Islanninhevosvaellukselle ei-ennen-ratsastaneena

- onnistuukohan?

Hei!

Olen 27-vuotias nainen, joka ei ole koskaan ratsastanut eikä edes käynyt hevosen tai ponin selässä. Onko minulla silti mahdollisuus osallistua islanninhevosvaellukselle? Olen ymmärtänyt, että joissain paikoissa järjestetään vaelluksia, joille myös ihan aloittelija voi osallistua. Kuulostaakohan se ihan liian hurjalta hypätä hevosen selkään ja lähteä vaellukselle noin vain?

4

122

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuota noin... Minä en ole koskaan ollut vaellusratsastuksella enkä tiedä kuinka pitkiä etappeja aloittelijoilla on, mutta jos yksi väli kestää vaikka muutaman tunnin, sinulla saa olla todella hyvä lihaskunto jaloissa jos aiot kävellä vielä kun laskeudut satulasta. Useimmat ekakertalaiset vaappuvat kuin ankat jo puolen tunnin tai viimeistään tunnin ratsastuksen jälkeen vaikka hevonen vain kävelisi koko ajan.

Varminta tietoa saat jos soitat suoraan vaellusratsastusten järjestäjille ja kysyt asiaa suoraan heiltä. Mikäli vaelluksia järjestetään niinkin kokemattomille kuin ekakertalaisille, niin ei sitä osallistumista mikään estä, ja ammattinsa osaava opettaja osaa ottaa huomioon määrätyt siihen liittyvät asiat. Suosittelen kuitenkin, että oli vastaus sieltä mikä hyvänsä, kokeile ensin ihan tavallista irtotuntia, niin saat jonkinlaisen käsityksen siitä mitä on istua hevosen selässä. Jos huomaat toivovasi rullatuolia allesi tunnin jälkeen, ei vaellukselle kannata lähteä, koska se kestää hyvin todennäköisesti kauemmin kuin perus ratsastustunti.

Ratsastus on kuitenkin hieno harrastus, joten kannattaa ihmeessä ainakin kokeilla. Tervetuloa hevosten maailmaan! :)

• - onnistuukohan?

Kiitos vastauksestasi, lampinajadi! Kyselen tarkemmin järjestäjiltä ja pidän mielessä sen, että ainakaan mihinkään pitkälle vaellukselle ei aloittajana kannata lähteä! Olen kyllä hyväkuntoinen, mutta voi olla eri asia olla ekaa kertaa hevosen selässä, siinä varmasti löytää sellaisiakin lihaksia joita ei luullut olevankaan. :)

• Sisäreidet siinä yleensä eniten kipeytyvät. Kokemattomasta helposti tuntuu että hän putoaa, ja siksi hän puristaa hevosta jaloillaan tarpeettoman kovaa ja rentoutuu vasta kun jaloista loppuu puristusvoima. Aikuiset saattavat rentoutua nopeammin, en tiedä. Minulla ei ole koskaan ollut aikuistuntilaisia. Joka tapauksessa huolellinen venyttely ratsastuksen jälkeen illalla ja seuraavana aamuna auttaa ainakin jonkin verran.

• katherine

Iso osa issikkavalmennuksista on ihan jotain parin tunnin reissuja. Tämmöisille reissuille otetaan varsin usein aloitelijoitakin mukaan ja monet reissut on tarkoitettukin nimenomaan aloittelijoille.
      Tärkeää on vain kertoa tasonsa vaellusta varatessa.

Pitkälle (useiden tuntien) vaelluksille ei ihan kokemattomana kannata lähteä ym. syistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4271
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2155
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      12
      2127
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      48
      1694
    5. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1436
    6. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      30
      1423
    7. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1254
    8. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1221
    9. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      31
      1122
    10. Ota se joka eniten tulee lähelle ja yrittää

Neuvoksi jos on moni kiinnostunut. Silloin ei tarvitse arvuutella onko kiinnostunut. Näin se vaan menee. Nopeat syövät h
      Ikävä
      111
      927
    Aihe