Vapaa kuvaus

Aloituksia

488

Kommenttia

5492

1. Herra rankaisee johtomiehiä.

Sakarja: 10:3   Paimenia kohtaan syttyy minun vihani, ja johtomiehiä minä rankaisen; sillä Herra Sebaot pitää huolen lau
    6
    451
  2. Muistan sen pelon tunteen..

Muistan sen piinaavan pelon tunteen, joka välittyi äidistäni, kun hän kuuli, että hoitokokouksiin kävi kutsu jälleen. M
    Lestadiolaisuus
    33
    450
  3. Vl-oppi on sekaoppia

Vl-oppi on sekamelska vanhaatestamenttia ja uutta testamenttia höystettynä puhtaalla taikauskolla. Normaalisti Kristinu
    16
    449
  4. Metaskeema-ilmiö laajenee

Eikä se ole paha-asia. Sillä entinen vl-rikkavilja on kitkettävä juurineen, ennenkuin uusi pääsee syntymään sijallensa.
    10
    449
  5. Viidankonlaki vl-suurperheissä

Itse vl-suurperheen jäsenenä omaan kompetenssia arvoida suurperheen sosiaalisia suhteita (siinäpä aihe vapaasen kättöön
    9
    449
  6. Saatana jallitti Sunin

Olen yhä sitä mieltä, että Teuvolle oli varattu suuri tehtävä Jumalan suuressa elonkorjuussa, mutta.. Saatana tarjosi m
    Raamattu
    53
    446
  7. Elämän varrella opittua

Olen huomannut elämäni varrella että vl-vihamielisiä tyyppejä yhdistää yksi ominaisuus: Asosiaalinen, eli antisosiaaline
    74
    445
  8. Jumalako hedelmöityshoitojen Herra?

Hautamäki tyytyy kommentoimaan tähän nykyiseen ehkäisykohuun, vain että: "Jumala on elämän ja kuoleman Herra." Mielestä
    8
    444
  9. Suosikkikirjoittajasi päivämiehessä?

Minä fanitan Katariina Isopahkalaa ;)
    25
    443
  10. Turmeleeko tupakka temppelin?

1. Kor. 3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellai
    Yhteiskunta
    17
    438
  11. "Järki vangiksi ottakaa"

Auttakaa minua. Mistä kohtaa Raamatusta tuo lause löytyy? Tätä lausettahan on viljelty ahkeraan aina silloin, kun vl-opp
    Lestadiolaisuus
    14
    437
  12. Kirkko ja vl-sielunhoito

Suomen ev.lut.kirkon sielunhoitajilta, ilmeisesti vaaditaan myös jonkinlainen muodollinen pätevyys, sielunhoitajana olem
    9
    435
  13. Ufot ovat pahoja henkiä

Se on ennustettu jo Raamatussa, Saata,na saa lankeamaan tulenkin taivaasta maahan. Ilm. 13:13 Ja se tekee suuria ihmeit
    Ufot
    45
    433
  14. Rukoilevatko vl-lapset koulussa ääneen?

Muistan itse kuinka ekaluokkalaisena vl-lapsena, tuntui oudolta lukea ruokarukouksia ja aamunavausrukouksia ääneen. Ruk
    15
    432
  15. Pylväspyhimys palstalla?

Tässä esimerkki pyhimyksestä, joka omalla elämänesimerkillään antoi sanalleen uskottavuutta, toisin kuin eräs nimeltämai
    Raamattu
    30
    431
  16. Veressä on pelastus

Room. 5:9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
    Raamattu
    133
    431
  17. Hempeyden henki

Kun on muisteltu kososlaisuuden henkeä, niin muistellaan henkeä, josta syytettyjä oli vähintään yhtä paljon, -siis hoito
    Lestadiolaisuus
    30
    431
  18. Maailmanloppua ei tullutkaan

Seitsemänkymmen-luvulla, puhujat kilvan pelottelivat maailmanlopun tulevan noin v. 2000. Meni ainakin minun ohi etten hu
    13
    430
  19. Haitari sopii kirkkosoittimeksi

Aihe sivuaa vanhoillislestadiolaisuutta siinä mielessä, etten ikinä voisi uskoa että he hyväksyisivät hanurin kirkkosoit
    19
    429
  20. Kaipaan pirttiseuroja

Vanhoillislestadiolaisuuden perusydin muuttui prameiden toimitalojen myötä. Pirttiseurat ja vl, siinä oli erottamaton pa
    Lestadiolaisuus
    6
    426