potilaan oikeudet

neuvotonn

onkoniitä. oletteko valittaneet ja mikä ollut tulos
mistä olette valittanut
onko kokemusta pärjätä jos lääkäri haukkuu suoraan hulluksi
millaisista sanomisista on ollut kyse
entä jos lääkäri lähes joka lauseessa viittaa psykologisiin oireisiin ,vaikka niitä ei ole. laitettu 3* psyk. testeihin eikä vielä löytynyt päässä olevaa vikaa
mitä todisteita voi käyttää
miten puhelimen nauhoitus jos se on tehty salaa, mutta tuo esiin lääkärin sanomiset
joutuuko lääkäri vastuuseen

96

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sai huomautuksen

      Tein valituksen sekä Satakunnan sairaanhoitopiirin potilasasiamiehelle että eduskunnan oikeusasiamiehelle Harjavallan sairaalasta. Vain eduskunnassa reagoitiin valitukseeni.

      Harjavallan ylilääkäri -09 ei kertaakaan kuukauden aikana kysynyt vointia eikä maininnut verikokeista sanaakaan. Loppupalaverissa hän väitti olevan T3V:n puute, vaikka EI EDES MITANNUT SITÄ. Näin ollen diagnoosi on tieteellisesti epäpätevä.

      Puhelimen välityksellä salakuuntelu jatkuu edelleen perustuslain vastaisesti. Lääkärit eivät joudu vastuuseen teoistaan, minkä takia he ovatkin itse sairaudentunnottomia. Harjavallan sairaala sai huomautuksen eduskunnan oikeusasiamieheltä potilasoikeuksien rikkomisesta.

      • Linkki unohtui

      • Oikeutta miehelle
        Linkki unohtui kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10364953

        Tuossakin keskustelussa mainitaan, että Valvira, potilasasiamies ym. ovat tarpeettomia, mutta eduskunnan oikeusasiamies puolustaa palkanmaksajiaan (kansalaisia).

        Ei muuta kuin valittamaan . Eduskunnan oikeusasiamies puuttuu kaikkiin valituksiin ja vähintään huomautus tulee. Sitten voi vaatia taloudellista korvausta oikeudessa, ei oikeus uskalla vastustaa oikeusasiamiestä. Rikoksesta on jo mustaa valkoisella.
        Läpimeno varmaa ja pikkuvaivalla riskittä saatavissa selvää riihikuivaa rahaa.


      • riistaaaa
        Oikeutta miehelle kirjoitti:

        Ei muuta kuin valittamaan . Eduskunnan oikeusasiamies puuttuu kaikkiin valituksiin ja vähintään huomautus tulee. Sitten voi vaatia taloudellista korvausta oikeudessa, ei oikeus uskalla vastustaa oikeusasiamiestä. Rikoksesta on jo mustaa valkoisella.
        Läpimeno varmaa ja pikkuvaivalla riskittä saatavissa selvää riihikuivaa rahaa.

        millasii korvauksii ootte saanu jos joku virkam. nimittelee
        onk yleens menny läpi. pitääk olla joku todistajalausunto vai riittääk pelkkä kertomus.

        mitä jos virastosta ei vastata mulle puheluihin, vaikka on soittoaika
        oon laittan kaikk soittoajat ylös 4 kertaa keskuksest saanu ajan milloo virkailija soittaa,mut ei kuulunu sitten sain hänen suoran numeron
        ei vastan, siirty vastaajaan ,johon jätin viestin ja soittopyynnön ,mut ei kuulunu. aika outoo , aattelin viel kokeilla ens viikol vieraal puhelimel soittamist


      • Itsetutoa
        riistaaaa kirjoitti:

        millasii korvauksii ootte saanu jos joku virkam. nimittelee
        onk yleens menny läpi. pitääk olla joku todistajalausunto vai riittääk pelkkä kertomus.

        mitä jos virastosta ei vastata mulle puheluihin, vaikka on soittoaika
        oon laittan kaikk soittoajat ylös 4 kertaa keskuksest saanu ajan milloo virkailija soittaa,mut ei kuulunu sitten sain hänen suoran numeron
        ei vastan, siirty vastaajaan ,johon jätin viestin ja soittopyynnön ,mut ei kuulunu. aika outoo , aattelin viel kokeilla ens viikol vieraal puhelimel soittamist

        Suositteklen että noudatat lääkärin hoito-ohjeita. Parhaansa he yrittävät.
        mikäli Teitä joko nimittelee niin sanokaa heti anteeksi tuo ei ole asiallista.
        Ja sovitte että tuo ei toistu!

        miksi minun pitäisi saada korvausta jos esim. lääkäsi sanoo että olen sairas, tyhmä tai psykopaatti! Kukaan ei kuullut ei se loukannut kunniaani!


      • asiallinen avoimuus

        En oikein ymmärtänyt tuosta teidän viestistä mitä on tapahtunut?

        Olleelinen asia miksi ja mistä asiasta te teitte valituksen ja kenestä?


        Olitteko te kuukauden sairaalassa?

        Miksi te asioitte lääkärin luona mikäli olette terve?
        Jos lääkäri ei kysynyt vointia miten hän teitä tutki?
        Kuka salakuuntelee ja ketä?
        Miksi salakuuntelua tapahtuu?
        Miten se ilmenee?


      • soveltaminen
        asiallinen avoimuus kirjoitti:

        En oikein ymmärtänyt tuosta teidän viestistä mitä on tapahtunut?

        Olleelinen asia miksi ja mistä asiasta te teitte valituksen ja kenestä?


        Olitteko te kuukauden sairaalassa?

        Miksi te asioitte lääkärin luona mikäli olette terve?
        Jos lääkäri ei kysynyt vointia miten hän teitä tutki?
        Kuka salakuuntelee ja ketä?
        Miksi salakuuntelua tapahtuu?
        Miten se ilmenee?

        Kertaa perustuslain toinen luku ja sovella sitä mm. nettikeskusteluihisi.


      • kertomuksestani
        riistaaaa kirjoitti:

        millasii korvauksii ootte saanu jos joku virkam. nimittelee
        onk yleens menny läpi. pitääk olla joku todistajalausunto vai riittääk pelkkä kertomus.

        mitä jos virastosta ei vastata mulle puheluihin, vaikka on soittoaika
        oon laittan kaikk soittoajat ylös 4 kertaa keskuksest saanu ajan milloo virkailija soittaa,mut ei kuulunu sitten sain hänen suoran numeron
        ei vastan, siirty vastaajaan ,johon jätin viestin ja soittopyynnön ,mut ei kuulunu. aika outoo , aattelin viel kokeilla ens viikol vieraal puhelimel soittamist

        Minulla riitti pelkkä kertomus juridisin perustein (perustuslain toinen luku, tuoteturvallisuuslaki ja soveltavat rikoslain pykälät). Siinä oli pari käsittelyä kirjeitse, mutta meni läpi.

        En ollut missään vaiheessa yhteydessä puhelimitse. Valitin suoraan eduskunnan kotisivujen kautta EOAM:lle, ja olin katsonut nuo pykälät valmiiksi.

        Mainitsin "kertomuksessani" ajankohdan ja paikan sekä muutamia nimiä henkilökunnasta. Selvisi, että henkilökunta oli väärentänyt muistiinpanoissaan tietojani, ja ennen kaikkea he rikkoivat vaitiolovelvollisuutta.


      • a lotta ja
        asiallinen avoimuus kirjoitti:

        En oikein ymmärtänyt tuosta teidän viestistä mitä on tapahtunut?

        Olleelinen asia miksi ja mistä asiasta te teitte valituksen ja kenestä?


        Olitteko te kuukauden sairaalassa?

        Miksi te asioitte lääkärin luona mikäli olette terve?
        Jos lääkäri ei kysynyt vointia miten hän teitä tutki?
        Kuka salakuuntelee ja ketä?
        Miksi salakuuntelua tapahtuu?
        Miten se ilmenee?

        oliko kysymys minulle
        mitä et ymmärtänyt
        en
        lääkäriin menen vain hätätapauksessa
        ei aina viitsi tutkia pääsee helpommalla kun ei kysy pot mielipidettä


      • Lääkäri-ihminen
        a lotta ja kirjoitti:

        oliko kysymys minulle
        mitä et ymmärtänyt
        en
        lääkäriin menen vain hätätapauksessa
        ei aina viitsi tutkia pääsee helpommalla kun ei kysy pot mielipidettä

        Alan ymmärtämään sitä lääkäri!

        aloittaja on (sama sana)
        En oikein ymmärtänyt tuosta teidän viestistä mitä on tapahtunut?

        1. Miksi menitte lääkäriin?


        1.1 Olleelinen asia miksi ja mistä asiasta te teitte valituksen ja kenestä?


        2. Olitteko te kuukauden sairaalassa?


        3. Miksi te asioitte lääkärin luona mikäli olette terve?

        4. Jos lääkäri ei kysynyt vointia miten hän teitä tutki?

        5. Kuka salakuuntelee ja ketä?

        6. Miksi salakuuntelua tapahtuu?
        Miten se ilmenee?


        Vastatkaa vaikka noihin väleihin vastaukset. Tai ainakin numerot ja vastaukset.


      • amm.et.
        Lääkäri-ihminen kirjoitti:

        Alan ymmärtämään sitä lääkäri!

        aloittaja on (sama sana)
        En oikein ymmärtänyt tuosta teidän viestistä mitä on tapahtunut?

        1. Miksi menitte lääkäriin?


        1.1 Olleelinen asia miksi ja mistä asiasta te teitte valituksen ja kenestä?


        2. Olitteko te kuukauden sairaalassa?


        3. Miksi te asioitte lääkärin luona mikäli olette terve?

        4. Jos lääkäri ei kysynyt vointia miten hän teitä tutki?

        5. Kuka salakuuntelee ja ketä?

        6. Miksi salakuuntelua tapahtuu?
        Miten se ilmenee?


        Vastatkaa vaikka noihin väleihin vastaukset. Tai ainakin numerot ja vastaukset.

        Kertaa alan ammattietiikka ja utele vain vastaanottotiloissasi.


      • tapaamisiin
        Lääkäri-ihminen kirjoitti:

        Alan ymmärtämään sitä lääkäri!

        aloittaja on (sama sana)
        En oikein ymmärtänyt tuosta teidän viestistä mitä on tapahtunut?

        1. Miksi menitte lääkäriin?


        1.1 Olleelinen asia miksi ja mistä asiasta te teitte valituksen ja kenestä?


        2. Olitteko te kuukauden sairaalassa?


        3. Miksi te asioitte lääkärin luona mikäli olette terve?

        4. Jos lääkäri ei kysynyt vointia miten hän teitä tutki?

        5. Kuka salakuuntelee ja ketä?

        6. Miksi salakuuntelua tapahtuu?
        Miten se ilmenee?


        Vastatkaa vaikka noihin väleihin vastaukset. Tai ainakin numerot ja vastaukset.

        kylläpä sinua kiinnostaa.
        oletko se sinä , kenties
        ehkä tunnemmekin jo toisemme ,ja tapaamme pian
        oletko käyttäytynyt niin että jännittää jo ,jos joku valittaa sinusta vai onko jo osunut kohdallesi
        no vastaapa nyt rehellisesti onko normaalia käytöstä haukkua potilas
        onko potilaalla oikeuksia
        onneksi minut on kasvatettu hyville käytöstavoille
        se miksi menin lääkäriin , olin vakavasti sairas. en juokse siellä turhaan.
        yritin lisäksi neuvoa lääkäriä ,mutta se oli viimeinen pisara


      • "Lääkäri-ihminen"
        tapaamisiin kirjoitti:

        kylläpä sinua kiinnostaa.
        oletko se sinä , kenties
        ehkä tunnemmekin jo toisemme ,ja tapaamme pian
        oletko käyttäytynyt niin että jännittää jo ,jos joku valittaa sinusta vai onko jo osunut kohdallesi
        no vastaapa nyt rehellisesti onko normaalia käytöstä haukkua potilas
        onko potilaalla oikeuksia
        onneksi minut on kasvatettu hyville käytöstavoille
        se miksi menin lääkäriin , olin vakavasti sairas. en juokse siellä turhaan.
        yritin lisäksi neuvoa lääkäriä ,mutta se oli viimeinen pisara

        Et sitten vastannut mihinkään kysymyksiin?


      • kolmas
        "Lääkäri-ihminen" kirjoitti:

        Et sitten vastannut mihinkään kysymyksiin?

        kummalta kysyt ekalta vai tokalta


      • HIMPU1975
        Oikeutta miehelle kirjoitti:

        Ei muuta kuin valittamaan . Eduskunnan oikeusasiamies puuttuu kaikkiin valituksiin ja vähintään huomautus tulee. Sitten voi vaatia taloudellista korvausta oikeudessa, ei oikeus uskalla vastustaa oikeusasiamiestä. Rikoksesta on jo mustaa valkoisella.
        Läpimeno varmaa ja pikkuvaivalla riskittä saatavissa selvää riihikuivaa rahaa.

        ET VOI OLLA TOSISSASI!!! Käytätkö todella eduskunnan oikeusasiamiestä ja valtakunnallista oikeutta saadaksesi "riihikuivaa rahaa"?!!!!!!

        Oikeutta miehelle, vaikutat yhteiskunnan rahoilla elävältä sosiopaatilta!!!!!!!!!!!

        Mistä valitat? Hylkäämisiesi lasten tapaamis oikeuksista, elatusavusta, itse aiheutetuista konfligteista viranomaisten kanssa.........?????

        Ilmaisusi oli sitä luokkaa, etten edes halua tietää!!!!


      • HIMPU1975
        riistaaaa kirjoitti:

        millasii korvauksii ootte saanu jos joku virkam. nimittelee
        onk yleens menny läpi. pitääk olla joku todistajalausunto vai riittääk pelkkä kertomus.

        mitä jos virastosta ei vastata mulle puheluihin, vaikka on soittoaika
        oon laittan kaikk soittoajat ylös 4 kertaa keskuksest saanu ajan milloo virkailija soittaa,mut ei kuulunu sitten sain hänen suoran numeron
        ei vastan, siirty vastaajaan ,johon jätin viestin ja soittopyynnön ,mut ei kuulunu. aika outoo , aattelin viel kokeilla ens viikol vieraal puhelimel soittamist

        Kumpaa haluat; oikeutta vai rahallista korvausta????

        Voisin neuvoa, mutta mielestäni nämä asiat eivät ole rahastuksia!!!!

        Toiset ihannoivat jenkkejä, mielestäni heidän asian hoito tavassa on kyse vain rahastuksesta asianajajille!!!! Ja ME emme ole niin tyhmää kansakuntaa, että joutuisimme aina turvautumaan lakimiehiin!! Missä on aito MAALAISJÄRKI????

        Asiattomasta kohtelusta saa ja PITÄÄ aina valittaa, mutta mistä tämä rahallinen korvaus nostaa korvaa...???? En tajua teitä!!!!! HALOO!!!!!!!


      • HIMPU1975
        Linkki unohtui kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10364953

        Tuossakin keskustelussa mainitaan, että Valvira, potilasasiamies ym. ovat tarpeettomia, mutta eduskunnan oikeusasiamies puolustaa palkanmaksajiaan (kansalaisia).

        Linkki unohtui. vastaus käyttäjälle.

        potilas- ja sosiaaliasiamies ovat kunnallisia. Kunnallisista palveluista voi tehdä muistutuksen tai kantelun avi:in, potilas- tai sosiaaliasiamiehen avustuksella. Voit tehdä sen myös täysin itsenäisesti. avi (aluehallinto virasto),on jolle voi tehdä kantelun, joka liittyy esm. puutteellisiin tai jopa virheellisiin potilas asiakijoihin. Epäasialliseen kohteluun ym. FINLEX.fi on sivusto, jossa sinulle selviää laillinen kirjaus menettely.

        Uskotko todella, että eduskunnan oikeusasiamies on vilpittömästi kansalaisten puolella???!!!

        Jos hiukan surffaisit netissä, löytäisit uskomattomia KYTKÖKSIÄ vaalirahoituksesta, lobbauksesta, teollisuuden rahoituksesta ym...ym...ym...

        Jopa vasemmisto puolue on menettänyt otteensa rahoituskuvioissa. Tulevaisuus näyttäytyy jo Yhdysvalloissa. Lobbarit ja suuret yritykset johtavat hallitusta!!!!

        Minulla ei riitä kykyä taistella tätä tulevaisuus kuvaa vastaan, mutta toivon koko sydämestäni että jollakin on!!!


      • neuvoasaanut
        HIMPU1975 kirjoitti:

        Kumpaa haluat; oikeutta vai rahallista korvausta????

        Voisin neuvoa, mutta mielestäni nämä asiat eivät ole rahastuksia!!!!

        Toiset ihannoivat jenkkejä, mielestäni heidän asian hoito tavassa on kyse vain rahastuksesta asianajajille!!!! Ja ME emme ole niin tyhmää kansakuntaa, että joutuisimme aina turvautumaan lakimiehiin!! Missä on aito MAALAISJÄRKI????

        Asiattomasta kohtelusta saa ja PITÄÄ aina valittaa, mutta mistä tämä rahallinen korvaus nostaa korvaa...???? En tajua teitä!!!!! HALOO!!!!!!!

        en tiedä kenelle kirjoitit ,mutta alottaja vastaa.
        en ole vaatimassa rahallista korvausta vaan ajan potilaanoikeuksia.
        olen kanssasi samaa mieltä että jos on aihetta ,silloin pitää kannella.
        koskaan ennen en ole joutunut vastaavaan tilanteeseen , enkä tosiaan ole herkästi nipottamassa.
        mutta silloin kun käytös on todella törkeää, asia pitää hoitaa ettei kukaan muu enään
        joudu kokemaan samaa kohtelua. ja vaikka kantelu ei tuottaisikaan tulosta uskon että ainakin tuo 1 p.... seuraavalla kerralla
        harkitsee mitä potilaalle sanoo. kyllä hän sen kuitenkin muistaa lopunikänsä vaikka ei sitä myönnäkkään.
        minun on kuitenkin hyvä olla kun tiedän olleeni rehellinen


      • potilas nro5
        Itsetutoa kirjoitti:

        Suositteklen että noudatat lääkärin hoito-ohjeita. Parhaansa he yrittävät.
        mikäli Teitä joko nimittelee niin sanokaa heti anteeksi tuo ei ole asiallista.
        Ja sovitte että tuo ei toistu!

        miksi minun pitäisi saada korvausta jos esim. lääkäsi sanoo että olen sairas, tyhmä tai psykopaatti! Kukaan ei kuullut ei se loukannut kunniaani!

        jos noudattaisin lääkärin ohjeita ,en olisi täällä enään kirjoittamassa.
        onnekseni uskalsin olla omapäinen, jota olen edelleen. ja josta olen myös ylpeä.
        vai että parhaansa yrittävät,,,, minun kohdalla eivät onnistuneet
        uskon että yritys oli kova. ymmärsit kyllä aivan oikein he todella yrittivät sitä.


      • "lääkäri-ihminen"
        amm.et. kirjoitti:

        Kertaa alan ammattietiikka ja utele vain vastaanottotiloissasi.

        amm.et.


        Lääkäriltä vaaditaan ammattietiikkaa. Potillas voi anonyyminakin täällä puhua aivan mitä vaan. Ei lainkaan totuutta.
        Voisi kertoa nyt totuuden lähtöasioista. Vai oliko terve ja muuten vaan hakeuttui hoitoon. Myös potilailta vaaditaan totuudessa pysymistä, asiallisuutta ja hyvää käytöstä.


      • Asiallainen avoimuus
        soveltaminen kirjoitti:

        Kertaa perustuslain toinen luku ja sovella sitä mm. nettikeskusteluihisi.

        Perustuslaissa ei kyllä sanota puheluiden äänittämisestä yhtään mitään.
        Salakuuntelu käsite on rikoslaissa.

        Olisikohan teillä mitään velvollisuuksia tässä hoitosuhteessa vai vain oikeuksia?
        Riittävän suuren rikossen selvittämisessä on äänitetty puhelu on painava,
        mutta ei kunnianloukkkausessa lääkäriä vastaan.

        Mutta jos huusit liian aikaisin saat mitä tilaat.


      • avoimiuus
        soveltaminen kirjoitti:

        Kertaa perustuslain toinen luku ja sovella sitä mm. nettikeskusteluihisi.

        soveltaminen

        Sairaille tuo on tärkeä tieto.


      • Potilasparka
        Asiallainen avoimuus kirjoitti:

        Perustuslaissa ei kyllä sanota puheluiden äänittämisestä yhtään mitään.
        Salakuuntelu käsite on rikoslaissa.

        Olisikohan teillä mitään velvollisuuksia tässä hoitosuhteessa vai vain oikeuksia?
        Riittävän suuren rikossen selvittämisessä on äänitetty puhelu on painava,
        mutta ei kunnianloukkkausessa lääkäriä vastaan.

        Mutta jos huusit liian aikaisin saat mitä tilaat.

        Mikä on mielestänne ns. riittävän suuri rikos?
        Kyllä vakavastisairaan kunnianloukkaus on jonkunlainen rikos
        Mitä tarkoitat liian aikaisin huutamisella
        Mitä tarkoitat potilaan velvollisuuksilla tässä hoitosuhteessa


      • Suurhälytys!
        Linkki unohtui kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10364953

        Tuossakin keskustelussa mainitaan, että Valvira, potilasasiamies ym. ovat tarpeettomia, mutta eduskunnan oikeusasiamies puolustaa palkanmaksajiaan (kansalaisia).

        Itse asiassa lääketeollisuus on ominut ihmiset tulonlähteikseen. Ainakin neljä alaa on napattu niin että on tosi vaikeaa saada tehokasta ja auttavaa hoitoa:

        1. Sydän- ja verisuonitaudit, katso faktasivusto asiasta:

        http://www.oralchelation.com/heart/heart.html

        AIDS (virusta ei edes ole löydetty tai eristetty potilaista). Joudutaan tyytymään epämääräisiin vasta-aine -hoitoihin, joka tarkoittaa että monet joilla onkin joku ihan muu sairaus, saavat pahan leiman otsaan..

        Vasta-aineiden käyttö "todisteena sairaudesta" on tietysti ristiriitaista, sillä kaikissa muissa sairauksissa, kun on vasta-aineita, niin nämä vasta-aineet parantavat sairauden.) ACT -AIDS-lääke aiheuttaa monta niistä oireista jotka väitetään olevan oireita AIDS-sairaudesta... Kemoterapia tappaa solujen DNA:n, ja toivotaan että "virus" kuolee ennenkuin potilas kuolee...

        Katso dokkari jossa HIV-AIDS -kusetus paljastetaan monivuotisena sekä yhä jatkuvana, räikeänä valheiden ja röyhkeiden petosten sarjana:

        http://www.youtube.com/watch?v=RfUYtXxps-Y

        Syöpä (kemoterapia ja säteilyhoidot aiheuttavat syöpää, ja saavat syövän leviämään, katso dokkari jossa lähdetiedot):

        http://www.youtube.com/watch?v=7TqULQFFYs0

        Mielisairaudet hoidetaan nykyään oire-lähtöisesti, eikä mennä syihin, jotka voivat liikkua fyysisen taustalla olevan sairauden ja huonojen ruokailutottumusten kautta ympäristömyrkkyihin ja ihmis-suhteisiin sekä esim. traumaattisiin tapahtumiin.

        Katso dokkari, miten kansainväliset yhtiöt valtaavat ihmisten mielet päämääriään varten:

        http://www.youtube.com/watch?v=tXX0vujix-o


      • Potilas uhrina.
        Potilasparka kirjoitti:

        Mikä on mielestänne ns. riittävän suuri rikos?
        Kyllä vakavastisairaan kunnianloukkaus on jonkunlainen rikos
        Mitä tarkoitat liian aikaisin huutamisella
        Mitä tarkoitat potilaan velvollisuuksilla tässä hoitosuhteessa

        Olet vain rahastamisen kohde sairausteollisuuden syllissä. Suomin on TÄYSIN fasistinen maa, jos et ole huomannut.

        Tarvitaan vain raakaruokavalio ja paastoa niin sairaudet poistuvat alle vuodessa, melkein kaikissa tapauksissa.

        Tuossa eräs asia joka on aivpestyn kansan keskuudessa ns. sosiaalisesti epäkorrekti, mutta joka nopeuttaa parantumista moninkertaisesti. Lisäksi tuolla on tuhansien vuosien taustat...:

        http://www.bibliotecapleyades.net/archivos_pdf/water-life.pdf

        PS. HIV-AIDS- yhteyttä ajavat jenkki-yhdistykset ovat SOTILAALLISIA instituutioita. Tarkoittaa että pystyvät määräämään propagandan...

        USA:n National Institute of Health, ja myös Centre for Disease Control, ovat molemmat armeijan hallussa, ja johtoporsaat käyttävät uniformua, kuten videossa näytetään (Deconstructing the Myth of AIDS).

        Googlaa jos ylempänä oleva viesti jossa linkki on poistettu.


      • Aivpesu leviää..
        Potilas uhrina. kirjoitti:

        Olet vain rahastamisen kohde sairausteollisuuden syllissä. Suomin on TÄYSIN fasistinen maa, jos et ole huomannut.

        Tarvitaan vain raakaruokavalio ja paastoa niin sairaudet poistuvat alle vuodessa, melkein kaikissa tapauksissa.

        Tuossa eräs asia joka on aivpestyn kansan keskuudessa ns. sosiaalisesti epäkorrekti, mutta joka nopeuttaa parantumista moninkertaisesti. Lisäksi tuolla on tuhansien vuosien taustat...:

        http://www.bibliotecapleyades.net/archivos_pdf/water-life.pdf

        PS. HIV-AIDS- yhteyttä ajavat jenkki-yhdistykset ovat SOTILAALLISIA instituutioita. Tarkoittaa että pystyvät määräämään propagandan...

        USA:n National Institute of Health, ja myös Centre for Disease Control, ovat molemmat armeijan hallussa, ja johtoporsaat käyttävät uniformua, kuten videossa näytetään (Deconstructing the Myth of AIDS).

        Googlaa jos ylempänä oleva viesti jossa linkki on poistettu.

        AIDS tarttuu heteroiden keskuudessa vain joka tuhannelle, ja silloinkin voi olla kyse siitä että "uhrilla" on joku ihan muu sairaus joka ilmenee AIDS-testissä vasta-aineina.

        Muistatko kun joku ulkomaalainen AIDS-potilas raiskasi joukon naisia Suomessa?

        Arvatkaa mitä, juuri kukaan uhreista ei saanut AIDS:ia. Eikä HIV:täkään. Ilmankos asia katosi nopeasti mediasta, eikä kunnon rankaisua saatu tekijällekään.

        Tajuatko, koko HIV-AIDS-hömpältä puuttuu tieteellinen perusta.


      • "Salolainen"
        avoimiuus kirjoitti:

        soveltaminen

        Sairaille tuo on tärkeä tieto.

        Ihmettelinkin jo nimimerkkiäsi asiallinen avoimuus.

        Nyt tuntuu mukavammalta kun olet jättänyt tuon alkuosan pois


      • malsi
        HIMPU1975 kirjoitti:

        ET VOI OLLA TOSISSASI!!! Käytätkö todella eduskunnan oikeusasiamiestä ja valtakunnallista oikeutta saadaksesi "riihikuivaa rahaa"?!!!!!!

        Oikeutta miehelle, vaikutat yhteiskunnan rahoilla elävältä sosiopaatilta!!!!!!!!!!!

        Mistä valitat? Hylkäämisiesi lasten tapaamis oikeuksista, elatusavusta, itse aiheutetuista konfligteista viranomaisten kanssa.........?????

        Ilmaisusi oli sitä luokkaa, etten edes halua tietää!!!!

        taa kommentoija on selvästi autoritaarinen ja ajattelee Etta maailmassa on vain virkamiehen oikeus ja juuri tuollaiset tekevat maasta kauhu julkisjuntta valtion joka vastaa soviet kommunimia vain virkamiehellä on oikeus tehda mita mielivaltaa ja sadismia tahansa ..kuten suomen julkinen tekee kollektiivista sadismia ja moni sen uhri on henkisesti turmeltu ja paatynyt itsemurhaan.

        Tosin aluehallinnosta puuttuu tuomari/ Eika valittajalla ole laillista neuvonantajaa /eika puolustajaa/ eika han itsekaan saa olla suullisesti puolustamassa itseaan..

        silla jos asia juurta jaksanin kaudaan läpi, niin siina tulee kysymyksiä joihin henkilön tulisi vastata.
        Eli alue hallinnot ovat nukke oikeuslaitoksia.


    • kokenut potilas opet

      Psykologiset oireethan ei ole välttämättä sairautta, Ehkä kunniaanne ole tarkoituksella loukattu. Suosittelen tekemään yhteistyötä lääkärin kanssa ja noudattamaan lääkärin ohjeita.

      Jo olen sairas ja sen lääkäri toteaa sen ääneen ei hän ole kunniaani loukannut.
      Ja jos minua ei ole nolattu muiden kuulleen en kokisi asiaa niin pahana!

    • lääkär&potilas yhtyö

      Kuka lääkäri on sanonut Teitä hulluksi?

      Miksi te lääläkärin vastaanotolle menitte jos ette ole sairas?

      Jos joudutte asioimaan lääkärissä siihen lienee jokin syy.
      Voitte myös vaihtaa lääkäriä ja mikäli toinen lääkäri toteaa teidät terveeksi on saattanut tehdä väärän diagnoosin tai toteaa saman sairauden kuin ensimmäinenkin.

      • ,kidutettu

        olin sairaalassa puolustuskyvyttömäsä kunnossa ,siis kuolemanportilla infraktien saattelemana kun lääkärin taidot ei riittänyt asian hoitoon
        ,hän turvautui haukkumaan hulluksi. niin kumpikohan se oikeesti on. vanha sanonta ,se joka toista nimittelee on itse.
        mutta tuossa tilanteessa se oli jotain aivan järkyttävää toimintaa. jättää potilas kitumaan ja vielä haukkua .
        seuraavana päivänä heitti ulos sairaalasta levitti tiedon myös muiden tietoon ,jonka tuloksena kiellettiin enään palaamasta sairaalaaan . seuraavana päivänä
        ulosheitosta yritin uudelleen ensiavun kautta saada apua mutta heitettiin pihalle ja kielletiin soittamasta hätäkeskukseenkin ,tieto luvattiin
        välittää myös sinne.
        tämä on sitä hyvää terveyden hoitoa ja potilaan hyvää kohtelua


      • asiallinen avoimuus
        ,kidutettu kirjoitti:

        olin sairaalassa puolustuskyvyttömäsä kunnossa ,siis kuolemanportilla infraktien saattelemana kun lääkärin taidot ei riittänyt asian hoitoon
        ,hän turvautui haukkumaan hulluksi. niin kumpikohan se oikeesti on. vanha sanonta ,se joka toista nimittelee on itse.
        mutta tuossa tilanteessa se oli jotain aivan järkyttävää toimintaa. jättää potilas kitumaan ja vielä haukkua .
        seuraavana päivänä heitti ulos sairaalasta levitti tiedon myös muiden tietoon ,jonka tuloksena kiellettiin enään palaamasta sairaalaaan . seuraavana päivänä
        ulosheitosta yritin uudelleen ensiavun kautta saada apua mutta heitettiin pihalle ja kielletiin soittamasta hätäkeskukseenkin ,tieto luvattiin
        välittää myös sinne.
        tämä on sitä hyvää terveyden hoitoa ja potilaan hyvää kohtelua

        kidutettu

        Teidän tarinanne ei pidä paikkaansa. Te saitte mitä tilasitte.


      • onnenkantamoinen
        asiallinen avoimuus kirjoitti:

        kidutettu

        Teidän tarinanne ei pidä paikkaansa. Te saitte mitä tilasitte.

        oletteko kenties tuttuja keskenään kun noin hyvin tiedätte toistenne asioiden
        paikkansapitävyyden.
        kerro sinä asiallinen avoimuus mikä ei pidä paikkaansa ja mitä oli tilattu ja saatu


      • ei onneksi raisk.
        onnenkantamoinen kirjoitti:

        oletteko kenties tuttuja keskenään kun noin hyvin tiedätte toistenne asioiden
        paikkansapitävyyden.
        kerro sinä asiallinen avoimuus mikä ei pidä paikkaansa ja mitä oli tilattu ja saatu

        salakuuntelusta minäkin vielä.
        jos minut olisi raiskattu , ei todistajaa paikalla .
        satun saamaan tapahtuman puh nauhalle
        ottaako tutkija tutkittavaksi
        joka tapauksessa pienempi rikos kuin tuolle toiselle se mitä teki
        uskoisin saavani tuosta sakot ,mutta mitä siitä nauhasta paljastuisikaan
        kultaakin kalliimpia tietoja


      • ei onneksi raisk.
        onnenkantamoinen kirjoitti:

        oletteko kenties tuttuja keskenään kun noin hyvin tiedätte toistenne asioiden
        paikkansapitävyyden.
        kerro sinä asiallinen avoimuus mikä ei pidä paikkaansa ja mitä oli tilattu ja saatu

        salakuuntelusta minäkin vielä.
        jos minut olisi raiskattu , ei todistajaa paikalla .
        satun saamaan tapahtuman puh nauhalle
        ottaako tutkija tutkittavaksi
        joka tapauksessa pienempi rikos kuin tuolle toiselle se mitä teki
        uskoisin saavani tuosta sakot ,mutta mitä siitä nauhasta paljastuisikaan
        kultaakin kalliimpia tietoja


      • upeaa tietoo
        ei onneksi raisk. kirjoitti:

        salakuuntelusta minäkin vielä.
        jos minut olisi raiskattu , ei todistajaa paikalla .
        satun saamaan tapahtuman puh nauhalle
        ottaako tutkija tutkittavaksi
        joka tapauksessa pienempi rikos kuin tuolle toiselle se mitä teki
        uskoisin saavani tuosta sakot ,mutta mitä siitä nauhasta paljastuisikaan
        kultaakin kalliimpia tietoja

        oman viestinnän taltioiminen on mahdollista suomen perustuslain mukaan .
        siis keskustelut joissa olet itse osallisena saa nauhoittaa ,eikä siitä tarvitse ilmoittaa toiselle osapuolelle.
        yess


      • Asiallinen kommuniko
        upeaa tietoo kirjoitti:

        oman viestinnän taltioiminen on mahdollista suomen perustuslain mukaan .
        siis keskustelut joissa olet itse osallisena saa nauhoittaa ,eikä siitä tarvitse ilmoittaa toiselle osapuolelle.
        yess

        Kyllä hyvä tapa vaatii ilmoittamista. Muuten on vaara asian tulkinta "salakuuntelusta"


      • työni puolesta
        upeaa tietoo kirjoitti:

        oman viestinnän taltioiminen on mahdollista suomen perustuslain mukaan .
        siis keskustelut joissa olet itse osallisena saa nauhoittaa ,eikä siitä tarvitse ilmoittaa toiselle osapuolelle.
        yess

        Perustuslaissa? En muista sieltä sellaista löytäneeni.


      • eisamasanavaan yhdyssana
        Asiallinen kommuniko kirjoitti:

        Kyllä hyvä tapa vaatii ilmoittamista. Muuten on vaara asian tulkinta "salakuuntelusta"

        lääkärin puolelta hyvät tavat ollut tälläkertaa ihan hukassa. jos tohtori
        haukkuu minut ja levittää näkemyksensä koko sairaalan tietoon , niin meinaatko että minä
        kysyn että "anteeksi rouva voinko nauhoittaa"
        tulen julkistamaan tarinani vielä,mutta pidän teitä hetken piinassa.


      • viran puolesta
        eisamasanavaan yhdyssana kirjoitti:

        lääkärin puolelta hyvät tavat ollut tälläkertaa ihan hukassa. jos tohtori
        haukkuu minut ja levittää näkemyksensä koko sairaalan tietoon , niin meinaatko että minä
        kysyn että "anteeksi rouva voinko nauhoittaa"
        tulen julkistamaan tarinani vielä,mutta pidän teitä hetken piinassa.

        Onkohan tuo kuitenkin molemmin puolista.
        Kyllä se sitä tarkoittaa. Ei kannata lähteä koston tielle.

        mikäli keskustelu ei mielestäsi ole asiallista huomautakaa siitä.

        Ja sano sitten että äänität puhelun.


        1. Onko Teidän tarkoitus luoda hyvä keskustelu ja parantaa potilassuhdetta?

        2. Vai "salakuunnella" ja tehä valitus (kostaa)

        3. Vai aiotteko te kiristää häntä?


      • sairas on sairas
        ,kidutettu kirjoitti:

        olin sairaalassa puolustuskyvyttömäsä kunnossa ,siis kuolemanportilla infraktien saattelemana kun lääkärin taidot ei riittänyt asian hoitoon
        ,hän turvautui haukkumaan hulluksi. niin kumpikohan se oikeesti on. vanha sanonta ,se joka toista nimittelee on itse.
        mutta tuossa tilanteessa se oli jotain aivan järkyttävää toimintaa. jättää potilas kitumaan ja vielä haukkua .
        seuraavana päivänä heitti ulos sairaalasta levitti tiedon myös muiden tietoon ,jonka tuloksena kiellettiin enään palaamasta sairaalaaan . seuraavana päivänä
        ulosheitosta yritin uudelleen ensiavun kautta saada apua mutta heitettiin pihalle ja kielletiin soittamasta hätäkeskukseenkin ,tieto luvattiin
        välittää myös sinne.
        tämä on sitä hyvää terveyden hoitoa ja potilaan hyvää kohtelua

        Niin ei minustakaan oikeaa diagnoosia meinattu löyttää aikanaan Hesperiassa.

        Mutta eräs mutalaismies työpaikalla sanoi aiavan oikein minusta:
        no hulluhan se on.

        Oliskohan he olleet siellä kuitenkin terveempiä.

        Kannattaisiko nyt rauhoittua,


      • tallentaja
        työni puolesta kirjoitti:

        Perustuslaissa? En muista sieltä sellaista löytäneeni.

        rikoslaki 24luku


      • ei rouva,vaan herra
        Asiallinen kommuniko kirjoitti:

        Kyllä hyvä tapa vaatii ilmoittamista. Muuten on vaara asian tulkinta "salakuuntelusta"

        ei ole salakuuntelua ,jos osallistuu itse keskusteluun
        minun tarkoitus on ollut keskustella asiallisesti ,mutta se ei yksin onnistu.
        näin olen toiminut ,koska muuten en pystyisi todistamaan saamaani kohtelua.
        en aio kiristää ketään ,aion vaan tuoda totuuden esiin ja ajaa potilaanoikeuksia.


      • työni puolesta
        työni puolesta kirjoitti:

        Perustuslaissa? En muista sieltä sellaista löytäneeni.

        Täällä sairaat puhui perustuslaissa.

        Rikoslaissa kyllä.


      • viran puolesta
        tallentaja kirjoitti:

        rikoslaki 24luku

        tallentaja

        rikoslaki 24luku

        5 § (9.6.2000/531) Salakuuntelu. Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella kuuntelee tai tallentaa

        1.keskustelua, puhetta tai yksityiselämästä aiheutuvaa muuta ääntä, jota ei ole tarkoitettu hänen tietoonsa ja joka tapahtuu tai syntyy kotirauhan suojaamassa paikassa, taikka
        2.muualla kuin kotirauhan suojaamassa paikassa salaa puhetta, jota ei ole tarkoitettu hänen eikä muunkaan ulkopuolisen tietoon, sellaisissa olosuhteissa, joissa puhujalla ei ole syytä olettaa ulkopuolisen kuulevan hänen puhettaan,
        on tuomittava salakuuntelusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi


        Siitä kannartaa lukea ja voi miettiä onko oikeutettu kuunteluun ettei mene salakuuntelun piikkiin.


      • mirrin.......
        viran puolesta kirjoitti:

        tallentaja

        rikoslaki 24luku

        5 § (9.6.2000/531) Salakuuntelu. Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella kuuntelee tai tallentaa

        1.keskustelua, puhetta tai yksityiselämästä aiheutuvaa muuta ääntä, jota ei ole tarkoitettu hänen tietoonsa ja joka tapahtuu tai syntyy kotirauhan suojaamassa paikassa, taikka
        2.muualla kuin kotirauhan suojaamassa paikassa salaa puhetta, jota ei ole tarkoitettu hänen eikä muunkaan ulkopuolisen tietoon, sellaisissa olosuhteissa, joissa puhujalla ei ole syytä olettaa ulkopuolisen kuulevan hänen puhettaan,
        on tuomittava salakuuntelusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi


        Siitä kannartaa lukea ja voi miettiä onko oikeutettu kuunteluun ettei mene salakuuntelun piikkiin.

        salakuuntelu on rikoslaissa kielletty.
        oman keskustelun tallentaminen ei ole salakuuntelua.


      • eri ammatissa
        työni puolesta kirjoitti:

        Täällä sairaat puhui perustuslaissa.

        Rikoslaissa kyllä.

        työsi puolesta
        oletko kenties itse tohtori kun kirjoitusten perusteella osaat tehdä diagnoosin ,täällä sairaille.
        minkä diag. numeron laitat kenellekin.
        jos tosiaan olet tohtori , kiva kuulla myös ammattilaisen mielipide esillä olevista asioista.
        kerro lisäksi oma mielipitesi potilaan oikeuksista ja niiden toteutumisesta.
        oletko koskaan sairastanut ja joutunut menemään potilaana vastaanotolle.
        kuinka usein vastaanotolla tulee erimielisyyksiä.
        onko se aina potilaan vika.

        vastauksia toivoen myös muilta lääkäreiltä


      • lain puolesta
        upeaa tietoo kirjoitti:

        oman viestinnän taltioiminen on mahdollista suomen perustuslain mukaan .
        siis keskustelut joissa olet itse osallisena saa nauhoittaa ,eikä siitä tarvitse ilmoittaa toiselle osapuolelle.
        yess

        ns. upeaa tietoo

        Kehoitan perehtynään perusasioihin ennekuin puhutta läpiä päähänne.

        Kannatta nyt selvittää ensin mitä perustuslaisssa sanotaan, ei tuollaisia lillukanvarsia.
        Salakuunteu / kuuntelu asia löytyy Rikoslaista luku 24.


      • Oikeuden puolesta
        mirrin....... kirjoitti:

        salakuuntelu on rikoslaissa kielletty.
        oman keskustelun tallentaminen ei ole salakuuntelua.

        mirrin...

        Pitää tuoda kuitenkin aina keskustelukupppanille julki ännitys ta kuuntelua.
        " muuten se saattaa täyttää salakuuntelun tunnukset"


        Eikä puhelun äänitys ole lainkaan kiistaton
        lisäksi sillä ei kuunianloukkaus
        tilanteessa ole merkitystä, puhelinkeskustelussa.

        Unohtaakaa sairaat ajatukset, täällä näkyy olevan vain halu kostaa tai kiristää lääkäriä. Kyllä he parhaansa Teidän eteen tekee.

        Sananvapaus on Teillä sitä ette saatte täällä heitä haukkua, vaikka ette pysty sanomaan mitä on tapahtunut ?

        Ja eräs kysyy paljonko olette saaneet korvausta?


      • Studioterkut
        asiallinen avoimuus kirjoitti:

        kidutettu

        Teidän tarinanne ei pidä paikkaansa. Te saitte mitä tilasitte.

        Asialla taitaakin olla karjaportti kakkonen. Kuulostaa jutut aivan samoilta mitä siellä tapahtuu. Pidetääkö 'levy'julkkarit Ymmärsitkö mitä tarkoitin , otetaan vaikka pasianssi erä.


    • Shokkihoitoja!!!!

      Psykiatrisen osaston lääkäri kertoi puhelimessa opettajalle, lapsen/oppilaan tulevasta tutkimuksesta/osastojaksosta.

      Kyseesä oli koulukiusattu lapsi, jota mm. kyseinen luokanopettaja ja hänen kätyrinsä kiusasivat.

      Pk:n opettaja kertoi asiasta myöhemmin vanhemmille koulun käytävällä!!!!! Vanhemmat järkyttyivät asiasta pahasti. Ope kertoi myös oppilaille ja koko koululle lapsen asiat. Kiusaaminen paheni ja levisi koulun ulkopuolelle
      ('laajasti' kuten ope totesi).

      Lääkäri kertoi myöhemmi tutkinnasta, ettei tiennyt kenen kanssa puhelimessa puhui, eli siis kuka oli puhelimen toisessa päässä! Lääkäri ei siisi huomannut kysyä kenen kanssa puhui (ope sattui' olemaan hänen hyvä ystävättärensä)!

      Siihen katkesivat tutkimukset ja hoito edell. paikassa.

      • viran puolesta

        Shokkihoitoja

        Kiitän teitä seikkaperäisestä asiasta, koska olette selvittäneet niin monen eri sidosryhmän asiaa ja niiden välisä kytkentöjä perusteekllisesti. En osaa kuvitella sittä virkapaikkaa mistä Te oleette tuon kaiken faktan saanneet. Muisttattehan jatkossa, että kaikki lukijat eivät saata myöskään olla terveitä.

        Juorulaakson ala-asteen peruskoulusta tositarina.
        Juorutädille terveisiä!

        Kenelle te haluatte kostaa?

        Asianomaiset kai osaa tehdä valituksen, minä en voi auttaa enkä uskoa juoruketjuihin. Tuossa tarinassa on niin monta eri satuliikkujaa, mutta todennäköisesti siinä on totta jopa 10%.

        Suomen laissa on vaitiolovelvollisuus-rikkomus määritelty max 6 kk.


      • tutkintapyytäjä

        Shokkihoitoja!!!!

        Haluaisitteko te itse poistattaa tuon kirjoituksenne. Se on mahdollista, itse olen myos toiminut joskus niin.
        Kirjoituksenne sisältää siinä määrin väärinkäytöksiä, meidän lääkäri- ja koulukuntaa vastaan. Tulevalla viikolla tulen antamaan asiasta tutkintapyynnön poliisille.
        Tässä ollaan niin vakavien syytösten kanssa tekemisissä!
        Ja jos tuo tapahtunut niin Teiltä löytyy faktat ja todisteet.
        Poliisi halutessaan saa esittää Teille kysymyksiä.

        Kunnioittaen Teitä ja kaikkia muita asianosaisia


      • ikäneiti
        tutkintapyytäjä kirjoitti:

        Shokkihoitoja!!!!

        Haluaisitteko te itse poistattaa tuon kirjoituksenne. Se on mahdollista, itse olen myos toiminut joskus niin.
        Kirjoituksenne sisältää siinä määrin väärinkäytöksiä, meidän lääkäri- ja koulukuntaa vastaan. Tulevalla viikolla tulen antamaan asiasta tutkintapyynnön poliisille.
        Tässä ollaan niin vakavien syytösten kanssa tekemisissä!
        Ja jos tuo tapahtunut niin Teiltä löytyy faktat ja todisteet.
        Poliisi halutessaan saa esittää Teille kysymyksiä.

        Kunnioittaen Teitä ja kaikkia muita asianosaisia

        hei en ole tuo shokkihoitoja ,mutta olisin kiinnostunut kuinka viestin voi poistaa.


      • tutkintapyytäjä
        ikäneiti kirjoitti:

        hei en ole tuo shokkihoitoja ,mutta olisin kiinnostunut kuinka viestin voi poistaa.

        Ilmoita asiaton viesti:

        Poistattattaa: eli pyytää poistattamaan, vaikka, että olen kirjoittaja ja halaun että kirjoitukseni poistetaan.


    • Kalmankoira

      Varo kaikkea psykiatreihin & kouluun liittyvää. Paha yhdistelmä kun siihen vielä ymppää lastensuojelun.

    • 12345.
    • 10+19

      Fakta on, että psykiatrisessa pakkohoidossa ihminen menettää kaikki ihmisoikeutensa. Voidaan pistää koppihoitoon määräämättömäksi ajaksi vaikka vain päänaukomisesta. Sitä koppihoidon kauheutta ei voi sanoin kuvailla, se tekee ihmisen hulluksi! Tein kerran valituksen lääniin eräästä psykiatrisesta sairaalasta, saivat 7 huomautusta. Mikään niistä asioista ei kuitenkaan korjaantunut. Esim. pyysin päästä raskaustestiin, niin minulle tehtiin (turha) huumetesti. Kopista ei pääse vessaan, eikä kukaan tarkkaile kopissa olijaa, pelaavat hoitajat vain tietokoneillaan. Soittokello oli laitettu pois päältä. Kun lopulta ovea raotettiin ja pyysin päästä vessaan, lääkäri totesi vain: "Kiihtynyt ääni." ja ovi suljettiin, oli pakko ulostaa lattialle. Yritin toisen kerran valittaa hoidosta ja potilasasiamiehen kanssa teimme valituksen hallinto-oikeuteen. Henkilökunta ei antanut minulle hallinto-oikeuden vastauskirjettä, niin en pystynyt tekemään vastinetta ja valitus raukesi. Olkaa iloisia, jos pysytte poissa mielisairaaloista. Siellä henkilökunta vihaa työtänsä ja purkaa kaiken potilaisiin. Kerran sain keskenmenon sairaalassa, lääkäri kulki ohi, eikä pysähtynyt kuuntelemaankaan, kun sanoin asiasta.

      • oikeudetonpotilas

        onpa sulla surkea tarina .
        kuitenkin kaikki tuntuu niin tutulta omalta kohdaltani.
        yrityksistä huolimatta eivat saaneet minua pakkohoitoon ,vaikka psyk. lääkäriäkin painostettiin
        osastolle kirjaamiseen .
        turhan moni meistä joutuu pakkohoitoon ilman mitään syytä.
        tiedän myös mitä on tuo turha soittokellon soittaminen, niin omalta,kuin ystävän osalta.
        olen jo vuosia ollut sitä mieltä että lääkärin vastaanottotiloissa sekä sairaaloissa pitää ola
        valvontakamerat ja nauhoitus.
        tämä kun toteutuisi potilasturvallisuus paranisi ,mutta tätähän kukaan valkotakki ei halua.

        ei meillä lemmikkieläintä saa kohdella samoin kuin ihmistä.
        lemmikillä on oikeus hyvään ihmisarvoiseen elämään ,mutta toisinpäin ei.

        missä ihmeessä ne potilaanoikeudet on.


      • tuomass
        oikeudetonpotilas kirjoitti:

        onpa sulla surkea tarina .
        kuitenkin kaikki tuntuu niin tutulta omalta kohdaltani.
        yrityksistä huolimatta eivat saaneet minua pakkohoitoon ,vaikka psyk. lääkäriäkin painostettiin
        osastolle kirjaamiseen .
        turhan moni meistä joutuu pakkohoitoon ilman mitään syytä.
        tiedän myös mitä on tuo turha soittokellon soittaminen, niin omalta,kuin ystävän osalta.
        olen jo vuosia ollut sitä mieltä että lääkärin vastaanottotiloissa sekä sairaaloissa pitää ola
        valvontakamerat ja nauhoitus.
        tämä kun toteutuisi potilasturvallisuus paranisi ,mutta tätähän kukaan valkotakki ei halua.

        ei meillä lemmikkieläintä saa kohdella samoin kuin ihmistä.
        lemmikillä on oikeus hyvään ihmisarvoiseen elämään ,mutta toisinpäin ei.

        missä ihmeessä ne potilaanoikeudet on.

        pitääkö paikkaansa että ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä


      • jurid. pitää
        tuomass kirjoitti:

        pitääkö paikkaansa että ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

        Juridisesti pitää, mutta käytännössä sitä ei noudateta. Näin ollen sote-alalle hakeutuvat oppimisvaikeuksista kärsivät (ADD ja dementia) sadistit.


      • laitakaupungintyttö
        jurid. pitää kirjoitti:

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

        Juridisesti pitää, mutta käytännössä sitä ei noudateta. Näin ollen sote-alalle hakeutuvat oppimisvaikeuksista kärsivät (ADD ja dementia) sadistit.

        julkisenvallan on turvattava perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien toteutuminen.

        ketään ei saa tuomita kuolemaan , kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti.


      • 19+11
        laitakaupungintyttö kirjoitti:

        julkisenvallan on turvattava perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien toteutuminen.

        ketään ei saa tuomita kuolemaan , kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti.

        Kuinka sellainen kun psyk.poliklinikalta heitetään ulos hoidon piiristä vaikeasti ja pitkäaikaisesti masentunut ja ahdistunut henkilö syyllistämisten kera eikä lääkäri välitä tippaakaan vaikka toinen itkee, kertoo ettei jaksa enää elää eikä hakea mistään jatkossa mitään apua? Mitä potilas voi tehdä kun ei ole esittää todisteita mitä vastaanotolla on tapahtunut? Eduskunnan oikeusasiamies ei taida voida tehdä asialle mitään.


      • viranomaisia
        19+11 kirjoitti:

        Kuinka sellainen kun psyk.poliklinikalta heitetään ulos hoidon piiristä vaikeasti ja pitkäaikaisesti masentunut ja ahdistunut henkilö syyllistämisten kera eikä lääkäri välitä tippaakaan vaikka toinen itkee, kertoo ettei jaksa enää elää eikä hakea mistään jatkossa mitään apua? Mitä potilas voi tehdä kun ei ole esittää todisteita mitä vastaanotolla on tapahtunut? Eduskunnan oikeusasiamies ei taida voida tehdä asialle mitään.

        Kannattaa valittaa heti potilasasiamiehelle, ja sitten Valviraan. Jos ei tuota tulosta, niin eduskunnan oikeusasiamiehelle. Minun tapauksessa EOAM oli yhteydessä Harjavallan sairaalaan, joka toimitti "osastopäiväkirjan" hänelle, missä näkyi valehteluja. Viittasin valehteluihin ja EOAM eteni sen mukaan. Aina oli juridiset perusteet.

        Valviran sivuilta löytyy potilasoikeudet, ja ihmisoikeuksia on aina kunnioitettava, kuten toinenkin mainitsi.

        Mainitsemassasi on kyseessä potilas- ja ihmisoikeuksien laiminlyönti ja huono ammattietiikka. Sosiaali- ja terveysministeriön sivuilta löytyy ammattilainsäädäntö, samoin Lääkäriliiton ja Tehyn sivuilta.


      • laitakaupundintyttö,
        viranomaisia kirjoitti:

        Kannattaa valittaa heti potilasasiamiehelle, ja sitten Valviraan. Jos ei tuota tulosta, niin eduskunnan oikeusasiamiehelle. Minun tapauksessa EOAM oli yhteydessä Harjavallan sairaalaan, joka toimitti "osastopäiväkirjan" hänelle, missä näkyi valehteluja. Viittasin valehteluihin ja EOAM eteni sen mukaan. Aina oli juridiset perusteet.

        Valviran sivuilta löytyy potilasoikeudet, ja ihmisoikeuksia on aina kunnioitettava, kuten toinenkin mainitsi.

        Mainitsemassasi on kyseessä potilas- ja ihmisoikeuksien laiminlyönti ja huono ammattietiikka. Sosiaali- ja terveysministeriön sivuilta löytyy ammattilainsäädäntö, samoin Lääkäriliiton ja Tehyn sivuilta.

        ei potilasasiamiehelle mitään valiteta , hän on sinun avustajasi jonka kautta saat tietoa miten asia hoidetaan.
        valviralle taas kannellaan asiat jotka on päättynyt potilaan kuolemaan . aluehallintovirastoon kannellaan muut
        asiat, kuten juuri tuonlaiset tapaukset,tai sitten se oikeusasiamies ,jota myös sinulle suosittelen.
        tietysti jos kyseessä on hoitovirhe niin sitten potilasvakuutuskeskukseen .
        otapa yhteyttä ensin siihen potilasasiamieheen, jokaisessa sairaalassa on sellainen , hän kyllä neuvoo sinua minne
        kannattaa ekaksi tehdä valitus.


      • käyttäjä
        19+11 kirjoitti:

        Kuinka sellainen kun psyk.poliklinikalta heitetään ulos hoidon piiristä vaikeasti ja pitkäaikaisesti masentunut ja ahdistunut henkilö syyllistämisten kera eikä lääkäri välitä tippaakaan vaikka toinen itkee, kertoo ettei jaksa enää elää eikä hakea mistään jatkossa mitään apua? Mitä potilas voi tehdä kun ei ole esittää todisteita mitä vastaanotolla on tapahtunut? Eduskunnan oikeusasiamies ei taida voida tehdä asialle mitään.

        tässä esimerkki juuri tilanteesta jolloin kannattaisi käyttää sitä kännykkää.


      • 20+19
        viranomaisia kirjoitti:

        Kannattaa valittaa heti potilasasiamiehelle, ja sitten Valviraan. Jos ei tuota tulosta, niin eduskunnan oikeusasiamiehelle. Minun tapauksessa EOAM oli yhteydessä Harjavallan sairaalaan, joka toimitti "osastopäiväkirjan" hänelle, missä näkyi valehteluja. Viittasin valehteluihin ja EOAM eteni sen mukaan. Aina oli juridiset perusteet.

        Valviran sivuilta löytyy potilasoikeudet, ja ihmisoikeuksia on aina kunnioitettava, kuten toinenkin mainitsi.

        Mainitsemassasi on kyseessä potilas- ja ihmisoikeuksien laiminlyönti ja huono ammattietiikka. Sosiaali- ja terveysministeriön sivuilta löytyy ammattilainsäädäntö, samoin Lääkäriliiton ja Tehyn sivuilta.

        poimikaa täältä http://keskustelu.suomi24.fi/node/11122042. tarpeellinen tieto ja laittakaa infoa eteenpäin!


      • HIMPU1975
        laitakaupundintyttö, kirjoitti:

        ei potilasasiamiehelle mitään valiteta , hän on sinun avustajasi jonka kautta saat tietoa miten asia hoidetaan.
        valviralle taas kannellaan asiat jotka on päättynyt potilaan kuolemaan . aluehallintovirastoon kannellaan muut
        asiat, kuten juuri tuonlaiset tapaukset,tai sitten se oikeusasiamies ,jota myös sinulle suosittelen.
        tietysti jos kyseessä on hoitovirhe niin sitten potilasvakuutuskeskukseen .
        otapa yhteyttä ensin siihen potilasasiamieheen, jokaisessa sairaalassa on sellainen , hän kyllä neuvoo sinua minne
        kannattaa ekaksi tehdä valitus.

        Hyvä! avi.fi (aluehallinto virasto). Sieltä saa tulostettua lomakkeet, joilla ilmoitetaan virheellinen, puutteellinen ja täysin väärä asiakaskirjaus ym. hoitoon liittyvä seikka. Näihin asioihin on olemassa yksiselitteinen laki (finlex). Avi tutkii ilmoituksesi perusteella jopa hoito kontaktia tarjonneen hoitajan loki tiedot koneelta!?
        Pienessä kunnassa, mieti voitko luottaa potilasasiamieheen, (muistutuksen tai kantelun teossa) he ovat kunnan palveluksessa!


      • turvallisuusvas
        oikeudetonpotilas kirjoitti:

        onpa sulla surkea tarina .
        kuitenkin kaikki tuntuu niin tutulta omalta kohdaltani.
        yrityksistä huolimatta eivat saaneet minua pakkohoitoon ,vaikka psyk. lääkäriäkin painostettiin
        osastolle kirjaamiseen .
        turhan moni meistä joutuu pakkohoitoon ilman mitään syytä.
        tiedän myös mitä on tuo turha soittokellon soittaminen, niin omalta,kuin ystävän osalta.
        olen jo vuosia ollut sitä mieltä että lääkärin vastaanottotiloissa sekä sairaaloissa pitää ola
        valvontakamerat ja nauhoitus.
        tämä kun toteutuisi potilasturvallisuus paranisi ,mutta tätähän kukaan valkotakki ei halua.

        ei meillä lemmikkieläintä saa kohdella samoin kuin ihmistä.
        lemmikillä on oikeus hyvään ihmisarvoiseen elämään ,mutta toisinpäin ei.

        missä ihmeessä ne potilaanoikeudet on.

        Turvaton lääkäri

        Olen kansanne smaa mieltä, on niissä syytä olla valvontakamerat ja lääkäreillä turvanapit. Viimeviikollakin tapahtui kolmene eri lääkärin päällekarkaamista.
        Ja eräs lääkäri pakaotettiin kirjoittamaan vahvoja lääkkeitä. Aika-ajoin poliisit tulee raudoittamaan pahimmat ja viemään sitten suljetulle.

        Pari tapausta on sellaista, "meillä" että lääkäri olisi saattanut kuolla väkivaltaisen potilaan toimesta, mutta järjestyksenvalvoja =JV näki tilanteen monitoriltaan
        ja ehti ajoissa apuun.
        Yhdessä JV ja lääkäri sai potilaan taltutettua.

        Hoitosuhde on jatkunut nyt leppoisammin kun on lääkitys kohillaan.


      • Haasteellinenpotilas
        HIMPU1975 kirjoitti:

        Hyvä! avi.fi (aluehallinto virasto). Sieltä saa tulostettua lomakkeet, joilla ilmoitetaan virheellinen, puutteellinen ja täysin väärä asiakaskirjaus ym. hoitoon liittyvä seikka. Näihin asioihin on olemassa yksiselitteinen laki (finlex). Avi tutkii ilmoituksesi perusteella jopa hoito kontaktia tarjonneen hoitajan loki tiedot koneelta!?
        Pienessä kunnassa, mieti voitko luottaa potilasasiamieheen, (muistutuksen tai kantelun teossa) he ovat kunnan palveluksessa!

        Vaikeaa potilaan on oikeuksistaan pitää kiinni.
        Ei potilaalla oikeuksia ole.
        Ei ainakaan meidän sairaanhoitopiirissä.


      • potilasturvallisuus?
        turvallisuusvas kirjoitti:

        Turvaton lääkäri

        Olen kansanne smaa mieltä, on niissä syytä olla valvontakamerat ja lääkäreillä turvanapit. Viimeviikollakin tapahtui kolmene eri lääkärin päällekarkaamista.
        Ja eräs lääkäri pakaotettiin kirjoittamaan vahvoja lääkkeitä. Aika-ajoin poliisit tulee raudoittamaan pahimmat ja viemään sitten suljetulle.

        Pari tapausta on sellaista, "meillä" että lääkäri olisi saattanut kuolla väkivaltaisen potilaan toimesta, mutta järjestyksenvalvoja =JV näki tilanteen monitoriltaan
        ja ehti ajoissa apuun.
        Yhdessä JV ja lääkäri sai potilaan taltutettua.

        Hoitosuhde on jatkunut nyt leppoisammin kun on lääkitys kohillaan.

        Näin käy monesti, kun ihmistä kohtelee epäinhimillisesti alistaen.

        "Hoitosuhde on jatkunut nyt leppoisammin kun on lääkitys kohillaan."

        Mitä tarkoittaa, että lääkitys on kohdillaan ja kenen mielestä näin on?


      • Poas
        viranomaisia kirjoitti:

        Kannattaa valittaa heti potilasasiamiehelle, ja sitten Valviraan. Jos ei tuota tulosta, niin eduskunnan oikeusasiamiehelle. Minun tapauksessa EOAM oli yhteydessä Harjavallan sairaalaan, joka toimitti "osastopäiväkirjan" hänelle, missä näkyi valehteluja. Viittasin valehteluihin ja EOAM eteni sen mukaan. Aina oli juridiset perusteet.

        Valviran sivuilta löytyy potilasoikeudet, ja ihmisoikeuksia on aina kunnioitettava, kuten toinenkin mainitsi.

        Mainitsemassasi on kyseessä potilas- ja ihmisoikeuksien laiminlyönti ja huono ammattietiikka. Sosiaali- ja terveysministeriön sivuilta löytyy ammattilainsäädäntö, samoin Lääkäriliiton ja Tehyn sivuilta.

        Potilasasiamiegissäkin on eroja. Toiset on sairaalan tukijoita ja toiset ihan puolueettomia.


      • EiMuutaKuinLuotiOtsa
        potilasturvallisuus? kirjoitti:

        Näin käy monesti, kun ihmistä kohtelee epäinhimillisesti alistaen.

        "Hoitosuhde on jatkunut nyt leppoisammin kun on lääkitys kohillaan."

        Mitä tarkoittaa, että lääkitys on kohdillaan ja kenen mielestä näin on?

        Psykoottiset raivohullut koirat pitää hoitaa sillä tavalla että näistä ei ole uhkaa ympäristölle.

        Jos lääkitys ei saa näitä kuriin niin sitten ainoa vaihtoehto taitaa olla lobotomia.

        Missään tapauksessa näitä murhaajakandidaatteja ei saa päästää terrorisoimaan terveitä ihmisiä.


    • HIMPU1975

      www.Valvira, avi ja etenkin FINLEX, tarjoavat tietoa ja kertovat oikeuksistasi asioiden hoitoon liittyen, asiakas kirjauksiin (joihin sinulla on oikeus), ym. Hankalassa tilanteessa ota yhteyttä potilasasiamieheen! Voit AINA pyytää tietosi nähtäväksesi (tulostettuna potilas asiakirjat) Jos niissä on huomautettava, tee muistutus. Oikein vaikeassa tilanteessa voit tehdä kantelun AVI:in (aluehallintokeskus).

      Virassa työskentelevilläkin on pomonsa!

      Tsemppiä!!!!

      • tiedonhaluinen

        kuka sitten valvoo valviran ja avi.n toimintaa.


      • ihmettelijä.
        tiedonhaluinen kirjoitti:

        kuka sitten valvoo valviran ja avi.n toimintaa.

        heippa te jotka olette kannellut eduskunnan o a m .lle
        palautetaanko kaikki paperit jotka olet sinne toimittanut vai ???
        sain nipun papereita takaisin ,mutta varsinainen kantelulomake puuttui.
        onko se unohtunut vai jääkö se muuten sinne. pitäskö soittaa .
        miten teillä yleensä on ollut


    • avin ohi eduskuntaan

      Avi:iin on turha valittaa mistään.

      Lähetimme kerran epäkohtailmoituksen. Käsittelyaika oli puoli vuotta kaikkine lausuntoineen. Yksistään loppuraportin saaminen tarkastuksesta kesti 2 kk ja siinäkin oli hyvin pyöreitä kannanottoja.

      Lopputoteamus näin asiakkaan ja epäkohtailmoituksen tekijän kannalta oli se, että käsittelyprosessissa kului yhteiskunnan rahaa aivan turhaan. Mielestäni koko avi joutaisi lopettaa tarpeettomana. Seuraavan kerran, jos teen vastaavan ilmoituksen jostakin, teen sen suoraan eduskunnan oikeusasiamiehelle.

      • peruskansalainen

        olen kuullut muualta ihan samaa.
        oikeusasiamies paras vaihtoehto peruskansalaiselle.
        kuulostaa aika nopealta tuo avin puolen vuoden käsittelyaika ,olen kuullut jopa
        puolestatoista vuodesta. eiks avi käytä ratkaisuissaan vakuutuslääkäreitä???
        ois kiva kuulla millasii päätöksii avista saatu
        eduskunnast olen kuullu ihan hyvii ratkasui


      • Akka ojasta

        Samoin toimin seuraavallakerralla.
        Suoraan oikeusasiamiehen juttusille hänhän on ihminen ,toisin kuin AVI. Eoam tuntuu olevan ainut tie hoitaa valituksia.


      • Virtaa vielä jäljell

        Voiko avin päätöksestä vielä kannella oikeuskanslerille tai oikeusasiamiehelle. Ja jos voi niin onko väliä kummalle kantelee?

        Terveisin oikeutta hakeva potilas


      • heti EOAM
        Virtaa vielä jäljell kirjoitti:

        Voiko avin päätöksestä vielä kannella oikeuskanslerille tai oikeusasiamiehelle. Ja jos voi niin onko väliä kummalle kantelee?

        Terveisin oikeutta hakeva potilas

        Kantele välittömästi suoraan eduskunnan oikeusasiamiehelle, niin säästät aikaa. En ole koskaan luottanut niin aluehallintovirastoon kuin Valviraankaan.


    • uskovainen1

      Partnerini jätti kun minulle tuli sikainfluenssa. Otti takaisin kun toivuin siitä ilman lääkkeitä.

      Kuinka moni nykylääketieteen luoma ja löytämä sairaus on lopultakin lähtöisin alun perin liikeidean pohjalta? Tai kuinka moni alun perin sairaudeksi luokiteltu tapaus ihmiselle on saatu laajenemaan mittasuhteessaan äärimmilleen, missä valtiot on sidottu lääkitsemään ja tekemään kaikkensa tuon sairauden voittamiseksi tai ehkäisemiseksi. Esim. sikainfluenssa on mielestäni näyttö juuri tällaisesta tavasta luoda aluksi pelottava sairaus mihin kaikki lopulta kuolevat ja sitä varten tarvitaan kaikille rokote, jotta voidaan pelastaa ne, jotka rokotetaan. Mutta miten kävikään. Luotiin uusi sairaus rokotteen myötä, jota voidaan sitten tutkia ja johon voidaan taas kehittää lääkkeitä. Jos siis mediaan on mitenkään uskomista missään suhteessa.

      Jokaisen itsensä kannattaa ymmärtää onko sairas vai ei. Jos ihmiskuntaan iskee pandemia, niin ei siihen ole lääkettä. Joka vuosi alati muuttuvat influenssat tulevat ja menevät ja ihmiset liikkuvat puolen vuorokauden matakanopeudella maapallon toiselta puolelta toiselle puolella, eikä ihminen sille mitään mahda, että infuenssat leviävät ilmavirtojen ja liikkumisen mukana. Ei voi ennustaa millainen on tuleva virus muodoltaan ja mikä siihen tehoaa. Ihmisen oma immuniteettijärjestelmä huolehtii siitä, että influenssa paranee jos on parantuakseen. Immuniteettijärjestelmä on kehittynyt luonnon mukana aina siitä alkaen kun luontoa on ollut. Lääketiede on ollut käytössämme aika pienen osan tuosta kehitysajasta kuten jokainen ymmärtää.

      Aina kuitenkin hetken kuluttua tuo pandemia näyttää voimansa ja sen mukaan mennään kaikissa tapauksissa. Se joka haluaa eristyksiin, niin voi sitten hyväksyä elävänsä koko lopun elämänsä eristyksissä. Kun kerran pandemia on niin vain rikkaimmat saavat rokotteen, koska köyhillä ei ole varaa siihen. Nyt taisi köyhät selvitä sikainfluenssan rokotteen vaikutuksilta, kun eivät saaneet rokotetta sitä vastaan eikä tullut sen seurauksena muita tauteja. Se joka haluaa lääkettä ottakoon. Kuka uskoo? Ja miten tuo HIV sitten? Eikös siihen olisi jo kaikkien pitänyt kuolla sen ilmestymisen jälkeen tässä yli 20 vuodessa, minä aika se on saanut levitä rauhassa ihmisestä ihmiseen. Miten ihmisiä on voinut syntyä sen jälkeen kuitenkin näin paljon kun on? Eikös se tarkoita, että silloin on pitänyt olla suojaamattomassa seksisuhteessa, jotta lapsi on saatu aikaiseksi. Vai onko HIV:n löytämisen jälkeen kaikki syntyneet lapset tehty koeputkihedelmöityksen avulla tutkituista munasoluista ja siittiöistä, missä ei ole ollut HIV:tä. Onko kaikki maailman ihmiset tutkittu joka kolme kuukauden välein, jotta on todettu ihmisen puhtaus vai ei? Tilastotieteilijät voivat antaa laskelmansa mikä ennuste on sille, että kuinka monelle ihmisellä maailmassa on HIV nykyisin? Kuinka moni on kuollut HIV:n seurauksena aidosti? HIV tietääkseni aiheuttaa immuunikadon, eli sitten sen jälkeen mikä tahansa sairaus voi iskeä ja ihminen voi kuolla siihen sairauteen. Se tarkoittaa sitä, että vaikka yksilössä ei ole todettu HIV:tä, niin aina kun yksilö kuolee, ja jos häntä ei ole testattu, niin hän on voinut kuolla myös HIV:n seurauksena nykylääketieteen mukaisesti ajatellen. Mutta miten on laskettu elinaikaennuste HIV:n saneelle? Eikös lopultakin näytä olevan aivan se ja sama onko HIV:tä vai ei, sillä eihän sitä kukaan kykene edes todistamaan, että lyhentääkö se aidosti yksilön elinikää, vai voisiko se jopa pidentää tuon yksilön elinikää aidosti? Tuonkin asian saa yksilö itse valita, miten asian näkee. Ja minkä verran HIV-lääkkeet pidentävät tai lyhentävät yksilön elinikää verrattuna siihen ettei koskaan ottaisi HIV lääkkeitä. Eihän kenenkään lain mukaan tarvitse eikä ole pakko mitään lääkettä ottaa. Vain jos lääkäri määrää lääkkeen, niin sitten sitä lääkettä voi saada reseptillä ja sitten ottaa. Jos siis lääkäri määrää lääkkeen, niin sen voi olla ottamatta. Kukaan ei syyllisty mihinkään. Jokainen yksilö voi vapaasti tämän asian kohdallaan päättää. Pakkohoitoon ei tarvitse alistua. Ja jos lainsäätäjä säätäisi pakkolakeja tms., niin se tekisi taas siinä ihmisoikeuksia vastaan. Kannattaa olla tarkkana mihin uskoo. Yksilönvapaus on olemassa. Seksi on aktissa vapaaehtoisesti mukanaolevien täysivaltaisien asia, eikä se kuulu lainsäätäjälle kuka kenenkin kanssa vapaaehtoisesti on ollessaan täysivaltainen. Mustasukkaisuus ei saa ohjata lainsäädäntöä siltä osin.

      Erikoinen tuo lääketiede silloin, kun sitä ohjaa maailmanlaajuiset lääkelaitokset.

      Moni sairaus on kuin uskonto johon retkahtaa, kun pelkää ja kahliutuu sen vietäväksi. Uskonto sanoo että se pelastuu joka uskoo. Mutta ei se sano mihin oikeastaan pitäisi uskoa pelastuakseen. Sekin on aika pelottavaa. Näin ihmisiä on aina johdettu ja tullaan johtamaan. Valta on ihmeellistä.

      Uskovainen:)

      • "onnellinen"

        ei tähän keskusteluun voi kaikkia lääkäreitä yleistää.
        harmi vaan että joskus sattuu huono päivä tärkeään kohtaan.


    • Sairaita ovat

      Ainahan niistä voi valittaa vapaudenriistoaikana hallinto-oikeuteen (2-viikkoa hoidon alusta aikaa) joskaan sieltä ei sinäänsä voi saada korvausta väärille hoidoille, koreintaankin vapauttavat paperit. Yksi valitusosite on aluehallintovirasto, mutta se ihmisoikeusloukkaus on niin silmiinpistävä ja totaalinen, että vaikka yhtään hoitoon määrämisen perustetta ei olisi voitu osoittaa tai perustella oikeilla keinoilla, niin ihan aluehalintovirastokin saattaa vain kirjata, että mielisairas ja vaarallinen jne.. Niillä ei ole minkäänlaista vastuuta taikka omaa tuntoa. Mielenkiintoista miten tehdään tv-ohjelmaa netiuhkauksista ja siitä kuinka huonosti ihmiset voivatkaan, mutta fyysisiä vapauksia rajoitetaan aivan mielivaltaisesti ja räikeästi. Minun vapautta riistettii nsilläö perusteell, että olisin irtisanoutunut työstäni, en olisi hakeutunut koiulutukseen jne.. Nämä mitkään väitteet eivät pitäneet paikkaansa, eikä ikäisilleni ole mitään koulutusta siinä määrin edes tarjollakaan, mutta valtaa pitää osoittaa tavalla tai toisella ja loppujen lopuksi kaamea kiukuttelu kun ei loppujenlopuksi ollutkaan mitään asiaa. Se jokin vain suomalaisessa yhteiskunnassa on, että vapaus on jotakuinkin sama asia kuin rikos.

      • Päätönkana

        Kaikki ei varmaan meneekään niinkuin pitäisi .
        Ainakin tästä päätellen


    • HullutAukooTurpaansa

      Eihän kenenkään ole pakko sairastua ja pakko ei ole mennä lääkäriin.

      Menkää valittajat vaikka noitatohtorille niin saatte sitä hoitoa mitä haluatte.

      Tämän palstan kirjoittajista osalla on ainakin mielisairaus ja se sopii siihen että maassa on miljoona hullua.

      • Disii

        Niin tuntuu aukovan .
        Ammattiaai ei tarvitse edes kysyä, se selvisi jo otsikosta


    • Kevätkukka

      Selailessani kirjoituksia en kyllä pysty leimaamaan ketään hulluksi.
      Tai niinhän se vanha sananlasku sanoo ,joka toista nimittelee on ..... ......
      Enkä ymmärrä etteikö kenenkään ole pakko sairastua.
      Itse en ainakaan ole pustynyt valitsemaan sairastua vai ei. Lääkäriin on lähdettäävä silloin kun se hetki koittaa ,
      Missä niitä noitatohtorin vastaanottoja mahtaa olla. No ainakin meidän tk.ssa.,mutta kun sitä ei pääse itse valitsemaan kenelle menee.
      Ja kun menen lääkäriin toivon saavani sieltä asiallista palvelua,jos näin ei käy ,silloin täytyy puuttua asiaan.

    • Loukattu

      Hyvää joulua kaikille jonka oikeuksia on loukattu potilaana sekä oikeuksia loukanneille .

      Toivotaan että edes ensi vuonna potilaallakin on oikeus ihmisarvoiseen elämään.

    • Oikeudet esille

      Vaikuta valmisteilla olevaan ihmisoikeusselontekoon

      Tiedote tällä samalla palstalla tai googlettamalla. Yritetään vaikuttaa potilaan oikeuksiin.
      Sivuilla valmis kaavake .

    • MTKL ja kok.
    • Saalis 48

      Vakavastisairas ihminen on pelkkä leikkikalu lääkäreille. Kun ammattitaito loppuu haukutaan potilas .
      Eikö sitä ammattitaiottomuuttaan voi muuten tuoda esiin???

      Valta vaille itsekuria tekee ihmisestä pedon.

      • Valittajille

        Kaiken maailman tekosairaita riittää aivan liikaa. Hoitoa annetaan jos siihen on aihetta.

        Valitettavasti kaikkia potilaita ei saada kuntoon millään keinolla ja se ei ole lääketieteen syy. Potilailla on usein aivan liian suuret luulot että kaikki parantuisivat jollain ihmekeinolla.

        Ainakin mielisairaista voi sanoa että suurin osa ei parane koskaan millään lääkityksellä tai terapialla mutta oireita voidaan lievittää.

        Potilas voi nykyään valita hoitopaikkansa ja omalla rahalla löytyy lääkäreitä vaikka kuinka paljon.

        Valitettavasti potilailla on harhaluulo että kaikki tutkimukset pitäisi saada tehtyä yhteiskunnan laskuun eli omasta hoidosta ei olla valmiiit maksamaan mitään.

        Muuttaisitte valittajat vaikka Afrikkaan niin saisitte sellaista hoitoa jota te ansaitsette.


    • Sualis

      Hoitoa annetaan ,jos osataan, jos ei osata haukutaa potilas.lääketiede kyllä on suomessa korkealla tasolla. Sen ja potilaan väliltä puuttuu vaaeräs tärkeä tekijä.

      Julkinen terveyden huolto toimi thteiskunnan varoilla ja kyllä hoitoa täytyy saada verorahoilla. Myös yksityisesti toimivat puoskarit on koulutettu valtion varoin. Turha siellä on kukkoilla ja luulla olevansa jotenkin parempi ihminen kuin potilas.
      Kyllä sinäkin vielä sairastut vakavasti. Mistä silloi luulet saavasi apua.

      Voisi olla hyvinkin Afrikassa hoito paremmalla tasolla.

    • Samatuuri

      – Potilaiden itsemääräämisoikeutta kunnioitetaan terveydenhuollossa sataprosenttisesti.

      Onko näin. Ei ole tulipa taas todistettua terveydenhoitomme taso

    • Totuus esiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      64
      2655
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      342
      2500
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      95
      2160
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      67
      1844
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      64
      1523
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1503
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe