Kirkkoon kuulumattomien hautaus?

Näkyy olevan alempana kömpelötekoinen pelotteluketju kirkkoonkuulumattomien hautauksesta.
Otin asiasta selvää seurakuntatoimistosta nykyisellä kotipaikkakunnallani. Mitään hautaustoimituksesta ja sen rituaaleista en kysellyt.
Toimistossa asiallisesti sanottiin, ettei kirkkoon kuulumattomuus ole nykyään este esim. vaimon sukuhautaan sijoittamisesta.

En kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön, vaimoni kylläkin. Niin että se siitä epätoivoisesta pelottelumeiningistä.

On ihan se ja sama lausutaanko haudallani loitsuja tai rukouksia, mieluummin ei.

10

91

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisitko uskonut

Kohta kirkkomaa täyttyy pelkästään homoista.

Heterot eroavat kirkosta ja homot liittyvät siihen.

Siinäpä sitten seurakuntaa kerrakseen.

• capt. cöpenick

Mikään ei ole muuttunut enkä usko, että muuttuukaan. Uskon, että 96% ihmisistä kiinnostuu vastakkaisesta sukupuolesta.

Minua yököttää ajatus mukauskovaisista ihmisistä, joille muutaman prosentin marginaaliryhmiltä kielletään ihmisarvo.
        Ja minkä hiienväen takia; siks että evoluutio solutasolla saa jotkut ihmiset kiinnostumaan omasta sukupuolestaan. Homous ei ole omavalinta.

• irtausliitto
        capt. cöpenick kirjoitti:

Mikään ei ole muuttunut enkä usko, että muuttuukaan. Uskon, että 96% ihmisistä kiinnostuu vastakkaisesta sukupuolesta.

Minua yököttää ajatus mukauskovaisista ihmisistä, joille muutaman prosentin marginaaliryhmiltä kielletään ihmisarvo.
        Ja minkä hiienväen takia; siks että evoluutio solutasolla saa jotkut ihmiset kiinnostumaan omasta sukupuolestaan. Homous ei ole omavalinta.

Minua yököttää se että muutaman prosentin marginaaliryhmän itsekkäiden vaatimusten takia tuhotaan tuhansia vuosia vanha kaunis perinne.

Ja etenkin etoo se että sitä käsitellään muka tasa-arvoasiana vaikka kyseessä on pelkästään halu irstailla.

• Ei ole merkitystä
    • kirkkoon kuulumaton

Ainakin yks joka ei kuulunu kirkkoon meni krematorioon ja ne tuhkat Tampereen Muistolehtoon

• erijutut.

Mereen heitetty merimies pääsee taivaaseen yhtälailla, kuin ns" siunattuun maahan haudattukin". Ei tuolla hautausmaalla ja hautaustavalla ole mitään merkitystä. Kuollut on kuollut. Eläessään se ihmisen pitää se ratkaisu tehdä. Ja se on mahdollista jokaisena elinpäivänään. Ei sitä sen jälkeen kannata pohtia omaistenkaan.

• Näin se vaan on

Lue niin tiedät.
      Ei tarvitse haudata kirkkomaahan jos ei halua. Polttohautauksessa ilmoitetaan krematorionhoitajalle minne vainajan tuhkat sijoitetaan,hän kirjaa tiedon ylös . Tuhka pitää sijoittaa vuoden sisällä, jos ripotellaan mereen pitää olla vesialueenomistajan lupa ellei kyseessä ole laillinen mereenlaskupaikka ,maalla pitää olla maanomistajan lupa.
      Itse olen tehnyt hautapaikan kesäpaikalleni Haminan ulkosaaristoon johon tuhka aikanaan lasketaan. Muistotilaisuus pidetään kesämökilläni saaressa . Ensin lauletaan .Haihtunut on kuin tuhka tuuleen ,sitten juodaan muistokahvit muistellaan sekoilujani ja nauretaan lopuksi lasketaan uurnani maahan ja lauletaan .Mun sydämmeni tänne jää.
      Ei hullumpaa vai mitä? Mielestäni ihan hyvä juttu

• Hyvä tietää. Niin teen minäkin, ei kirkkosiunausta. Jätän ok-talon. Pitäkööt täällä muistotilaisuuden, jossa virsiä ei hoilata.

• DarwinDelusion
        capt.cöpenick kirjoitti:

Hyvä tietää. Niin teen minäkin, ei kirkkosiunausta. Jätän ok-talon. Pitäkööt täällä muistotilaisuuden, jossa virsiä ei hoilata.

Mistähän tuo Sinunkin katkeruutesi kumpuaa, kun joka käänteessä on jotain morkkaamista uskontoa kohtaan.
        Se on sentään ihmisarvon perusta, että ihminen on luotu eikä minkään järjettömän evoluutiotieteissadun mukainen tarkoitukseton tuote...

www.icr.org

• kukin tavallaan.

Kaikki haudataan se on varmaa, paitsi ne jotka on kadonneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      225
      8514
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      116
      6187
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5692
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3980
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      68
      3868
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      30
      3038
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      2793
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      2755
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      2717
    10. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      47
      2650
    Aihe