Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12428

1. Lähetyskäskystä

38-käännös sanoo, että : .”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja
    Kaste
    30
    612
  2. Kummit

Siskoni on ns. helluntailainen. Yllätyin suuresti, että teillä on nykyisin kummit, kun vauvat siunataan. Ennen kuulin te
    Kristinusko
    112
    608
  3. uskovien seura

Millaiset asiat auttavat meitä elämään siveästi ja muutenkin oikein? Jumalan sanan käyttö, rukous, seurakunnan tilaisu
    27
    608
  4. Kysymys.

Helluntailaiset, voiko luterilaiset pelastua, vaikka he ymmärtävät kastekysymyksen aivan toisin? Luterilaiset, voiko h
    Kaste
    17
    598
  5. Laki päättyy Jumalan valtakunnan rajalle:

...Sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus" (1.Tim.3:15)
    Luterilaisuus
    13
    597
  6. On uskovainen outo lintu

Useat toisuskoiset ekumeeniset puhuvat valtavista herätyksistä, mutta Raamattu puhuu siitä, kuinka on pieni uskovaisten
    Lestadiolaisuus
    17
    572
  7. Sotkamossa saarnataan

Raamatun oman opetuksen mukaan syntejä anteeksi katuvalle: 2.kor.5:19... on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin
    Lestadiolaisuus
    5
    568
  8. Lestadiolaisuuden vihaaja

Kohtasin tänään erään epäuskoisen tutun, joka ei pidä lestadiolaisista. Tuli yleisesti puhetta erialaisista uskonnoista
    56
    551
  9. Lakihengellisyys:

Minulla on se käsitys. että tunnustuskirjoihin on tuotu ns. ortodoksi luterilaisten toimesta lain kolmas käyttö, Lutheri
    19
    550
  10. ainoatakaan viestiäni

en ole poistanut, lukuunottamatta kun olin väärässä hengellisyydessä, ne olen paljolti poistanut. Kiitos...
    12
    547
  11. Lestadiolainen oppi

Lestadiolaiseen oppiin kuuluu virallisesti se, ettei lestadiolainen saa opettaa täällä, vaan se kuuluu seurakunnalle. Tä
    5
    536
  12. Rauhattomuus

Keskustelin kerran erään helluntailaisen kanssa kasteesta. Hän oli erittäin lakihenkinen ja kiihko upotuskasteelle. Aika
    Kristinusko
    15
    533
  13. Pienet tun.luterilaiset kirkot maassamme

Laitan tämän tänne, kun on niin aktiivinen palsta: Ihmetyttää nämä pienet ns. luterilaiset "liikkeet" maassamme, joita
    25
    531
  14. Lutherin opetus kirkkopostilla 3:sesta., Joh.3:5:t

Lutherin opetus kirkkopostilla 3:sesta., Joh.3:5:teen. yksi ote s. 33: ”Meidän täytyy siis vähän tarkemmin kiinnittää h
    1
    524
  15. Tunnustuskirjojen kasteoppi?

Tunnustuskirjoissa kolmenlainen kasteoppi, joten siihen on vaikea kenenkään johdonmukaisesti pitäytyä. Siis tunnustusk
    16
    521
  16. Pedon merkistä:

Olen käynyt monien, niin sanottujen vapaiden suuntien tilaisuuksissa. Siellä jaettiin lehtisiä pedon merkistä, joissa ol
    7
    509
  17. Toisesta Jeesuksesta:

Tässä puhutaan ihan kihlaamisesta/vanhurskauttamisesta: 2.kor.11:2. "Sillä minä kiivaan teitä Jumalan kiivaudella. Sill
    12
    490
  18. Tuolla aiemmin oli juutalaisista

keskustelua. Laitoin sinne lyhyen kommentin loppuun: Kaikille ei ole valjennut kirjan tarkoitus. Luther kirjoitti heidä
    12
    488
  19. JH, käsitellään nyt asia loppuun?

`Minä uskon, että maanpäällä on pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan pään, Kristuksen alaisena,
    Luterilaisuus
    11
    468
  20. Netti vai televiso?

Tälläisiäkin väitteitä ulkopuoliset heittelee ja jatkuvalla syötöllä, vaikka perusteet ja valinta on selvä....ei mitään
    5
    456