jle-66

Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Metaskeema-ilmiö laajenee
Eikä se ole paha-asia. Sillä entinen vl-rikkavilja on kitkettävä juurineen, ennenkuin uusi pääsee syntymään sijallensa.10448Vl-oppi on sekaoppia
Vl-oppi on sekamelska vanhaatestamenttia ja uutta testamenttia höystettynä puhtaalla taikauskolla. Normaalisti Kristinu16447Tupakointi voi olla hyväkin asia vl-nuorelle.
Tupakka edustaa kapinaa ja nuoren tupakoinnin aloittaminen osoittaa aina kapinaa vanhempiaan ja yleensäkin auktoriteette15446Saatana jallitti Sunin
Olen yhä sitä mieltä, että Teuvolle oli varattu suuri tehtävä Jumalan suuressa elonkorjuussa, mutta.. Saatana tarjosi m53441- 25440
Jumalako hedelmöityshoitojen Herra?
Hautamäki tyytyy kommentoimaan tähän nykyiseen ehkäisykohuun, vain että: "Jumala on elämän ja kuoleman Herra." Mielestä8439Turmeleeko tupakka temppelin?
1. Kor. 3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellai17435Kirkko ja vl-sielunhoito
Suomen ev.lut.kirkon sielunhoitajilta, ilmeisesti vaaditaan myös jonkinlainen muodollinen pätevyys, sielunhoitajana olem9431Rukoilevatko vl-lapset koulussa ääneen?
Muistan itse kuinka ekaluokkalaisena vl-lapsena, tuntui oudolta lukea ruokarukouksia ja aamunavausrukouksia ääneen. Ruk15428Muistan sen pelon tunteen..
Muistan sen piinaavan pelon tunteen, joka välittyi äidistäni, kun hän kuuli, että hoitokokouksiin kävi kutsu jälleen. M33427Viidankonlaki vl-suurperheissä
Itse vl-suurperheen jäsenenä omaan kompetenssia arvoida suurperheen sosiaalisia suhteita (siinäpä aihe vapaasen kättöön9426Veressä on pelastus
Room. 5:9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.133424Maailmanloppua ei tullutkaan
Seitsemänkymmen-luvulla, puhujat kilvan pelottelivat maailmanlopun tulevan noin v. 2000. Meni ainakin minun ohi etten hu13424Miksi juoruaminen ei ole syntilistalla?
Tätä meidän kirjoittelua täällä, lestadiolaiset paheksuvat "seläntakana puhumisena", mutta moniin tragedioihin johtanutt10423Kaipaan pirttiseuroja
Vanhoillislestadiolaisuuden perusydin muuttui prameiden toimitalojen myötä. Pirttiseurat ja vl, siinä oli erottamaton pa6421Oikea USKON SANA?
Vanhoillislestadiolaiset uskottelevat sen olevan, juuri se mantra: "Jeesuksen nimessäjaveressäkaikkisynnitanteeksi", Mut13421Hempeyden henki
Kun on muisteltu kososlaisuuden henkeä, niin muistellaan henkeä, josta syytettyjä oli vähintään yhtä paljon, -siis hoito30421Elämän varrella opittua
Olen huomannut elämäni varrella että vl-vihamielisiä tyyppejä yhdistää yksi ominaisuus: Asosiaalinen, eli antisosiaaline74420Lukijalaisuutta ei enää ole vl-liikkeessä
"Nimitys lukijaisuus tulee siitä, että he ajattelivat tavallisellakin ihmisellä olevan oikeus tutkia Raamattua ja muita18420Paavalin kirjeet mitättömiä?
O. Voittosen linjanvedon mukaan myös Paavalin kirjeet ovat mitättömiä. Minkä vuoksi ukkopaha sitten niitä rustasi?6419