Vapaa kuvaus

Aloituksia

488

Kommenttia

8309

1. Ihmiskunta matkalla kohti rauhaa.

Mitenkäs tuore uutinen sopii raamatun kuvailemaa maailmanloppua, sekä sen edeltäviä tapahtumia koskien ja maailmanlopun
    Kristinusko
    26
    86
  2. Tieteenvastaisuuden hinta

Adventtikirkon uuden pomon Ted Wilsonin tehokkaat toimet sivistyneisyyden ajamiseksi pois adventtikirkosta alkavat tuott
    Adventismi
    38
    86
  3. Uskonto, dogmit ja mielenterveys

Kuinka uskonto ja sen harjoittaminen, sekä opit vaikuttavat mielenterveyteen? Tämä tuli mieleen siitä, kun Alex-kasi pi
    Adventismi
    47
    86
  4. Mikä jumalissa on vikana?

Hesarissa on tuore kolumni, jossa sivutaan samoja aiheita, joista olen itse täällä kirjoittanut, joten olkaapa hyvä, jos
    Adventismi
    4
    85
  5. Reformaatio tappoi Jumalan?

Reformaatio, eli uskonpuhdistus, oli alkusoittoa 1500-luvulla sille tapahtumaketjulle, josta myös adventtikirkko sai alk
    Adventismi
    11
    85
  6. Wilson & Zimbabwe & ANN

Huomasin mielenkiintoisen asian Ted Wilsonin matkasta mielistelemään Zimbabwen hirmuhallintoa. Ennen tätä T.W oli Ruand
    Kristinusko
    12
    84
  7. Mistä a-kirkon oikeasta opista saa tietoa?

Minua jäi hiukan vaivaamaan toisessa ketjussa käyty keskustelu ja kysynpä nyt asiaa uudessa ketjussa. Veli Timo Flink k
    Adventismi
    50
    83
  8. Eden olikin Afrikassa

Jälleen on pulmia heillä, jotka ovat päättäneet, että ensimmäiset ihmiset olivat iholtaan vaaleita, joksi Aatami ja Eva
    Adventismi
    13
    83
  9. Jumalien evoluutio

Otetaanpa keskusteluun uskontojen evoluutio, sillä sepäs vasta on mielenkiintoinen aihe. Alkuun pieni katsaus eri uskont
    Adventismi
    23
    82
  10. Näin adventisti ajattelee

Arvoisa Pyh!, adventtikirkon tulevaisuuden toivo, on jälleen kertonut meille sen, millaista porukkaa tämä amerikkalainen
    Adventismi
    24
    82
  11. Profetian lahja on yleinen lahja!

Olen palstaa lukiessa tullut siihen tulokseen, että profetian lahja ei olekaan kovin harvinainen ilmiö, vaan se on parem
    Adventismi
    18
    82
  12. Sanoma saarnataan ja sitten tulee loppu!

Raamattu on mielenkiintoinen kirja ja hyvin mielenkiintoinen se on siiloin kun luetaan, että mitä siellä oikeasti lukee,
    Adventismi
    19
    82
  13. Tieto tyhmentää

Täältä poistettiin ketju, joka käsitteli Raamattua ja sen rosoisuutta, eli avaukseni Heikki Räisäsen kirjasta Rosoinen R
    Adventismi
    13
    82
  14. Pimeyden voimat osa kaksi

Kiitokset vain kaikille vastanneille tai sille yhdelle, joka päätti kopioida jostain jotain typeryyksiä, mutta minua kii
    Adventismi
    19
    81
  15. Jatketaanpa Alexin kanssa.

Alex sai tahtonsa läpi ja taas yksi ketju poistui, joka uhkasi Alexin korttitalon pystyssä pysymistä. Kertonee jotain A
    Adventismi
    47
    81
  16. Maailma on koko ajan parempi paikka

Taas tulee kylmää vettä kreationistien ja muun roskaväen niskaan: http://yle.fi/uutiset/maailma_on_parempi_paikka_kuin_
    Adventismi
    44
    81
  17. Lähi-idän historiaa

Alex otti toisessa ketjussa esiin Israelin tilanteen ja Alex koetti tällä hyvin vaatimattomalla rähinöinnillä, mikä siel
    Adventismi
    13
    81
  18. Fundamentalisti voidaan parantaa

Neurotieteet ovat menneet eteenpäin kuin luotijuna ja kohta on fundamentalisteille iloisia uutisia tiedossa - teidät voi
    Adventismi
    15
    81
  19. Onko Jumala kuin huono taikuri?

Viime päivinä on keskusteltu siitä, kuinka Jumalan läsnäolon voi tuntea, mutta sen tuntevat vain harvat ja sittenkin pit
    Adventismi
    11
    81
  20. Eikö Paavali osannut rukoilla oikein?

Päivän raamattuvisan aiheena on tänään mielenkiintoinen aihe, jonka rakentaminen alkaa Paavalin kirjoituksista, jossa hä
    Uskonnot ja uskomukset
    88
    81