illuminatus

![]()
Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
339
Kommenttia
10048
Ateistinen moraali
Vaihteeksi taas ateistien ja luomisen kiistävien moraalista sekä moraalin alkuperästä: http://www.youtube.com/watch?v=0220Hitch on poissa
http://slatest.slate.com/posts/2011/12/16/christopher_hitchens_is_dead_iconoclast_and_public_intellectual_passes_away_at76220Nevermind
Jos tapaan tänään Dalai Laman (teknisesti jopa mahdollista), mitä olisi odotettavissa? Suurvalaistuminen? Koko pääkaupun20219Kirkostaeroaminen jatkuu vauhdikkaana
Alkuvuonna on kirkosta erottu jopa viimevuotista kovammalla tahdilla; erityisesti naiset ovat parantaneet vauhtiaan. Vai4218Muistutus: Enqvist vs Craig tänään klo 10.
Can the Universe Exist Without God? ma 16.4. klo 10–12 Helsingin yliopisto, Porthania PII, Yliopistonkatu 3. Tulen it60218vulkaaniset lähteet
Tuoreiden tutkimusten mukaan vulkaaniset lähteet eivät vaikuta tarjoavan elämän synnylle tarvittavia olosuhteita: http0217Kunniarotta Tapio Puolimatkalle!
Onnittelut Tapio Puolimatka saavuttamastanne Kunniarotta-palkinnosta! Olette palkinnon vilpittömästi ansainneet sitkeä15216Aasian rannikon asuttaminen
Ihmisen esihistoriaan liittyvä mielenkiintoinen detalji. Noissa pullonkaulamallikeskusteluissa mainitsin tieteen puolel4211Kysymyksiä ja vastauksia
Liittyen Nye vs Ham -debattiin ... Ensin muutama "tonimikael" eli tyhmä ja osaamaton kreationisti tekee itsestään narr5210Ja taas siitä "ainutlaatuisuudesta"
Melkein viikottain kasvavassa suursarjassamme "ominaisuuksia, joiden joskus luultiin olevan vain ihmiselle ominaisia"...29208Abortinvastustaja vai ateisti presidentiksi?
Todella omituinen kysymyksenasettelu Ilta-Sanomien gallupissa: ""Kumpaa äänestäisitte mieluummin presidentiksi : abortin15207Amerikan ensimmäiset valloittajat Euroopasta?!
Ensin sen saattoivatkin tehdä eurooppalaiset kivikauden metsästäjät, sitten vasta aasialaiset Beringinsalmen ylittäjät t35207Aikuisviihdettä
Netissä on luettavissa monenlaista hiukan arvelluttavaa materiaalia. Aikuistumassa olevien lasten vastuullisena vanhempa13204Hyvää Uutta Vuotta!
Yours truly kiittää kuluneesta vuodesta ja toivottaa menestyksekästä tulevaa vuotta kaikille. Tämän vuoden juhlinta al11203"The Right to Offend"
Hieno kirjoitus Project Reasonissa: "The Right to Offend": http://www.project-reason.org/archive/item/the_right_to_of9198Samin iloksi
Renessanssiajan yleisnero, yleisesti homoseksuaalina pidetty multilahjakkuus Leonardo da Vinci, saattoikin käyttää Mona-4198Miinusnappi?
Kommentoinnin miinusnappi näyttää kadonneen... ainakaan mun käyttöliitymässäni sitä ei enää näy. Harmi, koska sillä oli6197Hyvää jumalanpilkkapäivää!
Tänään 30.9.2009 vietetään kansainvälistä jumalanpilkkapäivää http://www.facebook.com/group.php?gid=50200339561 http:/4196"Taistelu Raamatun tulkinnasta jatkuu"
Espoon piispaksi ehdolla oleva Kalervo Salo puhuu jonkun verran asiaakin Espoon seurakuntasanomissa. Artikkeli sivuaa me15192Mites tämä nyt näin menee ? Osa 2
Lueskelin tässä viimeaikaisia uutisia, katselin eräitä tilastollisia faktoja ja sitten silmäilin vielä tuota hengenmiest68192