Ylen teettämän kyselyn mukaan vaalikauden paras ministeri on ollut ulkoministeri Erkki Tuomioja. Joka sattumoisin on myös tunnettu ateisti.
http://yle.fi/uutiset/tuomioja_kansan_arviosta_positiivisesta_palautteesta_pitaa_olla_iloinen__rasanen_olen_hoitanut_tehtavani_hyvin/7844101
Heikoimman arvosanan taas sai sisäministeri Päivi Räsänen. Joka on tunnettu uskis.
Vaalikauden paras ja heikoin ministeri
19
71
Vastaukset
Ei voi kuin todeta, että jos jokin jumala on olemassa, niin hän rakastaa ateisteja ja vihaa uskovaisia. Niin paska mennyt vuosi oli uskovaisille ja sama meno jatkuu, ettei kyllä oikein ole muuta selitystä.
- ateismionnolla
Päivi on hoitanut hyvin pestinsä. Negatiivisuus tulee hänen uskonvuoksi. Maailma vihaa Jeesuksen omia. Jos hän olisi joku liberaali Irja Askola, niin usko ei haittaisi.
- 131
Negatiivisuus ei todellakaan tule Päivin uskon vuoksi vaan siitä syystä, että Päivi sekoittaa uskon ja politiikan. Näin ei kuulu tehdä. Suomessa noudatetaan Suomen lakia ja Raamatun ohjeet eivät todellakaan mene lain edelle.
- päkäpäkä
"Päivi on hoitanut hyvin pestinsä. Negatiivisuus tulee hänen uskonvuoksi. Maailma vihaa Jeesuksen omia."
Mitenkäs tuohon sopii umpiuskovaisen lestadiolaispoliitikon Juha Sipilän kansansuosio yli puoluerajojen? Ovatko lessut liian liberaaleja sinun makuusi? - ISO-9992328
päkäpäkä kirjoitti:
"Päivi on hoitanut hyvin pestinsä. Negatiivisuus tulee hänen uskonvuoksi. Maailma vihaa Jeesuksen omia."
Mitenkäs tuohon sopii umpiuskovaisen lestadiolaispoliitikon Juha Sipilän kansansuosio yli puoluerajojen? Ovatko lessut liian liberaaleja sinun makuusi?Sipilä ei ole sertifioitu oikea kristitty. Vastusti homoliittojakin jotensakin lepsusti.
Räsänen sen sijaan on tyyppihyväksytty oikea kristitty. Kaikenlaisen homoilun vihollinen numero yksi. - päkäpäkä
"Räsänen sen sijaan on tyyppihyväksytty oikea kristitty."
Ei, kyllä lessut on niitä oikeita tyyppihyväksyttyjä Jumalan Lapsia, kysy vaikka niiltä itseltään;)
Tosin oikein Oikein Tyyppihyväksyttyjen Jumalan Lasten, eli vanhoillislessujen mielestä Sipiläkin rauhansanalaisena on eriseuralainen. Räsäskä taas on kokonaan harhaoppinen eksyttäjä ja kadotukseen menijä... päkäpäkä kirjoitti:
"Räsänen sen sijaan on tyyppihyväksytty oikea kristitty."
Ei, kyllä lessut on niitä oikeita tyyppihyväksyttyjä Jumalan Lapsia, kysy vaikka niiltä itseltään;)
Tosin oikein Oikein Tyyppihyväksyttyjen Jumalan Lasten, eli vanhoillislessujen mielestä Sipiläkin rauhansanalaisena on eriseuralainen. Räsäskä taas on kokonaan harhaoppinen eksyttäjä ja kadotukseen menijä..." Räsäskä taas on kokonaan harhaoppinen eksyttäjä ja kadotukseen menijä..."
Onko? Kun itse olin viidesläinen tiukan linjan uskovainen, esikoisletadiolaiset sanoivat minun olevan "etsijän paikalla".- päkäpäkä
"Onko? Kun itse olin viidesläinen tiukan linjan uskovainen, esikoisletadiolaiset sanoivat minun olevan "etsijän paikalla"."
Niin tietenkin sinulle sanoivat. Yrittivät sentään edes jotenkin käyttäytyä sinua kohtaan ihmisiksi, olla haukkumatta suoraan ja silti vihjata, että et ole oikeassa opissa. Lestoilla on muutenkin oma "kaanaan kielensä" jota ei ole ulkopuolisen helppo ymmärtää kaikkine vivahteineen. Toki muillakin uskiksilla on omansa, esim hellareilla.
Mitähän lienevät puhuneet sinusta viidesläisenä ja viidesläisyydestä yleensä, kun et ollut enää kuulemassa:) Olisi saattaneet korvasi ja niskasi punoittaa, jos olisit onnistunut salakuuntelemaan. agnoskepo kirjoitti:
" Räsäskä taas on kokonaan harhaoppinen eksyttäjä ja kadotukseen menijä..."
Onko? Kun itse olin viidesläinen tiukan linjan uskovainen, esikoisletadiolaiset sanoivat minun olevan "etsijän paikalla"."Onko? Kun itse olin viidesläinen tiukan linjan uskovainen, esikoisletadiolaiset sanoivat minun olevan "etsijän paikalla"."
Käsittääkseni esikoisuus on heterogeenisempaa seurakuntaopissaan kuin vanhoillisuus. Liike on jakaantunut melko lavealle alkaen ultrakonservatiiveista (jotka TV- ja ehkäisykieltoineen sekä seurakuntaoppeineen eivät juuri eroa vanhoillisista) aina melko liberaaleihin asti. Kumpikaan äärilaita ei ole missään tapauksessa vain marginaalinen vähemmistö.
Puolisoni on tuosta lestahaarasta "kotoisin" ja itsekin olen vieraillut heidän seuroissaan pari kertaa. Veikkaisin että päkäpäkän keskustelukumppani on ollut kohtuullisen vanhoillisesta siivestä esikoisuutta, mutta ei äärikonservatiivi, jollaisten mielestä viidesläiset ovat kirkollisessa jumalisuudessaan eksytys.>Maailma vihaa Jeesuksen omia.
"Viha" on omaa sairaankahelia mielikuvitustanne, mutta se on totta että teistä ei nykyään enää varsinaisesti tykätä. Teissä itsessänne ei varmaan ole mitään syytä tähän tilanteeseen?
Jumalanne kuvinahan te tuomitsette aina muita katsomatta milloinkaan peiliin.
Niinhän se fundisten Jumalakin rankaisi julmasti luotujaan, kun itse tyri ihmisen ykkösen sijasta kakkoslaaduksi.- Reddington
Niin varmaankin. Se että räsäskä vähensi sisäministerinä poliiseja ja sanoi ettei lakeja tarvitse noudattaa, ei varmaankaan vaikuttanut mitenkään...
- samasekukamitä
Kansanedustajien mielipiteet olivat hieman toisenlaiset. Tavissuomalaisten mielipiteitä muokkaa ansiokkaasti varsinkin Iltalehti. Veikkaan että enemmistö kansalaisista ei edes tiedä ministerien tekemisiä saati välitä, ellei aivan olla viemässä kaljapulloa kädestä tai toppuuttelemassa erilaisten parisuhteiden siunaamisia jokaisen mahdollisen instanssin taholta.
- tiedäsitten
Tavikset antavat mielipiteensä tunteella, ei tiedolla. Kansanedustajien mielestä se heikoin lenkki on Krista Kiuru.
- JohnnyBlaze
Niin, onhan se vinkeää että meillä on sisäministeri joka antaa kristityille luvan olla noudattamatta lakia...
- EntäSitten
Nietzsche hylkäsi kristinuskon. Ja tuli hulluksi.
Johon ateisti toteaa, että ei pidä vetää yksittäistapauksista mitään sen suurempia johtopäätöksiä.
Mutta mitä jos yksitäistapaus onkin ateismille suosiollinen? Silloin sitä pitää mainostaa kaikkialla. Se kelpaa todisteeksi ateismin ylivertaisuudesta.- JohnnyBlaze
Sinähän tiedät ettei Nietzschen hulluudella ja ateismilla ole korrelaatiota? Hän hylkäsi uskonnon kymmeniä vuosia ennen henkistä romahdustaan. Sinällään vinkeää että kyseessä oli papin poika jonka uskovainen sisko esitteli häntä näyttelyesineenä kaksi vuotta ennen kuin filosofi kuoli. Tuo sisko oli muuten myös natsi...
"Nietzsche hylkäsi kristinuskon. Ja tuli hulluksi."
Veikkaisin, että hylkääminen tapahtui hiukan liian myöhään eikä siitä ollut enää apua. Kristinusko oli jo tehnyt vahinkonsa.
- hjkhps
Oikeusministerikin on täysin kritiikitön suhteessa uskonvakaumuksen suosituimmuusasemaan Suomessa, mutta saa ministereiden joukossa keskitason arvosanan ja ilmeisesti parhaan naisministereistä tällä vaalikaudella.
Siksikö että olisi ollut parempi kuin muut naisministerit? Ei vaan siksi että kansalaiset eivät varmaankaan 95%:sesti eivät osaa sanoa yhtään asiaa mitä Henriksson on tehnyt ministeripostillaan. Silloin on paha antaa huonoa tai hyvää arvosanaa -> annetaan keskiverto.
Henrisson mm. kannattaa viimeiseen asti pippelin silpomisen hyväksymistä uskonnollisin perinnesyin, se että se on uskonvapauden vastainen leimatessaan pysyvällä merkillä ihmisen tietyn uskonyhteisön jäseneksi, höneltä itseltään kysymättä, kuten mm. juutalainen lastenkirurgi totesi. Hän vastusti silpomista tämänkin takia, totta kai myös siksi että silpominen on perusteetonta, mahdoton perustella järkisyillä, ja aina haitallinen.
Jos joissain harvinaisissa tapauksissa silpominen olisikin vastaus lääketeiteelliseen ongelmaan, niin todistettavasti on olemassa hellävaraisempia tapoja hoitaa se lääketietteellinen ongelma pois päiväjärjestyksestä.
Lisäkis voi mainita että Henriksson, entinen pankkilakimies, on "kunnostautunut" vastustamalla kynsin hampain taistelua harmaata taloutta vastaan. Rkp ja kok vastustivat sitä, että hallitukseen ylipäätänsä muodostettaisiin haarmaan talouden vastainen ryhmä.
Kuitenkin Henriksson oli ensimmäisenä erottamassa tuosta ryhmästä Heidi Hautalaa, vaikka itse on pahempi pukki kaalimaanvartijana, mitenkään Hautalan menettelyjä remonttimiehen palkan sivukulujen maksamatta jättämistä.
Vielä yksi asia Henrikssonin viranhoidosta. Tämä ei ole niin yksiselitteinen. Mutta ihmetyttää se vimma jolla Henriksson ajaa kuin käärmettä pyssyyn kaiken vastuun siirtämiseksi seksin ostajille maksullisessa seksissä. Vaikuttaa että kyse on ideologisesta asiasta hänelle. Tuntuu että asiantuntijoiden kuuleminen ja asian pohtiminen kaikilta kannteilta ei Baja-Majaa kiinnosta lainkaan.
Esim. pro-tukipisteen asiantunteva edustaja olikohan nimi, Jaana Kauppinen (?), on sitä mieltä että Henrikssonin linja vai vaikeuttaa seksipåalveluiden myyjien asemaa. Eikä noiden palveluiden kysyntää ja tarjontaa saada koskaa loppumaan ja kaikki eivät ole hyväksikäytön uhreja vaikka se varmasti on olemassa oleva ongelma. - noob3281
Räsänen sai agendaansa edistettyä kaikista ministereistä parhaiten. Mikä onkin sitten huono asia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1656400
- 584442
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283018- 612947
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271516Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 331301
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431201