Rupesin miettimään miten paljon hän meistä kaikista välittää ja miten paljon hän tekee meidän eteen. Kannattelee kattoa ettei se romahda niskaamme, pyörittää tätä maapalloa ja tekee kaikkea! Hän rakastaa meitä jokaista ja tekee kaikkensa, että me opittaisiin rakastamaan häntä. Huomasin myös, että en voi mitenkään näyttää hänelle kuinka paljon minä rakastan häntä. Rakastan yli kaiken! Niin erikoista rakkautta tunnen häntä kohtaan, mutta niin aitoa. Tunnen lämmön sisälläni, kun ajattelen, että vaikka kukaan muu ei minusta välittäisi niin Jumala ainakin.
Olen päättänyt käydä kirkossa useammin ja rukoilla useamminkin ja ottaa oikeasti aikaa sille. Etsin jostakin raamatun ja luen sitä, että voisin ymmärtää ja rakastaa enemmän häntä.
Rupesin itkemään kun tajusin miten paljon Jumala välittää
15
193
Vastaukset
Tilasi on mainio: sinulla ei ole edes raamattua, mutta olet silti lujasti uskomassa. Tulet siis lähtökohtaisesti ymmärtämään raamatusta kaiken, jos palstakretuihimme on luottaminen.
(Ota nyt sitten selvää, onko tässä oikea 14-vuotias tyttö vai 54-vuotias, nenä- ja korvakarvaa pukkaava äijä...)- Antti.Jeesus
Kaikesta päätellen taitaa olla karvainen "eheytyshoitoa" tarjoava lahkon setämies tai nuorempi kaappihomo uskis tämä "Heidi". Toi '.' merkki nikin perässä antaa kyllä selvän vinkin kuka multinikki on kyseessä ...
Ziisus miten luusereita nää fundishihhulit voi oikein olla. - chris_hitchens
Antti.Jeesus kirjoitti:
Kaikesta päätellen taitaa olla karvainen "eheytyshoitoa" tarjoava lahkon setämies tai nuorempi kaappihomo uskis tämä "Heidi". Toi '.' merkki nikin perässä antaa kyllä selvän vinkin kuka multinikki on kyseessä ...
Ziisus miten luusereita nää fundishihhulit voi oikein olla.Eskopiste tässä lienee todennäköisesti asialla.
Aika heikko esitys minusta - parempia on aiemmin suoltanut.
"Rupesin miettimään miten paljon hän meistä kaikista välittää ja miten paljon hän tekee meidän eteen."
Annapa jokin esimerkki. Jos luonnonkatastrofit, taudit, sodat ym. ovat parasta mihin jumalasi kykenee niin kehottaisin vaihtamaan jumalaa.
Jos tosiaan olet 14v. tyttönen etkä karvainen 60v. äijänköriläs niin suosittelen tosiaan raamatun lukemista kannesta kanteen ja ajatuksella, ilman uskislaseja. Jos vielä sen jälkeen uskot jumalaan niin olet menetetty tapaus. Ihminen joka ei näe kuinka sairas ja brutaali raamatun jumala on ei ole yhtään tätä parempi.
Kirjoituksesi on niin paljon yliammuttu että en usko sinun olevan tosissasi.- Sepä Se
"Jos tosiaan olet 14v. tyttönen etkä karvainen 60v. äijänköriläs niin suosittelen tosiaan raamatun lukemista kannesta kanteen ja ajatuksella, ilman uskislaseja. Jos vielä sen jälkeen uskot jumalaan niin olet menetetty tapaus. Ihminen joka ei näe kuinka sairas ja brutaali raamatun jumala on ei ole yhtään tätä parempi."
Hassua, millä perusteella olet valmis hylkäämään Raamatun Jumalan. Vahvistat vain aikaisemmassa avauksessani tekemääni pointtia evo-uskonnon alkusyistä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11458624 - Sola Scriptura
Sepä Se kirjoitti:
"Jos tosiaan olet 14v. tyttönen etkä karvainen 60v. äijänköriläs niin suosittelen tosiaan raamatun lukemista kannesta kanteen ja ajatuksella, ilman uskislaseja. Jos vielä sen jälkeen uskot jumalaan niin olet menetetty tapaus. Ihminen joka ei näe kuinka sairas ja brutaali raamatun jumala on ei ole yhtään tätä parempi."
Hassua, millä perusteella olet valmis hylkäämään Raamatun Jumalan. Vahvistat vain aikaisemmassa avauksessani tekemääni pointtia evo-uskonnon alkusyistä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11458624"Hassua, millä perusteella olet valmis hylkäämään Raamatun Jumalan"
Olen seurannut Sinun esiintymistäsi tällä palstalla.
Haluan kysyä sinulta Sepä Se, missä vaiheessa Sinä hylkäsivät Raamatun Jumalan ja Hänen todellisen sanomansa?
Ja miksi? Ylpeyttäsi? Haluasi asettaa itsesi muita paremmaksi?
Miksi olet antanut omahyväisyytesi ja ylpeytesi sokaista Sinut ja asettaa niiden viitoittamat tavoitteet Jumalan todellisen Sinulle asettaman tarkoituksen edelle?
Toivoin todella, että pysähdyt miettimään miten Jumala todella haluaa Luomistyötään kunnioitettavan ja ilmoitusta levitettävän. Syyllistyt itse Jumalan Luomistyön arvon alentamiseen kaikkien silmissä epärehellisyyteen perustuvalla tavallasi levittää Jumalan työstä kertovaa sanomaa. Miksi kapinoit ja hylkäät Raamatun todellisen sanoman levittämällä Luomisopia vilpillisin elkein ja sanoin. Jumalalla on omat syynsä kätkeä todellinen Luomistyönsä polku niiltä, jotka eivät sydämmellään - tosissaan halua Sanaa ottaa vastaan sellaisena kuin se onnvastaanotettavaksi tarkoitettu. Sinä näytät valitettavasti pöyhkeyttäsi sulkevan monelta etsivältä sydämmeltä tämän Luomistyön todellisen polun löytymisen.
Siunausta ja toivon että Sinäkin palaat oikealle polulle. Voin keskustellen opastaa Sinua, jos niin tahdot.
Sananl. 13 Rehellinen puhe on kuninkaalle mieleen, todenpuhujaa hän rakastaa. - Sepä Se
Sola Scriptura kirjoitti:
"Hassua, millä perusteella olet valmis hylkäämään Raamatun Jumalan"
Olen seurannut Sinun esiintymistäsi tällä palstalla.
Haluan kysyä sinulta Sepä Se, missä vaiheessa Sinä hylkäsivät Raamatun Jumalan ja Hänen todellisen sanomansa?
Ja miksi? Ylpeyttäsi? Haluasi asettaa itsesi muita paremmaksi?
Miksi olet antanut omahyväisyytesi ja ylpeytesi sokaista Sinut ja asettaa niiden viitoittamat tavoitteet Jumalan todellisen Sinulle asettaman tarkoituksen edelle?
Toivoin todella, että pysähdyt miettimään miten Jumala todella haluaa Luomistyötään kunnioitettavan ja ilmoitusta levitettävän. Syyllistyt itse Jumalan Luomistyön arvon alentamiseen kaikkien silmissä epärehellisyyteen perustuvalla tavallasi levittää Jumalan työstä kertovaa sanomaa. Miksi kapinoit ja hylkäät Raamatun todellisen sanoman levittämällä Luomisopia vilpillisin elkein ja sanoin. Jumalalla on omat syynsä kätkeä todellinen Luomistyönsä polku niiltä, jotka eivät sydämmellään - tosissaan halua Sanaa ottaa vastaan sellaisena kuin se onnvastaanotettavaksi tarkoitettu. Sinä näytät valitettavasti pöyhkeyttäsi sulkevan monelta etsivältä sydämmeltä tämän Luomistyön todellisen polun löytymisen.
Siunausta ja toivon että Sinäkin palaat oikealle polulle. Voin keskustellen opastaa Sinua, jos niin tahdot.
Sananl. 13 Rehellinen puhe on kuninkaalle mieleen, todenpuhujaa hän rakastaa."Haluan kysyä sinulta Sepä Se, missä vaiheessa Sinä hylkäsivät Raamatun Jumalan ja Hänen todellisen sanomansa? "
Minustako puhut? Missä kohtaa olen hylännyt Raamatun Jumalan ja Hänen todellisen sanomansa? Miksi haluat laittaa sanoja suuhuni, niinkuin olisit joku esikouluikäinen?
"Syyllistyt itse Jumalan Luomistyön arvon alentamiseen kaikkien silmissä epärehellisyyteen perustuvalla tavallasi levittää Jumalan työstä kertovaa sanomaa."
Kutsuit minua epärehelliseksi ilman mitään perusteluita, joten olet silloin valehtelija. - Sola Scriptura
Sepä Se kirjoitti:
"Haluan kysyä sinulta Sepä Se, missä vaiheessa Sinä hylkäsivät Raamatun Jumalan ja Hänen todellisen sanomansa? "
Minustako puhut? Missä kohtaa olen hylännyt Raamatun Jumalan ja Hänen todellisen sanomansa? Miksi haluat laittaa sanoja suuhuni, niinkuin olisit joku esikouluikäinen?
"Syyllistyt itse Jumalan Luomistyön arvon alentamiseen kaikkien silmissä epärehellisyyteen perustuvalla tavallasi levittää Jumalan työstä kertovaa sanomaa."
Kutsuit minua epärehelliseksi ilman mitään perusteluita, joten olet silloin valehtelija."Minustako puhut? Missä kohtaa olen hylännyt Raamatun Jumalan ja Hänen todellisen sanomansa? Miksi haluat laittaa sanoja suuhuni, niinkuin olisit joku esikouluikäinen?"
Puhun sinusta kyllä ystävä hyvä.
En sentään ole esikouluikäinen, vaan reilusti keski-ikäinen :)
Haluan silti säilyttää lapsenuskoni, mutta on asioita, joihin täytyy suhtautua aikuisen ymmärtämyksellä, rehellisyydellä ja vastuuntunnolla.
"Kutsuit minua epärehelliseksi ilman mitään perusteluita, joten olet silloin valehtelija."
Olen todella pahoillani, mutta Sinä kuitenkin levität valheita Jumalan nimissä hänen luomakunnassa meidän kaikkien havaittavissa olevista asioista.
Uskosi kyllä vaikuttaa vahvalta, olettaen että esiinnyt täällä vakavissa mielin, etkä palstaa tahallasi provosoivana keskustelijana. Sellaisiakin valitettavasti on, kuten me kaikki tiedämme.
Jos todella elät elävässä uskossa, niin pelkään pahoin, että olet kuitenkin harhautunut uskomaan Jumalan luomakunnan ja siinä havaittavan ilmoituksen vastaisiin asioihin.
Palstalla esittämäsi väitteet halventavat Jumalan luomistyötä ja ne loukkaavat myös meitä, jotka uskomme Hänen todelliseen luomistyöhönsä ja todelliseen tapaansa toimia.
Jumalalla on suuri suunnitelma, josta on meille näkyvissä ainoastaan luomakunnan ilmoitus ja sekin ainoastaan niille, jotka pitävät mielensä ja sydämmensä avoinna Jumalan olevuuden mahdollisuudelle.
On kuitenkin selvää, että Jumala on älykkään suunnittelijan ja toimeksipanijan roolissa luonut kaiken sekä käynnistänyt evoluutiot ja ohjannut evoluutioita siihen suuntaan, että lopulta rikkaan ja monipuolisen luomakunnan eliölajien joukosta nousee Hänen oma kuvansa, tietoisuuden omaava ja rakkauteen kykenevä.
Lienee kommenteistani selvää, että itse olen hyvin pitkälle älykkään suunnittelun kannattaja ja että minulle tuo suunnittelija on Raamatun ilmoittama Jumala.
En ole ottanut osaa palstan väittelyihin, koska uskon, että evoluutio on "teknisesti" oikein. Se on työkalu, jolla Jumala on saanut meidät oleviksi. Kauniimpaa, häikäisevämpää ja lumoavampaa osoitusta Jumalan suuruudesta ei olekaan kuin Hänen luomakuntansa ja sen kehittyminen evoluution kautta. Toki Hänen ohjauksensa kautta ja Hänen suunnitelmaansa perustuen :) KIrjaimelliseen Raamatun sanaan uskovat henkilöt valitettavasti alentavat Jumalan luomakunnan ilmoituksen merkitystä ja aiheuttavat paljon ahdistusta ja kärsimystä niille, jotka eivät valheiden vuoksi kykene näkemään Jumalan todellista ilmoitusta. Näitä uhreja on valitettavan paljon kreationistien joukossa.
Kunnioitan evoluution tutkijoita, olivat he sitten ateisteja tai kristittyjä. He kuitenkin tekevät työtään rehellisesti. Kiinnostus Jumalan luoman maailmankaikkeuden ymmärtämiseen ja sen tutkimiseen annetyt äly ja tiede ovat Jumalan suuria lahjoja meille. Uskon vahvasti, että tiede ja ihmisen loppumaton tiedonjano ovat keskeisessä roolissa Jumalan suuressa suunnitelmassa.
Ateistien kanssa väittely ei kiinnosta minua yhtään, turhempaa ajanhukkaa ei olekaan. Jos ihminen sulkee Jumalan mielestään, se on valitettavaa, mutta uskon, että kunkin on itse löydettävä Jumalan kutsumus. Sinulla on kutsumus, mutta kutsumuksen lisäksi on oltava Jumalan tarkoittama vilpitön ja avoin mieli ottaa vastaan tuo kutsumus sellaisen kuin Hän on sen tarkoittanut vastaanotettavaksi.
Miksi Jumala on valinnnut havaitsemamme tavan evoluutuon kautta saattaa meidät tietoisuuteen Hänen olemassaolostansa? Emme tiedä vastauksia nyt, ehkä Jumala tulevaisuudessa, kun aika on kypsä saattaa meidät ymmärrykseen suuresta suunnitelmastaan.
On selvää, että otat Raamatun ilmoituksen kirjaimellisesti, mutta se ei ole suinkaan Jumalan tarkoitus. Raamatun ovat kirjoittaneet ihmiset kunkin aikakauden silloisella ymmärryksellä, mutta Raamatun keskeisin sanoma ja ilmoitus on kuitenkin Jumalasta. Raamatun kirjoittajat ovat ottaneet osia Jumalan ilmoituksesta vastaan ja kirjanneet ne oman näkemyksensä mukaisesti.
Toivon, että suhtaudut kirjoituksiini avoimella mielellä. Haluan vain ystävyydellä auttaa Sinua havaitsemaan Jumalasi todellisena ja todellisuudessa ilman harhautuneita uskomuksia Jumalan toiminnasta ja tarkoituksesta. Jumalan nimissä toimii paljon harhautuneita ihmisiä, jotka alhaisin vaikuttimin, yleisimmin rahan houkuttelimina, ohjaavat uskovia pois Jumalan todellisesta suunnitelmasta. Jumala ei toki hylkää heitäkään, sillä Jumala ymmärtää täydellisesti ihmismielen heikkoudet. Jumala ei tuomitse ketään suunnitelmassaan.
En aio tämän enempää asiasta keskustella tällä palstalla. Tarkoitukseni ei ollut loukata sinua Sepä Se. Ainoastaan halusin antaa pienen vihjeen Jumalan todellisesta tarkoituksesta :) Toivon, että suhtautuisit rehellisyydellä ja avoimin mielin Jumalan luomakuntaan ja sen tutkimukseen.
Siunausta ja hyvää kevään jatkoa! Keväässä ja alkavassa kesässä näkyy erityisen kauniilla tavalla Jumalan luomakunnan ilmoitus :) - tieteenharrastaja
"Minustako puhut? Missä kohtaa olen hylännyt Raamatun Jumalan ja Hänen todellisen sanomansa? Miksi haluat laittaa sanoja suuhuni, niinkuin olisit joku esikouluikäinen?"
Haluan silti säilyttää lapsenuskoni, mutta on asioita, joihin täytyy suhtautua aikuisen ymmärtämyksellä, rehellisyydellä ja vastuuntunnolla.
"Kutsuit minua epärehelliseksi ilman mitään perusteluita, joten olet silloin valehtelija."
Olen todella pahoillani, mutta Sinä kuitenkin levität valheita Jumalan nimissä hänen luomakunnassa meidän kaikkien havaittavissa olevista asioista.
Uskosi kyllä vaikuttaa vahvalta, olettaen että esiinnyt täällä vakavissa mielin, etkä palstaa tahallasi provosoivana keskustelijana. Sellaisiakin valitettavasti on, kuten me kaikki tiedämme.
Jos todella elät elävässä uskossa, niin pelkään pahoin, että olet kuitenkin harhautunut uskomaan Jumalan luomakunnan ja siinä havaittavan ilmoituksen vastaisiin asioihin.
Palstalla esittämäsi väitteet halventavat Jumalan luomistyötä ja ne loukkaavat myös meitä, jotka uskomme Hänen todelliseen luomistyöhönsä ja todelliseen tapaansa toimia.
Jumalalla on suuri suunnitelma, josta on meille näkyvissä ainoastaan luomakunnan ilmoitus ja sekin ainoastaan niille, jotka pitävät mielensä ja sydämmensä avoinna Jumalan olevuuden mahdollisuudelle.
On kuitenkin selvää, että Jumala on älykkään suunnittelijan ja toimeksipanijan roolissa luonut kaiken sekä käynnistänyt evoluutiot ja ohjannut evoluutioita siihen suuntaan, että lopulta rikkaan ja monipuolisen luomakunnan eliölajien joukosta nousee Hänen oma kuvansa, tietoisuuden omaava ja rakkauteen kykenevä.
Lienee kommenteistani selvää, että itse olen hyvin pitkälle älykkään suunnittelun kannattaja ja että minulle tuo suunnittelija on Raamatun ilmoittama Jumala.
En ole ottanut osaa palstan väittelyihin, koska uskon, että evoluutio on "teknisesti" oikein. Se on työkalu, jolla Jumala on saanut meidät oleviksi. Kauniimpaa, häikäisevämpää ja lumoavampaa osoitusta Jumalan suuruudesta ei olekaan kuin Hänen luomakuntansa ja sen kehittyminen evoluution kautta. Toki Hänen ohjauksensa kautta ja Hänen suunnitelmaansa perustuen :) KIrjaimelliseen Raamatun sanaan uskovat henkilöt valitettavasti alentavat Jumalan luomakunnan ilmoituksen merkitystä ja aiheuttavat paljon ahdistusta ja kärsimystä niille, jotka eivät valheiden vuoksi kykene näkemään Jumalan todellista ilmoitusta. Näitä uhreja on valitettavan paljon kreationistien joukossa.
Kunnioitan evoluution tutkijoita, olivat he sitten ateisteja tai kristittyjä. He kuitenkin tekevät työtään rehellisesti. Kiinnostus Jumalan luoman maailmankaikkeuden ymmärtämiseen ja sen tutkimiseen annetyt äly ja tiede ovat Jumalan suuria lahjoja meille. Uskon vahvasti, että tiede ja ihmisen loppumaton tiedonjano ovat keskeisessä roolissa Jumalan suuressa suunnitelmassa.
Ateistien kanssa väittely ei kiinnosta minua yhtään, turhempaa ajanhukkaa ei olekaan. Jos ihminen sulkee Jumalan mielestään, se on valitettavaa, mutta uskon, että kunkin on itse löydettävä Jumalan kutsumus. Sinulla on kutsumus, mutta kutsumuksen lisäksi on oltava Jumalan tarkoittama vilpitön ja avoin mieli ottaa vastaan tuo kutsumus sellaisen kuin Hän on sen tarkoittanut vastaanotettavaksi.
Miksi Jumala on valinnnut havaitsemamme tavan evoluutuon kautta saattaa meidät tietoisuuteen Hänen olemassaolostansa? Emme tiedä vastauksia nyt, ehkä Jumala tulevaisuudessa, kun aika on kypsä saattaa meidät ymmärrykseen suuresta suunnitelmastaan.
On selvää, että otat Raamatun ilmoituksen kirjaimellisesti, mutta se ei ole suinkaan Jumalan tarkoitus. Raamatun ovat kirjoittaneet ihmiset kunkin aikakauden silloisella ymmärryksellä, mutta Raamatun keskeisin sanoma ja ilmoitus on kuitenkin Jumalasta. Raamatun kirjoittajat ovat ottaneet osia Jumalan ilmoituksesta vastaan ja kirjanneet ne oman näkemyksensä mukaisesti.
Toivon, että suhtaudut kirjoituksiini avoimella mielellä. Haluan vain ystävyydellä auttaa Sinua havaitsemaan Jumalasi todellisena ja todellisuudessa ilman harhautuneita uskomuksia Jumalan toiminnasta ja tarkoituksesta. Jumalan nimissä toimii paljon harhautuneita ihmisiä, jotka alhaisin vaikuttimin, yleisimmin rahan houkuttelimina, ohjaavat uskovia pois Jumalan todellisesta suunnitelmasta. Jumala ei toki hylkää heitäkään, sillä Jumala ymmärtää täydellisesti ihmismielen heikkoudet. Jumala ei tuomitse ketään suunnitelmassaan.
En aio tämän enempää asiasta keskustella tällä palstalla. Tarkoitukseni ei ollut loukata sinua Sepä Se. Ainoastaan halusin antaa pienen vihjeen Jumalan todellisesta tarkoituksesta :) Toivon, että suhtautuisit rehellisyydellä ja avoimin mielin Jumalan luomakuntaan ja sen tutkimukseen.
Siunausta ja hyvää kevään jatkoa! Keväässä ja alkavassa kesässä näkyy erityisen kauniilla tavalla Jumalan luomakunnan ilmoitus :)Kiitos tästä puheenvuorosta. Se vastaa lähes täydellisesti omaakin uskoani sekä siitä nousevaa motivaatiota vastustaa Sepäsen kirjoitusten denialismin ja valheellisuuden myrkyttämää sanomaa. Hänen uskoaan, vaikka se eroaakin omastani, en tällä tahdo vastustaa, joskin kavahdan sen näkyviä hedelmiä.
Toivoisin sinun vaikuttavan palstalla laajemminkin, mutta ymmärrän myös halusi pysyä sivussa. - tieteenharrastaja
"Minustako puhut? Missä kohtaa olen hylännyt Raamatun Jumalan ja Hänen todellisen sanomansa? Miksi haluat laittaa sanoja suuhuni, niinkuin olisit joku esikouluikäinen?"
Siunausta ja hyvää kevään jatkoa! Keväässä ja alkavassa kesässä näkyy erityisen kauniilla tavalla Jumalan luomakunnan ilmoitus :)Sepä Se hoi, tuossä olisi Sola Scripturalla asiaa sinulle vastattavaksi.
- Sepä Se
Siunausta ja hyvää kevään jatkoa! Keväässä ja alkavassa kesässä näkyy erityisen kauniilla tavalla Jumalan luomakunnan ilmoitus :)"Olen todella pahoillani, mutta Sinä kuitenkin levität valheita Jumalan nimissä hänen luomakunnassa meidän kaikkien havaittavissa olevista asioista. "
Todista väitteesi. - Sepä Se
tieteenharrastaja kirjoitti:
Sepä Se hoi, tuossä olisi Sola Scripturalla asiaa sinulle vastattavaksi.
^ Eipä tuossa varsinaisia asia-argumentteja ole, silkkaa uskoa vaan. Kirjoittaja julkaisi oman uskonnollisen, naturalistien "manifestinsa." Uskoo ken tahtoo - kuten me kaikki tiedämme, mitään todisteita ei teillä ole.
Ja tietysti pelkurint avoin sanoi lähtevänsä palstalta ja lopettelevansa kirjoittelun, koska ei halunnut joutua vastaamaan palstalla esittämistään syytöksistään. Aivan kuten kaltaisiltasi evoluuteilta voikin odottaa. - tieteenharrastaja
Sepä Se kirjoitti:
"Olen todella pahoillani, mutta Sinä kuitenkin levität valheita Jumalan nimissä hänen luomakunnassa meidän kaikkien havaittavissa olevista asioista. "
Todista väitteesi.Voin toimia tässä Sola Scripturan silminnäkijätodistajana, koska olen tuosta asiasta täysin samaa mieltä. Luulen, että koko joukko muitakin löytyy.
Jos Raamattua ei ole osaston kirjakärryissä (oletko katsonut), niin jos äitisi voisi tuoda sen ensi sunnuntaina vierailupäivänä? Ja pyydä sen kokoinen kirja, että voit piilottaa sen niinkuin Papillonissa, ettei kukaan vaan varasta sitä.
>>Kannattelee kattoa ettei se romahda niskaamme, pyörittää tätä maapalloa ja tekee kaikkea!
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453136- 1082573
- 512561
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402228Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4801924- 1101881
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2521855Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91704Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151627R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241482