Lahjaa korostetaan siksi koska lestadiolaisuudessa on hyvin tavallista sellainen opetus, jossa korostetaan että oikeus uskomiseen on ansaittava.
Esim.
- Saat uskoa, jos olet liikkeen johdon hyväksymä es.lestadiolainen.
- Saat uskoa, jos kaulailet (anteeksianoen) saarnaajia tietyin väliajoin
seurakunnan edessä. Eräs saarnaaja määritteli, että vuosi ja vuorokausi
on suurin sallittu aika anteeksianomisten välillä.
Jumalan sanan mukaisesti meidän on usdkottava jokaisen elämämme sekunnin ajan, - EÅPÄILEMÄTTÄ.
Ja jos tulee epäilyksiä, niin silloin on aika käsitellä tämä asia, miksi epäilee.
Tavanomaisin syy epäilyille on autuuden (uskomisen oikeuden) etsiminen Kristuksen (Jumalan lupausten) sijaan omasta itsestä, omista tekemisistä ja omista tekemättä jättämisistä.
Siksi on tärkeätä puhua joka päivä USKOSTA KRISTUKSEEN, ja lihan pois kuolettamisesta. Autuuden (uskomisen oikeuden) vääntäminen lihan toimenpiteillä, on yksi kamalampia omanvanhurskauden perkeleen petoksia.
Miksi? Siksi kun se tuntuu niin hyvältä, oikealta ja pyhältä, ettei sitä tajuta vaaralliseksi synniksi. Nämä lihan teot on pukeutuneet pyhityksen kaapuun,
ihminen joutuu pirun vangiksi, hän ei saa oikeutta vapoaasti uskoa siihen minkä Jumala on armosta lahjaksi meille luvannut oman kärsimisensä kuolemansa ja kuolleista ylösnousemisensa tähden.
Ihminen joka suostuu pirun orjana vanhurskauttamaan itseään omien tekemistensä voimalla, on langennut pois Kristuksesta, tietämättä tekevänsä raskasta syntiä pilkkaamalla Jumalaa joka ojentaa lahjaa, USKOLLA vastaanotettavaksi. JUmala ei tarjoa lahjaa pitkin hampain, vaan siksi koska hän räkästää sinua ja tahtoo pelastaa sinut kadotuksesta.
Jossakin viestiketjussa paheksuttiin lahjauskoa
68
124
Vastaukset
- tesa..
Lahjausko on hyvä sana kaikenikäisille uskoville (en tarkoita luonnolista ikää).
Vauvalta ei paljon odoteta, mutta aikuiselta odotetaan. On myös lahjaa saada kasvaa Kristuksen tuntemisessa.
On lahjaa saada astua Kristuksen opin alkeista kun hengellinen ikä edellyttää. Ja on lahjaa saada oppia kuuliaisuutta Kristukselle.
"Alistakaa jokainen ajatus Kristukselle kuuliaiseksi ja lyökää maahan jokainen järjen päätelmä joka nousee Kristuksen tuntemista vastaan".
"Tehkää kutsumisenne ja valintanne vahvaksi, niin ETTE KOSKAAN LANKEA."
Tässä lupauksessa armo ja Kristuksen tunteminen on kasvanut lapsen uskosta aikuiseksi uskoksi. Myös tämä on lahjauskoa.- teu.
"aloittajalle"
Ei se ollut juuri nuo sanat , joilla se tuotiin esiin Mutta kyllä niistä voi
totuuden vääntää ,näin se sanoi Vuosai ja 1 päivä .
Ei se ole määritelty missään ihmisen muistamisissa ei koskaan vaan
Ansio tos on jollakin mielessä , kuka maksaa palkan se on taatnankele
Mitä hyödytti ansion ansainta , Ei mitään vaan kaikki on mennyt hukkaan
nimittäin Jumala antaa Lahjaksi , ja sitä sanotaan Lahjavanhurkaúdeksi
siis sasmanlainen usko kuin Aabrahamkin sai Lahjaksi ,,miksi siksi kun
Hä'n uskoi ,vaikkei toivoa enää ollut ..
- muuttis
Aamen aamen! "Avaajalle"
Valitettavasti ov kiusaa jokaista kristittyjä. Jos sen kelkkaan istuu joutuu eksyksiin, on se niin lumoavaa.
Ylimmäinen enkeli ihastui itseensä, lankesi kauneuteensa ja tahtoi olla kuin Jumala. Sama henki langettaa ihmisiä joukkoonsa ajan loppuun asti. Nytkin ihmisen halu olisi olla päätään pitempi, puhtaampi ja jalompi muita taivaan tien kulkijoita. Ihmisparat piiskaavat ja ruoskivat itseään yhä tullakseen niinkuin tuo henki waatii. Aina paremmaksi, aina pyhemmäksi. Synnittömäksi. Kuin Jumala. Omaa itseä kiilloitetaan ihmeillä ja merkeillä. Kun kyllin kauas on kulkenut itsensä pyhittämisen tietä, alkaa jo uskoa olevansa täydellinen ja siten kelvollinen.
"Olkaa täydelliset, niinkuin minä olen täydellinen", sanoo Jeesus. vm
Kuinka ihminen voisi olla sellainen? Jumalalle ei kelpaa kuin 100% täydellinen - pyhä.
Uskon kautta, uskossa Herraan Jeesukseen, Hän lahjoittaa itsensä so oman pyhyytensä joka otetaan ja säilytetään uskolla.
Itse asiassa elämmekin Jumalan Pojan uskossa, emme omassamme.
Kun näin saa uskoa, sen omistaa - lahjana, ei tarvitse raataa tullakseen paremmaksi vaan jo on kelvollinen.
Tällöin saa olla vapaa ja siitä uskosta vuotavat kaikki hyvät tekomme, jotka ovatkin Jeesuksen tekoja.
Viimeisellä tuomiolla kaikki joutuvat Tuomarin eteen. Vain uskossa tehdyt teot tuottavat autuuden ja nehän eivät ole omia tekojamme. Uskovan epäonnistumisia ei huomioida, koska ne ovat upottettuja armon mereen. Kenellä ei ole kuollessaan elävää uskoa, hänet tuomitaan pahoista teoistaan ja yksi ainoa rikottu käsky riittää syyksi kadotukseen.
Jumala on kaikkivaltias. Hän on laatinut "marssijärjestyksen", eikä meiltä kysytä mielipidettä siitä. Ihminen on savea, ruohoa ja alistettu ajalliseen kuolemaan. Ihmisessä on kuitenkin henki, joka ei kuole, vaan elää ikuisesti. Ajassa on valittava paikka, missä sitä iankaikkisuuttaan viettää. Kaikki ovat kutsuttu.
Ylösnousemuksessa saamme ruumiin, joka on kuolematon.
Siis valitse elämä joka on Jeesuksessa Kristuksessa!- tesa..
"Pyhä edetköön pyhyyden tietä".
Täydellinen edetköön täydellisyyden tietä yms.
Uusi luomus Kristuksessa on täydellinen ja pyhä ja tästä etenemme vielä suurempaan täydellisyyteen ja pyhyyteen. Tätä nimitetään kasvamiseksi, "Kasvakaa armossa ja Kristuksen tuntemisessa".
"Minä olen Aja O, alku ja loppu." - muuttis
tesa.. kirjoitti:
"Pyhä edetköön pyhyyden tietä".
Täydellinen edetköön täydellisyyden tietä yms.
Uusi luomus Kristuksessa on täydellinen ja pyhä ja tästä etenemme vielä suurempaan täydellisyyteen ja pyhyyteen. Tätä nimitetään kasvamiseksi, "Kasvakaa armossa ja Kristuksen tuntemisessa".
"Minä olen Aja O, alku ja loppu."Uusi luomus Kristuksessa on täydellinen ja pyhä ja tästä etenemme vielä suurempaan täydellisyyteen ja pyhyyteen -tesa-
Kertoisitko miten se "vielä täydellisempi pyhyys" saavutetaan?
Kun uusi luomus, joka uskovassa asuu, on Jeesus Kristus itse Henkensä kautta ja on jo itsessään täydellisen Pyhä? - tesa..
muuttis kirjoitti:
Uusi luomus Kristuksessa on täydellinen ja pyhä ja tästä etenemme vielä suurempaan täydellisyyteen ja pyhyyteen -tesa-
Kertoisitko miten se "vielä täydellisempi pyhyys" saavutetaan?
Kun uusi luomus, joka uskovassa asuu, on Jeesus Kristus itse Henkensä kautta ja on jo itsessään täydellisen Pyhä?>Kertoisitko miten se "vielä täydellisempi pyhyys" saavutetaan?<
Vihne vastaa tähän hyvin, mutta vertaan vielä sinapinsiemen vertauksella.
Ensin tämä 100% täydellinen siemen on pienin kaikista siemenistä, ja lopulta siitä kasvaa puutarhan puista suurin jonka oksille taivaan linnut pesii.
Tällä pienen pienellä siemenellä on jo voima siirtää vuoria, joten voimme vain kuvitella voimaa kun se kasvaa täyteen mittaansa. - muuttis
Kantsii lukea Jaakobin kirjettä ajatuksen kanssa.
vihne ja tesa monesti sanotte, että vastustakaa paholaista niin se teistä pakenee ja niinhän Jaakob sanoo.
Ainakin Jaakob puhuu ylpeyden alkusynnistä, joka langetti ylimmän enkelin ja siitä hengestähän Eeva ja Adamkin lankesivat. Eli juuri sitä henkeä kristityn tulee vastustaa aina ja sama henki vaikuttaa usosta osattomassakin niin että hän luottaa itseensä, eikä nöyrry Jumalan tahtoon, joka on Jeesus Kristus hänen edestään.
Eipä turhaan ole varoitettu ylpeydestä, joka on vastakohta oikealle nöyryydelle, eikä tarkoita nöyristelyä ollenkaan.
Suosittelen Norvannon raamattukoulua jokaiselle. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Kantsii lukea Jaakobin kirjettä ajatuksen kanssa.
vihne ja tesa monesti sanotte, että vastustakaa paholaista niin se teistä pakenee ja niinhän Jaakob sanoo.
Ainakin Jaakob puhuu ylpeyden alkusynnistä, joka langetti ylimmän enkelin ja siitä hengestähän Eeva ja Adamkin lankesivat. Eli juuri sitä henkeä kristityn tulee vastustaa aina ja sama henki vaikuttaa usosta osattomassakin niin että hän luottaa itseensä, eikä nöyrry Jumalan tahtoon, joka on Jeesus Kristus hänen edestään.
Eipä turhaan ole varoitettu ylpeydestä, joka on vastakohta oikealle nöyryydelle, eikä tarkoita nöyristelyä ollenkaan.
Suosittelen Norvannon raamattukoulua jokaiselle.>vihne ja tesa monesti sanotte, että vastustakaa paholaista niin se teistä pakenee ja niinhän Jaakob sanoo. muuttis<
Kysynkin sinulta suoraan: Onko paholainen paennut?
Jos ei ole, niin olisi viisautta kysyä Jumalalta, miksi ei ole vaikka Sanasi lupaa sen.
Kasvaminen uskossa tarkoittaa myös sitä että tallaamme Kristuksen kanssa jokaisen elämäämme päästetyn vihollisen. Ja luokalle jääminen tarkoittaa sitä että vihollinen tallaa sinut, kävelee mennen tullen ylitsesi kuin katujyrä.
Jokainen koetus jonka voitat siirtää sinut seuraavalle luokalle, ja jokainen koetus jonka repuutat tarkoittaa uutta kierrosta erämaassa. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
>vihne ja tesa monesti sanotte, että vastustakaa paholaista niin se teistä pakenee ja niinhän Jaakob sanoo. muuttis<
Jos ei ole, niin olisi viisautta kysyä Jumalalta, miksi ei ole vaikka Sanasi lupaa sen.
Kasvaminen uskossa tarkoittaa myös sitä että tallaamme Kristuksen kanssa jokaisen elämäämme päästetyn vihollisen. Ja luokalle jääminen tarkoittaa sitä että vihollinen tallaa sinut, kävelee mennen tullen ylitsesi kuin katujyrä.
Jokainen koetus jonka voitat siirtää sinut seuraavalle luokalle, ja jokainen koetus jonka repuutat tarkoittaa uutta kierrosta erämaassa.Jatkan:
Erämaahan kuoli yli kaksi miljoonaa uskovaa, ja perille levon maahan pääsi ainoastaan 2 alkuperäistä lähtijää. Ne jotka kuolivat erämaahan, kuolivat tottelemattomuuden tähden.
Jumala on armossaan antanut uuden määräpäivän, "tämän päivän",
"jos tänä päivänä kuulet Hänen äänensä, niin älä silloin paaduta sydäntäsi".
(Hebr 4) - muuttis
tesa.. kirjoitti:
Jatkan:
Erämaahan kuoli yli kaksi miljoonaa uskovaa, ja perille levon maahan pääsi ainoastaan 2 alkuperäistä lähtijää. Ne jotka kuolivat erämaahan, kuolivat tottelemattomuuden tähden.
Jumala on armossaan antanut uuden määräpäivän, "tämän päivän",
"jos tänä päivänä kuulet Hänen äänensä, niin älä silloin paaduta sydäntäsi".
(Hebr 4)tesa..
7.11.2013 15:08
"Erämaahan kuoli yli kaksi miljoonaa uskovaa, ja perille levon maahan pääsi ainoastaan 2 alkuperäistä lähtijää. Ne jotka kuolivat erämaahan, kuolivat tottelemattomuuden tähden."
Kysytkö koskaan miksi he olivat tottelemattomia?
Eikö siksi, että vajosivat epäuskoon?
Luulivat oilevansa viisaampia kuin Jumala = ylpeys - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>vihne ja tesa monesti sanotte, että vastustakaa paholaista niin se teistä pakenee ja niinhän Jaakob sanoo. muuttis<
Jokainen koetus jonka voitat siirtää sinut seuraavalle luokalle, ja jokainen koetus jonka repuutat tarkoittaa uutta kierrosta erämaassa.Jokainen koetus jonka voitat siirtää sinut seuraavalle luokalle, ja jokainen koetus jonka repuutat tarkoittaa uutta kierrosta erämaassa. -tesa-
Kysyn sinulta tesa monennelleko luokalle sinä olet jo päässyt kilvoituksessasi?
Ja vastaan omasta kilvoituksestani suoraan, että joka aamu on armo uusi. Eli käyn sitä ensimäistä luokkaa yhä vain. eilisellä uskolla ei ole enää virkaa kuin ei armollakaan. Tästä käsin on pakko sanoa totuus kohdaltani. Ensimäinen luokka riittää minulle. Kiitos ja ylistys Herrani Jeesuksen! - tesa..
muuttis kirjoitti:
Jokainen koetus jonka voitat siirtää sinut seuraavalle luokalle, ja jokainen koetus jonka repuutat tarkoittaa uutta kierrosta erämaassa. -tesa-
Kysyn sinulta tesa monennelleko luokalle sinä olet jo päässyt kilvoituksessasi?
Ja vastaan omasta kilvoituksestani suoraan, että joka aamu on armo uusi. Eli käyn sitä ensimäistä luokkaa yhä vain. eilisellä uskolla ei ole enää virkaa kuin ei armollakaan. Tästä käsin on pakko sanoa totuus kohdaltani. Ensimäinen luokka riittää minulle. Kiitos ja ylistys Herrani Jeesuksen!Muuttis, en ole täällä kilpailemassa, enkä opettamassa, vaan olen itse oppimassa.
100% itsekkäistä syistä saadakseni itse oppia.
Pyhä henki opettaa sanaa niin paljon kun haluan kuunnella, mutta sitä mitä opitaan käytännössä on haettava kentältä jossa on vapaan tahdon omistavia ihmisiä. Opettelen sitä miten erilaisia ihmisiä lähestytään ja miten niille kannattaa puhua. Jokainen vastaus ja kysymys opettaa jotain sellaista mitä en voi oppia ilman teitä jotka osallistutte keskusteluun. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
Muuttis, en ole täällä kilpailemassa, enkä opettamassa, vaan olen itse oppimassa.
100% itsekkäistä syistä saadakseni itse oppia.
Pyhä henki opettaa sanaa niin paljon kun haluan kuunnella, mutta sitä mitä opitaan käytännössä on haettava kentältä jossa on vapaan tahdon omistavia ihmisiä. Opettelen sitä miten erilaisia ihmisiä lähestytään ja miten niille kannattaa puhua. Jokainen vastaus ja kysymys opettaa jotain sellaista mitä en voi oppia ilman teitä jotka osallistutte keskusteluun.Jo kysyessäni arvasin että kierrät tämän kysymyksen: "Jokainen koetus jonka voitat siirtää sinut seuraavalle luokalle, ja jokainen koetus jonka repuutat tarkoittaa uutta kierrosta erämaassa. -tesa-
Kysyn sinulta tesa monennelleko luokalle sinä olet jo päässyt kilvoituksessasi?" - 5+7#
tesa.. kirjoitti:
Jokainen koetus jonka voitat siirtää sinut seuraavalle luokalle, ja jokainen koetus jonka repuutat tarkoittaa uutta kierrosta erämaassa.Tässähän joutuu tuntemaan itsensä maan matoseksi. Jeesuksen tie oli vaiva ja ahdistus, eikä meille ole sen enempää luvassa
Sinulla on huimia ajatuksia uskosta ja niitä on hauska seurata. Toisaalta niiden oleminen niin kovin kaukana omista ajatuksista, tekee ymmärtämisen välillä todella vaikeaksi.
Oletko omasta mielestäsi jossain vaiheessa valmis astumaan johonkin seurakunnan virkaan, tai johonkin palveluksen työhön jossa voisit olla myös muille hyödyksi. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Jo kysyessäni arvasin että kierrät tämän kysymyksen: "Jokainen koetus jonka voitat siirtää sinut seuraavalle luokalle, ja jokainen koetus jonka repuutat tarkoittaa uutta kierrosta erämaassa. -tesa-
Kysyn sinulta tesa monennelleko luokalle sinä olet jo päässyt kilvoituksessasi?"Muuttis, voin kyllä vastata, mutta vastaus olisi samanlainen kun vastasin sinulle seurakuntayhteydestä. Siihenkin vastasit "syvä huokaus."
- tesa..
5+7# kirjoitti:
Tässähän joutuu tuntemaan itsensä maan matoseksi. Jeesuksen tie oli vaiva ja ahdistus, eikä meille ole sen enempää luvassa
Sinulla on huimia ajatuksia uskosta ja niitä on hauska seurata. Toisaalta niiden oleminen niin kovin kaukana omista ajatuksista, tekee ymmärtämisen välillä todella vaikeaksi.
Oletko omasta mielestäsi jossain vaiheessa valmis astumaan johonkin seurakunnan virkaan, tai johonkin palveluksen työhön jossa voisit olla myös muille hyödyksi.5 7 lle.
Olen valmis astumaan palvelukseen, ja olen monta kertaa saanutkin olla niissä mukana. Tällä hetkellä olen koulussa oppimassa seuraavaan tehtävään.
Kysyn aina Jumalalta mikä on Hänen suunitelmansa ja tarkoitus elämälleni, ja tällä hetkellä Jumala on antanut näyksi opetella vanhurskautta ja vapautta. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
5 7 lle.
Olen valmis astumaan palvelukseen, ja olen monta kertaa saanutkin olla niissä mukana. Tällä hetkellä olen koulussa oppimassa seuraavaan tehtävään.
Kysyn aina Jumalalta mikä on Hänen suunitelmansa ja tarkoitus elämälleni, ja tällä hetkellä Jumala on antanut näyksi opetella vanhurskautta ja vapautta."Kysyn aina Jumalalta mikä on Hänen suunitelmansa ja tarkoitus elämälleni, ja tällä hetkellä Jumala on antanut näyksi opetella vanhurskautta ja vapautta" -tesa-
Sinun tuleekin olla kuuliainen tuolle neuvolle.
Minä kun olen lukenut monia viestejäsi, joissa olet vakuutellut ettei sinulla ole lihaa, josta nousee kaikki kiusaukset ja himot. Ilman liharuumista ei niitä olekkaan, mutta siitä pääsee irti kokonaan vasta kun saamme jättää matkasauvan viimeisen virran rannalle.
Siksi sinun tuleekin pyytää saada Jeesuksen vanhurskaus, jonka saa lahjaksi uskon kautta. Siitä ei puutu mitään. Siitä seuraa myös vapaus. - tesa..
muuttis kirjoitti:
"Kysyn aina Jumalalta mikä on Hänen suunitelmansa ja tarkoitus elämälleni, ja tällä hetkellä Jumala on antanut näyksi opetella vanhurskautta ja vapautta" -tesa-
Sinun tuleekin olla kuuliainen tuolle neuvolle.
Minä kun olen lukenut monia viestejäsi, joissa olet vakuutellut ettei sinulla ole lihaa, josta nousee kaikki kiusaukset ja himot. Ilman liharuumista ei niitä olekkaan, mutta siitä pääsee irti kokonaan vasta kun saamme jättää matkasauvan viimeisen virran rannalle.
Siksi sinun tuleekin pyytää saada Jeesuksen vanhurskaus, jonka saa lahjaksi uskon kautta. Siitä ei puutu mitään. Siitä seuraa myös vapaus.Muuttis, en ole kertaakaan sanonut ettei olisi kiusauksia, olihan Jeesuskin kaikessa kiusattu. Uudestisyntyneenä olen syntynyt Jumalasta, samasta siemenestä josta Jeesus syntyi.
Jos pystyt sanomaan yhdenkin synnin, edes pienen pienen ajatuksissa tapahtuvan, niin vien senkin synnin ristille. Jumala on sanassaan luvannut tutkia salatuimmatkin ajatukseni, ja Pyhä henki paljastaa jos on jotain mikä ei kestä Jumalan edessä.
Aina kun Pyhä Henki paljastaa yhdenkin pimeän kohdan sisältäni, niin vien sen ristille ja myös kysyn Jumalalta miksi synti sai otteen. Sen jälkeen Pyydän Jumalan vihaa hakkaamaan kappaleiksi ne kotijumalat ja sytyttämään niiden alttarit tuleen. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
Muuttis, en ole kertaakaan sanonut ettei olisi kiusauksia, olihan Jeesuskin kaikessa kiusattu. Uudestisyntyneenä olen syntynyt Jumalasta, samasta siemenestä josta Jeesus syntyi.
Jos pystyt sanomaan yhdenkin synnin, edes pienen pienen ajatuksissa tapahtuvan, niin vien senkin synnin ristille. Jumala on sanassaan luvannut tutkia salatuimmatkin ajatukseni, ja Pyhä henki paljastaa jos on jotain mikä ei kestä Jumalan edessä.
Aina kun Pyhä Henki paljastaa yhdenkin pimeän kohdan sisältäni, niin vien sen ristille ja myös kysyn Jumalalta miksi synti sai otteen. Sen jälkeen Pyydän Jumalan vihaa hakkaamaan kappaleiksi ne kotijumalat ja sytyttämään niiden alttarit tuleen.Mistä sinun kiusauksesi tulevat?
Raamattu sanoo, että itse itsessänne olette ahdingossa, teitä kiusaa oma himonne tms
Raamattu sanoo että maailma, perkele ja oma liha kiusaa.
Ylpeys, ahneus, kateus, oma kunnia jne. Lihasta nuo nousevat. Omasta lihasta. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Mistä sinun kiusauksesi tulevat?
Raamattu sanoo, että itse itsessänne olette ahdingossa, teitä kiusaa oma himonne tms
Raamattu sanoo että maailma, perkele ja oma liha kiusaa.
Ylpeys, ahneus, kateus, oma kunnia jne. Lihasta nuo nousevat. Omasta lihasta.>Raamattu sanoo että maailma, ******* ja oma liha kiusaa.<
Näin raamattukin sanoo.
Tästä kaikesta Paavali opettaa riisumaan sen päältään ja myös pyytää kuolettamaan nämä Hengen avulla.
Kun teemme näin, eli emme anna näiden elää silloin niitä ei ole. Jos emme valvo ja annamme lihallisuuden nousta, niin emme silloin ole riisumassa tai kuolettamassa niitä, päinvastoin silloin olemme ruokkimassa lihallisuutta.
Ps. Sinulle Jumala on antanut opettajan kutsumuksen, yksi viidestä kutsumuksesta.
Opettajan vahvuuksia on tehdä kysymyksiä ja kestää sitä että itseltä kysytään.
Varmaan tiedätkin kutsumuksesi, mutta kerron tämän vahvistuksena koska se on lahja jonka Jumala on antanut sinulle.
Oisiko tuo sitä, mitä Jeesus sanoi Pietarille:
Joh 21: 18. Totisesti, totisesti sanon minä sinulle: kuin sinä olit nuori, niin sinä vyötit itses ja menit, kuhunkas tahdoit; mutta kuin vanhenet, niin sinä ojennat kätes, ja toinen vyöttää sinun, ja vie, kuhunka et sinä tahdo.
Vauvajeesus kulkee sinne minne ihminen Hänet vie, mutta aikuiseksi kasvettuaan Hän vie ihmistä minne itse tahtoo, jos ihminen siihen suostuu.- Jeesus on tie
HÄN - (Jeesus) - VIE, - kyllä, juuri näin.
Ef. 4:1-16
Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
- kaikessa nöyryydessä
- ja hiljaisuudessa
- ja pitkämielisyydessä
- kärsien toinen toistanne rakkaudessa
- ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
- yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
- yksi Herra,
- yksi usko,
- yksi kaste;
- yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
***) Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille." Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin? Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, ...
- muutamat apostoleiksi,
- toiset profeetoiksi,
- toiset evankelistoiksi,
- toiset paimeniksi ja opettajiksi,
- tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen ...
***) ... uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, ...
... ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa; ...
xxxxxxxxxxxxxx
***) ... vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta koko ruumis, yhteen
liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
xxxxxxxxxxxxxx
Kristinuskossa ei siis kukaan podaa omaa itseään, ei kilpaile tietämisestään ja osaamisestaan toisten kanssa, ei harjoita individualismia, vaan Kristuksen rakkaudessa yhdeksi tulleina rakennamme yhteistä seurakuntaa, joka on Kristuksen ruumis.
—1. individualismi (< lat.), Yhteiskunnallinen ja filos. katsomus, joka tähdentää yksilön, yksityisen ihmisen ja hänen omalaatuisuutensa arvoa, vaatii hänelle vapautta sos. ja henkisestä sidonnaisuudesta ja kieltää yhteiskunnalta oikeuden pakottaa yksilö alistumaan sen palvelijaksi. Vastakohta: kollektivismi. - muuttis
Jeesus on tie kirjoitti:
HÄN - (Jeesus) - VIE, - kyllä, juuri näin.
Ef. 4:1-16
Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
- kaikessa nöyryydessä
- ja hiljaisuudessa
- ja pitkämielisyydessä
- kärsien toinen toistanne rakkaudessa
- ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
- yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
- yksi Herra,
- yksi usko,
- yksi kaste;
- yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
***) Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille." Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin? Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, ...
- muutamat apostoleiksi,
- toiset profeetoiksi,
- tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen ...
***) ... uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, ...
... ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa; ...
xxxxxxxxxxxxxx
***) ... vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta koko ruumis, yhteen
liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
xxxxxxxxxxxxxx
Kristinuskossa ei siis kukaan podaa omaa itseään, ei kilpaile tietämisestään ja osaamisestaan toisten kanssa, ei harjoita individualismia, vaan Kristuksen rakkaudessa yhdeksi tulleina rakennamme yhteistä seurakuntaa, joka on Kristuksen ruumis.
—1. individualismi (< lat.), Yhteiskunnallinen ja filos. katsomus, joka tähdentää yksilön, yksityisen ihmisen ja hänen omalaatuisuutensa arvoa, vaatii hänelle vapautta sos. ja henkisestä sidonnaisuudesta ja kieltää yhteiskunnalta oikeuden pakottaa yksilö alistumaan sen palvelijaksi. Vastakohta: kollektivismi.Joh 21: 18. Totisesti, totisesti sanon minä sinulle: kuin sinä olit nuori, niin sinä vyötit itses ja menit, kuhunkas tahdoit; mutta kuin vanhenet, niin sinä ojennat kätes, ja toinen vyöttää sinun, ja vie, kuhunka et sinä tahdo."
Muistelen että siellä sanotaan Jeesuksen näillä sanoilla ilmaisseen Pietarille millä tavoin hän tulee kohtaamaan kuoleman. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Joh 21: 18. Totisesti, totisesti sanon minä sinulle: kuin sinä olit nuori, niin sinä vyötit itses ja menit, kuhunkas tahdoit; mutta kuin vanhenet, niin sinä ojennat kätes, ja toinen vyöttää sinun, ja vie, kuhunka et sinä tahdo."
Muistelen että siellä sanotaan Jeesuksen näillä sanoilla ilmaisseen Pietarille millä tavoin hän tulee kohtaamaan kuoleman.Jeesuksen sanomana oli: "seuraa sinä minua"
Toinen otetaan pois marttyyrinä ja toinen voi olla täällä siihen asti että Jeesus tulee.
Jokaisella meillä on oma kutsumisemme, mutta Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa kasvamista näin kun Vihne sanoo.
21:18 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."
21:19 Mutta sen hän sanoi antaakseen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla Pietari oli kirkastava Jumalaa. Ja tämän sanottuaan hän lausui hänelle: "Seuraa minua."
21:20 Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"
21:21 Kun Pietari hänet näki, sanoi hän Jeesukselle: "Herra, kuinka sitten tämän käy?"
21:22 Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."
21:23 Niin semmoinen puhe levisi veljien keskuuteen, ettei se opetuslapsi kuole; mutta ei Jeesus sanonut hänelle, ettei hän kuole, vaan: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee?"
- tesa..
Ja hän antoi
- muutamat apostoleiksi,
- toiset profeetoiksi,
Jokaisen uskovan rinnassa sykkii sydän joka on joku näistä viidestä palveluvirasta.
Apostolin vahvuus on synnyttää uusia seurakuntia ja löytää oikeat henkilöt jatkamaan tehtävää. Heikkous on antaa tilaa kun Kristus saa otteen.
Profeetan vahvuus on nähdä kokonaisuus ja toimia neuvonanatajana.
Heikkous on unohtaa että ihminen on välissä.
Evankelistan vahvuus on lähestyä niitä jotka eivät vielä tunne Kristusta ja heikkous evankelioida niitäkin jotka ovat jo uskossa.
Paimenien vahvuus on pitää lauma kasassa ja mennä pois jääneen perään.
Heikkous on paimentaa myös vuohia jotka syövät lampaiden ravinnon.
Opettajan vahvuus on opettaa tuntemaan Kristuksen tuntemista kaikilla osa-alueilla. Heikkous on opettaa niitäkin jotka eivät halua kasvaa uskossaan.- muuttis
tesa se unohtaa että vain Kristus on täydellinen, me emme ole ja siksi tarvitsemme Kristusta joka päivä. Maan päällä ei ole yhtään täydellistä evankelistaa, profeettaa tai paimenta - itsessään. Eikä ainoatakaan ihmistä ylipäätään - itsessään.
- tesa..
muuttis kirjoitti:
tesa se unohtaa että vain Kristus on täydellinen, me emme ole ja siksi tarvitsemme Kristusta joka päivä. Maan päällä ei ole yhtään täydellistä evankelistaa, profeettaa tai paimenta - itsessään. Eikä ainoatakaan ihmistä ylipäätään - itsessään.
>- tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön,..
- *sisar*
Shalom...
Kaikki on JEESUKSESSA.
Runsain siunauksin.... - oppiakin on
Pietarille sanonta..vie sinne mihin et tahdo.... kertoo Pietarin vankeudesta ja kuolemasta.
Ei Jumala mihinkään ketään väkisin vie. - oppiakin olisi
Ei ollut kyse lahjauskon pahksumisesta, vaan sen itsestäänselvyyden hokemisesta.
Siinä on iso ero.
jos joku kävelee, tuskin hokee kaiken aikaa...lahjajalat lahjajalat..jne.
tästä oli kysymys.
Parempi olis alkaa hokea sitä, mitä sillä ymmärretään sillä lahjauskolla.
Kun Jeesus huusi eräässä hetkessä mm; "joka janoaa, tulkoon ja juokoon..." niin mitä muuta tässä asiassa mahtaa olla kuin se paljon hoettu lahjausko ja yksinarmo ..?- Tee parannus
Tee parannus, ja usko evankeliumi. Elät edelleen katumattomana, paatuneella omallatunnolla.
- tesa..
>Ei ollut kyse lahjauskon pahksumisesta, vaan sen itsestäänselvyyden hokemisesta.<
"Usko tulee kuulemisesta, ja kuulo Kristuksen sanasta."
Jos sinä "oppiakin olisi" esim. sairastuisit, niin etkö sinä etsisi kaikki raamatunkohdat jotka lupaavat parantumisen ja alkaisi julistamaan Jumalan sanaa päällesi.
Jatkaisit julistusta vaikka ne tuntuisi itsestäänselvältä. Joka päivä uudelleen ja uudelleen. "Jeesus kantoi sairauteni", "Hänen haavoissaan minut on parannettu", "olet lääke minun ruumiilleni" yms. Jatkaisit kunnes saat terveytesi takaisin.
"Julistettua sanaa seuraa ihmeet ja merkit". - oppi on
tesa.. kirjoitti:
>Ei ollut kyse lahjauskon pahksumisesta, vaan sen itsestäänselvyyden hokemisesta.<
"Usko tulee kuulemisesta, ja kuulo Kristuksen sanasta."
Jos sinä "oppiakin olisi" esim. sairastuisit, niin etkö sinä etsisi kaikki raamatunkohdat jotka lupaavat parantumisen ja alkaisi julistamaan Jumalan sanaa päällesi.
Jatkaisit julistusta vaikka ne tuntuisi itsestäänselvältä. Joka päivä uudelleen ja uudelleen. "Jeesus kantoi sairauteni", "Hänen haavoissaan minut on parannettu", "olet lääke minun ruumiilleni" yms. Jatkaisit kunnes saat terveytesi takaisin.
"Julistettua sanaa seuraa ihmeet ja merkit".Niin teinkin kun olin vielä lapsi Kristyuksessa, nyt minulle riittää kun sanon kuin Pietari, Herra sinä tiedät kaikki !
Jumala kyllä tietää tekstinsä eikä minun tarvitse kiusata Häntä niiden muistuttamisella.
Saatan olla melkoisen koeteltu näillä alueilla viimeiset parikymmentä vuotta. - parannus on tehty ja
Tee parannus kirjoitti:
Tee parannus, ja usko evankeliumi. Elät edelleen katumattomana, paatuneella omallatunnolla.
Olen uudestisyntynyt pian viiskyt vuotta sitten, eli parannus on kyllä tehty ja paljon muutakin aiheen piirissä.
Voisit sen sijaan selitttää miten lahjausko ja Jeesuksen sana edellisen viestini mukaan menee.
Mitä siinä onmeille opiksija elämäksi? - muuttis
oppi on kirjoitti:
Niin teinkin kun olin vielä lapsi Kristyuksessa, nyt minulle riittää kun sanon kuin Pietari, Herra sinä tiedät kaikki !
Jumala kyllä tietää tekstinsä eikä minun tarvitse kiusata Häntä niiden muistuttamisella.
Saatan olla melkoisen koeteltu näillä alueilla viimeiset parikymmentä vuotta.=D
- muuttisko se siin
muuttis kirjoitti:
=D
######
O=O
v
====
||
--------
§ §
L L - ei toimi ei
muuttisko se siin kirjoitti:
######
O=O
v
====
||
--------
§ §
L Lei toimi näköjään !
- Tee parannus
parannus on tehty ja kirjoitti:
Olen uudestisyntynyt pian viiskyt vuotta sitten, eli parannus on kyllä tehty ja paljon muutakin aiheen piirissä.
Voisit sen sijaan selitttää miten lahjausko ja Jeesuksen sana edellisen viestini mukaan menee.
Mitä siinä onmeille opiksija elämäksi?Ei ole tehty parannusta. Pelastuksesi perusta on omavanhurskaus.
Jeesus on tie, ja liha ei oo mittää.
Miluummin kokonaan poissa avauksistani niin tesa kuin sinäkin. Ei mitään annettavaa kristityille. - muuttis
muuttisko se siin kirjoitti:
######
O=O
v
====
||
--------
§ §
L LValitettavasti en hoksaa sanomasi sisältöä :-)
- liha alennuksessa
Tee parannus kirjoitti:
Ei ole tehty parannusta. Pelastuksesi perusta on omavanhurskaus.
Jeesus on tie, ja liha ei oo mittää.
Miluummin kokonaan poissa avauksistani niin tesa kuin sinäkin. Ei mitään annettavaa kristityille.Kovin siihen lihaasi ottaa joka tapauksessa vaikka ei se mittää olekkaa!
Onkohan nyt rakennus riitautunut itsensä kanssa. - Itsepetoksesa elävät
oppi on kirjoitti:
Niin teinkin kun olin vielä lapsi Kristyuksessa, nyt minulle riittää kun sanon kuin Pietari, Herra sinä tiedät kaikki !
Saatan olla melkoisen koeteltu näillä alueilla viimeiset parikymmentä vuotta.Jumala tietää tekstinsä. SE ei auta ketään vaikka Jumala tietää! Sitä vaan ihmettelen miksi tämä yksi henkilö kolisee kuin tynnyri, vaikka ei tiedä mitään Jumalan teksteistä.
Jumala on antanut - meille - pelastavan evankeliumin, - ei itselleen.
Meidän on turha keskustella sellaisten ihmisten kanssa pelastukseen liittyvistä asioista, joille oma minä kaikkine toimintoineen on sekä vanhurskauttava, että pyhittävä tekijä. Tämähän on sama usko kuin jumalattomillakin on, - vain uskonnollisuuden kaapuun puettuna.
Tehkää parannus, uskokaa evankeliumi! - Kuolkaa siis pois -, että Jeesus saisi elää teissä. - niin että
Itsepetoksesa elävät kirjoitti:
Jumala tietää tekstinsä. SE ei auta ketään vaikka Jumala tietää! Sitä vaan ihmettelen miksi tämä yksi henkilö kolisee kuin tynnyri, vaikka ei tiedä mitään Jumalan teksteistä.
Jumala on antanut - meille - pelastavan evankeliumin, - ei itselleen.
Meidän on turha keskustella sellaisten ihmisten kanssa pelastukseen liittyvistä asioista, joille oma minä kaikkine toimintoineen on sekä vanhurskauttava, että pyhittävä tekijä. Tämähän on sama usko kuin jumalattomillakin on, - vain uskonnollisuuden kaapuun puettuna.
Tehkää parannus, uskokaa evankeliumi! - Kuolkaa siis pois -, että Jeesus saisi elää teissä.Joo tuo on jo kuultu sata kertaa, kerro jotain missä on jotain ASIAA ja joka liittyy aiheisiin edes sivuavasti !
Tiesitkö että tämä on julkinen KESKUSTELUPALSTA jossa aiheena on jokin ASIA, ei keskustelijat.
Jos tämä oli uusi tieto herra tietämättömälle niin varmaan tulevaisuus on sitten jo kirkkaampi. - tesa..
oppi on kirjoitti:
Saatan olla melkoisen koeteltu näillä alueilla viimeiset parikymmentä vuotta.>Niin teinkin kun olin vielä lapsi Kristyuksessa, nyt minulle riittää kun sanon kuin Pietari, Herra sinä tiedät kaikki ! kirj: oppi on<
Menipä mielenkiintoiseksi, sitten sinulla on varmaan jotain opetettavaa minulle.
Tiedän että Jumalan Sana lupaa: "Ennen kuin edes pyydätte Herra jo rientää vastaamaan." Tätä en ole kuitenkaan saanut vielä lihaksi omassa elämässäni.
Joudun jatkuvasti anomaan ja odottamaan kärsivällisesti kunnes saan pyytämäni. Tiedän että saan kaiken pyytämäni, ja tiedän että pyyntöni lähtee heti taivaasta liikkeelle, mutta vihollinen vastustaa ja joudun odottamaan joskus pitkiäkin aikoja.
Sananlaskut 8
17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat,
ne, jotka etsivät, löytävät minut.
18 Minun kanssani tulevat rikkaus ja kunnia,
ehtymätön vauraus ja suuri siunaus.
Jumalan sana lupaa ehtymättömän vaurauden, joten uskon sinua.
Taskussa pitäisi olla taivaan pankkikortti jossa ei ole nostorajaa. vingautan vain korttia ja saan kaiken mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitsen.
"Kaikki mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan on jo annettu, mutta SAATTE sen Kristuksen tuntemisen mukaan.
Minulla ei kuitenkaan vielä ole tällaista korttia (ehtymätöntä vaurautta), joten joudun anomaan ja pyytämään mitä ikinä elämääni tarvitsen. "Anokaa että ilonne olisi täydellinen".
Mooseksesta sanotaan 120 vuotiaana: "Hänen silmänsä ei ollut hämärtynyt eikä ruumis heikentynyt". 120 vuotiaana nuoren miehen voimissa, joten minulla on vielä paljon opittavaa. Ehkä sinä joka "et ole enää lapsi" osaisit opettaa minua. Miten olet päässyt siihen ettei sinun tarvitse enää julistaa Jumalan sanaa elämääsi.
"Saatan olla melkoisen koeteltu näillä alueilla viimeiset parikymmentä vuotta."
Minäkin olen melkoisen koeteltu näillä alueilla viimeiset 20 vuotta. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
>Niin teinkin kun olin vielä lapsi Kristyuksessa, nyt minulle riittää kun sanon kuin Pietari, Herra sinä tiedät kaikki ! kirj: oppi on<
Menipä mielenkiintoiseksi, sitten sinulla on varmaan jotain opetettavaa minulle.
Tiedän että Jumalan Sana lupaa: "Ennen kuin edes pyydätte Herra jo rientää vastaamaan." Tätä en ole kuitenkaan saanut vielä lihaksi omassa elämässäni.
Joudun jatkuvasti anomaan ja odottamaan kärsivällisesti kunnes saan pyytämäni. Tiedän että saan kaiken pyytämäni, ja tiedän että pyyntöni lähtee heti taivaasta liikkeelle, mutta vihollinen vastustaa ja joudun odottamaan joskus pitkiäkin aikoja.
Sananlaskut 8
Taskussa pitäisi olla taivaan pankkikortti jossa ei ole nostorajaa. vingautan vain korttia ja saan kaiken mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitsen.
"Kaikki mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan on jo annettu, mutta SAATTE sen Kristuksen tuntemisen mukaan.
Minulla ei kuitenkaan vielä ole tällaista korttia (ehtymätöntä vaurautta), joten joudun anomaan ja pyytämään mitä ikinä elämääni tarvitsen. "Anokaa että ilonne olisi täydellinen".
Mooseksesta sanotaan 120 vuotiaana: "Hänen silmänsä ei ollut hämärtynyt eikä ruumis heikentynyt". 120 vuotiaana nuoren miehen voimissa, joten minulla on vielä paljon opittavaa. Ehkä sinä joka "et ole enää lapsi" osaisit opettaa minua. Miten olet päässyt siihen ettei sinun tarvitse enää julistaa Jumalan sanaa elämääsi.
Minäkin olen melkoisen koeteltu näillä alueilla viimeiset 20 vuotta.Koska sinä olet jo aikuinen, niin kysyn sinulta käytännön ohjeita.
Minä olen juuri rakentanut talon kansallispuistoon, saareen joka on suurien vesien takana. Haluaisin muuttaa sinne asumaan, mutta Herra on sanonut että Hän haluaa tehdä minusta kirkkaan tähden eikä Hän halua piilottaa minua sinne.
Omaisuuteni riittäisi asumaan siellä saaressa lopun elämääni, mutta jos minun tarvitsee kulkea sieltä ihmistenilmoille, niin tarvitsen hyvän veneen, hyvän auton, kakkosasunnon kaupungista yms.
Tähän joudun anomaan viisautta ja myös toimeentuloa. Tarvitsen herrojen tulot jos menen kohti näkyä jonka Jumala on antanut, mutta jos jättäydyn elämään saaressa vaatimattomasti niin en tarvitse mitään.
Mitä muuta voin tehdä kuin julistaa elämääni Jumalan viisautta, joudun anomaan kunnes saan pyytämäni. Sanot: "Jumala kyllä tietää tekstinsä eikä minun tarvitse kiusata Häntä niiden muistuttamisella."
Usko tulee kuulosta, joten joudun hokemaan Jumalan Sanaa korvilleni, kunnes usko kasvaa täyteen mittaansa. Ei hokeminen Jumalaa kiusaa.
"Joka uskoo, sille kaikki on mahdollista". - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>Niin teinkin kun olin vielä lapsi Kristyuksessa, nyt minulle riittää kun sanon kuin Pietari, Herra sinä tiedät kaikki ! kirj: oppi on<
Sananlaskut 8
Minäkin olen melkoisen koeteltu näillä alueilla viimeiset 20 vuotta."Tätä en ole kuitenkaan saanut vielä lihaksi omassa elämässäni."-tesa-
Takerruin tähän lauseeseesi, kun se on ristiriidassa monien viestiesi kanssa, joissa olet yrittänyt vakuuttaa ettei sinulla ole enää lihaa. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
Koska sinä olet jo aikuinen, niin kysyn sinulta käytännön ohjeita.
Minä olen juuri rakentanut talon kansallispuistoon, saareen joka on suurien vesien takana. Haluaisin muuttaa sinne asumaan, mutta Herra on sanonut että Hän haluaa tehdä minusta kirkkaan tähden eikä Hän halua piilottaa minua sinne.
Omaisuuteni riittäisi asumaan siellä saaressa lopun elämääni, mutta jos minun tarvitsee kulkea sieltä ihmistenilmoille, niin tarvitsen hyvän veneen, hyvän auton, kakkosasunnon kaupungista yms.
Tähän joudun anomaan viisautta ja myös toimeentuloa. Tarvitsen herrojen tulot jos menen kohti näkyä jonka Jumala on antanut, mutta jos jättäydyn elämään saaressa vaatimattomasti niin en tarvitse mitään.
Mitä muuta voin tehdä kuin julistaa elämääni Jumalan viisautta, joudun anomaan kunnes saan pyytämäni. Sanot: "Jumala kyllä tietää tekstinsä eikä minun tarvitse kiusata Häntä niiden muistuttamisella."
Usko tulee kuulosta, joten joudun hokemaan Jumalan Sanaa korvilleni, kunnes usko kasvaa täyteen mittaansa. Ei hokeminen Jumalaa kiusaa.
"Joka uskoo, sille kaikki on mahdollista".Jatkan vielä:
Toki voin pyytää herrojen tuloa tai taitoa lentää paikasta toiseen niin kuin Elia, mutta molempiin pyyntöihin on oma tie. Toinen tie vaatii enemmän uskoa kuin toinen, ja meille tapahtuu uskomme mukaan.
Eikö ole viisautta astua itselle sopiviin saappaisiin, ettei tule pettymyksiä.
"On helpompi voittaa kokonainen kaupunki kuin yksi pettynyt ihminen". - muuttis
muuttis kirjoitti:
"Tätä en ole kuitenkaan saanut vielä lihaksi omassa elämässäni."-tesa-
Takerruin tähän lauseeseesi, kun se on ristiriidassa monien viestiesi kanssa, joissa olet yrittänyt vakuuttaa ettei sinulla ole enää lihaa.Omaisuuteni riittäisi asumaan siellä saaressa lopun elämääni, mutta jos minun tarvitsee kulkea sieltä ihmistenilmoille, niin tarvitsen hyvän veneen, hyvän auton, kakkosasunnon kaupungista yms -kirjoittaa tesa
Meille Herran apostolit ovat esimerkkinä. He lähtivät seuraamaan Hänen kutsuaan jättäen kaikki. HE luottivat, että Jumala antaa kaiken tarvittavan matkoilla, eivätkä anoneet kameleita ym omaisuutta tehtävänsä suorittamisen ehdoiksi.
Mutta sinä et lähde, et tottele, ennenkuin Jumala on antanut sinulle maallista mamonaa.
Apostolit kärsivät vaivaa, pilkkaa, vastustusta, kidutusta, vankeutta ja lopulta martyyrikuoleman. Sinä, joka olet lihaa vailla (väärä luulo) kinuat Jumalalta venettä, autoa ym. - tesa..
muuttis kirjoitti:
"Tätä en ole kuitenkaan saanut vielä lihaksi omassa elämässäni."-tesa-
Takerruin tähän lauseeseesi, kun se on ristiriidassa monien viestiesi kanssa, joissa olet yrittänyt vakuuttaa ettei sinulla ole enää lihaa.>Takerruin tähän lauseeseesi, kun se on ristiriidassa monien viestiesi kanssa, joissa olet yrittänyt vakuuttaa ettei sinulla ole enää lihaa. muuttis.<
Kiitän palautteestasi ja annoit kysymykselläsi minulle arvokkaan timantin.
Korjaan heti sanani "en ole saanut vielä elämäksi".
Näin huomaamattaan kiroaa itseään väärillä sanoilla, mutta olet tänään antanut minulle kysymykselläsi elämän. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Omaisuuteni riittäisi asumaan siellä saaressa lopun elämääni, mutta jos minun tarvitsee kulkea sieltä ihmistenilmoille, niin tarvitsen hyvän veneen, hyvän auton, kakkosasunnon kaupungista yms -kirjoittaa tesa
Meille Herran apostolit ovat esimerkkinä. He lähtivät seuraamaan Hänen kutsuaan jättäen kaikki. HE luottivat, että Jumala antaa kaiken tarvittavan matkoilla, eivätkä anoneet kameleita ym omaisuutta tehtävänsä suorittamisen ehdoiksi.
Mutta sinä et lähde, et tottele, ennenkuin Jumala on antanut sinulle maallista mamonaa.
Apostolit kärsivät vaivaa, pilkkaa, vastustusta, kidutusta, vankeutta ja lopulta martyyrikuoleman. Sinä, joka olet lihaa vailla (väärä luulo) kinuat Jumalalta venettä, autoa ym.Muuttis, jokaisella on oma kutsumus ja jokaisella on paras tie kulkea kohti omaa kutsumusta. Minä en ole apostoli eikä minulla ole minkäänlaista kutsumusta siihen tehtävään.
- muuttis
tesa.. kirjoitti:
Muuttis, jokaisella on oma kutsumus ja jokaisella on paras tie kulkea kohti omaa kutsumusta. Minä en ole apostoli eikä minulla ole minkäänlaista kutsumusta siihen tehtävään.
Herra kutsuu jokaista seuraamaan itseään. "Ota ristisi ja seuraa minua".
Kiersit kysymykseni sanomalla, ettet ole apostoli. Et todellakaan ole. Mutta se miten he läksivät seuraamaan Jeesusta PYYTÄMÄTTÄ välineitä ja asettamatta ehtoja, on esikuva meille. Hän antaa voiman ja tahdon seurata ja pitää huolen, vaikka se on vaivojen tie. Emme ole Herraamme suurempia tässäkään. Hän kulki itseään säästämättä aina kuolemaan asti. Ei Herran työ ole ihmisen oman kunnian ja pyyteiden etsimistä. Siinä on koettelemisen paikka. Mitkä ovat salatut motiivit (jotka nousevat langenneesta luonnosta=lihasta)
Kysymys sinulle tesa: Onko Herra ja Hänen kutsunsa sinulle rakkaampi kuin talosi ja tavarasi? - Avaajan terveiset
niin että kirjoitti:
Joo tuo on jo kuultu sata kertaa, kerro jotain missä on jotain ASIAA ja joka liittyy aiheisiin edes sivuavasti !
Tiesitkö että tämä on julkinen KESKUSTELUPALSTA jossa aiheena on jokin ASIA, ei keskustelijat.
Jos tämä oli uusi tieto herra tietämättömälle niin varmaan tulevaisuus on sitten jo kirkkaampi.Asia joka liittyy aiheeseen, - avaus on minun tekemäni.
En halua että omavanhurskaat tulevat sössöttämään omia mielikuvituksensa tuottamia sössötyksiä minun avauksiini.
Fakta on että jokainen jolla ei ole elävää synnyntuntoa juuri tällä hetkellä, EI ELÄ KRISTUS VALOSSA. Hän on sydämensä paaduttanut ja elää erossa Jumalasta. Mikä onkaan sen kätevämpi keino paeta totuutta ja paaduttaa sydämensä, kun lunnollinen siveys kuollut usko ja omavanhurskaus, eli ihmisen luontainen uskonnollisuus.
Ei tarvitse montaa sekuntia lukea jonkun viestiä, kun selviää onko kirjoittajalla elävä usko sydämessään. Elävä usko kun pitää ihmisen joka sekunti tietoisena omasta syntisyydestään, mutta samalla USKO ei näe muuta pakopaikkaa kun tarttua kaksin käsin Kristukseen, se on Jumalan lupauksiin jotka hän on luvannut meille syntisille.
Sori vaan, mutta en halua sellaisten ihmisten sotkeentuvan avauksiini ollenkaan, joilta puuttuu elävä synniontunto. He eivät nimittäin tunne Jumalaa joka on Pyhä, joka ei siedä lainkaan syntiä. Poistukaa siis, - kiitos.
Jumalattomillakin on sentään synnintuntoa enemmän taikka vähemmän. Fariseuksilla ei ole! SE (tekopyhyys) tekee tarpeettomaksi notkumisen uskoville tarkoitetilla palstoilla. Menkää vapaiden suuntien palstoille kehumaan itseänne siellä tällaiset höpötykset menee täydestä ja olette silloin omienne joukossa vahvistamassa omaa vanhurskauttanne. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Herra kutsuu jokaista seuraamaan itseään. "Ota ristisi ja seuraa minua".
Kiersit kysymykseni sanomalla, ettet ole apostoli. Et todellakaan ole. Mutta se miten he läksivät seuraamaan Jeesusta PYYTÄMÄTTÄ välineitä ja asettamatta ehtoja, on esikuva meille. Hän antaa voiman ja tahdon seurata ja pitää huolen, vaikka se on vaivojen tie. Emme ole Herraamme suurempia tässäkään. Hän kulki itseään säästämättä aina kuolemaan asti. Ei Herran työ ole ihmisen oman kunnian ja pyyteiden etsimistä. Siinä on koettelemisen paikka. Mitkä ovat salatut motiivit (jotka nousevat langenneesta luonnosta=lihasta)
Kysymys sinulle tesa: Onko Herra ja Hänen kutsunsa sinulle rakkaampi kuin talosi ja tavarasi?>Kiersit kysymykseni sanomalla, ettet ole apostoli.<
Olen aikaisemmin kuvannut kaikkia viittä palveluvirkaa, ja itselläni on profeetan kutsumus.
Elia eli vuorilla.
Aamos oli karjankasvattaja syrjäisillä seurulla.
Mooses valitsi paimentaa lampaita Ekyptin loiston sijasta yms.
Olen saanut kutsumukseni jo nuorena, mutta koulutus kestää sen tehtävän mukaan mihin valmistetaan. Valmistettiinhan Moosestakin 40 vuotta lammaspaimenena.
Jos luet profeettojen kirjoja, niin kiinnitä huomiosi miten ne elivät ja missä asuivat. Jos taas katsot apostoleja, niin olet ymmärtänyt ihan oikein.
Evankelistat, paimenet ja opettajat asuvat ihmisten keskellä.
>Kysymys sinulle tesa: Onko Herra ja Hänen kutsunsa sinulle rakkaampi kuin talosi ja tavarasi?<
Pakkohan minunkin on asua jossakin, ja tarvitsen myös asumiseen tarvittavan huolempidon. Jumalan sana opettaa: "Älkää olko kenellekkään vaivaksi, älkääkä olko kenellekkään velkaa." "Eläkää kunniallisesti niin ettei kenelläkään ole teistä sanottava moitetta." - muuttis
Avaajan terveiset kirjoitti:
Asia joka liittyy aiheeseen, - avaus on minun tekemäni.
En halua että omavanhurskaat tulevat sössöttämään omia mielikuvituksensa tuottamia sössötyksiä minun avauksiini.
Fakta on että jokainen jolla ei ole elävää synnyntuntoa juuri tällä hetkellä, EI ELÄ KRISTUS VALOSSA. Hän on sydämensä paaduttanut ja elää erossa Jumalasta. Mikä onkaan sen kätevämpi keino paeta totuutta ja paaduttaa sydämensä, kun lunnollinen siveys kuollut usko ja omavanhurskaus, eli ihmisen luontainen uskonnollisuus.
Ei tarvitse montaa sekuntia lukea jonkun viestiä, kun selviää onko kirjoittajalla elävä usko sydämessään. Elävä usko kun pitää ihmisen joka sekunti tietoisena omasta syntisyydestään, mutta samalla USKO ei näe muuta pakopaikkaa kun tarttua kaksin käsin Kristukseen, se on Jumalan lupauksiin jotka hän on luvannut meille syntisille.
Sori vaan, mutta en halua sellaisten ihmisten sotkeentuvan avauksiini ollenkaan, joilta puuttuu elävä synniontunto. He eivät nimittäin tunne Jumalaa joka on Pyhä, joka ei siedä lainkaan syntiä. Poistukaa siis, - kiitos.
Jumalattomillakin on sentään synnintuntoa enemmän taikka vähemmän. Fariseuksilla ei ole! SE (tekopyhyys) tekee tarpeettomaksi notkumisen uskoville tarkoitetilla palstoilla. Menkää vapaiden suuntien palstoille kehumaan itseänne siellä tällaiset höpötykset menee täydestä ja olette silloin omienne joukossa vahvistamassa omaa vanhurskauttanne.Jo vain, tottahan kirjoitat. "avaaja"
Sori kun olen omalta osaltani koittanut herätellä huomaamaan noita vihollisen verkkoja joihin tesa kumppanit ovat kietoutuneet.
Vain Herra voi antaa oikeata itsensä tuntemista. On se omaan itseen ja kuviteltuun pyhyyteensä rakastuminen niin väkevä vihollisen voima, ettei auta muu kuin Herra itse. Hän avaa sokeat silmät ja kuurot korvat. Jos se on Hänen hyvä tahtonsa. Voimme rukoilla sitä. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Jo vain, tottahan kirjoitat. "avaaja"
Sori kun olen omalta osaltani koittanut herätellä huomaamaan noita vihollisen verkkoja joihin tesa kumppanit ovat kietoutuneet.
Vain Herra voi antaa oikeata itsensä tuntemista. On se omaan itseen ja kuviteltuun pyhyyteensä rakastuminen niin väkevä vihollisen voima, ettei auta muu kuin Herra itse. Hän avaa sokeat silmät ja kuurot korvat. Jos se on Hänen hyvä tahtonsa. Voimme rukoilla sitä.Muuttis, sanoit itse: "Sinun pitäisi nuhdella pilkkaajaa", johon vastasin; "enkö tehnyt niin". Nuhtelin ja kannustin, en pyytänyt poistumaan vaan käskin pitämään vähän taukoa ja tulla kärsivällisenä takaisin.
Miksi et itse tee niin? Miksi et nuhtele heppamiestä tuomitsemisesta ja ulosajamisesta? Olet tällaisella vastauksella osasyyllinen heppamiehen syntiin.
Sananlaskut 14
"3 Tyhmä puhuu raippoja omaan selkäänsä, viisaan huulet ovat hänen vartijansa."
- että sellaista
Ole hiljaa ja vaiti kuin palvelija Herransa edessä, j a jos Hän lähettää niin mene, ja jos ei lähetä ole aloillasi.
Olen ottanut oppia Syvännön hengellisestä viisaudesta, kun häneltä kysyttiin miten sinä niitä juutalaisia evankelioit, oli vastannut että vastaan kun kysytään, ja elän niin että kysytään.
Terve Jumalasuhde ei tuota minkäänlaista riuhtovaa kuviteltua työkaluna olemista vaan juurikin edelleisenlaista hiljaista vakautta.
En ole huomannut että mikään liikennemerkki tien laidalla pitäisi mitään suurempaa meuhkaamista, mutta silti ne uskollisella olemisellaan tekevät virkansa.
Luonnollinen lapsi ei yhtenään tee numeroa itsestään isälleen, vaan hän luottaa siihen että Isänsä tietää mitä hän tarvitsee milloinkin.
En usko että Taivaalinen Isäni jää tässäkään asiassa huonommaksi.- tesa..
>Hän luottaa siihen että Isänsä tietää mitä hän tarvitsee milloinkin. kirj. että sellaista<
Muuta emme voi kun anoa Jumalalta ja luottaa että rukousvastaus on jo matkalla.
"Kun te anotte niin uskokaa jo saaneenne ja olette saava pyytämänne."
Tämä ei kuitenkaan tarkoita passiivista odottamista, vaan jatkuvaa pyytämistä tai kiittämistä siitä että Jumala antaa pyytämämme.
Kun Jeesus opettaa rukoilemaan, niin Hän vertaa sitä leskivaimoon joka ei hellitä ennen kuin saa pyytämänsä.
Leskivaimo hakkaa ovea: kop. kop. kop. Anna minulle oikeutta.
Tuomari: Hoidan asian aamulla.
Kop. kop. kop anna minulle oikeutta.
Tuomari: tule aamulla uudestaan, anna minun nukkua.
Tuomari: Hoidan asiasi aamulla.
Lopulta tuomari nousee ja hoitaa lesken asian ennen kuin tämä nainen repii häneltä silmät pois päästä.
Tämä on aktiivista Herran odotusta.
Jesaja:
62:6 Sinun muureillesi, Jerusalem, minä asetan vartijat; älkööt he milloinkaan vaietko, ei päivällä eikä yöllä. Te, jotka ylistätte Herraa, älkää itsellenne lepoa suoko.
62:7 Älkää antako hänelle lepoa, ennenkuin hän on asettanut ennallensa Jerusalemin, tehnyt sen ylistykseksi maassa.
Älkää antako itsellenne lepoa älkääkä Jumalalle ennen kuin olette saaneet pyytämänne. Tämä on aktiivista Herran odottamista. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>Hän luottaa siihen että Isänsä tietää mitä hän tarvitsee milloinkin. kirj. että sellaista<
Muuta emme voi kun anoa Jumalalta ja luottaa että rukousvastaus on jo matkalla.
"Kun te anotte niin uskokaa jo saaneenne ja olette saava pyytämänne."
Tämä ei kuitenkaan tarkoita passiivista odottamista, vaan jatkuvaa pyytämistä tai kiittämistä siitä että Jumala antaa pyytämämme.
Kun Jeesus opettaa rukoilemaan, niin Hän vertaa sitä leskivaimoon joka ei hellitä ennen kuin saa pyytämänsä.
Leskivaimo hakkaa ovea: kop. kop. kop. Anna minulle oikeutta.
Tuomari: Hoidan asian aamulla.
Tuomari: tule aamulla uudestaan, anna minun nukkua.
Tuomari: Hoidan asiasi aamulla.
Lopulta tuomari nousee ja hoitaa lesken asian ennen kuin tämä nainen repii häneltä silmät pois päästä.
Tämä on aktiivista Herran odotusta.
Jesaja:
62:6 Sinun muureillesi, Jerusalem, minä asetan vartijat; älkööt he milloinkaan vaietko, ei päivällä eikä yöllä. Te, jotka ylistätte Herraa, älkää itsellenne lepoa suoko.
62:7 Älkää antako hänelle lepoa, ennenkuin hän on asettanut ennallensa Jerusalemin, tehnyt sen ylistykseksi maassa.
Älkää antako itsellenne lepoa älkääkä Jumalalle ennen kuin olette saaneet pyytämänne. Tämä on aktiivista Herran odottamista.Kyllä raamatussa lukee että tulee pyytää apua USKOSSA,ja että Herra kuulee HEIKOIMMANKIN huokauksen.
. Hän antaa juuri sen mitä tarvitsemme HÄNEN tahtonsa jälkeen, ei meidän.
Meidän tahtomme ei ole ratkaiseva, sillä Hän tietää mikä meille on hyväksi, että uskomme kirkastuisi. Hän koettelee uskoamme, ei siksi, että Hän tekisi niin huvikseen, vaan siksi, että Hän valmistaa viimeiseen koettelemukseen (kuolemaan) jotta uskomme kestäisi silloin. Jumala tahtoo, että kaikki pelastuisivat. Tästä maallisesta elämästä luopuminen on viimeinen koetus, kuolema onkin viimeinen vihollinen, jolloin kaikki riisutaan ja usko koetellaan.
- saa sitä oppiakkin
Mitäs tesa tekee sitten kun iskee kuolemantauti ja tuhanteen kertaan toteutat kaiken suuren uskosi ja luet raamattusi puhki niistä kohdin eikä mitään apua tule !?
Et suo itsellesi lepoa etkä unta vaan yhä vaan kolkutat ja kolkutat, mutta ovi pysyy kiinni !
Mitäs sitten teet.
Sanotko viimein itsellesi, että Herra sinäpä tiedät kaiken senkin mitä minä en tiedä, tapahtukoon sinun tahtosi olkoon se mikä tahansa !
Silloin on uskosi kypsynyt ja olet kasvanut johonkin mittaan eteenpäin!
On lupauksia monia, ja sitä saatetaan luulla ettöä kun MINÄ alan uskoa ja olen oikein todella uskovainen, niin jopas Jumala tekee mieleni mukaan !
Tässä on vain osa totuudesta, loppu tulee ajallaan tai sitten ei tule. - tesa..
>Et suo itsellesi lepoa etkä unta vaan yhä vaan kolkutat ja kolkutat, mutta ovi pysyy kiinni ! Mitäs sitten teet. kirj:saa sitä oppiakkin<
Usein ne jotka ymmärtävät mitä Jeesus sanoo lesken vertauksessa, tai miehen joka pyysi yöllä leipää kun hänelle tuli vieraita. Eivät sairasta sitä kuolemantautia.
Usein tällaiset uskovat parantavat itse sairaita ja herättää kuolleita loppuun asti. Ja kun tulee heidän aikansa lähteä niin Herra vaan ottaa heidät pois.
Ei silti kannata masentua vaikka ei ymmärtäisikään täydellisesti aktiivista Herran odottamista, sillä suuriakin raamatun nimiä löytyy jotka sairastivat kuoleman tautia. Esim. Daavid ja jopa profeetta Elisa joka teki suuria voimatekoja. Nämä uskovat löysivät Jumalan Sanasta jotain muuta mikä on yhtä tärkeää.
Haluan tällä sanoa että Jumalalle kaikki on mahdollista, eikä mikään ole mahdotonta. Eli voimme anoa kaikkea mihin mielikuvituksemme riittää, ja mielikuvitustakin voi pyytää lisää. "Anokaa että ilonne olisi täydellinen".
Anominen, kiittäminen, ylistäminen tai vaikka omien juttujen kertominen Jumalalle, pitää meidät valtaistuimen edessä jossa Kristuksen tuoksu tarttuu elämäämme. Kristuksen tuoksu täyttää kaikki tarpeemme ja myös karkoittaa kaiken sen mikä taivaaseen ei kuulu.- odotellaan ihan rauh
Ahaa no nyt alan jo saada vähän kuvaa uskosi laadusta, eli odota vaan rauhassa, niin pääset kokeilemaan miten tuo kaikki sinulla toimii !
Tunsin tapauksen joka uhosi monet kerrat täällä netissäkin ettei ota vastaan mitään sairauksia ennen Raamatun ikävuosia, eli seitsemää-kahdeksaakymmentä ikävuottaan!
No nyt on jo ollut melko hiljaista jonkin aikaa kun mies makaa multien alla.
Sinne hän meni valtavine uskoineen ja puheineen ja muiden uskon väheksymisineen ja vahvoine ruokineen. - tesa..
odotellaan ihan rauh kirjoitti:
Ahaa no nyt alan jo saada vähän kuvaa uskosi laadusta, eli odota vaan rauhassa, niin pääset kokeilemaan miten tuo kaikki sinulla toimii !
Tunsin tapauksen joka uhosi monet kerrat täällä netissäkin ettei ota vastaan mitään sairauksia ennen Raamatun ikävuosia, eli seitsemää-kahdeksaakymmentä ikävuottaan!
No nyt on jo ollut melko hiljaista jonkin aikaa kun mies makaa multien alla.
Sinne hän meni valtavine uskoineen ja puheineen ja muiden uskon väheksymisineen ja vahvoine ruokineen.>Sinne hän meni valtavine uskoineen ja puheineen ja muiden uskon väheksymisineen ja vahvoine ruokineen.<
Olet ihan oikeassa, pelkkä menestysteologia on harhaa johon ylpeys saa lankeamaan. Se löytyy kokonaan raamatusta, mutta siinä on vasta osatotuus.
Onneksi tunnistamme tämän toisten uskon väheksymisestä.
Jos löytyy yksikin tarve olla toisia parempi tai tarve tulla yläpuolelta toisia opettamaan niin kannattaa varoa ettei itse putoisi jyrkänteeltä. Jumala kuitenkin suojaa meitä kaikkia sillä että tällaiset ihmiset tuntuu vastenmielisiltä. - huokaus
tesa.. kirjoitti:
>Sinne hän meni valtavine uskoineen ja puheineen ja muiden uskon väheksymisineen ja vahvoine ruokineen.<
Olet ihan oikeassa, pelkkä menestysteologia on harhaa johon ylpeys saa lankeamaan. Se löytyy kokonaan raamatusta, mutta siinä on vasta osatotuus.
Onneksi tunnistamme tämän toisten uskon väheksymisestä.
Jos löytyy yksikin tarve olla toisia parempi tai tarve tulla yläpuolelta toisia opettamaan niin kannattaa varoa ettei itse putoisi jyrkänteeltä. Jumala kuitenkin suojaa meitä kaikkia sillä että tällaiset ihmiset tuntuu vastenmielisiltä.=D
- tesa..
huokaus kirjoitti:
=D
>huokaus<
Jesaja: "Ilo ja riemu astuu porteista sisälle ja huoli ja huokaus pakenee kauas." - voi huutoja
tesa.. kirjoitti:
>huokaus<
Jesaja: "Ilo ja riemu astuu porteista sisälle ja huoli ja huokaus pakenee kauas."Kai huomasit mistä huokaus syntyi !
- tesa..
voi huutoja kirjoitti:
Kai huomasit mistä huokaus syntyi !
>Kai huomasit mistä huokaus syntyi ! <
Itse en kysy kunniaani, mutta minun Isäni kysyy. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>Kai huomasit mistä huokaus syntyi ! <
Itse en kysy kunniaani, mutta minun Isäni kysyy.Kysyykö Jumala tesan kunnian perään?
Kuulehan nyt, Jumala ei kunniaansa anna yhdellekään luodulleen. Kun puhutaan Jumalan kunniasta, ihmisen olematonta "kunniaa" ei voi mainitakaan. Kristityllä ei ole omaa kunniaa, savikikkareella! Eikä Jumala siis kysy sinun kunniasi perään. - teu,
muuttis kirjoitti:
Kysyykö Jumala tesan kunnian perään?
Kuulehan nyt, Jumala ei kunniaansa anna yhdellekään luodulleen. Kun puhutaan Jumalan kunniasta, ihmisen olematonta "kunniaa" ei voi mainitakaan. Kristityllä ei ole omaa kunniaa, savikikkareella! Eikä Jumala siis kysy sinun kunniasi perään.Savikikkareella " , "on sentään vähän enempi , jos Jumala todella teki
ihmisen savesta ,, siinä piti olla joku osuus tomuaskin , ja siksi kun
ihminen painaa 60-80 kg oli ainakin 3-4 lapiollista aineita ja ja vettä
että hän sai tomut pysymään kasassa .
Ei todella Jumala kysy meidän kunniamme perään , omaansa kyllä .
Miten on Jeesuksen laita kysneekö Hän . ei varmaankaan mutta
Hän on Rakastanut ihmistä siitä asti kun Isänsä Loi ihmisen .
n.7655. sitten . - tesa..
muuttis kirjoitti:
Kysyykö Jumala tesan kunnian perään?
Kuulehan nyt, Jumala ei kunniaansa anna yhdellekään luodulleen. Kun puhutaan Jumalan kunniasta, ihmisen olematonta "kunniaa" ei voi mainitakaan. Kristityllä ei ole omaa kunniaa, savikikkareella! Eikä Jumala siis kysy sinun kunniasi perään.Sananlaskut:
13:18 "Köyhyys ja häpeä kuritusta vierovalle, KUNNIA nuhdetta noudattavalle!"
15:33 Herran pelko on kuri viisauteen, ja KUNNIAN edellä käy nöyryys.
21:21 Joka vanhurskauteen ja laupeuteen pyrkii, se löytää elämän, vanhurskauden ja KUNNIAN.
22:4 Nöyryyden ja Herran pelon palkka on rikkaus, KUNNIA ja elämä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1131818Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551277Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1501272- 49992
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126942Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75896- 52824
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36807Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62782- 56771