ei eläinsuojelua

asiatnimellään

susien suojelu ei ole varsinaista eläinsuojelua. sudet on LUONNONSUOJELIJOIDEN lemmikkejä, eläinsuojelun puolelle susi kuuluu vasta sitten kun sitä rääkätään, pyydystetään esim jalkaraudoilla. tosiasiassa susi itse rääkkää muita eläimiä repiessään ja raadellessaan

7

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susiensuojeluontärkeätä

      Korjaus sudet saalistaa ja pitää luonnon tasapainoa yllä ja kun sudella ei ole kun hampaat millä tappaa niin saalista ei valitettavasti saa hengiltä siististi ja nopeasti. Toki jos saalis eläin pienehkö ja susia iso lauma saalis sadaan tapettua nopeammin. Ihmiset sitten rääkkää, kiduttaa ja tappaa huvikseen.

    • sertifioimatonlaitos

      Luonnon-, ja suden suojelua sen sijaan on, jos luonnosta pikimmiten poistetaan koirasudet (=Suomensusi) Bernin sopimuksen mukaisesti, ne sukupuutottavat harmaasuden, mikäli ei poisteta.
      Prenikat rinnuksille Perhon edelläkävijöille!

      • perholaiset_pelkurit

        Pelkuruudesta ja raukkamaisuudesta ei tässä maassa ole ennekään palkittu.


    • Ei susiensuojelu pyrikään olemaan eläinsuojelua. Se kuuluu kaikilta osiltaan luonnonsuojelulainsäädännön piiriin, ja pyyntikeinojen osalta metsästyslain piiriin. Eläinsuojelulainsäädäntö koskee luonnonvaraista eläintä vain silloin kun ne ovat tarhattuina.

      • usdfusdf-aka-asdfasdf

        susihan ei edes ole uhanalainen ja itärajan takana siitä saa tapporahaa eikä ne lopu sieltäkään.
        kyse on siitä että täällä on eu alueen ainoat sudet eli siksi niitä pitäisi suojella.


      • de_facto
        usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:

        susihan ei edes ole uhanalainen ja itärajan takana siitä saa tapporahaa eikä ne lopu sieltäkään.
        kyse on siitä että täällä on eu alueen ainoat sudet eli siksi niitä pitäisi suojella.

        "kyse on siitä että täällä on eu alueen ainoat sudet eli siksi niitä pitäisi suojella."<

        Tuo nyt oli silkkaa hevonkukkua. Suomi on susimäärällään EU:n keskikastia, jos sitäkään. Esimerkiksi kooltaan noin puolet Suomesta (175 000 km2) olevassa Baltiassa, susimäärä on Suomen lukuihin nähden kolminkertainen. Vaikka alue on Suomeen verrattuna huomattavasti väkirikkaampi.

        On syytä myös muistaa, että todelliset "susimaat" Romania ja Bulgaria ovat osa Euroopan Unionia. Ja, että Espanjassa, vanhassa EU-maassa, on erittäin paljon susia. Euroopassa vain Venäjällä ja Romaniassa on enemmän susia kuin siellä. Espanjan sudet ovat iberiansusia, mutta susia ne ovat iberiansudetkin!

        http://www.tunturisusi.com/eurooppa.htm


      • usdfusdf-aka-asdfasdf
        de_facto kirjoitti:

        "kyse on siitä että täällä on eu alueen ainoat sudet eli siksi niitä pitäisi suojella."<

        Tuo nyt oli silkkaa hevonkukkua. Suomi on susimäärällään EU:n keskikastia, jos sitäkään. Esimerkiksi kooltaan noin puolet Suomesta (175 000 km2) olevassa Baltiassa, susimäärä on Suomen lukuihin nähden kolminkertainen. Vaikka alue on Suomeen verrattuna huomattavasti väkirikkaampi.

        On syytä myös muistaa, että todelliset "susimaat" Romania ja Bulgaria ovat osa Euroopan Unionia. Ja, että Espanjassa, vanhassa EU-maassa, on erittäin paljon susia. Euroopassa vain Venäjällä ja Romaniassa on enemmän susia kuin siellä. Espanjan sudet ovat iberiansusia, mutta susia ne ovat iberiansudetkin!

        http://www.tunturisusi.com/eurooppa.htm

        sittenhän niitä ei tarvitse suojella mitenkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe