Täällä kuulee väitettävän, että uskonto on pahasta ja usko on hyvästä. Tehdään pesäeroa kirkkoon ja oman uskon välille. Usko pelastaa, eikä kirkko. Siitä asti, kun ensimmäinen ihminen keksi leirinuotiolla ihmetellä maai…
Se on luterilaisen kirkon oppi. Olen yrittänyt kehitellä jotain teoriaa sille, että miksi oletettu Jumala haluaisi kiduttaa vastasyntynyttä lasta ikuisesti Hlvettissä vain sen vuoksi, että häntä ei ole kastettu. Mikäli …
Toisessa ketjussa pyydetään hyvää kirjavinkkiä historiallisesta Jeesuksesta. Historiallisesta Jeesuksesta ei ole aikalaisten havaintoja. Onko olemassa Jeesukseen liitettyjä asioita, joita olisi huomioitu historian kirjo…
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/13119-sosiaalityoentekijaet-olisivat-kauhuissaan Kirkko laittaa muutenkin vähän diakoniaan rahaa ja vielä alkaa sen avulla sitten kiristämään ihmisiä. Fakta on se, että diakoniaty…
Näin juutalaiset uskoivat ennen kuin kaupiteltiin paholaista. Tuo asia löytyy jopa Raamatusta ja jotenkin noin Jumala sen siellä jopa ilmoittaa. Ongelma on vain siinä, että minä en muista missä kohtaa VT.n kertomuksia s…
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/ulkomaat/13026-simo-peura-uudelleen-kirkkojen-maailmanneuvoston-keskuskomiteaan Peura saa 8 vuotta lisää turistimatkoja...Mielenkiintoinen asia tuossa uutisessa oli kuitenkin tämä: "Uuden…
Vähän aikaa sitten ihmettelin sitä, kun nämä homoista orgasmin saavat superheterot eivät pidä meteliä avioeronneiden vihkimisestä kirkoissa. Sellainen on Jeesuksen mukaan syntiä, eikä se kuitenkaan näitä Super-Marioita …
Luterilaisessakin opissa on ollut tai voi olla vieläkin, että itsemurhan tehnyt joutuu Hlvettiin. Onko tämä oppi poistunut ja jos on, niin minä vuonna? Mieluiten vastaukset sitten itse kysymyksiin, eikä mitään loruja it…
Miksi homot on niin tärkeitä, mutta avioero ja uudelleen aviotuminen ei? Homous kiellettiin Mooseksen laissa, jota Paavali apinoi. Jeesus kuitenkin kielsi avioerot, mikä ei nojautunut lakiin. Sillä oli kaukaisempi alkup…
Länsimaissa ja oikeastaan useimmissa maissa on rangaistuksen tarkoitus kaksijakoinen. Ensiinäkin rikollinen saa rangaistuksen, että hän oppisi asiasta. Toinen syy on se, että yhteisö näkisi mikä on rikollisen kohtalo. S…
"1 Jeesus kutsui kaksitoista opetuslastaan luokseen ja antoi heille vallan karkottaa saastaisia henkiä ja parantaa kaikkia tauteja ja vaivoja. " "19 Mutta kun teidät luovutetaan viranomaisten käsiin, älkää olko huolissa…
"dikduk 19.10.2013 15:13 0 Sulje Mave on oikeassa ehdot muuttuivat, ja sen mukana ihan kaikki. Kukaan ei ollut menossa Jeesuksen opettamaan taivaaseen tai helvettiin ennen Jeesusta ja kristinuskon syntyä. Kristinusko it…
Jos lapsi on vaarassa menehtyä, niin hänelle voidaan antaa hätäkaste. Mitäpä jos isukki tai äippä kastaa lapsen muuten vain. Onko se kaste silloin pätevä? Kirkollisin koukeroiden avulla tuo asia on päätetty mitkä kastee…
"Johdatuksen käsitteestä, Jumalan olemassaolosta ja ateismista voidaan keskustella jossain muualla. Tähän ketjuun tulevat mollaamiset ja ihmisten kokemusten mitätöimiset poistetaan. Tässä ketjussa keskustellaan hyvässä …
Tämä on jo toisessa ketjussa. Minä ja Maarit päästiin siitä sopuun, että kirkon virallisilla sivuilla on myöskin vältelty Hlvettiä ja käytetään sanaa Kadotus. Ero Jumalasta. Aika pitkälle oli samaa tekstiä kuin kirkon o…
Pukkas probleemaa juutalaisista. "Nämä kaksitoista Jeesus lähetti matkaan annettuaan heille ohjeet: "Älkää menkö vierasheimoisten keskuuteen älkääkä mihinkään Samarian kaupunkiin. 6 Sen sijaan menkää Israelin kansan eks…
Hei Ajateltavaa, "Me luterilaiset käytämme hel-vetistä mieluummin sanaa "kadotus". Sillä ei viitata niinkään ruumiillisiin kipuihin ja eriasteisiin palovammoihin, vaan ikuiseen eroon Jumalasta. Kuvittele, että olet meno…
Toisaalla pappi vastasi ketjussa näin: "Hei, Minä olen monesti kyseenlaistanut uskoon liittyviä opillisia asioita. Helvetistä me emme oikeasti tiedä mitään. Jumala on rakastanut maailmaa ja meitä ihmisiä paljon, käsittä…
Toisaalla jo kysytään fariseuksista. Perinteinen käsitys on se, että he olivat Jeesuksen vihamiehiä. He opettivat tiukkoja sääntöjä, mutta itsellä oli ongelmia niiden noudattamisessa. Jeesus moitti heitä siitä, että he …
Ihmisen manipulointi on suhteellisen helppoa. Helpommaksi se muodostuu, jos takana on sopiva organisaatio. Sopiva organisaatio ja sopiva asema, niin voidaan manipuloida massoja. http://elseturunen.puheenvuoro.uusisuomi.…