weha

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Lähetyskäskystä
38-käännös sanoo, että : .”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja30612Kummit
Siskoni on ns. helluntailainen. Yllätyin suuresti, että teillä on nykyisin kummit, kun vauvat siunataan. Ennen kuulin te112608uskovien seura
Millaiset asiat auttavat meitä elämään siveästi ja muutenkin oikein? Jumalan sanan käyttö, rukous, seurakunnan tilaisu27608Kysymys.
Helluntailaiset, voiko luterilaiset pelastua, vaikka he ymmärtävät kastekysymyksen aivan toisin? Luterilaiset, voiko h17598Laki päättyy Jumalan valtakunnan rajalle:
...Sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus" (1.Tim.3:15)13597On uskovainen outo lintu
Useat toisuskoiset ekumeeniset puhuvat valtavista herätyksistä, mutta Raamattu puhuu siitä, kuinka on pieni uskovaisten17572Sotkamossa saarnataan
Raamatun oman opetuksen mukaan syntejä anteeksi katuvalle: 2.kor.5:19... on meissä sovintosaarnan säätänyt. 20. Niin5568Lestadiolaisuuden vihaaja
Kohtasin tänään erään epäuskoisen tutun, joka ei pidä lestadiolaisista. Tuli yleisesti puhetta erialaisista uskonnoista56551Lakihengellisyys:
Minulla on se käsitys. että tunnustuskirjoihin on tuotu ns. ortodoksi luterilaisten toimesta lain kolmas käyttö, Lutheri19550ainoatakaan viestiäni
en ole poistanut, lukuunottamatta kun olin väärässä hengellisyydessä, ne olen paljolti poistanut. Kiitos...12547Lestadiolainen oppi
Lestadiolaiseen oppiin kuuluu virallisesti se, ettei lestadiolainen saa opettaa täällä, vaan se kuuluu seurakunnalle. Tä5536Rauhattomuus
Keskustelin kerran erään helluntailaisen kanssa kasteesta. Hän oli erittäin lakihenkinen ja kiihko upotuskasteelle. Aika15533Pienet tun.luterilaiset kirkot maassamme
Laitan tämän tänne, kun on niin aktiivinen palsta: Ihmetyttää nämä pienet ns. luterilaiset "liikkeet" maassamme, joita25531Lutherin opetus kirkkopostilla 3:sesta., Joh.3:5:t
Lutherin opetus kirkkopostilla 3:sesta., Joh.3:5:teen. yksi ote s. 33: ”Meidän täytyy siis vähän tarkemmin kiinnittää h1524Tunnustuskirjojen kasteoppi?
Tunnustuskirjoissa kolmenlainen kasteoppi, joten siihen on vaikea kenenkään johdonmukaisesti pitäytyä. Siis tunnustusk16521Pedon merkistä:
Olen käynyt monien, niin sanottujen vapaiden suuntien tilaisuuksissa. Siellä jaettiin lehtisiä pedon merkistä, joissa ol7509Toisesta Jeesuksesta:
Tässä puhutaan ihan kihlaamisesta/vanhurskauttamisesta: 2.kor.11:2. "Sillä minä kiivaan teitä Jumalan kiivaudella. Sill12490Tuolla aiemmin oli juutalaisista
keskustelua. Laitoin sinne lyhyen kommentin loppuun: Kaikille ei ole valjennut kirjan tarkoitus. Luther kirjoitti heidä12488JH, käsitellään nyt asia loppuun?
`Minä uskon, että maanpäällä on pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan pään, Kristuksen alaisena,11468Netti vai televiso?
Tälläisiäkin väitteitä ulkopuoliset heittelee ja jatkuvalla syötöllä, vaikka perusteet ja valinta on selvä....ei mitään5456