miten voin lahjoittaa köyhille vaatteita ja astioita?

avunilo

Olen itsekkin työtön mutta minulla on kertynyt paljon tavaraa vaatteita ja astioita joita ei tule yksin käytettyä.
Haluaisin lahjoittaa toisille köyhille näitä.
Olen vienyt vaatekeräykseen vaatteita mutta epäilyttää että myydäänkö vaatteet yli hinnalla kirpputorilla.

14

420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyn vaan

Missä päin asustelet?

• 17+13

Minä en ainakaan lahjoita yhtään millekään yhtään mitään koskaan eli tee MITÄÄN bisnestä vanhojen tavavoiden kaupalla,vaan vien roskakoriin, jos en enää tarvitse jotakin rääsyä tai mööpeliä. Vinkki; että kierrätyskekuskuksiin voi ilmaiseksikin antaa tavaraa, josta haluaa eroon... Ei tartte keskustella kuka ostaa ja kuka ei. Omassa asuinpaikassani olen ollut kyllä yllättynyt siitä ( täällä asuu pääosin köyhiä opiskelijoita), että kun vein aulaan vanhan putkitelkkarin ja minun tekniikkataidottoman korjausosaamattoman tilapäisesti simahtaneen digiboxin tekstilapulla, että "saa ottaa, jos saa toimimaan", meni suurinpiirtein minuutti, että joku oli laittanut minun tekstilappunu tilalle lapun tekstilapun, että "toimintakuntoinen" ja olihan joku senkin rojun jonnekin kantanut ( mistä toivottavasti toki itse luopumastani kuudensadan euron arvon omaisuudestani on jollekin hyötyä...), mutta kun vein alakerran kellariin - jota itse en koskan muuten ole käyttänyt- sellaisen 500 euron arvoisen Anttilasta ostamani bukleematon säilytykseen, joka keräs törkyisesti pölyä ja josta siksi oli pakko päästä eroon, niin oli mennyt alle kymmenen minuuttia, kun joku oli pykinyt sen saman maton pois sieltä roskakorin vierestä ja etuoven viereen ja alle kahden tunnin sisällä joku vienyt sen, siitä en muuten pitänyt...

"Asustelkaa" missä vaan, kunhan ette ryöväile toisten omaisuuksia, vrt. kirjoitukseni aiempi sisältö.

Täällä ei haluta "lahjoitella" kenellekään yhtään mitään.

• tyhmellini todellakim

Itse annoit vapaaehtoisesti. Ole tyytyväinen, että kelpas. En ymmärrä ajayudtadi. Antaa ja joku saa- niinherneet nenään

• 9+13
        tyhmellini todellakim kirjoitti:

Itse annoit vapaaehtoisesti. Ole tyytyväinen, että kelpas. En ymmärrä ajayudtadi. Antaa ja joku saa- niinherneet nenään

Niin mä olen kerran asuinympäristössäni antanut ilmaiseksi pois vanhan putkitelkkarini ja täysin modernin digiboksin, eikä mulla ole mitään sitä vastaan, että joku ne itse pois antamani tavarani otti, koska olin laittanut päälle lapun, että saa ottaa jos saa toimimaan. Itsellä kun ei ole autoa, niin niiden romujen vieminen kaatopaikalle olisi maksanut mulle, ne ei olis mahtuneet kämppääni ja järkevämpää oli, että annoin ilmaiseksi pois telkkarini jota en itse osannut korjata ja digiboksin. Mutta bukleeemattoni ei ollut yleiseen jakeluun tarkoitettu, vaan vein sen kellariin kelalrin oven eteen sälytykseen, mistä joku sen ei- toivotusti nyysi alle tunnin sisällä. Täällä v*tun köyhälähiössä kun esimerkiksi suurikokoisia likaisia mattoja ei edes pysty pesemään missään.

En muuten pidä yhtään vanhojen tavaroiden bisneksestä. En ymmärrä, millaiset edes jaksaa kaupata jotakin vanhoja rytkyjään tai tavaroita. Eri asia on kierrätys, että jos ilmaiseksi vie kierrätyskekukseen vanhaa tavaraa, mutta bisnesteöy sellaisellakin asialla on törkeää.

Ja joo, täällä ei haluta lahjoitella kenellekään yhtään mitään. Ei minullekaan mitään kukaan tuntematon lahjoittele, joten ei mullakaan vastaavasti ole velvollisuutta lahjoittaa muille yhtään mitään. Etenkin kun vanhojen tavaroiden kauppa etenkin netissä on usein rikollista, eli varastetun tavaran kauppaa, pitäisi pikkusen viranomaisten valvoa sitäkin touhua...

Ainakin tässä paikassa missä minä asun, jotkut esim. polkupyörienkin omistajat joutubat viemään ne omiin kämppiinsä asti kerrostalossa, olen kuullut, koska varastelijat tässä lähiössä pöllii lähes kaiken mitä näkee. Ja köyhyydestähän se tietysti johtuu. Petokset on sitten kyllä jo suurempi juttu, eli jos netissä jotkut käy esim. kaupankäyntiä tai tekee lahjoituksia toisen nimissä, ne sen sortin rikolliset hyypiöt kuuluu kaikki linnaan, jotka netissäkin riehuu huijailemassa...

• löytyykö tilaa?
        9+13 kirjoitti:

Niin mä olen kerran asuinympäristössäni antanut ilmaiseksi pois vanhan putkitelkkarini ja täysin modernin digiboksin, eikä mulla ole mitään sitä vastaan, että joku ne itse pois antamani tavarani otti, koska olin laittanut päälle lapun, että saa ottaa jos saa toimimaan. Itsellä kun ei ole autoa, niin niiden romujen vieminen kaatopaikalle olisi maksanut mulle, ne ei olis mahtuneet kämppääni ja järkevämpää oli, että annoin ilmaiseksi pois telkkarini jota en itse osannut korjata ja digiboksin. Mutta bukleeemattoni ei ollut yleiseen jakeluun tarkoitettu, vaan vein sen kellariin kelalrin oven eteen sälytykseen, mistä joku sen ei- toivotusti nyysi alle tunnin sisällä. Täällä v*tun köyhälähiössä kun esimerkiksi suurikokoisia likaisia mattoja ei edes pysty pesemään missään.

En muuten pidä yhtään vanhojen tavaroiden bisneksestä. En ymmärrä, millaiset edes jaksaa kaupata jotakin vanhoja rytkyjään tai tavaroita. Eri asia on kierrätys, että jos ilmaiseksi vie kierrätyskekukseen vanhaa tavaraa, mutta bisnesteöy sellaisellakin asialla on törkeää.

Ja joo, täällä ei haluta lahjoitella kenellekään yhtään mitään. Ei minullekaan mitään kukaan tuntematon lahjoittele, joten ei mullakaan vastaavasti ole velvollisuutta lahjoittaa muille yhtään mitään. Etenkin kun vanhojen tavaroiden kauppa etenkin netissä on usein rikollista, eli varastetun tavaran kauppaa, pitäisi pikkusen viranomaisten valvoa sitäkin touhua...

Ainakin tässä paikassa missä minä asun, jotkut esim. polkupyörienkin omistajat joutubat viemään ne omiin kämppiinsä asti kerrostalossa, olen kuullut, koska varastelijat tässä lähiössä pöllii lähes kaiken mitä näkee. Ja köyhyydestähän se tietysti johtuu. Petokset on sitten kyllä jo suurempi juttu, eli jos netissä jotkut käy esim. kaupankäyntiä tai tekee lahjoituksia toisen nimissä, ne sen sortin rikolliset hyypiöt kuuluu kaikki linnaan, jotka netissäkin riehuu huijailemassa...

Jos sinulle ei ole kukaan koskaan antanut mitään, niin minä voin lahjoittaa sinulle rekallisen rakkaiden vanhempieni kuolipesän tavaroita, pakastimen, jääkaapin, useamman television joista yksi taulu-tv, vaatteita neljä komerollista, vuodevaatteita sänkyineen, huonekaluja, kodinkoneita ja mattoja vaikka millä mitalla ym. ym.
        Sisarukset ovat vieneet parhaat päältä, joten esim. aterimissa ei lue "Fiskars" ja vaatteista tuskin pitäisit, MUTTA minulla on tarjota sinulle ex:n jättämiä jopa käyttämättömiä vaatteita monta jätesäkillistä koska hän ei hakenut niitä lupaamassaan ajassa ja sanoin vieväni ne kaatopaikalle. Jos olet hoikka ja n.165 pitkä, niin saisit ison kasan alle 10 vuoden aikana ostettuja uusia tai uudenveroisia vaatteita ilmaiseksi, mutta joutuisit ottamaan kaiken mitä rekalla toisin.

Saisin nämä myytyä jollain pilkkahinnalla välittäjille, mutta etsin jotakuta jolle antaisin ilmaiseksi kaikki tai ei mitään periaatteella.
        Muutama olisi ottanut jotain, toiset eivät huolisi mitään. Se taulu-tv:kin on liian pieni. Kaikkea ei vielä ole kukaan lupautunut ottamaan.

• Pitkäaikatyötön
        9+13 kirjoitti:

"Mutta bukleeemattoni ei ollut yleiseen jakeluun tarkoitettu, vaan vein sen kellariin kelalrin oven eteen sälytykseen, mistä joku sen ei- toivotusti nyysi alle tunnin sisällä."

Se on sellaista. Kun yrittää valloittaa yleisiä tiloja yksityiskäyttöön, yleensä epäonnistuu. Jos tavarat eivät mahdu asuntoon tai omaan varastoon, siitä kannattaa luopua.

• Pitkäaikatyötön
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

"Mutta bukleeemattoni ei ollut yleiseen jakeluun tarkoitettu, vaan vein sen kellariin kelalrin oven eteen sälytykseen, mistä joku sen ei- toivotusti nyysi alle tunnin sisällä."

Se on sellaista. Kun yrittää valloittaa yleisiä tiloja yksityiskäyttöön, yleensä epäonnistuu. Jos tavarat eivät mahdu asuntoon tai omaan varastoon, siitä kannattaa luopua.

Siis niistä ylimääräisistä tavaroista kannattaa luopua, ei niinkään varastosta:-)

• 15 + 17

Miten voin lahjoittaa klöyhille?

vastauksia on kaksi, on oikea vastaus:
      Pelastusarmeija.

Ja on vielä toinen (väärä) vastaus:
      Punainen risti.

Pelastusarmeijalla ei ole mahtipalkkaisia suuria visionäärejä eikun siis johtajia palkkalistoillaan joten sille tehdyistä lahjoituksesta pääosa tosiaan menee köyhien hyödyksi, punaisesta rististä ei voi sanoa samaa.

• samaa mieltä

Punaisella ristillä, eli konteissa ei köyhät käy ostoksilla, toki sinne voi viedä vanhoja vaatteitaan (hyvä kuntoisia, ei likaisia eikä rikkinäisiä eikä lumppuja) niin, että sanoo suoraan jos haluaa esim pakolaisleireille ja muuhun katastrofi apuun. Pelastusarmeijalle ennemmin, sinnekään ei oteta lumppuja eikä rikkinäisiä saatikka likaisia vaatteita, ne menee roskiin, mutta pelastusarmeija auttaa täällä kotimaassa, ei tuottokaan mene ulkomaille.

• Nälkäkurkiainen

Soita pelastusarmeijaan ja kysy, onko heillä osaamista asiasta.
      Voit myös laittaa nettiin ilmoitksen jollekin myyntipalstalle, vaikkapa huutonettiin, että lahjoitat vaatteita.

Vaikeaa on sitten erottaa se, kuka oikeasti tarvitsee apua. Tai kuka vain tahtoo ilmaiseksi.

• lahjas

Tavaran vastaanotto
      Helsinginkatu 19
      - keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 8:00-14:00

Yllä oleva teksti on Veikko Hursti sivustolta.
      JA Tämä on mainio sivusto
      www.lahjoitetaan.fi

• ei Hurstille

Ainakaan Hurstille en lahjoittaisi. Sen jonoista haetaan paljon ilmaista tavaraa jälkeenmyyntiin.

• muodollinen hinta

Ehkä on mukavampi ostaa edullisesti kirpparilta. Kun viet sinne tavarat niin jätä toivomus, että niillä ei paljoa peritä. Köyhäkin mieluummin ostaa kuin ottaa vastaan "armopaloja".

• muodollinen hinta

Unohdin Pelastusarmeijan joulupadat. Sinne voi viedä käyttökelpoista hyvää tavaraa, niin jakavat ilmaiseksi puutteenalaislle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6514
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3890
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3305
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      378
      1783
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1043
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      920
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe