteessa vain vaihtaa paikkaa; työntekijä joutuu työttömäksi, kun tilalle otetaan rikkuri 80% palkasta. Seuraavassa työtaistelussa se ex-rikkuri, nykyinen työntekijä, menee lakkoon, jolloin hänen tilalleen tulee uusi rikkuri, tai hyväksyy vielä huonommat työehdot. Juuri rikkureiden ansiosta työolot huononevat huononemistaan.

• Jep, mutta se ei ratkaise köyhän dilemmaa.

Köyhä ei voi tehdä koskaan oikein.

1) Jos hän ei tee mitään hän on laiska
        2) Jos hän opiskelee hän ei koskaan saa paikkaa ja tulee harjoittelija/opiskelijaksi.
        3) Jos hän rikkuroi hän syö toisen leipää.
        4) Jos hän kapinoi systeemiä vastaan hän on rähinöitsijä/huligaani/rikollinen

Missä on köyhän paikka tässä maailmassa hyvä n22w?

Kerrotko missä on köyhän paikka?

• Kukkomies kirjoitti:

Jep, mutta se ei ratkaise köyhän dilemmaa.

2) Jos hän opiskelee hän ei koskaan saa paikkaa ja tulee harjoittelija/opiskelijaksi.

Rikkurointi köyhentää kaikki ja se on tarkoituksenmukaista.

Kun kaikki ovat köyhiä löytyy taas se solidaarisuus - jota tietenkään EI MISSÄÄN NIMESSÄ VOI RAKENTAA ETUKÄTEEN. Tällöin - kun kaikki ovat köyhiä - voidaan käydä solidaarisesti taas omistajaa vastaan.

Mutta koska työssäolevat eivät halua panostaa työttömiin ja omistajaluokan ei tarvi on ainoa reitti köyhälle rikkurointi saavuttaa mitään. Monet rikkuroivat jo työharjoitteluissa/kokeiluissa. Ne vievät yhtälailla työtä työntekijöiltä.

• n22w
        Kukkomies kirjoitti:

Jep, mutta se ei ratkaise köyhän dilemmaa.

No, voisiko köyhä kokeilla toimia niin kuin kaikki me muutkin:

- hankitaan koulutus
        - suoritetaan opiskeluihin liittyvä työharjoittelujakso koulun ohjeiden mukaisesti
        - opiskeluaikana kesäisin ja muina loma-aikoina hankitaan työkokemusta ja rahaa erilaisilla sijaisuuspätkillä omalta tai muulta alalta
        - valmistuttuaan haetaan töihin ensisijaisesti omalle alalle, mutta jos ei pääse, niin mahdollisimman lähelle omaa alaa, jolloin aina voi hakea omalle alalle ja tehdä samaan aikaa muuta työtä
        - jos ei muuta, niin tehdään sitten edes jotain työtä ennemmin kuin itketään nettipalstoilla köyhyyttä.

• n22w kirjoitti:

No, voisiko köyhä kokeilla toimia niin kuin kaikki me muutkin:

- hankitaan koulutus
        - suoritetaan opiskeluihin liittyvä työharjoittelujakso koulun ohjeiden mukaisesti
        - opiskeluaikana kesäisin ja muina loma-aikoina hankitaan työkokemusta ja rahaa erilaisilla sijaisuuspätkillä omalta tai muulta alalta
        - valmistuttuaan haetaan töihin ensisijaisesti omalle alalle, mutta jos ei pääse, niin mahdollisimman lähelle omaa alaa, jolloin aina voi hakea omalle alalle ja tehdä samaan aikaa muuta työtä
        - jos ei muuta, niin tehdään sitten edes jotain työtä ennemmin kuin itketään nettipalstoilla köyhyyttä.

Ja tämä toistetaan montako kertaa? :)

Entä jos köyhä tekis niinkuin kaikki muut tekee: Torppaa saavutetuissa eduissaan eikä yritäkään tehdä yhteistyötä muiden kanssa.

• Mene siivoojaksi

tai puhelinmyyjäksi. Juttua riittää sen edestä, että tekisit varmasti sievoiset summat myyntihommissa.

Noita hommia tässä maassa kyllä riittää. Ja AY-liike pitää huolen siitä että työttömillä on mitä tuhlata ansiosidonnaisesta puhelinmyyjille.

• metall-leidi

Eiköhän puhelinmyyjiä ole tarpeeksi ja yltävätkö kaikki puhelinmyyjät edes minkäänlaisille liksoille?

• metall-leidi kirjoitti:

Eiköhän puhelinmyyjiä ole tarpeeksi ja yltävätkö kaikki puhelinmyyjät edes minkäänlaisille liksoille?

Eivät yllä. Exäni oli paluumuuttajana ruotsista palatessaan tuollaisessa firmassa töissä ja hän sai kuukaudessa 80-250 euroa. Sekin tuli tarpeeseen koska hänellä ei muita tuloja ollut kun Kela väänsi asioita 7 kk.

• vuokratyö.
        Kukkomies kirjoitti:

Eivät yllä. Exäni oli paluumuuttajana ruotsista palatessaan tuollaisessa firmassa töissä ja hän sai kuukaudessa 80-250 euroa. Sekin tuli tarpeeseen koska hänellä ei muita tuloja ollut kun Kela väänsi asioita 7 kk.

ay-liike haluaa että työtön voi ottaa ainoastaan 250 eur/kk hommia, mutta paperimies tienaa 5000 eur/kk

• metall-leidi
        vuokratyö. kirjoitti:

ay-liike haluaa että työtön voi ottaa ainoastaan 250 eur/kk hommia, mutta paperimies tienaa 5000 eur/kk

Mikä sua rassaa paperimiehissä? Enemmin musta on väärin, että joku huuhaa pelle, ns. tiiminvetäjä tai asiakastoimenpäällikkö tienaa jossain peelufirmassa tuon 5000€uroa/kk.
        Tai sitten on kaikenmaailman päivystäviä dosentteja, tai joitakin kukkastenpiirtelijöitä joille järjestetään suojatyöpaikkoja ovat joitakin chefejä muka "tarkastuskarjakkoja" kunnilla.
        Kunnon työt lakkautetaan, mutta sitten on tosiaan sellaisa peelotöitä, että akateeminen koulutus mene haukkaan vaan rikkaan isipapan viherpiipertäjä lapsonen pääsee toteuttamaan itseänsä

• ay-demari on viholli
        metall-leidi kirjoitti:

Mikä sua rassaa paperimiehissä? Enemmin musta on väärin, että joku huuhaa pelle, ns. tiiminvetäjä tai asiakastoimenpäällikkö tienaa jossain peelufirmassa tuon 5000€uroa/kk.
        Tai sitten on kaikenmaailman päivystäviä dosentteja, tai joitakin kukkastenpiirtelijöitä joille järjestetään suojatyöpaikkoja ovat joitakin chefejä muka "tarkastuskarjakkoja" kunnilla.
        Kunnon työt lakkautetaan, mutta sitten on tosiaan sellaisa peelotöitä, että akateeminen koulutus mene haukkaan vaan rikkaan isipapan viherpiipertäjä lapsonen pääsee toteuttamaan itseänsä

Paperiliitto on työttömien luokan vastainen kartelli. Se on osa luokkavihollisen pyrkimystä köyhdyttää työttömät samalla kun ahne ay-demari pistää broilerinkoipea poskeen katetussa pöydässään

• eikö näin olekin...
        ay-demari on viholli kirjoitti:

Paperiliitto on työttömien luokan vastainen kartelli. Se on osa luokkavihollisen pyrkimystä köyhdyttää työttömät samalla kun ahne ay-demari pistää broilerinkoipea poskeen katetussa pöydässään

ei me mitään koipia syödä , paistia ja sisäfilettä vedetään vaan on varaa vaikka työtön , putkessa, olenkin. Olenhan ollut ja olen edelleen demari, jolla hyvä työttömyyskorvaus.Entä sinä ,nuori ''loimaankassalainen'', joka hävität omat etusi ja pienennät palkkaasi, ei ne edut ''loimaalaisella'' säily, nyt jo leikataan niin ettette vaan huomaa. Pätkätyöt on eka keino hallita. Siinä voi kurjistaa niin paljon kun työnantaja kehtaa, ottaa pois pekkaset, lomat,arkipyhät, sairauspvt,ym.Näinhän tehdään jo kokoajan mutta näin ei voisi tehdä jos ei olisi ''loimaalaisia' vaan kaikki puolustaisi OMAA etuaan työelämässä. Nyt te jotka olette itse aiheuttaneet itsellenne tämän kurjuuden haukutte ihan väärää kohdetta, mutta ei se mitään muutosta teille tuo, itse olette luovuttaneet vallan työnantajille ''loimaalaisen'' kautta. Mutta sitä saa mitä tilaa, näin olette itse halunneet.

• kaks'kukkuu

ei ne saa loppujenlopuksi palkkaa laisinkaan, kuningaskuluttajassa vai missä siitä juuri vähänaikaa sitten oli...

• kysyn tätä

kukkomies. miksi et mene vakiduuniin johonkin tehtaaseen?

• Tuotatuota...

Mitenkään köyhyyttä väheksymättä kummastelen, että pitääkö mielestäsi Reserviläisliiton ajaa sivareitten etuja ja Setan tarjota parisuhdeterapiaa vanhusväestölle ? Vai miksi hemmetissä sinusta on niin paha, että ammattiyhdistykset edistävät työelämän ja työntekijöiden asiaa ?

En kannata rikkuruutta missään muodossa, mutta se ei tarkoita sitä, että minun mielestäni esim. pitkäaikaistyöttömien perusturva olisi edes siedettävällä tasolla. - Minun mielestäni vain kiukkusi kohde on väärä. - Mutta tämä onkin vain oma henkilökohtainen mielipiteeni, enkä edusta tässä mitään muuta suurempaa ryhmää ajattelijoita ;)

• XenonLights

työttömien kannattaa ajaa omaa asiaansa, yhtenä ryhmänä, ay-liikettä vastaan

• XenonLights kirjoitti:

työttömien kannattaa ajaa omaa asiaansa, yhtenä ryhmänä, ay-liikettä vastaan

Miksi pitäisi ajaa omaa asiaansa jotakin vastaan ? Mielummin yhteistyössä ja koittaen hakea synergiaetuja toisistaan.

• työttömien luokka
        xena-183 kirjoitti:

Miksi pitäisi ajaa omaa asiaansa jotakin vastaan ? Mielummin yhteistyössä ja koittaen hakea synergiaetuja toisistaan.

ei luokkavihollisen kanssa haeta synergiaa, vaan heidän omaisuutensa pakkokonfiskoidaan ... vain tuhoamalla ay-liike saadaan tasa-arvo

• työttömien luokka kirjoitti:

ei luokkavihollisen kanssa haeta synergiaa, vaan heidän omaisuutensa pakkokonfiskoidaan ... vain tuhoamalla ay-liike saadaan tasa-arvo

Sodassa ei koskaan ole voittajia; on vain niitä jotka häviävät enemmän tai vähemmän...

• fddfdfssdfsf
        xena-183 kirjoitti:

Sodassa ei koskaan ole voittajia; on vain niitä jotka häviävät enemmän tai vähemmän...

nyt voittajia ovat paperimiehet ja virkalijat

häviäjiä työttömät vuokratyöläiset orjatyöläiset

mutta työttömien luokka kasvaa koko ajan ja voi lopulta anastaa vallan yhteiskunnassa. silloin demarilta otetaan työpaikka pois ja tulot pois ja ne jaetaan työttömille

PS
        demareiden synergia edut on jo nähty; siinä työttömät ovat köyhiä ja ahneet virkailijat rikkaita

• xena-183 kirjoitti:

Mutta taisteluissa on voittaja ja häviäjä.

Älä sodi. Taistele.

• Uraaa.
        Kukkomies kirjoitti:

Mutta taisteluissa on voittaja ja häviäjä.

Älä sodi. Taistele.

"Älä sodi. Taistele. "

Ei, minä kamppailen

• ei enää työtön ins.

Itse olen palkkojen polkija, ja saanut syyttelyä..Risuja vois mennä työmarkkinatuella keräämään, mutta kun tyytyy oman alan töihin parilla tonnilla, saa syyttelyä..en saisi mitään tukia, joten parin tonnin palkka on mulle iso.

• ay = vihollinen

Facebook ahtaajat yrittivät saada töitä, mutta AKT pisti sataman portit kiinni ja vaati työnantajaa irtisanomaan vuokratyöläiset. Näin myös kävi: AKT ahtaajat saivat palkankorotuksen, Facebook ahtaajat menettivät työpaikkansa

Nyt ahtaajat jatkavat 5000 eur/kk mutta Facebook-rikkurit ovat todennäköisesti "työllisyyttä parantavassa toimenpiteessä"

• krhb

Rikkuri sanaa käyttää ne miehet joilla on hame päällä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5060
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1239
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1123
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe