Tytön piirros Venäjän varastamasta Suomen helmasta

Jouko_Piho

Nuoren tytön piirustus Venäjän varastamasta Suomen helmasta

Nuori 7-vuotias tyttö piirsi laatikon, joka kuvaa Venäjää ja toisen laatikon, joka kuvaa Suomea. Suomen kyljessä on pieni laatikko, josta tyttö sanoo: "Suomen maan helma on varastettu, Venäjä varasti sitä. Otetaan sitä takasin. Minä haluan sitä takaisin." Karttaan tyttö on kirjoittanut: ”Helma. Pieni Suomenmaan pala, jonka Venäjä varasti.”

Jouko Pihon kommentti:

Jumala voi puhua lastenkin kautta. Tässä tytön piirustuksessa Jumala sanoo, että Suomen helma, Karjalan kannas ja Laatokan Karjala, kuuluvat Suomelle, ei Venäjälle, joka on varastanut Suomen alueet itselleen, mutta ne palautuvat vielä takaisin oikealle omistajalleen.

22

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmasti palautuvat mutta oleellisinta on muistaa, ettei Venäjä tule ystävänä, älkää siis luottako siihen ja mitä ne tulevat puhumaan. Venäjä tulee vain ryöstämään, raiskaamaan ja tappamaan, kuten Raamattu asiasta puhuu. Suomi toki saa takaisin alueensa, mutta mitä hyötyä niiden alueiden takaisin haikailemisella on? Jeesus tulee takaisin ja perustaa tuhatvuotisen valtakunnan. Silloin ei ole enää valtioita, kieliä eikä rajoja. Mitä järkeä on siis mitään haikailla? Se on vain tämän maailman haikailua.

    • Piirustus
    • Milviisii meinasit palautuksen tapahtuvan? Rukoilemalla? Jeesusksen tullessa taas maan päälle?

      Unehtuiko tuosta unesta toinen käsvarsi? Ja lantionkohtaa myös?

      Kyl työmootta idiootteja täl pastal, luulette julman tekevän jotain teidän puolest, vaik koko julmaa ei ol olemas. Se on aivomato, joka pitäis kitkee pois.

      Kuinka moni karjalainen rukoili oikeutta ja kuinka moni sitä sai?

      Hankkikaa vittu pyssy ja ampukaa niitä ryssiä aina kun sattuu jyvä kohdalleen, sillai me saadaan oikeutta.

      • Niinköon

        he-ma.
        Väärät ohjeet väärälle sivustolle, väärältä otukselta.


      • Sulla on "he-ma" sen verran erillään tuo käsitys tämän palstan käyttäjien kanssa, että kysyppäs itseltäsi kaunako jaksat täällä uikuttaa. Katsos sä et täällä käännytä ainoatakaan kristittyä, sitä on monet kymmenet ateistit kokeilleet ja saldo on edelleen pyöreä nolla. Huutele vaan että ollaan tyhmää jengii jne. mutta kelle huudat? Taivaan linnuille vai meren aalloille? Kyllästyt ennen pitkää, kun sanat loppuu ja alat toistaan itseäs.


      • Oikeinhyvävastaus

        Kiitos Jarmo. Sä alat oppia. Kirjoitat ytimekkäästi. Tyhmempikin ymmärtää.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Sulla on "he-ma" sen verran erillään tuo käsitys tämän palstan käyttäjien kanssa, että kysyppäs itseltäsi kaunako jaksat täällä uikuttaa. Katsos sä et täällä käännytä ainoatakaan kristittyä, sitä on monet kymmenet ateistit kokeilleet ja saldo on edelleen pyöreä nolla. Huutele vaan että ollaan tyhmää jengii jne. mutta kelle huudat? Taivaan linnuille vai meren aalloille? Kyllästyt ennen pitkää, kun sanat loppuu ja alat toistaan itseäs.

        Internetis on semmoinen kiva ominaisuus, että kaikki teikäläisten höpinät ja mun järjelliset argumentit ovat sielt haettavissa vielä satojen vuosienkin jälkeen. Uskonnot tulevat nettiin häviämään. Tämä siksi, että teillä ei ole mitään minkä päällä voisi istua kaatumatta seljälleen.


      • Niinköon kirjoitti:

        he-ma.
        Väärät ohjeet väärälle sivustolle, väärältä otukselta.

        No ei, ei ole. Sulla ei ole argumentoitavaa, joten pidä pääsi kiinni.


      • he-ma kirjoitti:

        Internetis on semmoinen kiva ominaisuus, että kaikki teikäläisten höpinät ja mun järjelliset argumentit ovat sielt haettavissa vielä satojen vuosienkin jälkeen. Uskonnot tulevat nettiin häviämään. Tämä siksi, että teillä ei ole mitään minkä päällä voisi istua kaatumatta seljälleen.

        Ja toi kaikkiko oli sun uskos pohjana?


      • Entiijäen

        Kaino kysymys he-ma.
        Mikä se sellainen vittupyssy on?


      • Oikeinhyvävastaus kirjoitti:

        Kiitos Jarmo. Sä alat oppia. Kirjoitat ytimekkäästi. Tyhmempikin ymmärtää.

        Ja sun anti tälle keskustelulle on mikä? Haluaisitko ehkä valaista millai sä olet rukouksen voimalla taivuttanut putlerin palauttamaan meille kannakse, sallan, käsivarren ja jessesi fiksaaamaan ne miehet, jotka kuolivat ja vammautuivat tätä maata puolustaessaan?

        Kokeiles palauttaa vaikka yhden amputoidun jäsen takaisin pyytämällä? Pitäisi onnistua, jos uskosi on riittävän suuri ja olet raamattusi lukenut.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Ja toi kaikkiko oli sun uskos pohjana?

        Ei mulla ole uskoa. Ei järkevä ihminen usko satuihin.


      • TässäVastaus

        Etkö sinä, vittupyssy, nyt malta odottaa.
        Kaikki aikanaan.
        Jumalalla on tarkka aikataulu sinunkin elämällesi, vittupyssy.
        Herra tietää, milloin ottaa sinulta sielusi pois. Ihan tarkasti tietää, mutta sinä et sitä, vittupyssy, tiedä. Sulla ei ole kerskaamiseen varaa.


      • Entiijäen kirjoitti:

        Kaino kysymys he-ma.
        Mikä se sellainen vittupyssy on?

        Aggressiivi, googlaa se vitun aggressiivi!


      • TässäVastaus kirjoitti:

        Etkö sinä, vittupyssy, nyt malta odottaa.
        Kaikki aikanaan.
        Jumalalla on tarkka aikataulu sinunkin elämällesi, vittupyssy.
        Herra tietää, milloin ottaa sinulta sielusi pois. Ihan tarkasti tietää, mutta sinä et sitä, vittupyssy, tiedä. Sulla ei ole kerskaamiseen varaa.

        Kokeillaan. Se sun jahvesi, allahisi on vitun saamaton geriatrinen hc ätmi, joka väitti raiskanneensa neitsyen, muuta pani oikeasti lammasta laitumella. Lammas oli tietysti munat omaava, koska naaraspuoliset ovat jumalallesi kauhistus. Tästä syntyi jumalasi ja pässin risteytys, jeesus. Tämä risteytys ei oikein tiennynnä mitä sen pitäis puuhailla, joten se ei paneskellu syntistä aasiaan muual ku takapuoleen. O,is sil ollunna muutakii pantavaa, mut hää vaa huus Halle lujaa, ku tuli aasinsa takapuoleen.

        No tuommosesta juutalaiset akuhistuivat ja het päättelivät jessen olevan vapahtaja. Ei kai ny kukaan pane aaadia perseeseen julkisesti ellei ole jeesus itse. Seuraajia riitti ja tarinat Vaan paranivat. Parin vuosisadan jälkeen kuulopuheet kirjailtiin ja sillai saatiin raamatti.

        Pystyskö su kaikkivaltias nyt lyömään lun ihan hengettömäksi, koska senhän pitäisi tämä rienaus nähdä jo etukäteeeeee....n..... no ei perskeles pystyny, vaikka odotin kovasti.

        Jos siel jumalien geriatrisella osastolla on kovasti kiirusta, niin odotellaan taas pikkusen aikaa... olisko sil julmal jotain sanottavaa kun hää väitti, ettei vedenpaisumuksii enää tule ja sen merkiksi vesipisarat taittavat valoa aallonpituuksie.. sori, tämä taisi mennä tuonne pirullisuuden puolelle...

        Mut einsiis ole ylijumalat vieläkään herättäneet jahvea tai allahia tai mitä sää munaton nyt palvotkaan, painelen tuota lähetä-nappulaa ihan kohta... nyt tuntuu kyllä jotain tuolla vatsanpohjassa... olisko se julma, joka yrittää mun henken päälle käydä?

        Saatanallisen iso ja rikinkatkuinen munapieru se vaan oli...


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Sulla on "he-ma" sen verran erillään tuo käsitys tämän palstan käyttäjien kanssa, että kysyppäs itseltäsi kaunako jaksat täällä uikuttaa. Katsos sä et täällä käännytä ainoatakaan kristittyä, sitä on monet kymmenet ateistit kokeilleet ja saldo on edelleen pyöreä nolla. Huutele vaan että ollaan tyhmää jengii jne. mutta kelle huudat? Taivaan linnuille vai meren aalloille? Kyllästyt ennen pitkää, kun sanat loppuu ja alat toistaan itseäs.

        Pakko on toistaa, koska yksikään uskis ei pysty vastaamaan haasteeseeni:

        1. Jumalan on oltava kaikkivaltias, tästä lienemme kaiiki samaa mieltä?
        2. Jos kaikkivaltias jumala voi kakkia niin ison kakkakikkareen, ettei jaksa sitä nostaa, onko hän kaikkivaltias? Tai vastoinpäin, eikö hän pysty kakkimaan nii isoa kakkakikkaretta, etteikö hän sitä pystyisi nostamaan.
        3. Voimme todeta kaikkivaltiaqn olevan mahdottomuus.
        4. Jumala, joka ei ole kaikkivaltias, ei ole kovin kummoinen jumala.
        5. Josnkaikkivaltias olisi edellä esitetystä huolimatta olemassa, olisi hän kaikkivaltiudessaan jo listinyt minut, ennenkuin ehdin tuota lähetä-nappia painamaan...

        Jos et nyt ole jo tajunnut kuinka järjetön uskosi jumalaan on, suosittelisin hakeutumista lähimpään milenterveystoimistoon tai konsultointia satunnaisen matematiikanopettajan kanssa.


      • he-ma kirjoitti:

        Pakko on toistaa, koska yksikään uskis ei pysty vastaamaan haasteeseeni:

        1. Jumalan on oltava kaikkivaltias, tästä lienemme kaiiki samaa mieltä?
        2. Jos kaikkivaltias jumala voi kakkia niin ison kakkakikkareen, ettei jaksa sitä nostaa, onko hän kaikkivaltias? Tai vastoinpäin, eikö hän pysty kakkimaan nii isoa kakkakikkaretta, etteikö hän sitä pystyisi nostamaan.
        3. Voimme todeta kaikkivaltiaqn olevan mahdottomuus.
        4. Jumala, joka ei ole kaikkivaltias, ei ole kovin kummoinen jumala.
        5. Josnkaikkivaltias olisi edellä esitetystä huolimatta olemassa, olisi hän kaikkivaltiudessaan jo listinyt minut, ennenkuin ehdin tuota lähetä-nappia painamaan...

        Jos et nyt ole jo tajunnut kuinka järjetön uskosi jumalaan on, suosittelisin hakeutumista lähimpään milenterveystoimistoon tai konsultointia satunnaisen matematiikanopettajan kanssa.

        Noi sun kysymykset toistaa vaan niitä samoja kysymyksiä, joita täällä on vuosia erilaiset ateistit meiltä kyselleet. Sama kysymys, eri sanat, eikä tämä sun kysymys mikään järjen valon voittosuoritus ollut. Tuskin näin ala-arvoisesti muotoiltuun kysymykseen viitsii edes vastata. Jospa alkaisit siitä liikkelle, että käyttäisit sivistyneitä ilmaisuja, koska toi "Ville Kontulan yläasteelta" tyyli ei oikein saa mielekästä dialogia aikaan.


      • he-ma kirjoitti:

        Pakko on toistaa, koska yksikään uskis ei pysty vastaamaan haasteeseeni:

        1. Jumalan on oltava kaikkivaltias, tästä lienemme kaiiki samaa mieltä?
        2. Jos kaikkivaltias jumala voi kakkia niin ison kakkakikkareen, ettei jaksa sitä nostaa, onko hän kaikkivaltias? Tai vastoinpäin, eikö hän pysty kakkimaan nii isoa kakkakikkaretta, etteikö hän sitä pystyisi nostamaan.
        3. Voimme todeta kaikkivaltiaqn olevan mahdottomuus.
        4. Jumala, joka ei ole kaikkivaltias, ei ole kovin kummoinen jumala.
        5. Josnkaikkivaltias olisi edellä esitetystä huolimatta olemassa, olisi hän kaikkivaltiudessaan jo listinyt minut, ennenkuin ehdin tuota lähetä-nappia painamaan...

        Jos et nyt ole jo tajunnut kuinka järjetön uskosi jumalaan on, suosittelisin hakeutumista lähimpään milenterveystoimistoon tai konsultointia satunnaisen matematiikanopettajan kanssa.

        Mutta sen vihjeen minä sulle annan, kun kyseenalaistat Jumalan olemassaolon voimattomana Jumalana, että on eräs asia joka rajoittaa Jumalaa ja se on hänne oma sanansa. On siis pari asiaa mitä Jumala ei voi kumota, ne ovat mitätöidä itsensä ja syödä sanansa. Nämä sanat ovat luettavissa Raamatusta ja SIKSI et voi esim. nähdä Jumalaa tai tämä ei tule joka väliin pelastamaan tai tuhoamaan. Main pointti on se että Jumala ei tee mitään väkipakolla pakottamalla, joten kaikki nuo kysymyksesi ovat täysin turhia.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Mutta sen vihjeen minä sulle annan, kun kyseenalaistat Jumalan olemassaolon voimattomana Jumalana, että on eräs asia joka rajoittaa Jumalaa ja se on hänne oma sanansa. On siis pari asiaa mitä Jumala ei voi kumota, ne ovat mitätöidä itsensä ja syödä sanansa. Nämä sanat ovat luettavissa Raamatusta ja SIKSI et voi esim. nähdä Jumalaa tai tämä ei tule joka väliin pelastamaan tai tuhoamaan. Main pointti on se että Jumala ei tee mitään väkipakolla pakottamalla, joten kaikki nuo kysymyksesi ovat täysin turhia.

        Raamattuun vetoaminen osoittaa tietojesi puutteellisuuden. 33 000 lahkoa väittelee jumalasta, joka ei kertakaikkiaan ole onnistunut yksiselitteisesti ilmaisemaan itseään. Naurettavan luokan epäonnistuminen julmalta taas.


      • he-ma kirjoitti:

        Raamattuun vetoaminen osoittaa tietojesi puutteellisuuden. 33 000 lahkoa väittelee jumalasta, joka ei kertakaikkiaan ole onnistunut yksiselitteisesti ilmaisemaan itseään. Naurettavan luokan epäonnistuminen julmalta taas.

        Raamattuun vetoaminen osoittaa viisautta. Kunnioittaisit sen verran että pelkästään Suomen lukutaito mm. pohjautuu Raamatun lukemisen pohjalle. Tulet sinäkin vielä ymmärtämään että nuokin puheesi ovat pelkkää olettamusta intuitiopohjalta, ilman niitä faktatietoja joita perään juuri itse kuulutat. Moni kaltaisesi ovat hypänneet puolesta välistä puuhun kiinni, katse kohti latvaa, eivätkä tajua katsoa mistä puu kasvaa.


    • ttkkl

      Gogin ja Rosin nokkien oikea suunta on Haarmageddon!

    • ttkkl

      "Pankaat pois kelvottomat sanat suustanne!" Raamattu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe