Vapaa kuvaus

Aloituksia

489

Kommenttia

8309

1. Missä antikristus viipyy?

Taas valittiin uusi paavi, eikä edellinen näköjään muuttunutkaan maailmaa rautasaappaan alla pitäväksi antikristukseksi,
    Adventismi
    15
    96
  2. Jumalien evoluutio

Otetaanpa keskusteluun uskontojen evoluutio, sillä sepäs vasta on mielenkiintoinen aihe. Alkuun pieni katsaus eri uskont
    Adventismi
    23
    96
  3. Profetian lahja on yleinen lahja!

Olen palstaa lukiessa tullut siihen tulokseen, että profetian lahja ei olekaan kovin harvinainen ilmiö, vaan se on parem
    Adventismi
    18
    96
  4. Kristittyjen toimet alkavat tuottaa tulosta!

Palstalla on muutama henkilö, jotka ovat ottaneet kristillisen elämänsä kohokohdaksi luoda pelkoja ja ennakkoluuloja mui
    Yhteiskunta
    14
    96
  5. Kristukselle kaapatut

Eilen tuli puhutteva dokumentti fundamentalistisen uskonnollisen ajattelun kaameudesta: http://yle.fi/uutiset/kristukse
    Uskonnot ja uskomukset
    22
    95
  6. Uskonnollisuus Made in USA

Amerikkalainen kohusaarnaaja Herzog sai tänään houkuteltua vajaa 1000 ihmistä olympiastadionille, joten voinee sano, ett
    Adventismi
    2
    95
  7. Uskosta luopuminen

Toisessa ketjussa jo pohdittiin uskosta luopumista ja minäkin päätin tuoda oman versioni, joka perustuu ihan loogisesti
    Adventismi
    12
    95
  8. Lajien tarkoitus

Alex tuolla toisessa ketjussa itkee tyypilliseen tapaansa asiallista kirjoitusta ja itse haukkuu minua minkä kerkeää, jo
    Adventismi
    92
    95
  9. Jumalten evoluutio osa II

Sain kohdata kritiikkiä, siitä, että levitän potaskaa ja nyt lähdemme käsittelemään aihetta yksi kerrallaan ja aloitetaa
    Adventismi
    31
    95
  10. Reformaatio tappoi Jumalan?

Reformaatio, eli uskonpuhdistus, oli alkusoittoa 1500-luvulla sille tapahtumaketjulle, josta myös adventtikirkko sai alk
    Adventismi
    11
    94
  11. Miksi jumalat möhlivät aina?

Osaako kukaan selittää, että miksi ihmeessä jumalat möhlivät ja epäonnistuvat aina mihin tahansa ikinä ryhtyvätkin? Kri
    Adventismi
    31
    94
  12. Ihmiskunta matkalla kohti rauhaa.

Mitenkäs tuore uutinen sopii raamatun kuvailemaa maailmanloppua, sekä sen edeltäviä tapahtumia koskien ja maailmanlopun
    Kristinusko
    26
    94
  13. Hieno päivä USA:ssa!

Tässäpä tuore uutinen, joka saa umpimielisen lahkon, adventtikirkon, näyttäytymään entistä surkeammassa valossa: http:/
    Adventismi
    45
    93
  14. Pietarin kalansaalis

Yle tarjoilee tällaista, eli osattiin sitä ennenkin kalastaa: http://yle.fi/uutiset/kulttuuri/2011/11/jo_kivikauden_ihm
    Adventismi
    8
    93
  15. Eden olikin Afrikassa

Jälleen on pulmia heillä, jotka ovat päättäneet, että ensimmäiset ihmiset olivat iholtaan vaaleita, joksi Aatami ja Eva
    Adventismi
    13
    93
  16. Jatketaanpa Alexin kanssa.

Alex sai tahtonsa läpi ja taas yksi ketju poistui, joka uhkasi Alexin korttitalon pystyssä pysymistä. Kertonee jotain A
    Adventismi
    47
    92
  17. Mikä jumalissa on vikana?

Hesarissa on tuore kolumni, jossa sivutaan samoja aiheita, joista olen itse täällä kirjoittanut, joten olkaapa hyvä, jos
    Adventismi
    4
    92
  18. Ihmiskunnalla menee paremmin kuin koskaan

Pistetäänpä uskovaisten masentavien maailmankuvien tilalle taas hieman toisenlaista näkemystä, eli ruotsalaisen tietokir
    Adventismi
    25
    92
  19. Profetian dilemma

Nimimerkki v.aari avasi hienon ketjun jokin tunti sitten, johon hän ei ole saanut vielä edes yhtä selväpäistä vastausta,
    Adventismi
    26
    91
  20. Fundamentalisti voidaan parantaa

Neurotieteet ovat menneet eteenpäin kuin luotijuna ja kohta on fundamentalisteille iloisia uutisia tiedossa - teidät voi
    Adventismi
    15
    91