Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12427

  1. Lähetyskäskystä

    38-käännös sanoo, että : .”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja
    Kaste
    30
    604
  2. uskovien seura

    Millaiset asiat auttavat meitä elämään siveästi ja muutenkin oikein? Jumalan sanan käyttö, rukous, seurakunnan tilaisu
    27
    600
  3. Laki päättyy Jumalan valtakunnan rajalle:

    ...Sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus" (1.Tim.3:15)
    Luterilaisuus
    13
    591
  4. Kysymys.

    Helluntailaiset, voiko luterilaiset pelastua, vaikka he ymmärtävät kastekysymyksen aivan toisin? Luterilaiset, voiko h
    Kaste
    17
    579
  5. Sotkamossa saarnataan

    Raamatun oman opetuksen mukaan syntejä anteeksi katuvalle: 2.kor.5:19... on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin
    Lestadiolaisuus
    5
    556
  6. On uskovainen outo lintu

    Useat toisuskoiset ekumeeniset puhuvat valtavista herätyksistä, mutta Raamattu puhuu siitä, kuinka on pieni uskovaisten
    Lestadiolaisuus
    17
    550
  7. Lestadiolaisuuden vihaaja

    Kohtasin tänään erään epäuskoisen tutun, joka ei pidä lestadiolaisista. Tuli yleisesti puhetta erialaisista uskonnoista
    56
    539
  8. ainoatakaan viestiäni

    en ole poistanut, lukuunottamatta kun olin väärässä hengellisyydessä, ne olen paljolti poistanut. Kiitos...
    12
    536
  9. Pienet tun.luterilaiset kirkot maassamme

    Laitan tämän tänne, kun on niin aktiivinen palsta: Ihmetyttää nämä pienet ns. luterilaiset "liikkeet" maassamme, joita
    Vanhoillislestadiolaisuus
    25
    525
  10. Lestadiolainen oppi

    Lestadiolaiseen oppiin kuuluu virallisesti se, ettei lestadiolainen saa opettaa täällä, vaan se kuuluu seurakunnalle. Tä
    5
    523
  11. Tunnustuskirjojen kasteoppi?

    Tunnustuskirjoissa kolmenlainen kasteoppi, joten siihen on vaikea kenenkään johdonmukaisesti pitäytyä. Siis tunnustusk
    16
    513
  12. Rauhattomuus

    Keskustelin kerran erään helluntailaisen kanssa kasteesta. Hän oli erittäin lakihenkinen ja kiihko upotuskasteelle. Aika
    Kristinusko
    15
    512
  13. Lakihengellisyys:

    Minulla on se käsitys. että tunnustuskirjoihin on tuotu ns. ortodoksi luterilaisten toimesta lain kolmas käyttö, Lutheri
    19
    509
  14. Kummit

    Siskoni on ns. helluntailainen. Yllätyin suuresti, että teillä on nykyisin kummit, kun vauvat siunataan. Ennen kuulin te
    Kristinusko
    111
    509
  15. Pedon merkistä:

    Olen käynyt monien, niin sanottujen vapaiden suuntien tilaisuuksissa. Siellä jaettiin lehtisiä pedon merkistä, joissa ol
    7
    496
  16. Toisesta Jeesuksesta:

    Tässä puhutaan ihan kihlaamisesta/vanhurskauttamisesta: 2.kor.11:2. "Sillä minä kiivaan teitä Jumalan kiivaudella. Sill
    12
    482
  17. Tuolla aiemmin oli juutalaisista

    keskustelua. Laitoin sinne lyhyen kommentin loppuun: Kaikille ei ole valjennut kirjan tarkoitus. Luther kirjoitti heidä
    12
    476
  18. JH, käsitellään nyt asia loppuun?

    `Minä uskon, että maanpäällä on pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan pään, Kristuksen alaisena,
    Luterilaisuus
    11
    459
  19. Netti vai televiso?

    Tälläisiäkin väitteitä ulkopuoliset heittelee ja jatkuvalla syötöllä, vaikka perusteet ja valinta on selvä....ei mitään
    5
    444
  20. Avaimet

    Ilm.1:17. Ja kuin minä hänen näin, lankesin minä hänen jalkainsa eteen niinkuin kuollut, ja hän pani oikian kätensä minu
    100
    443