Rikkailla on telkkari ja jääkaappi

sossuköyhä-

Minulla ei mitään sellaisia ole.

35

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietokoneko

sulla on? Myy se pois niin saat rahaa!

• sossuköyhä-

Nooh, onneksi yhteiskunta rahoittaa vielä naksut ja raksut.

• rikkaus

Eiköhän rikas ole omaisuuden kovalla työllään ansainneet. Sossuköyhät saa hoidettua hampaansa ilmaiseksi mutta pientuloinen ei. Onneksi kohta kiristetään etuuksia ja pakoitetaan kansa töihin.

• Tysbigvg

Mitä tv:llä tekee jos on tietokone. Ei mullakaan televisiota, enkä osta! Jääkaappi, jos sitä ei ole..huonompi juttu. Kai jostain saa halvalla. Hmm onkohan aloitus vitsi

• noproblems

Tietokone löytyy näemmä, koska kommenttisi on kirjoitettu niin aikaisin, ettet ole sitä kirjastossa kirjoittanut yhteiskunnan tarjoamilla palveluilla. Jos taasen olet jossain "liikenneympyrän" keskustassa asuva mökkeilijä, voit pitää maitopurkkisi kylmänä neljän tiilin sisällä (tiilet saat joltain purkutyömaalta ilmaiseksi), kun kastelet tiilet ja laitat ne maitopurkin ympärille. Maito pysyy kylmänä kesähelteillä taatusti. Hautausmaan roskiksesta löydät saviruukkuja, saviruukku lautaselle kumolleen ja lautaselle hieman vettä, niin voit säilyttää ruukun alla viileässä esim. jogurttia, voita yms. Ei ole kovin vaikeaa tulla toimeen ilman jääkaappia, nämä vanhoja saaristolaisten kikkoja säilyttää kesähelteillä maitotaloustuotteita. Haihtuva vesi viilentää, rikkaatkin kylmentävät eräkämpillään ja kalastusmajoillaan näillä konsteilla ilman jääkaappia, kyllä se köyhällekin onnistuu.

• Järki_idea

Käänny lestadiolaiseksi niin et edes saa katsoa televisiota.

Jääkaapin voi rakentaa vaikka jostain vanhasta muovilaatikosta ja
      rakennuksilta jätekasoista dyykatuilla styroxinpaloista.

Jos vähänkin haluaa nähdä vaivaa itsensä eteen voi talvella käydä sahaamassa isoja jääkimpaleita järven/merenjäältä
      ja jäät voi kuljettaa esim. lainahevosella ja lainareellä syvään varjoisaan paikkaan kaivettuun kuoppaan.

Jääkimpaleiden väliin kannattaa levittää esim. purkutalojen seinäeristeenä ollutta sahanpurua.
      Lopuksi jäävarasto kannattaa peittää paksulla havukasalla että pysyy kylmänä.

Jäävarastosta voi seuraavana kesänä hakea jäitä styroxilla eristettyyn muovilaatikkoon missä maitotölkki pysyy kylmänä.

Ei kuluta edes kallista sähkövirtaa ja maailma pelastuu.

• noproblems

Ei se styrox laatikko kylmää kehitä, mutta kasteltu tiili kehittää kylmää veden haihtuessa. Hevoset ja reet utopiaa jäiden kuskaamisessa, samoin kuoppien kaivaminen jäiden säilytykseen kaupunkilaisille uus'avuttomille.

Sitä paitsi jääkaappeja ja pakastimia saa ilmaiseksi kodinkoneliikkeiden takapihoilta (luvan kanssa) ja lahjoitetaan palstoilta, omankin ilmoituksen voi toki laittaa johonkin, niin TAATUSTI saa ilmaisen jääkaapin tai useamman.

Itse sain kodinkoneliikkeen pihalta ilmaiseksi kaappipakastimen, tekee -24C kylmää ja toimii muutenkin hyvin.

• MB-76

Olenko ökyrikas, kun minulla on Muurikan kesäkeittiö, paahtouuni, pakastearkku, Braunin pienkoneet ja Hackmannia, Fiskarssia? No nälkä ei ainakaan pääse syntymään!

Minä en myy mitään, vaan ostan lisää! Köyhyyden syy on monesti, jos myy tavaroitaan, kukaan järkevä ei tee niin. Vanha kansahan sanoi mitättömistäkin tavaroista, "että pidetään jemmassa, kun ei tiedä milloin tarvitsee!"

Sitten toinen on että "ostaa vain sen, mitä ilman ei voi elää, ei sen mitä tarvitsee." Nämä on molemmat oikein ajatuksena, mutta joku välimuoto, kultainen keskitie järkevin. Romuista kannattaa hankkiutua eroon, mutta jos jotain on arvokasta tavaraa, niin ei missään nimessä. Minulla vielä pitää olla kaikki kompaktia, kun aion taas alkaa viettämään liikkuvaa elämää! Huonekalut ovat onneksi minulla purettavia tai kokoon taittuvia.

• jhuyy

Meneppäs sivulle www.lahjoitetaan.fi Sieltä löytyy ja pistä vaikka oma ilmoitus.

• ostinitejääkaapin

Et ole tarpeksi köyhä. Jääkaappi on vuokra asunnossa ja sen toiminnasta vastaa vuokran antaja.
      Tv ei kullu asunnon perus tarvikeisiin ja kas kumaa omaani en ole avanut varmaan vuoteen.

• sossuköyhä-

Ei ole jääkaappia kun vuokran antaja ei sellaista ole antanut eli kaupungin asunto tämä on. On mulla tämä läppäri johon kyllä säästin 4 kk rahaa.

• Outoa

Jääkaappi ja liesi kuuluvat lain mukaisiin vakiovarusteisiin, jotka on oltava...

• Asuin nuoruuteni kotona, jonne ei ollut vedetty sähköä. Talvella ruoka säilyi kylmänä ulkokomerossa. Kesällä maitoastiaa pidettiin kylmässä lähteessä. Liha kuivattiin. - Köyhiä osattiin olla, mutta ei ollut tietokonetta, jolla valitusvirsiä lähettää.

• sossuköyhä-
        Outoa kirjoitti:

Jääkaappi ja liesi kuuluvat lain mukaisiin vakiovarusteisiin, jotka on oltava...

kuuluu kuuluu mutta sellaista jääkaappia en ole saanut vaikka olen pyytänyt jo vuosi sitten. Joku oli sen hajottanut edellinen asukas tai en tiedä mitä sille tapahtui. sossun asiakas olen ja ne ei uutta jääkaappia maksa. Pitää kai alkaa säästämään että vois ostaa jääkaapin ennen joulua.

• Rikosilmoitus
        sossuköyhä- kirjoitti:

kuuluu kuuluu mutta sellaista jääkaappia en ole saanut vaikka olen pyytänyt jo vuosi sitten. Joku oli sen hajottanut edellinen asukas tai en tiedä mitä sille tapahtui. sossun asiakas olen ja ne ei uutta jääkaappia maksa. Pitää kai alkaa säästämään että vois ostaa jääkaapin ennen joulua.

Käyppä juttelemass poliisin kanssa. Aikaahan sulla on. Tulee sitte sossun mammoihinkin vauhtia...

• muumaamustikka

Varmaan sossusta saat jääkaapin jos ei vuokranantaja sulle hommaa jääkaappia.

• ei_vapaamatkustajia

Ihminen ei tee televisiolla mitään.

Ja sossu kyllä maksaa jääkaapit ja muutkin kaapit, jos niitä ei ole, se on nähty, että sossun asukkaat asuvat tasokkaammin kuin omillaan toimeen tulevat. Vapaamatkustajia on meillä ihan liikaa.

Aktiivinen ihminen kyllä saa perustarpeensa hoidettua meidän yhteiskunnassamme. Jos on työikäinen, niin töihin vaikka siivoojaksi, paikkoja on avoinna.

• Toisillaonjatoisillaei

Riippuu siitä mihinkä köyhä rahansa laittaa tai on laittanut.

• löytyy_ilmaisia

Telkkareita ja jääkaappeja saa ilmaiseksi, niitä lahjoitetaan jos vain joku huolii. Laita vaikka marketin ilmoitustaululle ilmoitus, niin joku jopa tuo sinulle tälläiset. Netistä löytyy lahjoitetaan palstoja joissa tälläisiä lahjoitetaanja paljon muitakin kodinkoneita. Kodinkoneliikkeiden takapihalta saa luvan kanssa toimivia kodinkoneita. Ei ole ongelma, kunhan ruikutat omaa tyhmyyttäsi!

• hispano

Panen köyhemmäksi. Sai eilen tiedon, että Espanjan asuntomme pesukone tilttasi. Ilmoittanut asukki tuli tänään pois joten hän ei ehtinyt tekemään asialle mitään.

Mennessämme sinne 3:n viikon kuluttua niin mistä revin rahat uuden ostamiseen?

• MyyAsunto

Niin saat rahaa V*ttuako tollasella espanjan asunnolla tekee???

• tv-korppu

Brasilia jakaa ilmaisia tv vastaanottimia köyhille ja Brasiliassa tv:n katsominen on ilmaista.
      Suomessa tv:n katselusta on pakkomaksu, vaikka ei ole edes tv vastaanotinta.
      Kyllä valtio pitäisi antaa jokaiselle tv, kun kerran ottaa tv:n katselusta maksun.
      Niillä rahoilla, jotka menetettiin Kreikkaan olisi saatu lahjoitettua suomalaisille köyhille tv vastaanottimet.

• Ou_Mai_Gaaaad

Sittenhän köyhien kannattaa muuttaa brasiliaan niin saa ilmaisen television eikä tarvitse maksaa YLE maksua.

• brasila.on.yes
        Ou_Mai_Gaaaad kirjoitti:

Sittenhän köyhien kannattaa muuttaa brasiliaan niin saa ilmaisen television eikä tarvitse maksaa YLE maksua.

Brasseissa olisi hyvä ilmastokin ja ihmiset ei sellaisia ilkimyksiä kuin täällä!!

• Brasiliaan_vaan

Ei me mitään rahaa Kreikkaan (vielä) menetetty. Kreikka on koko ajan maksanut korkoa lainatuista rahoista, niilläkin rahoilla on ruokittu ja maksettu suomalaisia köyhiä.
        Sitä paitsi, jos Kreikalle ei olisi lainattu rahaa, olisi euron uskottavuus mennyt maailmalla ja euron kurssi olisi sukeltanut pohjalukemiin, jolloin meillä olisi tosi kurjat oltavat.
        Brasiliaan voi ihan hyvin muuttaa asumaan, ei siinä ole köyhälle mitään estettä, opettelee vaan portugalia puhumaan. Brasilian hallitus on tarjonnut monenlaista etuutta tietyille alueille muuttaville, mm. Mato Grosson alueella, siellä on moni menestynyt aika hyvin näiden etuuksien avulla.

• avuton-hanki-edunvalvoja

Toi sama valitusvirsi edellisen vuokralaisen hajottamasta jääkaapista ja vuokranantajasta, joka kieltäytyy hankkimasta vuokralaiselleen jääkaappia on tällä palstalla jo kuultu. Silloin aiemmin sinua pölvästiä kehotettiin hankkimaan edunvalvoja, koska et näköjään pysty hoitamaan omia asioitasi. Nyt olisi jo aika TOIMIA!

• tosinuuka

Minulla on vanha telkkarin raasku, jota katson harvoin. Jääkaappia pidän todella harvoin päällä: talvella hyödynnän parveketta ja kesällä kerrostalon kylmiötä. Vapaaehtoistyöpaikalla on hyvä jääkaappi ja säilytän sielläkin paljon eväitä, kun monet eivät kaappia hyödynnä.
      Olen ekologinen ja säästyy hieman sähkökin.

• Realimuutos

Jääkaappi on turha. Aivan hyvin pärjää ilmankin. En ole sitä käyttänyt pitkiin aikoihin.
      TV on myös turha.
      Omaa nettiä ja tietokonetta ei ole. Sanomalehtiä en tilaa. Puhelin on, muuta puhelinlaskut on 0€.
      Pieni 7" tabletti on aina mukana. Sillä pärjään.

• HarIeyman

Minulla on Harley Davidson 1600cc.
        Pärjään sillä hyvin vaikka siinä ei ole televisiota eikä
        jääkaappia.

Sellaiset on kylläkin kaupunki ja kesäasunnoilla.

• Realimuutos
        HarIeyman kirjoitti:

Minulla on Harley Davidson 1600cc.
        Pärjään sillä hyvin vaikka siinä ei ole televisiota eikä
        jääkaappia.

Sellaiset on kylläkin kaupunki ja kesäasunnoilla.

WOW. kaupunkiasunnossa on JÄÄKAAPPI!! Toimiiko se?
        Minä pärjään ilman mopoja. Helkama-polkupyörässä on teline tabletille.

• nuu-ka

Nakkasin telkun rokeen aikoja sitten, enkä ole kaivannut. Pakastin on pois päältä. Jääkaappi sentään on käytössä ja pari lamppua, mutta ei kaikki lamput. Hyvin pärjää tällä tavalla.

• köyhämies

Rikkailla on varaa ostaa uusi digiboxi kun vanha hajoaa. Mulla hajosi digiboxi joten en voi katsoa telkkaria. Rikkailloa on varaa myös syödä terveellisesti joka päivä.

• ghdwqxc

Syödä voi terveellisesti köyhäkin: marjastamalla ja kalastamalla saa edullisesti ruokaa. Tomaatit, kurkku ja kaali nyt aika halpaa kaupassakin. Käytetyn digiboxin voisi saada jostain kierrätyskeskuksesta halvalla? Mulla on kaksikin digisovitinta, toinen varalaite (ei-tallentava) siltä varalta että tuo tallentava hajoaa.

• rikkaiden_kaveri

Rikkaat ei osta digipoksia erikseen telkkariin, kun telkkarissa on jo sisäänrakennettu poksi. Sinä saat ilmaiseksi digipokseja lahjoitetaan osastoilta, jos vain viitsit hakea.
        Rikkaat syövät aivan samaa mitä köyhätkin voivat syödä, kalastavat ja marjastavat, sekä hoitavat kasvimaata ja saavat sieltä terveellisiä kasviksia ruokapöytään. Todelliset rikkaat elävät todella vähällä rahalla ja tarkalla taloudenpidolla, että ihan vaan tiedoksi. Kaksi rikasta elää samalla rahalla, minkä yksi köyhä kuluttaa yhteiskunnan ilmaisia rahoja ruokaan.

• ttkkl

Jostain kierrätyskeskuksesta saa nuita halvalla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2466
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2096
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      121
      1749
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      45
      1577
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1507
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      124
      1059
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      975
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe