Jotenki alko huvittaa tämä foorumi, kun ihmiset pasteilee järettömiä spammeja HijackThis:istä.
Kannattaa ehkä itse koittaa analysoida mahdolliset haitta-filet ja pastee sitten ne rivit mistä haluaa "mielipiteitä".
Kannattaa kyseistä operaatiota varten laittaa suosikeiks pari sivustoa:
Windows process library: (valitset jonkun .exe:n niin sieltä voi sit suorittaa hakuja nimellä)
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/
IANAG file help: (Antaa myös vinkkejä korjaustyökaluista)
http://www.iamnotageek.com/a/file_info.php
Jos kumpikaan linkki ei tunnista tiedostoa, niin googlettelemalla löytyy varmasti hyödyllistä tietoa. Kaikissa tapauksissa englanninkielen auttava hallitseminen on vähintäänkin suotavaa.
Guruile itse
14
1710
Vastaukset
- tääkin
tuonne voi laittaa login ja saada analyysin
http://www.hijackthis.de/- mä vaan
Uskallanko tuon automaatin perusteella alkaa poistaa tiedostoja. Onko tuo kuin varma, eli uskallanko luottaa ja antaa mennä vaan.
Mitäs palstan ammattilaiset on mieltä tästä ohjelmasta? mä vaan kirjoitti:
Uskallanko tuon automaatin perusteella alkaa poistaa tiedostoja. Onko tuo kuin varma, eli uskallanko luottaa ja antaa mennä vaan.
Mitäs palstan ammattilaiset on mieltä tästä ohjelmasta?sattunut ammattilaisia paikalle, mutta minusta tuon automaatin mukaan ei voi/kannata puhdistusta tehdä, ellei ole asioista perillä.
- juggis
mä vaan kirjoitti:
Mitäs palstan ammattilaiset on mieltä tästä ohjelmasta?Olen kerran joutunut ko. linkin ohjeita oikomaan, joten en täysin luota siihen. En ole toki itse sitä käyttänyt.
mä vaan kirjoitti:
Mitäs palstan ammattilaiset on mieltä tästä ohjelmasta?Moi
Yksiselitteinen vastaus on EI.
Kerrataanpa hieman tietoja.
Kun se HJT-analyser ensimmäisen kerran julkistettiin tuossa kesä -/ heinäkussa, niin siinä oli PALJON noita vääriä tunnistuksia. Kehittäjä yritti päivittää sitä mahdollisuuksien mukaan, mutta hänelle tuli muita tekemisiä ja se jäi taka-alalle.
Vähitellen hän alkoi sitä päivittää ja nyt viimeinen päivitys on 23.10.2004.
versio 8.002
ANALYZER INFORMATION
-------------------------------------------------
Log created on : 26-10-2004 10:06:33
Analyzer version : 8
bad.dat version : 22
good.dat version : 24
rec.dat version : 16
dasb.dat version : 4
sus.dat version : 6
Logihan näyttää ainoastaan rivit mitkä on OK , epäilyttäviä tai sitten PAHOJA.
Kun niissä sitten tulee vielä noita vääriä tunnistuksia niin ei tiedä mitkä on oikeasti niitä PAHOJA tai mitkä on OK.
FIXaamalla pelkkiä rivejä logista EI SAADA konetta puhtaaksi kuten olet tälläkin palstalla useasti huomannut.Tarkempia poisto-ohjeitahan se logi ei anna.
Tuolla ulkomaisilla keskustelupalstoilla asiantuntijoiden keskuudessa on päivänselvää,ettei se automaatti KOSKAAN tule korvaamaan henk.koht. asiantuntijaa joka antaa ohjeet koneen puhdistukseen.Näin ollen sen käyttöä tulee välttää.
Esimerkkinä käy hyvin tässä viestissä tuolla alempana oleva linkki siitä analyysistä.
Löysin kyseisen login netistä ja vaikka vastaaja oli saanut ohjeet rivien poistoon ohjeet poistaa tiedostoja koneelta niin kun hän seuraavan kerran laittoi login näytille niin se oli muuttunut.
Ajoin sen tuolla analyysissa. Tulos on tässä
http://www.hijackthis.de/logfiles/128ace8378365b4c842c4f30fee99dba.html
Kuten huomaat siellä on rivejä mitkä on luokiteltu TURVALLISEKSI vaikka ovat todellisuudessa PAHOJA...jne...
;)
Vaikka kuinka FIXailisit niitä rivejä, niin et tulisi saamaan konetta puhdistettua tästä 'örkistä'!. Se on vaikeata puhdistaa jopa asiantuntijan opastuksellakin.
.
.- mä vaan
Ad-Aware kirjoitti:
Moi
Yksiselitteinen vastaus on EI.
Kerrataanpa hieman tietoja.
Kun se HJT-analyser ensimmäisen kerran julkistettiin tuossa kesä -/ heinäkussa, niin siinä oli PALJON noita vääriä tunnistuksia. Kehittäjä yritti päivittää sitä mahdollisuuksien mukaan, mutta hänelle tuli muita tekemisiä ja se jäi taka-alalle.
Vähitellen hän alkoi sitä päivittää ja nyt viimeinen päivitys on 23.10.2004.
versio 8.002
ANALYZER INFORMATION
Log created on : 26-10-2004 10:06:33
Analyzer version : 8
bad.dat version : 22
good.dat version : 24
rec.dat version : 16
dasb.dat version : 4
sus.dat version : 6
Logihan näyttää ainoastaan rivit mitkä on OK , epäilyttäviä tai sitten PAHOJA.
Kun niissä sitten tulee vielä noita vääriä tunnistuksia niin ei tiedä mitkä on oikeasti niitä PAHOJA tai mitkä on OK.
FIXaamalla pelkkiä rivejä logista EI SAADA konetta puhtaaksi kuten olet tälläkin palstalla useasti huomannut.Tarkempia poisto-ohjeitahan se logi ei anna.
Tuolla ulkomaisilla keskustelupalstoilla asiantuntijoiden keskuudessa on päivänselvää,ettei se automaatti KOSKAAN tule korvaamaan henk.koht. asiantuntijaa joka antaa ohjeet koneen puhdistukseen.Näin ollen sen käyttöä tulee välttää.
Esimerkkinä käy hyvin tässä viestissä tuolla alempana oleva linkki siitä analyysistä.
Löysin kyseisen login netistä ja vaikka vastaaja oli saanut ohjeet rivien poistoon ohjeet poistaa tiedostoja koneelta niin kun hän seuraavan kerran laittoi login näytille niin se oli muuttunut.
Ajoin sen tuolla analyysissa. Tulos on tässä
http://www.hijackthis.de/logfiles/128ace8378365b4c842c4f30fee99dba.html
Kuten huomaat siellä on rivejä mitkä on luokiteltu TURVALLISEKSI vaikka ovat todellisuudessa PAHOJA...jne...
;)
Vaikka kuinka FIXailisit niitä rivejä, niin et tulisi saamaan konetta puhdistettua tästä 'örkistä'!. Se on vaikeata puhdistaa jopa asiantuntijan opastuksellakin.
.
.Kiitän näistä selvennyksistä. Turvaudun tämän palstan ihmisten apuun ongelmien ilmaantuessa ja jätän ton automaatilla häsläilyn väliin kun ei ole oikeen tietoa näistä asioista.
Ainoastaan ongelmana on ,että täällä löytyy vain muutama todella asioista tietävä neuvoja ja jos he eivät kerkeä vastaamaan niin sitten saattaa tulla jo neuvoja aivan tietämättömiltäkin. Eli vahinkoa voi tulla enemmin kuin hyötyä.
Kuitenkin iso kiitos teille kaikille jotka autatte meitä tietämättömiä näiden ihmekoneiden kanssa.
- ajatus varmasti
"Kannattaa ehkä itse koittaa analysoida mahdolliset haitta-filet ja pastee sitten ne rivit mistä haluaa "mielipiteitä". "
Kuinka kuvittelet että ajatuksesi toimii käytännössä?En vissiin ihan tarpeeks rautalangasta vääntänyt. Tarkotin, että hakee tietoa fileistä käyttäen mainittuja linkkejä. Jos annetuista linkeistä ei löydy tyydyttävää tulosta, niin voi sit laittaa tänne jos joku tietäisi siitä enemmän.
En tarkoittanut, että käyttäjät analysoi listasta ilma apuvälineitä, että mitkä on mahdollisia haitta-filejä.- ei onnistu
bladi kirjoitti:
En vissiin ihan tarpeeks rautalangasta vääntänyt. Tarkotin, että hakee tietoa fileistä käyttäen mainittuja linkkejä. Jos annetuista linkeistä ei löydy tyydyttävää tulosta, niin voi sit laittaa tänne jos joku tietäisi siitä enemmän.
En tarkoittanut, että käyttäjät analysoi listasta ilma apuvälineitä, että mitkä on mahdollisia haitta-filejä.käytännössä.
Sillä kukaan asiantuntija ei ala antamaan ohjeita pelkästään yhdestä tai kahdesta rivistä.
Siihen tarvitaan koko logia josta ei ole poistettu YHTÄÄN riviä.
Siis tarvitaan ihan se alkuperäinen loki.
t.Sivusta katsonut. - ajatus varmasti
bladi kirjoitti:
En vissiin ihan tarpeeks rautalangasta vääntänyt. Tarkotin, että hakee tietoa fileistä käyttäen mainittuja linkkejä. Jos annetuista linkeistä ei löydy tyydyttävää tulosta, niin voi sit laittaa tänne jos joku tietäisi siitä enemmän.
En tarkoittanut, että käyttäjät analysoi listasta ilma apuvälineitä, että mitkä on mahdollisia haitta-filejä.Tiedän mitä tarkoitit.Siksi kysyinkin kuinka luulet sen käytännössä toimivan?
http://www.hijackthis.de/ Tälläkö luulet
ihmisten osaavan .No varmasti moni osaakin
ilman noita automaattejakin.
Kun katselet noita viestejä riippumatta
palstasta,niin näet selvästi sen osaamisen tason,
mikä on aivan yleistä.
Koko logi kuuluu minusta tälle palstalle.
Tänne on jostain siunaantunut muutama harvinaisen
avulias ja todella osaava kaarti.
Annetaan heidän tehdä sitä auttamista niin
pitkään kun he jaksavat.
Meistä kaikista ei ole siihen. - meitä
ajatus varmasti kirjoitti:
Tiedän mitä tarkoitit.Siksi kysyinkin kuinka luulet sen käytännössä toimivan?
http://www.hijackthis.de/ Tälläkö luulet
ihmisten osaavan .No varmasti moni osaakin
ilman noita automaattejakin.
Kun katselet noita viestejä riippumatta
palstasta,niin näet selvästi sen osaamisen tason,
mikä on aivan yleistä.
Koko logi kuuluu minusta tälle palstalle.
Tänne on jostain siunaantunut muutama harvinaisen
avulias ja todella osaava kaarti.
Annetaan heidän tehdä sitä auttamista niin
pitkään kun he jaksavat.
Meistä kaikista ei ole siihen.löytyy jotka uskaltavat tuon avulla poistella. Itse käytin tuota jo kahdessa koneessa ja vielä ne pyörivät. Minusta siellä oli aika hyvät ohjeet, tosin kannattaa tietysti katsoa mitä menee poistamaan.
- toimisit
meitä kirjoitti:
löytyy jotka uskaltavat tuon avulla poistella. Itse käytin tuota jo kahdessa koneessa ja vielä ne pyörivät. Minusta siellä oli aika hyvät ohjeet, tosin kannattaa tietysti katsoa mitä menee poistamaan.
tämän kanssa
http://www.hijackthis.de/logfiles/69d4f2b982b4a1f363c1cd859f44f1d4.html
Ei taida riittää pelkkien rivien poistaminen. - olisi
toimisit kirjoitti:
tämän kanssa
http://www.hijackthis.de/logfiles/69d4f2b982b4a1f363c1cd859f44f1d4.html
Ei taida riittää pelkkien rivien poistaminen.linkkien lipsuttelua meinaan
Kaikkien pitäs lataa koneelle tarvittavat ohjelmat niinku Ad-awaret ja semmoset. Ja vältää epäilyttäviä sivuja eikä asentele koneelle kaikkea gaggaa.
Kerran oon login tänne laittanu ja puhdas oli. Eli pidetään pöpöt pois niin ei tartte huolestua ja tukkia keskustelupalstoja.
Tietenkin pitää välillä tarkistaa päivitykset. Eihän ne ohjelmat muuten suojaa konetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292678- 1322435
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti142021Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151813- 161346
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731317- 1061284
- 93997
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks143968Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20913