http://www.iltasanomat.fi/terveys/nain-alkoholi-tekee-hyvaa-sydamellesi/art-1288454136978.html
Elämä mennyt päin helvettiä viinan vuoksi ja terveyskin on sitä ja tätä varsinkin mielenterveys.
Tuollaiset uutiset "Viina on terveellistä" laukaisee irti pyristelevässä alkoholistissa helposti sen ettei ole enää syytä vastustaa tuon ihanan ihmejuoman tenhoa.
Viime talvena yritin tipatonta tammikuuta niin radiosta tuli hiihtolenkillä Petri Nygårdin "Selvä päivä" -biisi ja niinpä ajelin alkon kautta kotiin kun eihän viinassa ole mitään pahaa.
Viitisentoista vuotta nyt juonut noin kahdet kunnon kännit viikossa ja bisseä välipäivinä. Pyhinä menee sitten useampikin päivä helposti.
Munuaiset ja maksa huutaa hoosiannaa ja mieliala laskee nollaan jos on kolme päivää ilman alkoholia. Iho-oireita on ja jatkuvaa turvotusta sekä rytmihäiriöitä.
Ikäni urheilleena luulisi että minulla olisi vähän vahvempi tuo kroppa kestämään viinaa mutta paskanmarjat. Nyt jos tämä ei lopu niin se loppuu.
Varoituksen sanat nuorille alkkiksen aluille. 15 vuotta tissuttelua riittää tuhoamaan kaiken.
Alanko juomaan siis taas? Kiitos Iltalehti!
16
132
Vastaukset
- Selvä päivä
"Viime talvena yritin tipatonta tammikuuta niin radiosta tuli hiihtolenkillä Petri Nygårdin "Selvä päivä" -biisi ja niinpä ajelin alkon kautta kotiin kun eihän viinassa ole mitään pahaa."
itse kuulin tuon biisin ollessani triathon lenkillä,ja niimpä juoksin lähimpään alkoon ja aloin ottamaan...Nyt olen joka päivä kännissä ja kohta se on loppu,kaikki.
Vtun Nygård,vtun viina!!! - jkjgbjkljhhklm
Nuo viina-tekee-hyvää jutut on vain sellaisten juoppojen puolustelua, jotka haluaisivat lopettaa muttei kykene. Selittelyä lähinnä itselleen miksi ryyppävät ja miksei muillekin.
- näin se olee
Vaatii tahdon lujuutta lopettaa/vähentää, ei sitä kukaan naamaan kaada väkisellä.
- AK-47 kills
"Alanko juomaan siis taas?"
Jos muuta syytä et keksi ryyppäämiselle niin ala vaan. Oma valintasi ja helppo syyttää muita! - Kyllä.
Kyllä sinä alat. Seuraava kysymys.
- etkä ala
Miksi antaisit jollekin roskalehdelle noin suuren vaikutusvallan itseesi?
- ex-alkkis
Alkoholistille se kimmoke voi olla mikä vaan. Vaikka sen tietää itsekin että se on tekosyy niin maailma on aina sen hetken parempi paikka nousuhumalassa ja sitten alkaa taas alamäki.
Ihan samoin voi sanoa läskeille: "Hei lopeta toi läskiys, se on ruman näköistä ja tuhoaa itsetuntosi"
Tai tupakoitsijoille: "Hei lopeta se tupakointi sä haiset pahalle ja se tappaa sut"
Ei mikään auta jos se tahto ei tule itsestä. Kiusaukset ovat pahasta.
Entisenä alkoholistina olin vihainen ensimmäiset pari vuotta jos joku tarjosi viinaa. Nyt voin jo kieltäytyä kohteliaasti.
Mainonnalla on merkitystä vai miksi kuvittelette että ylipäätään mainostetaan miljardeilla vuosittain suomessakin sitä sun tätä? Mielikuvamainontaa voidaan harrastaa myös vaikkapa ohjelmissa tai elokuvissa.
Itse vieläkin kun näkee vaikkapa Bondin siemailevan tyylikkäästi vodka martiniaan niin tulee mieleen että miltähän se maistuisi...
Moni 16-40 vuotias naureskelee näille jutuille ja kuvittelee että se juominen on hallinnassa niin ei se niin mene. Suomessa on miljoona alkoholistia. Linkki näytti olevan Ilta-Sanomista. Iltalehti sai turhat kiitokset. Tällä kertaa.
Yksi juttu muiden joukossa; kaikki ämmälehdet ja yleislehdet pullistelevat "viinitietoutta", valko-, puna-, hehkuviinin, liköörien, konjakkien, viskien, armanjakkien, grappojen, koskekorvan ja kiljun ihanuuksia. Viinimatkoja mainostetaan Ranskaan, Italiaan ja Espanjaan ja olutmatkoja Saksaan, Tshekkiin ja Hakaniementorille. Joululle, uudellevuodelle, pääsiäiselle, juhannukselle, YK:n päivälle ja naistenpäivälle on omat viinansa. Televisiokokit siemailevat viinaa tai viiniä tyylikkäästi ruoanlaiton lomassa ja kaukomatkoja mainostavat pariskunnat hivelevät korkeajalkaista lasia terassilla kuin mitäkin sukupuolielintä. Jne.
Se kaikki on suomalaiselle keskivertojuopolle kuin saunan taakse veisi ja kirveenhamaralla löisi. "Eurooppalaiset juomatavat" tarkoittavat suomalaiselle sitä, että ensin juodaan alkumartinit, ruokaryypyt, ruokaviinit, kahvit ja konjakit ja sen jälkeen ruvetaan vetämään kaksin käsin mitä ikänä löytyy.
Alkoholin mielikuvamainonta kuriin!- hyvä ihminen
Juoppoudesta voi parantua. Itsekin olin aikoinaan paha juoppo ja kaljaa kului. Nykyään aamupalalla katson svt:n aamutelkkaria. Sielläkin naukkailevat aina silloin tällöin viiniä, minä joka aamu, päivä, ilta ja yö. Ajatella miten ihan rapajuoposta tuli hieno siemailija ihan vain viinin ansiosta! Tuntuu itsestäkin hyvälle olla hieno ja muita parempi ihminen. Puku päällä liikunkin nykyään. Monesti ajankulukseni systembolaget-reissulla jään katselemaan miten ihmiset ostaa kaljaa ja väkeviä jo aamusta. Ei auta vaikka päivä toisensa jälkeen mulkoilen paheksuvasti.
- kohtuuköyhä
Kohtuukäyttäjänä itse (liian köyhä juopoksi) oon kiinnittänyt huomiota kun tuossa lähikauppani yhteydessä on viinakauppa niin ihan siististi pukeutuneet ihmiset latovat pöytään viisisenttisiä ja selittelevät että "näitä aina kertyy".
Ruokakaupassa ihmiset (useimmiten miehet joko parikymppiset tai viisikymppiset) ostavat pullokuitilla peri bisseä aivan maansa myyneinä ja tuijottavat lattiaan eivätkä sanon päivää eikä kiitos.
Syrjäytyminen ja alkoholismi on lisääntynyt rajusti. Pitkälti varmaan työttömyyden ja eriarvoisuuden vuoksi.
Olen samaa mieltä nimimerkki Sologdinin kanssa. Mielikuvamainonta pois. - kansan turpa kii
Verokansa on nöyrää väkeä ja loistavia veronmaksajia mitä enemmän kotimaassa myyty alkomahooli maistuu!
Alkoholiveroina ja alkoholin maahantuontiveroina ja myynnin arvonlisäveroilla taataan se että se mikä "ylimääräiseksi" verojen jälkeen jää niin myös sijoitetaan valtion toimintoihin.
Merirosvolaivoilla ja laivoilla ylipäätäänkin pidettiin kapinat ja jupinat kurissa säännöstelemällä viina-annoksia. Jos teit päällikön mieliksi sait enemmän viinaa kuin muut ja jos et tehnyt niin pahimmillaan et saanut viinaa laisinkaan!
Tätä samaa politiikkaa harrastetaan edelleen. Tärkeintä on ettei jupista ja maksetaan mahdollisimman paljon veroja.
Marginaali-ilmiönä oleva alkoholin takia työkyvyn menettäminen ei ole lähellekään niin suuri paha kuin viinasta saatavat tulot ja tyytyväinen, nöyrä kansa!
Juokaa viinaa, käykää töissä ja sitten ne turvat kiinni perhana! - Saija Vakavanainen
Onko se iltiksen vika jos korkki ei pysy kiinni ?
- evil... evil...
Kaikki provosointi on pahasta. Iltis on pahan sanansaattaja siis. 8)
- aloittaja- alkkis.
Itse olen jokseenkin voiton puolella asiassa ja siksi koska tiedän miltä provokaatio tuntuu alkoholistista niin olen huolissani muista ihmisistä koska sama provosointi kohdistuu myös heihin.
Jos Suomessa olisi alkoholistien puolue niin sillä olisi suoraan laskemalla 70 paikkaa eduskunnassa, pääministeri ja presidentti.
Sitten juotaisiin kaikki itsemme ylpeästi hengiltä ja paheksuttaisiin niitä jotka ei juo kunnon kumaroita.- ei provo
Ja puolue tietenkin saisi sellaisen lain aikaa että oikeilla alkoholisteilla oikeus saada viinaa omakustannushintaan Alkosta. Eli Kossua 50 cent/ltr. Kaikki juopot olisivat hengiltä parissa vuodessa.
- best AA- group
Tuo on muuten hyvä idea mutta mitäs sen jälkeen kun kaikki parhaimmat veronmaksajat ovat kuolleet?
Mistä rahat sitten?
Autoilijoilla ei enää ole ja yritykset käyttävät verosuunnittelua jos kiristyy heillä enää yhtään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051099
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt611062Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144808- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103601Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89581- 78551
- 53547
- 39528