Ovatko ateistit viharyhmä?

ex-ateisti

Mikä synnyttää ateistin, onko se viha uskovaisten tekemää väkivaltaa vastaan, viha isältä perittyä perinnettä vastaan, vai viha henkeä vastaan?

50

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-ateisti

      Uskovaiset kunon aina vihaisia sota(-a)ukkoja

      • ex-ateisti

        Viitaten varastamaasi nimimerkkiin täällä sitä riittää petosta ja valhetta.


    • joo-0

      Minkä syyn takia sinä olit ateisti, aloittaja?

      • Olisiko vastaus jotain siihen suuntaan, että hän vihasi Jumalaa?


      • ex-ateisti

        Minä olin ateisti koska en nähnyt/tiennyt ainuttakaan järjellistä syytä uskoa johonkin yliluonnolliseen. Lisäksi isäni kasvatti minut varsin tieteellisesti.


      • ex-ateisti kirjoitti:

        Minä olin ateisti koska en nähnyt/tiennyt ainuttakaan järjellistä syytä uskoa johonkin yliluonnolliseen. Lisäksi isäni kasvatti minut varsin tieteellisesti.

        Minkä järjellisen syyn sinä sitten löysit ja miten perustelet juuri oman uskosi oikeaksi?


      • ex-ateisti
        SekulaariSavolainen kirjoitti:

        Minkä järjellisen syyn sinä sitten löysit ja miten perustelet juuri oman uskosi oikeaksi?

        Jumala teki intervention elämääni.


      • ex-ateisti kirjoitti:

        Jumala teki intervention elämääni.

        Oliko kyseessä ihan fyysinen tapahtuma, jossa sait näkö- ja kuulohavainnon Jumalasta? Oliko tapahtumalla muita todistajia? Itse tarvitsisin skeptikkona ja ateistina kunnon todisteet tapahtumasta.


      • ex-ateisti
        SekulaariSavolainen kirjoitti:

        Oliko kyseessä ihan fyysinen tapahtuma, jossa sait näkö- ja kuulohavainnon Jumalasta? Oliko tapahtumalla muita todistajia? Itse tarvitsisin skeptikkona ja ateistina kunnon todisteet tapahtumasta.

        En minä ole nähnyt Jumalaa. Jumala ryhtyi minun kanssa hengelliseen kommunikaatioon. Hän ryhtyi opettamaan ja ohjaamaan. Kyse on pitkästä prosessista, joka jatkuu yhä.


      • En pidä tuollaista hengellistä kommunikaatiota kovinkaan luotettavana tiedonlähteenä. Ympäri maailman uskovaiset käyvät hegellistä kommunikaatiota oman jumalansa kanssa ja saavat keskenään ristiriitaisia, mutta yllättäen oman uskontonsa/uskonsa kanssa yhteensopivia vastauksia jumalaltaan. Loogisin selitys sille on että he harjoittavat vain mietiskelyä oman päänsä sisällä ja sitä voi tehdä myös ilman jumalia.


      • ex-ateisti
        SekulaariSavolainen kirjoitti:

        En pidä tuollaista hengellistä kommunikaatiota kovinkaan luotettavana tiedonlähteenä. Ympäri maailman uskovaiset käyvät hegellistä kommunikaatiota oman jumalansa kanssa ja saavat keskenään ristiriitaisia, mutta yllättäen oman uskontonsa/uskonsa kanssa yhteensopivia vastauksia jumalaltaan. Loogisin selitys sille on että he harjoittavat vain mietiskelyä oman päänsä sisällä ja sitä voi tehdä myös ilman jumalia.

        Se voi olla hyvin tavallista ja jokapäiväistä kauraa joillekin, mutta minulle se Jumalan interventio oli kyllä elämäni suurin järkytys.

        Ensin kävin läpi kaikki mielisairaudet, jotka voisivat antaa selityksen sille, että yhtäkkiä minun henkeni tai sieluni, josta en aiemmin ollut ollut tietoinen, kävi keskustelua muiden sielujen ja Jeesuksen ja Jumalan kanssa, ja mitähän kaikkia niitä olikaan, enkeleitä ja sellaisia parantajahenkiä.

        Sitten luulosairastelin aikani aivosyöpää ja vaikka mitä, ennen kuin aloin uskoa siihen, mitä henki aina totesi, useaan otteeseen omalla rauhallisella ja hiljaisella äänellään, eli että en ole hullu, en ole psykoosissa, en ole skitsofreenikko, en ole sairas, siitä ei ole kyse, vaan kyse on ilosanomasta. Mikä vitun ilosanoma, minä ihmettelin ja vääntelin käsiäni epätoivoisena että ”miksi minua näin kiusataan”. Oloni oli varsin kurja niin kauan kuin kieltäydyin ymmärtämästä taivaallista sanomaa. Ymmärrys avautui välittömästi aina kun suostuin käymään debattia hengen kanssa.

        Siihen meni pitkä aika. Alkuperäisestä herättelystä on aikaa yli kahdeksan vuotta. Jouduin luopumaan uskostani, ettei yliluonnollista ole olemassa ja että jokin muu selitys löytyy kaikille sellaisille ilmiöille.

        Uskosta luopuminen on hyvin rankkaa, vaikea asia. Ihminen keksii vaikka mitä selityksiä ollakseen luopumatta uskostaan, oli usko mikä tahansa. Usko yliluonnollisen olemattomuuteen ei ollut ainoa usko, joka minulla romahti, vaan mukana meni roppakaupalla paljon muitakin uskoja, joita en ollut mieltänyt uskoiksi.

        Usko joka ei perustu todellisuuteen, on harhauskoa. Mutta todellisuus on hyvin ihmeellinen. En olisi voinut edes kuvitella, miten ihmeellinen.

        Tiedekin on vain perusteltuja tosi uskomuksia, parhaimmillaan. Ja humpuukimaakareita on kaikkialla, tieteenkin parissa.


      • ex-ateisti kirjoitti:

        En minä ole nähnyt Jumalaa. Jumala ryhtyi minun kanssa hengelliseen kommunikaatioon. Hän ryhtyi opettamaan ja ohjaamaan. Kyse on pitkästä prosessista, joka jatkuu yhä.

        >Jumala ryhtyi minun kanssa hengelliseen kommunikaatioon. Hän ryhtyi opettamaan ja ohjaamaan.
        Miksi Jumala opettaa ja ohjaa ihmisiä tuhansin erilaisin tavoin ja lukemattomia erilaisia pelastusstrategoita ja -oppeja markkinoiden? Eikö yksi oikea kävisi kaikille?


      • muutes
        ex-ateisti kirjoitti:

        Se voi olla hyvin tavallista ja jokapäiväistä kauraa joillekin, mutta minulle se Jumalan interventio oli kyllä elämäni suurin järkytys.

        Ensin kävin läpi kaikki mielisairaudet, jotka voisivat antaa selityksen sille, että yhtäkkiä minun henkeni tai sieluni, josta en aiemmin ollut ollut tietoinen, kävi keskustelua muiden sielujen ja Jeesuksen ja Jumalan kanssa, ja mitähän kaikkia niitä olikaan, enkeleitä ja sellaisia parantajahenkiä.

        Sitten luulosairastelin aikani aivosyöpää ja vaikka mitä, ennen kuin aloin uskoa siihen, mitä henki aina totesi, useaan otteeseen omalla rauhallisella ja hiljaisella äänellään, eli että en ole hullu, en ole psykoosissa, en ole skitsofreenikko, en ole sairas, siitä ei ole kyse, vaan kyse on ilosanomasta. Mikä vitun ilosanoma, minä ihmettelin ja vääntelin käsiäni epätoivoisena että ”miksi minua näin kiusataan”. Oloni oli varsin kurja niin kauan kuin kieltäydyin ymmärtämästä taivaallista sanomaa. Ymmärrys avautui välittömästi aina kun suostuin käymään debattia hengen kanssa.

        Siihen meni pitkä aika. Alkuperäisestä herättelystä on aikaa yli kahdeksan vuotta. Jouduin luopumaan uskostani, ettei yliluonnollista ole olemassa ja että jokin muu selitys löytyy kaikille sellaisille ilmiöille.

        Uskosta luopuminen on hyvin rankkaa, vaikea asia. Ihminen keksii vaikka mitä selityksiä ollakseen luopumatta uskostaan, oli usko mikä tahansa. Usko yliluonnollisen olemattomuuteen ei ollut ainoa usko, joka minulla romahti, vaan mukana meni roppakaupalla paljon muitakin uskoja, joita en ollut mieltänyt uskoiksi.

        Usko joka ei perustu todellisuuteen, on harhauskoa. Mutta todellisuus on hyvin ihmeellinen. En olisi voinut edes kuvitella, miten ihmeellinen.

        Tiedekin on vain perusteltuja tosi uskomuksia, parhaimmillaan. Ja humpuukimaakareita on kaikkialla, tieteenkin parissa.

        >>Ensin kävin läpi kaikki mielisairaudet, jotka voisivat antaa selityksen sille, että yhtäkkiä minun henkeni tai sieluni, josta en aiemmin ollut ollut tietoinen, kävi keskustelua muiden sielujen ja Jeesuksen ja Jumalan kanssa, ja mitähän kaikkia niitä olikaan, enkeleitä ja sellaisia parantajahenkiä.>>

        Sinun kauttasi saamme siis vastaukset jumalalta kysymyksiimme, vai mikä on esteenä, koska jokin aina on


      • ex-ateisti
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jumala ryhtyi minun kanssa hengelliseen kommunikaatioon. Hän ryhtyi opettamaan ja ohjaamaan.
        Miksi Jumala opettaa ja ohjaa ihmisiä tuhansin erilaisin tavoin ja lukemattomia erilaisia pelastusstrategoita ja -oppeja markkinoiden? Eikö yksi oikea kävisi kaikille?

        "Miksi Jumala opettaa ja ohjaa ihmisiä tuhansin erilaisin tavoin ja lukemattomia erilaisia pelastusstrategoita ja -oppeja markkinoiden? Eikö yksi oikea kävisi kaikille?"

        Siksi että me kaikki olemme erilaisia. Jumala tuntee jokaisen. Jumala rakastaa jokaista. Jumala puhuu jokaisen omalla kielellä, tavoilla joita vastaanottaja kykenee ymmärtämään.


      • ex-ateisti
        muutes kirjoitti:

        >>Ensin kävin läpi kaikki mielisairaudet, jotka voisivat antaa selityksen sille, että yhtäkkiä minun henkeni tai sieluni, josta en aiemmin ollut ollut tietoinen, kävi keskustelua muiden sielujen ja Jeesuksen ja Jumalan kanssa, ja mitähän kaikkia niitä olikaan, enkeleitä ja sellaisia parantajahenkiä.>>

        Sinun kauttasi saamme siis vastaukset jumalalta kysymyksiimme, vai mikä on esteenä, koska jokin aina on

        "Sinun kauttasi saamme siis vastaukset jumalalta kysymyksiimme, vai mikä on esteenä, koska jokin aina on"

        Ei, vaan jokainen voi saada vastaukset kysymyksiinsä suoraan Jumalalta. Se on kaiken hengellisyyden perussanoma.


      • muutes
        ex-ateisti kirjoitti:

        "Miksi Jumala opettaa ja ohjaa ihmisiä tuhansin erilaisin tavoin ja lukemattomia erilaisia pelastusstrategoita ja -oppeja markkinoiden? Eikö yksi oikea kävisi kaikille?"

        Siksi että me kaikki olemme erilaisia. Jumala tuntee jokaisen. Jumala rakastaa jokaista. Jumala puhuu jokaisen omalla kielellä, tavoilla joita vastaanottaja kykenee ymmärtämään.

        Eli hän tarkoituksella usuttaa uskovaiset toisiaan vastaan. Vinkaa hänelle, että se on hänen viestintästrategiansa tulos ollut pitkään.


      • muutes
        ex-ateisti kirjoitti:

        "Sinun kauttasi saamme siis vastaukset jumalalta kysymyksiimme, vai mikä on esteenä, koska jokin aina on"

        Ei, vaan jokainen voi saada vastaukset kysymyksiinsä suoraan Jumalalta. Se on kaiken hengellisyyden perussanoma.

        Tuohan ei pidä paikkaansa, koska ihmismielet ovat pullollaan kysymyksiä vailla vastausta. Tuota kautta saadut vastaukset ovat ristiriidassa keskenään vai sekö on hänen sanomansa maailmasta ja elämästä.


      • ex-ateisti

        Muutes, ei Jumala aseta toisiaan vastaan, vaan Jumala on tila, korkein mahdollinen hengen tila, jossa sielut ovat yhtä. Olla yhtä Jumalassa on yhtä kuin omata Jumalan voima. Se on aika harvinainen tapaus, ihmisillä. Me ihmiset olemme kovin vajavaisia, kaikilta kyvyiltämme ja lahjoiltamme, parhaatkin meistä. Lisäksi meissä ihmisissä on eläimellinen puoli, joka luulee että saalistamalla voidaan päästä parhaisiin tuloksiin. Kaikki se hyvä mitä ihmiskunta on koskaan saanut aikaan, on seurausta ihmisten parhaimmista pyrkimyksistä sekä hyvin suuren, historiallisen ja kumuloituvan tiedon ansiota.

        Jumala, tuo kaiken hyvän tuoja.


      • muutes
        ex-ateisti kirjoitti:

        Muutes, ei Jumala aseta toisiaan vastaan, vaan Jumala on tila, korkein mahdollinen hengen tila, jossa sielut ovat yhtä. Olla yhtä Jumalassa on yhtä kuin omata Jumalan voima. Se on aika harvinainen tapaus, ihmisillä. Me ihmiset olemme kovin vajavaisia, kaikilta kyvyiltämme ja lahjoiltamme, parhaatkin meistä. Lisäksi meissä ihmisissä on eläimellinen puoli, joka luulee että saalistamalla voidaan päästä parhaisiin tuloksiin. Kaikki se hyvä mitä ihmiskunta on koskaan saanut aikaan, on seurausta ihmisten parhaimmista pyrkimyksistä sekä hyvin suuren, historiallisen ja kumuloituvan tiedon ansiota.

        Jumala, tuo kaiken hyvän tuoja.

        Epäselvää miksi kirjoituksesi pitäisi noteerata.


      • ex-ateisti kirjoitti:

        Muutes, ei Jumala aseta toisiaan vastaan, vaan Jumala on tila, korkein mahdollinen hengen tila, jossa sielut ovat yhtä. Olla yhtä Jumalassa on yhtä kuin omata Jumalan voima. Se on aika harvinainen tapaus, ihmisillä. Me ihmiset olemme kovin vajavaisia, kaikilta kyvyiltämme ja lahjoiltamme, parhaatkin meistä. Lisäksi meissä ihmisissä on eläimellinen puoli, joka luulee että saalistamalla voidaan päästä parhaisiin tuloksiin. Kaikki se hyvä mitä ihmiskunta on koskaan saanut aikaan, on seurausta ihmisten parhaimmista pyrkimyksistä sekä hyvin suuren, historiallisen ja kumuloituvan tiedon ansiota.

        Jumala, tuo kaiken hyvän tuoja.

        Tuo vastauksesi ei anna mitään järjellistä selitystä sille, miksi eri ihmisten saamat vastaukset Jumalalta ovat niin ristiriitaisia, että ne aiheuttavat sotia. Jos Jumala todellisuudessa olisi olemassa ja puhuisi ihmisille, se voisi antaa edes sen verran yhteensopivia vastauksia, etteivät ne vastaukset sentään pahentaisi tilannetta. Joku voi tietysti väittää että esimerkiksi islamistiterroristien keskustelut jumalansa kanssa eivät ole yhtä todellisia kuin jonkun kristityn. Niiden todentamiseen ei ole kuitenkaan mitään objektiivista keinoa. Molempien jumalalta saamat vastaukset voivat olla yhteensopivia tarkoin valittujen Raamatun/Koraanin kappaleiden kanssa, mutta keskenään täysin päinvastaiset. Tilanne on sama myös saman uskonnon sisäisissä sodissa.


      • ex-ateisti
        SekulaariSavolainen kirjoitti:

        Tuo vastauksesi ei anna mitään järjellistä selitystä sille, miksi eri ihmisten saamat vastaukset Jumalalta ovat niin ristiriitaisia, että ne aiheuttavat sotia. Jos Jumala todellisuudessa olisi olemassa ja puhuisi ihmisille, se voisi antaa edes sen verran yhteensopivia vastauksia, etteivät ne vastaukset sentään pahentaisi tilannetta. Joku voi tietysti väittää että esimerkiksi islamistiterroristien keskustelut jumalansa kanssa eivät ole yhtä todellisia kuin jonkun kristityn. Niiden todentamiseen ei ole kuitenkaan mitään objektiivista keinoa. Molempien jumalalta saamat vastaukset voivat olla yhteensopivia tarkoin valittujen Raamatun/Koraanin kappaleiden kanssa, mutta keskenään täysin päinvastaiset. Tilanne on sama myös saman uskonnon sisäisissä sodissa.

        Ihmiset ovat epätäydellisiä. Ihmiset saavat vastauksia hengeltä kysymyksiinsä, mutta sitten he tulkitsevat niitä itse kukin omasta epätäydellisyydestään käsin. On vain tosiasia että Saatana onnistuu huijaamaan monia. On huijannut minuakin monesti, ja siitä seurauksena on ollut kärsimystä.

        Pyhät kirjoituksetkaan eivät ole täydellisiä, sillä ne ovat kaikki ihmisten tekemiä, ja vieläpä aikojen saatossa muunneltuja. Jumalan ymmärtäminen on itse asiassa ihmiselle mahdotonta, sillä Jumala on Suuri ja viime kädessä ihmiselle käsittämätön. Jumala On. Sen voi ihminen tietää kokemuksensa perusteella. Monet tietävät, ja silloin he uskovat Jumalan olemassaoloon. Kuten kaikissa kulttuureissa ihmiset uskovat.

        Usko Jumalan olemassaoloon ei tee ihmisestä parempaa, saati täydellistä, vaan päinvastoin usko saattaa helposti avata sielua kaikenlaiselle hengelliselle harhautukselle. Saatana toimii erityisen ahkerasti niitä vastaan, jotka pyrkivät Jumalan yhteyteen.

        Jumala on Puhdas Järki. Jos tätä ei ymmärrä, altistuu helposti ties mille taikauskolle, harhauskolle ja vääryydelle. Jos Jumalalta kysyy, paljonko on 123 kertaa 52, mikähän vastaus olisi? On yksi oikea vastaus, ja kaikki muut vastaukset ovat vääriä. Uskovainen voi olla kuitenkin niin ymmärtämätön, luulla Jumalaa niin kajahtaneeksi, että uskoo minkä tahansa väärän vastauksen todeksi, Jumalalta tulleeksi. Kuten fundamentalistit. Isis-taistelijat vetoavat uskontoon, mutta Jumalan kanssa heillä ei ole mitään tekemistä. He eivät tee Jumalan tahdon mukaisia tekoja, ja tämä on selvää jokaiselle, jolla on ymmärrys. Vastaavasti kristitty fundamentalisti, joka luulee että Jeesus käskee tappamaan ja raiskaamaan, on ainoastaan Saatanan johdateltavissa. Hedelmistään puu tunnetaan, Jeesus sanoi, ja varoitti vääristä profeetoista. Eivät ihmiset ymmärtäneet Jeesusta silloin, eivätkä ymmärrä vieläkään, ja ymmärtämättömyys on ihmiselle helppoa, mutta Jumalalle mahdotonta.

        Uskonnot eivät ole Jumalan luomia, vaan ihmisten luomia. Ihmiset käyttävät uskontoja omaksi edukseen, itseään ylentääkseen ja saadakseen valtaa. Katolilaiset raiskaajapapit käyttävät uskontoa verhona, jonka takana piileskelevät rikoksia tehden, vääryyttä ja valhetta edistäen. Uskonnot ovat kuten politiikka, vallan välineitä. Siksi ne edistävät yhteiskunnallista hierarkkisuutta, epätasa-arvoa ja hajaannusta.

        On tutkittu että Suomessa seurakuntien parissa kiusataan eniten ihmisiä. On hyvin tyypillistä, että sekä uskontojen että politiikan parissa harjoitetaan kulttimentaliteettia, joka tarkoittaa me vastaan muut -asetelmaa, vihollisuuden luomista, jossa itse (me) ylennetään ja muut alennetaan. Sen seurauksena aiheutuu tietysti monenlaista kiusaamista, sortoa, väkivaltaa ja sotia.

        Jeesus sanoi jotakin siihen malliin, että se joka itsensä ylentää, se alennetaan, ja se joka itsensä alentaa, se ylennetään, siis taivaassa, Jumalassa.


      • maksa-arvo
        ex-ateisti kirjoitti:

        Ihmiset ovat epätäydellisiä. Ihmiset saavat vastauksia hengeltä kysymyksiinsä, mutta sitten he tulkitsevat niitä itse kukin omasta epätäydellisyydestään käsin. On vain tosiasia että Saatana onnistuu huijaamaan monia. On huijannut minuakin monesti, ja siitä seurauksena on ollut kärsimystä.

        Pyhät kirjoituksetkaan eivät ole täydellisiä, sillä ne ovat kaikki ihmisten tekemiä, ja vieläpä aikojen saatossa muunneltuja. Jumalan ymmärtäminen on itse asiassa ihmiselle mahdotonta, sillä Jumala on Suuri ja viime kädessä ihmiselle käsittämätön. Jumala On. Sen voi ihminen tietää kokemuksensa perusteella. Monet tietävät, ja silloin he uskovat Jumalan olemassaoloon. Kuten kaikissa kulttuureissa ihmiset uskovat.

        Usko Jumalan olemassaoloon ei tee ihmisestä parempaa, saati täydellistä, vaan päinvastoin usko saattaa helposti avata sielua kaikenlaiselle hengelliselle harhautukselle. Saatana toimii erityisen ahkerasti niitä vastaan, jotka pyrkivät Jumalan yhteyteen.

        Jumala on Puhdas Järki. Jos tätä ei ymmärrä, altistuu helposti ties mille taikauskolle, harhauskolle ja vääryydelle. Jos Jumalalta kysyy, paljonko on 123 kertaa 52, mikähän vastaus olisi? On yksi oikea vastaus, ja kaikki muut vastaukset ovat vääriä. Uskovainen voi olla kuitenkin niin ymmärtämätön, luulla Jumalaa niin kajahtaneeksi, että uskoo minkä tahansa väärän vastauksen todeksi, Jumalalta tulleeksi. Kuten fundamentalistit. Isis-taistelijat vetoavat uskontoon, mutta Jumalan kanssa heillä ei ole mitään tekemistä. He eivät tee Jumalan tahdon mukaisia tekoja, ja tämä on selvää jokaiselle, jolla on ymmärrys. Vastaavasti kristitty fundamentalisti, joka luulee että Jeesus käskee tappamaan ja raiskaamaan, on ainoastaan Saatanan johdateltavissa. Hedelmistään puu tunnetaan, Jeesus sanoi, ja varoitti vääristä profeetoista. Eivät ihmiset ymmärtäneet Jeesusta silloin, eivätkä ymmärrä vieläkään, ja ymmärtämättömyys on ihmiselle helppoa, mutta Jumalalle mahdotonta.

        Uskonnot eivät ole Jumalan luomia, vaan ihmisten luomia. Ihmiset käyttävät uskontoja omaksi edukseen, itseään ylentääkseen ja saadakseen valtaa. Katolilaiset raiskaajapapit käyttävät uskontoa verhona, jonka takana piileskelevät rikoksia tehden, vääryyttä ja valhetta edistäen. Uskonnot ovat kuten politiikka, vallan välineitä. Siksi ne edistävät yhteiskunnallista hierarkkisuutta, epätasa-arvoa ja hajaannusta.

        On tutkittu että Suomessa seurakuntien parissa kiusataan eniten ihmisiä. On hyvin tyypillistä, että sekä uskontojen että politiikan parissa harjoitetaan kulttimentaliteettia, joka tarkoittaa me vastaan muut -asetelmaa, vihollisuuden luomista, jossa itse (me) ylennetään ja muut alennetaan. Sen seurauksena aiheutuu tietysti monenlaista kiusaamista, sortoa, väkivaltaa ja sotia.

        Jeesus sanoi jotakin siihen malliin, että se joka itsensä ylentää, se alennetaan, ja se joka itsensä alentaa, se ylennetään, siis taivaassa, Jumalassa.

        >>...Monet tietävät, ja silloin he uskovat Jumalan olemassaoloon. Kuten kaikissa kulttuureissa ihmiset uskovat.>>

        Etkö sinä ymmärrä mikä johtopäätös tästä vääjäämättä seuraa? Sinun uskontosi on totuuden osalta samalla viivalla muiden kanssa. Jos pidät Jeesusta jumalan poikana(?), niin arvostelet uskontoja uskonnon sisältä.


      • ex-ateisti
        maksa-arvo kirjoitti:

        >>...Monet tietävät, ja silloin he uskovat Jumalan olemassaoloon. Kuten kaikissa kulttuureissa ihmiset uskovat.>>

        Etkö sinä ymmärrä mikä johtopäätös tästä vääjäämättä seuraa? Sinun uskontosi on totuuden osalta samalla viivalla muiden kanssa. Jos pidät Jeesusta jumalan poikana(?), niin arvostelet uskontoja uskonnon sisältä.

        Mitä vittua sinä höliset.

        Minulla ei ole uskontoa. Olen siis uskonnoton, mutta en jumalaton.

        Onko se liian vaikea asia ymmärtää edes sitä vertaa, että uskonto on eri asia kuin Jumala. Uskonto ei ole yhtä kuin Jumala. Uskonto ≠ Jumala.

        Uskonto voi olla tienviitta Jumalan luo, mutta se ei ole Jumala.

        Jos uskonto omii Jumalan omakseen ja kiistää Jumalan muilta kuin omilta jäseniltään, se toimii silloin Jumalaa vastaan.


      • ex-ateisti kirjoitti:

        Mitä vittua sinä höliset.

        Minulla ei ole uskontoa. Olen siis uskonnoton, mutta en jumalaton.

        Onko se liian vaikea asia ymmärtää edes sitä vertaa, että uskonto on eri asia kuin Jumala. Uskonto ei ole yhtä kuin Jumala. Uskonto ≠ Jumala.

        Uskonto voi olla tienviitta Jumalan luo, mutta se ei ole Jumala.

        Jos uskonto omii Jumalan omakseen ja kiistää Jumalan muilta kuin omilta jäseniltään, se toimii silloin Jumalaa vastaan.

        "Onko se liian vaikea asia ymmärtää edes sitä vertaa, että uskonto on eri asia kuin Jumala."

        Ei ole, mutta sinä jatkuvasti johdat ihmisiä harhaan kirjoittamalla jumalan isolla alkukirjaimella, jolloin se tarkoittaa suomen kielessä abrahamilaista jumalaa. Tämä on sinulle kerrottu, mutta sinä et vain näytä tajuavan, että väärinyymmärys johtuu ainoastaan sinun kykenemättömyydestäsi ymmärtää yleistä kielenkäyttöä.

        "Mitä vittua sinä höliset."

        Älä kiukuttele muille sen takia, että et itse osaa ilmaista itseäsi kunnolla ja käytät kieltä harhaanjohtavasti. Kun sinä kirjoitat, kuten sinä kirjoitat, viittaa se selkesäti siihen, etä uskontosi on kristinusko, täysin riippumatta siitä, katsotko sinä sinulla olevan uskontoa taikka ei. Lisäksi sinä selv'ästi tuot esille kirjoituksssasi, että sinulla on tietynlainen oppi jumalasta eli uskonto.


      • maksa-arvo
        ex-ateisti kirjoitti:

        Mitä vittua sinä höliset.

        Minulla ei ole uskontoa. Olen siis uskonnoton, mutta en jumalaton.

        Onko se liian vaikea asia ymmärtää edes sitä vertaa, että uskonto on eri asia kuin Jumala. Uskonto ei ole yhtä kuin Jumala. Uskonto ≠ Jumala.

        Uskonto voi olla tienviitta Jumalan luo, mutta se ei ole Jumala.

        Jos uskonto omii Jumalan omakseen ja kiistää Jumalan muilta kuin omilta jäseniltään, se toimii silloin Jumalaa vastaan.

        Toisessa ketjussa myönsit Jeesuksen olevan jumalan poika, mutta sinulla ei silti ole uskontoa – selityksestä tulee viihdyttävä.


      • ex-ateisti

        Jumala isolla kirjaimella ei ole kristinuskon omaisuutta. Jumala isolla kirjaimella viittaa kunnioitukseen.

        Te ette ymmärrä mistä minä puhun, koska te kiistätte lähtökohtaisesti kaiken mitä kirjoitan -- sitä se sokea usko teettää, oli ismi mikä hyvänsä -- ja vääristelette sanojani.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13736817/ateismin-ongelma#comment-80308231


      • ex-ateisti kirjoitti:

        Ihmiset ovat epätäydellisiä. Ihmiset saavat vastauksia hengeltä kysymyksiinsä, mutta sitten he tulkitsevat niitä itse kukin omasta epätäydellisyydestään käsin. On vain tosiasia että Saatana onnistuu huijaamaan monia. On huijannut minuakin monesti, ja siitä seurauksena on ollut kärsimystä.

        Pyhät kirjoituksetkaan eivät ole täydellisiä, sillä ne ovat kaikki ihmisten tekemiä, ja vieläpä aikojen saatossa muunneltuja. Jumalan ymmärtäminen on itse asiassa ihmiselle mahdotonta, sillä Jumala on Suuri ja viime kädessä ihmiselle käsittämätön. Jumala On. Sen voi ihminen tietää kokemuksensa perusteella. Monet tietävät, ja silloin he uskovat Jumalan olemassaoloon. Kuten kaikissa kulttuureissa ihmiset uskovat.

        Usko Jumalan olemassaoloon ei tee ihmisestä parempaa, saati täydellistä, vaan päinvastoin usko saattaa helposti avata sielua kaikenlaiselle hengelliselle harhautukselle. Saatana toimii erityisen ahkerasti niitä vastaan, jotka pyrkivät Jumalan yhteyteen.

        Jumala on Puhdas Järki. Jos tätä ei ymmärrä, altistuu helposti ties mille taikauskolle, harhauskolle ja vääryydelle. Jos Jumalalta kysyy, paljonko on 123 kertaa 52, mikähän vastaus olisi? On yksi oikea vastaus, ja kaikki muut vastaukset ovat vääriä. Uskovainen voi olla kuitenkin niin ymmärtämätön, luulla Jumalaa niin kajahtaneeksi, että uskoo minkä tahansa väärän vastauksen todeksi, Jumalalta tulleeksi. Kuten fundamentalistit. Isis-taistelijat vetoavat uskontoon, mutta Jumalan kanssa heillä ei ole mitään tekemistä. He eivät tee Jumalan tahdon mukaisia tekoja, ja tämä on selvää jokaiselle, jolla on ymmärrys. Vastaavasti kristitty fundamentalisti, joka luulee että Jeesus käskee tappamaan ja raiskaamaan, on ainoastaan Saatanan johdateltavissa. Hedelmistään puu tunnetaan, Jeesus sanoi, ja varoitti vääristä profeetoista. Eivät ihmiset ymmärtäneet Jeesusta silloin, eivätkä ymmärrä vieläkään, ja ymmärtämättömyys on ihmiselle helppoa, mutta Jumalalle mahdotonta.

        Uskonnot eivät ole Jumalan luomia, vaan ihmisten luomia. Ihmiset käyttävät uskontoja omaksi edukseen, itseään ylentääkseen ja saadakseen valtaa. Katolilaiset raiskaajapapit käyttävät uskontoa verhona, jonka takana piileskelevät rikoksia tehden, vääryyttä ja valhetta edistäen. Uskonnot ovat kuten politiikka, vallan välineitä. Siksi ne edistävät yhteiskunnallista hierarkkisuutta, epätasa-arvoa ja hajaannusta.

        On tutkittu että Suomessa seurakuntien parissa kiusataan eniten ihmisiä. On hyvin tyypillistä, että sekä uskontojen että politiikan parissa harjoitetaan kulttimentaliteettia, joka tarkoittaa me vastaan muut -asetelmaa, vihollisuuden luomista, jossa itse (me) ylennetään ja muut alennetaan. Sen seurauksena aiheutuu tietysti monenlaista kiusaamista, sortoa, väkivaltaa ja sotia.

        Jeesus sanoi jotakin siihen malliin, että se joka itsensä ylentää, se alennetaan, ja se joka itsensä alentaa, se ylennetään, siis taivaassa, Jumalassa.

        Tiivistetysti tulkintani kirjoituksestasi: Keskusteluihin Jumalan kanssa ei voi luottaa vaan niitä pitää arvioida järjellä. Pyhiin kirjoihin ei voi luottaa, koska ne ovat ihmisten kirjoittamia. Usko Jumalaan altistaa (muullekin) taikauskolle. Uskonnot ovat moraalittomia ja niitä käytetään vain vallan välineinä.

        Noiden asioiden valossa minä suhtautuisin hieman skeptisesti myös olettamukseesi, että Jumala on olemassa. Jos kaikki tiedon lähteet ovat noin epäluotettavia, yhtä epäluotettava on myös perusolettamus Jumalan olemassaolosta.


      • ex-ateisti
        SekulaariSavolainen kirjoitti:

        Tiivistetysti tulkintani kirjoituksestasi: Keskusteluihin Jumalan kanssa ei voi luottaa vaan niitä pitää arvioida järjellä. Pyhiin kirjoihin ei voi luottaa, koska ne ovat ihmisten kirjoittamia. Usko Jumalaan altistaa (muullekin) taikauskolle. Uskonnot ovat moraalittomia ja niitä käytetään vain vallan välineinä.

        Noiden asioiden valossa minä suhtautuisin hieman skeptisesti myös olettamukseesi, että Jumala on olemassa. Jos kaikki tiedon lähteet ovat noin epäluotettavia, yhtä epäluotettava on myös perusolettamus Jumalan olemassaolosta.

        Jumala on tiedon lähteenä varma. Jumala ei ikinä valehtele. Jumala tietää ennalta. Kun ennalta saa tiedon, joka myöhemmin toteutuu täsmälleen, on selvää että jossain on jotain pahasti pielessä. Tarkoitan sitä, että ihmismieli ei kykene käsittämään, vaan luulee tulleensa hulluksi kuten minä.

        Kun Jumalan kanssa keskustelee, on todellakin syytä olla tarkka ettei vahingossa keskustele Pimeyden ruhtinaan kanssa. Minä olen keskustellut molempien kanssa. Ja erehtynyt, epäillyt Jumalaa ja uskonut Saatanaa. Siitä ei ole hyvä seurannut. Kärsimyksen ainoa tarkoitus on opettaa mihin suuntaan ei pidä mennä.

        Jumalan olemassaoloa onkin syytä epäillä niin kauan kuin siitä ei ole todisteita. Mutta jos siitä tulee tarpeeksi todisteita, olisi hölmöä pitäytyä vanhassa uskomuksessan, jonka mukaan yliluonnollista tai Jumalaa ei ole olemassa.

        Jos jossain vaiheessa paljastuu, että kaikki mitä olen luullut Jumalasta, onkin esimerkiksi jonkin vieraan avaruusolennon minulle syöttämää skeidaa, täytyy miettiä asiat uudelleen ja muuttaa uskomustaan. Se mitä todellisuus on, ei kuitenkaan muutu. Eivät uskomukset niin olennaisia ole, ja yleensä ne ovat vielä kaiken lisäksi vääriä, olen huomannut.


    • Tutkimuksissa esimerkiksi autismin ja ateismin välillä on havaittu korrelaatio. Ovatko autistit ateisteja siksi, että he vihaavat uskovaisia? Pelkäätkö autistien hyökkäävän kimppuusi?

    • suurityhmyysjayksinkert

      Ateismi on tietoisen valinnan syvinpiä asteita.

      Aina on taustalla jonkinsortin katkeruus joko politiikan köyhyyden tai muun omituisen tempoilun jälkitautien ilmentymä joka sitten tutin kautta siirrettiin jälkipolviin.

      jokin katkera kommari kun ei suuri isä aurinkoinen tullutkaan tekemään työläisparatiisia jossa ei ole yhtään herraa on vain siperia ja datsaväki saunomassa ja sitten se ihana tasa-arvoiiinen työläisporukka jolal kenelläkään ei siis ole mitään kuin pascanen paita ja kompurakengät ja se ihana työ ilman paratiisia.

      • 1ja2ja3

        Onpa sinulla kummallisia ajatuksia!

        Itse olen ateisti koska ei löydy kritiikkiä kestäviä argumentteja jumalhypoteesin puolesta.

        Mistään katkeruudesta tai kommariudesta/vassariudesta ei todellakaan ole kyse - olen pesunkestävä vapaamielinen porvari.

        Jumaluskot nyt vaan ovat kehittyneissä maissa liukumassa yhä suuremmalle osalle ihmisiä 'kristallisoituneen tyhmyyden' vertauskuviksi.

        Ja harva pappikaan enää tuollaisiin horinoihin uskoo.


      • Aada-a
        1ja2ja3 kirjoitti:

        Onpa sinulla kummallisia ajatuksia!

        Itse olen ateisti koska ei löydy kritiikkiä kestäviä argumentteja jumalhypoteesin puolesta.

        Mistään katkeruudesta tai kommariudesta/vassariudesta ei todellakaan ole kyse - olen pesunkestävä vapaamielinen porvari.

        Jumaluskot nyt vaan ovat kehittyneissä maissa liukumassa yhä suuremmalle osalle ihmisiä 'kristallisoituneen tyhmyyden' vertauskuviksi.

        Ja harva pappikaan enää tuollaisiin horinoihin uskoo.

        1ja2ja3
        Samoin ajattelen.
        Ateistit ja agnostikot taitavat olla paljon heterogeenisempi porukka kuin kristityt, vaikka kristittyjenkin joukkoon mahtuu ihan laidasta laitaan ihmisiä.
        Jos jotain vihamielisyyttä fundis kristillisyyttä kohtaan on, niin kyllä se on ihan kristillisyyden itsensä aiheuttama ilmentymä.


    • fda

      Jokseenkin harhainen käsitys sinulla ateistin syntymisestä. Ateistiksi me olemme syntyneet ja osa meistä on sellaisena pysynyt.

    • AtteAteisti

      En minä ketään vihaa, mutta uskisten mukaan Julmala vihaa minua ja kaikkia ateisteja. Julmalan käsikassarat puolestaan haluavat toimia Julmalan vihan välittäjinä ja leikata kurkut auki ateisteilta. Tähän ei tarvitse perusteluja eikä kotikasvatusta, sillä Julmala puhuu sisällä heidän, uskisten, päässä.

    • Reddington

      Ei mikään noista. En vain usko että jumala olisi olemassa tai tarpeellinen. Ei siihen vihaa tarvita. Toisin tuntuu olevan teillä uskovilla jotka tunnutte tarvitsevan jatkuvasti jonkun vihan ja kaunan kohteen...

    • EiNiinMitään

      Ateismin synnyttää ihan normaali terve järki, joka suurelta osalta uskovia taas näyttää aika lailla kokonaan puuttuvan, sen verran säälittävää ulosantia tulee aina. Yleensä ei tiedä saako niin vammaisille edes nauraa.

      Aina joutuu ihmettelemään että missä ihmeen tynnyrissä nämä ihmiset ovat kasvaneet, koska niin pohjatonta tyhmyyttä ja lähes täydellistä yleissivistyksen puutetta ei uskoisi modernissa sivistysvaltiossa tapaavansa. Ehkä olisi kannattanut joskus lukea muitakin kirjoja kuin vain sitä raamattua, ilmeisesti ainoaa kirjaa jonka ovat koskaan avanneet - eivätkä siitäkään mitään ymmärtäneet.

      Mutta niin vain näillä uljailla uskonjulistajilla on saman tason yleistietämys kuin luolassa eläneillä talebaneilla ja (ei-niinkään) yllättävää kylläkin, myöskin aika lailla samantasoiset käsitykset uskonnonvapaudesta, tasa-arvosta ja ihmisoikeuksista.

      Ateismin synnyttää ja ylläpitää kuitenkin ennen kaikkea normaali tervejärkinen havainto, että mitkään uskovien väitteet eivät kestä alkeellisintakaan kriittistä tarkastelua. Uskovien väitteet ja aivan erityisesti heidän esittämänsä "todisteet" herättävät aina vain joko suurta hilpeyttä tai syvää sääliä, yleensä molempia.

      Ja jos minulla olisi edes pienen pieni pikkiriikkinen syy epäillä, että näissä uskovien väitteissä voisikin olla jotain perää, ehkä jotain todellista takana, niin tokihan minä silloin suhtautuisin asiaan kuolemanvakavasti. Mutta kun ei ole, ei koskaan ole ollut. Ei kerta kaikkiaan yhtään mitään koskaan, ei pienintäkään syyn murusta.

      Ja tämä ei-yhtään-mitään-koskaan on niin musertavan vankka osoitus, että sitä eivät mitkään tyhjät tyhjän inttämiset voi miksikään muuttaa. Tyhjä tyhjän inttäminen kun nimenomaan todistaa sen saman.

    • Äitini ja isäni molemmat ovat eronneet kirkosta, koska eivät jumalaan uskoneet, ja ateistin ovat minusta lähtökohtaisesti kasvattaneet. On se kumma, että luulet ateistien vihaavan jotain, sen enempää kuin uskoivaisetkaan vihaavat. Eikö riitä, ettei pysty uskomaan jumalaan ja käyttää tervettä järkeä ja omantunnon päätöksellä ja läheisten hyväksymyksellä päättää erota kirkosta, sillä ei usko eikä kenellekään halua valehdella uskovansa. Minä taas olen siihen kasvanut ja olen oikein onnellinen näin, sillä minulla on moraali kohdallaan enkä muutenkaan tarvitse mitään olentoa ohjaamaan minua. Jumalaa ei olla tieteellisesti todistettu enkä ole koskaan saanut parempaa syytä usķoa toisin. Näin olen elänyt ja skeptisenä ateistina aion pysyä.

      • fda

        Kenties ero on juuri siinä, aloittaja on mahdollisesti kasvatettu vihaamaan ateisteja ja hän kuvittelee siten että ateistit ajattelevat samalla tavalla kuin hän.


      • pois.se.minusta
        fda kirjoitti:

        Kenties ero on juuri siinä, aloittaja on mahdollisesti kasvatettu vihaamaan ateisteja ja hän kuvittelee siten että ateistit ajattelevat samalla tavalla kuin hän.

        Uskovaiset projisoivat usein omat "syntinsä" ateisteihin.


      • uusi-tuttavuus

        Voi voi, meidän kirjallinen lahjakkuutemme on löytänty uuden tyylin. Hän on päättänyt tällä kertaa nuortua 13-vuotiaaksi pojaksi, ja sitä varten tarvitaan kliseitä.

        Tyylit ovat jäljittelyä ja jäljittelijät ovat aina tyhmiä. Vaikka "tyylin" jäljittelyä ilmeisesti pidetäänkin suuresti älykkäänä. Sehän antaa white trash-maailmankuvassa signaalin siitä, että jäljittelijä niinku tajuu täysin toisen ajatuksen kulun eli se niin ku toinen on silleen niin yksinkertanen, että mä tiedän tarkaan mitä se niin ku tekee tai ajattelee ku mä on niinku sitä niin paljon sillee älykkäämpi.

        No, naiset syntyvät sen verran pienemmillä aivoilla varustettuna, että ei voi odottaakaan heidän pystyvän muuhun kuin opettelemaan muiden keksimiä asioita. Sekin onnistuu tietenkin vain rajallisesti. Ja sikäli kuin muotibloggaamiselta ennättää.


      • nou_jou_tsou_tsau

        Siis kukaa jaksa olla loputtomasti joku painoi nosteleva agnoskepo, jou.


    • bjklgt

      Jumaluskon puute.

      Aktiivisen, vakaumuksellisen ateistin synnyttää halu taistella epäoikeudenmukaisuutta ja epätasa-arvoa vastaan, sitä vastaan että uskonnollinen vakaumus, Suomessa erityisesti evlut. vakaumus. asetetaan valtion, yhteiskunnan, toimesta, erityisasemaan, suhteessa uskonnottomiin vakaumuksiin.

      • arvojstasaarvo

        Ei tarvitse olla aktiivinen tai edes passiivinenkaan ateisti taistellakseen epäoikeudenmukaisuutta ja epätasa-arvoa vastaan.

        Realisti kuitenkin tajuaa, että oikeudenmukaisuus ja tasa-arvo ei synny siitä, että ev.lut. kirkon asemaa heikennetään. Sellainen vaatimus ei ole taistelua oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon puolesta.

        Uskonnottomat voivat ja saavat järjestäytyä ja taistella sen eteen, että saavuttavat samat oikeudet ja velvollisuudet kuin ev.lut. kirkolla on.


    • kjlgjk

      Miksi tuollainen vihjaileva otsikko? Miksi et esitä suoraa väitettä, syytöstä?

    • HolyHate

      Miksi uskovat ovat vihanlietsojia? Raamatussa puhutaan lähimmäisenrakkaudesta ja toisten kunnioittamisesta, mutta mitään sellaista et uskovien taholta näe etkä koe.

      Aina ovat vain sylkemässä sysimustaa vihamyrkkyä joka suuntaan. Aina ovat vainoamassa, sortamassa, syrjimässä, alistamassa ja nöyryyttämässä muita ihmisiä uskonsa nimissä. Todellinen konreettinen viharyhmä.

      Aina ovat vastustamassa kaikkia mahdollisia tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia parantavia uudistuksia viimeiseen asti, eivät koskaan niitä ajamassa. Todella vastenmielistä sakkia, jonka ajama ihanneyhteiskunta, pimeä varhaiskeskiaika, oli ja meni ajat sitten. Eikä ollut ihmiskunnan parhaita aikoja.

    • iks-utep

      Nöyryys. Luonnon toiminnan ymmärtäminen ja sen hyväksyminen, että ihminen on yksi eläinlaji.

      • 162

        Jotenkin noin. Itse olen joskus yrittänyt uskoa johonkin jumalahahmoon, mutta järki ei vain anna myöden. Mitään vihaa en uskovia kohtaan ole koskaan tuntenut. Joskus olen hieman kadehtinut heidän helppoa suhtautumistaan elämään. Onhan se helpompaa antautua korkeampien voimien kannettavaksi, kuin miettiä ihan itse oma suhteensa elämään ja maailmaan. Mutta näillä mennään.


      • Wastuutonta

        Onhan se kätevää, kun ei tarvitse itse koskaan kantaa mitään vastuuta omista teoistaan, vaan kaiken saa aina anteeksi. Voit huoleti raiskata sukulaistyttöjä tai kuoropoikia, eikä siitä tarvitse kantaa mitään vastuuta, koska kaikenhan saa aina anteeksi rukoilemalla ja tunnustamalla syntinsä - mutta ei tietenkään tunnustamalla viranomaisille, vaan näkymättömille mielikuvituskavereille ja uskonveljille. Jotka eivät lavertele. Ja niin on kaikki annettu anteeksi, ei mitään väliä teoillasi.

        Ja kun uskonveljet samassa yhteisössä kätevästi pimittävät sovitusti kaikki tekosi viranomaisilta, niin mitään vastuuta ja seuraamuksia ei todellakaan tule. Hienoa ja kätevää on jumalusko. Mitäs muuten luulette, kun sarjaraiskaaja sitten taivaassa tapaa niitä raiskaamiaan tyttöjä, niin onkohan iloinenkin jälleennäkeminen?


      • Wastuutonta kirjoitti:

        Onhan se kätevää, kun ei tarvitse itse koskaan kantaa mitään vastuuta omista teoistaan, vaan kaiken saa aina anteeksi. Voit huoleti raiskata sukulaistyttöjä tai kuoropoikia, eikä siitä tarvitse kantaa mitään vastuuta, koska kaikenhan saa aina anteeksi rukoilemalla ja tunnustamalla syntinsä - mutta ei tietenkään tunnustamalla viranomaisille, vaan näkymättömille mielikuvituskavereille ja uskonveljille. Jotka eivät lavertele. Ja niin on kaikki annettu anteeksi, ei mitään väliä teoillasi.

        Ja kun uskonveljet samassa yhteisössä kätevästi pimittävät sovitusti kaikki tekosi viranomaisilta, niin mitään vastuuta ja seuraamuksia ei todellakaan tule. Hienoa ja kätevää on jumalusko. Mitäs muuten luulette, kun sarjaraiskaaja sitten taivaassa tapaa niitä raiskaamiaan tyttöjä, niin onkohan iloinenkin jälleennäkeminen?

        >Mitäs muuten luulette, kun sarjaraiskaaja sitten taivaassa tapaa niitä raiskaamiaan tyttöjä, niin onkohan iloinenkin jälleennäkeminen?
        On, sillä taivaassa ei menneitä muistella eikä surra Helvetissä kärventyvää ihmiskunnan 98:aa prosenttia, vaan ylistetään Herraa lakkaamatta ja ikuisesti Hänen käsittämättömästä hyvyydestään.


    • Epäjumalienkieltäjä

      Minut synnytti äiti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      29
      5507
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      232
      2956
    3. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      2387
    4. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      100
      2269
    5. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1944
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      191
      1570
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      74
      1503
    8. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      155
      1227
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      1125
    10. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1061
    Aihe