Mooseksen lain ja Kristuksen lain suhde?

lait

Mikä on Mooseksen lain ja Kristuksen lain suhde? Onko kristityn noudatettava vain jompaa kumpaa vai ei kumpaakaan vai kumpaakin?

Sovittiko Jeesus ristillä vain Mooseksen lain rikkomukset, vain Kristuksen lain rikkomukset vai molemmat?

Onko Mooseksen lain rikkominen syntiä? Onko Kristuksen lain rikkominen syntiä?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kmfnmejnewnjhnj2w

      Rikollisten kristinuskon lahkojen uskontunnustuksen herra jumalalle antaneet ovat uskontunnustuksen kaltaisiksi ikuisiksi rikollisiksi aivopestyjä uskovaisia vaikka esiintyvät Jumalan ja Jeesuksen Nimessä....
      -------------

      Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa (Lue: aivopesee) kaltaisekseen.
      uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
      koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      Suomen valtionkirkon aivopesu ammattilaisetkin ovat uskontunnustuksensa kaltaisia ääliöitä:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
      HUOM!!!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

      kristityt EIVÄT OLE KRISTILLISIÄ....
      Kristilliset = Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

      --------------------

      IHMISILLE TIEDOKSI....
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

      Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisuuden kristittyjen seurakuntaa vaan ne ovat KRISTILLISTEN seurakuntia:
      Ilm. 2:1-29
      Pergamos
      Tyatira
      Sardes
      Smyrna
      Filadelfia
      Efeso
      Laodikea
      ------
      HUOM!
      Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.

    • jnhbgvfvcf

      Jumalan ja Jeesuksen Laki = korkein Laki
      Suomen Perustuslaki =ei saa olla ristiriidassa yllä olevan Lain suhteen
      suomen kirkkolaki = EI SAA OLLA RISTIRIIDASSA YLLÄ OLEVIEN LAKIEN SUHTEEN

      ---

      Lapsikasteet rikkovat yksilön uskonvapautta.

      Kirkko ja papisto ei ota lapsikaste rikoksesta vastuuta rikoksena vaan asettavat sen lasten vanhemmille perisynniksi; näin perisynti syntyy selviää tästä papin tekstistä:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
      "Hei Mirka,
      Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
      Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
      Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
      t. Maarit-pappi"

      Tuossa, papin tekstissä on neljä törkeää valetta jopa "taivaan isän" nimeen!
      Tuon opin mukaan eksyttäjä tekee selväksi, että kastetun on kastettava jälkeläisensä samaan rikollisuuden saatanallisuuteen. Ja niin se lapselta rikollisesti riistetty oikeus Lailla suojattuun uskonvapauteen rikollisesti riistetään ja vanhemmat asetetaan rikolliseksi siitä ja noin syntyy yksi perisynnin muoto joita kristityillä on useampia:

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      TUO ON SAATANALLISUUDEN TÖRKEÄÄ EKSYTYSTÄ JA RIKOLLISUUDEN VALETTA UHREINA LAPSET, NUORET JA PAKKO KOULUTETUT SAIRAIKSI MIELELTÄÄN AIVOPESTYT USKOVAISET!

      Jos, siis JOS Aatamilla ja Eevalla oli perisyntiä, niin se perisyntisyys loppu Nooan perheeseen kun Jumala antoi heille ARMON ja SIUNASI HEIDÄT.
      JUMALA EI SYNTIÄ SIUNAA!
      Se armo ei ole voimassa papistonkaan jakamana uskontunnustuksen herra jumalilleen antaneille!

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
      Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
      2 luku
      Perusoikeudet
      6 §
      Yhdenvertaisuus
      Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
      Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
      Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
      Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

      Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

      Jumala ja Jeesus ei ole käskeneet kastaa KETÄÄN, lapsiakaan; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi tai edes rikollisiksi ja rikollistensa pedofiili uhreiksi.

      aivopestyjen rikollisten aivopieruja:

      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
      "Kiva kun olit tarkkana
      teuta 13.11.2010 14:18
      Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
      Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
      "Jeesus on tie
      1.7.2011 20:09
      Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
      Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
      Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
      Jumalalta!"

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
      "teuta
      21.6.2011 18:31
      KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
      KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
      AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
      SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
      HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
      JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."

      • jrjejwj23j2

        huom!!!

        rippi, salarippi, rippisalaisuus jne OVAT RIKOLLISUUDEN OMAVANHURSKAUS OPPI JOSSA RIKOLLISUUS ITSE JAKAA RIKOLLISILLEEN SOVITUKSIA RIKOKSISTA. MM PEDOFIILEJÄ SUOJELLEN, JA LAPSET PELOTELLAAN HELEVETILLÄ JA SAATANALLA HILJAISIKSI IKUISEN TAAKAN KANTAJIKSI!

        huom!
        VAIKKA USKOVAINEN USKONTUNNUSTUKSESSAAN LUOPUU IHMISYYDESTÄ JA LAISTA, NIIN HÄN ON SIITÄ HUOLIMATTA SUOMEN RIKOSLAINKIN ALAINEN NIINKUIN TOISETKIN SUOMEN KANSALAISET.

        SIIS, TÄMÄ ON AIVOPESU SAATANALLISUUTTA..
        -Ihmisyydestänne luopuminen:
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        / SYNTI=RIKOS
        /SYNTINEN=RIKOLLINEN


    • kmjnhbgvvtv

      Jeesus antama Laki on voimassa ja Jeesus viittaa opeissaan muutamiin VT Mooseksen 1-5 kirjojen kohtiin.
      Muilta osiltaan VT on historiaa...
      Jeesus käski opetuslapsiensa saarnata, opettaa sekä pitää KAIKKEA SITÄ MITÄ HÄN OLI HEILLE OPETTANUT.
      Siis, "minä olen herra sinun jumalasi" opit ovat saatanaa palvelevien paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa.
      ja
      Jeesuksen evankelimeista 4 on raamatussa törkeästi väärennettyinä saatanallisuuden toimesta heidän tarkoituksiin sopiviksi.

      joten

      Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

      noin ollen... ihmisyydestään luopumattomien on hyvä tietää...
      Jeesus lähetti omilleen Pyhän Hengen tueksi. Joten ette ole hyljättyjä.

      uskovaisille Jeesuksen antamaa faktaa, jota rikollisuus ei uskoltanut väärentää....
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

      Väärennetyn raamatun tutkiminen vaatii taitoa ja Pyhän Hengen tukea jotta ymmärtää miten saatana on palvelijoineen toiminut...

      kristityt EIVÄT OLE JUMALAA JA JEESUSTA PALVELEVIA KRISTILLISIÄ.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      JA PAAVALINKIN NIMEEN ON RAAMATTUA MUOKATTU JOPA SATOJA VUOSIA PAAVALIN KUOLEMAN JÄLKEEN....
      http://www.ortodoksi.net/tietopankki/henkilot/pyhat/uuden_testamentin_pyhat/apostolit/apostoli_paavali.htm
      #Nykyinen Raamatun tutkimus kiistelee useiden kirjeiden autenttisuudesta. Kirjeestä hebrealaisille kiistellään erityisesti ja siitä on kiistelty jo alkukirkon ajoista asti. Se ei ilmeisesti ole apostoli Paavalin kirjoittama. Kuinka tahansa, kirkon Raamatun kohtia sisältävä luettelo esittelee nämä kaikki Paavalin kirjeinä. Tähdellä merkittyjä kirjeitä pidetään todennäköisesti Paavalin seuraajien kirjoittamina.
      Kirje roomalaisille
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille
      Toinen kirje korinttilaisille
      Kirje galatalaisille
      Kirje efesolaisille *
      Kirje filippiläisille
      Kirje kolossalaisille *
      Ensimmäinen kirje tessalonikalasille
      Toinen kirje tessalonikalasille *
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle *
      Toinen kirje Timoteukselle *
      Kirje Titukselle *
      Kirje Filemonille
      Kirje hebrealaisille * #

    • PakanaKristitty

      Jos et kivitä hengiltä naapurisi esiaviollista seksia harrastanutta vaimoa hengiltä et joo pääse taivaaseen. Onneksi jaakobin, tuon herramme veljen, johtamassa apostolien kokouksessa seurakuntien isät päättivät pitkään neuvoteltuaan ettei Mooseksen lait sido pakanakristittyjä eli kristittyjä jotka eivät ennen kääntymistään ole olleet juutalaisia. Eivät niin isänsä tai äitinsä puolelta, eivätkä ole senpuoleen kääntyneet juutalaisiksi esinahan ympärileikkauksessa. Voi, sen sijaan juutalaiskristittyjä, sillä heitä Mooseksen lait yhä vannottaa ympärileikkauksen tähden. Näin siis me suomalaiset esimerkiksi olemme pakanakäännynnäisiä, eikä meidän ole siksi pakko ympärileikkauttaa kahdeksanpäivän ikäisen pojan tai tytön esinahkaa ja saattaa heitä Mooseksen lakien alaisiksi.

    • Tästä täytyy kyl antaa ropsit vaikka onhan se tavallaan ihan turhaa, että teet tuollaisen aloituksen ja sitten muutamilla nickeillä muka keskustelijoita.

    • sueraava

      Ei ristiriitaa niiden välillä.

    • näin.on

      Jeesus opetti, että Mooseksen laki on voimassa jokaista kohtaa myöden uuden liiton aikana.

      Mt 5
      17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

      Sen takia Paavali noudatti Mooseksen lakia uuden liiton aikana tarkasti.

      Apt 25
      7. Ja kun hän oli saapunut, asettuivat ne juutalaiset, jotka olivat tulleet Jerusalemista, hänen ympärilleen ja tekivät useita ja raskaita syytöksiä, joita he eivät kuitenkaan kyenneet näyttämään toteen;
      8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

      Room 3
      31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

      Papit ovat opettaneet asiat toisin, mutta he eivät muutenkaan pääse taivaaseen. Vain hyvin harva pappi pääsee taivaaseen.

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14419904/vain-hyvin-harva-pappi-paasee-taivaaseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe