susien suojelu ei ole varsinaista eläinsuojelua. sudet on LUONNONSUOJELIJOIDEN lemmikkejä, eläinsuojelun puolelle susi kuuluu vasta sitten kun sitä rääkätään, pyydystetään esim jalkaraudoilla. tosiasiassa susi itse rääkkää muita eläimiä repiessään ja raadellessaan
ei eläinsuojelua
7
313
Vastaukset
- Susiensuojeluontärkeätä
Korjaus sudet saalistaa ja pitää luonnon tasapainoa yllä ja kun sudella ei ole kun hampaat millä tappaa niin saalista ei valitettavasti saa hengiltä siististi ja nopeasti. Toki jos saalis eläin pienehkö ja susia iso lauma saalis sadaan tapettua nopeammin. Ihmiset sitten rääkkää, kiduttaa ja tappaa huvikseen.
- sertifioimatonlaitos
Luonnon-, ja suden suojelua sen sijaan on, jos luonnosta pikimmiten poistetaan koirasudet (=Suomensusi) Bernin sopimuksen mukaisesti, ne sukupuutottavat harmaasuden, mikäli ei poisteta.
Prenikat rinnuksille Perhon edelläkävijöille!- perholaiset_pelkurit
Pelkuruudesta ja raukkamaisuudesta ei tässä maassa ole ennekään palkittu.
Ei susiensuojelu pyrikään olemaan eläinsuojelua. Se kuuluu kaikilta osiltaan luonnonsuojelulainsäädännön piiriin, ja pyyntikeinojen osalta metsästyslain piiriin. Eläinsuojelulainsäädäntö koskee luonnonvaraista eläintä vain silloin kun ne ovat tarhattuina.
- usdfusdf-aka-asdfasdf
susihan ei edes ole uhanalainen ja itärajan takana siitä saa tapporahaa eikä ne lopu sieltäkään.
kyse on siitä että täällä on eu alueen ainoat sudet eli siksi niitä pitäisi suojella. - de_facto
usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:
susihan ei edes ole uhanalainen ja itärajan takana siitä saa tapporahaa eikä ne lopu sieltäkään.
kyse on siitä että täällä on eu alueen ainoat sudet eli siksi niitä pitäisi suojella."kyse on siitä että täällä on eu alueen ainoat sudet eli siksi niitä pitäisi suojella."<
Tuo nyt oli silkkaa hevonkukkua. Suomi on susimäärällään EU:n keskikastia, jos sitäkään. Esimerkiksi kooltaan noin puolet Suomesta (175 000 km2) olevassa Baltiassa, susimäärä on Suomen lukuihin nähden kolminkertainen. Vaikka alue on Suomeen verrattuna huomattavasti väkirikkaampi.
On syytä myös muistaa, että todelliset "susimaat" Romania ja Bulgaria ovat osa Euroopan Unionia. Ja, että Espanjassa, vanhassa EU-maassa, on erittäin paljon susia. Euroopassa vain Venäjällä ja Romaniassa on enemmän susia kuin siellä. Espanjan sudet ovat iberiansusia, mutta susia ne ovat iberiansudetkin!
http://www.tunturisusi.com/eurooppa.htm - usdfusdf-aka-asdfasdf
de_facto kirjoitti:
"kyse on siitä että täällä on eu alueen ainoat sudet eli siksi niitä pitäisi suojella."<
Tuo nyt oli silkkaa hevonkukkua. Suomi on susimäärällään EU:n keskikastia, jos sitäkään. Esimerkiksi kooltaan noin puolet Suomesta (175 000 km2) olevassa Baltiassa, susimäärä on Suomen lukuihin nähden kolminkertainen. Vaikka alue on Suomeen verrattuna huomattavasti väkirikkaampi.
On syytä myös muistaa, että todelliset "susimaat" Romania ja Bulgaria ovat osa Euroopan Unionia. Ja, että Espanjassa, vanhassa EU-maassa, on erittäin paljon susia. Euroopassa vain Venäjällä ja Romaniassa on enemmän susia kuin siellä. Espanjan sudet ovat iberiansusia, mutta susia ne ovat iberiansudetkin!
http://www.tunturisusi.com/eurooppa.htmsittenhän niitä ei tarvitse suojella mitenkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271316
- 1001013
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25927Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat299807- 97770
- 37673
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55613Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141602