Mistä johtuu mustalaisten työttömyys? Siitä että he ovat tyhmiä ja laiskoja? Ei... Yksi syy on monikulttuurisuus. Sirpaloitunut yhteiskuntarakenne on aiheuttanut sen että yksikään vähemmistö kulttuuri ei koe samaistumista yhteiskuntaan.
Yhteisökeskeisen kulttuurin sisäistäneen ryhmän on vaikea sulautua yhteiskuntaan jossa vallitsee yksilökeskeinen kulttuuri. Romanit tarvitsisivat oman valtion.
Miksi tehdä töitä ja maksaa veroja kun ei se meitä kuitenkaan hyödytä?, ajattelevat monet. Ihmiset tekevät töitä itselleen ja yhteisölleen. Ei kukaan kovin innokkaasti työskentele auktoriteetille, jos tietää olevansa auktoriteetin alainen. Oli tuon auktoriteetin nimi sitten ”proletaari”, ”valtio” tai ”isänmaa”.
Ideologiaan globaalista monikulttuurisesta yhteiskunnasta on ihmisten ylipäänsä vaikea samaistua. Onko se edes mahdollista? Tai mikä poliittisesta näkökulmasta on olennaista, saadaanko massoihin istutettua ko. mielikuva?
monikulturismi
14
875
Vastaukset
- Suomalainen
http://www.kansallissosialismi.com/lentolehtiset/MONIKULT.pdf
Siinä vähän asiaa!- kalle--
taidat olla miehikkälästä kotoisin. häpeä maalaisjuntti.
- Aurelianus
Se, mitä mainostetaan monikulttuurisena onnelana,tarkoittaa oikeasti ns. "Mäkkäriyhteiskuntaa", jossa ns. kulttuurit murtuvat yksilöiden muuttuessa taustattomiksi kuluttajiksi. Tai näin tietyt tahot ovat suunnitelleet, mutta käytännössä monikulttuurisuus esiintyy paljossa erilaisten jengien muodostamina heimokolonioina.
Aito monikulttuurisuus tarkoittaa lukemattomien elintapojen suojelua niiden omassa ympäristössä (varsinkin hyvin pienet kulttuurit ja kielet tarvitsevat säilyäkseen tätä turvaa.), mutta se iljetys, jota mainostetaan monikulttuurisuuden nimellä, on täysin päinvastainen ilmiö.- valkonaama is best
ajetaan saamelaiset hevonvittuun täältä!
- nneutraali
Tarkoitin tätä länsimaille tyypillistä "monikultturisuutta". Kyseessä on toki eri asia kuin globaali luonnollinen monikulttuurisuus.
Totta, "monikulttuurisessa yhteiskunnaassa" on kahdenlaista liikehdintää. Toisaalta oikeat kulttuurit murtuvat ja yksilöt muuttuvat massayksilöiksi. Ja toisaalta muodostuu erilaisia ryhmittymiä eli ns. alakulttuureja, jotka silti ovat suurelta osin kuuliaisia "valtio" auktoriteetille. - Tiku - Taku
nneutraali kirjoitti:
Tarkoitin tätä länsimaille tyypillistä "monikultturisuutta". Kyseessä on toki eri asia kuin globaali luonnollinen monikulttuurisuus.
Totta, "monikulttuurisessa yhteiskunnaassa" on kahdenlaista liikehdintää. Toisaalta oikeat kulttuurit murtuvat ja yksilöt muuttuvat massayksilöiksi. Ja toisaalta muodostuu erilaisia ryhmittymiä eli ns. alakulttuureja, jotka silti ovat suurelta osin kuuliaisia "valtio" auktoriteetille.Hyvin madeltu! Toivottavasti Robespierre ei enää ole sinulle vihainen.
- nneutraali
Tiku - Taku kirjoitti:
Hyvin madeltu! Toivottavasti Robespierre ei enää ole sinulle vihainen.
noh, jokaisella on oikeus omiin tulkintoihinsa.
- aye-serene
...missäs sellaista on?
Ruotsia sanotaan monikulttuuriseksi. Mutta jos tämä on monikultturismia, niin onko se *kulttuuria*, jota pitäisi ihannoida?
Meillä ei se niin sanottu monikulturismi ole onnistunut siinä mielessä että nämä monet eri kulttuurit ei tule oikein toimeen keskenään. Vaikeaa on esim. sietää *kunnismurhia*, lapsi-avioliittoja, naisen alentamista ja niin edelleen.
Tulee kulttuuri shokki.
Ja jos taas eri kulttuurit sopeutuvat tai sulavat toisiinsa, niin eihän se enää ole monikultturismia.
Suomalaisia Romaneja on paljon täällä. Miksi?? :)
/serene- Factum
Minä myös olen ihmetellyt, mistä monikultturismista täällä osa keskustelijoista jatkuvasti puhuu. Minä olen kyllä käsittänyt, että ei sitä kuulu ihannoida, vaan päinvastoin, voimakkaasti vastustaa.
Olen käsittänyt, että ruotsalaisen kulttuurin ydin on varsin samanlainen kuin Suomenkin. Meidän kulttuurimme ei kuulu väkivallan ihannoiminen, kunniamurhat, heikompien sortaminen, lapsiavioliitot, ihmisten arvioiminen ihonvärin mukaan, naisten halveksiminen, eri rotuisten halveksiminen jne. Sen sijaan suomalaiseen kulttuuriin kuuluu heikompien puolustaminen, ihmisten tasa-arvo, rehtiys ja oikeudenmukaisuus.
Itse olen pyrkinyt vastustamaan epäsuomalaisia tekoja maassamme. Minusta niitä on tiukasti ja ehdottomasti vastustettava täysin riippumatta kuka niihin syyllistyy. Väkivaltarikollisuudesta maassamme (ja käsittääkseni myös Ruotsissa) on mielestäni aivan liian lempeät rangaistukset.
On selvä, että maahanmuuttajien on sopeuduttava yhteiskuntamme perusarvoihin, mutta aivan yhtä selvää on, että myös suomalaisten on sopeuduttava arvoihimme.
Suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu rasismin ihmisten halveksunta kansallisuuden perusteella tai fasismin ja natsismin johtajan "saappaannuoleminen". Kulttuurimme on suoraselkäistä ja rehtiä perusolemukseltaan.
Suomalaiseen kulttuuriin ei tietenkään kuulu missään tapauksessa myöskään tyttölasten silpominen tai kunniamurhat eikä muukaan järjetön väkivalta. Tuonkaltaisista rikoksista on rangaistusten oltava kovia eikä missään tapauksessa niitä saa katsoa läpi sormien.
Tiedän hyvin, että näitä ajatuksiani ja mielipiteitäni ei pidetä oikeina. Ehkä ne ovatkin hieman naiiveja, onhan maamme läntisen Euroopan väkivaltaisin. En kuitenkaan pidä suomalaisten suurta väkivaltarikosten määrää, osoituksena peruskulttuuristamme, vaan pelkästään pienen joukon halveksittavana toimintana, hieman samoin kuin rasistisen pienen vähemmistön pyrkimys liata omaa maataan oudoilla epäsuomalaisilla aatteillaan. - aye-serene
Factum kirjoitti:
Minä myös olen ihmetellyt, mistä monikultturismista täällä osa keskustelijoista jatkuvasti puhuu. Minä olen kyllä käsittänyt, että ei sitä kuulu ihannoida, vaan päinvastoin, voimakkaasti vastustaa.
Olen käsittänyt, että ruotsalaisen kulttuurin ydin on varsin samanlainen kuin Suomenkin. Meidän kulttuurimme ei kuulu väkivallan ihannoiminen, kunniamurhat, heikompien sortaminen, lapsiavioliitot, ihmisten arvioiminen ihonvärin mukaan, naisten halveksiminen, eri rotuisten halveksiminen jne. Sen sijaan suomalaiseen kulttuuriin kuuluu heikompien puolustaminen, ihmisten tasa-arvo, rehtiys ja oikeudenmukaisuus.
Itse olen pyrkinyt vastustamaan epäsuomalaisia tekoja maassamme. Minusta niitä on tiukasti ja ehdottomasti vastustettava täysin riippumatta kuka niihin syyllistyy. Väkivaltarikollisuudesta maassamme (ja käsittääkseni myös Ruotsissa) on mielestäni aivan liian lempeät rangaistukset.
On selvä, että maahanmuuttajien on sopeuduttava yhteiskuntamme perusarvoihin, mutta aivan yhtä selvää on, että myös suomalaisten on sopeuduttava arvoihimme.
Suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu rasismin ihmisten halveksunta kansallisuuden perusteella tai fasismin ja natsismin johtajan "saappaannuoleminen". Kulttuurimme on suoraselkäistä ja rehtiä perusolemukseltaan.
Suomalaiseen kulttuuriin ei tietenkään kuulu missään tapauksessa myöskään tyttölasten silpominen tai kunniamurhat eikä muukaan järjetön väkivalta. Tuonkaltaisista rikoksista on rangaistusten oltava kovia eikä missään tapauksessa niitä saa katsoa läpi sormien.
Tiedän hyvin, että näitä ajatuksiani ja mielipiteitäni ei pidetä oikeina. Ehkä ne ovatkin hieman naiiveja, onhan maamme läntisen Euroopan väkivaltaisin. En kuitenkaan pidä suomalaisten suurta väkivaltarikosten määrää, osoituksena peruskulttuuristamme, vaan pelkästään pienen joukon halveksittavana toimintana, hieman samoin kuin rasistisen pienen vähemmistön pyrkimys liata omaa maataan oudoilla epäsuomalaisilla aatteillaan....Mitä on monikulttuurisuus? Missä on onnistunutta monikulttuurismia?
Miksi monikulturismi olisi hyvää? Kenelle se olisi hyvää ja niin edelleen.
Kysymyksiä on monta.
Kulttuureja kun sekoitetaan yhteen valtavasti, tulee yleensä *soppa*, huono *soppa*.
Monikulturismin kannattajat ei tiedä mistä he puhuu. He puhuu omista haaveistaan, ei muusta. :)
Ruotsin pitäisi jo esim. olla hyvä esimerkki siitä , miten käy kun yritetään maasta tehdä monikulttuurinen.
/serene - nneutraali
Joku taisi kuvata Ruotsia aika osuvasti monikulttuuriseksi helvetiksi..
- Factum
aye-serene kirjoitti:
...Mitä on monikulttuurisuus? Missä on onnistunutta monikulttuurismia?
Miksi monikulturismi olisi hyvää? Kenelle se olisi hyvää ja niin edelleen.
Kysymyksiä on monta.
Kulttuureja kun sekoitetaan yhteen valtavasti, tulee yleensä *soppa*, huono *soppa*.
Monikulturismin kannattajat ei tiedä mistä he puhuu. He puhuu omista haaveistaan, ei muusta. :)
Ruotsin pitäisi jo esim. olla hyvä esimerkki siitä , miten käy kun yritetään maasta tehdä monikulttuurinen.
/sereneOlen pyrkinyt välttämään keskustelua "monikulttuurisuudesta", koska sanan sisältö tuntuu eroavan eri keskustelijoilla yhteiskunnassa hämmästyttävän paljon.
Monikultuurisuutta vastustavat esittävät tavallisesti tuon mörön jonkinlaisena hirviönä, jossa sallitaan kunniamurhat, naisten alistaminen ja ympärileikkaukset ja ties mitkä asiat tuon "monikultturismin" nimissä. Vastustus on ollut siinä mielessä outoa, etten ole nähnyt kenenkään puolustavan noita rikoksia minkään kultturismin nimissä. Vastustus on vaikuttanut varjonyrkkeilyltä.
Olen nähnyt monikulttuurisuudesta puhuttavan myös sosiologisena terminä, jolla korostetaan vanhan koko kansakuntaa koskeneen yhtenäisen kulttuurin (ehkä sekin on pelkkää väärinkäsitystä menneisyydestä) murtumista nykyaikaisessa ihmisten ja ennenkaikkea tiedon liikkumiseen perustuvassa yhteiskunnassa. Vanha yhtenäinen kulttuuri nähdään osittain pirstoutuneen moniksi pienemmiksi alakulttuureiksi. Nämä alakulttuurit eivät suurimmalta osaltaan ole tässä ajattelussa etnisiä vaan pikemminkin elämäntapaan tai maailmankatsomukseen liittyviä.
Tällaiseen monista osista koostuvaan yhteiskuntaan liittyy paljon täysin uusia uhkia, mutta myös mahdollisuuksia. Joka tapauksessa, nykyaikaisen yhteiskunnan on otettava vastaan nämäkin eteentulevat haasteet.
Siis monikulttuurisuus sanaa käytetään toisaalta kuvaamaan nykyaikaisen yhteiskunnan erilaisuutta menneisyyteen verrattuna ja toisaalta taas hirviömäisenä uhkakuvana yhteiskunnasta, jossa sallitaan kaikki mahdollinen epäinhimillisyys.
Tällaisessa tilanteessa keskustelu monikulttuurisuudesta on hyvin turhauttavaa. Koskaan ei tiedä, mitä kukin sillä tarkoittaa.
Kysyit onnistuneista monikulttuurisuuksista. Minusta kaikki nykyiset kulttuurit ovat syntyneet monien kulttuurien yhteensulautumisista. Suomalainen kulttuuri koostuu pieneltä osin muinaisten suomalaisten kulttuurista, mutta suuremmalta osin antiikin kulttuurin ja kristinuskon vaikutuksesta johon on antanut oman vaikutuksensa historian kuluessa niin vanhat slaavilaiset kuin muinaiset germaaniset kulttuurit ja varmasti monet muutkin. Tämänhetkinen lopputulos tästä sillisalaatista on meidän nykyinen kulttuurimme.
Ei historia ole tähän päättymässä, vaan kulttuurit muuttuvat ja elävät yhä edelleen. Suomalaisuuteen tulee uusia vaikutteita tiedonvälityksen ja osin maahanmuutonkin kautta.
Suomalaisten on pidettävä kiinni niistä arvoistaan, joita pitävät oikeina ja kulttuurimme peruspilareina, muuten kulttuurimme häviää tulevissa muutoksissa. Minä en halua millekään kulttuurille kohtaloa joutua museoiduksi, jotta vieraat vaikutteet eivät sitä likaisi. Ainoastaan elävä kulttuuri on kulttuuria.
En aivan ilmeisesti ymmärtänyt sinun Ruotsin kritiikkiäsi(?). Minusta Ruotsi on päinvastoin kuin yleensä eurooppalaiset valtiot ollut erittäin voimakkaasti yhtenäisen kulttuurin yhteiskunta. Vähemmistöjen assiloiminen ruotsalaiseen yhteiskuntaan on ollut esimerkiksi Suomeen verrattuna huomattavasti tiukempaa.
Minäkin olin aikanaan töissä Ruotsissa. Ulkomaalaisperäistä väestöä oli huomattavasti enemmän kuin Suomessa. Meitä oli samassa pienessä työporukassa kait viittä eri kansallisuutta. Keskenämme puhuimme ruotsia ja ne, jotka olivat jäämässä maahan pyrkivät oppimaan ruotsalaiseen yhteiskuntaan mahdollisimman nopeasti. Minä ja muutama muu, jotka olimme kuitenkin käymässä vain, emme olleet niin innokkaita assimiloitumaan ruotsalaisiksi.
Nyt myöhemminkään ei ruotsalainen yhteiskunta vaikuta miltään muulta kuin nimenomaan ruotsalaiselta yhteiskunnalta. Sieltä sisältä katsottuna ilmeisesti se sitten näyttääkin joltain muulta(?).
Todennäköisesti tässäkin vain on kyseessä monikulttuuri- sanan erilaisesta ymmärtämisestä.
todellakin mahtaa johtua ettei vähemmistöt sulaudu yhteiskuntaan? syrjimisellähän ei ole asian kanssa tekemistä, eihän?
- nneutraali
vaikuttaa tietysti osaltaan, muttei selitä koko tilannetta. Jos kaikki kulttuurit kohtaisivat yhtä voimakasta syrjintää olisi vika yksiselitteisesti suomalaisessa kulttuurissa.
Näin ei kuitenkaan ole. Esim. somalit ja romanit kohtaavat huomattavasti enemmän syrjintää kuin vaikka kiinalaiset ja vietnamilaiset.
Syy rasismiin on kulttuureissa, ei kulttuurissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751445
- 331365
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161361ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201309- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3161077- 781013