Guruile itse

bladi

Jotenki alko huvittaa tämä foorumi, kun ihmiset pasteilee järettömiä spammeja HijackThis:istä.

Kannattaa ehkä itse koittaa analysoida mahdolliset haitta-filet ja pastee sitten ne rivit mistä haluaa "mielipiteitä".

Kannattaa kyseistä operaatiota varten laittaa suosikeiks pari sivustoa:

Windows process library: (valitset jonkun .exe:n niin sieltä voi sit suorittaa hakuja nimellä)
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/

IANAG file help: (Antaa myös vinkkejä korjaustyökaluista)
http://www.iamnotageek.com/a/file_info.php

Jos kumpikaan linkki ei tunnista tiedostoa, niin googlettelemalla löytyy varmasti hyödyllistä tietoa. Kaikissa tapauksissa englanninkielen auttava hallitseminen on vähintäänkin suotavaa.

14

1731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tääkin
      • mä vaan

        Uskallanko tuon automaatin perusteella alkaa poistaa tiedostoja. Onko tuo kuin varma, eli uskallanko luottaa ja antaa mennä vaan.
        Mitäs palstan ammattilaiset on mieltä tästä ohjelmasta?


      • mä vaan kirjoitti:

        Uskallanko tuon automaatin perusteella alkaa poistaa tiedostoja. Onko tuo kuin varma, eli uskallanko luottaa ja antaa mennä vaan.
        Mitäs palstan ammattilaiset on mieltä tästä ohjelmasta?

        sattunut ammattilaisia paikalle, mutta minusta tuon automaatin mukaan ei voi/kannata puhdistusta tehdä, ellei ole asioista perillä.


      • juggis
        mä vaan kirjoitti:

        Uskallanko tuon automaatin perusteella alkaa poistaa tiedostoja. Onko tuo kuin varma, eli uskallanko luottaa ja antaa mennä vaan.
        Mitäs palstan ammattilaiset on mieltä tästä ohjelmasta?

        Olen kerran joutunut ko. linkin ohjeita oikomaan, joten en täysin luota siihen. En ole toki itse sitä käyttänyt.


      • mä vaan kirjoitti:

        Uskallanko tuon automaatin perusteella alkaa poistaa tiedostoja. Onko tuo kuin varma, eli uskallanko luottaa ja antaa mennä vaan.
        Mitäs palstan ammattilaiset on mieltä tästä ohjelmasta?

        Moi

        Yksiselitteinen vastaus on EI.

        Kerrataanpa hieman tietoja.

        Kun se HJT-analyser ensimmäisen kerran julkistettiin tuossa kesä -/ heinäkussa, niin siinä oli PALJON noita vääriä tunnistuksia. Kehittäjä yritti päivittää sitä mahdollisuuksien mukaan, mutta hänelle tuli muita tekemisiä ja se jäi taka-alalle.

        Vähitellen hän alkoi sitä päivittää ja nyt viimeinen päivitys on 23.10.2004.
        versio 8.002

        ANALYZER INFORMATION
        -------------------------------------------------
        Log created on : 26-10-2004 10:06:33
        Analyzer version : 8
        bad.dat version : 22
        good.dat version : 24
        rec.dat version : 16
        dasb.dat version : 4
        sus.dat version : 6
        -------------------------------------------------

        Logihan näyttää ainoastaan rivit mitkä on OK , epäilyttäviä tai sitten PAHOJA.
        Kun niissä sitten tulee vielä noita vääriä tunnistuksia niin ei tiedä mitkä on oikeasti niitä PAHOJA tai mitkä on OK.

        FIXaamalla pelkkiä rivejä logista EI SAADA konetta puhtaaksi kuten olet tälläkin palstalla useasti huomannut.Tarkempia poisto-ohjeitahan se logi ei anna.

        Tuolla ulkomaisilla keskustelupalstoilla asiantuntijoiden keskuudessa on päivänselvää,ettei se automaatti KOSKAAN tule korvaamaan henk.koht. asiantuntijaa joka antaa ohjeet koneen puhdistukseen.Näin ollen sen käyttöä tulee välttää.

        Esimerkkinä käy hyvin tässä viestissä tuolla alempana oleva linkki siitä analyysistä.
        Löysin kyseisen login netistä ja vaikka vastaaja oli saanut ohjeet rivien poistoon ohjeet poistaa tiedostoja koneelta niin kun hän seuraavan kerran laittoi login näytille niin se oli muuttunut.
        Ajoin sen tuolla analyysissa. Tulos on tässä
        http://www.hijackthis.de/logfiles/128ace8378365b4c842c4f30fee99dba.html

        Kuten huomaat siellä on rivejä mitkä on luokiteltu TURVALLISEKSI vaikka ovat todellisuudessa PAHOJA...jne...
        ;)

        Vaikka kuinka FIXailisit niitä rivejä, niin et tulisi saamaan konetta puhdistettua tästä 'örkistä'!. Se on vaikeata puhdistaa jopa asiantuntijan opastuksellakin.

        .
        .


      • mä vaan
        Ad-Aware kirjoitti:

        Moi

        Yksiselitteinen vastaus on EI.

        Kerrataanpa hieman tietoja.

        Kun se HJT-analyser ensimmäisen kerran julkistettiin tuossa kesä -/ heinäkussa, niin siinä oli PALJON noita vääriä tunnistuksia. Kehittäjä yritti päivittää sitä mahdollisuuksien mukaan, mutta hänelle tuli muita tekemisiä ja se jäi taka-alalle.

        Vähitellen hän alkoi sitä päivittää ja nyt viimeinen päivitys on 23.10.2004.
        versio 8.002

        ANALYZER INFORMATION
        -------------------------------------------------
        Log created on : 26-10-2004 10:06:33
        Analyzer version : 8
        bad.dat version : 22
        good.dat version : 24
        rec.dat version : 16
        dasb.dat version : 4
        sus.dat version : 6
        -------------------------------------------------

        Logihan näyttää ainoastaan rivit mitkä on OK , epäilyttäviä tai sitten PAHOJA.
        Kun niissä sitten tulee vielä noita vääriä tunnistuksia niin ei tiedä mitkä on oikeasti niitä PAHOJA tai mitkä on OK.

        FIXaamalla pelkkiä rivejä logista EI SAADA konetta puhtaaksi kuten olet tälläkin palstalla useasti huomannut.Tarkempia poisto-ohjeitahan se logi ei anna.

        Tuolla ulkomaisilla keskustelupalstoilla asiantuntijoiden keskuudessa on päivänselvää,ettei se automaatti KOSKAAN tule korvaamaan henk.koht. asiantuntijaa joka antaa ohjeet koneen puhdistukseen.Näin ollen sen käyttöä tulee välttää.

        Esimerkkinä käy hyvin tässä viestissä tuolla alempana oleva linkki siitä analyysistä.
        Löysin kyseisen login netistä ja vaikka vastaaja oli saanut ohjeet rivien poistoon ohjeet poistaa tiedostoja koneelta niin kun hän seuraavan kerran laittoi login näytille niin se oli muuttunut.
        Ajoin sen tuolla analyysissa. Tulos on tässä
        http://www.hijackthis.de/logfiles/128ace8378365b4c842c4f30fee99dba.html

        Kuten huomaat siellä on rivejä mitkä on luokiteltu TURVALLISEKSI vaikka ovat todellisuudessa PAHOJA...jne...
        ;)

        Vaikka kuinka FIXailisit niitä rivejä, niin et tulisi saamaan konetta puhdistettua tästä 'örkistä'!. Se on vaikeata puhdistaa jopa asiantuntijan opastuksellakin.

        .
        .

        Kiitän näistä selvennyksistä. Turvaudun tämän palstan ihmisten apuun ongelmien ilmaantuessa ja jätän ton automaatilla häsläilyn väliin kun ei ole oikeen tietoa näistä asioista.
        Ainoastaan ongelmana on ,että täällä löytyy vain muutama todella asioista tietävä neuvoja ja jos he eivät kerkeä vastaamaan niin sitten saattaa tulla jo neuvoja aivan tietämättömiltäkin. Eli vahinkoa voi tulla enemmin kuin hyötyä.
        Kuitenkin iso kiitos teille kaikille jotka autatte meitä tietämättömiä näiden ihmekoneiden kanssa.


    • ajatus varmasti

      "Kannattaa ehkä itse koittaa analysoida mahdolliset haitta-filet ja pastee sitten ne rivit mistä haluaa "mielipiteitä". "

      Kuinka kuvittelet että ajatuksesi toimii käytännössä?

      • En vissiin ihan tarpeeks rautalangasta vääntänyt. Tarkotin, että hakee tietoa fileistä käyttäen mainittuja linkkejä. Jos annetuista linkeistä ei löydy tyydyttävää tulosta, niin voi sit laittaa tänne jos joku tietäisi siitä enemmän.

        En tarkoittanut, että käyttäjät analysoi listasta ilma apuvälineitä, että mitkä on mahdollisia haitta-filejä.


      • ei onnistu
        bladi kirjoitti:

        En vissiin ihan tarpeeks rautalangasta vääntänyt. Tarkotin, että hakee tietoa fileistä käyttäen mainittuja linkkejä. Jos annetuista linkeistä ei löydy tyydyttävää tulosta, niin voi sit laittaa tänne jos joku tietäisi siitä enemmän.

        En tarkoittanut, että käyttäjät analysoi listasta ilma apuvälineitä, että mitkä on mahdollisia haitta-filejä.

        käytännössä.
        Sillä kukaan asiantuntija ei ala antamaan ohjeita pelkästään yhdestä tai kahdesta rivistä.
        Siihen tarvitaan koko logia josta ei ole poistettu YHTÄÄN riviä.
        Siis tarvitaan ihan se alkuperäinen loki.

        t.Sivusta katsonut.


      • ajatus varmasti
        bladi kirjoitti:

        En vissiin ihan tarpeeks rautalangasta vääntänyt. Tarkotin, että hakee tietoa fileistä käyttäen mainittuja linkkejä. Jos annetuista linkeistä ei löydy tyydyttävää tulosta, niin voi sit laittaa tänne jos joku tietäisi siitä enemmän.

        En tarkoittanut, että käyttäjät analysoi listasta ilma apuvälineitä, että mitkä on mahdollisia haitta-filejä.

        Tiedän mitä tarkoitit.Siksi kysyinkin kuinka luulet sen käytännössä toimivan?
        http://www.hijackthis.de/ Tälläkö luulet
        ihmisten osaavan .No varmasti moni osaakin
        ilman noita automaattejakin.
        Kun katselet noita viestejä riippumatta
        palstasta,niin näet selvästi sen osaamisen tason,
        mikä on aivan yleistä.
        Koko logi kuuluu minusta tälle palstalle.
        Tänne on jostain siunaantunut muutama harvinaisen
        avulias ja todella osaava kaarti.
        Annetaan heidän tehdä sitä auttamista niin
        pitkään kun he jaksavat.
        Meistä kaikista ei ole siihen.


      • meitä
        ajatus varmasti kirjoitti:

        Tiedän mitä tarkoitit.Siksi kysyinkin kuinka luulet sen käytännössä toimivan?
        http://www.hijackthis.de/ Tälläkö luulet
        ihmisten osaavan .No varmasti moni osaakin
        ilman noita automaattejakin.
        Kun katselet noita viestejä riippumatta
        palstasta,niin näet selvästi sen osaamisen tason,
        mikä on aivan yleistä.
        Koko logi kuuluu minusta tälle palstalle.
        Tänne on jostain siunaantunut muutama harvinaisen
        avulias ja todella osaava kaarti.
        Annetaan heidän tehdä sitä auttamista niin
        pitkään kun he jaksavat.
        Meistä kaikista ei ole siihen.

        löytyy jotka uskaltavat tuon avulla poistella. Itse käytin tuota jo kahdessa koneessa ja vielä ne pyörivät. Minusta siellä oli aika hyvät ohjeet, tosin kannattaa tietysti katsoa mitä menee poistamaan.


      • toimisit
        meitä kirjoitti:

        löytyy jotka uskaltavat tuon avulla poistella. Itse käytin tuota jo kahdessa koneessa ja vielä ne pyörivät. Minusta siellä oli aika hyvät ohjeet, tosin kannattaa tietysti katsoa mitä menee poistamaan.

        tämän kanssa
        http://www.hijackthis.de/logfiles/69d4f2b982b4a1f363c1cd859f44f1d4.html

        Ei taida riittää pelkkien rivien poistaminen.


      • olisi

    • Kaikkien pitäs lataa koneelle tarvittavat ohjelmat niinku Ad-awaret ja semmoset. Ja vältää epäilyttäviä sivuja eikä asentele koneelle kaikkea gaggaa.
      Kerran oon login tänne laittanu ja puhdas oli. Eli pidetään pöpöt pois niin ei tartte huolestua ja tukkia keskustelupalstoja.
      Tietenkin pitää välillä tarkistaa päivitykset. Eihän ne ohjelmat muuten suojaa konetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe