Poni on 125 cm, hyväkuntoinen 7-v, suht. vankka. Menisin n.4-6 vk, yksi vapaapäivä. Hyppisin ponin tason mukaan. Olen kuullut että russien painoraja on 65 kg. Ja itse siis olen 165/55
Voinko ratsastaa russponilla?
7
87
Vastaukset
Mielestäni voit kyllä ratsastaa sillä. Hiukan pienehkö se on, mutta ei liian pieni vielä.
- katherine
Itse olen saman pituinen, muutaman kilon painavampi, enkä todellakaan nousisi enää noin pienen ponin selkään. Se tuntuisi eläinrääkkäykseltä.
Millään ponilla en ratsastaisi enää säännöllisesti.
Russit on yleensä sirompia kuin esim. shettikset ja itse ainakin pitäisin russilla painorajana jonkun 50kg ja pituusrajana ehkä 155cm. Varsinkin jos ratsastaa noin usein. Pitäisit 125cm russilla samat rajat kuin metrin korkuisella shettiksellä? Onhan russi melko siro, mutta se on kuitenkin sen verran isompi kuin shettis, että kantaisi hyvin aloittajan kokoisen ihmisen, varsinkin jos on vankempi rakenteeltaan kuten aloittaja mainitsi. Eipä silti, isompi poni olisi kyllä parempi, mutta siitä huolimatta aloittaja voisi russillakin vielä ratsastaa eikä olisi lähelläkään rääkkäystä.
Sinänsä olen sitä mieltä, että jos kuka hyvänsä alkaa miettiä voiko vielä ratsastaa tietyn kokoisella ponilla, se on itsessään jo merkki siitä, että on aika siirtyä isompiin.- lovetan98
poni-tytto.blogspot.fi
Mun blogi :) käykää kattomassa ja aktiivisia lukijoita ja kommentteja saa tulla laittamaan - esteponi98
Eläinrääkkäystä se nyt ainakaa ei oo, ja russit voi hyvin olla vankempiakin, ei kaikki oo niin siroja. Ja se russien painoraja on jotain 60-65kg, mun mielestä et ainakaan oo liian iso sillä menemään :)
- Jennaa98
Olet liian iso! Ainakin menemään noin usein!!
- 9+9
Enemmän kuin paino ja pituus ratkaisee ponin ja ratsastajan mittasuhteet toisiinsa. Jos jalkasi ovat niin pitkät, että alapohje roikkuu "tyhjän päällä" eikä enää ratsua vasten niin tarvitset isomman ratsun. Sinuna siirtyisin isompaan poniin tai pieneen hevoseen, mutta satunnaisessa ratsastuksessa kokoerosta ei vielä ole haittaa kun painoa sinulla ei kuitenkaan ole liikaa. Itse ratsastin 165cm:iin kasvetuani 155-175cm kokosilla hevosilla, vaikkakin painoin tuolloin vain sen 50kg. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3211263Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357467V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!813848Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1063799- 423298
Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.6113227Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳453106- 913088
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul322033Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul251785