Tarkoittaako "pedon kumartaminen" adventisteilla a i n o a s t a a n sitä, että uskovat eivät vietä lepopäiväänsä lauantaina, vaan sunnuntaina?
Vai onko kaikenkaltainen siveettömyys, haureellisuus, pahat himot ja halut ja menot sekä Jumalan käskyille uskottomuus myös pedon kumartamista?
Kuinka palstan porukka kokee asian omalla kohdallaan?
Pedon kumartaminen..
86
999
Vastaukset
- ruiskääkkä
Pedon kumartaminen adventismissa tarkoittaa just ja ainoastaan sitä, ettei suurin osa uskovista vietä lauantai-sapattia, vaan haravoi pihojaan tai tamppaa mattojaan.
Adventisteilla on "tarkka tieto" naapuriensa tekemisistä lauantaisin, vaikka helluntailaiset naapurit asuisivat monien, jopa kymmenien kilometrien päässä heistä.
"Tarkka tieto" Johtuu just siitä, ettei tuollaiseen siveettömyyteen ja haureellisuuteen sekä pahansuopaisuuteen kinnitetä adventistien omalla kohdalla adventismissa juuri laisinkaan huomiota.- Tampiolle.
Jer. 9:23-24 "Näin sanoo Herra: Älköön viisas kerskatko viisaudestansa, älköön väkevä kerskatko väkevyydestänsä, älköön rikas kerskatko rikkaudestansa; vaan joka kerskaa, kerskatkoon siitä, että hän on ymmärtäväinen ja tuntee minut: että minä, Herra, teen laupeuden, oikeuden ja vanhurskauden maan päällä. Sillä senkaltaisiin minä mielistyn, sanoo Herra."
Kumartakaa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.
Keijo Lindeman kirjassaan kirjoitti, että missä luotu voi kumartaa Luojaansa, on tuon Ilmestyskirjan kirjoitukseen katsoen se, että sapatti- on raamatullinen lepopäivä.
Lukaisepa hänen nettikirjansa, Apostoninen seurakunta ja antikristuksen eksytys.
http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk0.htm
Jos tieten sanoo pyhäksi ihmisoppisen päivän pyhämerkityksen, niin silloin ollaan väärällä alttarilla.
..
Mitä taas tulee Jumalan tahdon merkitykseen, niin eikös siitä ole paljon kirjoitettu täällä? Mihin olet asian hukannut?
Etkö muista, #"laista ei katoa yksikään kirjain, eikä ainoakaan piirto. jne.. ja muuta ei ole lupa opettaakaan, ....
niin miksi heitit kysymyksen... sehän on luonnollista, että kokonaisuus on kirjoitettu ja vieläpä uudessaliitossa sydämeen, kun armon veren peso on sydämen puhdistanut.
Mutta, jos jossain on joku tieten väärässä kohti, niin siitä on hyvä muistuttaa, vai pitäisikö ruveta sokeaksi taluttajaksi ja taluttaa uskovaisia aina sunnuntaimonttuun turvalleen? Ei, vaan on reilusti sanottava, että sunnuntai on baapelin uskontokultin merkki.
Ja kun Lindemaaniakin luet, huomaat, että raamattua lukeva ihminen sen näkee ja siksi maassammekin on uskovia, jotka viettävät sapattia, Jumalan juhlia, ei pakanallisia juhlia.
Vai vieläkö sinä vietät pakanallisia juhlia aamentaen hapatteen äärellä? - pyh!
Siellä taas yksi ei-adventisti luulee tietävänsä adventistien uskon paremmin kuin adventistit itse.
- Eron huomaaja #
Eihän tässä Adventistien Jumalan palveluksessa ole mitään moitittavaa, jos he pyhittävät lepopäivänsä Joosualle Jeesukselle ja Jahvelle.
Tämä Itseään Kristittynä pitävä mahtava yhteisö pyhittää sunnuntainsa Keisarille keisarin käskyn mukaan. Jeesushan sanoi aikanaan, että antakaa keisarille mikä keisarin on ja Jumalalle mikä Jumalan on.
Eihän tässä ole kysymys muusta, kuin arvovallasta. Keisari tuntuu olevan kovemmassa kurssissa suurten seurakuntien piirissä. Kyllä keisari on todella mahtava, kun hänen kuolemansa jälkeen Kristityt häntä Jum,alanaan pitävät!
- veli#
Rauhaa veli! Aikoinaan Luther mainitsi,että uskovainen ihminen on harvinainen lintu,ja eiköhän tuo sama päde meihin advareihinkin,semmoinen käsitys minulla.
siunausta sinulle veli kyllä Jeesus on hyvä. - Markku Tampio
Tein pedon kumartamisesta aivan yksinkertaisen kysymyksen ja sain vastaukseksi kaikenlaista sekavaa soperrusta asian vierestä, mutta lyhyt ytimekäs vastaus jäi sille tielleen..
Sanotaan, ettei kysyvä tieltä eksy, mutta adventisteilta asioista kysyminen taitaa olla varsinainen eksytykseen johdattava rietasten kauhistus..
No tyhjästä on paha nyhjästä..- saat vastauksen...
Eihän nuo vastaajat olleet adventisteja, tuosta pyh, kista en tiedä onko hän adventisti, minä koetan saada jonkinlaisen vastauksen sinulle, mutta nyt ei ole minulla aikaa paneutua siihen, ehkä illalla ehdin vastata.
- Markku Tampio
saat vastauksen... kirjoitti:
Eihän nuo vastaajat olleet adventisteja, tuosta pyh, kista en tiedä onko hän adventisti, minä koetan saada jonkinlaisen vastauksen sinulle, mutta nyt ei ole minulla aikaa paneutua siihen, ehkä illalla ehdin vastata.
Sen minä olen jo tässä pannut merkille, että tuo "pyh" -nikki ei ole mikään todellinen adventisti, koskapa vastaukset asiallisiin kysymyksiin ovat aina asiain vierestä olevaa turhaa pölinää ja lähimmäisten vähättelyä..
Esim. Stork ja jarlau -nikit ovat adventisteja.. - saat vastauksen..
Markku Tampio kirjoitti:
Sen minä olen jo tässä pannut merkille, että tuo "pyh" -nikki ei ole mikään todellinen adventisti, koskapa vastaukset asiallisiin kysymyksiin ovat aina asiain vierestä olevaa turhaa pölinää ja lähimmäisten vähättelyä..
Esim. Stork ja jarlau -nikit ovat adventisteja..Vastaan nyt sinulle Markku siitä pedon merkin kumartamisesta.
Rooman keisarien aikana ratkaiseva valinta oli: Kristus vai keisari. Koetus koski Jumalan toista käskyä, joka kieltää tekemästä kuvaa kumarrettavaksi.
Kristityt vedettiin oikeuden eteen ja pakoitettiin kumartamaan keisarin kuvaa. Keisarin kuvan kumartaminen merkitsi Kristuksen kieltämistä ja Jumalan käskyn rikkomista.
Siitä kieltäytyminen merkitsi kuolemaa.Valtio ja seurakunta olivat vastakkain, samoin ihmisen käskyt ja Jumalan käskyt.
Samalla tavalla tulee tapahtumaan maailman lopussa. Ylikirkko, jolla on valtiomahti takanaan, antaa käskyjä, jotka ovat Jumalan Sanan vastaisia ja kristityt joutuvat suuren valinnan eteen, kumartaako eli totellako petoa, paavinvaltaa ja sen kuvaa.
Taistelu käy jälleen valinnasta ihmisen ja Jumalan käskyjen välillä. Kaikki jotka kumartavat petoa, merkitään sen merkillä ja jotka kumartavat Jumalaa noudattaen Hänen käskyjänsä, merkitään Jumalan sinetillä.
Jumalan sinetti ja pedon merkki ovat tuossa taistelussa toistensa vastakohtia.
Luther sanoo paavinvallasta: Nyt tahdomme asettaa vastakkain Jumalan kymmenen käskyä ja paavin kymmenen käskyä nähdäksemme, miten paavi jumalallisen valtuuden varjolla vain muuttelee ja väärentää lakia, ja hän asettaa Jumalan lain sijaa oman lakinsa sekä Kristuksen pappeuden sijaan oman pappeutensa pannen siten kauhistuksen pyhään kaupunkiin.
Messun väärinkäyttämisestä Lutherin valitut teokset.s.367. - Markku Tampio
saat vastauksen.. kirjoitti:
Vastaan nyt sinulle Markku siitä pedon merkin kumartamisesta.
Rooman keisarien aikana ratkaiseva valinta oli: Kristus vai keisari. Koetus koski Jumalan toista käskyä, joka kieltää tekemästä kuvaa kumarrettavaksi.
Kristityt vedettiin oikeuden eteen ja pakoitettiin kumartamaan keisarin kuvaa. Keisarin kuvan kumartaminen merkitsi Kristuksen kieltämistä ja Jumalan käskyn rikkomista.
Siitä kieltäytyminen merkitsi kuolemaa.Valtio ja seurakunta olivat vastakkain, samoin ihmisen käskyt ja Jumalan käskyt.
Samalla tavalla tulee tapahtumaan maailman lopussa. Ylikirkko, jolla on valtiomahti takanaan, antaa käskyjä, jotka ovat Jumalan Sanan vastaisia ja kristityt joutuvat suuren valinnan eteen, kumartaako eli totellako petoa, paavinvaltaa ja sen kuvaa.
Taistelu käy jälleen valinnasta ihmisen ja Jumalan käskyjen välillä. Kaikki jotka kumartavat petoa, merkitään sen merkillä ja jotka kumartavat Jumalaa noudattaen Hänen käskyjänsä, merkitään Jumalan sinetillä.
Jumalan sinetti ja pedon merkki ovat tuossa taistelussa toistensa vastakohtia.
Luther sanoo paavinvallasta: Nyt tahdomme asettaa vastakkain Jumalan kymmenen käskyä ja paavin kymmenen käskyä nähdäksemme, miten paavi jumalallisen valtuuden varjolla vain muuttelee ja väärentää lakia, ja hän asettaa Jumalan lain sijaa oman lakinsa sekä Kristuksen pappeuden sijaan oman pappeutensa pannen siten kauhistuksen pyhään kaupunkiin.
Messun väärinkäyttämisestä Lutherin valitut teokset.s.367.Edustavatko muslimit myös osaltaan katolista paavinkirkkoa, vai ovatko he muuta uskontokuntaa? Noin ylikirkkoa ajatellessamme..
Sinettiasiasta ajattelen näin, että minun ymmärtääkseni Isä Jumalan sinetti on Pyhä Henki (Ef. 4:30), joka on annettu kaikille Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen julkisesti tunnustaville uskoville lunastuksen päivään saakka.. - Tampiolle.
Markku Tampio kirjoitti:
Edustavatko muslimit myös osaltaan katolista paavinkirkkoa, vai ovatko he muuta uskontokuntaa? Noin ylikirkkoa ajatellessamme..
Sinettiasiasta ajattelen näin, että minun ymmärtääkseni Isä Jumalan sinetti on Pyhä Henki (Ef. 4:30), joka on annettu kaikille Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen julkisesti tunnustaville uskoville lunastuksen päivään saakka..Kumartaako Pyhä Henki ihmisalttareilla, se pitäisi ensin selittää itselleen Tampion.
Ei kumarra, vaan Pyhä Henki kirkastaa ristin Herran ihmiselle, ja sen, mistä on tehtävä parannus, ts. synnistä.
Mitä raamatun sanan mukaan on SYNTI? SE on LAITTOMUUS!.
Se näkyy ajan merkkinä siinäkin, että kun kylmenee useimpien rakkaus, on laittomuus saanut vallan""!
Jumalatontako tämä kohta tarkoittaa? Ei, koska jumalaton ei tunne edes Jumalan lakia, joka veisi parannukseen ja ristin juurelle, armoalttarille.
Se tarkoittaa kristittyä, joka lähtee omille teilleen, ei kunnioita Jumalan tahtoa ja poistuu ristin juurelta syntiin, eli laittomuuteen.
Tuossa juuri eilen eräs baptisti saarnaaja puhui, kuinka laki pannaan uudessaliitossa sydämeen. jne. jne.
Ihmisen on kuljettava kuuliaisuuden tiellä, muutoin ei aamunkoittoa meillä ole. - Markku Tampio
Tampiolle. kirjoitti:
Kumartaako Pyhä Henki ihmisalttareilla, se pitäisi ensin selittää itselleen Tampion.
Ei kumarra, vaan Pyhä Henki kirkastaa ristin Herran ihmiselle, ja sen, mistä on tehtävä parannus, ts. synnistä.
Mitä raamatun sanan mukaan on SYNTI? SE on LAITTOMUUS!.
Se näkyy ajan merkkinä siinäkin, että kun kylmenee useimpien rakkaus, on laittomuus saanut vallan""!
Jumalatontako tämä kohta tarkoittaa? Ei, koska jumalaton ei tunne edes Jumalan lakia, joka veisi parannukseen ja ristin juurelle, armoalttarille.
Se tarkoittaa kristittyä, joka lähtee omille teilleen, ei kunnioita Jumalan tahtoa ja poistuu ristin juurelta syntiin, eli laittomuuteen.
Tuossa juuri eilen eräs baptisti saarnaaja puhui, kuinka laki pannaan uudessaliitossa sydämeen. jne. jne.
Ihmisen on kuljettava kuuliaisuuden tiellä, muutoin ei aamunkoittoa meillä ole.Mistä Sinä "Tampiolle" -nikki nyt sen kumartamisen sait päähäsi, kun minä en mielipiteessäni asiasta kirjoittanut sananpuolikkaallakaan?
Asiaa kannattaa tietenkin ottaa siltä suunnalta, mitä adventistit eri puolilla huutelevat.
Paavo Virtaniemi on yksi aktiivinen adventisti, joka on päättänyt täyttää Suomen blogit adventistien opetuksilla. Hän kirjoittaa ajatuksiaan Uuden Suomen blogissa, Aamulehden blogissaan ja niin edelleen ja sama levy pyörii, eli paavi sitä ja paavi tätä ja sunnuntai hirveä, lauantai ihana, orjuutta, pelkoa ja uhkia tulevaisuus täynnä, ei muuta.
http://paavovirtaniemi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/76197-mitä-merkitsee-pedon-ja-sen-kuvan-kumartaminen
Tällaiset kaapista ulos omalla naamallaan tulleet adventistit ovat sinänsä hyvä ilmiö, että he eivät peittele sitä opetusta, minkä sapattisin kuulevat, eivätkä koeta naamioida sitä hovikelpoisemmaksi kuin mitä se on, vaan he antavat tulla sitä itseään.
http://paavovirtaniemi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
Paavo Virtaniemi on sangen kiinnostunut hyvän uskovaisen tavoin myös erilaisista salaliittoteorioista, joille hän antaa myös paljon painoa. On Jesuiittojen salaisia järjestöjä, joita ohjaa "musta paavi" ja niin edelleen.
http://paavovirtaniemi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/69183-jesuiitat-ovat-katolisen-kirkon-salainen-sotilasjarjesto
Mielenkiintoista on se, että hän näkee ympärillään vain ja ainoastaan uhkia, vainoa, tulevaa väkivaltaa, orjuutta ja pahuutta.
Tällaiseksi nämä amerikan lahkot yleensä ihmisen ajavat ja se lienee niiden tarkoituksin.
Tällaisia ihmisiä siellä adventtikirkossa pyörii ja jos koet Paavon ajatukset läheisiksi omiesi kanssa, niin ei kun tervemenoa vaan omien joukkoon.- Totuuden henki
Kiitos Bushmanni kun laitoit Virtaniemen kirjoituksia luettavaksi. On hyvää tekstiä, ja kolmannen enkelin sanoma leviää leviämistään niinkuin pitääkin.
Olen eri mieltä. En ole läheskään samaa mieltä puolestakaan mitä Paavo kirjoittaa (ja lähettelee seurakuntiin). Olen keskustellut hänen kirjoituksistaan joidenkin työntekijöidemme kanssa ja olemme kaikki sitä mieltä, että asiakokonaisuus ei ole niin kuin hän esittää, vaikka hänen kirjoituksissaan on paljon tottakin.
Hänen kirjoitteluunsa vain ei pysty puuttumaan, koska hänellä on oikeus ilmaista mielipiteensä siinä missä kuka tahansa muukin. Eivät kaikki yksittäiset adventistit edusta näkemyksillään sitä, mitä kirkko virallisesti edustaa. Valitettavasti.Totuuden henki kirjoitti:
Kiitos Bushmanni kun laitoit Virtaniemen kirjoituksia luettavaksi. On hyvää tekstiä, ja kolmannen enkelin sanoma leviää leviämistään niinkuin pitääkin.
>>> Kiitos Bushmanni kun laitoit Virtaniemen kirjoituksia luettavaksi. On hyvää tekstiä, ja kolmannen enkelin sanoma leviää leviämistään niinkuin pitääkin. >>
Olen samaa mieltä.
Harmi, että virallinen kirkko toimii kuin Pietari konsanaan, eli uskollisen uskonsoturin rehelliset viestit kielletään. Kertoneeko se sitten siitä, että Paavossa on Jeesuksen vikaa, kun tiukassa paikassa virallinen edustajisto ei uskalla seisoa hänen rinnallaan, mutta sellaista se elämä lahkoissa on.
Onneksi nykypäivänä paavot saavat sanansa kuuluviin ja he tuovat tavallisille ihmisille äänekkäästi näkemyksiään adventtikirkon opetuksista, jotka virallinen papisto joutuu hyssyttelemään, koska he kuitenkin ymmärtävät, että niitä ei kannata levitellä kuin siellä, missä aivot ovat jo pois päältä laitetut.
Minä pidän peukkuja Paavolle, että hän jaksaa jatkaa ajatuksiensa tuomista julkisuuteen ja etenkin siellä, missä on aivan tuikitavallisia ihmisiä, jotta hekin pääsevät nauttimaan adventtikirkon hedelmistä, jotta oppivat myös tuntemaan puun.
Go Paavo go, vaikka sinut koetetaan virallisesti kieltää! Jeesus koki saman, niin jospa se antaa sinulle voimia!TimoFlink kirjoitti:
Olen eri mieltä. En ole läheskään samaa mieltä puolestakaan mitä Paavo kirjoittaa (ja lähettelee seurakuntiin). Olen keskustellut hänen kirjoituksistaan joidenkin työntekijöidemme kanssa ja olemme kaikki sitä mieltä, että asiakokonaisuus ei ole niin kuin hän esittää, vaikka hänen kirjoituksissaan on paljon tottakin.
Hänen kirjoitteluunsa vain ei pysty puuttumaan, koska hänellä on oikeus ilmaista mielipiteensä siinä missä kuka tahansa muukin. Eivät kaikki yksittäiset adventistit edusta näkemyksillään sitä, mitä kirkko virallisesti edustaa. Valitettavasti.TimoFlink ja Paavo Virtaniemi edustavat jakautunutta Adventtiseurakuntaa, jossa Virtaniemi edustaa perinteistä tulkintaa.
Timo Flink edustaa langennutta adventtiseurakuntaa, joka hyväksyy naispappeuden ja on suopeampi ekumeeniselle kehitykselle suhteessa Roomaan.
Kysymys on siitä pyrkiikö Adventtiseurakunta yhteyteen, vaiko ykseyteen Rooman kanssa, jossa asiassa Virtaniemi ei pyri kumpaankaan tavoitteeseen, vaan vastustaa ekumeniaa katolisen kirkon kanssa.
Vanhurskaus opissa Virtaniemi on enemmäm E. G. Whiten ajatuksien kannalla, kuin nykyisen suuntauksen, joka ei näe lain teoilla niin suurta merkitystä, kuin uskolla ja armolla.
Näytä sinä tekosi minulle uskossa, niin minä näytän uskoni sinulle teoissa. Kummatkin näkökannat ovat oikeita, riippuu vain selittäjistä miten asia ymmärretään.
Sensijaan kolmannen enkelin sanomaa ei tulisi julistaa muuten kuin ykseydessä ja yhteydessä toisiinsa.
Siunausta molemmille veljille, vaikka he eivät yhtä kaikessa olisikaan.ylifariseus_1 kirjoitti:
TimoFlink ja Paavo Virtaniemi edustavat jakautunutta Adventtiseurakuntaa, jossa Virtaniemi edustaa perinteistä tulkintaa.
Timo Flink edustaa langennutta adventtiseurakuntaa, joka hyväksyy naispappeuden ja on suopeampi ekumeeniselle kehitykselle suhteessa Roomaan.
Kysymys on siitä pyrkiikö Adventtiseurakunta yhteyteen, vaiko ykseyteen Rooman kanssa, jossa asiassa Virtaniemi ei pyri kumpaankaan tavoitteeseen, vaan vastustaa ekumeniaa katolisen kirkon kanssa.
Vanhurskaus opissa Virtaniemi on enemmäm E. G. Whiten ajatuksien kannalla, kuin nykyisen suuntauksen, joka ei näe lain teoilla niin suurta merkitystä, kuin uskolla ja armolla.
Näytä sinä tekosi minulle uskossa, niin minä näytän uskoni sinulle teoissa. Kummatkin näkökannat ovat oikeita, riippuu vain selittäjistä miten asia ymmärretään.
Sensijaan kolmannen enkelin sanomaa ei tulisi julistaa muuten kuin ykseydessä ja yhteydessä toisiinsa.
Siunausta molemmille veljille, vaikka he eivät yhtä kaikessa olisikaan.Itse asiassa Paavo Virtaniemi edustaa sairaita endtime.net sivustoja. Ei vain uskalla laittaa nimeään alle niinkuin tekee Helinä Jokinen.
ylifariseus_1 kirjoitti:
TimoFlink ja Paavo Virtaniemi edustavat jakautunutta Adventtiseurakuntaa, jossa Virtaniemi edustaa perinteistä tulkintaa.
Siunausta molemmille veljille, vaikka he eivät yhtä kaikessa olisikaan.En ole ekumeenikko, varsinkaan suhteessa Roomaan.
- lue vaan
AnttiVKantola kirjoitti:
Itse asiassa Paavo Virtaniemi edustaa sairaita endtime.net sivustoja. Ei vain uskalla laittaa nimeään alle niinkuin tekee Helinä Jokinen.
Endtime.net sivustot ovat ihan hyviä ja niitä voit käyttää tietolähteenä.
Pedon merkki on pedon nimi eli vanhatestamentillinen konsepti luonteesta. Ilmestyskirjassa sekä Jumala että peto painavat merkkinsä ihmisten otsaan (eli mieleen). Nämä ovat toistensa vastakohdat. Joko ihminen heijastaa Jumalan luonnetta tai sitten hän heijastaa pedon luonnetta. Käsite on siten laajempi kuin lepopäiväkysymys, mutta jos luet Ilmestyskirjan luvun 13 huolella läpi, huomaat, että petosysteemi rikkoo nimen omaan neljää ensimmäistä käskyä ja pyrkii pakottamaan kaikki muutkin tekemään niin (ei muita jumalia, ei jumalankuvia, ei Jumalan nimen väärää käyttöä ja sapatti). Muut käskyt eivät ole samalla tavalla pedon hyökkäyksen kohteena, koska petovalta pyrkii rikkomaan ihmisen ja Jumalan välisen suhteen, ei niinkään ihmisten välisiä suhteita.
Ihminen voi olla moraalisesti hyvä ihminen, joka ei tee toiselle ihmiselle mitään pahaa. Silti hän joutuu helvetin tuleen, koska hänen suurin syntinsä on hylätä Jeesus. Lepopäiväkysymys tulee nousemaan tulevaisuudessa ratkaisevaksi asiaksi siksi, että se määrittelee kuka seisoo Jeesuksen puolella ja kuka pedon puolella. Siksi 14. luvun ensimmäisen enkelin sanomassa on suora viittaus sapattikäskyyn (lähes lainaus) evankeliumin julistuksen yhteydessä.>>> Silti hän joutuu helvetin tuleen, koska hänen suurin syntinsä on hylätä Jeesus. Lepopäiväkysymys tulee nousemaan tulevaisuudessa ratkaisevaksi asiaksi siksi, että se määrittelee kuka seisoo Jeesuksen puolella ja kuka pedon puolella. >>>
Käännetäänpä tämä uskonnollinen jargon Suomeksi, niin näemme, että Kailla on hyvin paljon tekemistä, mikäli hän aikoo saada adventtikirkosta kristillisen kokonaisuuden, edes Suomessa.
Jumalan armoa ei kaivata, Kristuksen syntien sovitusta ei kaivata, vaan ainoa asia mitä kaivataan, on erään yksittäisen viikonpäivän ympärillä vouhkaaminen.
Se on lyhennettynä Timon evankeliumi ja myös adventtikirkon evankeliumi.
>>> Silti hän joutuu helvetin tuleen, koska hänen suurin syntinsä on hylätä Jeesus. >>>
Jeesuksen hylkääminen = sapatin hylkääminen.
Lepopäiväkysymys tulee nousemaan tulevaisuudessa ratkaisevaksi asiaksi siksi, että se määrittelee kuka seisoo Jeesuksen puolella ja kuka pedon puolella. >>
Sapatin hylkääminen = Jeesuksen hylkääminen.
Kristittyjä emme ole, olkaamme siis adventisteja.
Tämä kuullostaa kuin erään presidentin tullessa valituksi: kekkonen, kekkonen, kekkonen, kekkonen, kekkonen... sapatti, sapatti, sapatti, sapatti, sapatti, sapatti.
Missä armo, missä Kristus? Komerossa teljettyinä odottamassa parempaa huomista, sillä sapatti on kaiken yläpuolella.- bushmannille varoit.
bushmanni kirjoitti:
>>> Silti hän joutuu helvetin tuleen, koska hänen suurin syntinsä on hylätä Jeesus. Lepopäiväkysymys tulee nousemaan tulevaisuudessa ratkaisevaksi asiaksi siksi, että se määrittelee kuka seisoo Jeesuksen puolella ja kuka pedon puolella. >>>
Käännetäänpä tämä uskonnollinen jargon Suomeksi, niin näemme, että Kailla on hyvin paljon tekemistä, mikäli hän aikoo saada adventtikirkosta kristillisen kokonaisuuden, edes Suomessa.
Jumalan armoa ei kaivata, Kristuksen syntien sovitusta ei kaivata, vaan ainoa asia mitä kaivataan, on erään yksittäisen viikonpäivän ympärillä vouhkaaminen.
>>> Silti hän joutuu helvetin tuleen, koska hänen suurin syntinsä on hylätä Jeesus. >>>
Lepopäiväkysymys tulee nousemaan tulevaisuudessa ratkaisevaksi asiaksi siksi, että se määrittelee kuka seisoo Jeesuksen puolella ja kuka pedon puolella. >>
Tämä kuullostaa kuin erään presidentin tullessa valituksi: kekkonen, kekkonen, kekkonen, kekkonen, kekkonen... sapatti, sapatti, sapatti, sapatti, sapatti, sapatti.
Missä armo, missä Kristus? Komerossa teljettyinä odottamassa parempaa huomista, sillä sapatti on kaiken yläpuolella.Missäs Bushmannin Sanan kunnioitus?
Sinusta ei ole hengelliselle palstalle kirjoittajaa, koska kiellät raamatun totuuden.
Muistuan sinua... sanot Aadam ja Eeva on tarua raamatussa.
Se on sinun suusi tunnustus.
Kuitenkin Raamatun Sana ja Jeesus pitää asian totena.
Eli vääräleukana, kaksikielisenä ihmisenä pidä käärmeenkielesi kurissa, koska siitä teet tilisi.
Tästä kirjoituksestani ei tarvii syytellä adventisteja, en ole kirjoilla heillä.
Mutta luen sinun teksteistäsi kuinka ylistät epäuskoasi. bushmannille varoit. kirjoitti:
Missäs Bushmannin Sanan kunnioitus?
Sinusta ei ole hengelliselle palstalle kirjoittajaa, koska kiellät raamatun totuuden.
Muistuan sinua... sanot Aadam ja Eeva on tarua raamatussa.
Se on sinun suusi tunnustus.
Kuitenkin Raamatun Sana ja Jeesus pitää asian totena.
Eli vääräleukana, kaksikielisenä ihmisenä pidä käärmeenkielesi kurissa, koska siitä teet tilisi.
Tästä kirjoituksestani ei tarvii syytellä adventisteja, en ole kirjoilla heillä.
Mutta luen sinun teksteistäsi kuinka ylistät epäuskoasi.>>> Missäs Bushmannin Sanan kunnioitus? >>>
Jos olet sitä mieltä, että älyllinen epärehellisyys tuo lisää Sanan kunnioitusta, niin istuskele vain siellä adventtikirkon kelkassa. Siellä on sinun kaltaisillesi hyvä paikka samanmielisten keskellä.bushmanni kirjoitti:
>>> Silti hän joutuu helvetin tuleen, koska hänen suurin syntinsä on hylätä Jeesus. Lepopäiväkysymys tulee nousemaan tulevaisuudessa ratkaisevaksi asiaksi siksi, että se määrittelee kuka seisoo Jeesuksen puolella ja kuka pedon puolella. >>>
Missä armo, missä Kristus? Komerossa teljettyinä odottamassa parempaa huomista, sillä sapatti on kaiken yläpuolella.Sinulla on käsittämän tapa väittää minun sanovan sellaista, mitä minä en ole sanonut. Minä vastasin Markun kysymykseen pedon merkistä, en muuta. Raamatun sana on se, mikä se on, eikä sitä voi muuttaa. Se mitä kirjoitin, ei kumoa armoa eikä sovitusta. Sapatti ilman Jeesusta ei ole sapatti. Luultavasti tämäkin oli taas turha vastaus, koska sinua ei näytä kiinnostavan oikeasti yrittääkään lukea mitä kirjoitan, koska aina väännät sanani joksikin ihan muuksi kuin mistä oli kyse. Siksi en viitsi kanssasi keskustella.
- ehehee!
bushmanni kirjoitti:
>>> Missäs Bushmannin Sanan kunnioitus? >>>
Jos olet sitä mieltä, että älyllinen epärehellisyys tuo lisää Sanan kunnioitusta, niin istuskele vain siellä adventtikirkon kelkassa. Siellä on sinun kaltaisillesi hyvä paikka samanmielisten keskellä.Ehehhe. Älyllinen epärehellisyys osun tavaramerkkis...
TimoFlink kirjoitti:
Sinulla on käsittämän tapa väittää minun sanovan sellaista, mitä minä en ole sanonut. Minä vastasin Markun kysymykseen pedon merkistä, en muuta. Raamatun sana on se, mikä se on, eikä sitä voi muuttaa. Se mitä kirjoitin, ei kumoa armoa eikä sovitusta. Sapatti ilman Jeesusta ei ole sapatti. Luultavasti tämäkin oli taas turha vastaus, koska sinua ei näytä kiinnostavan oikeasti yrittääkään lukea mitä kirjoitan, koska aina väännät sanani joksikin ihan muuksi kuin mistä oli kyse. Siksi en viitsi kanssasi keskustella.
No mitäs sinä sitten kirjoittelet tuollaisia.
Kirjoitit aivan selkeästi, että moraalisesti hyvä ihminen, joka ei tee kenellekään mitään pahaa, joutuu helvetin tuleen.
Syy on Jeesuksen hylkääminen, joka taas tehdään hylkäämällä sapatti.
Tuon sinä kirjoitit täysin selkeästi ja ymmärrettävästi.
Ei ole minun vikani, että sinä joudut muotoilemaan tuon epäymmärrettävään uskonnollisen jargonin muotoon, jotta se ei paljastuisi tavalliselle ihmisille.
Mutta amerikkalaisissa lahkoissa on se perustavaa laatua oleva ongelma, että asioista ei voida puhua niiden oikeilla nimillä, koska se säikäyttää perusjärkevän ihmisen tiehensä.
>>> Se mitä kirjoitin, ei kumoa armoa eikä sovitusta. Sapatti ilman Jeesusta ei ole sapatti. >>>
Ja taas. Mitä ihmettä teemme armolla tai sovituksella, kun kuitenkin vain sapatti merkitsee jotain?
Tätä potaskaa sinun lahkosi dogmit ovat rivi toisensa perään.- ei voi olla totta!
bushmanni kirjoitti:
Kirjoitit aivan selkeästi, että moraalisesti hyvä ihminen, joka ei tee kenellekään mitään pahaa, joutuu helvetin tuleen.
Ei ole minun vikani, että sinä joudut muotoilemaan tuon epäymmärrettävään uskonnollisen jargonin muotoon, jotta se ei paljastuisi tavalliselle ihmisille.
Mutta amerikkalaisissa lahkoissa on se perustavaa laatua oleva ongelma, että asioista ei voida puhua niiden oikeilla nimillä, koska se säikäyttää perusjärkevän ihmisen tiehensä.
>>> Se mitä kirjoitin, ei kumoa armoa eikä sovitusta. Sapatti ilman Jeesusta ei ole sapatti. >>>
Ja taas. Mitä ihmettä teemme armolla tai sovituksella, kun kuitenkin vain sapatti merkitsee jotain?
Tätä potaskaa sinun lahkosi dogmit ovat rivi toisensa perään.Kyll oot typerys. Taas väität sellaista, mitä Timo ei kirjoittanu!
- TOSI ON!
bushmanni kirjoitti:
Tätä potaskaa sinun lahkosi dogmit ovat rivi toisensa perään.Se o kuul sillei, että suurin osa helvettiin menijöist on näitä "mää oo hyvä ihminen" heppuja...
ei voi olla totta! kirjoitti:
Kyll oot typerys. Taas väität sellaista, mitä Timo ei kirjoittanu!
Niinkö?
Katsotaanpa uudelleen. Timo kirjoitti näin:
>> Ihminen voi olla moraalisesti hyvä ihminen, joka ei tee toiselle ihmiselle mitään pahaa. Silti hän joutuu helvetin tuleen, koska hänen suurin syntinsä on hylätä Jeesus. Lepopäiväkysymys tulee nousemaan tulevaisuudessa ratkaisevaksi asiaksi siksi, että se määrittelee kuka seisoo Jeesuksen puolella ja kuka pedon puolella. >>
Kirjoittiko Timo tuon vai eikö kirjoittanut?
A) kirjoitti
B) ei kirjoittanut.
Timo kirjoitti näin:
>>> Ihminen voi olla moraalisesti hyvä ihminen, joka ei tee toiselle ihmiselle mitään pahaa. Silti hän joutuu helvetin tuleen, koska hänen suurin syntinsä on hylätä Jeesus. >>>
Kun ihminen hylkää Jeesuksen, hän joutuu helvettiin tai sen tuleen hetkeksi, aivan miten haluatte. Tämä kohta on oikein. Mutta kuinka ihmeessä ihminen voi hylätä Jeesuksen, jos hän on ottanut vastaan Jumalan armon, jonka Jumala antaa pyyteettömästi, ilman että sitä erityisesti pitäisi ansaita, sillä armo on, kuten tiedämme, ansaitsematonta hyvää?
Raamatusta me voimme lukea, että Jeesus pelastaa kaikki Hänen pelastuksensa vastaanottaneet. Jeesus pelastaa ne, jotka todella täysin luottavat yksin Hänen uhriinsa syntiemme maksuna (Joh. 3:16; Ap. t. 16:31).
Hyvin yksinkertaista, mutta nyt siirrymme hetkeksi Raamatusta Timon evankeliumiin, joka kertookin meille täysin toisen ratkaisun:
>>> Silti hän joutuu helvetin tuleen, koska hänen suurin syntinsä on hylätä Jeesus. >>
Eli ihminen on hylännytkin armon, tuon ansaitsemattoman Jumalan lahjan, niinkö?
Eipä suinkaan, vaan Timo jatkaa näin, aivan yllättäen:
>>> Lepopäiväkysymys tulee nousemaan tulevaisuudessa ratkaisevaksi asiaksi siksi, että se määrittelee kuka seisoo Jeesuksen puolella ja kuka pedon puolella. >>>
Kyse ei ollutkaan armosta, Jumalan lahjasta tai siitä, uskommeko Jeesuksen olleen Hänen ainokainen uhrinsa syntiemme maksusta, vaan kyse onkin yllättäen lauantaista ja siitä, mitä me teemme tuona kyseisenä päivänä, tai paremminkin jätämme tekemättä.
Minä en vääristellyt arvoisan Timo Flinkin tekstejä ollenkaan, vaan hän itse kirjoitti jokaisen sanan, jonka minä vain selvensin teille muille, jotta ette vain suikaan luulisi, että Timo Flinkin opetuksissa olisi mitään kristillistä, sillä niissä ei ole, vaan se on Jumalan pilkkaa pahimmasta päästä.TOSI ON! kirjoitti:
Se o kuul sillei, että suurin osa helvettiin menijöist on näitä "mää oo hyvä ihminen" heppuja...
>>> Se o kuul sillei, että suurin osa helvettiin menijöist on näitä "mää oo hyvä ihminen" heppuja... >>>
Niin se on ;) Ja sitten nämä lahkoissa majailevat vielä paremmat hyvät ihmiset eivät joudu sinne tietenkään. Onneksi, sillä helvetti olisi karu paikka, jos he sinne joutuisivat. Mieluummin viihdyn siellä ilman teitä.
Mutta amerikkalaisten lahkojen jumalkuvan voisi tiivistää näin:
"Jumala rakastaa teitä - Helvetin portit on auki, tervetuloa"- :))) .....
bushmanni kirjoitti:
>>> Se o kuul sillei, että suurin osa helvettiin menijöist on näitä "mää oo hyvä ihminen" heppuja... >>>
Niin se on ;) Ja sitten nämä lahkoissa majailevat vielä paremmat hyvät ihmiset eivät joudu sinne tietenkään. Onneksi, sillä helvetti olisi karu paikka, jos he sinne joutuisivat. Mieluummin viihdyn siellä ilman teitä.
"Jumala rakastaa teitä - Helvetin portit on auki, tervetuloa"Ai että aiot oikein "viihtyä" siellä helvetissä..
Tutkippas asiaa :
http://www.youtube.com/watch?v=91DSNL1BEeY - mathetes
bushmanni kirjoitti:
Niinkö?
Katsotaanpa uudelleen. Timo kirjoitti näin:
>> Ihminen voi olla moraalisesti hyvä ihminen, joka ei tee toiselle ihmiselle mitään pahaa. Silti hän joutuu helvetin tuleen, koska hänen suurin syntinsä on hylätä Jeesus. Lepopäiväkysymys tulee nousemaan tulevaisuudessa ratkaisevaksi asiaksi siksi, että se määrittelee kuka seisoo Jeesuksen puolella ja kuka pedon puolella. >>
Kirjoittiko Timo tuon vai eikö kirjoittanut?
A) kirjoitti
B) ei kirjoittanut.
Timo kirjoitti näin:
>>> Ihminen voi olla moraalisesti hyvä ihminen, joka ei tee toiselle ihmiselle mitään pahaa. Silti hän joutuu helvetin tuleen, koska hänen suurin syntinsä on hylätä Jeesus. >>>
Kun ihminen hylkää Jeesuksen, hän joutuu helvettiin tai sen tuleen hetkeksi, aivan miten haluatte. Tämä kohta on oikein. Mutta kuinka ihmeessä ihminen voi hylätä Jeesuksen, jos hän on ottanut vastaan Jumalan armon, jonka Jumala antaa pyyteettömästi, ilman että sitä erityisesti pitäisi ansaita, sillä armo on, kuten tiedämme, ansaitsematonta hyvää?
Raamatusta me voimme lukea, että Jeesus pelastaa kaikki Hänen pelastuksensa vastaanottaneet. Jeesus pelastaa ne, jotka todella täysin luottavat yksin Hänen uhriinsa syntiemme maksuna (Joh. 3:16; Ap. t. 16:31).
Hyvin yksinkertaista, mutta nyt siirrymme hetkeksi Raamatusta Timon evankeliumiin, joka kertookin meille täysin toisen ratkaisun:
>>> Silti hän joutuu helvetin tuleen, koska hänen suurin syntinsä on hylätä Jeesus. >>
Eli ihminen on hylännytkin armon, tuon ansaitsemattoman Jumalan lahjan, niinkö?
Eipä suinkaan, vaan Timo jatkaa näin, aivan yllättäen:
>>> Lepopäiväkysymys tulee nousemaan tulevaisuudessa ratkaisevaksi asiaksi siksi, että se määrittelee kuka seisoo Jeesuksen puolella ja kuka pedon puolella. >>>
Kyse ei ollutkaan armosta, Jumalan lahjasta tai siitä, uskommeko Jeesuksen olleen Hänen ainokainen uhrinsa syntiemme maksusta, vaan kyse onkin yllättäen lauantaista ja siitä, mitä me teemme tuona kyseisenä päivänä, tai paremminkin jätämme tekemättä.
Minä en vääristellyt arvoisan Timo Flinkin tekstejä ollenkaan, vaan hän itse kirjoitti jokaisen sanan, jonka minä vain selvensin teille muille, jotta ette vain suikaan luulisi, että Timo Flinkin opetuksissa olisi mitään kristillistä, sillä niissä ei ole, vaan se on Jumalan pilkkaa pahimmasta päästä.Ymmärsin busmanin kanssa samoin!
Olen nimim, busmannin kanssa aivan samaa mieltä!
En tässä ota kantaa henkilökohtaiseen uskoon, vaan havaintoon jonka hän on esittänyt "oppineen" Timo Flink,in kirjoituksesta! Raamatusta saamme selkeästi ymmärtää jotta yksin Jumalan armosta uskon kautta Jeesuksessa me voimme pelastua- (Ef 2:8-9), emme siis mitenkään muuten! Jotenka miten ihmeessä siihen pitää adventistien taholta vielä lisätä vanhanliiton juutalainen lauantaisapatti Jumalan armoa ja Jeesuksen ristintyötä pönkittämään? Jumalan armohan ei silloin ole enään armoa jos siis joudutaan "suoritteilla" armo ansaitsemaan, sehän on silloin tekojen kautta tapahtuvaa ansiota tuon lauantaisen sapatin viettämisen kautta, jolla taasen puolestaan ei ole mitään pelastukseen johtavaa arvoa ja merkitystä!
Jeesus ei missään uudenliiton kirjoituksissa tuo esiin sapatin viettämisen tarvetta uskovilleen pelastukseen johtavana tarpeena, vaan esim, eräälle rikkaalle nuorelle miehellekin hän kertoo käskyistä aivan muuta kuin sapatinvieton tarvetta! -(Matt 19:16-19)!
Samaa ajatusta tuo esiin myöhemmin myös Paavali kirjoituksissaan!
Jeesuksen osoittama rakkauden käsky on se kaikkein tärkein uudenliiton "käskyistä"! -(Room 13:8-10)! Ja uudenliiton käskyt taasen saa uskovassa aikaan ainoastaan Kristuksen henki, ei juutalaiset kirjaimen kautta noudatettavat lainkäskyt! Samoin ilmoittaa! -(Gal 5:13-14)!
Terv, nimim, mathetes bushmanni kirjoitti:
"Jumala rakastaa teitä - Helvetin portit on auki, tervetuloa"Jeesus sanoi sen taannoin suurinpiirtein samaan tyyliin kuin tuossa bushmanninkin hyväksymässä lausahduksessa todetaan :
Onneksi minä en ole hyvä ihminen, olen vain armahdettu syntinen, joka tosin tekee parhaansa nykyään, mutta saldo jää joka päivä pakkastekojen puolelle.mathetes kirjoitti:
Ymmärsin busmanin kanssa samoin!
En tässä ota kantaa henkilökohtaiseen uskoon, vaan havaintoon jonka hän on esittänyt "oppineen" Timo Flink,in kirjoituksesta! Raamatusta saamme selkeästi ymmärtää jotta yksin Jumalan armosta uskon kautta Jeesuksessa me voimme pelastua- (Ef 2:8-9), emme siis mitenkään muuten! Jotenka miten ihmeessä siihen pitää adventistien taholta vielä lisätä vanhanliiton juutalainen lauantaisapatti Jumalan armoa ja Jeesuksen ristintyötä pönkittämään? Jumalan armohan ei silloin ole enään armoa jos siis joudutaan "suoritteilla" armo ansaitsemaan, sehän on silloin tekojen kautta tapahtuvaa ansiota tuon lauantaisen sapatin viettämisen kautta, jolla taasen puolestaan ei ole mitään pelastukseen johtavaa arvoa ja merkitystä!
Jeesus ei missään uudenliiton kirjoituksissa tuo esiin sapatin viettämisen tarvetta uskovilleen pelastukseen johtavana tarpeena, vaan esim, eräälle rikkaalle nuorelle miehellekin hän kertoo käskyistä aivan muuta kuin sapatinvieton tarvetta! -(Matt 19:16-19)!
Jeesuksen osoittama rakkauden käsky on se kaikkein tärkein uudenliiton "käskyistä"! -(Room 13:8-10)! Ja uudenliiton käskyt taasen saa uskovassa aikaan ainoastaan Kristuksen henki, ei juutalaiset kirjaimen kautta noudatettavat lainkäskyt! Samoin ilmoittaa! -(Gal 5:13-14)!
Terv, nimim, mathetesMathetes
Eivätkö Jumalan kymmenen käskyä ole ikuiset ja muuttamattomat ja eikö niitä vahvistettu ristillä olemaan voimassa ikuisesti ?
Koitahan miettiä mitä varten Luterilainen kirkko siirsi kalenterissaan viikon ensimmäisen päivän sunnuntain viikon seitsemänneksi päiväksi v.1973 jos sillä ei ole väliä minkä päivän pyhittää lepopäivänä ja luomisen muistomerkkinä.
Yhdeksän käskyäkö Jeesus pani sinun sydämeesi ? Olisiko juutalaistenkin muutettava lepopäivänsä sunnuntaiksi ja pidettävä sitä viikon seitsemäntenä päivänä ?
Tuliko Jeesus kumoamaan vai täyttämään Jumalan antamat kymmenen käskyä ja voitko niistä yhden käskyn irroittaa, tai muuttaa toiseksi ?bushmanni kirjoitti:
Missä armo, missä Kristus? Komerossa teljettyinä odottamassa parempaa huomista, sillä sapatti on kaiken yläpuolella.Bushmanni kommentoi Timoa mm näin :
## Jumalan armoa ei kaivata, Kristuksen syntien sovitusta ei kaivata, vaan ainoa asia mitä kaivataan, on erään yksittäisen viikonpäivän ympärillä vouhkaaminen. ##
Mutta ei Timo väärässä ole. Raamattu sanoo, että kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus. Ja näinkin: "Melavia joukkoja ratkaisulaaksossa". Sekasorron keskellä ei ole mahdollista juurikaan kuulla Herran selvää ääntä tahi että pasuuna antaisi selkeän sävelen, eikä kukaan tahdo ottaa vastaan Herran nimessä tehtäviä rakkaudentekoja.
Mutta hurskaat eivät luovu sapatista ja siitä viimeinen peto saakin idean pistää miekkansa sapatin ja sunnuntain väliin. Yhteiskunnan vihollisiksi ja lainsuojattomiksi leimataan ne, jotka eivät suostu luopumaan sapatista ja Sapatin Herrasta. Tämä on todennäköistä ainakin yhtä suurella prosenttimäärällä kuin että olisi epätodellista. Siis 50 / 50 %mathetes kirjoitti:
Ymmärsin busmanin kanssa samoin!
Terv, nimim, mathetesRaamatun opetus on kylläkin se, että vaikka me pelastumme armosta, uskon kautta, niin tuon armon voi menettää, jos pitäytyy syntielämässä. Ja sapattikäskyn rikkominen on syntiä aivan samalla tavalla kuin minkä tahansa muunkin 10 käskyn rikkominen.
Jeesuksen hylkääminen missä tahansa muodossa tai tavalla vie kadotukseen. Sapatti ei ole juutalainen lauantaisapatti. Se on Jumalan käsky ja HÄNEN sapattinsa.
Paavali-tulkintasi on aika lailla virheellinen, koska Paavali kirjoitti myös, että Jumalan käskyjen noudattaminen on tärkeää. Eivät käskyt ole se ongelma, jota Paavali käsittelee, vaan se kysymys, millä perusteella Jumala julistaa jonkun vanhurskaaksi. Sen jälkeen Paavalinkin mukaan Jumalan ihmisen tulee elää uskonkuuliaista elämää, joka sisältää Jumalan käskyjen noudattamisen.
Tästä syystä Ilmestyskirja korostaa sitä, että Jeesuksen todellsiia seuraajia ovat ne, jotka uskovat Jeesukseen JA noudattavat Jumalan käskyjä.
Usko ilman uskon tekoja on kuollutta uskoa, joka ei pelasta ketään. Uusi liitto ei kumoa 10 käskyä, koska ne ovat Jumalan oman luonteen ilmaisu. Jos käskyt voitaisiin kumota, Jeesus kuoli turhaan ristillä. Niin ei tietenkään ole.TimoFlink kirjoitti:
Raamatun opetus on kylläkin se, että vaikka me pelastumme armosta, uskon kautta, niin tuon armon voi menettää, jos pitäytyy syntielämässä. Ja sapattikäskyn rikkominen on syntiä aivan samalla tavalla kuin minkä tahansa muunkin 10 käskyn rikkominen.
Jeesuksen hylkääminen missä tahansa muodossa tai tavalla vie kadotukseen. Sapatti ei ole juutalainen lauantaisapatti. Se on Jumalan käsky ja HÄNEN sapattinsa.
Paavali-tulkintasi on aika lailla virheellinen, koska Paavali kirjoitti myös, että Jumalan käskyjen noudattaminen on tärkeää. Eivät käskyt ole se ongelma, jota Paavali käsittelee, vaan se kysymys, millä perusteella Jumala julistaa jonkun vanhurskaaksi. Sen jälkeen Paavalinkin mukaan Jumalan ihmisen tulee elää uskonkuuliaista elämää, joka sisältää Jumalan käskyjen noudattamisen.
Tästä syystä Ilmestyskirja korostaa sitä, että Jeesuksen todellsiia seuraajia ovat ne, jotka uskovat Jeesukseen JA noudattavat Jumalan käskyjä.
Usko ilman uskon tekoja on kuollutta uskoa, joka ei pelasta ketään. Uusi liitto ei kumoa 10 käskyä, koska ne ovat Jumalan oman luonteen ilmaisu. Jos käskyt voitaisiin kumota, Jeesus kuoli turhaan ristillä. Niin ei tietenkään ole.>> Raamatun opetus on kylläkin se, että vaikka me pelastumme armosta, uskon kautta, niin tuon armon voi menettää, jos pitäytyy syntielämässä. Ja sapattikäskyn rikkominen on syntiä aivan samalla tavalla kuin minkä tahansa muunkin 10 käskyn rikkominen. >>
Puuh. Niinpä niin. Voi sen noinkin nähdä, jos haluaa noudattaa amerikkalaisten liiikemiesten fantasioita.
Koska Raamatun mukaan yksikään päivä ei ole toista parempi, joutuu Jumalan epäsuosioon jos ei tee jotain lauantaina.
Eivätkö amerikkalaisten lahkojen tulkinnat olekin selkeitä?
Mutta näin se logiikka menee, jos haluaa Raamatun sanan korvata amerikkalaisen lahkon sanalla.
Sapatti on edelleenkin lauantaina, eikä sunnuntaina, eikä sitä ole milloinkaan muutettu. Tämä ei ole ongelma, sillä kaikki tietävät tämän.
Sapatti on osa Vanhan testamentin lakia ja kristityt ovat vapaita laista (Gal. 4:1-26; Room. 6:14). Kristittyjen ei tarvitse pitää sapattia – oli se sitten lauantai tai sunnuntai tai vaikka torstai.- höpöhöpö!
bushmanni kirjoitti:
>> Raamatun opetus on kylläkin se, että vaikka me pelastumme armosta, uskon kautta, niin tuon armon voi menettää, jos pitäytyy syntielämässä. Ja sapattikäskyn rikkominen on syntiä aivan samalla tavalla kuin minkä tahansa muunkin 10 käskyn rikkominen. >>
Puuh. Niinpä niin. Voi sen noinkin nähdä, jos haluaa noudattaa amerikkalaisten liiikemiesten fantasioita.
Koska Raamatun mukaan yksikään päivä ei ole toista parempi, joutuu Jumalan epäsuosioon jos ei tee jotain lauantaina.
Eivätkö amerikkalaisten lahkojen tulkinnat olekin selkeitä?
Mutta näin se logiikka menee, jos haluaa Raamatun sanan korvata amerikkalaisen lahkon sanalla.
Sapatti on edelleenkin lauantaina, eikä sunnuntaina, eikä sitä ole milloinkaan muutettu. Tämä ei ole ongelma, sillä kaikki tietävät tämän.
Sapatti on osa Vanhan testamentin lakia ja kristityt ovat vapaita laista (Gal. 4:1-26; Room. 6:14). Kristittyjen ei tarvitse pitää sapattia – oli se sitten lauantai tai sunnuntai tai vaikka torstai.Valehtelet ja vääristelet Paavalia. Kristitty ei ole vapaa 10 käskyn noudattamisesta. Sinä, kuten muutkin väärämieliset, teette sekä Jeesuksesta että Paavalista valehtelijoita.
höpöhöpö! kirjoitti:
Valehtelet ja vääristelet Paavalia. Kristitty ei ole vapaa 10 käskyn noudattamisesta. Sinä, kuten muutkin väärämieliset, teette sekä Jeesuksesta että Paavalista valehtelijoita.
>>> Valehtelet ja vääristelet Paavalia. >>
No mitä Paavali tarkoitti kertoessaan, että yksikään päivä ei ole toistaan parempi?
Koettiko Paavali väittää, että jossain on joku yliluonnollinen mustasukkainen päiväkiihkoilija, joka ei olekaan tuota mieltä? Keksikö Paavali tuon omasta päästään ja oli valehtelija vai kuinka sinä selität tuon?
Minusta Paavali antaa kristitylle valinnan. Pidä lauantaina, sunnuntaina, maanantaina, tiistaina, keskiviikkona, torstaina tai vaikka perjantaina.
Enää ei ole mustasukkaista kahjoa päiväkyttääjää, joka olisi niin sairaalloisen kiinnostunut yhden päivän ympärillä vouhkaajista, kuin VT:stä voisi päätellä, joka käskee murhaamaan ihmisiä, jos he eivät pidä Hänen erityisesti kyttäämäänsä päivää.
Ensimmäiseksi, kun on kysymys opista joka on Raamatussa, tulee ottaa huomioon se, MILLOIN, KENELLE ja MISSÄ TARKOITUKSESSA Jumala asetti sen.
Koko aikana Aadamista Moosekseen asti ei kerrota mitään sapatin pitämisestä.
Myöskään Jumala ei ole milloinkaan muulloin velvoittanut jotain muuta kansaa kuin Israelia pitämään sapatin.
Ei ole siis enää kysymys jostakin viikonpäivästä ja sen avulla tapahtuvasta Jumalan vihan lepyttämisestä, vaan pysyvästä rauhasta Jumalan kanssa ja ikuisesta levosta Jumalassa. Me emme ole Jumalaa lähellä ainoastaan jonakin yksittäisenä päivänä.
Yhtään ainoata kertaa emme lue Raamatussa, että Aadam, Enok, Nooa tai Aabraham olisivat pitäneet sapatin tai että Jumala olisi käskenyt kunakin ajanjaksona pitämään sen. Myöskään emme lue yhtään ainoata kertaa, että Jumala olisi uusitestamentillisen seurakunnan perustamisen jälkeen antanut viitteen siihen suuntaan, että sapatti tulisi pitää. Päinvastoin Paavali kirjoittaa Hengen johtamana seuraavat kehotuksen ja ojennuksen sanat: "Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta." (Kol.2:16)
Hyvin tärkeä kohta: Älköön kukaan teitä TUOMITKO minkään juhlan tai sapatin johdosta.
Mutta adventistinpa tuomitsee, koska teillä on omat epäkristilliset säännöt ja niidenpä kanssa elätte ja kuolette.
Sapatti oli vain varjo; Kristus on todellisuus!- mathetes
TimoFlink kirjoitti:
Raamatun opetus on kylläkin se, että vaikka me pelastumme armosta, uskon kautta, niin tuon armon voi menettää, jos pitäytyy syntielämässä. Ja sapattikäskyn rikkominen on syntiä aivan samalla tavalla kuin minkä tahansa muunkin 10 käskyn rikkominen.
Usko ilman uskon tekoja on kuollutta uskoa, joka ei pelasta ketään. Uusi liitto ei kumoa 10 käskyä, koska ne ovat Jumalan oman luonteen ilmaisu. Jos käskyt voitaisiin kumota, Jeesus kuoli turhaan ristillä. Niin ei tietenkään ole.Timolle!
Kirjoitit:
>>Sapatti ei ole juutalainen lauantaisapatti. Se on Jumalan käsky ja HÄNEN sapattinsa. - mathetes
mathetes kirjoitti:
Timolle!
Kirjoitit:
>>Sapatti ei ole juutalainen lauantaisapatti. Se on Jumalan käsky ja HÄNEN sapattinsa.Jatkan - edellisen loppuosa katosi oudosti!?
Koska jostain oudosta syystä viestini typistyi aivan itsestään, niin jatkan Timolle tähän luppuosan joka katosi!
Elikä Kirjoitit:
>>Raamatun opetus on kylläkin se, että vaikka me pelastumme armosta, uskon kautta, niin tuon armon voi menettää, jos pitäytyy syntielämässä.
Vastausta:
Niin, armosta uskon kautta me pelastumme yksinomaan! Emme minkään muun kautta! Niin tietysti, voihan pelastuksen armon menettää jos ihminen tulee epäuskoon! Juutalaisen sapatin pitämättömyys ei sitä määrää, vaan epäuskon syntyminen Jeesukseen! Kristukseen uskova elää Kristuksen "hengen vapaudessa", ei siis lain kirjaimen siteissä!
Kirjoitit:
>>Ja sapattikäskyn rikkominen on syntiä aivan samalla tavalla kuin minkä tahansa muunkin 10 käskyn rikkominen. - ? ? ? ?.
mathetes kirjoitti:
Jatkan - edellisen loppuosa katosi oudosti!?
Koska jostain oudosta syystä viestini typistyi aivan itsestään, niin jatkan Timolle tähän luppuosan joka katosi!
Elikä Kirjoitit:
>>Raamatun opetus on kylläkin se, että vaikka me pelastumme armosta, uskon kautta, niin tuon armon voi menettää, jos pitäytyy syntielämässä.
Vastausta:
Niin, armosta uskon kautta me pelastumme yksinomaan! Emme minkään muun kautta! Niin tietysti, voihan pelastuksen armon menettää jos ihminen tulee epäuskoon! Juutalaisen sapatin pitämättömyys ei sitä määrää, vaan epäuskon syntyminen Jeesukseen! Kristukseen uskova elää Kristuksen "hengen vapaudessa", ei siis lain kirjaimen siteissä!
Kirjoitit:
>>Ja sapattikäskyn rikkominen on syntiä aivan samalla tavalla kuin minkä tahansa muunkin 10 käskyn rikkominen.Mathetes- - - Huomasin et ole vastannut ylifariseuksen kysymyksiin, olivatko liian vaikeita mathetekselle ?
- mathetes
ylifariseus_1 kirjoitti:
Mathetes
Eivätkö Jumalan kymmenen käskyä ole ikuiset ja muuttamattomat ja eikö niitä vahvistettu ristillä olemaan voimassa ikuisesti ?
Koitahan miettiä mitä varten Luterilainen kirkko siirsi kalenterissaan viikon ensimmäisen päivän sunnuntain viikon seitsemänneksi päiväksi v.1973 jos sillä ei ole väliä minkä päivän pyhittää lepopäivänä ja luomisen muistomerkkinä.
Yhdeksän käskyäkö Jeesus pani sinun sydämeesi ? Olisiko juutalaistenkin muutettava lepopäivänsä sunnuntaiksi ja pidettävä sitä viikon seitsemäntenä päivänä ?
Tuliko Jeesus kumoamaan vai täyttämään Jumalan antamat kymmenen käskyä ja voitko niistä yhden käskyn irroittaa, tai muuttaa toiseksi ?ylifariseukselle vastausta!
Jollain kalenterin muutoksella ei ole mitään todellista tekemistä, ettei Jeesukseen uskovan Kristityn tarvitse viettää juutalaista sapattia! Kristitty ei elä "lain alla", vaan Jumalan "armon alla" Kristuksessa Jeesuksessa, hengen uudessa tilassa!
Jeesus täytti lain meidän edestämme jotta meidän ei enään tarvitsisi sitä yrittää täyttää! Jeesukseen uskova siis elää kuten jo sanoin, hengen yhteydessä Kristukseen, ei siis juutalaiseen lakiin sidottuna! Laki annettiin ISRAELILLE, elikä juutalaiselle kansanheimolle, ei siis laisinkaan ja koskaan pakanoille! - (Psa 147:19-20)!
Mutta tuo laki on sinänsä hyvä, sillä se ohjaa "syylliseksi" Jumalan edessä, mutta senjälkeen armo astuu esiin Kristuksessa hänen ristillä suorittaman sovitustyönsä tähden! Kristitty elää siis Jumalan hengessä ei lainkirjaimessa johon lainvaatima pakollinen juutalainen sapatinviettokin kuuluu! Laki vaatii aina "täytymistä"! Laki on side,kahle, joka pitää ihmisen otteessaan, mutta Kristuksessa toimii hengen vapaus kaikista lain asettamista siteistä ja sen vaatimuksista! Lue edelliset kirjoitukseni, niin näet mitä tarkoitan tällä kaikella! Jumalan laki on siis Jeesukseen uskovan "sydämessä hengen tasolla", ei siis lainkirjaimessa! Ja siihen ei siis kuulu jokin tietty viikonpäivän pyhittäminen omien tekojensa parantelemiseksi tai muistelemiseksi!
Kristukseen uskova on siis vapaa juutalaisista lainnoudattamisista!
Lue esim, nämä - (Room 13:8-10 / Gal 3 ja 4 luku)!
Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon!
Terv, mathetes - 1234567...
mathetes kirjoitti:
ylifariseukselle vastausta!
Jollain kalenterin muutoksella ei ole mitään todellista tekemistä, ettei Jeesukseen uskovan Kristityn tarvitse viettää juutalaista sapattia! Kristitty ei elä "lain alla", vaan Jumalan "armon alla" Kristuksessa Jeesuksessa, hengen uudessa tilassa!
Jeesus täytti lain meidän edestämme jotta meidän ei enään tarvitsisi sitä yrittää täyttää! Jeesukseen uskova siis elää kuten jo sanoin, hengen yhteydessä Kristukseen, ei siis juutalaiseen lakiin sidottuna! Laki annettiin ISRAELILLE, elikä juutalaiselle kansanheimolle, ei siis laisinkaan ja koskaan pakanoille! - (Psa 147:19-20)!
Mutta tuo laki on sinänsä hyvä, sillä se ohjaa "syylliseksi" Jumalan edessä, mutta senjälkeen armo astuu esiin Kristuksessa hänen ristillä suorittaman sovitustyönsä tähden! Kristitty elää siis Jumalan hengessä ei lainkirjaimessa johon lainvaatima pakollinen juutalainen sapatinviettokin kuuluu! Laki vaatii aina "täytymistä"! Laki on side,kahle, joka pitää ihmisen otteessaan, mutta Kristuksessa toimii hengen vapaus kaikista lain asettamista siteistä ja sen vaatimuksista! Lue edelliset kirjoitukseni, niin näet mitä tarkoitan tällä kaikella! Jumalan laki on siis Jeesukseen uskovan "sydämessä hengen tasolla", ei siis lainkirjaimessa! Ja siihen ei siis kuulu jokin tietty viikonpäivän pyhittäminen omien tekojensa parantelemiseksi tai muistelemiseksi!
Kristukseen uskova on siis vapaa juutalaisista lainnoudattamisista!
Lue esim, nämä - (Room 13:8-10 / Gal 3 ja 4 luku)!
Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon!
Terv, mathetesmathetes kirjoitat: Laki on side, kahle, joka pitää ihmisen otteessaan.
Parempi olla lain alla kuin vankilassa kahleissa tiilenpäitä laskemassa vaikkapa vuosikymmeniä.
Luterilainen virsi 1800-lluvulta. virsi 361 säkeistö 5.Ann' sinun Pyhä Lakis mull' olla ojennus Tääll' virkan' töisä kaikis', Niin etten horjahtais'. - mathetes
TimoFlink kirjoitti:
Usko ilman uskon tekoja on kuollutta uskoa, joka ei pelasta ketään. Uusi liitto ei kumoa 10 käskyä, koska ne ovat Jumalan oman luonteen ilmaisu. Jos käskyt voitaisiin kumota, Jeesus kuoli turhaan ristillä. Niin ei tietenkään ole.Timo Flink! Stop tykkänään!!!
Pelastus on vain ja ainoastaan yksi Jumalan armosta, uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa - PISTE! - (Ef 2:8-9)!
Pelastusta ei määrää juutalainen sapatti - PISTE!
Sapatti kuuluu juutalaisuuteen - PISTE!
Laki annettiin - Israelin kansalle, ei pakanoille - PISTE -(Psa 147:19-20)!
Jumalan "käskyt" noudatetaan "hengen uudessa tilassa", sydämen uskon tasolla, ei VT,n lainkirjaimessa! Kristus on vapauttanut Kristityn pois lain alta oman henkensä alle, pois lainvaatimista suorittamisista! Kristittyä siis johdattaa vain ja ainoastaan Kristuksen henki, ei VT,n juutalainen lainkirjain! Laissa on aina pakote = (täytyminen), eli laissa ei ole Kristuksen hengen lahjoittamaa vapautta, vaan vaatimus, pakkosuoritus, = (juutalainen sapatti)!
Kristitty elää Kristuksen hengen lahjoittamassa levossa jokaisena päivänä viikossa, ei juutalaisessa lauantaisapatissa! Kristitty jakaa evankeliumia ja toimii hengen johdatuksessa "toreilla ja aitovierillä" silloinkin kun adventistit istuvat sohvillaan kotona juutalaista sapattia nauttimassa!
Jeesus "täytti lain" meidän edestämme jotta meidän ei enään tarvitse lähteä sitä "täyttämään", vaan saamme ottaa sen vastaan sydämen uskon varassa ja olla täydellisesti hengen levossa Kristuksessa Jeesuksessa, ihan ilman mitään suorituspaineita, kuten juutalainen sapatti!
Olen melkolailla vakuuttunut siitä, että sinä Timo et laisinkaan ole ymmärtänyt edelliseen tekstiini laittamia Paavalin tekstejä! Tai sitten sinä yksinkertaisesti ja kylmästi vain ohitat ne olankohautuksella, adventismin sinulle mainipuloiman opetuksen vuoksi! Et halua edes ymmärtää niitä!
Uudenliiton käskyt ovat lähimmäisen rakastamisen käskyt, (Room 13:8-10), ja ne eivät ole "laintauluihin kirjoitetut", vaan uskon kautta "sydämen tauluihin" jonka Jeesus on saanut vapauttaa lainkirjaimen alta, Kristuksen hengen vapauteen! Olethan lukenut!? "Kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi"! Ymmärsitkö asian!? Siis lainkirjaimessa on aina vaatimus, ei vapaus!
Luitko laittamani - (Gal 3 ja 4) luvut?
Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!
Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon jotta pääsisit jo pian lain alta, Kristuksen hengen vapauteen!
Terv, mathetes - kuule Matheus
mathetes kirjoitti:
Timo Flink! Stop tykkänään!!!
Pelastus on vain ja ainoastaan yksi Jumalan armosta, uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa - PISTE! - (Ef 2:8-9)!
Jumalan "käskyt" noudatetaan "hengen uudessa tilassa", sydämen uskon tasolla, ei VT,n lainkirjaimessa! Kristus on vapauttanut Kristityn pois lain alta oman henkensä alle, pois lainvaatimista suorittamisista! Kristittyä siis johdattaa vain ja ainoastaan Kristuksen henki, ei VT,n juutalainen lainkirjain! Laissa on aina pakote = (täytyminen), eli laissa ei ole Kristuksen hengen lahjoittamaa vapautta, vaan vaatimus, pakkosuoritus, = (juutalainen sapatti)!
Kristitty elää Kristuksen hengen lahjoittamassa levossa jokaisena päivänä viikossa, ei juutalaisessa lauantaisapatissa! Kristitty jakaa evankeliumia ja toimii hengen johdatuksessa "toreilla ja aitovierillä" silloinkin kun adventistit istuvat sohvillaan kotona juutalaista sapattia nauttimassa!
Jeesus "täytti lain" meidän edestämme jotta meidän ei enään tarvitse lähteä sitä "täyttämään", vaan saamme ottaa sen vastaan sydämen uskon varassa ja olla täydellisesti hengen levossa Kristuksessa Jeesuksessa, ihan ilman mitään suorituspaineita, kuten juutalainen sapatti!
Olen melkolailla vakuuttunut siitä, että sinä Timo et laisinkaan ole ymmärtänyt edelliseen tekstiini laittamia Paavalin tekstejä! Tai sitten sinä yksinkertaisesti ja kylmästi vain ohitat ne olankohautuksella, adventismin sinulle mainipuloiman opetuksen vuoksi! Et halua edes ymmärtää niitä!
Uudenliiton käskyt ovat lähimmäisen rakastamisen käskyt, (Room 13:8-10), ja ne eivät ole "laintauluihin kirjoitetut", vaan uskon kautta "sydämen tauluihin" jonka Jeesus on saanut vapauttaa lainkirjaimen alta, Kristuksen hengen vapauteen! Olethan lukenut!? "Kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi"! Ymmärsitkö asian!? Siis lainkirjaimessa on aina vaatimus, ei vapaus!
Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon jotta pääsisit jo pian lain alta, Kristuksen hengen vapauteen!
Terv, mathetesMatheus, mikä lain Jeesus täytti, sen sinun parjaamasi juutalaisten sapatin vai minkä? Sanooko Jeesus, että on juutalaisen sapatin Herra? Mikä on juutalainen sapatti, onko se raamatun ulkopuolinen lepopäivä? Vai onko se sama, joka on luomisessa Jumala siunannut ja pyhittänyt (juutalaisia varten)?
Miksi Matheus ei usko, että Jeesus on täyttänyt Jumalan lain/synnin lain? Eikö sinulle yksi täyttäjä riitä, vaan pitää vielä yrittää, että jos Timo Flink täyttäisi Jumalan lain?
Hengen uusi tila saattaa tosiaan keksiä kaikenlaisia uusia ilmiöitä ja siksi suosittelisin Matheusta pysymään Jumalan laissa ja todistuksissa. Huomattavasti helpompaa, kun lähteä täyttämään uusia lakeja ja kuitenkin Jumala määrittelee synnin oman lakinsa mukaan, joka on täytetty ja sovitettu laki. Siinä on uskovan helppo pysyä rakkaudessa ja totuudessa. Tie pysyy suorana, kun tietää mikä on synti ja kuka on sen sovittaja, armahtaja.
Sydämeen on kirjoitettu Jeesuksen sovittamat käskyt. Joten uskova tietää miten kohdella lähimmäistä ja ketä uskovan tulee palvella ja myös kuka on Herra. Ei sinun laatimia uusiakäskyjä tarvitse kenenkään täyttää, koska niiltä puutuu sovittaja, niin siun ies on melkoisen raskas.
Jeesuksen kuorma on keveä ja kaiken lisäksi se sisältää pelastuksen armosta.
Vihasi on suurta Jeesus Herran sapattia kohtaan? Jos tarkoittaisit, että ei ole väliä minkä päivän lepää, ei sinua kiinnostaisi edes koko sapatti asia, mutta kun se on sinulle kuitenkin tärkeä, koska siinäkin piilee pelastuksen salaisuus, että ei lähde raamatun ulkopuolisista päivistä tekemään pyhiä syrjäyttäen Jumalan siunaaman ja pyhittämän sapatin. Tiedät varmaan sen, että mikä Jumala pyhittää ja siunaa sitä ei saa ihminen poistettua!
Siksi yrität tehdä Jeesuksesta syntisen, joka ei ole pystynyt täyttämään ja sovittamaan Jumalan lakia ja yrität, että jos vaikka Timo Flink sen täyttäisi, vai kuinka?
Sitä Kristus valoa Matheus juuri tarvitsee, että pääsisit Kristuksen vapauteen, pois synnistä. Epäuskoa Jeesukseen! Kristukseen, etkö juuri sinä ole se joka epäilet, että ei Jeesus täyttänyt lepopäivä, sapattikäskyä, vaan rikkoi sen ja teki syntiä ja vielä yrität kertoa, että Jeesus täytti vaan juutaisten käskyt, että vain he voisivat pelastua omista käskyistään? - plääh!
bushmanni kirjoitti:
>>> Valehtelet ja vääristelet Paavalia. >>
No mitä Paavali tarkoitti kertoessaan, että yksikään päivä ei ole toistaan parempi?
Koettiko Paavali väittää, että jossain on joku yliluonnollinen mustasukkainen päiväkiihkoilija, joka ei olekaan tuota mieltä? Keksikö Paavali tuon omasta päästään ja oli valehtelija vai kuinka sinä selität tuon?
Minusta Paavali antaa kristitylle valinnan. Pidä lauantaina, sunnuntaina, maanantaina, tiistaina, keskiviikkona, torstaina tai vaikka perjantaina.
Enää ei ole mustasukkaista kahjoa päiväkyttääjää, joka olisi niin sairaalloisen kiinnostunut yhden päivän ympärillä vouhkaajista, kuin VT:stä voisi päätellä, joka käskee murhaamaan ihmisiä, jos he eivät pidä Hänen erityisesti kyttäämäänsä päivää.
Ensimmäiseksi, kun on kysymys opista joka on Raamatussa, tulee ottaa huomioon se, MILLOIN, KENELLE ja MISSÄ TARKOITUKSESSA Jumala asetti sen.
Koko aikana Aadamista Moosekseen asti ei kerrota mitään sapatin pitämisestä.
Myöskään Jumala ei ole milloinkaan muulloin velvoittanut jotain muuta kansaa kuin Israelia pitämään sapatin.
Ei ole siis enää kysymys jostakin viikonpäivästä ja sen avulla tapahtuvasta Jumalan vihan lepyttämisestä, vaan pysyvästä rauhasta Jumalan kanssa ja ikuisesta levosta Jumalassa. Me emme ole Jumalaa lähellä ainoastaan jonakin yksittäisenä päivänä.
Yhtään ainoata kertaa emme lue Raamatussa, että Aadam, Enok, Nooa tai Aabraham olisivat pitäneet sapatin tai että Jumala olisi käskenyt kunakin ajanjaksona pitämään sen. Myöskään emme lue yhtään ainoata kertaa, että Jumala olisi uusitestamentillisen seurakunnan perustamisen jälkeen antanut viitteen siihen suuntaan, että sapatti tulisi pitää. Päinvastoin Paavali kirjoittaa Hengen johtamana seuraavat kehotuksen ja ojennuksen sanat: "Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta." (Kol.2:16)
Hyvin tärkeä kohta: Älköön kukaan teitä TUOMITKO minkään juhlan tai sapatin johdosta.
Mutta adventistinpa tuomitsee, koska teillä on omat epäkristilliset säännöt ja niidenpä kanssa elätte ja kuolette.
Sapatti oli vain varjo; Kristus on todellisuus!ja kuitenkis olet koko ajan tuomitsemassa sapatinviettäjiä eli rikot itse sen tekstin johon vetoat...
- höpöhöpö!
mathetes kirjoitti:
Timo Flink! Stop tykkänään!!!
Terv, mathetesHienostippa sinä jätät lukematta mitä Paavali kirjoittaa, kun vihaat Jumala lakia ja väität sitä vain juutalaisille tarkoitetuksi.. Ei se niin ole.
UT mukaan laki määrittelee mikä on synti. Sinun mukaasi siis vain juutalainen voi tehdä syntiä ja kukaan pakana ei mitään, koska kerran laki ei kerro mitään pakanoille.
OELT VÄÄRÄSSÄ! - benedi
bushmanni kirjoitti:
Missä armo, missä Kristus? Komerossa teljettyinä odottamassa parempaa huomista, sillä sapatti on kaiken yläpuolella.Oletko kuullut Bushmanni " Armon kirkkauden kiitoksesta"
Armossa elävä ihminen, tuottaa kiitosta Jumalalle, ei vain noudattamalla sapattia, vaan myös sillä että pidättää kätensä tekemästä pahaa, eli kuvia jeesuksesta, Jumalan kuvasta.
Pitää näppinsä irti toisen puolisosta, eikä sekaannu hänelle kulumattomiin, kuten homoihin ja lesboihin....Miten siis on?
Jos yksi tai kaksi pappia rikkoo käskyt, vihastuuko Jumala koko kansaan???
Kuuluuko heillekin käsky? : " Kaitse minun lampaitani"??
- veli¤
Oi Herra armahda!
- hyi hirveetä..
Tuo buskamieshän on täällä palstalla vain riidan haastajana ja Jumalan sanan pilkkaajana, mitä ihmettä hän täällä majailee menis buskaan ja huutais siellä kurkkunsa käheeksi.
- Jumalan mies
hyi hirveetä.. kirjoitti:
Tuo buskamieshän on täällä palstalla vain riidan haastajana ja Jumalan sanan pilkkaajana, mitä ihmettä hän täällä majailee menis buskaan ja huutais siellä kurkkunsa käheeksi.
se koira älähtää johon buskamiehen kalikka kalahtaa. buskamieson palstan kristillisin kirjoittaja ja paljastaa paholaisen kätyrit.
- Fniss!
Jumalan mies kirjoitti:
se koira älähtää johon buskamiehen kalikka kalahtaa. buskamieson palstan kristillisin kirjoittaja ja paljastaa paholaisen kätyrit.
Nyt tuli selväksi sekin, että on "kristillisyyden" merkki jos ei usko Raamattuun.
Olen monesti ihmetellyt, joskus kysellytkin, mitä palstan "kristityt" sillä kristillisyydellä tarkoittavat. - mikä lienet?
Jumalan mies kirjoitti:
Ihanko totta onko buskamies mielestäsi palstan kristillisin kirjoittaja ja paholaisen kätyreiden paljastaja?
No, jos niin uskot, niin täytynee todeta sitten ettet sinä olekkaan todellinen Jumalan mies. - ei voi olla totta!
Jumalan mies kirjoitti:
Sinä olet esimerkki ihmisestä, joka sanoo hyvää pahaksi ja pahaa hyväksi.
- monet sokeita talutt
Jumalan mies kirjoitti:
Jumalan mies... bushmanni ei ymmärrä Ilmestyskirjaa. Hänen mukaansa Ilmestyskirjan peto on jokin ROCK' mies. Hän ei siis kuulu niihin viisaisiin ja ymmärtäväisiin, jotka tietävät kuka on peto 666. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on Ilm.13:18.
- siihen se perustuu!
mikä lienet? kirjoitti:
Ihanko totta onko buskamies mielestäsi palstan kristillisin kirjoittaja ja paholaisen kätyreiden paljastaja?
No, jos niin uskot, niin täytynee todeta sitten ettet sinä olekkaan todellinen Jumalan mies.Eikö se ole Jumalan mies, jolle totuus"uskonnon"räikeästä valheesta alkaa paljastua adventismi on valheeseen perustettu ihmisen räikeän tarkoituksen toteuttamiseen siis ei, muuta kuin toisten ihmisten hyväksi käyttöön.
>>> Nyt tuli selväksi sekin, että on "kristillisyyden" merkki jos ei usko Raamattuun.
Olen monesti ihmetellyt, joskus kysellytkin, mitä palstan "kristityt" sillä kristillisyydellä tarkoittavat. >>>
Ja oikein kristillisyyden me tunnistamme siitä, että mitä älyllisesti epärehellisempi tulkinta on, sitä kristillisempi sen on oltava.- eremith21
"Jumalan mies" saattoi olla oikeassa sanoessaan sinua palstan kristillisimmäksi kirjoittajaksi.
- höpsis!
eremith21 kirjoitti:
"Jumalan mies" saattoi olla oikeassa sanoessaan sinua palstan kristillisimmäksi kirjoittajaksi.
no sitten se teidän "kristillisyytenne" on Raamatun Jumalan vihaamista... ei siis todellakaan kannata olla kaltaisenne "kristitty".
- Näin päin ..........
Markku kysyy:
"Tarkoittaako "pedon kumartaminen" adventisteilla a i n o a s t a a n sitä, että uskovat eivät vietä lepopäiväänsä lauantaina, vaan sunnuntaina?"
---
Ei tietenkään - se on vain ikäänkuin se jäävuoren huippu - joka näkyy veden pinnan yläpuolella.
Jotta asian ymmärtäisi paremmin on ymmärrettävä mitä Pedolla ja väärällä profeetalla tarkoitetaan mitä niiden seuraaminen tarkoittaa ja mihin se johtaa.
Se mikä on surullista on että palstan anti-adventistit tekevät kaikkensa saadakseen asiat näyttämään nurinkurisilta ja ne jotka eivät asioita tunne menevät helppoon.. - benedi
Vastine Tampiolle:
Sunnuntain pyhittäminen, on pedonvallan kumartamista, koska se juuri on hänen valtansa merkki!!
Todiste: " Jos Paapvi ei ole peto, niin sanokaa minulle, kuka se sitten on" Luther
Nuo toiset seikat mitkä toit esiin , ovat Jumalan lain rikkomista!!
Noita asioita pedon valta ei ole muuttanut, vaan se pyrkii noudattamaan ja opettamaan niitä aivan samoin kuin adventistikin!
Jumalan käskyille peto ja sen seuraajat ovat juuri uskottomia,
onhan sapatti käsky IV.s käsky.
Mutta on totta, että jos rikot noita toisiakin käskyjä, olet silloin myös sapatin rikkoja...siinä Tampio on oikeassa.
Joka rikkoo yhden kohdan, on syypää myös 10 kohdan rikkomiseen.- Tabutta
#Joka rikkoo yhden kohdan, on syypää myös 10 kohdan rikkomiseen.#
Et taida ymmärtää mitä sillä tarkoitetaan, että joka rikkoo lain yhdessä kohdassa rikkoo koko lain. - benedi
Tabutta kirjoitti:
#Joka rikkoo yhden kohdan, on syypää myös 10 kohdan rikkomiseen.#
Et taida ymmärtää mitä sillä tarkoitetaan, että joka rikkoo lain yhdessä kohdassa rikkoo koko lain.Jos sanon että ymmärrän, niin etkö sinä silloin sano: " Mene siis ja täytä koko laki"?
Jos sanon sinulle samoin, sinä sanot: " En pysty koko lakia täyttämään, ja jatkat että: " Jeesus täytti puolestani lain"
Jos Jeesus täytti koko lain, mikä lain kohta siinä tapauksessa jäi sinun täytettäväksi? - että silleleiki!
benedi kirjoitti:
Jos sanon että ymmärrän, niin etkö sinä silloin sano: " Mene siis ja täytä koko laki"?
Jos sanon sinulle samoin, sinä sanot: " En pysty koko lakia täyttämään, ja jatkat että: " Jeesus täytti puolestani lain"
Jos Jeesus täytti koko lain, mikä lain kohta siinä tapauksessa jäi sinun täytettäväksi?Aivan samoin jokainenhan tulee täyttää laki, ei se auta jos mninä ravitsen itseni, että samalla sinä tulet ravituksi, aivan sama kuin minä pyytäisin, että henkitä sinä minun puolestani, auttaako e minua? Eipä tietenkään, vaan minä tukehdun!
- benedi
että silleleiki! kirjoitti:
Aivan samoin jokainenhan tulee täyttää laki, ei se auta jos mninä ravitsen itseni, että samalla sinä tulet ravituksi, aivan sama kuin minä pyytäisin, että henkitä sinä minun puolestani, auttaako e minua? Eipä tietenkään, vaan minä tukehdun!
Jeesuspa sanoi muutamille: " Ja kukaan teistä ei lakia täytä"!!
Miksi ihminen ei voi täyttää lakia?
Siksi, koska " Ilman minua te ette voi mitään tehdä" Jeesus
Ja lain täyttäminen vaatii tekoja!!!
Hyvä vastaamaan haastava aloitus :
## Tarkoittaako "pedon kumartaminen" adventisteilla a i n o a s t a a n sitä,
että uskovat eivät vietä lepopäiväänsä lauantaina, vaan sunnuntaina? ##
Kysymys on vaikea. Joidenkin, paljon babyloniasta puhuvien, adventistien saattaisi olla helpompi vastata, jos kysymys olisi hieman eri muodossa, nimittäin:
Tarkoittaako nykyajan babylon ja babylonian henki ja suuri helakanpunainen portto sunnuntain viettämistä ja vain sitä (ja sen johdannaisia)?
Antti- kyllä..
Markku Tampio
""Tarkoittaako "pedon kumartaminen" adventisteilla a i n o a s t a a n sitä, että uskovat eivät vietä lepopäiväänsä lauantaina, vaan sunnuntaina?""
Jos Markku Tampio tarkoittaa uskovia ihmisiä, ikuisen evankeliumin kuulleet, niin vastaus on kyllä. Ei uskovat kaikenlaisessa siveettömyydessä elä, jos puhtaan aidosti uskovista ihmistä. Ainakin uskovat, jos lankeavat tekevät parannuksen siveettömyydestään tai sitten he ovat luopuneet uskosta.
Jos uskova ihminen valikoi sapatin itselleen välittämättä raamatun Jeesuksen sapatista. Korvaa sapatin sunnuntailla, joka on pedon merkki, niin silloin uskova kumartaa petoa. - eremith21
Sillä sapatin viettämisellä jonakin pyhittämisenä Jumalalle, ei ole mitään merkitystä, tai sitten Jumalan kunnioituksen kannalta, ompahan vain oman fyysisen ruumiin kannalta se, että antaa sen huilata ja kerätä voimia, että jaksaa pakertaa tulevina päivinä.
Mutta, että palvovat sitä päivää jonakin suurena pyhänä päivänä, niin ovat siitä tehneet pedon kuvan itselleen, ja vielä suuremmassa määrin, kun syyttävät toisia sunnuntain pyhittämisestä. Tottakai kaikki sivettömyys, haureellisuus himoineen ja haluineen, sekä Jeesuksen Kristuksen antamille siveellisille moraali säännöille kielteinen ja niiden sääntöjen polkeminen on oman persoonallisen pedon eli oman minän kumartamista, ja Kristuksen hengen kieltämistä. - 1234567...
eremith21.
Kolmas enkeli vaan lentää keskitaivaalla ja varoittaa pedosta ja pedonmerkistä joka on sunnuntai.
Myöskin Lutheri tunnisti pedon antikristuksen Paavin josta vanha Luterilainen virsi kertoo "Jumalan käskyi wastaan räyskyi".
Sapattia vastaan on räyskyttykin aika tavalla. v.321 jKr. Keisari konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa ja Katolinen kirkko v.364 jKr. Laodikean kirkolliskokouksessa siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille, näinollen sunnuntaista tuli pedonmerkki.
Katoliset sanovat itse: Sunnuntai on valtamme merkki.
Jumalan käskyt ovat muuttamattomat. v.1886 Luterilaisen virsikirjan virsi 135. 1. säkeistö: Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
Virsi 136. 1. säkeistö. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, peitetty saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.
Jumalan merkki on sapatti.- Markku Tampio
Isä Jumalan merkki luomistyönsä päättymisestä on todellakin sapatti. Ja näin ollen sapattia ei voi missään yhteydessä laisinkaan nimittää sinetiksi, koska sinetiksi on lunastuksen päivään saakka asetettu Pyhä Henki. (Ef. 4:30).
Mitä taas tulee pedon merkkiin, niin se ei suinkaan ole sunnuntai -niminen päivä, koskapa kalenteria on muutettu vuosisatojen saatossa niin, ettei kukaan enää muista, kuinka ensimmäiseen kalenteriin ajat merkittiin..
Israelin juutalaisilla taitaa olla ainoa oikea kalenteri, jota paavinkirkko ei ole pystynyt millään tavalla sormeilemaan, koska kalenteri alkaa ajanlaskunsa maailman luomisesta saakka.. Lähivuosina juutalaisten kalenterissa täyttyy 6000 vuotta.. - muutoksien keskellä
Markku Tampio kirjoitti:
Isä Jumalan merkki luomistyönsä päättymisestä on todellakin sapatti. Ja näin ollen sapattia ei voi missään yhteydessä laisinkaan nimittää sinetiksi, koska sinetiksi on lunastuksen päivään saakka asetettu Pyhä Henki. (Ef. 4:30).
Mitä taas tulee pedon merkkiin, niin se ei suinkaan ole sunnuntai -niminen päivä, koskapa kalenteria on muutettu vuosisatojen saatossa niin, ettei kukaan enää muista, kuinka ensimmäiseen kalenteriin ajat merkittiin..
Israelin juutalaisilla taitaa olla ainoa oikea kalenteri, jota paavinkirkko ei ole pystynyt millään tavalla sormeilemaan, koska kalenteri alkaa ajanlaskunsa maailman luomisesta saakka.. Lähivuosina juutalaisten kalenterissa täyttyy 6000 vuotta..Vastine Markku Tampiolle.
Totta kalenteria on muutettu, niin, että keskiviikkokaan ei ole enää keskellä viikkoa.
Raamatussa onkin ennustettu ajan ja lain muuttamisesta. - sunnuntai-pyhä on
Markku Tampio kirjoitti:
Israelin juutalaisilla taitaa olla ainoa oikea kalenteri, jota paavinkirkko ei ole pystynyt millään tavalla sormeilemaan, koska kalenteri alkaa ajanlaskunsa maailman luomisesta saakka.. Lähivuosina juutalaisten kalenterissa täyttyy 6000 vuotta..Markku Tampio
Ei ole sunnuntai niminen päivä vaan tarkoitan, että "sunnuntai pyhä" on pedon merkki, jonka asettaja on ihminen ja jolla korvataan Jeesuksen sapatti.
Koska ei kaikki ota pedonmerkkiä. Sunnuntai päivän viettää kaikki, mutta ei sunnuntai pyhää kaikki vietä.
Eli siis "sunnuntai pyhä" on pedon merkki. Jotkut maat käyttävät sunnuntsita nimeä sunday ja joissain maissa se on nimeltään viikon ensimmäinen päivä, meillä käytetään siitä nimeä sunnuntai ja jos se pyhäksi otetaan korvaten sillä sapatti on se silloin pedon merkki.
Paaville on selvää se, että sapatti on lauantai ja sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä. Siitä huolimatta hän on sen asettanut pyhäksi päiväksi. Paavi ei ole kalenteria muuttanut.
Roomalainen kalenteri alkaa sunnuntaista, viikon ensimmäisestä päivästä:
* Dies Solis – sunnuntai (auringon päivä)
* Dies Lunae – maanantai (kuun päivä)
* Dies Martis – tiistai (Marsin päivä)
* Dies Mercuri – keskiviikko (Merkuriuksen päivä)
* Dies Iovis – torstai (Jupiterin päivä)
* Dies Veneris – perjantai (Venuksen päivä)
* Dies Saturni – lauantai (Saturnuksen päivä)
Sinetti on Pyhä Henki.
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Laul. l. 8:6 Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä rakkaus ovat väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki.
Jes. 8:16-18 Sido todistus talteen, lukitse laki SINETILLÄ minun opetuslapsiini." Niin minä odotan Herraa, joka kätkee kasvonsa Jaakobin heimolta, ja panen toivoni häneen. Katso, minä ja lapset, jotka Herra on minulle antanut, me olemme Herran Sebaotin merkkeinä ja ihmeinä Israelissa, hänen, joka asuu Siionin vuorella. 20 "Pysykää laissa ja todistuksessa!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole.
Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Markku Tampio
sunnuntai-pyhä on kirjoitti:
Markku Tampio
Ei ole sunnuntai niminen päivä vaan tarkoitan, että "sunnuntai pyhä" on pedon merkki, jonka asettaja on ihminen ja jolla korvataan Jeesuksen sapatti.
Koska ei kaikki ota pedonmerkkiä. Sunnuntai päivän viettää kaikki, mutta ei sunnuntai pyhää kaikki vietä.
Eli siis "sunnuntai pyhä" on pedon merkki. Jotkut maat käyttävät sunnuntsita nimeä sunday ja joissain maissa se on nimeltään viikon ensimmäinen päivä, meillä käytetään siitä nimeä sunnuntai ja jos se pyhäksi otetaan korvaten sillä sapatti on se silloin pedon merkki.
Paaville on selvää se, että sapatti on lauantai ja sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä. Siitä huolimatta hän on sen asettanut pyhäksi päiväksi. Paavi ei ole kalenteria muuttanut.
Roomalainen kalenteri alkaa sunnuntaista, viikon ensimmäisestä päivästä:
* Dies Solis – sunnuntai (auringon päivä)
* Dies Lunae – maanantai (kuun päivä)
* Dies Martis – tiistai (Marsin päivä)
* Dies Mercuri – keskiviikko (Merkuriuksen päivä)
* Dies Iovis – torstai (Jupiterin päivä)
* Dies Veneris – perjantai (Venuksen päivä)
* Dies Saturni – lauantai (Saturnuksen päivä)
Sinetti on Pyhä Henki.
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Laul. l. 8:6 Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä rakkaus ovat väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki.
Jes. 8:16-18 Sido todistus talteen, lukitse laki SINETILLÄ minun opetuslapsiini." Niin minä odotan Herraa, joka kätkee kasvonsa Jaakobin heimolta, ja panen toivoni häneen. Katso, minä ja lapset, jotka Herra on minulle antanut, me olemme Herran Sebaotin merkkeinä ja ihmeinä Israelissa, hänen, joka asuu Siionin vuorella. 20 "Pysykää laissa ja todistuksessa!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole.
Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.Kukahan sen sunnuntain sitten on pyhittänyt ja asettanut pedon merkiksi, kun ei siitä Raamatun kirjoituksissa ole mainintaa?
Paavin sanomisilla asiassa on yks'hailee, sillä hän ei ole se maailman valtias, joka sanelisi esim. eurooppalaisille sen, milloinka heidän on vietettävä lepopäivänsä..
Rooman paavi hallitsee Italian katolista kirkkoa ja ohjeellistaa sen säännöillään..
Euroopan valtioissa hallitsevat kunkin maan protestanttiset eduskunnat, hallitukset sekä presidentit, jotka laativat lakejaan asetuksineen ja säädöksineen..
Jokainen uskova on Raamatun kirjoitusten lukutaidoissaan ymmärtänyt sen, että sunnuntai, viikon ensimmäinen päivä on päivä päivien joukossa ja lauantai on viikon viimeinen päivä, jolloinka levätään viikon työstä ja kunnioitetaan Jumalaa asiassa.. - pyh!
Markku Tampio kirjoitti:
Israelin juutalaisilla taitaa olla ainoa oikea kalenteri, jota paavinkirkko ei ole pystynyt millään tavalla sormeilemaan, koska kalenteri alkaa ajanlaskunsa maailman luomisesta saakka.. Lähivuosina juutalaisten kalenterissa täyttyy 6000 vuotta..Ei tuo pidä paikkaansa. Viikkojärjestys ei ole koskaan muuttunut, vaikka kalenteria on rukattu.
Ns. petovallasta on kyse Ilm 13 luvussa.
Kun katsomme asiaa sieltä havaitsemme että kyse on siitä että Jeesuksen tilalle otetaan jotakin muuta Jumalan käskyjen tilalle jotakin muuta, ja kysymyksessä on jonkinlainen pakko.
On selvää että kyseessä on siis Jumalan lain rikkominen ja Kristuksen kieltäminen pelastuksena, ja korvikkeet nille pikku pakolla.
Näin siis Raamattu, Ilm 13 luku. Ilm 12:17 kyse on samasta.
Mikä sitten on peto ?
Yksittäinen ihminen ei se koskaan ole, vaikka olisi kuinka petollinen ja petomainen, mutta toki kaikella vallalla on aina ylin pomokin.
Kyseessä on kuitenkin valta.
Martti Luther haukkui paavin pedoksi aikoinaan sellaisella kielenkäytöllä ettei ole kukaan muu sellaista kieltä käyttänyt.
Luther oli katolinen munkki.
Monta muutakin spekulaatiota on. Pedon luku? 666 ? Mikä se on ?
Siitä tuntee pedon?!
Kyseessä on roomalainen numerologia kaiketi jossa jokaisella kirjaimella on lukuarvo. Kun sitten otetaan ihmisten nimiä, on saatu monta veikeää yhdistelmää, mm. Ronald Reagan tuli roomalaisen numerologian mukaan 666 arvoksi kun nimen kirjaimille annetaan tietty määrätty lukuarvo.
Moneen henkiköön on sopinut. Ei kai minun nimeen toivottavasti, mutta minä tiedän että raamatun peti ei ole yksi persoonallisuus, vaan Raamattu kertoo vallasta.
Paavin hiipassa on "vigarivis filii dei" josta tulee myös mm. tuo 666 lukuarvoksi. Tuo hiipassa vuosisatoja kulkenut teksti kuuluu suomeksi:
"Jumalan Pojan sijainen." Siis tuuraa Jeesusta sen mukaan.
Monenlaisia spekuaatioita on olemassa, minäkään en ole Lurher ja en hauku ketään pedoksi.
On totinen tosi ettei ihmisiä voi syyttää ja tuomita aikaansa odottavien profetioidne mukaan.
MInä uskon että kun jotakin tuollaista tapahtuu kuin Ilm 13 kertoo jokainen maajussi jokaisella porkkanapellolla tajuaa että nyt on maailmankirjat sekaisin, ja tekee ratkaisunsa kummalla puolella seisoo.
Aika siis näyttää tuon asian vasta kun sellaista tapahtuu.
Ilmestyskirjan peto siis nukkuu untaan herätäkseen joskus.
Sitten vasta havaitsemme millaista syntiä peto vaatii tekemään.
Monenlaista spekulaatiota siis on viritelty ajan saatossa.
On monenlaista mikrosirujuttua, ja sellainenhan palvelee hyödyllisenä, ei sellaisenaan mikään peto ole samoin kuin TV- nappulakaan, riippuu käyttäjästä mitä nappuloita painelee ennenkuin muuttuu pedoksi ja synniksi.
Pian kuljemme ostoskärryinemme lukijan läpi maitokaupoissa joissa ei olekaan enää likkaa tai poikasta iloisesti tervehtimässä vaan lukija ja lukee ostoksemme kun menemme lukijan läpi.
Monenlaista tarinaa on viritelty.
On tärkeätä ymmärtää mistä on kyse siis Jeesuksen korvaamisesta ja Jumalan käskyjen kieltämisessä. Ilm 14:12. Så där vidare.
Minä en sano mitään pedoksi kun ei tapahdu mitään sellaista.
Därför.
yst. jari- ? ? ? ?.
jarlau.....Istuiko Ronald Reakan kaupungissa jossa on seitsemän kukkulaa ja muuttiko Reakan ajat ja lait ja pukeutuiko reakan helakanpunaan ja purppuraan ?
- pyH!
? ? ? ?. kirjoitti:
jarlau.....Istuiko Ronald Reakan kaupungissa jossa on seitsemän kukkulaa ja muuttiko Reakan ajat ja lait ja pukeutuiko reakan helakanpunaan ja purppuraan ?
EI.
Kyllä minä tunnen ja tiedän monta ihmeellistä asiaa taivaan kannen alla ja olen aivan kaiken mahdollisen kirjallisuuden lukenut missä kaikki kaikenlainen mahdollinen tiedo yms. on esitetty.
Vaikka minä olen kirjoitellut joskus hiukan ja paljonkin luopuneenakin pikkusen tuhmiakin, harkitsen silti pikkusen hiukan mitä minä rupattelen ja kirjoittelen hengellisissä asioissa johtuen siitä että vastaanottaja ei voi kaikkea ymmärtää ja vastaanottajalla ei ole kaikkea mahdollista kirjaa ja kantta taivaan kannen alla luettuna missä erilaisia asioita on esitetty.
Minä olen kuitenkin kaikesta huolimatta suhteellisen sivistynyt ihminen jolla on ymmärrys sellaisesta sanasta kuin "empatia" eli se tarkoittaa asettumista vastaanottajan housuihin.
Täällä palstalla on jatkuvaa räkätystä monenlaisista aiheista, ei Adventtikirkossa kaikki osaa opettaakaan, esittävät ja pläjäyttävät asioita joista toinen nousee takajaloilleen, ja ei millään voi ymmärtää kun ei ole tarvittavia valmiuksia ymmärtää.
Kun alamme opiskella matematiikkaa esim. pitää ensin tietää paljonko 0m 1 1 ennenkuin esittää että pitää tietää paljonko on 10 jaettuna kahdella. (10:2)
Kyllä siis Jari-setä on lukenut aivan kaikenlaisen mahdollisen sepustuksen ja verrannut niitä raamatun tekstiin, ja onpa hyllyssäni Lutherin Kirkkopostillatkin.
Onpa hyllyssäni kaikki mahdolliset Ellen GW mrs. kirjat jotka on ajan saatossa suomennettu.
Jouduin etsimällä etsimään monia joita on painettu viimeksi joskus 1950 luvulla. Eli on niitäkin Ellun kirjoja yli 20 hyllyssäni ja 2- sarjaa Alfa-Omegaa sitäkin ja paljon muuta kun 11 metriä on hengellistä kirjallisuutta hyllyssäni.
Monenlaiset kukkulat sepustettu.
Mrs Ellu GW kielsi ja varoitti kaakattamasta kirjoituksistaan ennen kuin osaa hyvin raamatun. Ellu mrs kielsi selvin sanoin myös syyttämästä ja tuomitsemasta aikaansa odottavista profetioista ymmärtämättömiä.
Jumala osaa ajatella juridisesti ja ei syytä ihmisiä asioista mistä ei rassu mitään käsitä. Siis jos lusikalla ei kauhalla, ja jos kauhalla ei lusikalla vaadita.
Syntikin on usein suhteellinen käsite. Jos Sinulle on makkaranpätkän syöminen syntiä, se on Sinulle syntiä kun menet lauantaimakkaranpätkän syömään, mutta ei toiselle ole syntiä.
Olen minä Ilm 13 luvun jokaisen jakeen tutkinut ja opiskellut, tiedot hakenut mm.
Minä en paasaa aikaansa odottavista asioista syytellen ja tuomiten.
Tässä se vitsi miksi minä en paatoksella hauku täällä ketään pedoksi ja pedonmerkin ottajaksi. Niin en ole koskaan tehnyt.
Raamatun profetioista 100% on toteutunut, osa toteutuu parhaillaan ja osa odottaa aikaansa.
On vain sanottava että näkyy ja kuuluu sitten joka maajussille joka porkkanapellolla kun sattuu ja tapahtuu sitten jos kun.
Jos jollakin on viisautta, olkoon viisas ja miettiköön myös mitä on sopivaa kaakattaa ennen aikojaan asioista jotka eivät ole tänään ajankohtaisia.
Dan 12:10
Så där vidare. You know.
yst. jari- kolmas enkeli
jarlau.
Kolmas enkeli ei jätä varoitustaan viimetinkaan, vaan jatkaa varoitustaan kaikesta vastusteluista huolimatta.
Sunnuntai on pedonmerkki ja sapatti on Jumalan merkki siitä ei mihinkään pääse.
Moni tulee sen kerran näkemään, että kolmannen enkelin varoitussanoma olisi sittenkin pitänyt ottaa todesta- Markku Tampio
Sunnuntai on pedonmerkki vain niille, jotka asian sellaiseksi mieltävät..
Sapatti on luomistyön muistomerkki, jolloinka Isä Jumala lepäsi, ja jonka hän pyhitti lepopäiväkseen, kaiken luomistyönsä jälkeen..
Sapatti on asetettu myös ihmisten lepopäiväksi..
Siis l e p o p ä i v ä k s i, joka ei ole mitään ns. pakkopullaa, vaan vapaaehtoinen lepopäivä Jumalan kunniaksi.. - pyh!
Markku Tampio kirjoitti:
Sunnuntai on pedonmerkki vain niille, jotka asian sellaiseksi mieltävät..
Sapatti on luomistyön muistomerkki, jolloinka Isä Jumala lepäsi, ja jonka hän pyhitti lepopäiväkseen, kaiken luomistyönsä jälkeen..
Sapatti on asetettu myös ihmisten lepopäiväksi..
Siis l e p o p ä i v ä k s i, joka ei ole mitään ns. pakkopullaa, vaan vapaaehtoinen lepopäivä Jumalan kunniaksi..Ei se ole vapaaehtoinen asia. Minkä Jumala on pyhittänyt, se on pyhää ihmisistä riippumatta. Jos siis ihminen ei välitä sapatista, hän rikkoo Jumalan pyhyyttä vastaan.
Hei
Kysymys kolmannen enkelin sanomasta tarkoittaa että 1850 luvulla ymmärrettiin tuo profetia. Julistaa evankeliumia pimeän keskiajan jälkeen ja Jumalan kunniaksi. Siihen on osallistunut koko kristikunta 1800 luvulta lähtien.
Kahden enkelin sanomaan yhtistyy Babylonin lankeeminen, mutta se ei ole tässä vielä kokonaan kukistunut, vaan alkuperäinen sana tarkoittaa lankeemista.
Mitä muuta 1300 vuoden uskonnollinen vallankäyttö olisi ollut, ei muuta.
Jumala ei siinä kunniaa saanut eikä Jeesusta julistettu.
Kolmannen enkelin sanomaa kuuluttaa aikanaan aivan varmaan useammat hengelliset yhdistykset kuin vain yksi olisi.
Jos joku haluaa uskoa profetian sanaan, niin minä nyt sanoisin asiayhteydessä että tunnen ko. asiat vähintään yhtä hyvin kuin Sinä kaikki, mutta minä en näe viisaaksi kaivaa verta nenästä syyttämällä ja tuomitsemalla ihmisiä toteutumattomista asioista jotka lähinnäe reagoivat niskavillat pysyssä asioita joihin ei ole valmiuksia riittävästi ymmärtää.
t. yst. jari
- valhe oppia lisätä!
Jarlau! Oletko, se sinä se kolmas "enkeli" - vaiko lie 30-nes enkeli? Ja mitä kumman merkitystä noilla määrittellä on, paitsi, että kuhan keksitään joitakin mutkia ihmisille jotka eivät vaivaudu itse ajattelemaan, jotta heidät saataisiin jahdattua jonnenjoutavaan oppiverkkoon saaliina jäsenlukua täyttämään.
Eikö adventisteille tuo jonnen-joutava valhe tropakanda alkaisi jo riittää, sillä onhan se jo muutenkin totuuden hyljännyt, ja siksi olisi todellakin tarpeellista jättää adventismiopin ristiriitaa sillätavoin hiukan edes vähemmälle, eikä enää lisätä, ettei adventismin karu totuus; joka perustuu raamatun valheelliseen tulkintaan, vielä vahvistuisi. - ? ? ? ?..
Valhe oppia lisätä!
Anna sinä oikea tulkinta ilmestyskirjan kolmannen enkelin sanomasta. Kellä ymmärrys on ja viisaus.
Jään odottamaan vastaustasi, jos olet ymmärtäväinen osaat selittää kolmanen enkelin sanoman ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt631257- 1071203
Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146906Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64873- 75858
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel109722- 58721
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto103682- 43616
- 78601