waskihanska

O: Rahvasmainen, omasorttinen, globaalisuutta syynäilevä, kotona viihtyvä ja kotikentän sananvaltaa arvostava, hätäilemätön suomalainen eläkeläinen, uskontoihin uskomaton valikoitsija, vankasti aviossa.
- Sota-aikaiseen syntyperään kuuluu lukeutuminen pieniin ikäluokkiin. Suuret ikäluokat tulivat sitten seuraavassa vaiheessa sotimisen päätyttyä.
- Taka-ajatuksena valveutumiseen pyrkiminen sekä astelu murtomailla, poluilla, turuilla ja toreilla vakaasti ja vapaasti omat saappaat jalassa.
¬: Miljoona euroa (kuusi miljoonaa entistä Suomen markkaa) tosiaan laittaisin säästöön ja harkiten käyttäisin varoja mielekkäisiin tarkoituksiin.
- Ensimmäiseksi hankkisin täältä Koti-Suomesta järvenrannalta hehtaaritontin ja rakentaisin jalasmökin - taustamusiikkina tuulen humina, aaltojen kohina ja sateen ropina. Yleisemmin musiikkimakuna loivan oloinen kotimainen ja vaikkapa fado.
- Vaikka minulla ei miljoonia olekaan, verotin itse säästöpossuani ja ostin hiukan osakkeita, jotka ovat juuri nyt halpoja. Houkutus kokeilla sitä sijoittamista oli liian suuri. Nyt pitää vain odottaa, että vuosien mukana ajat paranevat ja osakkeitteni arvo nousee.
O Paikoilleen jämähtämisen tehokkainta ehkäisyä ja torjuntaa on lähteminen kotimaan kierrokselle asteikkona Helsinki ja sivukulmakunnat ynnä kaikki siltä väliltä. Silloin tällöin ulkomailla käymisen jälkeen on aina parasta takaisinpaluu.
- Suomen rantamaisemissa voisin viipyä loputtomiin kesät talvet, syksyt keväät. Meidän säämme ovat vaihtelevaisia ja käyvät minulle laidasta laitaan.
- Sähköpostin saaminen ilahduttaa ja asioitten aprikointi, ruotiminen kiinnostaa.
- Siis:
Aloituksia
309
Kommenttia
1140
Ruokalepo ja terveys
Juuri äsken nousin ruokalevolta. Ruokana oli lihakeittoa. Siinä ettoneella pötkötellessä taas kerran tuli mieleen, että95263Donin kasakat Suomessa 50-luvulla
Juuri äsken (tänään 24.5.09) tuli televisiosta uusintana Donin kasakoista kertonut ohjelma. Menemättä enemmälti itse ohj203914Onko outo idea: Outokummun kaivostoiminta?
Oikein ministeritasolla on huolestuttu siitä, että ulkomaalaiset ovat tehneet paljon kaivosvaltauksia meillä Suomessa ja33055Keskustelusivujen anteja
Aattelinpa nyt kerrankin kirjoittaa näitten keskustelusivujen antoisuudesta sen sijaan että itsekin olen sorvaillut enim341984Itäiset merenkulkijat tuhosivat Sigtunan v.1187
Meillä Suomessa on hämmästyttävän vähän tarkasteltu Sigtunan tuhoamista v.1187. Ja jostain syystä varsin vähän asia lien251825Pöytätapojen arvostusta
Hyvien pöytätapojen arvostusta sopisi lisätä meillä Suomessa. Tämänkin "Etiketti ja käytöstavat" -keskustelusivuston kir101632Hyvät tarkoitukset rokottavat köyhiä
Äskeisten europarlamenttivaalien tulos antaa ajattelemisen aihetta. Vaalien tuloksessa oli suoranaisia yleiseurooppalais21486Vaalikarjan paimentamista
Lupailut vaalien edellä kuuluvat politiikkaan, nimen omaan puoluepolitiikkaan. Ajatellaanpa suurimpia puolueita ja jatku371485Eipä näy Tieto päivittyvän
Jo hyvän aikaa sitten on todettu, että nimi TietoEnator on muuttunut Tieto -muotoon, mutta eipä näy asia päivittyvän täl01439Globaali ihmiskäsitys
Ihmiskäsityksen määrittely tiedostamattomasti ja tietoisesti vaikuttaa niin yksilötason asennoitumiseen ja tekemisiin ku41422Geenimuuntelu EU-käsittelyssä
Juuri nyt ollaan käymässä EU-parlamentin vaaleja. Olisi erittäin tärkeätä, että äänestysoikeusikäinen väki meillä Suomes81220Muutos kuin saranoilla
Nuoren sukupolven käyttäytymisestä on meneillään hyvä keskustelu tuossa alempana. Aattelin kuitenkin ottaa esille erikse271183Kimuranttinen mediamaksu
Epäileväinen olen tuon paljon puhutun Yeisradion mediamaksun suhteen. Erittäin kimuranttinen tapaus. Kun asiaa aprikoi,301163Onko yli 70-vuotiaitten karanteeni perustuslain vastaista?
En ole kouliintunut juristi, mutta haluan esittää kysymyksen: - Onko kaikkien yli 70-vuotiaitten suomalaisten väestömass2061135Ruvetaanko politikoimaan?
Tuossa hiukan aikaisemmin "Falco.peregrinus" usutti meitä 60-kymppisiä risat käsittelemään kaikenlaisia aiheita, politii22951Yksi kelvollinen puolue näyttää puuttuvan
Aatteellisen ihmisarvoisuusisänmaallisuuden kannalta katsottuna en löydä katsomukseeni ja näkemyksiini soveliasta poliit45932Georgia taisi itse aloittaa...
Georgian sotilaallisen selkkauksen tapausten kulku on viikkojen mukana alkanut hahmottua olennaisessa määrin toisenlaise2878Entä jos Pohjois-Korea kertookin totuuden?
Parhaillaan (24.11.2010) niin Suomen kuin koko kansainvälinenkin media mässäilee Korean tilanteella. Mediahallinta on tä4834Edulliset elämäntavat
Aattelen tässä, jotta täältä oman ikäryhmän porukasta ehkä löytyy väkeä, joka osaa pysyä asiassa ja samalla heittäytyä j18825Työstetäänkö Nokia-pikavoittoja?
Tämä nyt on pelkkää arvuuttelua, mutta tuleepahan mieleen kuitenkin. Eli tekeekö joku juuri parasta aikaa rahaa Nokian o2767