Vapaa kuvaus

Aloituksia

135

Kommenttia

5156

1. Pahoinvointi

Suomessa on mukavaa ja helppoa muodostaa uusia käsitteitä yhdistämällä ennestään toisiinsa liittymättömiä sellaisia yhte
    Uudissanat
    0
    146
  2. Sinkkuus ja sää

Vuoden kylmin viikko on menossa, eikä sinkkuna voi välttää ajatusta, että kenties sää ja luonnonolot ylipäätään ovat täs
    Sinkut
    6
    145
  3. Uni siskosta ja lentopelosta

Olen ollut tällä palstalla useasti "tulkitsijana". Annan teille nyt vähän aikaa sitten näkemäni unen, sensuroimattoman
    Uskonnot ja uskomukset
    6
    145
  4. Kirje Joulupukille

Hyvä Joulupukki Lähestyn Teitä näin kirjeitse, koska oletan sillä tavoin saavani asiani Teidän tietoonne parhaimmalla m
    Sinkut
    0
    143
  5. Myymälävaras syö pöydässäsi

Jotenkin tämänpäivän poliittinen tilanne aamiaiskohuineen nosti mieleeni lapsuudessa nähdyn YLEn tietoiskun: https://yl
    Maailman menoa
    0
    142
  6. Vankila_tuolla jossain

Minua kuljetettiin pitkin kapeita ja kaikesta kauniista paljaaksi riisuttuja käytäviä. Kuulin saattajieni kenkien kopina
    Jatkonovellit
    1
    140
  7. Kowalskille_2

Emme uskaltaneet liikahtaakaan paikaltamme. Saatoimme vain katsella ja odottaa parempaa tilaisuutta puuttua tapahtumiin.
    Jatkonovellit
    2
    140
  8. Turvapaikanhakijat ja kansainväliset sopimukset

Pakolaisia on kaiketi ollut aina, ja on pelkästään ymmärrettävää, että jos sota tuhoaa kaikki elämän edellytykset omassa
    Maahanmuutto
    8
    134
  9. Docventures: The Picup Game. Mielipiteitä...

Katsoin tänään mielenkiinnolla Docventures: The Picup Game -nimisen dokkarin Yle areenassa. Minua kiinnostaisi kuulla ni
    Sinkut
    56
    132
  10. Alkoholista ja ongelmasta

En ole koskaan mieltänyt alkoholinkäyttöäni ongelmaksi. Toki minullekin kävi joskus nuorena, vielä teini-ikäisenä, että
    Alkoholismi
    2
    126
  11. Rajalaki_hyvä alku

Käännytyslaki saatiin eduskunnassa läpi, hyvä hyvä. Seuraavaksi tarvitaan Reconquista-laki voimaan koko EU:n alueella.
    Maailman menoa
    7
    126
  12. Bonustyttöystävä

Tänään koitti taas perjantai ja ostosreissu isolle kirkolle. Piti hankkia elintarpeet uutta, yksinäistä viikkoa varten.
    Sinkut
    3
    123
  13. Pikku-Liisa ja mirri

Lähikaupan edustalla keski-ikää lähestyvät, alemman yhteiskuntaluokan herrasmiehet siemailivat keskioluitaan tölkinsuust
    Pikku-Kalle-vitsit
    0
    123
  14. Nuoruudesta ja läheisyydestä

Näinä pimenevinä iltoina vaeltaa mieleni usein lapsuuden ja nuoruuden rajamaille, aikaan jolloin ala-aste oli taaksejään
    Sinkut
    9
    120
  15. Poliisi varoittaa: Laittomassa alkoholissa vihaiseksi tekevää kemikaalia

Länsi-Uudenmaan poliisilaitos kertoo Stara-julkaisussa, että etenkin nuorten laittomin keinoin hankkimissa alkoholijuomi
    Laki ja rikos
    0
    114
  16. Juridinen rikospähkinä

Asiakas A keräsi ostoskärryyn kalleimpia jouluherkkuja mitä myymälästä löytyi, sillä myymälällä oli kamppanja, missä yli
    Rikokset
    1
    114
  17. Ei yhtään keskustelua?

Esiintyköhän samanlainen ilmoitus muillakin?
    Suomi24
    6
    112
  18. KELA ja pillerit

Kun itse asioin ensimmäisen kerran KELAssa. Otti minut vastaan ystävällisesti tervehtien tummahipiäinen ja lihaksikas KE
    Työttömyysturva
    2
    111
  19. Chat kaatunut?

Tiukkaa tekee taas tänään. Mahtoiko kaatua koko laitos?
    Suomi24
    0
    111
  20. Tarkkaavaisuushäiriöstä

Olen aina pitänyt tarkkaavaisuushäiriöitä, (kuten ADHD) outojen ja levottomien ihmisten ongelmana. Katselin kuitenkin ta
    4
    110