Seriffille

kysymys

Koska Jippiin palstalla ei tunnu olevan minkäänlaista valvontaa, mm. linux-käyttäjiä herjataan varkaiksi, rikollisiksi, homoiksi, maksukyvyttömiksi/maksuhaluttomiksi, saatananpalvojiksi ja seksuaalirikollisiksi ja yhden tietyn persoonan taholta, niin toivon ettei täällä sallita samanlaista menoa. Rajansa on trollauksellakin, ja kun trolli alkaa mennä henkilökohtaisuuksiin ja ihmisten mollaamiseen niin silloin siitä mielestäni tulee rikos. Oli sitten kyseessä yksittäinen ihminen tai ihmisryhmä .

Kysynkin että poistetaanko täällä vastaavat törkeydet ja pitääkö erikseen pyytää poistoa vai huomaako sefu tai ylläpito vastaavanlaiset herjaukset ja poistaa ne pyytämättäkin?

7

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omanimi

      ne trollit voi mitenkään mennä henkilökohtaisuuksiin, koska kukaa ei täällä omalla nimellä esiinny.
      Vai esiinnytkö sinä?

      • kysymys

        omalla nimellä tai ei, kyllä ne herjaukset silti kohdistuu joko yksittäiseen ihmiseen tai ihmisryhmään. Ei sillä nimellä ole väliä. Ehkä ei täysin täytä rikosoikeudellisia määritelmiä herjauksen suhteen mutta silti on ikävää joutua lukemaan kaikenlaisia törkeyksiä. Jotain rotia trolleille.


      • Tõppõ
        kysymys kirjoitti:

        omalla nimellä tai ei, kyllä ne herjaukset silti kohdistuu joko yksittäiseen ihmiseen tai ihmisryhmään. Ei sillä nimellä ole väliä. Ehkä ei täysin täytä rikosoikeudellisia määritelmiä herjauksen suhteen mutta silti on ikävää joutua lukemaan kaikenlaisia törkeyksiä. Jotain rotia trolleille.

        Jippiin palstalla Windowsfanaatikot ovat siis hävinneet väittelyn, perustelut ovat loppuneet.

        Joo, kyllä tuo sagittarus näyttäis olevan ihan hyvin tehtäviensä tasalla kuitenkaan liikaa sensuroimatta.
        Sodat palstalla saakin mielestäni vähän lyödä yli, se ikäänkuin kuuluu henkeen.


      • kysymys
        Tõppõ kirjoitti:

        Jippiin palstalla Windowsfanaatikot ovat siis hävinneet väittelyn, perustelut ovat loppuneet.

        Joo, kyllä tuo sagittarus näyttäis olevan ihan hyvin tehtäviensä tasalla kuitenkaan liikaa sensuroimatta.
        Sodat palstalla saakin mielestäni vähän lyödä yli, se ikäänkuin kuuluu henkeen.

        Ylilyönnit on erikseen, herjaukset ja silkka valehtelu erikseen. Silloin kun aletaan poikkeamaan totuudesta niin ollaan heikoilla jäillä. Ketään, nimellistä tai nimetöntä, ei saisi herjata sen perusteella mitä softaa tai käyttistä käyttää. Jippiillä tuota ei kuitenkaan eräs henkilö tunnu tajuavan. Toisaalta myös silkka valehtelu, esim. kuten hiljan tapahtui että Windowsista löydetty aukko joka oli IT-alan verkkojulkaisussa julkistettu, esitettiinkin niinpäin että se aukko olikin linuxissa tai siinä pyörivässä softassa.

        Toden totta, kunnon perustelut on loppuneet, nyt on ilmeisesti valheiden ja ihmisten panettelun aika...siltä ainakin vaikuttaa kun Jippiin viestejä lukee. Eipä toisaalta ihme että siellä on hiljentynyt aika lailla kun vertaa muutaman kuukauden takaiseen tilanteeseen jolloin uusia viestejä oli sivukaupalla, tosin niistä aika osan lohkaisi juuri ne trolliviestit, mutta silti oli asiaviestejäkin paljon, nyt ei asiaviestejä ole enää kuin nimeksi.


      • kysymys kirjoitti:

        Ylilyönnit on erikseen, herjaukset ja silkka valehtelu erikseen. Silloin kun aletaan poikkeamaan totuudesta niin ollaan heikoilla jäillä. Ketään, nimellistä tai nimetöntä, ei saisi herjata sen perusteella mitä softaa tai käyttistä käyttää. Jippiillä tuota ei kuitenkaan eräs henkilö tunnu tajuavan. Toisaalta myös silkka valehtelu, esim. kuten hiljan tapahtui että Windowsista löydetty aukko joka oli IT-alan verkkojulkaisussa julkistettu, esitettiinkin niinpäin että se aukko olikin linuxissa tai siinä pyörivässä softassa.

        Toden totta, kunnon perustelut on loppuneet, nyt on ilmeisesti valheiden ja ihmisten panettelun aika...siltä ainakin vaikuttaa kun Jippiin viestejä lukee. Eipä toisaalta ihme että siellä on hiljentynyt aika lailla kun vertaa muutaman kuukauden takaiseen tilanteeseen jolloin uusia viestejä oli sivukaupalla, tosin niistä aika osan lohkaisi juuri ne trolliviestit, mutta silti oli asiaviestejäkin paljon, nyt ei asiaviestejä ole enää kuin nimeksi.

        :-(
        Mut minkäs teet....?


    • harmaahurtta

      Asiahan ei enää minulle kuulu, mutta omana sefuaikanani pidin linjaa, jossa tuollaisia hetkellisiä ylilyöntisolvauksia sallin. Varsinkin täällä sodat-palstalla on mielestäni vähän lupakin ammuskella ympäriinsä. Yleensä riitti, että ihan sanallisesti kehotti suutaan siistimään. Joskus joutui sitten niitä viestejä enemmänkin poistelemaan. Linux-palstalla sitten on syytä olla asiallisempi meininki.

      Kyllä näitä seriffi koko ajan valvoo ja tarvittaessa puuttuu peliin.

    • Henkilökohtaisuuteen mentäessä väittely ei enään ole asiallista ja hyvässä hengessä luotua keskustelua ja joitakin viestejä olenkin poistanu juuri sen takia. Kiitettävän rauhallisesti tuota keskustelua onkin täällä käyty nykyään.

      Luen näitä valvomiani palstoja sattumanvaraisesti päivittäin mutta saattaa silti joku asiaton viesti jäädä lukematta ja silloin semmoisen huomanneena jokainen lukija voi ilmoittaa siitä joko sähköpostiini tai siihen "ilmoita asiattomasta viestistä" linkkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe